-
Fototrend
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
stellaz
veterán
válasz
lezso6 #136268 üzenetére
Na igen, de a testes hang szerintem szélesebb körben ismert, mint itt be van állítva . Plusz szinonimája az öblös hangnak ami igen régi kifejezés és pont azt jelenti, amit én is mondtam.
A doboz hangú szinten egy széles körben ismert kifejezés, arra utal, hogy egy kalap szar hangja van az egésznek.Minden szakmának megvan a szakzsargonja, de azért hülyén nézne ki ha a rendőr vagy az ügyvéd a baráti társaságban is bikkfanyelven beszélne.
-
VoidXs
Topikgazda
válasz
lezso6 #136268 üzenetére
Igen, a fő probléma, amit el akarok kerülni, amikor a "nekem tetszik" hangot úgy írja le valaki, hogy testes, dinamikus, meleg, miközben a 3 közül az egyetlen szakszó jelentését sem ismeri, csak olvasta egy magazinban egy mások szerint jó hangszóróról, amit ő sosem hallott.
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
lezso6 #136236 üzenetére
Óh jaj, jó öreg SAL-ok .. seen that, been there.. felszecskáztam, elajándékoztam..
Gyenge mágnesek, vacak mélyek, vállalhatatlan T/S paraméterek.
Apám szerzett még vagy 15 éve két 30-as tányért a szétszakadt-leégett bolgár Orion-like papírmembránosak helyére a nagy háromutas dobozaiba, anyaghasználatra jobbak, kevlár-műanyag-gumi, de ugyanattól szenvednek, mint elődeik (lófax mágnes, ezzel meg is haltak kb), ő meg hajtja egy Technics-el ezeket zártban - csak minek ..
Alig várom, hogy a nyakába sózzak 2 Eminence LAB12C-t karácsonyra
és végre legyen teste a mélynek, elég nagy a nappalijuk.
-
proci985
MODERÁTOR
-
denesdr
addikt
válasz
lezso6 #136057 üzenetére
"12" / 30 cm mélysugárzóval méretes 3 utas stúdió monitor az a flagship szokott lenni, simán 1-2 milliós darabáron vagy még többért. De ez eleve téves megközelítés, minek ilyen?"
Ha valaki szerint egy 5-7" mélyközép ugyanúgy vagy jobban szól (akár alacsony hangerőn), mint egy 10-12-15" lavór, akkor neki tényleg fölösleges a nagy hangszóró.
-
turho
addikt
válasz
lezso6 #136057 üzenetére
Szóval még az olcsó PA vonalban sincs nagy literszámú, mélyre lemenő doboz akkor
nem vérpisti, és nem a hangerőről szól. Akkor marad a módosított Klipsch rp-280f továbbra is. 30-ig leszól.
Csak kívancsi voltam, mi a passzív PA kínalat, ami szobába is esetleg OK. De akkor félreértettem néhány lentebbi gondolatot. -
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
lezso6 #136046 üzenetére
azert az itthoni Marantz SR6012ot megvedenem. integralt feature setkent az araert nem rossz, es kezzel utan lehet allitani (ahogy nekem is sikerult) meromikrofonnal. persze ez melyviz, de en eleve azert irok ide a sztereo topikba, mert lehetsegesen a forum egyik legsulyosabb consumer 11/13 hangszoros setupja nalam van uzemben.
THDje meg oke a meretehez (hazimozi processor + integralt erosito) kepest.
-
VoidXs
Topikgazda
-
ekkold
őstag
válasz
lezso6 #135987 üzenetére
Igen, nevezhetjük akár tervezési hibának is, hogy mondjuk a visszacsatolásba egy sima 1%-os ellenállás kerül bele, és emiatt nagyobb az erősítő torzítása annal mint amennyi egy precizebb ellenállással lenne.
De tegyük hozzá, hogy ez csak egy kis szelet az egészől. Egyetlen apróság, ami mellett még sok egyébre kell figyelni.
