-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fr3eWar
őstag
-
Fr3eWar
őstag
válasz
sharp4
#64337
üzenetére
Véleményem szerint, ha akkora teljesítményű autóval szinte mindig ésszerűen közlekedsz, a súly teljesítmény miatt úgyis megeszi a szezon gumit max 3 év alatt.
Ide szerintem ésszerű a külön téli-nyári, biztonságosabb is, és úgyis elasználod.
Bár ha évi 5K km a cél akkor jó lehet nagypapásan a 4S de egyébként személy szerint fillérbaszásnak tartom és normál használatnál 2 év alatt simán leeszed. 2tonna 4kerék kb500 paci -
Fr3eWar
őstag
válasz
T0mBd1gg3R
#64249
üzenetére
Nem tudom, hogy az alltrack-nak mi a gyári mérete, de a sima B7-nek (10éve nyúzunk egyet) 235/45 R17. 1,5 éve van fent hankook 4s2-es most van itt az ideje, hogy felcseréljem az első-hátsó tengelyeken lévőt, mert megetettem már az elsőn a minta felét vele. Szóval a hankuki nálam max 3 évet él
2lityós crtdi-n. -
Fr3eWar
őstag
Én pont ma rendeltem meg az SF3-mas pirellit 215/50R17-ben Leaf2-re.
Hetek óta nézegetem, és gyorsan kúsznak fel az árak.
Szeptember elején még volt Vredi Quatrac Pro EV 46 ezer/db áron. Akkor 52ezer volt a Misi Crossclimate 2 ebben a méretben.Aztán elfogyott a Quatrac, a héten a Misi már 55ezer volt, és tudtam volna venni Contit Allseasoncontact2-est 52-2,5ezerért, mire ma leültem, hogy megrendelem, mindenhonnan elfogyott, ahol véletlen maradt oda raktak mellé 65-68ezres árat.
Közben a Misi is felment 59ezer/db-ra.Így maradtam a Pirellinél 52ezres darabáron.
Egy kicsit morci vagyok magamra, hogy nem ütöttem le a 46ezres Vrediket, buktam 24ezret.Csak egy megjegyzés-
A Pirelli SF3 rendelkezik ELECT™ jelöléssel, hogy szem előtt tartották a villany/plug in autókat a tervezésnél + van benne sealant is defekt esetére.
A ContiAllseasonContact2 rendelkezik "EV-kompatibilitást jelző szimbólum"-al, plusz ebben is van sealant -
Fr3eWar
őstag
Sziasztok,
Keresőben nem jutottam előrébb, így kérdezem, hogy van-e aki Vredestein Quatrac Pro EV-t használ?
Ha igen mennyire zajos?
Minta alapján csendesebbnek tűnik mint a télies 4évszakosok.
Egy Leaf 2-re veszek hamarosan 4 évszakost.
Annyira nem ár érzékeny a téma, ezek a Vredik is közel 50K/db.
2 éve vettem az előző autóra egy Hankook 4S2-t jó volt oda az is a 2.0 crtdi robotolása mellé, de itt a kevesebb zaj miatt fontosabb lenne, hogy minél csendesebb legyen a városi 50-60-as rohangálás közben. -
Fr3eWar
őstag
válasz
DeathAdder
#56608
üzenetére
Tényleg nagy különbségek vannak, itt tényleg totál síkol a felni a gumival.
-
Fr3eWar
őstag
válasz
DeathAdder
#56599
üzenetére
-
Fr3eWar
őstag
válasz
Morris
#56370
üzenetére
Hogy alakul a barátság az asymm 6-al? Bekopott már kicsit (zaj tapadás stb)?
Téliből nekem is cserélni kellene idén, és szerintem Conti irányba megyek, a 140pacis 7-es Passaton is az volt TS860-ban elment 5 szezont, és nem öregedett csúnyán, plusz jó volt a tapadása még idén is a korához képest.Sajna a BMW-n a mostani 4. szezonját futó Goodyear UltraGrip Performance+ gumijaim idén télen elhasaltak. +3-+7 fok között kissé nedves körülmények között kb mintha taknyon jártam volna velük.
Így 90% hogy TS870 lesz. A 10% meg Alpin 5-nek van fenntartva.Bridgestone-om volt a 7-es golfon, végül is ott nagy telejsítmény nem volt a 115 pacival, és egész jól tapadt, de piszok hangos volt a második szezontól fogva.
-
Fr3eWar
őstag
válasz
expander
#55812
üzenetére
Én nem váltanék méretet, kicsit több mint 2% eltérés lenne a gyári mérethez képest, már ha 245/40R18 a gyári. A premium meg sport más ligában játszik, sok esetben nincs is átfedés kisebb és keskenyebb kerekekre nincs sport, nagy és szélesre meg premium/ultra/eco akármi nincs. Olyan nyomaték mellé én sportot raknék, jól sikerült az új 7-es sporcontact.
Magamnak most szaladt bele 2 hét alatt 400km a GY asymmetric 6-osokba, és az eddigi tapasztalatok alapján über cucc.
Nem ültem még autóba ami ennyire halk lett volna gumi (autó+út) kontakt tekintetében mint a mostani felállásban a saját verda
Egyaránt teljesít városban és pályán is hang tekintetében.
Tapadása is abszolút rendben van, erőlködni kell, hogy kicsit meg lehessen csúsztatni egy egy 270-es körforgalomban. Rendesen érzed a nyomatékot (500nyuszi) egy 0-ról bőgáznál, ahogy az aszfaltra kerül a hátsó tengelyen
Kormányozhatóság pontos, jól reagál a nagyobb sebességű sávváltásokra. -
Fr3eWar
őstag
válasz
Morris
#55726
üzenetére
Igen 17-es volt, gyári mérete a 7-es golfnak arra 225/45 R17 volt. Pirelli P7-el volt szerelve mint a képen. Komolyabb kiállást ad az autónak a 17-es. Gumi árban darabonként van 2-3K difi a 205/55R16 és 225/45R17 között egy conti premium 7 esetén (35K vs 37K/db). gondolom olcsóbb gumiknál sincs nagyobb difi.
-
Fr3eWar
őstag
válasz
Morris
#55721
üzenetére
Nekem a 7-es golfon 17"-os salvador gyári felni volt. Szerintem nagyon jól állt rajta, főleg, hogy kicsit "füstösebb" ezüst színű volt. A te színednél még harmonikusabb lenne. Imádtam azt a felnit. Gyenge volt az 1.2TSi 105pacival, de mikor a téli acél 15"-ről jött a szezonváltás és felkerültek a 17-es aluk, sokkal szívesebben ültem bele

Eladás előtti utolsó mosás képe
Persze valószínű hogy kényelmesebb a 16"-on, de a hiúság győzött nálam a 17"-al

-
Fr3eWar
őstag
válasz
-cobra-
#55717
üzenetére
Sajnálom, hogy így jártál.
Én idén két szett gumit rendeltem tőlük.
Egy csomag Hankook 4S2-t Február 6.-án, megjött Február 13.-án (5 munkanap) - Gumi Profi team Pécs ügyintézés DOT 4122Egy csomag Goodyeart Március 9.-én, megjött Március 16.-án (4 munkanap) - Gumi Profi team Kecskemét ügyintézés DOT 0923
Ami nem annyira tetszett, hogy nem volt egyáltalán csomagolva egyik gumi sem, legalább kétszer körbetekerhették volna zsugorfóliával, és ilyen alufóliás iszonyat taknyolós erős ragasztós MPL-es matricát raktak a gumira amit piszok nehéz leszedni, és ráadásul nem a futófelület közepére, ahol gyorsan lekopik, hanem volt ami kiért egészen a gumi külső oldalán a futófelület széléig, így ott le kellett kaparni, mert nem mindig megy az ember kilinccsel előre. De betudom annak, hogy piszok környezetkímélőek a csomagolást teikntetében.
-
Fr3eWar
őstag
válasz
[CS]Blade2
#55589
üzenetére
Ez nagyon durván néz ki. Nem lehet, hogy a felniben van valami probléma, tojás akármi?
-
Fr3eWar
őstag
válasz
tboldi
#55530
üzenetére
Lassan 1 hónapja került fel a hankuki 4 évszak 140ló fwd passatra Kinergy 4S 2 (H750) 235/45 R17 97 Y XL verzióban. Mivel még zsír új, így nagyon puha, és nagyon csendes az előző 4-5 éves TS860-hoz képest.
Asszony használja munkábajárósnak, meg ovijáratba az autót, annyit észrevett ő is hogy halkabb egyebet nem
Ma megrendeltem a 230pacis rwd-re a nyári tappancsokat, a terveknek megfelelően Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 245/40 R19 98 Y XL maradt a kiszemelt, és megrendelt guruló. Remélem nem kell csalódnom, hogy végül nem mentem a nagy átlag után a PS5 irányba
-
-
Fr3eWar
őstag
válasz
brumi1024
#55255
üzenetére
Ahh i see!
Érdekes, hogy nem találok tesztet, ahol össze lennének engedve az UHP-k az UUHP-kkal hogy kijöjjenek kézzel fogható difik.
Jelenleg egy kopottabb meg egy kevésbé kopott ContiSportContact 5 van a nyári felnimen, ezek szerint, ennek is jobb teljesítményűnek kellene lennie mint a kinézett F1 asymmetricnek? Vagy ez az UUHP új dolog és a ContiSportContact 5 idejében nem volt még így szétszedve? Most már csak simán Sportcontactnak hívják a 6-os óta őket.
Sajnos nagyon zajosnak találom a 5-ösöket, pedig nincs rajta hogy runflat lenne, csak a * jel meg a mercis M0 jelölés van rajta. -
Fr3eWar
őstag
válasz
TigerCat
#55245
üzenetére
Szertintem nézz rá azért a Goodyear-ra. Én jövő hónapban vagy márciusban tervezem berendelni a nyárit 245/40r19-ben Eagle F1 Assymetric 6-ot 2022-es fejlesztés. (várok még egy picit, hátha a friss téli sütésből jut
nem rendeltem le novemberben, pedig 3-4k- val olcsóbb volt).Volt itt egy elég háklis fórumozó (EAGLE) aki ilyet vett végül valami habbetétes hangcsillapított Michelin vagy Conti helyett mert az hangos volt, és erre pozitívan nyilatkozott.
Több topikban is összefutottam vele, és mindenhol tényleg a nonplusultra dolgokra hajtott. Szóval ha neki bejött akkor nekem fasza is jó lesz
Tire Reviews teszt is győztesnek hozta ki, Sport Pilot 5 elé helyezte. Toptriereview szerint is jobb mint a SP5.
Úgy látszik igen jól sikerült, bár az Assy 5 sem volt annyira rossz, de ez sokkal jobb lett. -
Fr3eWar
őstag
Ha már itt járunk, mennyiért rakjam fel a nyárigumikat?
Megvolt a csere ma nálam is, és felkerültek az téli ultragrip 8 performance-ok.
A nyári gumiból 2db hátsó hajtott tengelyről való kopásjelző felett van kb 1-2mm-el.
És 2018-as gyártás.
Az első tengelyről lejött 2db teljesen ok állapotú 2021-es gumi.
Continental SportContact 5 245/40 R19. Új ára 70K környéke.
Kopottakat feldobom 5K-ért
a jókat meg megpróbáljam 35/db-ért hirdetni? Hátha együtt a 4 gumi kiadja 1db assymetric 6 árát
-
-
Fr3eWar
őstag
Pont ez az, ha gyumába nyomsz egy csavarfejet, akkor a gyumából kihúzva ideális esetben egy kis kör alakú mélyedés lenne, a közepén egy kis kitüremkedő heggyel.
Itt viszont pont az a minta van mintha egy csavarral lenne a gumira rögzítve a billog. Szóval kb olyan, mintha direkt a gumialakító formában egy invertált csavar forma lenne a billog két szélén mit dizájnelem. -
Fr3eWar
őstag
Valaki néhány napja beposztolt egy hasonló "azonosítószámmal" ellátott abroncsot, ahol olyan minta reisser csavarral lenne a gumiégető/formáló formába berakva a biléta.
És nem fér a fejembe, hogy hogy tud egy berakott becsavarozott biléta negatívja olyan mintát kreálni, mintha egy csavar lenne.
A kereszthoronynak plusz irányba kellene kitüremkednie, nem befelé.
Valaki?
-
Fr3eWar
őstag
válasz
TheProb
#54069
üzenetére
Ahogy nézem, most is Runflat van rajta. Én a helyedben mennék sima irányba, hogy csendesebb és kényelmesebb legyen a menetdinamika, kisebb a rugózatlan tömeg is sima gumival. Nekem Conit runflat van nyáriba, de ha jövő nyárra leeszi az autó jön helyette az assy6 + defektjavító készlet.
-
Fr3eWar
őstag
Most vitték el az előző autónk téli szettjét. (családon belül adtuk el a 7-es golfunk,) mikor vettük az autót szalonból akkor kapott egy szett téli gumit, 2015-ös gyártás.
Most megtakarítottam átadás előtt, ránézésre nem rossz állapotú, de az előző 2-3 télen már hangosnak éreztem szerintem nagyon kemény lett az idő előrehaladtával.
Az egész autóban nem volt 50K km mikor eladtuk, 7év alatt téli üzemben max 15K ment bele szerintem.2015-ben tesztgyőztes volt a méretkategóriájában pont 7-es golfon tesztelve Bridgestone LM005 195/65 R15.
-
Fr3eWar
őstag
Sajnos én is csak képet kaptam róla egyelőre.
Az autó csak okt 6.-án megy KPM vizsgára így 2hónap várakozás után.
Csak most szóltak, hogy megkerült a gyári felniszett, és érdekel-e. De olyan árban, hogy csak a felni maga is jóval többet ér. De így ránézésre még a gumit is tudom 1-2 szezont használni.
Nem volt még soha defekttűrő abroncsom, és még olyan autóban sem utaztam ami ilyen kerekekkel lett volna így nem tudom mire számítsak tőle. De ezt a telet megfutjuk vele.Igen a gyártás 2018 44. hét, sikerült helyesen kiolvasni a sorok közül.
Minta kép alapján jó, hogy mennyire lesz rugalmas majd kiderül. De ránézésre mintha nem sokat futott volna.
-
Fr3eWar
őstag
válasz
Fr3eWar
#53132
üzenetére
Idén elmarad a téligumi vásárlás részemről, mert előkerült az autó gyári 245/45 R18 téli szettje és nagyon jutányos áron meg tudtuk venni, így idén télen marad rajta a gyári 4418-as Goodyear Ultragrip Performance 8 Runonflat. Minta még elég mélynek tűnik. Okt 11-én megyek érte
Ha nagyon kényelmetlen, zajos stb, akkor jövőre kap valamit helyette.
-
Fr3eWar
őstag
válasz
eddieke666
#53170
üzenetére
Meg véletlen ha bottal vernek sem találtam volna ki a 20225-ös ből, hogy 2005-ös.

-
Fr3eWar
őstag
válasz
rbalint88
#53138
üzenetére
Nyáriba 235/45 R17 van rajta, elsőre én is valami hankook-ra gondoltam, de azok is már 30K felett vannak.
Magamnak jó abroncsot veszek, fontos hogy a család is "biztonságban" utazzon. Viszont eladásra zsír új drága abroncsot kb pénzkidobásnak érzek. Majd ha az új tulaj úgy érzi vesz magának amit szeretne. Attól függ mikor tudunk megszabadulni tőle, lehet télivel meghirdetem, a nyári alufelniket meg eladom 0-ás gumikkal külön.
Senki nem fog emiatt egy fillérrel sem többet adni.
Szerintem ebben az árkategóriában tökmindegy a vevőnek, hogy milyen gumi van rajta.
Hasonló futással, felszereltséggel 2.0-ás DSG-s 300K-t futott passat 3,5 millió körül megy.
Most meg is néztem, 4millióig az összes HD-s képpel rendelkezőt: debica/momo/toyo/kleber/nexen volt + egyen véletlen michelin. -
Fr3eWar
őstag
válasz
diegho
#53131
üzenetére
Mindössze érdeklődtem, hogy milyen körülmények közé szánja. Persze a km-en kívül sok szempont befolyásolja a dolgokat, hogy valakinek megfelel vagy sem egy 4évszakos.
Édesanyámnak én is következőleg ezt javaslom majd, mivel kis teljesítményű autója van, és évi 5-6K-t megy vele.Saját részre viszont szívesen vennék téligumi javaslatot tőletek, tudtok-e halkabb, komfortosabb gumit javasolni a conti TS860-nál 245/45 R18 méretben 5-ös bmw-re?
A másik autónkra passat b7 jelenleg még T860 van, nem rossz gumi, ha nem jön jobb javaslat, akkor lesz ilyen a bmw-re is.
Most eladtuk a 7-es golfunkat azon Bridgestone LM001 volt a téli, de az 3. szezonra kemény és zajos lett, pedig garázsban volt tárolva, felnin, felnitartón, letakarva. Az nagyon keveset futott gumi.Nyárra is kell majd gumi mindkét autóra, de abból EAGLE fórumtárs kálváriáját olvasva bevállalok egy Asymmetric 6-ot 245/40 R19-ben a bmw-re. A passat egy 2018-as premiumcontact 6-ot rágott csontig pár év alatt, az idei maradék 2 hónapot még kibírja, utána kap valami olcsóbb gumit, mivel 1 éven belül megy a háztól.
-
Fr3eWar
őstag
válasz
BigBlackDog
#24640
üzenetére
Ez nyári volt, fektetve tárolva 2-2db egymáson. De kb 3 hónapot van csak fent téli nálunk.
-
Fr3eWar
őstag
Szerintetek ilyen repedés mitől keletkezhetett a guminkon? Szinte teljesen körbeér, és a gumi belső oldalán volt. A másik oldali párja makulátlan, ezen kívülről is nagyon látszik az öregedés pedig nem túl öreg gumi.
Nem nagyon volt bizalmam így a gumihoz, ma rakattam fel a felnire 4 új 235/45-ös Conti PC6-ot, pedig még volt 4,7mm profilmélysége a Fulda Sportcontrolon, 2014 9. heti, (2015 nyarán vettem újonnan) 2 literes CRTDI Passat B7 kombin volt, kb 50K km ment bele (2,5 szezon alatt).
Otthagytam a gumisnál (volt 2db ami 3mm alatti profilú volt, meg 2db ami 4-5 közötti)
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó WHIRLPOOL PACW29HP Hűtő-Fűtő Mobilklíma Fekete
- Saeco Talea Giro Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Mio Star Coffe One Milk Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Olcsóbb! Új, felbontott Bosch GWX 17-125 PSB 1700 W X-lock prof. sarokcsiszoló flex - 1,5 év gari!
- Netatmo Presence okos kültéri kamera / 12 hó jótállás
- ÚJ HP ProBook 445 G11 - 14" WUXGA - Ryzen 5 7535U - 16GB - 256GB - MAGYAR - 2+ év garancia
- Apple iPhone 13 256GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia / 100% Akku
- Azonnali készpénzes Sony Playstation 4 Slim / PS4 Pro felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Samsung Galaxy A23 5G / 4/128GB / Kártyafüggetlen / 12 Hó Garancia
- KÉSZLETKISÖPRÉSI ULTRAAKCIÓ!!! SPACE BLACK MacBook Pro 14" M4 10C/10G 16GB 512GB Gar!
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
2lityós crtdi-n.

apró örömök a mindennapokban.


