-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
süti5
őstag
válasz GumisPeter #24 üzenetére
Van egy Unom, amire télen néha felszerelek előre nehézterep gumikat. Ezzel mászok hegyet meg ilyenek. A kérdésem az lenne, hogy sokat árt -e a futóműnek, hogyha közúton megyek ilyennel - nem olyan sokat, úgy 60-70-el, mert nagyon ráz efölött. A bütykök úgy 1,5 centisek a méret 155/70 R13. Ja meg azt is kérdezném, hogy szerinted ez szabályos közúton? Tehát van valami határ ''profilmélységben'' felfelé is?
-
süti5
őstag
válasz GumisPeter #43 üzenetére
Köszi. Tényleg folyamatosan ráz, és a gumis sem centrírozta, azt mondta, felesleges. Michelinre lett ráfutózva, pápai terepgumis cég által.
-
süti5
őstag
Autópályán Fiat Uno 1.1-es teljesen sík részen 158 km/h. Igaz, kicsit imbolygott, de ennyi volt, mer bátyám azzal volt elfoglalva, hogy nézze, én meg vezettem
Szóval 1.6-ostól 170 simán... -
-
süti5
őstag
Gumispeter!
Nem foglalkoztok esetleg alufelni festéssel? Mármint régebbi, kopottas alumat szeretném fehérre fújatni. Meg hogy kb. ez mennyibe fáj/kerék? -
süti5
őstag
Panda 4x4 ilyen gumikkal bárhova, ismétlem bárhova felmegy
Én néha felmegyek hegyekbe télen+mikor jó sár van, és nagyon tud ez is
Egyszer azért elakadtam már, de mint kiderült, nem csak meredek volt a terep, hanem jég volt alatta
Mondjuk nekem csak első kettőn van, mert ugye fronthajtású, de bárhol elmegy vele ott, ahol nyáron is elmenne. Értem ezalatt, hogy csak a hasmagasság szabhat határt, hiába meredek, havas, csúszós, felmegy rajta. Múltkor kimentünk szántóföldre, utána kötöttünk egy szánkót, és marha jó volt Ezután meg kellett állnom egy nagy emelkedőn, mert le kellett volna forulni - visszagurultam, aztán nekiindulni... Egyszerűen leásott a jeges földig, és elindult Olyat néztem Jó másfél centis a profilmélység, de kötúton életveszély, pláne kanyarban.... Max hetvennel mentem, de labilis nagyon, meg hangos, egyszerűen nem oda való. Viszont ha valaki falun, tanyán lakik, és télen ott használja az autót, akkor ideális, mert nincs az a hó, sár, amiben elakadna -
süti5
őstag
Nekem is swift sportom van, 2007-es
Tavaly kellett rá új gumikat vennem, nyárit és télit is, viszont nem nagyon volt lóvém felújítani a felniket, mert eléggé karcosak lettek meg ilyesmi, így a téli 15-ös acélfelnin nyomulok azóta. Ezek elvileg sx4 acélfelnik, de persze aluval jobban nézne ki a gép. Így most gondolkodom 15-ös alu vásárláson, mert ugye a nyárik és télik is 15-ös gumik.
A nyári 195/60-as goodyear efficientgrip performance, a téli 185/60 firestone winterhawk 3.
Annyi még, hogy a gyári 195/45-ös 17-es gumik után a 15-ös ballonosok iszonyú furák, mintha jégen menne az ember, pláne kanyarban, iszonyú fura, máshogy kell vezetni. A peresekkel mintha sínen mennél, itt meg nem, pedig a nyári 15-ös goodyear is tesztgyőztes szuper kis gumi. -
süti5
őstag
Hát, lehúztam ugye sok szezont a 15-ös téli gumival, de nem szörnyű. Akkor mindig ráfogtam, hogy azért megy vele így, mert téli gumi, de nem, hanem a méret miatt. Valahol olvastam olyat is, hogy egyébként kanyarban is kb ugyanannyira képes tapadni a nem peres kisebb gumi, mint a peres, csak előbb kezd el megcsúszni, a peres meg nem jelez, csak eldobja a kocsit.... Nem tudom, így van-e, de tényleg olyan a ballonosabb gumival a sport, mintha jégen mennél, nem annyira drasztikus persze, de kanyarban döbbenetes, egyszerűen máshogy kell vezetni tényleg. Én mondjuk sokszor régebben is élveztem a 15-ös gumit, indulásnál sokkal könnyebben elpörgeti a gumit, olyan játékosabb, pont a fentiek miatt, szóval nem beszéllek le róla Ha viszont állandóan, főleg kanyarban is a sínautó érzést keresed a sportban (ami a 17-es gumikkal adott), akkor nagyon fura lesz a ballonos gumi.
Ha utóbbit keresed, akkor pattints rá inkább egy szett 17-es téli gumit a nyári felnikre, szerintem az lenne a legegyszerűbb. -
süti5
őstag
Én a helyedben nem tökölnék, gyári alura most téli gumit, jövőre meg nyárit.
A 8 éves gyári elég durva egyébként....én két éve cseréltem a gyárit, nem vagyok egy mindenáron sumákker de néha nyilván odalép az ember a kis dögnek
Az a 8 éves gyári látatlanban is nagyon cserés, mivel 6 évig mondják a gumik kb. élettartamát, pláne ugye ha elejétől kezdve használatban van, ez meg azért csak sportos gumi (GY F1).
Nyilván Neked kell dönteni, de ha minden okés a felnikkel, ennél logikusabb megoldás nincsen. Vagy még a crossclimate, ha van erre méretben, és akkor 6 évig nem kell gumit/felnit cserélgetni -
süti5
őstag
Egyet azért ne felejtsünk el, havas tél lehet hogy nem lesz vagy nem nagyon, de azért kíváncsi vagyok -10 fokban hogy viselkedik a nyári gumi
Ugye az egyik előnye a téli guminak az valóban a mintázat, a másik viszont az anyaga, ami nem dermed meg qrva hidegben sem, így sokkal jobban tapad akár fékezésnél, akár kanyarodásnál. -
süti5
őstag