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
lezso6 #135987 üzenetére
Hát meg két dolog, a melegedés és ennek hatására az ellenállás értékének megváltozása, másik az induktivitás. A helyettesítő (azaz inkább kiegészített) képlet látható a rajzon.
Sztori: szaladtam már olyan leírásba én is, ahol kifejezetten nem volt oké ha számottevő induktivitása is van (kategóriájában persze) egy ellenállásnak és kerek perec le lett írva, hogy szénréteg only. Persze, annak meg más hátránya lett, "melegebb hang", kevésbé részletező, stb, de ott és akkor oda azt javasolta az építő mérnök.
Csöveknél meg vannak nagyon forrófejű modellek is néha, ahol a foglalat is forró tud lenni.. hozzájuk meg fémréteget írnak néha, mert ők közelebb maradnak a gyári speckóhoz nagy hő hatására is. (Nem a végtelenségig, de jobban).
Ma amúgy az ipar oda jutott, hogy nagyon jó minőséget gyárt mindenből és fémréteg a mainstream, de amúgy van minden persze. A minap pl. ilyet kellett forrasztanom és úgy döntöttem, kábelen bekötözött pukli helyett a jack dugó műanyag házában látni vélt helyre rejtem el az ellenállásokat. Ez együtt jár azzal is, hogy a korpuszhoz nagyon közel a páka, konkrétan 2 és 3mm-re, hosszú lábak nyissz. Még ott is kellett tartanom, hogy az ellenoldali nagyobb fémtömeg átforrósodjon és ráolvadjon a cin. Szépen összejött, meg sem kottyant neki, sem a borításának, sem a belsejének. Alig 1 perccel később rámértem és ugyanazt mutatta, mint forrasztás előtt. Az ilyen mértékű stabilitás jó dolog szerintem.
Meg amikor az eredeti kapcsrajzon egy sor ellenállással (fesz.osztóként) van együtt 4-4 kondi mind a pozitív, mind a negatív ágban pufferkondiként, mert nem volt más anno.
Ma pedig kis fejszámolás után áganként egyetlen egy elkóval kiraktam (még mákszemnyit nőtt is a kapacitás).
Ezek tök jó dolgok szerintem
Csak a félvezetők csendben fejlődtek, semmi látványos. Szerintem ezért van az, hogy élnek mendemondák, amiknek van is igaza, meg néha nincs is... változó.
Van egy teljes zacskó 1N4004-esem és 1N4007-esem, híres alap diódák. Hogy mire használom őket, fogalmam sincs, mert inkább teszek be egy egybetokozott Graetz-et a nyákba aztán viszlát (olykor még jobb paraméterekkel is), mint néggyel babráljak, hogy összeforgassam-kössem őket.
Apróság.. de nekem tetszik a mai "elektró világ" kínálat.
Amire meg nagyon rá kell hagyni, feszben, vagy egyébben, és nincs, kirakja az ember 2 másikból általában, pl. 500V-ból már limitált a kínálat.
-
válasz
lezso6 #135853 üzenetére
Na, most tudtam kipróbálni az SC208-akat javítás után. Az új tápegység panel jelentősen halkabb, szinte semmi zaja nincs most a hangfalaknak. Amúgy se volt zavaró alapzajuk, mindig is ilyenek voltak, újkorukban is. De most kb 10 dB-nyit javultak. Habár alacsonyabb frekvenciás büzzögés helyett 2 kHz cirip van.
SC205-ökkel majd még összevetem. Annyi biztos, hogy most a kis 5"-ok után a 8" méret orbitálisan nagy.
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
lezso6 #135867 üzenetére
Visszatérve erre, eddig elő van készítve minden kiállás CAT 8.2 SFTP-vel (AWG22-es tömör réz erek egyenként) és mellette 1 konnektor.
Akkor ahhoz, hogy az Ethernetet használjam a fenekén egy ilyennek, szükség lenne:
- vagy a 8-eres kábelből 4 érre (100Mbit), másik 4-en pedig analóg vagy spdif vagy ami jólesik...
- vagy nembántani ezt és a konnektorba dugni egy ilyet és ebbe a hangszórót + LAN-t isLehetett volna Wifi, nem drágák az ESP-k... ilyen van a szobai klímámban is.
-
-
Dißnäëß
nagyúr
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
lezso6 #135858 üzenetére
Következő halálnál gyári táp ki, egy kis Meanwell mindnek, meg egy okoskonnektor eléjük, amiket appról kapcsolsz.
Második táp makkant meg a PC-s Genius 2.1-em alatt, riportokra, tanulós video-kra és hasonlókra ezt használom, nem a csövit koptatom a fejessel.
A Meanwell táppal temetői csend, amilyen soha nem volt még gyárilag sem, egy kis EQ APO-val megkínáltam még, így átlépi a vörös vonalat
(narancssárga)
De viccet félre, nagyon hajtják ezeket az SMPS-eket és a bennük lévő alkatrészeket, és/vagy alulméretezett vackokat tesznek beléjük. $$$
denesdr igen komoly aktívján - most passzívban - ilyet teszteltünk, TPA3116D2 chip-es kis hülyeséget, 12-24V helyett 9.5V-ról evett egy Meanwell-ről. Olyat zenélt, hajunkat letettük, hogy ez valami hülye vicc, vagy itt tart a technika, vagy most mivan.
Hazaérve tudtam meg DIY Audio-s arcoktól, hogy hamis TPA3116D2, ez kínai noname chip-es, az igazi az piros nyákos.
És bazz, nem szólt.. zenélt !!!
Hihetetlen..
Ott pislogtunk és szó szerint néztünk egymásra, meg fel-fel nevettünk, hogy ez most mi.
Észbontó, milyen alapszint is elég már a fülünknek erősítőben, ha amúgy a hangsugárzók és a kezelt szoba nagyon-nagyon rendben vannak.
-
válasz
lezso6 #135788 üzenetére
Nagyon durva dolgot vettem észre.
Akkor van egy nagyon halk statikus zörej (nem tudom jobban meghatározni) amikor az egeret mozgatom az asztalon. Ez akkor is előjön ha a gépre kötöm a hangfalakat, és akkor is ha a telóra.
Ez a helyzet az alaplapi USB kivezetésekre és az előlapiakra dugva is. -
fererencz89
őstag
válasz
lezso6 #135788 üzenetére
Biztos, hogy kizárható a földhurok? Nekem pl a sub akkor a legzajosabb, ha nincs rákötve aktív bemenet. Múltkor a
UPC VodafoneOne kábelét mozgattam meg a beltérinél, és ormótlanul megbúgatta a sub-ot, pedig ugye nincs közvetlen kapcsolat.
Érdemes lenne másik helyiségben is kipróbálni. -
válasz
lezso6 #135786 üzenetére
Á sima alaplapi hangkártya. bot fülem van.
Amúgy most úgy néz ki a hangfalak szarakodnak. Kihúztam a gépből rá mobilra és ott is előjött a halk statikus recsegés, búgás. A potikat megmozgattam, csalakozókat, kihúztam, beduktam, kb ennyi a tudásom a témában.
Úgy néz ki be kell ruháznom egy olcsóbb hangcuccra. -
benfolds
őstag
válasz
lezso6 #135666 üzenetére
igen, tegnap youtube-on már eljutottam az s2000-ig. néztem összehasonlítót tesztet, nekem egy kicsit jobban tetszik a hangja, mint az s1000-é.
sajnos nincs dac-om. az s1000-nél egy kommentben azt írta valaki, hogy optikai kábelen keresztül jött ki igazán a hangszóró tudása. nem tudom, hogy érdemes lenne-e olyan hangkártyát vennem, amin van optikai kimenet.utoljára, amikor ezzel a kérdéssel foglalkoztam, akkor az edifier egy lesajnált gyártó volt, most meg úgy látom, hogy kezdik komolyan venni, és ők is kezdik saját magukat komolyan venni, ha az árazást nézem. persze relatíve még mindig olcsó, de már nem annyira. ugyanazt az utat járják szerintem, mint a kínai telefongyártók. meg általában a kínai brandek.
nem tudom, hogy össze lehet-e hasonlítani a kettőt, de pl. egy s2000 és egy wharfedale dimond 220 egy hozzá passzoló erősítővel mennyiben más? gépről menne a nagy felbontású zene.
-
benfolds
őstag
válasz
lezso6 #135648 üzenetére
köszi a tippet. gép előtti zenehallgatásra kellene, a 2.1 nem tudom, hogy mennyire lenne jó megoldás ehhez, még nem volt olyanom. a mélynyomót max. csak az asztal egyik oldalán tudnám elhelyezni, nem középen. szóval a 2.0 lehet, hogy jobb lenne. jó drágák lettek már ezek a kínai cuccok is.
-
-
FJC
senior tag
-
válasz
lezso6 #135257 üzenetére
" ennek a karmester Úrnak az egója olyannyira hatalmas nagy, hogy képtelen visszafogni magát és jól előadni"
Arról nem is beszélve, hogy durván megcsonkította az eredeti művet! Még 3 és fél percig se tart, pedig 4m33s-ig kellene. Miért diktál ilyen idegbajos tempót a karmester??? -
VoidXs
Topikgazda
válasz
lezso6 #135257 üzenetére
Ez a karmesteres sztori pontosan ugyanaz, mint amikor moziban panaszkodik a vendég, hogy hangos, majd azt mondjuk, hogy ok, le lett halkítva (nem lett), utána boldogan végigüli.
Ezt a mesteri előadást meg kell nézetnem valamelyik egyetemi alkoholista csoportosulással, hogy srácok, most kulturálódunk.
-
VoidXs
Topikgazda
válasz
lezso6 #135250 üzenetére
És ez az igazán rossz a dologban. Vannak extrém művelt audiofilek, főleg, mivel leginkább sznobságból keletkezik a dolog, csak hát az ilyen megnyilvánulások rendkívül leredukálják a lényüket. Saját példa, hogy két emberről tudok, aki színházkultúrában jobban otthon van nálam: egyik a barátnőm, a másik meg kb fröcsögő nyálú láncra vert kutyaként üvölti, hogy márpedig aki nem hallja az aranyozott optikai kábelt, az menthetetlenül hülye. És akkor így vedd komolyan...
-
Saughassy
aktív tag
válasz
lezso6 #135175 üzenetére
Nekem van par DSD felvételem és natív dsd képes dacom is (Egy Marantz HD-DAC1 formajaban) Jopofa volt elszorakozni a lejatszassal, van egy-ket remek albumom, de hogy barmi olyat hallanek, amit DSD szamlajara irok, na azt nem mernem kijelenteni.
Ellenben tenyleg marha sok helyet foglal es nincs DSP, ahogy masok is irtak mar. Azert neha ha szembejon valami DSDben, azt megorzom, de nem gyurok ra kifejezetten. -
Dißnäëß
nagyúr
válasz
lezso6 #135190 üzenetére
JRiver 64 biten operál, itt meg olyan mértékű a pontosság, hogy azért nem félek tőle.
De sztem is hangulati a DSD, bár ezek tényleg, ahogy Dr. Mark Waldrep is mondja, csak konténerek:
1. Az számít igazán, hogy ő (mint mastering engineer) mit tesz bele.
2. Ha a beletett anyag a redbook spec határait SEM éri el, mi a szöszt futunk itt hova a 24/192 után, ugyanazzal az anyaggal ? Piachülyítés az egész. Nem annyira durván, mint az LP (és az sem annyira durván, mint a kábelvudu), de értelmetlen.
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
lezso6 #135175 üzenetére
Szerintem ez összetett.
1. Van egy historikus és pszichés vonal, miszerint a DSD a "leganalógabb hangú" digitális formátum és ezért kezdték el imádni audiofil körökben. Talán a PCM-et lejátszó DAC-ok sem voltak annyira hűde kütyük, mint a maiak, amikor az SACD bejött.. Szvsz mai napig ez adja a létjogosultságát és bár a MiniDisc-nél tovább jutott, azért még bőven niché kategóriába tenném. SACD esetén a méret nem volt probléma, ~ DVD sűrűségű korongon elment a dolog, formátum adott volt, gyártani is olcsó, editálás persze PCM, vagy multibit DSD később, fejlettebb eszközökön, ami a végén 1 bites lett persze ugyanúgy. PC-re rip-elt iso-k, fájlok pedig a mai világban szintén nem számottevőek, csak körbe kell nézni hardveraprón HDD árak között, nálam otthon 4x14T van, hibatűrő setup-ban, vállvonós, hogy a kedvenceimet abban tartom-e, vagy HiRes-nek csúfolt 24/96-ban, ami ritkán igazi HiRes, általában redbook az alap vmi zenebankból, de ez más téma..
2. Van az, hogy rengeteg DAC 1-bites. Nekem Topping E30-am van, az is. Toppingokon van egy bypass mód, amit a DSD forrás aktivál DAC (nem PRE) módban, lásd AK4493 blokk diagram. Más gyártó nem él ezzel, vagy nem mind, ahogy olvastam. Érdekes.. mindenesetre hogy halljuk-e, más kérdés. Én szubjektíven behaluzni vélek egy természetességet, amit PCM (redbook) nem ad annyira, de vakon lehet buknám. Őszinte voltam.
Bár annak ellenére, hogy 15k körülig hallok, redbook-al szemben azért nagyon odafigyelve és jó anyagon lehet még meg is lenne több ABX is, ahol kiszúrom a DSD előnyét, de inkább nem arcoskodok és azt mondom, nem, csak behaluzom ezt is a fejesen. Viszont 24/88.2(96) PCM már totál megkülönböztethetetlen a DSD64-től szobahifin (fejest is beleértve) és itt ill. efelett is halál mindegy, hogy 24/192+ PCM vagy DSD128-1024, totálmega overkill mind. Mondom ezt úgy, hogy a DAC-on ugye rengeteg minden múlik, hisz a digitált azon keresztül halljuk, mindenesetre R2R-en elég szarul szól a DSD
3. A kvantálási zaj PCM esetén a teljes frekisávon eloszlik, míg DSD esetén kitolódik ultrahang tartományba. Redbook-al szemben lehet itt jön ki a "természetesebb" hangzás, de szvsz mai modern DAC-okkal ez már igencsak a múlté, oversampling, satöbbi, ki milyen trükkel hogy operál...
4. Volt olyan "elmélet" is régen, hogy 1-bites DAC-okkal a DSD jobb, R2R-el pedig a PCM. Ma már ismét azt mondom, nem hiszem, hogy lenne eltérés, de tesztelhető a dolog: JRiver, tetszőleges PCM anyag kitehető on-the-fly DSD-be is, és vice versa. De gyanítom, többet szól bele a hangba a DAC eszköz kimenő oldalán a line driver elektronika, mint a formátum maga és ezt is már durván precízre csinálják ma (különben csupa szart mérne ASR).
Szóval ha engem kérdezel, neeeem tudom. Nem vagyok biztos benne, hogy letárolt állapotban (fájl) van bármi létjogosultsága egy 24/96-os FLAC töredék helyfoglalásával szemben. Hiába olcsó a terabájt, annyira ormótlan disznó nagy a DSD helyfoglalása (+ internetre is alkalmatlan emiatt, se streaming, se letöltés), hogy szvsz hülyeség tartani. De most kövezzen meg akárki, nekem mégis van egy DSD mappám
, amiben vannak fincsiségek azért.
De pl. a híres Dire Straits - Brothers in Arms megvan mindkettőben, a redbook 16/44.1 flac JRiver DSD konverzióval (DSD256) küldve az E30-ra és a natív DSD között (szintén JRiver) az égadta világon semmi eltérés nincs szubjektíven hallgatva még DSP off esetén, köztes konverzió nélkül is, ami gyanítom a fülemnek is köszönhető, vagy akár annak is, hogy ezek eredetijét még bőven szalagra masterelték és az mint ilyen, mind redbook, mind DSD64 alatt van tudásban, magyarul maga az anyag nem alkalmas arra ,hogy én ebből bármit is nagyokosan kikövetkeztessek. És mindezek ellenére is elmondhatom, hogy mocsok jól szól mindkettő formátumban letárolt anyag, DSD kimenettel.
Töknatívban lenne fair összehallgatni őket, ahol E30 DSD bypass mód a natív DSD anyagra és egy valódi R2R DAC a PCM anyagra. Csak itt meg a két DAC és alkatrészei között lehet simán annyi eltérés, hogy az megvezet minket egyik vagy másik javára. De én hiszek a redbook elégségességében, hiszek Karajanék és a Sony-Philips munkájának beért gyümölcsében, nem botfülűek dolgoztak ott sem, ahogy apám sem botfülű villamosmérnök létére, kórus, zongora, stb.
Na, bocs a hosszért. Ritkán hallgatok DSD-t és amikor igen, akkor a natív anyagok közül, de mind Windows alatt az EQ APO, mind Linux alatt a PulseEffects használata óta mélyen hiszem, hogy borzasztóan marginális a két formátum közti eltérés a fülünknek, az esetek nagy részében megállapíthatatlan, nem érdemes DSD-vel küzdeni (de ezt a 24-bites fancy PCM anyagokra is értem).
Én egyszerűen elvagyok a CD szintű 16/44.1 anyagokkal és fantasztikus, ahogy egy jól korrigált fejesen szólni képes. Lefüggtem a DSD-t, pedig egy időben kattantam rá nagyon.
Dolgozni mindenesetre nagyon kényelmetlen formátum, böszme nagy valóban (vmi lossless tömörítést kaphatott volna, mint a PCM a flac-ot), én mai fejjel azt mondanám, aki szeret sajtreszelővel recskázni, hajrá, meglévő anyagaimat már tartom belőle, de új nem jön, mert minek.Uff.
-
FJC
senior tag
válasz
lezso6 #135183 üzenetére
A tegnapi bemutató azt mutatta be, hogy a bit számtól, nem függ a minőség.
A bit szám a zajszintet határozza meg, meg persze a dinamika tartományt.
Amennyiben a zajt tudjuk trükközni (dither + zajformálás) akkor a zaj nem válik hallhatóvá. Ennek az ára a nagyobb sávszélesség igény.
44.1 kHz esetén régóta használják a zajformált dithert, így CD esetén elérhető a 110-115 dB dinamika tertomány (kb 12 kHz-ig, utána emelkedik a zaj).
Egyébbként a sima TPDF dither is képes kb 90 dB zajszintet produkálni ami normál esetben hallhatatlan. -
FJC
senior tag
válasz
lezso6 #135179 üzenetére
Az ember nem képes a CD minőséget túlszárnyalni.
Tegnap mutattam, hogy 8 bit -en is teljesen tiszta a hangzás.
A DAC mint probléma 20-30 éve letudva...
Ahhoz kell a szerencse, hogy találj egy hallhatóan rossz DAC-ot.
Mérve persze hatalmas különbségek vannak, de most a hallásról beszélünk.
Még egyszer...
A mai DAC-ok nem a szó szoros értelemben vett PCM DAC-ok, rendkívüli mértékig túlmintavételeznek, hogy csökkenjen a szükséges bit szám (akár 1 bit ig), és utána egy delta sigma átalakító következik (persze vannak szűrők, zajformázás, egyebek).
A DSD az egy 1 bit -es delta sigma átalakítás.
Az úgymond igazi PCM DAC-ok a multibites DAC-ok (R2R), de ezeket igazából túlnőtte a technika (90 -es évek eleje), mert drágák és bonyolultak, és nehéz jó linearitást elérniük, lásd ellenállás léta pontossága + hőtűrés, zaj.
Ma újra kezd divatos lenni... -
FJC
senior tag
válasz
lezso6 #135175 üzenetére
Ennél viccesebb a helyzet...
A PCM-et DSD DAC -on hallgatjuk leginkább (delta sigma), vagy ritkábban multibites R2R. A modern delta sigma DAC -ok inkább most 4-5 bitesek.
A DSD-t bármilyen manipulációhoz PCM-re kell először kódolni, majd vissza....
A DSD 64 -hez ajánlott egy 35 KHz-es aluláteresztő szűrő, mert nagyon magas a formázott zaj, mint a tegnapi mintámon.Mivel a DSD és a PCM is teljesen hallhatóan átlátszó, ezért nem lehet hallható különbség a formátum miatt, csak a más mester, vagy valami hiba estén.
-
FJC
senior tag
válasz
lezso6 #135159 üzenetére
Nem érted, hogy ez csak demonstráció?
Műszaki érdekesség...
A felbontás tökéletesség ét jelképezi, valamint a dither és zajformalas előnyeit.
Nem értem, hogy miért használsz napok óta velem szemben kioktató stílust...
A zajt tehetem 30 kHz folé is....
De ha 14 kHz fole raknam azt sem hallanánk, de persze a magas sugárzót megsutne... -
FJC
senior tag
-
FJC
senior tag
válasz
lezso6 #135155 üzenetére
Meghallgattad azt azt a zenét amit linkeltem?
Az eleje teljesen halk és nincs zaj.
Természetesen, nem ilyen zenét hallgatok, ez csak demonstrálja a hifi BS és hiedelem tévedéseit.
A zajt az 1 kHz esetén 22 kHz fölé tolta a zajformálás. Ezt csinálják az 1 - 5 bites DS DAC-ok is...
Itt az 1 kHz minta file, hallgasd meg...
[link]
Itt a spektrum:
A zaj nagyobb szintű mint a jel, csak a hallható sávon kívül -
FJC
senior tag
válasz
lezso6 #135152 üzenetére
Sok tévedés...
Ez egy 8 bit-en ábrázolt -60dB 1 kHz.
A zajt kitoltam 22 kHz fölé, semmi hallható zaj nincs a fejhallgatóban, normál hallgatási szinten.
Elvileg 48 dB a dinamika tartomány, mégis tisztán látható/hallható a -60 dB jel. A zajformázott dither csodákat képes művelni. -
FJC
senior tag
válasz
lezso6 #135072 üzenetére
Most neked mi bajod van...
Úgy hívom ahogy akarom, aki nem érti, annak mindegy, aki érti annak pedig szintén mindegy.
Egy ilyen jellegű fórumon nehogy már ezzel foglalkozzál. Elhangzik sokszor egy csomó BS, akkor már ne a tükörfordítás fájjon.
Nekem tetszik, ráadásul rövid ... -
Joe123
senior tag
válasz
lezso6 #135042 üzenetére
Nem értek hozzájuk, de most ránéztem kíváncsiságból.
Mikrofonállvány gyesza lesz ahhoz szerintem, 2Kg-t ha elbírnak azok. Világítás vagy hangfalállvány kell neked inkább szerintem. Én stúdiós cégeket kérdeznék meg.Pl. Elimex
Úgy nézem ezek 35mm csőben végződnek fent jellemzően, de van hozzá 3/8" adapter.
Vagy esetleg kereshetsz lámpaállványokra, de jó eséllyel azoknak a tetejére is kell majd egy 1/4 spigot - 3/8 adapter. A fent linkeltek masszívabbnak tűnnek, úgy láttam van olyan körtalpas is, ami a fotódon szerepel. (A lámpaállványok 3 lábúak szoktak lenni.)
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
lezso6 #135010 üzenetére
Fordítás sem adja vissza mindig Rammstein esetében.
Konkrétan a mann gegen mann egyszerre "ember ember ellen" és tükörfordításban "egymásnakfeszülő férfiak".
Egy ponton egyébként a szöveg sokértelműsége miatt vádolták őket azzal, hogy neonácik, ami a jelenlegi showt elnézve... nem éppen igaz. Du hasst pl minden egyes sorral változik értelemre.
Audio szempontból persze remekek setupot tesztelni. Szöveg engem annyira nem érdekelt (bár említett Mann Gegen Mann tényleg erős), viszont pl a Du hasst prüntyögős szintifutama után fedeztük fel barátokkal a német EBM mozgalmat és mentünk vissza végül az Einstürzende Neubautenig, a Front 242ig és végül a Kraftwerkig.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
lezso6 #134920 üzenetére
a szam 99es.
aphex twin a 90es evek kozepen maganak irta a specifikus (zene)fejlesztoi kornyezetet. analog szintikkel es sequencerekkel is lehetett csinalni, de gyakorlatilag itt evekkel vagyunk korabban. volt egyebkent tole korabbrol mas pelda is, ahol egyertelmu volt, hogy gyakorlatilag model driven / domain specific technikakkal dolgozik.
VoidXs: audiofil switchek es halokabelek azert nagyon nem jutottak tul egy szinten. itt a forumon kb ijeszto volt olvasni, amikor a negy filleres DLinket meregdraga kabelekkel sorbakotottek egy kisebb hazra eleg MESH arabol.
-
python1
veterán
válasz
lezso6 #134719 üzenetére
Ezek a videók csak egy kis ízelítő, élőben azért nyílván sokkal jobban szólnak, de valóban vokál/gitár kombinációjában, még így is remekül szólnak fülesen is, és visszahhallgatva a rendszeren is, zongoránál már libabőr jön az emberen.
Nekem meglepetés, ahogyan szólnak, és a mérések is nagyon jól mutatnak.
He erre rátolok némi DSP-t, akkor teljesen hibátlanok lesznek. -
avl
senior tag
válasz
lezso6 #134680 üzenetére
"Ha a padló tud rezonálni, akkor a burkolók valamit nagyon elcsesztek.
"
nem ez az esetek tulnyomo része ? (a kivitelezés minösége miatt)
van tökéletesen merev padlózat ??
a #134671lezso6 és #134674lezso6 -ben irtak megragadtak, köszi!
érdekel a téma; de nem tudom, hogy ilyen egyszerü lenne-e
pl. mekkora tömegü es mervesegü micsodat "szolaltat" meg a rendszer; tipikusan hasznalt hangerö mennyire befolyasolja, hogy "megszólal-e", rezegtet-e valamit; szerintem ilyenektöl is függ, hogy nem elméletileg, hanem a meglevö valóságos helyzetben mi a jobb (pl. ha a padlozat nem tökéletesen merev)
-
python1
veterán
válasz
lezso6 #134676 üzenetére
Nem jó,ha a padló is rezonál szuboknál, gumit szoktunk alá tenni, én PL duplán gumizom, de az OB falaimat is gumiztam, sokkal jobban szólnak így, én mindent elcsatolok, nekem így jöttek be.
Van itthon vagy 5 féle méretű, alakú tüském, kerámia golyós, sima 20mm-es krómacél csapágy golyós alu csészével, megoldások azt az egyszerű 200 ft-os ajtókitámasztó gumi a legjobb.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- Újszeru GIGABYTE G5 - 15.6" FullHD 144Hz - i7-13620H - 48GB - 1TB - RTX 4050 - Win11 - 1,5 év gari
- Eladó garanciás,új állapotu projektorom kihasználatlanság miatt!
- Acer Nitro V ANV15 - 15.6"FHD IPS 144Hz - i5-13420H - 16GB - 512GB - Win11 - RTX 3050 - 2,5 év gari
- GIGABYTE GeForce RTX 4060 EAGLE OC 8G (GV-N4060EAGLE OC-8GD
- TP-Link Archer AX73 AX5400 Router
- LG 45GS95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- Bomba ár! Dell Latitude E7250 - i7-5GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- AKCIÓ! Intel Core i7 7700K 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 13400F 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3070 8GB Zalman Z1 Plus Enermax 750W
- Csere-Beszámítás! Olcsó Számítógép PC Játékra! R5 1500X / RX 570 8GB / 16GB DDR4 / 250SSD + 2TB HDD
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest