-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DeFranco
nagyúr
"hívása fontos számunkra kérem tartsa a vonalat"

na, ha összerakod gumi+felnivel akkor 2k-val drágább mint a darabár. ez a kedvezményes szerelési díj, benne van, hogy fel is teszik az autóra.
ha összelegózod darabonként akkor is "jár" csak megjegyzésben tüntesd fel
ennyihekk. kleber krisalp lett.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
focvis
#41852
üzenetére
köszi, sejtettem, de inkább rákérdeztem a biztonság kedvéért
automaxban rendelt már valaki felnit+gumit egyben? hoz rá egy árat, ami kb. annyi mint a felni és a gumi árának összege, de kiváncsi vagyok ezt kompletten szerelve adják oda (tehát a szerelés is benne van az árban), vagy csak egy látványfeature az oldalon hogy két számot összead helyettem.
@pepe091: köszi neked is.
-
DeFranco
nagyúr
sziasztok!
szakértőket kérdezném hogy a központi furatban egy potenciális egy tizedes eltérés mennyiben jelenthet problémát?
a felnim gyári KF értéke ha minden igaz 60.1 (bár ezt is csak másodkézből tudom, gyári infót még nem láttam, a felnin nincs feltüntetve) viszont a netes keresőkben természetesen csak KF 60-as felnik vannak.
egy ilyen eltérés jelenthet bármilyen problémát, érdemes ráfeszülni vagy a gyári tűrés nagyobb ennél?
-
DeFranco
nagyúr
Barum Polaris 5 vs Hankook W442 Winter iCept RS vélemény?
155/80R13
tesztet nem találtam
-
DeFranco
nagyúr
nekem barum brillantisom volt, az hozta azt a formát amit jósoltak neki mint korrekt bugyetguminak. első két szezonban tök jó volt, aztán szépen ahogy kezdett bekopni meg öregedni egyre inkább felkeményedett, már nem volt meggyőző a fékúja sem és a menetkomfort is romlott erősen.
ezek ilyenek sokszor, hogy eleinte tok jók csak csúnyán öregednek, csúnyábban mint egy prémium.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
rbalint88
#26008
üzenetére
szia a külső oldaláról tudok, a belsőhöz alá kellene mászni: [kép]
amúgy 1: nálam nem nagyon kopik a gumi, a 4 szezont futott nyárikat 6,5mm-es profillal adtam el. egyformán kopnak egyébként, mert szezononként cseréltetem az első-hátsót.
2: lásd kép@focvis: 1: thx 2: thx, ilyenről még nem is hallottam, hogy van olyan hogy semmi megkötés nincs.
-
DeFranco
nagyúr
srácok, két kérdésem lenne:
1: forgásirányos guminál tök mindegy hogy honnan vették le, bárhova visszamehet majd? (a jelölt forgásiránynak megfelelően persze). amikor levették a felniről, nem írták rá honnan vették le, szóltam és utólag ráírták de amekkora tökkelütött bagázs volt, lehet csak rákamuztak valamit. nincs felnin, tehát a felni sem segít az oldal eldöntésében. agyaltam rajta, végül is itt nem kellene hogy számítson hogy jobb elölről vagy bal hátulról vették le. de lehet valamit nem veszek figyelembe.
2: semperit comfort life 2 ment fel, jól látom, hogy nem látok rajta sem forgásirány, sem külső-belső oldal megkötést? ezeknek tök mindegy hogy első alkalommal hova és hogyan rakják fel? (aztán persze meg kell tartani a forgásirányt majd, de ez más kérdés)
-
DeFranco
nagyúr
-
DeFranco
nagyúr
milyen facebook csoportok vannak, ahol használt gumit gyorsan-könnyen el lehet adni? budapest, azon belül zugló a lokáció.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Kornel
#25589
üzenetére
valószínű, mert amúgy adnak. tűt lehet hogy nem, azt nem is kértem, fecskendőt igen.
@BigBlackDog: szedett vetett információk vannak, állítólag nem tiszta a szabályozás és ezért inkább ki sem adják, legalább is recept nélkül. gondolom ismerősnek könnyebben csúszik ki mert tudják hogy nem ellenőr.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Kornel
#25586
üzenetére
dehogy nem adhatnak ki. ezt nem tudom honnan veszed. glicerint tényleg nem mert eu-s szabályozás alapján veszélyes anyagnak számít (azt hiszem robbanószert lehet belőle kotyvasztani házilag). gondolom van valami kis mozgástér, és van aki bevállalja van aki nem. a fecskendőre viszont nem vonatkozik ilyen tiltás.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
OPiiPO
#25572
üzenetére
szerintem nincs ennek olyan borzasztó nagy jelentősége, 40 fokos aszfalt még nem lesz. nyilván jobb lenne hamarabb, de ezért én nem fogok keccsölni. szombat 10-re begurulok aztán napszemüveg. addig várhatóan egyszer, max. kétszer megyünk a kocsival nagyobb kört, hétköznap meg nem használjuk.
de nem értek hozzá csak próbálok józan paraszti ésszel gondolkodni.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Mágus2
#25418
üzenetére
Ismerős gumisa pedig azt mondta rá, hogy magának már nem tenné fel, mert egy hirtelen manővernél nyomásvesztést okozhat, ami nyilván balesetveszélyes.
Ha akarom, akkor tudom azt mondani, hogy nem oda fekszik fel a felni tehát ettől még tömören zár, de ha akarom akkor meg tényleg van benne valami, hogy egy hirtelen "rénszarvastesztnél" lefordulhat a felniről a perem így.
Ezért kérdeztem tapasztaltak véleményét, mert eléggé kétesélyes a dolog.
Plusz kíváncsi lennék, hogy ez mennyire általános mert azért ha - teszem azt - cserélem és az első szezon végén ugyanígy megtépi a felnileszedő az újat akkor nyilván nem kicsit leszek zabos.
-
DeFranco
nagyúr
sziasztok!
most vettem észre, hogy a nyári garnitúra egyik gumiján valószínűleg az abroncs levételekor megsérült a belső perem két helyen.
csináltam képeket: [link]
gumis fórumtársakat kérdezném, hogy ez mennyire lényeges sérülés? kukázni kell a gumit? pályázunk, országutazunk, családdal, nem vagyok autóversenyző de bármikor kellhet egy hirtelen manőver...
bizonytalan vagyok mert mégis csak sérült a perem, de a felni nem oda fekszik fel.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Motion_Blur
#19661
üzenetére
conti?
-
DeFranco
nagyúr
válasz
szőröscica
#19635
üzenetére
nem az ujjamból szoptam, volt róla szó itt is máshol is. most rákerestem, megoszlanak a találatok, volt ahol azt írták kopik volt ahol azt hogy pont hogy kevésbé. elég keveset foglalkozok gumikkal egyébként, annyit amennyit váltáskor kell hogy képben legyek, ha nekem megragadt ez az infó akkor azt nem egyszer kellett olvassam.
elképzelhető hogy ez típustól, generációtól függően is változik.
meg amúgy lényegtelen is, nem a michelin gumi minőségét vontam kétségbe, még csak nem is azt, hogy gyorsan vagy lassan kopik (kopjon akkor lassan, nekem mindegy), még azt sem, hogy így vagy úgy tapad kopásjelzőn, az is lehet hogy nincs bődületes különbség (kétlem, de lehet).
azt vontam kétségbe, hogy ennek a "tesztnek" volna bármilyen hasznosítható információtartalma vagy értéke, már azon kívül, hogy a sok suttyó tirpáknak most már van (hamis) muníció védeni a 8 éves linglongot a teszkóparkolóban észosztáskor, hogy az már szinte jobb is mint az új.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
tabaga
#19623
üzenetére
Amit fentebb idéztél az meg inkább már az ökonometria mezsgyéje, mint a statisztikáé.
