-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
TaaT
veterán
"Mikor kell kozpontosito gyuru?"
Ha lötyög a felni az agyon.
"Nyomtavszelesito mire jo?"
Nyomtávot szélesíteni.
"ET ugyileg fogalmam sincs mekkora kene, ezt hol erdemes keresgelni?"
"Hasznalt felni vasarlasakor mire kell figyelni?"
Hogy ne legyen kocka.
Komolyra fordítva a szót, ütés könnyen javítható, repedés már macerás dolog...
Give them hell Ukraine!
-
LógaGéza
addikt
Üdv itt is !
Kicsit törbetalpaltam már az ügyet, megpróbálok segíteni.Szóval a pontos méretek:
Osztókör: 4x100
ET szám: 45
Agyátmérő: 56,1
Felniszélesség: 6JMikor kell kozpontosito gyuru?
Akkor kell, ha a felni középfurata nagyobb, mint az autó agyátmérője.
Nyomtavszelesito mire jo?
Tiszta dizájn, szerintem többet árt, mint használ. A kocsinak a futőműve fel van készítve egy bizonyos terhelésre, a nyomtávszélesítő pedig megnöveli a csapágyak terhelését - ráadásul ha túl nagy, és kilóg a kerék a kerékívjárat alól, akkor még büntetnek is érte...
ET ugyileg fogalmam sincs mekkora kene, ezt hol erdemes keresgelni?
Mint fentebb írtam, 45-ös az ET számod, ettől minimálisat el lehet térni. Ha nagyobb az ET érték mint a gyári, akkor a felni középvonala beljebb kerül, ha túl nagy, akár hozzá is érhet a féktárcsához/lengéscsillapítóhoz (ilyenkor lehet nyomtávszélesítőt használni, de ez inkább tüneti kezelés, mint megoldás). Ellentétes esetben, ha kicsi az ET szám, akkor a felni jobban kiáll, ezáltal hozzáérhet a karosszériához kanyarodásban, vagy akár egyenesben is.
Honnan tudjam hany col szeles felni fer el?
Ezt csak a tapasztalat tudja megmondani, tulajokat kell kérdezni, hogy nekik mekkora fél el. Első HSZ-ben van egy táblázat, amihez ha hozzáveszed a váltóméreted, akkor tudsz kalkulálni - neked is 205/50R16, oda 7-8 széles felnit ajánl.
TaaT
Hmm, köszi, még egy oldal, ami teljesen mást ír, mint a többi a gyári méretekre
Ráadásul e szerint az én gépemhez nincs is 195/60R15, csak akkor azt nem értem miért van ez írva az ajtó mellé ragasztott matricára[ Szerkesztve ]
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
Kornel
veterán
Hanyas motor van a civicedbe?
1.4? Akkor felejtsd el a 16-os felnit, mert annak sulya is van, joval tobb, mint a gyari felnidnek... (Persze majd jonnek akik megmondjak, hogy lehet olyat is venni, ami tenyleg konnyu, de oda szanj akkor 150k-t hasznaltan ra akkor)
Plusz a gumi szelessege is meg fogja fogni.
Ha kicsinek erzed a gyari meretet, akkor vegyel inkabb olyan kocsit, amin gyarilag nagyobb van.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Ugylatom nalad is bekoszont a hondas boyraceres korszak.
Szerinted szamold ki mennyit akarsz kolteni egy jo es konnyj felnire, hozza egy jo gumira, ez tippre 200+k huf, plusz az ultetes is 100k, ha nem gagyi cuccot raksz bele.
inkabb rakd felr, es ha osszejon csereld le egy accordra, ha mar megferozott a funyiromotorok zaja a hondakkal -
LógaGéza
addikt
Nem, nem az enyém - majd max akkor lesz ilyen, ha elköltözök Békésből - vagy legalább fel a megyeszékhelyre. Lehet ez az utóbbi mondjuk hamarosan megtörténik
ANDROID??? és TaaT
Köszönöm, továbbítom[ Szerkesztve ]
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
Kornel
veterán
azért ezeket keményen szabályoznám törvényileg, és be is tartatnám.
de ugye egyszerűbb venni 100+ traffipaxot, és úgy pénzt beszedni, és arra hivatkozni, hogy a baleset megelőzés érdekében van erre szükség, minthogy érdemi lépeseket is tennének, kiszűrve az ilyen ön és közveszélyes elemeket. -
Ha veszel másik felnit, amelyiknek az ET-je olyan, hogy pont ugyanazt a terhelést fogja a nyomtávszélesítővel is kapni az agy meg a csapágy, akkor nincs gond tudtommal. Egyébként nem tesz jót a csapágynak. Sokkal többet én sem tudok a témáról pedig érdekes. Nekem is aktuális volt, mert kiderült miután megvettem a kocsit, hogy 5x100-as felnik vannak fent az 5x98-ason. Végül mozgókúpos csavarokat vettem inkább, kevesebb lehet a galiba. Ma fogják felrakni, kívnácsi leszek, hogy szépen beleül-e így a kúp a foglalatba. Elég keveset mozdult el oldalra. Igaz, csak 1 mm-t kell neki.
[ Szerkesztve ]
-
TaaT
veterán
Ahogy korábban írták, egyik a felni et, a másik a 4 és 5 furat problémája. [link]
Persze mind2ből ki lehet fogni problémamenteset, 4x100 és 5x130 pl teljesen jól elfér egymás mellett. [link] És a porke felnik is rendesen pogácsázhatók a nagy et szám miatt. [link]
Én mondjuk felhoznám a hátrányok közé a plusz felárat (a jó módosító nem olcsó) és a plusz súlyt is.
Give them hell Ukraine!
-
DeFranco
nagyúr
télit ne használj nyáron mert tönkremegy.
hátul milyen féked van? dob vagy tárcsa? gondolom dob.
az a baj, hogy a jó gumit hátra kell rakni az úttartás miatt, előre viszont a fékhatás miatt nem rakhatsz gagyit.
szép lehetsz de okos nem, tulajdonképpen vagy meg kellene venned most a csecse felnit, vagy hagyni a francba és benyelni a békát hogy akkor most megveszed a rendes gumit erre a felnire és ez lesz. számold ki, gyakorlatilag meg kellene venned legalább másfél full szettet, bár én ledobnám azt a kumho-t is (max eladnám) ne azon múljon már akkor.
ezek a tiszta megoldások. ez a használtgumizás meg elölhátulvegyesfelvágott ebből csak szívás lesz, amiből sem olcsón nem jössz ki, se jól nem jössz ki.
ott tartunk, hogy se gumid nincs, se felnid, de még osztókört is akarsz módosítani meg nyomtávot szélesíteni, de pénzed sincs a barbatrökkre.
lássuk be, ez meghaladja a lehetőségeidet.
[ Szerkesztve ]
-
TaaT
veterán
Valamelyik oldalon volt nyári gumi teszt, bevettek a buliba egy használt de jó állapotú téli gumit is, a teszt végére kb tönkre ment. A 18-23 Celsius fokos levegő mellett az aszfalt hőmérséklete már a teszt kezdetekor is kevéssel 25 Celsius fok feletti volt, a végére pedig már 37 fok felett mutatott a hőmérő
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
Qru
MODERÁTOR
Ráfűzve ökono-coelho-ra. Azt számold ki mennyibe lesz/lenne egy eléd kiszaladó kutya okozta kár a gépedben, vagy egy kisodródás egy kanyarban mennyibe kerülne...
Egyből rájössz, hogy olcsóbb rendes gumival közlekedni a várható kockázatok fényében.Érted nem kell Conti PremiumContact 5 olcsón is vannak jó gumik főleg, hogy nem nagy méretű kell.
#nincsbennetarcsi
-
Deathunter79
tag
Akkor azt tudom mondani, hogy vagy használt 2db, vagy ha csak városban használod az autót akkor tedd hátulra a jókat, előre a rosszakat(13 évesen mennyi minta van rajta mm-ben?) és használd télig aztán kuka. Ha mész nagyobb távokat nagyobb sebességgel, autópálya országút akkor viszont ne kockáztass, cseréld le valamire. Még a téli új is jobb ennél.
-
szőröscica
addikt
Azért ha a menetbiztonságot nézzük, inkább szavaznék egy gyári futóműves autóra friss gumikkal, mint egy ültetettre 13 évesekkel.
Benézted, ez van. Kell venni rendes gumikat gyorsan. Legbiztonságosabb és viszonylag kompromisszummentes megoldás lenne, ha vennél 4 új középkategóriás nyárit, mittudomén, Barumot vagy Fuldát, aztán ha jövőre új felnit veszel, elpasszolod őket.
-
-
veterán
VW-n nem tőcsavarok vannak.
VW-n gyári alufelnihez tökéletesek a gyári lemezfelnihez való csavarok. Igaz ez Opelre is.
Nem gyári felnihez lehet, hogy hosszabb csavarok kellenek, mert máshogy fekszik fel, ill. más az anyagvastagság.Hondában sajnos nem tudok segíteni.
Szerk: Azért talán nem lemezcsavarral tette fel, hanem valami más, hasonló méretű csavarral, amit viszont nem kerékcsavarnak álmodott meg a gyártója, tehát gyengébb anyagból készült.
[ Szerkesztve ]
-
TaaT
veterán
VW-nél általában ilyen csavart használtak régen (négyesgolfnál is) acélhoz és gyári aluhoz is. [link]
Az after felnikhez viszont ilyen csavar kell. [link]
Természetesen a ha a 2t összekeveri az ember még nem fog kiesni a kerék. (A helyi gumis szerint 7fordulat már tuti jól fogja a kereket) Jártam már úgy hogy a gyári acél felnit kúpos csavarral rakta fel a gumis, vagy az after felnihez a gyári csavar volt berakva, nem történt semmi, persze nem is egészséges.
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
Sayan_
csendes tag
Hát őszinte leszek, fogalmam sincs. 3 napja vettem az autót, előtte egy 75 lovas Peugeot-om volt, ahhoz képest egy álom mind kinézetben, mind vezetési élményben. 316ti kódjelű, de gyári 1.8-as 115 LE-s motor van benne. Olvastam, hogy jellemzően 16-os felnikkel vannak szerelve, az előző tulajt ezt nem nagyon zavarta. Célszerű lenne a kisebb felni / kisebb gumi?
-
TaaT
veterán
A 215-ös gumi talán egy wagon R-en vagy egy smart-on tényleg brutál széles lenne, de egy C szegmenses autón semmiféleképp.
(#8567) joamilestoné: "Gyárilag 17-es kerekekkel jó esetben erős és nehéz autókat szerelnek"
Mint pl egy ~1300kg-os 105lovas négyesgolfot vagy borát, ha kicsengette a vásárló a megfelelő összeget
(#8554) Sayan_: Én használtam mind2 méretet, 16-os téli [link] és 17-es nyári [link] kerekeken.
Van különbség a 2méret között, de nem akkora brutál. Persze ha sokat jársz szar utakon (amit idehaza nem nehéz) és a kényelem magasabb prioritásban van mint a tapadás, kinézet akkor a 16-os jobb alternatíva.Give them hell Ukraine!