-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
hentes555
senior tag
Sziasztok
Vettem áprilisban egy G Astrát, 1999-es évjárat. Egy Toyo Vario V2+ szett van rajta, 175/70 R14 méretűek, annyira még nem látom kopottnak őket. A rajta levő acélfelnik széle kb. mindenhol rozsdás. Nincs porrá rohadva az anyag, de látszik rajta hogy már megkezdte az idő vas(-oxid) foga. Pótkeréknek egy 195/60 R15-ös Continental gumi van betéve, nagyon szép állapotú, egyáltalán nem rozsdás.
Most gondolkodok rajta hogy le kellene cserélni a gumikat, de elég sok kérdés van még, ezek miatt írok ide és kérem a segítségeteket.
Szerintetek érdemes lenne átváltani 15-ös felnikre és rá való 195/60-as gumikra vagy jók ezek is amik rajta vannak? Másik kérdés a gumi lenne. Amik rajta vannak Toyo-k, azok milyen minőségűek? Évi kb. 7-10.000 kmt megyek, 90%-ban városban, napi szinten munkába járok vele. Váltsak át valami jobb gumira, pl. a CrossClimatet olvastam hogy jók, vagy használjak külön téli-nyári szettet?"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
hentes555
senior tag
Sziasztok!
Apósomnak 2003-as Suzuki swiftre kellene gumit venni (155/70 R13 méretben) mert most vettük észre, hogy a jobb első kerék el van állítódva, ugyanis majdnem tükörre koptatta a kicsit több, mint egy éve vett nyári gumi belső egyharmadát. Most ennek helyére kellene valami az első tengelyre, a kérdés, hogy mit lenne érdemes venni rá? 2 db nyárit nyárit vagy 2 db 4 évszakost?
Használati körülmények: évi kb. 10-12k km futás, ami úgy tevődik össze, hogy napi 2x oda-vissza meg kell vele tenni egy 7 km-es utat két település közt, ebből kb. 3 km 90-es főút, többi városon belül.
Elgondolkodtam, hogy vajon érdemes lenne-e venni rá 4 évszakos gumit, mert mostanában hó nem nagyon esik télen, ha esik is inkább latyakos az út, semmint áll rajta a hó és ahogy olvastam pár 4 évszakos még jobb is vízen, mint a téli.Plusz az idő is annyira változékony így ősztől, hogy egyik héten 25 fok, másik héten már fagyogat, köd, dér, eső, minden van.
Egyébként a téli szett sem egy nagy durranás, valami 4 év körüli Matador vagy Debica.
Szóval szerintetek megérné 4 évszakost venni előre és azt fent hagyni állandóra, hátul pedig cserélgetni évszaknak megfelelően vagy vegyünk simán nyárit és legyen egy-egy külön szett?"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
hentes555
senior tag
Köszönöm a válaszokat, akkor ezt a 4 évszakos dolgot hagyagoljuk szerintem és veszünk egy pár nyárit.
Abból esetleg tudtok jót ilyen méretben? Max. 11-13k Ft-ig. Én néztem például ezt a Falken SN 832-t, ez jó lehet vagy van ilyen árban jobb is?"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
hentes555
senior tag
válasz molnarpeter #34708 üzenetére
Hátul egy pár 3-4 év körüli Matador, pontos típust csak péntektől fogok tudni mondani, fejből nem tudom sajnos. Elől pedig egy pár valamivel több, mint egy éves Rotalla Setula E-PACE, ezt koptatta el a futómű jobb elől.
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
hentes555
senior tag
Sziasztok!
Úgy néz ki sikerült ismerősömet lebeszélni arról, hogy a mostani kb. 10 éves, jobb helyeken 3 mm-es mintájú Matador helyett elhozza a benzinkúton félrarakatott 9e Ft-os téli gumikat és inkább gondolkodjunk 4 évszakosban.
Amire használva lenne: 2003-as Swiftre 155/70 R13 méretben, évi 10-12k km, alföldi vidéken napi munkába járásra, vagyis naponta kb. 3-4 km főút és ugyanennyi városon belüli közlekedés, de ezt esőben-hóban-40 fokban.
Árban kb. 12-13k a határ.Elsősorban ezeket néztem:
- Nexen N blues 4 seasons
- Vredestein Quatrac 5Ezek közül melyiket ajánlanátok és milyen tapasztalatok vannak ezekkel? Teszt eredményekben egyik sem sokkal jobb vagy rosszabb, inkább személyes tapasztalat érdekelne.
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
hentes555
senior tag
Sziasztok!
Sikerült a gumi típust fixre eldönteni, a 4 évszakos Nexen lesz. Már csak két kérdésem lenne, egyik, hogy van olyan, aminél a nevében benne van hogy WH17 és van olyan, aminek nincs. Mi a különbség a kettő közt?
Illetve annyi még, hogy most black friday körül szoktak lenni gumikra akciók? Mert itt a 155/70 R13 méretben olyan 11 körül találtam, úgy jönne ki legolcsóbban, ha itt a Debreceni Szilágyi guminál venném át személyesen. Esetleg róluk van tapasztalat valakinek, érdemes innen venni vagy a webshopokból nézzek inkább?"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
hentes555
senior tag
Sziasztok!
Apollo Alnac 4G 4 évszakos gumikkal milyen tapasztalatok vannak? A tesztekben eléggé lehúzták, de pl. külföldi személyes tapasztalatok alapján teljesen jónak írják. Vagy legyen inkább a Nexen?
Árban ugyanannyi egyébként, csak az Apollot ingyen felrakják és van rá 2 év gari, de most ezek nem érdekesek annyira, mint inkább maga a gumi teljesítménye."Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
hentes555
senior tag
Köszi szépen a segítséget.
Érdekesek ezek a tesztek amúgy. [link] Ezen az angol oldalon pl. rögtön van egy-két fura ellentmondás, pedig hasonló méretek, egyik 205/55 R16, másik 215/65 R16.
2017 All Season Tyre Test - 10th of 12 tyres
Positive - Strong aquaplaning resistance, low price.
Negative - Very poor snow handling, high wear.2015 Auto Bild SUV All Season Tyre Test - 2nd of 6 tyres
Positive - Good results in the snow, good lateral grip on dry surfaces, very low rolling resistance
Negative - Long braking distances on wet roads, weak resistance to aquaplaningAkkor most a hóban very poor vagy good és aquaplanningben strong vagy weak?
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
hentes555
senior tag
Na átvettem az Apollo négyévszakosakat az ezres Swifthez
Itt Debrecenben a Szilágyi guminál árban is nagyon jók voltak (10,3k) és a gumi is 2 munkanap múlva itt volt, 2419-es gyártásúak.
Később írok majd róla részletesebben, remélem nem lesz csalódás, első négyévszakos gumik."Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
hentes555
senior tag
Sziasztok!
Találtam YT-on egy friss videót téli/nyári/négyévszakos gumi összehasonlításról, konkrét eredményekkel, 205/55 R16 méretben: [link]
Az eredmények:
Nem tudom, mennyire megbízhatóak, de ahogy nézegettem, eléggé benne vannak ebben a gumis témában. Gondoltam berakom ide, hátha segít valamit.
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
hentes555
senior tag
Sziasztok!
2003-as kis autóra keresnék négyévszakos gumit 155/70/R13 méretben, mert mióta barátnőm apukája meghalt, nem sokat jár sajnos az autó, csak mi ingázunk barátnőmmel az egyetem és otthon közt heti 1x, meg max néha itthon bevásárolni, ez évi néhány ezer km-nél nem több út összesen.
Most elől egy Apollo 4G all season van tavaly ősz óta. Hát, oké-oké, de azért néha úgy érzem kicsit hamar elkapar, pedig nem vagyok egy sportos driver, a gumik pedig tavalyiak DOT alapján is.
Hátul le sem merem írni mi van.Szóval kellene két db új gumi, amiket néztem:
Quatrac 5
Nexen 4seasons
Elég húzós, de talán belefér a GoodYear 4seasons gen2.Ezek közül melyik ajánlott? Ha ez fontos, inkább nyáron van használva, de télen sem szeretnék csúszkálni vele.
Illetve gondolom az újat érdemesebb előre tenni, az Apollot meg hátra, nem?
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
hentes555
senior tag
válasz Dluinet #43423 üzenetére
Hülye kérdés, de miért a hátsóra célszerűbb a jobb gumikat rakni? Így első átgondolásra a kormányzottakra raknám a jobbat pont a kormányzás és az elsőkerekes hajtás miatt.
Ja, és még egy kérdés. Múltkor voltam egy szerelő srácnál, aki mondta, hogy érdemes lenne beállíttatnom a hátsó futóművet, mert szarul állnak a kerekek, ez mondjuk látszik is a gumi kopásmintáján. Na de a lényeg, hogy azt mondta, ilyen korú (17 éves) autóknál az állító csavar be szokott lenni rohadva, nem lehet kicsavarni ahogy kellene, így flex és onnantól szilent+egyéb dolgok cseréje. Ez tényleg így van?"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
hentes555
senior tag
Köszönöm a gyors válaszokat.
Elvileg a kerékdőlés nem fasza, mert a gumi külseje észrevehetően jobban kopik, mint a belső fele.
Ha cserélni kell, az max. párezer forinttal dobja meg a költségeket, nem ilyen tizenezrek nem?
Bocsi a noob kérdésekért, nem nagyon értek hozzá."Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
hentes555
senior tag
válasz MasterMark #43433 üzenetére
Mármint az autó vagy gumi milyen típus?
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
hentes555
senior tag
válasz MasterMark #43436 üzenetére
2003-as swift alap, semmi gti vagy ilyesmi.
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
hentes555
senior tag
válasz 2ozzmexy #43442 üzenetére
Köszi szépen a választ, valóban, az összefoglalót elfelejtettem elolvasni, elnézést mindenkitől.
Gumiból lehet az Apollo all seasons marad, legalább egyforma lesz mind a 4. Most egyébként egy 2909-es DOT számú Matador van rajta, már van rajta néhány repedés, úgyhogy amint lehet cserélve lesz...
Már csak egy normális szervizt kellene keresnem Debrecenben, ahol megcsinálják a felszerelést-centrírozást-futómű beállítást. Meg esetleg egy fékfolyadék cserét, mert van egy olyan enyhe sejtésem, hogy 2003 óta az van benne, amit a gyárban beletöltöttek."Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"