Nem. Ez nem ökonometria, ez sima kutatásmódszertan, ezek az elvek érvényesek az okostelefonos endless run game-k szubtrópusi álpápuák szaporodására gyakorolt hatásának vizsgálatától a mérethibás futballcipők lábdeformáló képességének méréséig mindenre. Nem is túl magas fokon, mert én sem vagyok akadémikus csak gyakorló mérőmókus.
Az viszont érdekes, hogy a Michelin nem lobbizik a minimális kopáshatár növelése érdekében. Lehet, tényleg ráfeküdtek erre, hogy 3mm alatt is jól teljesítsenek az abroncsaik.
...mivel a michelinre ráragadt a "jó gumi csak kopik" jelző nem nehéz kidolgozni a matekházit hogy miért is lett hirtelen annyira fontos a használt gumik ökolábnyoma meg hogy a jegesmacinak mindig legyen tiszta víz... ha én ceo vagyok és kihozza a közvéleménykutatás hogy a termékem "jó csak bezöldül" míg a konkurencia hasonló terméke "jó de sárga is marad" akkor én is összegrundolok egy olyan "független" "kutatást" hogy a zöld is szép, jó és különleges, szinte már jobb mint a sárga.

-
DeFranco
nagyúr
nem. aki átrángatja és megállapítja hogy fostosodik vagy nem fostosodik ez/az/amaz.
beszéltem a futóműves kontaktommal, de ők tényleg csak beállítanak, nem szerelnek, régebben egy szerelő kontaktot adott nagy könyörgésre, az meg kiderült hogy kb. pék, hülyeségeket mondott. erre is azt mondta, hogy hát inkább vigyem máshoz (pedig amúgy rendes fazon tényleg, nem véletlenül őt hívtam először)
innentől van a szokásos kotta, nincs hova menni aki nem pék, legalább is én nem tudok róla.
-
DeFranco
nagyúr
én azt sem tudom milyen az a farkasfogas, szerelő mondta amikor nézte, de azt mondta ez lehet eleve a gumitól is.
a dunlop profilmélységre biztosan nincs félrekopva szoktam ellenőrizni elrakáskor. szerintem a nyári sem.
mit kellene látnom farkasfogas guminál egyébként?
2004-es (mk1fl) és 14-es.
első-hátsó csere így szigorúan nem volt, de ment már minden gumi mindenfele (forgásirányt betartva persze) soha nem volt tökéletes.
-
DeFranco
nagyúr
tény hogy a barum kicsit farkasfogas, ettől van hangja meg némi menet közbeni diszkomfort is elképzelhető de a téli dunloppal is rezonál. másfél éve szívok vele.
a felni mindenképp gyári (elvileg) az a kérdés, hogy van-e eltérés bármilyen paraméterben. simán meglehet, hogy minden takkra stimmel, egy gyár, volna értelme annak, hogy egy a méret, nekem is max az ET gyanús de beleérni nem fog. csak én is úgy vagyok vele mint te, hogy legyen 100-as.
futóműállítástól úgy félnek a focusosok mint a tűztől, tudod...
ez nem lesz futóműállítva amíg nem muszáj, mert ott a szinte komplett hátsó traktus cseréjének réme az összerohadás miatt.ez ilyen, ha tudnád hogy hány emberrel röhögtem én már össze, hogy baszki a tied is remeg... csak én félek attól, hogy valamit elszúr, kormánymű, stb.
szóval a lényeg, hogy ettől még lehet 100-as a felni, csak infó nincs róla, hogy ezek takkra egyeznek-e vagy sem. neten mindent megtalálok, azt is, hogy az egyik ET 44-es a másik ET 47,5-ös, meg azt is, hogy egyforma 47,5-ös, KF 63,3 vagy 63,4, ahány oldal annyi hülyeség. ezért kellene a strict gyári adat.
-
DeFranco
nagyúr
nem, vagy nem tudom.
volt ez már pakolva mindenhogy.
100 körül indul, sebesség növelésével erősödik.
közben rákérdeztem a cromaxnál, bejött a tippem, ez nem focus hanem mondeo felni gyári szám szerint, ettől még elvileg csereszavatos, mert az osztókör, szélesség meg tán a központi furat is stimmel, max. más a perem meg a dekorlyuk. tehát max nem megy fel rá a dísztárcsa, ami nem érdekel.
ami lényegesebb, hogy a KF tényleg tizedre pontos-e meg hogy egyezik-e az ET szám, ezt persze nem tudták megmondani.
van olyan is, amivel nekem kigurult a gyárból de az nem 10 hanem 18k persze.
az enyém elvileg 1064105 gyári számú, ezt amit lehet kapni nem mondta meg, de elvileg ahogy kutakodok a neten 1044805-öt írnak a mondeo gyári felni kódra. a fiestáé (amire szintén felmegy) 1252892
-
DeFranco
nagyúr
télivel is ráz. volt már centrírozva vagy nyolcszor a rendes cseréken kívül, van rá esély, hogy közben most még be is ütött egy szálszakadás bár nem valószínű (most kicsit máshogy rezonál mint szokott, de közben tartóbakot is cseréltek más miatt)
inkább más lesz ez. pl. felni. az a legvalószínűbb szerintem. de ha van tuti tipp, szívesen várom

-
DeFranco
nagyúr
sziasztok!
szórakozok már egy ideje egy rezonanciával a kocsiban, most jött el az ideje, hogy körbejárjam a felni kérdést... nagyon hajlok arra, hogy vegyek egy szett tuti jó új felnit, úgy sincs csak egy szettem és azon cserélgetem a gumit szezononként.
eddig bárhol néztem a ford gyári felnit 15 és 20 között láttam, most viszont belefutottam ebbe, teljesen aftermarket áron listázzák a gyári felnit, felhívtam őket szóban is megerősítették, hogy ez biza gyári, németországból hozzák és természetesen új.
létezik hogy tényleg ekkora difi legyen, még pedig úgy, hogy a szállítási határidőn múlik (telefonon elmondva ugyanaz a kettő, csak az egyik itt van a másikat be kell hozni)?
a cromax egyébként megbízható bolt, bízhatok benne, hogy frankó, a leírásnak megfelelő (gyári) felnit kapok?
-
DeFranco
nagyúr
válasz
eTrade
#11058
üzenetére
ha téli gumi, akkor kérdés nélkül vennék nokiant, vezetéstechnikai pályán is láttam, hogy hogy teljesít (a sofőr konkrétan azon bosszankodott, hogy nem bírja megforgatni még a rántópad sem rendesen, csak ha szándékosan rosszul megy rá), a finnek valószínűleg valamit tudnak a hóról meg a síkos aszfaltról.
nyáriban viszont szerintem van talán jobb is.
-
DeFranco
nagyúr
sziasztok! a lurdy mélygarázsában levő gumipark gumiszervizt ismeri valaki?
régebben is oda jártam, egy nagyon rendes szemüveges göndör hajú srác fogadott mindig, teljesen lelkiismeretesen, alaposan szerelt mindent, nyomatékkulcs, ésszel elvégezve minden munkafázis, szerettem oda járni.
pár napja voltam ott, és teljesen más garnitúra fogadott, munka minősége meg sem közelíti az előzőeket, nyomatékkulcs még a közelben sincs, a kereket úgy rakták fel, hogy emelve húztak rá, nem lábon, elvileg 120-ra állított légkulccsal, full olyan stílus mintha be lettek volna nyomva.
amikor leálltam a rámpáról hallottam is valami pendülést ahogy megmozdult az autó, mint amikor a kézifék kipattan befagyás után. majd 5 km haza. másnap reggel lementem nyomatékkulccsal ráhúzni a csavarokra, láss csodát, 112-re állított kullccsal 1/8-1/6 fordulatokat tudtam húzni az első kerekeken az anyákon. a hátsókon semmit.
jól gondolom hogy ez a szar szerelés miatt volt, csálén lett meghúzva, mert nem lábon húztak rá, és megmozduláskor ugrott "helyre" a felni, ezért tudtam ráhúzni?
tud valaki valamit arról, hogy a lurdy-ban volt-e garnitúraváltás az utóbbi időben? szerettem oda járni, mert megbízhatóak voltak nagyon, de ezek után többet nem mennék.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
runner 125
#8721
üzenetére
kösz, körülnézek

-
DeFranco
nagyúr
hát, nem szeretnék nagyon variálni, de a FB csoportokat a lista végére raknám, elég nagy sötétséget tapasztaltam ezekben már nem egyszer, nem szívesen tenném ki magam ennek.
bontók jó ötlet, csak én fejből nem ismerem egyiknek sem a webes elérhetőségét, nyakamba venni a várost meg nem tudom.
-
DeFranco
nagyúr
nagy felnikeresésben vagyok, ha valakinek van tippje, hogy hol érdemes keresni gyári 14-es focus lemezfelnit (értelemszerűen használtan) akkor nagyon megköszönném, ha megosztaná velem is.
autoalkatresz.hu-t néztem, ott egy szett van ami szóba jöhetne.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
bitpork
#8405
üzenetére
veled az élen, barátom, veled az élen...

mellesleg nem kell leszűkíteni ezt semmilyen kasztra, tc-n még inkább megmondóemberek everywhere, aztán jön az index fórum mint következő lépcső, aztán a facebook.
és nem csak itthon, mindenhol máshol is ez megy, ilyen az emberi természet, tessék felmenni egy külföldi fórumra/közösségi térre, és megnézni mi megy ott.
ez itt még kulturált, konstruktív, viszonylag mederben tartott vita a látszat ellenére is. már ha épp nem jár arra senki aki felfújja egy látszatérvvel az egészet, hogy addig se kelljen unatkozva a tökét vakarni otthon.
-
DeFranco
nagyúr
Rátolom majd a mérőt, aztán megnézem mit mér. Amit én mértem (utánanéztem, 5.9 volt, ami irreális, mert ~8700 km-t futott a gumi, ennyit nem kophatott) az valószínűleg nem jó mérés, pedig hiteles tolómérővel mértem, csak nyilván rosszul.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
szőröscica
#8299
üzenetére
hogy próbáltad amúgy? 60-ról satu? vagy csak közepes erősség? vagy más sebesség? mennyire esett/volt nedves az aszfalt?
-
DeFranco
nagyúr
válasz
szőröscica
#8297
üzenetére
húúú fúúúú 6 éves gumi huligán

nekem a téli dunlop, szeretem. ennyit tudok érdemben hozzászólni

-
DeFranco
nagyúr
válasz
szőröscica
#8295
üzenetére
Milyen öreg a régi? Mennyire kopott?
-
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Deathunter79
#8250
üzenetére
Ha mész nagyobb távokat nagyobb sebességgel, autópálya országút akkor viszont ne kockáztass
Még szerencse, hogy városban nem ütnek el gyerekeket, meg nem nullázzák le a lököst egy ráfutásnál.
Bírom az ilyen majvigyázok érveket, ez kb. az első hétig tart, vagy addig, amíg egyszer be nem vág valaki elé és meg nem kell büntetni. Utána a 13 éves tollradír keménységű dzseketájör 1515-ös DOT számú premium contact 5-é változik és úgy is marad kerékcseréig.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
szőröscica
#8245
üzenetére
kell az úttartás, ha a vtec kickin' in yo
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
DeFranco
nagyúr
télit ne használj nyáron mert tönkremegy.
hátul milyen féked van? dob vagy tárcsa? gondolom dob.
az a baj, hogy a jó gumit hátra kell rakni az úttartás miatt, előre viszont a fékhatás miatt nem rakhatsz gagyit.
szép lehetsz de okos nem, tulajdonképpen vagy meg kellene venned most a csecse felnit, vagy hagyni a francba és benyelni a békát hogy akkor most megveszed a rendes gumit erre a felnire és ez lesz. számold ki, gyakorlatilag meg kellene venned legalább másfél full szettet, bár én ledobnám azt a kumho-t is (max eladnám) ne azon múljon már akkor.
ezek a tiszta megoldások. ez a használtgumizás meg elölhátulvegyesfelvágott ebből csak szívás lesz, amiből sem olcsón nem jössz ki, se jól nem jössz ki.
ott tartunk, hogy se gumid nincs, se felnid, de még osztókört is akarsz módosítani meg nyomtávot szélesíteni, de pénzed sincs a barbatrökkre.
lássuk be, ez meghaladja a lehetőségeidet.
-
DeFranco
nagyúr
-
DeFranco
nagyúr
válasz
runner 125
#8215
üzenetére
gondolom acélfelni is hasonló árban van... eléggé felületi korrodáltak a felnijeim, de van egy olyan érzésem, hogy nem éri meg javíttatni, mire lehomokszórózom, lefestetem ott vagyok, minta vennék egy új-használt szettet.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Deathunter79
#8185
üzenetére
támogatja zállam for piacszerzés reasons. így fojtják meg a nyugati piacokat.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Deathunter79
#8181
üzenetére
ebayen 350-ből megvan, most néztem, szerintem innen rendelek egyet.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
AMD Power
#8178
üzenetére
Igaz kecskemét, de egynek jó: én most felniről le, felnire fel cserével, szelepekkel, centrírozással, súlyokkal, stb. fizettem kompletten 4500 Ft-ot egy eléggé jól menő, felszerelt helyen (béresgumi)
Pesten a lurdy is olcsóbb [link] mire felrakják a súlyokat, meg cserélik a szelepet.
más: profilmélység mérőt honnan tudnék szerezni? gumistól próbáltam kuncsorogni, de nem volt épp neki a repifiókban.
-
DeFranco
nagyúr
az adacos balhé fel van fújva, de pont azért, hogy ilyenből ne legyen gond, több tesztet néztem annak idején, adac, autozeitung, autobild, ace (ezek közül azt hiszem egy megegyezik az adac-cal a másik három saját teszt)
egy szempont volt kiemelten fontos, az pedig a vizes stabilitás, a többivel csak kisebb mértékben foglalkoztam, és a barum brillantis 2 ebben jól szerepelt, megközelítette a prémium gumikat minden esetben (vizes úton). amiben rosszabb volt az a zaj, kopás, fogyasztás, ezek nem érdekeltek.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Deathunter79
#8168
üzenetére
adacnál meg pont az volt jó. sok múlik ám a tesztelési metóduson...
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Prodidzsáj
#8139
üzenetére
nekem brillantis 2 van, szeretem.
ha debica passio 2 pont, akkor a barum brillantis2 7-8 pont, a dunlop winterresponse2 9-10 pont
hogy 3-4 évesen milyen lesz nem tudom, de új korában engem meggyőzött. most fogja futni a 3. szezonját.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
AMD Power
#8108
üzenetére
Nem ez nem a naivságod, elvárható hogy a munkát végezzék el rendesen, lássuk be azért ez nem atomfizika. De ilyenkor tényleg csak az van, hogy nem mész oda többet.
Nekem egyébként a lurdynál jó tapasztalataim voltak, ha ezzel segíthetek.
Nekem is volt, hogy eldurrant az agyam, egy kecskeméti gumis (kavaros volt az ügy, mert szerelőnél kellett hagyni a kocsit, és akkor már megkérdeztem, hogy a gumit lecseréli-e, elvállalta, utólag derült ki, hogy kiadta valami alvállalkozójának) konkrétan úgy cserélt gumit a felnin téliről nyárira, hogy a kereket ki sem centrírozta, úgy hogy a téli centrírral mentem fel pestre nyári gumin.
Csodálkoztam, hogy miért rezonál a kocsi annyira, a lurdyba vittem be, hogy nézzék meg (voltam már ott előtte), pont csúcsidőben fullon voltak, de soron kívül megcsinálták, ott derült ki, hogy full félre van centrírozva. Na az milyen. Ha nem nézetem meg elmegy a futómű a francba pár hónap alatt.
-
DeFranco
nagyúr
gondolom ilyen speckó szelepeknél szólnak, ha látják hogy ez nem a 20 ft-os csereszabatos kategória
@AMD Power: szerintem akkor ne vidd oda többet. nekem mondjuk alap, hogy a dísztárcsát majd én felrakom (el sem szoktam vinni) meg utánhúzok a csavaroknak nyomatékkulccsal, meg ránézek mit csináltak.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
AMD Power
#8094
üzenetére
szokták cserélni ha cserélik a gumit a felnin. három helyen cseréltettem eddig mind a három helyen cserélték.
én találtam egy kiváló és korrekt gumist (lekopogom) ezek legalább szólnak előre, hogy cserélnék, de mutatta is, meg is volt már repedezve mind (pedig nem voltak fél évesek sem). 20 Ft darabja, nem tétel, és legalább biztos lehetsz benne hogy nem vásik el lábon és nem állsz ott leeresztett kerékkel.
-
DeFranco
nagyúr
Meg tudja valaki mondani, hogy pontosan mennyi a barum brillantis 2 gyári profilmélysége? (185/65R14)
-
-
DeFranco
nagyúr
Ha nem gond, hogy visszapostázod, ha nem felel meg (vállalva annak költségét) akkor meg lehet rendelni, ha ez probléma (nekem probléma lenne) akkor hanyagold.
Mostanában még a piaci kofa is gumit akar eladni, akkora a választék, hogy simán találsz másik eladót, aki ennél konstruktívabb.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
AMD Power
#6639
üzenetére
meg kell nyomkorászni, addig nyilván nem lehet biztosat mondani, én most azt mondom, 70-80% hogy csere (de mondom, igazából ez automatikus csere már ennyi idősen)
a barumra nem tudok rosszat mondani, nekem a nyárim az, télre már nem azt vettem, mert oda szerintem érdemes jobbat venni, de 50k környékén nem sok ugrálás van. én 60 körül vennék egy nokiant (WR D3), az azért már egy klasszissal jobb. (2 méterrel rövidebb féktáv vizen! 37,5-39,7... az már nem csak a lököst menti adott esetben de a légzsákot meg benneteket is)
-
DeFranco
nagyúr
válasz
AMD Power
#6637
üzenetére
csak kíváncsiságból: hogy volt ez a sztori?
besétáltál a 4 téligumival, hogy akkor nézze már meg, ezek jók lesznek-e még, vagy kell új, vagy besétáltál gumi nélkül zsebre dugott kézzel és kikérted a véleményét?
ha utóbbi, akkor neked mi a véleményed arról a gumisról, aki bemondásra, ránézés és mindenféle ismeret nélkül a gumi előéletéről vagy állapotáról rámond bármit is, főleg azt, hogy rakasd fel nyugodtan, jaóaz?
egyébként mi a méret, és mi az, amit vennél 50k/szettért? új/használt?
-
DeFranco
nagyúr
válasz
AMD Power
#6635
üzenetére
mert nem az ő élete, nem az ő gyereke fog beülni hátra, és rend szerint aki egy 14 éves fasztrával áll be (no offense szeretem a fasztrákat) az rend szerint átmegy bagolyba ha meghallja, hogy gumit kellene venni ((hu-huuuu-hu) és kifordul a kapun, aztán addig megy, amíg valaki azt nem mondja neki, hogy jaóazmég.
de nem látok el odáig, nyomkorássz össze pár új télit, meg nyomkorászd meg a tiédet. papírforma szerint hiába prémium, a 8-10 éves gumi már leszolgált, akárhogy is, csak azért nem dobom rá az instant keresztet, mert.... nem tudom miért nem, azt kéne.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
AMD Power
#6633
üzenetére
nyomkorássz meg egy új téli gumit meg nyomkorászd meg a tiédet.
nagy valószínűséggel az új téli olyan puhaságú lesz, mint egy puhább fajta friss ceruzaradír, a tiéd meg olyan, mint az a régi kék tollradír.
és akkor ezt vetítsd le másfél tonnára, hideg deres-jeges aszfajtra meg a klasszikus négy tenyérnyi felületre.
magyarul a 8-10 éves téligumid még lehet jó profilmélységű, de ha fel van keményedve, akkor cseszheted a tapadást.
-
DeFranco
nagyúr
Te... olyan nagyon nem kell ezt túllihegni. Megnézed a teszteket, van kb. 5 releváns, több úgy sem lesz, kiválasztod a neked tetsző sávot (teteje, közepe, bugyet) abban lesz kb. 3-3 gumi sávonként, aztán ami a legjobb feltételekkel elérhető azt felrakatod. Ha van rá valami biztosítás 1-2 évre az csak jó.
Nem kell ezt túllihegni, ahány év, annyi keverék, méretenként is változhat. A tesztek is csak iránymutatóak, bár én nem vonom kétségbe az érvényességüket, de átlagolok.
Egy tier-en belül nem lesznek nagy különbségek gumikban, akár michelin-conti-dunlop, akár semperit-vredi-nokian akár barum-hankuk-mittudomén.
Amúgy meg télire felső tierből jó vízen futással alacsony kopással amiből van idei dot és jó az ár, nyárira meg felső vagy közép jó vízen futással alacsony kopással ami idei dot és jó az ár, aztán napszemüveg. Nincs itt nagy viriavarázslat sehol sem.
-
DeFranco
nagyúr
csak egy adalék a contihoz: amikor gumisnál (oláhgumi) voltam (tavaly) meséltem neki, hogy azért vettem dunlopot (tavaly) mert conti (ts850) égen-földön nem volt kapható, pedig azt vettem volna
azt mondta, egyáltalán ne bánjam, mert új korában kiváló gumi a conti de 3-4 évesen piszok módon elkezd öregedni, válnak le róla darabok, stb. ilyet még ő sem látott de katasztrófa, nagyon rosszul öregednek
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Satan_Claus
#5803
üzenetére
Mondom, nézd meg a másik oldalát. Nekem is volt már ilyen gumim, hogy csak az egyik oldalán volt rajta rendesen a DOT, a másik oldalon meg egy ilyesmi kód volt, mint a te képeden.
Új hozzászólás Aktív témák
- Dyson Supersonic Origin (Fekete/Nikkel)
- SZUPER Akcióban Új Bontatlan Dyson V15 Origin 3 év gyártói garanciával Azonnal Átvehető
- Olcsóbb! Új, felbontott Bosch GWX 17-125 PSB 1700 W X-lock prof. sarokcsiszoló flex - 1,5 év gari!
- !!AKCIÓ!! Vadonatúj, bontatlan iScooter iX6 elektromos roller, 1 év gari 45 km/h, 1000 watt
- OONI VOLT 2
- iPhone 14 128GB /Akku 85%/Független/Újszerű állapot/
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 10, Xiaomi Redmi Note 10s, Xiaomi Redmi Note 10 Pro
- Ultimate előfizetés akár 4166 Ft/hó áron! Azonnali, automatizált aktiválással, csak Nálam!
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 8400F / RX 6800 16GB / 32GB DDR5 / 1TB SSD!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 64GB White -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS4013
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest


ez nem lesz futóműállítva amíg nem muszáj, mert ott a szinte komplett hátsó traktus cseréjének réme az összerohadás miatt.

![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)


