-
Fototrend
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dißnäëß
nagyúr
Elméletben a potik maguk sem lineárisak, hanem logaritmikusak, tehát az észlelt hangerőváltozás ahogy tekered fentebb, ennek inverzeként, azaz exponenciálisan fog növekedni egységnyi tekeréssel. Ezért lehet az elején még finomkodni velük, a közepétől meg már nagyobbak a "lépcsők" ahogy tekered tovább.
A gyakorlatot árnyalja a bemeneti érzékenység és a forrás által erősítőnek küldött jel viszonya. Nagy bemeneti érzékenységű erősítőnél (pl. régiek, 150-300mV), ahol egy 2V max kimenetű DAC-ot teszel elé, ott a hangerőpoti kis tekerésére is már nagy változás lesz észlelhető és a végfok maximális kivezérlését jóval hamarabb eléred, mint ahogy a poti felkoccanna (hacsak nem IC-s/digitális, de érted)
Kis bemeneti érzékenységű erősítők esetén (modern Purifi 2.5V RCA + régi forrás jóval kisebb jelszintje) pedig tekered, tekered, tekered és még mindig nem akar maxon szólni, nem tudod kihajtani vele ténylegesen az erősítőt, kell egy preamp közéjük.
Ideális esetben a bemeneti érzékenység illeszkedik az elé tett forrás maximális kimeneti jelszintjével, még ideálisabb esetben szokás kicsit ráhagyni, mert vannak anyagok, amik halkabbra vannak masterelve (főleg 90-es évek és korábban), amit lehet kompenzálni egy nagy bulihoz azzal, ha "túlhangosítjuk", azaz maximális potiállásban egy Ava Max torzításba vinné az erősítőt, míg egy Freddy Mercury vagy Hungária soha, de mi most a régiekre bulizunk ugye, ergo velük is elérhető a max teljesítmény.
Esetedben szerintem látatlanban is azt mondom, egyensúlyban vannak a dolgok, ha viszonylag értelmesen széles tartományban lehet finoman állítani rajta, mielőtt elkezdődne a végefele a komolyabb "diszkó"
Jó az az A5, én komolyan, máshol túratnám azt a bogarat.
Szobaakusztika, vagy ha WAF gond van, akkor keresni egy gépi hímzőt és vakrámázni, pl. pamuttal gépihímzett "festményt" (inkább valami nonfiguratívat, skiccet) ráhúzni a keretre, hátoldalába kőzetgyapot, plussz natúr textil hogy ne porzzon ki és mehet a falra és még lehet anyu se hányja el magát.. ilyeneket el tudok képzelni magamnak is a jövőre nézve. Egyetlen baj ezzel, hogy nem ismerek gépi hímzőt, aki tudna óriásposzter (fél-1 méter) oldalhosszúságú grafikákat hímezni, de kreatívan két vagy több kisebből is össze lehet varrni őket okosan, de ezt meghagyom másnak egyelőre, az olajfestmény opció lenne, de az megkeményedik rajta és a magasat szórja, szóval hifire nope, marad a hímzett, keretre feszített motyó, mögötte a csillapító anyaggal, ha kell a WAF.
-
Dißnäëß
nagyúr
Óh bocs, gyakran telóról írok, elmarad ez-az.
Szóval én nem bántanám, ha tetszik a hangja így, költsd másra
Elég lesz akkor tápot cserélned, amikor megpukkan.De ha mégis kapar a bogár, szerintem 24V is elég Neked, nem hinném, hogy koppon megy mindig az erősítőd. Ha pedig nem, minek erőltetni a komponenseket (máramelyiket, de nincs rálátásunk semmire ugye). Inkább gyúrsz hosszú élettartamra - szerintem.
-
lapalapa
senior tag
Aztán a trabantos egy hónap után visszaül a trabiba.
Mit fog érezni?
Ha az ember elkezd valahogy hifizni, van valamilyen mondjuk nem túl acélos lánca, mert nem tudja minek van jobb hangja, mit kellene mivel párosítani, szóval szól valahogy. Aztán elkezdi fejleszteni valamerre, komponenseket cserél jobbra, változik a hang, változik az izlése, kialakulnak a preferenciák és az elvárások, ami számára a jó és hosszan élvezhető hangot jelenti. Örömmel hallgat olyan zenéket, ami azelőtt az eszébe sem jutott volna. Szóval ez egy folyamat. Visszatérve a nyugerre, ha sokáig emelgeti azt a 25 kilót, rá fog jönni, hogy az 50 inkább a 100, aztán ha sokáig emelgeti az 50 kilót rá fog jönni, hogy a 100 a 100. -
Dißnäëß
nagyúr
#135900, illetve: ahogy smps-t, úgy lineárt is nagyon el lehet b*ni. Sok helyen, ahol trafót rendelsz, megadod a paramétereket (vagy eleve kiválasztod), hogy hány amper terheléssel szeretnél hány voltos szekunderest és nekem már 2x is tekertek úgy trafót, hogy mikor a terhelést ráadtam, akkor beesett a fesz, de rendesen, és a nagy áram + stabi miatt az sem segített, hogy az AC 1.41-szerese jelent meg DC oldalon, ha ráterhelsz és lehúzza az egészet..
Szóval a világ legegyszerűbb lineárját is jól kell tudni méretezni, Elektrisnek megmondtam például, hogy mennyivel lesz terhelve a trafó (+ picit ráhagytam), olyat küldtek, ami a speckózott max terhelés mellett érte el a névlegest (icipicit felette állt meg a ráhagyás miatt, ami csak jó, úgyis stabizok... bár a csöveket 12V AC-val fűtöm, ott meg mindegy, mert 5.7-6.3 között szórhat a fűtés nyugodtan).
Szóval: a gondos tervezés lineárnál gyakran hiányzik és faék egyszerűnél viszont nem lesz olyan a minőség, amilyet elvár az ember tőle.
Dynamic headroom-ban többnek mondják a lineárt, egy jó nagy pufferkondi blokkból pici időre több is kivehető, mint a folyamatos névleges (és valós) teljesítménye, de ezt nagyon gyorsan lehet úgy orvosolni mondjuk SMPS-nél, hogy 2x akkorát teszel az erősítő elé - problem solved. Nagyságrendileg amúgy névlegesre tervezés esetén smps-nél 3dB tartalék van, lineárnál 6dB, - ez becslés - de mondom, smps-t nagyon könnyű minimális méretnövekedéssel combosabbra tervezni, szerintem ilyenkor nem nagyon adódik olyan helyzet, hogy a fesz berogy (mert nem, híresen jól tartják), vagy az áram elfogy (túlmérezed és kész).
Az általunk hallgatott kis modult is egy tőle saccra 8x akkora Meanwell hajtotta (200W-os), de ha a kis mütyűr tud mondjuk valós életben - nem a kamuspeckó alapján - csak 30W-ot, akkor is egy kisebb méretű 100-150-es röhögve elég neki és nem téma a dinamikatartalék.
De ezek inkább csak ilyen nagyon sarokszámok, rengeteg mozgó tényező van még az idő mellett is (hogy mennyi időre nézve értelmezzük a dinamikacsúcsokat), szóval csak körülbelüli matek.
SMPS-nél ami fontos szerintem, hogy jó, ha aktív PFC-s, illetve ne tegyen zavart se maga elé vissza a hálózatra, se maga mögé (értelemszerűen) a DC vonalra.
Lineár PSU-kat szerintem azért építenek-tartanak
- gyártók: amiért van Van den Hul kábel és a többi vudu, magyarul mítosz és kereslet rá
- DIY-erek: az egyszerűsége miatt, bár smps-t is lehet, jóval bonyibb jóra csinálva- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Az audio erősítő mi is ? -> DC (egyenáram) modulálása a bejövő zenei jellel, amiből lesz egy egyenetlen "összevissza" AC (váltóáram) a kimeneten, amit a hangszóró lemozog.
A táp minden osztálynál nagyon fontos, de más és más miatt.
- "A" osztálynál hatalmas nyugalmi áram van és konstans be van erősen terhelve a táp akkor is, ha nincs bejövő jel. Ha pedig megjön a bejövő jel, ehhez az eleve nagy terheléshez képest már csak alig jelent valami kis pluszminusz változást ennek mértéke, tehát az, hogy most nem szól, vagy 100%-on szól a kimenet, nem igazán oszt-szoroz táp szempontból, mert akkora böhöm robosztusra építik őket (muszájból). Így aztán sem a pufferkondikat nem terheli a jelalak-változás, se a diódákat, se nagy EMI nem alakul ki a diódák-kondik körül nagy csúcslöketek hiányában... egyszerű konstrukció és mivel a zene minimuma és maximuma között alig van a táp szemszögéből nézve különbség, simán belefér, hogy ne is stabizzák a tápot, mert minek. Kicsit szűrni szokták, van aki tesz mögé még 1-2 passzív tagból álló szűrést, nem mindenki.. kőbalta egyszerű konstrukció, akárcsak az az erősítő, amit ellát. Hátránya a méret és az, hogy őrajta is disszipálódik teljesítmény (veszteség, hő), ugye az alkatrészek + nagy trafó és folyamatos nagy áram halad át rajta. A táp jóval nagyobb teljesítményű, mint amennyi kimenő teljesítményt az erősítő áramkör lead.
- "AB"/"B" osztálynál push-pull-ban a nyugalmi áram jóval kisebb. Van még mindig, de már kisebb lényegesen. Kisebb táp, kisebb trafó és névlegeshez közelebb álló értékek is lehetnek (felülről közelítünk, azért a táp itt is jó, ha tudja azt, amit az erősítő rész megkér). Régen sajnos itt rengeteget lehetett a drága trafón spórolni azáltal, hogy kisebb teljesítményűt tettek sok AB osztályú vasba és egy valamivel "nagyobb" (sajnos idézőjel itt is) pufferkondi blokktól remélték azt, hogy a felhasználók ezt nem fogják meghallani. Aztán addig hegyezték a cerkát a beancounter-ek, hogy sajnos nem ez lett a vége, hanem az, hogy 1 csatorna hozza a névlegest, de ha mind szól, a táp összefossa magát, ergo mélyen hallgatott mindenki arról, hogy mondjuk egy 5.1 - 6.1 - 7.1-es mozivasban az 5-6-7 csatorna ha egyszerre kér 100W-ot, akkor miért nem akkora táp van bennük, mint a fejem. "AB" osztálynál a kisebb nyugalmi áram miatt már jobban érzi a táp, ha a kimenetre maximum teljesítmény megy ki, hiszen amikor nincs zene és csend van, jóval kevesebbre van terhelve a táp, amikor pedig megjön a nagy hang, dolgozni kell. Nagyobb fluktuáció van terhelésben, amit megfelelően kezelni kell és tudnia mindennek. A gyártók amúgy először (ahogy láttam-tapasztaltam) az AB osztályú vasakban a lineár tápokat cserélték SMPS-re, az erősítő oldalt meghagyva AB-n, majd végül utóbbiakat is D osztályra cserélték, a kapcsoló üzem mindkét oldalon sokkal hatékonyabb.
- D osztályú erősítőnél alig van nyugalmi áram, és óriási a max teljesítményen leadott áram (ha mondjuk egy nagy modul). Nagyságrendileg 10-90% arány, aztán konstrukciótól függően lehet eltérő, mert ilyen-olyan-amolyan error correction, feedback-feedforward, mittomén milyen egyéb elektronikákat alkalmaznak már a mai gyártók (ehhez ismerni kéne a kapcsolást) és üresjáratban is fogyasztanak valamennyit. De még mindig lényegesen kevesebbet, kifejezetten hűvösek, ha nincs zenei jel és nincs kimenő teljesítmény. A tápot emiatt a nagy ingadozás miatt nagyon cibálják, lényegében a rájuk adott zenei jel függvényében, így jó lineárt tervezni hozzá nem csak hülyeség (méret miatt), de nehéz is, persze működni működik.. de azért a jó SMPS szinte kötelező. Gondolj bele, van egy sztereó, 2x500W képes modulod, az 1kW és ehhez egy combos lineár esetén - ízléstől függően - alsóhangon kellhet egy 6-800VA de inkább 1000-1500VA trafó. Csak trafó... Ezzel embert lehet ölni, olyan súlya és mérete van... teljesen abszurd.
Halkan hozzáteszem, hogy találni ilyet, a csöves világ maga is abszurd, de tranyósok is tudnak elszállni. Szép az élet...
(Csöves cumókra van egy jó analógiám: Ferrari Testarossa)
Jó D oszályú modulhoz, pláne ha nagy teljesítményt tud és/vagy sok csatornát építesz vele, illik valami jobbfélének tartott SMPS-t tenni és nem pazarolni sem a hőt, sem a pénzt, sem a nemtudommit lineár szörnyekre.
A Topping 38V-os táp megosztó a közösségben, marha jóra mérődik, de a TPA3255-ösöknek már pont határérték ez a fesz. Van utóbbiból is ilyen minőség, olyan, amolyan... én sosem hiszem el azt a teljesítményt, ami egy D osztály modulra rá van írva (ez minden osztályra igaz mondjuk, talán kivéve A-ra, azok nem hazudnak, annyira meg vannak építve), viszont soha nem is tápolnék egy 24-36V névleges határok közé speckózott modult pont a felső határon. Inkább legyen még D létére is hűvös, nyugika van, ízirájder, 24V-on nagyon kényelmesen-gyönyörűen elzenél és még ekkor sem hozom ki belőle a maxot, az garantált, mert embert nem ismerek, aki a névleges teljesítmény-maximuma körül hallgatja a hifijét. denesdr kollégánál már egy 8W-os miniatűr erősítő is kis túlzással kiverné az ablakot .. de aki mégis mozizni akar, szerintem úgy 2/3 környékén tápolhatja a D osztályát, ökölszabályként én így szoktam tekinteni ezekre. Csak minek ...
Azért Kína is tud alulméretezni, nem kell minden számot elhinni, de kellő szelíd mosolygással, szerényebben használva a kütyüket (kicsit lazább táppal, nem határértéken), iszonyú jó hangot tudnak. Legalábbis én szeretem, de még mindig azt mondom, hogy a hangfal és a szoba legyen az első. Harmadik a DAC ...
-
VoidXs
Topikgazda
Nagyjából így van (crosstalk és hasonlók elhanyagolva). Én nem ismerek olyan DAC IC-t, ami 100 dB alatt lenne.
A SINAD nagyon jó mérce, EQ nélkül a max hallgatási hangerőd és a szoba zajszintje különbsége + az erősítés + 10 dB headroom az ajánlott, ez olyan 90-95 köré szokott esni, onnan transzparens. Ha viszont EQ van, az a GLHF kategória, ott már van 20 dB extra headroom, jár az a szám 110 felett is.
-
Dißnäëß
nagyúr
Dehogyis.. Jack -> sztereó RCA, majd innen az egyikkel etetni a sub-ot NEM nyírja ki. Csak az ellenállások nélküli sztereo -> mono konverzió kockázatos, az sem mindig öli meg, most statisztikát nem tudok, lehet csak az esetek 10%-ában lesz bibi, vagy annyiban sem, tekintsd inkább csak túlzott óvatosságnak (ha durranna minden kimenet, nem árulnának ilyen buta egyesítő kábeleket és REL sem ajánlaná a leírásban).
Igazság szerint a sztereó egyik felének bekötése-hallgatása (amiről beszélsz) is mono-nak szokott tekintődni, de valójában nem az, mert nincs benne mindkét oldal információja, szóval az még a mono-nál is rosszabb valami.
Az igazi mono a tisztességes mono átalakítóval megoldott dolog, ami elektronikusan is biztonságosan összegzi a sztereó jelet, így nem is vész el egy komplett csatorna információja sem és a forrás elektronikát is védi.
-
Dißnäëß
nagyúr
De még csak nem is az, hogy menne-e vagy sem, hanem ne kockáztasd, hogy kinyírod a feladó oldali kimenetet. Szóval mono-sítani vagy tisztességesen, vagy sehogy inkább.
Egy sztereó átalakítóval elpróbálhatod a REL-es csóka mondókáját, miszerint 99%-ban bla bla, szvsz ennél gyakrabban térnek el, de próbálni jó lesz.
-
Dißnäëß
nagyúr
Nem feltétlen mondom, hogy mindenben mindig egyetértek a kínai gyártókkal, ami a design-t és a körítést érinti.. én a klasszik, nagy dobozok híve vagyok.
No de vissza a méretekre és hibás számokra, kislány elnézte aztán jónapot, hülyeség került fel a weboldalra.
Ha viszont PFFB-s 3255-ös, szerintem tetszeni fog. De majd látod.
-
VoidXs
Topikgazda
Az alsó arra van, hogy subkábelt osszon kétfelé, ami sima párhuzamos kapcsolás, de az egyesítés nem az. Ott kell extra ellenállás, a bemeneti impedanciával összemérhetően, különben a csomóponti törvény miatt nem a subba megy minden áram, hanem vissza az előfokba. Persze, a monó rész a subba megy, a side miatt aggódok, hátha nem kezeli az előfok. Láttunk már olyat a fórumon, hogy semmi gond nem volt belőle, meg olyat is, hogy szervizbe kellett vinni.
-
denesdr
addikt
Ezzel így az a gond, hogy csak az egyik oldal jele menne ki a subra. Kellene egy közösítő adapter, hogy mindkét csatorna jelét megapja a sub. Bár a felvételek túlnyomó többségében úgyis monó a mély, de előfordiul, hogy sztereó és különböző a két oldal tartalma.
Pl egy sztereő jack -> RCA átalakító, utána pedig egy Y RCA kábel. -
VoidXs
Topikgazda
Fourier-sorból nem hagyhatsz ki elemet, mert a transzformációban nullával osztást okoz. Ez a legtöbb kód szempontjából NaN-t jelent, a lejátszás megáll. A szűrők csak nagyon nagyon kicsi számmá torzíthatják a kitevőket. IIR highpassnál ez a fázist is tekergeti (hiszen valójában jel - simított jel a képlet, a simítás pedig késleltet fél-1 mintát), és ilyenkor fontos, hogy a sub is úgy legyen tekergetve, hogy ne oltsa ki azt a tartományt. Ezt a Cavern crossover szimulátorával tudod tesztelni. FIR szűrőnél ilyen nincs (FIR = úgy szorzod és forgatod a Fourier kitevőket, ahogy csak szeretnéd, ami nyilván a jelalakban is megjelenik a cirkularitás és egyéb szopók miatt), de FIR crossovert tudtommal egyedül szintén csak a Cavern tud.
-
Tibor77i
junior tag
-
VoidXs
Topikgazda
Tegyük fel, hogy vágsz 40 Hz-en, és érdekel a torzítás, amit a 20-as hangok visznek be. Mondjuk egy kellemes 80 dB-n mérnél, a hangszóród már eleve leszed 20-at (legalábbis ami itt a hsz-ben), amit a filter még 24-gyel csökkent. Van 80-44=36 dB, namármost a szobai zajszint átlagosan 30 körül mozog. Ez a 6 dB különbség fele hangerőt jelent, a megszólaltatott jel felénél ott lesz a zaj. Végük a jelet 2 egységnek, ekkor a fele 1 egység, ez összesen 3 egység. Ezeket számolja a mikrofon, és hogy ennek mennyi százaléka zaj, az lesz a torzítás: 33%. Ha halkabban mérsz, akár csak a majdnem standard 74 dB-n, már 50%-ot fogsz mérni, ami a kvázi maximum. Időbeli jelenségek miatt lehet több is, de igazából 10% felett már nem vesszük érdemlegesnek a mérést.
-
VoidXs
Topikgazda
Ha a hangszóró eleve nem szólaltatja meg azt a frekit, akkor nincs is ott megjelenő torzítás. Azért nem lesz más frekin se torzítás (mint pl végkitérésnél), mert ebből nem feltétlenül membránmozgás lesz, hanem elfűti a tekercs vagy crossover azt az áramot. Persze, hatékonyságot növel, szóval erre nagyon jó, csak: tudja ezt sok forrás/EQ is, illetve az általános minőségnél nem fontosabb.
-
VoidXs
Topikgazda
Annyira közel vannak egymáshoz, hogy mindegy, kényelem/ár alapján dönts.
Gino20: Itt nagyon sokat hibázott. Például harmad helyett negyed hullámhosszt kell nézni, mert a visszaverődés során 1/4+1/4=1/2 távolságot tesz meg a hang, vagyis pont ellenfázissal érkezik vissza a hangszóróhoz. Ezek alapján felrajzolod a tartományokat egy grafikonra, és tudsz dönteni, hogy melyik távolságon melyik hibás frekvenciát választod, ami már túl mély a hangszórónak, vagy olyan magas, hogy már más effekt teszi tönkre. Ebből van például az a nem ajánlott tartomány, amit asszem a Genelec a weboldalán minden modellhez máshogy közöl, ábrával.
A hangok "összeállása" nagyon könnyen mérhető, kisebb a fésűhatás a spektrumon, ugyanis az említett visszaverődések azt okozzák.
Fázisviszonyt viszont nem tud mérni a REW, csak együttes fázist vagy önálló fázist. A fázisviszony egy 2D height plot, amit például a hullámfront szimulátor szoftverem mutat meg, de lett egy ötletem, beleteszem majd a Cavern-be is.
A fázis alakja a világon semmit nem jelent ebből a szempontból, és az unwrapeltet sem tudod összehasonlítani, hiszen a meredekség a késleltetést jelenti. Hacsak nem koppra ugyanoda vannak belőve, ez a módszer nem működik.
Ez az AI-nak 4-ből 0 helyes válasz, ezért nem ajánlom soha senkinek. Nálad csak picit téved, amitől max kicsivel rosszabb lesz a hangod, de vannak emberek, akiknél ez a mindennel egyetértés és mindenbe belemagyarázós helyeselés nagyon rossz véget ért.
-
Tristis
őstag
Szerintem vedd meg az olcsóbbat és azt, amelyik jobban tetszik. Mivel a teljesítményük közel van, kell keresni képet, ahol szétszedik és ott megnézni, hogy mennyire tartós komponensekből van. (Ha van hozzá türelmed, biztos találsz hozzá forrást valamit.)
Szerk.: AI keresővel rákerestem, azt mondta, hogy jobb a Fosi, jobb alkatrészekből áll. Nyilván ennél lehet alaposabb véleményt is adni, de most NBA- rájátszást kell néznem.Ha meg kell DAC is egyből, meg CD minőséget tudó BT, akkor meg Aiyima A80.
-
Dißnäëß
nagyúr
Annyira kicsi, annyira integrált, hogy valami nagy gebasz kell ahhoz, hogy kifingjanak. Az én kis modulomon is van pár szilárdtest kondi (soha nem folyik ki), bőven méretezve ahogy láttam. Még ha csájna is. Van 1 kis elko, ami rizikó lehet, de ennyi. A maradék mind kis ellenállás, kompakt smd tekercsek, meg maga a chip, mi makkanna meg ezeken ? Örökélet mód ON, pláne a tegnapi, aminek a bordája is szobahideg maradt, mert csak 9.5V körül kapott a Meanwell-ből, a minimum 12V sem volt meg, pláne nem a 24.
És vagy 2W körül hallgatóztunk, de az már majdnem hangos volt.
Szóval megbízhatóság miatt nem aggódnék, pont amiatt, mert faék az egész, annyira integrált, alig van körülötte egyéb alkatrész.
Ha nem diszkóra kell, márpedig nekem nem, el is döntöttem, hogy egy kicsi, 12V-os Meanwellt veszek hozzá, így hűtés miatt sem kell aggódnom, miután bedobozoltam. Minek 26-on hajtani (vagy 24-en).
Akiben van minimál DIY hajlam, annak helyében modult vennék. Akiben nincs, az nézzen Douk-ot stb, ott még gyakran Bluetooth-t is adnak a házikója mellé, ideális egy nem-forrasztgató ember számára.
Ha van DIY hajlam (még páka sem kell, csak lyukat fúrni dobozon és távtartók, potik, csavarok, RCA és hangfal csatik... akkor pedig csakis pucér modult vennék.
100 EUR körül-felett már lehet nem 3116D2-znék, amikor ez a modul 9 (!!!) dollárért kapható Amazonon, hanem inkább ez itt.
De továbbra is félelmetes, hogy egy marék említett kis szaros 3116-ossal hány igen jó hangú végfokocska összejön mozihoz. Nagyobb fejfájás az előfok, de ezt a kis vackot simán ráaggatnám többedmagával egy ilyenre, holott abszolút nem egy árkategória.
Biztos vagyok benne a tegnapiak után, hogy nem csalódnék.
-
denesdr
addikt
Szerintem ha ezek a kína D osztályúak gyilkolnák a hangsugárzókat, arról már rég tudnánk. Csak érdekességként egy Hypex NCore 10+ Voltot megenged DC-ben, mielőtt a védelme aktiválódna, ez akár simán végzetes is lehet a hangszóróra nézve és azt hiszem volt már rá példa, hogy leégetett hangszórót.
-
FJC
senior tag
"es szerinted milyen otthoni hallgatasi szituban mennyi kell ?"
Ez most miért kérdés?Egyébbként 10 - 200 W közé tippelném...
Függ a hagszórótól:
- érzékenység
- minimum impedancia
- környezeti zaj
- szükséges hallgatási szint
- hallgatási távolság
- jó, ha van tartalékNem mellékesen, 10 W/4 ohm effektív teljesítmény, az 20 W csúcs teljesítményt jelent (a kis torzátás elérése miatt).
-
fererencz89
őstag
-
tranceplanet
addikt
WiiM AMP Pro
Amennyiben nem jön be, vissza tudod vinni. Amúgy annyira flexibilis, hogy kevés esély van arra, hogy csalódsz benne! Van PEQ-tól elkezdve sokféle nyalánkság benne, iszonyat jó a szoftver hozzá. Ráadásul nem is hagyják magára, mert folyamatosan jönnek rá a fejlesztések.
-
BIGi75
senior tag
Az egységes megjelenés és a viszonylag alacsony ár miatt. Kicsit van egy ilyen "szett fétisem", hogy az azonos márkájú és családba tartozó cuccok jól néznek ki együtt.
A teljesítményen gondolkodtam egyedül, 2x170watt/8ohm BasxA2-t vált. De kiszámolva a 91dB-s Triangle 1,7 méterről hallgatva a szokásos 75-90dB hangerőn 0,8-3 wattot kér kb., úgyhogy marad a dinamikai csúcsokra is tartalék. -
Én például azért vágok bele, mert 10+ éve nagyon zavarnak az akusztikai hibák, egyszerűen hallom, hogy itt-ott döng a szoba vagy épp hiányzik pár hang. Persze ennek érzékelhetősége zenefüggő is. Mindig amikor új albérletbe költöztem, csomót szívtam a szobaelrendezéssel, hogy a mélyátvitel a lehető legelfogadhatóbb legyen, azaz kevés kioltás, kiemelés, legalább percepció szintjén legyen oké. Anno sose mértem mikrofonnal, hanem fülem használtam és ezt:
https://www.szynalski.com/tone-generator/
Ez mondjuk annyiból szívás, hogy csak a kirívó hibábak hallhatók, több mélyhang hangerejének összehasonlítására alkalmatlan, ezért gyártottam erre külön saját magamnak teszthangokat. És itt tényleg csak a szobaelrendezést változtatgattam annak mentén, hogyan szól jobban a cucc ~200 Hz alatt, különös figyelmet szentelve a 40-60 Hz közötti tartománynak.
Valamiért nagyon későn jutott el az agyamig, hogy nekem DSP korrekció kell, és ez tök olcsó megoldás, elég egy mikrofon + EQ APO. A mikrofon ugye sokkal pontosabb, mint a fülem, az EQ APO meg ingyen van. Szóval tiszta hülyének érzem magam, hogy eddig nem csináltam, pedig egyáltalán nem drága mulatság.
-
BIGi75
senior tag
"hangsugik nem nagyok, falaktol távol vannak, hallgatói pozihoz közel, azaz a visszaverödesek, szobaakusztika hatasa kisebb
- többnyire halkal hallgatok, azaz a gerjesztes ereje kisebb" igazad van, hogy ebben az esetben az esetleges negatív hatások kevésbé érvényesülnek. Ha meg elégedett vagy a hangzással, és nem dolgozik a bogár az tök jó, akkor nincs miről beszélni, nem biztos, hogy mindezekre szükséged van. Egy kölcsönkért mikrofon talán arra lenne jó, hogy megértsd, lásd miért is vagy elégedett, mi az a karakter ami neked bejön. Közelebbi, távolabbi méréssekel pontosabb képet kaphatnál a jelenlegi rendszeredről és a szobád hatásairól, ami a későbbi választásban is segítséget jelenthet. -
BIGi75
senior tag
Én egyetértek fererencz-el; "az egyik legjobb ár-érték arányú hifis befektetésem volt" nekem is. Számomra nem kérdés az egyértelmű hangzásjavulás kalibráció után, össze sem hasonlítható egy mp3 vs flac különbségkereséssel, mert egyértelmű vakon is és látóként is mikor a helyükre kerülnek a dolgok. Nem véletlen, hogy nem tudom elengedni a pc-s lejátszást hangfalas zenehallgatásnál. Nincs az a szoba, ahol a mélytartomány ne okozna hangzást rontó anomáliákat (talán majd orbano-nál, ha kész lesz
). Ha van egy mikrofonod, már csak a hangfalak elhelyezésében is óriási előnyt jelent és nem becsukott szemmel kell kivenned a legszebb almát a kosárból, ami egyéblént tele van kukacossal. 2.x, 5.x, 7.x rendszernél ez fokozottan igaz. És nem is csak a frekvenciamenet igazgatása dob a hallgatói élményen, hanem a helyes időzítések, hangerő beállítása is jelentős javulást okoz a térérzetben, színpadképben. Nem értem pl. hogy miért jobb a sztereo hatás (térhatásról nem is beszélve) mért, helyes időzítéssel, mint centire pontosan beülve a két front közé. Talán a visszaverődéseket is figyelembe veszi a kalibráció során, nem tudom, de jobb. És hála a Cavern-nek mindez pár kattintással, komolyabb hozzáértés nélkül megvalósítható.
-
fererencz89
őstag
-
fererencz89
őstag
Szerintem a csomagként küldése nem nagy cucc.
A 200Hz alatti erős anomáliák enyhítésében volt nagy szerepe nálam, de ez nem csak ennyiben korlátozódik be. Pl BIGi-nél is több pár hangfal van, többféle helyen, kényszerből a sarokban is. Beállít mindegyikre egy megfelelő eq-t, és "probléma megoldva" (nyilván csak többnyire). Az, hogy pótcselekvésként kütyüzni is lehet vele, az hab a tortán.
Tehát nem az empéhárom kontra ultrahádédéesdé jellegű, hanem szinte már fájó (nálam búgás, másnál kiemelés magasban) hibákat képes megszüntetni/enyhíteni. Nyilván nem mindenható csodaszer.
-
fererencz89
őstag
Nekem az a 23eFt az egyik legjobb ár-érték arányú hifis befektetésem volt, mai fejjel és pénztárcával még az umik is beleférne. Azt bánom, hogy nem hamarabb vettem, milyen jól elszórakoztam volna a nálam járt több tucat dobozzal.
A kérdésre válaszolva, egyébként nem használom gyakran, csak ha valami változás van, vagy hobbiból szórakozni szeretnék vele. Lehet reszelgetni a hangot kis változtatásokkal is, nagyon sokan ebben a hobbiban kisebb mértékű dolgokba több pénzt és energiát ölnek. Emberi természettől függ. Annak, aki 1x belövi a rendszert, és utána "áldja meg az ég", annak felesleges örökre megvenni. Bár, elég minimális bukóval lehet még egy teljesen újat is tovább adni, használt piacon nem sokáig van fent az a kevés hirdetés.
Én szívesen kölcsön adom bárkinek (bár nem profin kalibrált), de szerintem a közös miki csak szűk, egymáshoz közeli körben életképes, de még ott sem feltétlenül zökkenőmentes.
mérés alapján, objektiven jobb, de vajon szubjektiven, saját ízlés
ficamvilágnak is?
Végeredményben szubjektíven kell, hogy tetsszen, az lenne a cél, de a kettő normális esetben erősen konvergál (lehet, hogy egy hibát már kellemesre szoktunk).#133571Fercsa
Itt az en velemenyem is a mikis temarol [link]
+1 -
dgyuri0123
nagyúr
Akkor stimmel a ~30 év...amit írtam. Legutóbbi erősítőim közül (NAD, Vincent, Primare) egyiknél sem kell/ett vigyázni, hogy esetleg kilövi a hangfalakat, vagy bármilyen "nem illő" hangot hallatott volna ki-be kapcsoláskor. Naim ma már egészen biztosan odafigyel erre is. 30 éve még nem biztos, hogy ez prioritás volt.
-
dgyuri0123
nagyúr
-
-
Dißnäëß
nagyúr
Hát ugye erősítőnek nincs high input-ja, úgyhogy csak a sub bemenetét jelentheti - ott pedig azt szokta jelenteni, hogy az erősített (hangfal-) kimenetet kötöd a hangfalakkal együtt a sub-ra. Esetünkben tehát egy Audiophonics Hypex-es kütyü seggén van a két hangfal, amiket hajt, és ugyanezekbe a terminálokba vannak bekötve a sub fele menő kábelek is (amit a SUB a High Input-on visszacsillapít ugye, aztán megint erősít - ez egy kompatibilitási kényszermegoldás, de működik, az esetlegesen felvett zajt meg nem halljuk, mert hát a sub ilyen
).
-
-
FJC
senior tag
A telefon "Fejlesztői beállítások" -menüben.
Ez alapból, nem elérhető, be kell kapcsolni, Xoaomi esetén a beállítások/telefonról, itt ötször ráböksz az operációs rendszer verziója feliratra (mutatja majd mennyiszer kell még megnyomni). Ezek után megjelenik a beállításokban (óvatosan babráld a menü pontokat!). -
FJC
senior tag
Tudomásom szerint az érzékelhető torzítás határ valahol: - 40 - 60 dB. Zenével a - 40 dB -hez közel.
A harmonikusok torzítása: a THD -t alap esetben a 10. harmónikusig mérik (kivéve D class...). Ez a harmonikusok összege, tehát ha alacsony, nem sokat számít hogy melyik harmónikus dominál.
A -80 dB már hallhatatlan (mint a hegylakó...).
-
Dißnäëß
nagyúr
Persze, itt minden kicsi. De én akkoris kapcsolnám végig őket egyesével. Persze.. ízlés dolga. Nálam a Toppingnál amúgyis meg kell nyomni 1 gombot, mert ha elmegy az áram, majd visszajön, standby-ban van csak. (E30). Ez távszabályzóval megoldható, vagy esetemben kézzel, mert közel vagyok hozzá (fejhallgatózás).
Ha viszont távval kapcsolsz 1 dolgot, akkor jó már mindet. Trigger in/out kompatibilis cuccokat érdemes nézni.. és akkor elég csak egy trigger kimenetes DAC-ot kezelgetni, legalábbis a ki-be kapcsolásra. Ha pedig végfokot kapcsol, akkor eleve a DAC-on van a hangerő kezelés is, két légy egy csapásra.
-
Dißnäëß
nagyúr
Inkább azon filózzunk el, mi történik, amikor újra bekapcsolod és az összes készüléked trafója egyszerre indul.
Én maradnék a régi bevált módszernél, egyesével. A kicsik nem számítanak, a nagyok viszont igen, de nem a kapcsoló miatt, illetve most hogy egy 10 filléres kínai kapcsoló hogy kopik, oly mindegy.
De ha 5000 Ft-os kapcsoló, annak is ...
-
Dißnäëß
nagyúr
A saját DIY-ommal hasonlításra hozta ide denesdr a tegnapi nálam vendégeskedéskor. 75 Ohm-os kábelek, a csatik is (elvileg), digi átvitelre ajánlott (coax talán, most nem húzom ki, de mintha úgy emlékeznék.. ).
Egyelőre próbálom kizárni az agyam azon részét, hogy "cseréltem és úúú mennyivel jobb", és csak nagyon objektíven bármiféle deltát megállapítani a kétféle kábel között (analóg bekötés, 2 ilyennel, L, R), amennyire semlegesen meg lehet ítélni ilyen cserét.
Egyelőre afele hajlok, hogy vakteszten buknék, a nüansznyi bias-t pedig a pszichém hozza be.
Lehet legközelebb denesdr-el kellene meglépni egy kis csereberés bekötött szemes valamit, ő köt (vagy nemköt), én hallgatok vagy fordítva.
E30, csövi, DT 770 PRO Harman közelire EQ-zva "to taste".
-
FJC
senior tag
Saját készítésű kábelnek tökéletesek a koax (vékony / közepes) kábelek.
RG58: 50 ohm, sorrott belső ér, belefér az RCA dugókba (álltalában).
RG59: 75 ohm, picit vastagabb mint az RG58 és 1 db merev a középső vezető.Analóg átvitelre tökéletes bármelyik.
Digitális átvitelre a 75 ohm az ajánlott - de gyakorlatilag teljesen mindegy...
Minden más csak bla, bla...Persze egy sima RCA -hoz is lehet használni belül kéteres kábelt, de az most nem volt kérdés.
-
Dißnäëß
nagyúr
(Fél)tudományos álláspont:
Egy vezető impedanciáját a fizikai kialakítása, szigetelése, stb. határozza meg.Az RCA dugók szabvány szerint gyártottak, nem nagyon van mozgástér azokon ilyen irányú megfelelőséget keresni. A kábelek szintén eltérnek mindenfele a tankönyvitől.. vezető vastagság, szigetelés, hossz....
Olcsó összekötőből (digi SPDIF-re gondolsz RCA alatt, igaz?) bármelyik normálisabban kinéző bolti megteszi, vagy kapsz ajánlást másra innen, de igazából nekem világ életemben kifogástalanul működött a legdzsunkább vacakkal is, még 50 Ohmos kábellel is.
Analóg RCA pláne.
Példa 1 (digi RCA mono)
Példa 2 (CD, DVD, egyéb ami nem LP analóg RCA sztereó)
Példa 3 (LP analóg RCA sztereó + GND)És felfele határ a csillagos ég.
Egyéb álláspont:
- az ezüst jó
- nem, hülyevagy, nemkellazoda, elég az aranyozott
- Nordost és Valhalla meg a többi fancy istenség
- menők a hárombetűsek is, QED stb.
- kis fakockát tegyél alá, ne netegyél, hülyeség
.
.Az "egyéb álláspont" rettenetesen szubjektív terület, sok sikert, ebben nehéz tanácsot adni
-
Dißnäëß
nagyúr
A slew rate azt jelenti szigorúan, hogy a kimenő feszültség milyen sebességel képes változni és az érdekesség ebben, hogy nem feltétlen szimmetrikus a viselkedés, tehát egy nulla referenciától pozitív irányba változása a feszültségnek lehet gyorsabban/lassabban megy végbe, mint a ref. nullától negatív irányba, adott eszközön (pl. egy tranzisztor).
Viszont a hallásunkat szerintem minden jellegű slew rate meghaladja egészséges határokon belül, a hangszórók fényévekkel lassabban indulnak el (mint membrán, elmozdulás) ahhoz képest, amikor már évezredek óta ráadta a feszt az erősítő és mire megindul az áram, hogy utána a mágneses tér hatására a membrán elinduljon egyáltalán... "látványosan gyenge" slew rate esetén a magas frekik sérülnének először, ahol a legkönnyebb membrán sokkal közelebb van az erősítő által képviselt mindenkori slew rate-hez, mint a mélyek, ergo a frekiátvitel csorbulna és/vagy a THD nőne. De még úgyis beleköp a levesbe útközben sokminden, passzív váltó pláne..
A damping lesz a "friss"-ben a kulcs, én így gondolom, azaz a kimeneti és bemeneti impedancia aránya. Tehát minél kisebb a hajtó fogaskerék a hajtotthoz képest, annál erősebben tudja azt kontrollálni (pl. mikor a montit beteszed 1-esbe és ráugrasz a pedálra, megemelheti a bicaj az elejét), illetve annál kevésbé hat rá vissza az útból fakadó "rángatózás" és mindez főleg a mélysugárzókat érinheti számottevően. (Nyilván mindent, csak kérdés, érdemes-e róla beszélni, szerintem középmagasak esetén treshold alatt van).
Szóval slew rate ha "gyenge", akkor először a magasfreki tartomány sérül (torzít). És erre még a passzív váltók is kihatással lehetnek, mire a hangszórókig eljutunk, ahol meg a fizikai membránmozgás mire megindul egyáltalán, már rééééééég ott a fesz az erősítő kimenetén és az áram is megindult (késve), magyarul még egy erősítők között kompromisszumosabbnak tartott slew rate-nek sincs különösebb hatása erre.
Volt erről egy egészséges vita amúgy DIY Audio-n, de már nem emlékszem a részletekre, a damping factor is túl van misztifikálva kicsit, de a slew rate-el én kevésbé magyaráznám, mert még egy vacakhoz képest is a mechanika nagyságrendekkel lassabban ér oda, ahova az erősítő a kimenetén már rég igen.
-
FJC
senior tag
A Slew Rate, nem okozhat gondot egy modern erősítőnek...
Ennek üldözése olyan mint a Jitter mizéria.
Az 50 V/µs az megfelel kb.: 200 W, 8 ohm, 250 kHz -nek -ez nem pontos számítás csak saccolás...
A mai digitális világban ritkán van jelen 20 KHz -nél magasabb jel (tudom, tudom Hiress...).
Nem is szeretnék a hangfalamon semmit 20 KHz felett...
Mielőtt valaki nekem esik a fázis forgatás miatt, annak érdemes a D osztályt is hasonló szemmel vizslatni... -
LuXor Audio
újonc
"a sajat fül (is
) be tud csapni, ezert veszelyes hallgatni rá komoly kerdesekben"
Hát van az a fül, amire nem célszerű hallgatni
, de egy tanácsadó, tesztbeszámoló, kereskedő nem tud becsapni? Említhetem a félreértelmezett mérési görbéket is, mert ugye manapság sokan lelkesen mérnek mindenfélét és néha egészen bizarr következtetéseket vonnak le a görbékből.
Zenehallgatás közben mire hallgassak, ha nem a fülemre?
-
LuXor Audio
újonc
Pár perces összevetéssel olyan különbségeket fogsz csak hallani, amiknek - szerintem - az élvezetes zenehallgatásban nincs jelentőségük: melyiknek több a basszusa, nagyobb a színpada, stb. a másikhoz képest. Gyanítom, nőt, autót sem feltétlenül úgy választasz, hogy egymás mellé állítasz néhány példányt és összenézed őket 3 perc alatt.
Az egész otthoni zenehallgatás egy illúzióra épül, amit akár becsapásnak is mondhatunk. Hogy ezen belül melyik a nagyobb becsapás, a fülünkre hallgatni, vagy az agyunkkal felülírni a hallottakat, azt mindenki szabadon eldöntheti előítéleteinek megfelelően. Ha a múltban minden jelenséget becsapásnak tekintettünk volna, amiket éppen nem értettünk és emiatt elutasítottuk volna őket, még mindig az őskorban tartanánk. És például nem létezne a kenguru sem.
-
fererencz89
őstag
Szerintem ennek csak annyi a lényege, hogy kétféle felállásra lett bontva. Első esetben "full range", a teljes spektrumban sugároz a hangfal, ilyenkor a legnagyobb anomáliákat a piros régióban kapjuk nagy eséllyel. Aztán változik a helyzet, ha egy mélynyomó is bekerül a képbe, vagyis a hangfalak már szub-basszust lényegében nem (alig) kapnak, ilyenkor a legnagyobb anomáliák az átmozdult piros sávban történnek már, ami lényegében ugyan olyan káros és rossz, mint az előzőben, de az előbb ez a szerencsésebb rossz volt.
-
BIGi75
senior tag
Pont emiatt tettem én is középre a szubot; 2.1 rendszer (egyenlőre
) főleg zenére, gondoltam megnézem középen, szimetrikusan elhelyezve. Jól besimult egy kis PC-s rásegítéssel, és olyan közel van a hallgatói poz.-hoz, hogy lábtartó lett a 2. funkciója és még az élmény is jobb lett emiatt.
Ez a REL-es elhelyezési tanács azért koránt sem általánosítható szerintem minden környezetben, főleg a linearitásra vonatkozó rész. -
Dißnäëß
nagyúr
A hosszal nem mond hülyeséget, de általában a legmélyebb hangok hajtogatva férnek csak el a szobában -> oda-vissza verődnek 2+ fal között -> szoba módusok -> ahol ülsz, az legalább ugyanannyira fontos, mert hiába teszed sarokba a REL-t, ha nem az "átlagos", falra tolt kanapés helyen vagy, hanem mittomén, mint ismerősömnél, nagy pakolós mindenes doboz a kanapé mögött, ergo jóval előrébb van a feje a faltól, más azonnal a szitu (vagy jobb, vagy rosszabb, helységtől függően). Ez így messziről nagyon áltudományos kijelentés a REL-től, amit leírtak.
Működik, igen. Az esetek ... ööö ... X százalékában, X pedig passz. Legyen 20-60 ? Nem tudom.. szóval nagyon fluffy mondás.
-
fererencz89
őstag
Leginkább a kíváncsiság, kellett a hely az újdonságnak, a családi békét is meg akartam óvni. Olyan is volt, hogy pl a Silver volt az "állandó", a kisebbeket váltogattam. Mondjuk, azt a BNS-t akkor valamiért számomra jobbnak ítéltem. Utána meg a Bonsai-t. Aztán simán lehet, hogy ezek után megint a Silver lenne jobb, ha össze tudnám őket hallgatni.
-
fererencz89
őstag
Most már ott tartok, hogy 7, minimum egyet kihagytam.
Sajnos akkor még nem volt mikrofonom, nem tudtam felmérni az állapotukat és dokumentálni a képességeiket. Pár évvel ezelőttig volt egy intenzív csereberélős korszakom, mindent is ki akartam próbálni.MA-16: ez volt a legöregebb, kicsit vékony, butácska hangja volt már azért, talán a kora miatt is (elöregedés?).
R100: ez sem volt fiatal, de valahogy mégis egyben volt a hangja, pl egy JPW Sonata szint, csak testesebb, és kifinomultabb magassal.
R252: az előző nagy tesója, de valahogy kevésbé volt egyben a hangja.
Monitor 9: Ez egy titkos tippem még, ha már vintage, ezt is sajnálom, hogy eladtam, az új gazdája elmondása szerint a legjobb hangú doboza (pedig jóval drágábbakat is birtokol).
MA 201: Ettől nagyon sokat vártam, viszonylag termetes doboz, a híres "gold dome tweeter", de valahogy nem éreztem elég jónak (talán váltó??).
Silver 5i: Ez volt a kedvencem, ezt használtam legtovább. Az én ízlésem szerint "legyőzte" többek között: B&W P4, Tannoy 633, Royd Abbot, Castle Severn 2,... dobozokat, az aranyra sem cseréltem le. Aztán hirtelen felindulásból mégis eladtam, akkor egy pár BNS SoundColumn sc2e váltotta (azt meg a mostani Bonsai).
Gold Reference 10: Igazán minőségi minden téren, nagyon kiegyenlített hangképpel. Talán érzelmi alapon is az álló ezüst maradt.
-
Dißnäëß
nagyúr
Kevesen csinálnak ilyen jellegű méréseket sajnos, elvétve itt-ott akad, de eléggé hangszóró függő ugye, hogy melyik hogy viselkedik e téren, pláááne kontrollált körülmények között, amikor vágunk az aljából X Hz letörési ponton (-3dB ?), Y meredekség mellett ... szóval nincs rá szabványosított mérés.
Érdekes lenne, igen, amúgy.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Filmvilág
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Béta iOS-t használók topikja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- BMW topik
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Milyen széket vegyek?
- Napelem
- További aktív témák...
- Dell Inspiron 5406 2-in-1i5-1135G7 16GB DDR4 3200 512GB NVME 14" FHD Érintőkijelző W11Pro
- Eladó MacBook Pro 14" M1 Pro (2021) 16/512 99% akku Makulátlan állapotban!
- Újszeru GIGABYTE G5 - 15.6" FullHD 144Hz - i7-13620H - 48GB - 1TB - RTX 4050 - Win11 - 1,5 év gari
- Eladó garanciás,új állapotu projektorom kihasználatlanság miatt!
- Acer Nitro V ANV15 - 15.6"FHD IPS 144Hz - i5-13420H - 16GB - 512GB - Win11 - RTX 3050 - 2,5 év gari
- ÚJ Apple Macbook Air 15,3 M4 10C CPU/10C GPU/16GB/256GB - Ezüst -(2025) - 3 év gari - MAGYAR
- Bomba ár! Dell Latitude E5570 - i5-6300U I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 8GB Rampage SHIVA FSP 650W
- Intel X540-T2 dual-port 10GbE RJ45 hálózati vezérlő (10Gbit, 2 port, áfás számla, garancia)
- Csere-Beszámítás! Asus Dual RTX 4060Ti 8GB GDDR6 Videokártya!
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged