-
Fototrend
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
senior tag
válasz rostiron #120102 üzenetére
Szia, én ilyen xDuoo-t használok (a v1 változatot), de a dekódolt Bluetooth stream-et digitálisan viszem tovább (SPDIF), így az analóg (DAC) kimenetét nem használtam. Nem hiszem, hogy lényegesen jobb vagy rosszabb lenne ebből a szempontból, mint az Asus - ezért ne vegyél ilyet.
Szerintem azt döntsd el, hogy Chromecast vagy Bluetooth alapon akarsz-e streamelni, hangminőségben nem biztos, hogy nagy differencia lesz, ha aptxHD vagy LDAC kodeket használsz (a wireless átvitel minősége a wifis esetben valódi lossless a BT-hez képest, de megint csak önmagában ez nem biztos, hogy lényeges, hallható különbséget okoz).[ Szerkesztve ]
-
misike69
újonc
Kezdő vagyok a minőségi zene hallgatásba, sajnos csak fejhallgatón tudom élvezni mert kicsi a lakásom de viszont most fizettem elő a Tidal -ra, mobilon használom, hifi FLAC minőségem van ha a kimenetét a fejhallgatónak simán egy Hifi erősitő (fejhallgató) bemenetére köröm attól még CD minőségben halom valóban a zenét?
-
btraven
őstag
Van egy hangfal párom - 2 hangfal.
Most egy Marantz integrált erősítőről használom.
Vennék egy olcsó D osztályú erősítőt.
Jó lenne megoldani valami kapcsolódobozzal hogy a hangfalakat egyszer erről hallgassam, másszor a másik erősítőről.
Valami kapcsolót megnyomva, mert állandóan áttenni a kábelt elég fárasztó lenne. Van ilyen olcsó doboz/kütyü?Azt mondanom se kell hogy minimális elvárás hogy a kütyü nem hogy ne rontson, hanem egyenesen javítson a hangminőségen. -
nagyúr
válasz btraven #120106 üzenetére
"Van ilyen olcsó doboz/kütyü?"
Újonnan ugyan nem olcsó, de szokott lenni használtan akár féláron. Itt az aprón is volt jó pár eladó belőle. Én is nézegettem annak idején. Esetleg alin nem néztél utána?
[ Szerkesztve ]
-
Tegnap vettem egy ütött-kopott kis Elac sub-ot, ha már a közelben hirdették. Gondoltam, ha több nap szerencsétlenkedés után mégsem jönne be, amit elgondoltam, ha nem adom el, akkor sem fogok csődbe menni.
Ma összeraktam, hanyagul beraktam a sarokba, figyelembe véve olyan szempontokat, hogy harmóniában és aranymetszésben legyen a virágállvánnyal meg egy fikusszal.
Magas szintű bemeneten kap jelet, vágást kábé oda lőttem (- pár Hz), ahol esik a Bonsai átvitele, gain-t kicsit negatívba. Még nem mértem, EQ csak a 2.0-ra beállított, ami volt eddig is.
Metal válogatás megy, azért így sokkal teljesebb a kép. Nincs zavaró anomália, mondhatni jobb már most a 2.1, mint a 2.0. Az mondjuk sokat segíthetett, hogy láttam, mi a helyzet a grafikonon.
SQ-t biztosan sokat veszítettem, főleg mert a sub is csak pár száz € volt új koraban, és sima piros-fekete madzaggal aggattam a végfokba... Na meg EKÚÚ!!Talán holnap mérni is fogok, ma már nem.
Nem szotkam hibázni.
-
BIGi75
senior tag
válasz fererencz89 #120109 üzenetére
Nekem is bejön 2.1ben a music. Még az álló 902es Celiusnál is szeretem, ha aládolgozik kicsit a mélyláda.
"SQ-t biztosan sokat veszítettem" Hallod? Mi lesz a végleges lánc akkor? -
válasz BIGi75 #120110 üzenetére
Dehogy hallom, lassan már anti-audiofííl leszek.
Úgy érzem (bár még csak egy akár múló benyomástól vezérelve), hogy ez egy jó irány most. Megnézem, mit tudok kihozni belőle, milyen hosszú távon, aztán veszek egy jobb (állapotú) sub-ot. Annyi, hogy most van egy kis brumm, asszony észre sem vette, meg hogy még egy be-ki kapcsolással több (bár van auto üzemmód).
Volt már itt a nappaliban 25-ös méllyel Cerwin is, a kis szobában meg 2x20cm Tannoy, de ez teljesen más élményt ad. Pedig csak 20cm az Elac, 39 literes dobozban.Nem szotkam hibázni.
-
orbano
félisten
válasz fererencz89 #120111 üzenetére
Kapcsolós elosztóról hallottál már? esetleg okosdugalj?
A vér nem válik VAZZE!™
-
-
denesdr
addikt
válasz fererencz89 #120113 üzenetére
Igen, lehetséges, ha exclusive módra van állítva a REW-ben a kimenet, ilyenkor WASAPI a kimenet, nem Directsound.
-
válasz fererencz89 #120113 üzenetére
Igen, nálam is ez volt, lásd denesdr amit ír. Át kell állítani a kimenetet.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz lezso6 #120115 üzenetére
Köszi mindkettőtöknek!
Csak a potikat csavargatva (tehát külön még nem EQ-ztam sub-bal együtt) kb erre jutottam (kék sub nélkül, sárga sub kiegészítéssel):
Ugye a cél az, hogy gain-t növelek a sub-on, és lereszelem a csúcsokat.Ami meglepő, és többször is csekkoltam, jól látom-e, az a torzítás. Ami olyan, amilyen (nem megfelelő mérés és mikrofon), de a különbség az érdekes.
Ja, a két hangfalon nem vágtam a mélyet, azok a végfokra vannak kötve ugyan úgy.
Na meg ahogy ezt leírtam, lett is sejtésem az okára.
[ Szerkesztve ]
Nem szotkam hibázni.
-
BIGi75
senior tag
válasz fererencz89 #120117 üzenetére
Hát látszik hogy csökkent a torzítás a mély szekcióban, szenvedtek a Bonsai-ok az alsó tartományban (ezért is jó a mélyláda, csak szépen be kell illeszteni a frekimenetbe). Jó az alap, sok sikert
-
válasz BIGi75 #120118 üzenetére
Köszi!
Szóval gondolom a torzítás maradt, de a több mély miatt relatíve kevesebb lett, gondolom én.
Amúgy nem csoda, elég kis dobozok, és szerintem ideális helyiségben 40Hz is menne nekik szépen. Valamit valamiért.
Ha igazán jó lenne az alap, nem is vettem volna ehhez sem mélynyomót.[ Szerkesztve ]
Nem szotkam hibázni.
-
BIGi75
senior tag
válasz fererencz89 #120119 üzenetére
A subos frekimenetre gondoltam, hogy jó alap.
Látom hogy éppen még megy a 40Hz sub nélkül, de magasabb torzítással. Az már inkább mélyládának való tartomány, mint polcsugárzónak. Jobb lesz 2.1ben, ha szépen összefésülöd sztem.
-
orbano
félisten
válasz fererencz89 #120117 üzenetére
Uhh azért középtájon elég brutál az a THD
A vér nem válik VAZZE!™
-
válasz orbano #120121 üzenetére
Nem tudom, mert nem értek hozzá. Egyébként a felső vastag kriksz-kraksz az a noise floor, úgy gondolom.
Fél méterről mérve, ugyan ez a doboz, noise floor kikapcsolva:
Amiket eddig mértem dobozok, nem mondanám rosszabbnak (kivétel a mély).
Avagy, lehet valamire következtetni?Nem szotkam hibázni.
-
ozzy711
őstag
válasz fererencz89 #120122 üzenetére
Az előző képen a hallgatási pozícióból mértél vagy ez ugyanaz a mérés?
[ Szerkesztve ]
-
-
orbano
félisten
válasz fererencz89 #120122 üzenetére
De ne közelről mérd, mert nem azt hallod. A kettő közötti differencia sanszos, hogy a szobád. Ezért kéne rendes szélessávú kezelés. 0.3% vs. 2%.
Be tudod kapcsolni, hogy a noise floor feletti részeket kiszürkítse: "Mask harmonics below noise floor"[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
-
TIstvan4
tag
Szép estét kívánok mindenkinek!
Hang végfokozat vásárlás elött vagyok.
Milyen d class végfokot ajánlanátok,ami egy 50 watt 8ohm
hangszórót hajtana meg.Nem szeretném maximumon járatni
a hangfalakat.Természetes hangzást szeretnék.
Segítségeket,tanácsokat szívesen olvasgatnék!Köszönöm előre is!
-
denesdr
addikt
válasz TIstvan4 #120127 üzenetére
Habár nem írtál büdzsét, én ajánlanék egyet: [link] ez XLR bemenetű, de átalakítóval lehet használni RCA forrásról is, de van RCA bemenetű verziója is: [link]
A drágább modelleken van RCA meg XLR is, így akár használható egyszerre dedikált sztereó és házimozi (pl AVR-ről a frontok hajtása) lánchoz is. A technika ugyanaz mint az előzőnél csak nagyobb doboz és teljesítmény: [link] -
Dißnäëß
veterán
Egy newsletter a mostanában csendben lévô Dr. Mark Waldrep-tôl. És némi arany a linkeken, full digi recording és mastering mikrofontól (24/96) kezdve a végtermékig, olyan valódi HiRes cucc, aminek lehet nézni nyugodtan a spektrogramját (persze ha az eredeti flacokat szedi le az ember az oldaláról), abban nem lesz minden 22050 Hz felett nulla (se nem szalagzaj). Már akinek ez számít, de kb. ô definiálta elôször a világon a valódi HiRes fogalmát és harcol mai napig az ellen, hogy akár hardver képesség, akár formátum miatt mondhassuk bármire, hogy az HiRes, miközben amit beleteszünk, nem az. Na mindegy is, én bírom a csókát, nekiment az egész vuduiparnak keményen (incl. MQA).
Remélem, itt elfér
"Some of you know that I'm been dealing with some serious challenges over these past 24 plus months. A flooded house, separation from my wife and family, some challenging health issues, and other struggles forced me to set this blog, my new book, and other audio related responsibilities to the side...temporarily. I apologize for the absence and hope to do better over the next several months. Life is full of unexpected turns and I've certainly had my share recently. But I'll try to write more often and focus on getting the new book finished, printed and distributed soon.
Not long ago, I interviewed by Scott Wilkinson of AVS Forum, which spawned a number of comments and contacts from the audiophile community. I was encouraged by the response and decided it's time to start writing again. And there is no shortage of things to write about. The Mobile Fidelity fiasco made national news (I heard about it on Sirius/XM!) a while back, caused a great deal of embarrassment for the company and a staunch group of vinyl purists, and has resulted in a class action lawsuit. T. Bone Burnett tried to launch a new audio format and sales of physical media have virtually ended. And recently I noticed a Facebook post in an audiophile group that involved my good friend Steve Davis (founder of AXPONA) making a substantial wager that he could tell the difference between expensive "designer cables" and normal interconnects. I haven't followed up on the initial messages but am confident that Steve is making what could be a costly mistake. Readers of this blog know that cables are NOT a determinative factor in audio fidelity.
I may address the other topics in future posts but today I thought I would talk about the demise of physical media. A recent comment on this blog asked for a list of the currently available AIX Records - on discs (DVD or Blu-ray). It turns out that a number of my productions are out of stock AND I will not be re-replicating them. The days of physical media are behind us. I realize that many in the audiophile community cherish their vinyl and others have huge collections of optical discs of various formats but the truth is virtually all music is consumed as streams or as digital files on a music server. I'm a member of that group.
A couple of years ago, a new tenant in my studio building asked that I clear out the upstairs area so their clients could have a place to relax or game play games. I have used the area above the offices and studios for storage while I occupied the space. The rear of the building uses bow truss construction. The sloping roof means you can't stand up except in the small area at the top of the stairs. I took advantage of the space to store printed materials, unpackaged discs, plastic cases and other stuff associated with my recordings. There was a lot of boxes up there. I've kept a reasonable number of packaged discs at home but whenever I needed to replenish my inventory, I would head to the studio and grab finished discs or the components to assembled them. However, the new tenant insisted I clear the storage space and I agreed. It was time to let go of the printing, raw discs, and boxes. I had long recognized that I would be storing lots of boxes forever if I didn't decide to clear the decks. And so I did. With some help from the staff of the tenant, I took a couple of hundred boxes and loaded them out to the driveway. Later that day, a large truck came and hauled them to the dump. It was very hard to see all of that material disappear, but there was simply no way that I would ever sell even a fraction of the stuff. It was a cathartic moment.A migration to to Youtube...
As of a few days ago, I've decided to upload all of my content to the AIX Records Youtube channel. In the past, AIX Records previewed our recordings and videos on Youtube...but only a couple of minutes worth of each video. The hope was that viewers would seek out the DVDs or Blu-ray discs on the AIX Records website and make a purchase. But sales are a mere trickle of what they used to be. I noticed that the video of Dave Mason performing "We Just Disagree" has already racked up almost 200,000 views! Maybe there's money to be made from my productions on Youtube. It's time to find out. I've recently uploaded the album Afro Cuban Latin Jazz Project and and currently working on Mark Chesnutt's album "Your Room."
It turns out that in order to monetize content on Youtube, you have to have at least 1000 subscribers and over 4000 views. So I'm gently asking that you SUBSCRIBE to the AIX Records Youtube channel and encourage your audiophile friends to sign up as well. Simply click on this link to SUBSCRIBE. I appreciate your willingness to help build an audience for AIX Records and you'll be able to see and hear ALL of the albums I've produced. The audio is 96 kHz/24-bits on the upload but is downsampled by Youtube. I'm going to investigate whether 5.1 surround tracks can also be associated with Youtube.
If there's a particular album that you want me to prioritize, please let me know. I choose Mark Chesnutt's "Your Room" because his album generates a lot of streams and some revenue from my distributor. Let's see what happens over the next few months. But first I have to get to 1000 subscribers. Thanks for your help. The link again is AIX Records Youtube Channel."[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dißnäëß
veterán
válasz TIstvan4 #120127 üzenetére
Csatlakozom denesdr-hez, ha nem színezô, tök naturalista hangzást szeretnél - ezalatt értem azt, hogy nem ad hozzá és nem is vesz el - a legjobb választás. Linkelt gyártó a legjobb ár/érték arányú, mások is használják az ezekben fellelhetô erôsítô elektronikát, sokkal drágábban (de ott van némi csicsa + a márkanév stb, itt semmi ilyen). Attól függôen, hogy mi a fontos Neked, ha ez az ultraminimum design és funkcionalitás bejön, nagyon jól jársz vele.
Az elôtte levô lánc (pre ha van, ill. DAC) hallani vélt hibáit kihozza, ugyanúgy, mint ezek elônyeit is, vagy csöves hangzást is.. erre mondják ugye, hogy nagyon transzparens. De legtöbbször azon kapja magát az ember, hogy egy nagyon jó szetten már a gyenge masteringet hallja, magyarul a felvétel gyenge, amit addig esetleges korábbi motyója jótékonyan elmaszkolt, elfedett elôle.
Ki mit szeret, ízlések és pofonok. Ha fentebbieket érted természetes alatt, megtaláltad.
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
TIstvan4
tag
Köszönöm nektek a kimerítő válaszokat!😊
Kisebb költségvetésü végfokban gondolkodnék,ha létezik ilyen.
Pl SMSL?!
Ezekből nincs esélyem egy szolid megoldást beszereznem?
Sokat olvasgattam ma12070 végfokról.Nem halottam még d
Végfok hangzást.Nagyon érződik a "digitális"hangzás? -
python1
veterán
válasz TIstvan4 #120131 üzenetére
Szia!
Ez is ajánlott alternatíva, eléggé jókat írnak róla mindenhol, mondjuk jó tápolás kell neki. -
python1
veterán
válasz TIstvan4 #120133 üzenetére
Fogalmam sincs, de nyugodtan rendelhetsz innen is, már rendeltem Aliról elég sok mindent probléma nélkül.
-
Dißnäëß
veterán
válasz TIstvan4 #120131 üzenetére
"Digitális hangzás" ?
Engedj meg ehhez pár észrevételt.
1. A D osztály nem azért D, mert digitális, hanem mert az ismertebb osztályok közül ô volt a következô betû. A, B, (AB), C (rádióadók, audio-ban nincs), D .. G, H .. (egyesek szerint T is van, de azok a Tripath D osztályok voltak), hát kb.
2. D osztályból van analóg és digitális is, de a D továbbra sem Digitált jelent egybôl.
3. A linkelt Hypex belsejûek analógok és a világ legjobbjai között tartják számon, forradalmi újításokkal ligáján belül is és abszolút értelemben is.
4. A "digitális hangzás" a CD feltalálása után jelentkezett, lényegében a bolygón élô x milliárd ember analógot hallgatott otthon, ehhez volt szokva. Az egész ipar, minden erre épült. Az erre hangzásoptimalizált anyagok digitálon nagyon máshogy szóltak, máshogy keverünk egy mesterszalag transzfert ugye analógra és máshogy digire, pláne az elején, amikor annyira fényes nem volt még a technológia, kiforratlan minden, a gyártók is próbálkoztak ilyen-olyan ötletekkel megspékelni a dolgokat, fôleg a DAC-ok szórtak hatalmasat anno, a nagyonszartól a piszok jóig, hangzásban.
A digitális ma már totál megesz mindent minôségben, egy klasszisokkal nagyobb halmaz, amibe az analóg lazán belefér a maga édes-meleg-mikormilyen hangjával, nem kell tôle tartani. Hozzászoktunk a tökéletlenséghez, mondhatni, át kell nevelni az agyunk.
Érdemes olyan anyaggal etetned a DAC-ot, amire az hivatott eredetileg. Vannak nagyon jó kombinációk, érdemes fülelgetni, sokan nyúlnak vissza régi design-okhoz is, ízlések és pofonok, viszont a hangfalak döntôek a végeredményben + szobaakusztika.
Az, hogy egy mai anyag digitális hangú-e, szvsz DAC függô keményen, itt hagyjuk el a digit és megyünk analógba. De nem mondanám ezt sem fekete-fehérnek, van az az erôsítô, ami bármit "felmelegít" , tökmindegy, mit teszel elé. Na, említett Hypex-ek és a legtöbb mai modern D osztály nem ilyen, hanem semleges, az jön ki, amivel eteted, csak hangosabban.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
TIstvan4
tag
válasz Dißnäëß #120135 üzenetére
Kedves !
Ezzel egyetértek,és tisztában vagyok az általad
leírtakkal.
Sajnos a papír,és elmélet sokmindent elbír.Jó lenne,ha egy olyan készüléket vásárolhatnék,ami nem
csak a papíron működik jól.
Akár valaki hallotta is személyesen közületek.Hagyományos AB erősítő sem szól mindenesetben jól.Szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
orbano
félisten
válasz TIstvan4 #120137 üzenetére
denesdr-nek ilyen erősítője van, pontosabban 6 darab egy aktív rendszerben. Én itthon egy vintage A-osztályú Accuphase-t hallgatok csöves bufferrel szerelt DAC-kal, és nem éreztem, hogy az ő rendszere húde vacakul szólna, sőt, gondolkodom, hogy beruházok egy 2x500 wattos modulra.
A vér nem válik VAZZE!™
-
ozzy711
őstag
válasz TIstvan4 #120137 üzenetére
Hagyományos AB erősítő sem szól minden esetben jól.Szerintem.
Ez így van, ( bár a "jól szólás" erősen szubjektív kategória és önmagában nehezen értelmezhető, inkább rendszerben érdemes vizsgálni ezt a kérdést - az 50 watt/8 ohm nem sokat mond - ) ezért ne "osztályokban" hanem készülékekben gondolkozz.
A saját rendszerben történő meghallgatás mindenképpen javallott, enélkül csak vaktában fogsz lövöldözni.
-
Aki nem tud dönteni az AB és a D osztály között, az csináljon bi-amp rendszert, mélynek D-osztállyal, magasnak AB osztállyal.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
TIstvan4
tag
Mindenkinek köszönöm a jó ajánlását!
Ma ismét elbizonytalanítottak!
Azt állította egy illető,hogy a régi hangszorót (hangfalat)
ne akarjam "új"erősítőhöz illeszteni,mert nem fog úgy szolni,mint a régi AB erősítőn?!
Szerintem ez nem jó állítás.
Ma mennyiben különbözik egy hangszoró egy régihez képest?
Ma mást jelent az impedancia?
Átirták az elektrotechnikát? -
Dißnäëß
veterán
válasz TIstvan4 #120142 üzenetére
Köszöntünk a fórumon, kezdjük akkor ezen kreténségek elfelejtésével és ehhez hasonló hifis dogmák kidobálásával, páros lábbal kirúgásával életünkből.
Bármit lehet illeszteni bármivel, az end-to-end koherencia a fontos, nem az, hogy vintage-et teszel új mellé, bármi is legyen egyik vagy másik.
Ez így olyan, mintha azt mondanánk ma, hogy veterán autóra ne tegyél Hankook-ot, ahhoz Pirelli való, miközben az ADAC teszten pont az a méretű és fajtájú gumi megveri a mezőny nagyját. Ugye, hogy hülyeség ? (Tekintsünk el most attól, hogy van több teszt is és én ezek képzeletbeli átlaga mentén választok gumit a kocsira).
VoidXs, lezso6 ++11
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dißnäëß
veterán
válasz TIstvan4 #120142 üzenetére
Az AB erősítők működésükből fakadóan a legérzékenyebbek a szar tápolásra, volt egy 10-éves vagy talán több is, éra, amíg ezek mentek házimoziban is, sztereóban is és nem csak a pufferkondi "blokkjuk" volt olykor alulméretezve a névleges adatokhoz képest, de maga a trafó is.
Ez keltett anno - joggal - sokakban olyan képet róluk, hogy az AB osztály "szar", holott a crossover distortion-t már mitigálták rég, tényleg csak tápolás kérdése, ahol és ami miatt rengeteg modell - tisztelet a kivételnek - vérzett.
Mert mondjuk a felét tudták RMS-ben ténylegesen annak, ami rájuk volt írva, vagy ha többcsatornás, akkor meg csak csatornánként, amikor 1 szólt egyszerre (!!) tudták hozni azt, ami rá volt írva, nem pedig úgy, hogy mondjuk egy 5.1-nél mind az 5 egyszerre teljesít a határán és a táp vígan adja nekik a delejt és még szűr is.
Röviden, ennyi az AB osztályok "hibája", semmi több, itt spóroltak a legtöbbet a mérnökök régen, továbbra is tisztelet a kivételnek.
A osztályt ezt a jelenség nem érintette, ott a kimenő teljesítményhez képest óriási nyugalmi áramfelvétel és nemhatékony üzemmód miatt vagy combos tápot tettek alá, vagy megfőtt a táp, így kénytelenek voltak előbbi utat járni, hogy egyáltalán működjön az eszköz, ha pedig már működött, a kimenő teljesítmény nem nagy vizet zavart a nyugalmi áramfelvételhez képest, amit hővé disszipált akkor is, ha a légy se rezzent az inputon, amikor pedig megjött a maximum kivezérléshez kellő jel, alig nőtt - relatíve - a táp terhelése.
AB osztálynál - leegyszerűsítve - van egy 50-55% körüli nonstop nyugalmi áram, ami hővé disszipálódik és efölött ingadozik a maradék (legyen 50% egyszerűség kedvéért) táp-terhelés a bejövő jel függvényében. Magyarul, arányaiban sokkal jobban ráncigálja a tápot egy AB osztály végfok, ezt is rendesen el kell mindig látni táppal, mint az A osztályokat, csakhogy itt már volt lehetőség miből elvenni, meg is tették a gyártók: úgy voltak vele, hogy bizonyos pici időre elbírja a pufferkondi-blokk a terhelés-impulzusokat (nagy teljesítményigények), de hamar kiderült, hogy tartósan viszont nem. Na, ebből adódtak később a bajok, amikor a spórolás elért egy szintet, ami ezt kihozta.
Nem nagy kunszt erősítőt gyártani, ami 1W vagy 5W körül szépen viselkedik, de nézzük meg a gyártó által ráírt névleges adatokon történő (max kivezérlés) viselkedést, mindjárt a világon valaha gyártott erősítők 80%-a kiesik (!!) és lehet polkorrekt voltam.
D osztály pedig úgy cibálja a tápját, mint az állat. Amikor nincs jel, a nyugalmi árama picike, amikor pedig teljes kiverzérlésen üt be valami, a teljes teljesítmény-igénye megjelenik a tápon. A technológiai fejlődés és nagy hatásfok miatt ezeket nem szokták lineárral tápolni, egy pici D osztályú elektronikához is relatív nagy trafó és masszív kondiblokk dukálna, de tekintettel a nagy hatásfokra, jellemzően D osztályt szobahifiben nem 10W-okra készítenek. Hacsak nem nézzük a tv-kbe szerelt kis vackokat, mint "szobahifi" A gyártók élnek a D osztályú erősítőmodulok kompakt méretével, hűvősségével, hatékonyságával, így lazán 100-200+ Watt-okat (sőt..) építenek velük, úgy, hogy a táp oldalt szintén kapcsolóüzemmel oldják meg, szintén méret- és elektromos hatékonyság miatt.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Fentebbiek mentén tehát elmondható, hogy hifiben a legnagyobb kihívást az AB osztály jelenti, a táp miatt és a gyártók itt realizálható spórolása miatt. Semmi más miatt.
Ha rendes táp van az AB osztály alatt, gyönyörűen zenél, így az osztálynak lényegében nem sok köze van ahhoz, hogy hogy szól valami szubjektíven. A klasszik régi AB osztályú hm vasak is zenélnek gyönyörűen, míg nincsenek táplimit közelébe hajtva, sztereóban jellemzően jók tudnak lenni (pláne ha a csicsa off-ban van, vagy saját, profi DSP van benne/mellette), többcsatornán is, ha nagyon magas érzékenységű hangszórókat hajtanak például, amihez elég pár Watt is, így nincs túlterhelve a tápjuk.
(Ma meg már a legtöbb hm vas D-s).
Vagy ha saját építés, és azt mondja az ember, hogy 5x100 Watt-hoz épít egy folyamatos 1kW képes tápot. Na ott sem lesz sok probléma az AB osztállyal, ha tudja az illető, hogy mi a trükkje, a gyártók mind tudják ezeket, de alulméreteznek, így lesz olcsóbb, mint a szomszédé.
Műszakilag jól kivitelezett erősítőknél teljesen mindegy az osztály, legyen jó a táp, mert szarból nem lehet várat építeni.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Vidám létezést!
Valami ilyesmit hoztam ki 1db sub beillesztésével, + egy kis korrekciós EQ (csak elvettem, nem emeltem sehol, és csak kb 200Hz alatt piszkálódtam): [kép]Nem szotkam hibázni.
-
denesdr
addikt
válasz fererencz89 #120147 üzenetére
Egész sokáig dolgozik a sub, állítottál rajta Vágási Ferit, akarom mondani frekit?
-
-
denesdr
addikt
válasz fererencz89 #120149 üzenetére
12 dB/oktávnak tűnik, lényeg, hogy tetsszen ahogy illeszkedik és szól.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- BestBuy topik
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
- HP Spectre x360 14-eu0895no - ÚJ - 14" OLED 2-IN-1 ultrabook (Intel Core Ultra 7 CPU)
- HP Spectre x360 14-eu0779ng - ÚJ - 14" OLED 2-IN-1 ultrabook (Intel Core Ultra 7 CPU)
- Samsung Galaxy A14 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A14 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T470 - i5-G7 I 16GB I 256GB SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest