Új hozzászólás Aktív témák

  • #71562240

    törölt tag

    válasz blattida #39824 üzenetére

    Jajjjj, persze úgy akartam mondani, hogy kár, hogy mostanában, manapság, napjainkban... nincs narráció a műben, csak kifelejtettem az időhatározót! Hiszen éppen azért emlegettem a narrációt, mert eredetileg a szonettekkel együtt volt szokás előadni - és én is hallottam már így, de ez ma ritka mint a fehér holló, ezen a ritkaságon akartam sajnálkozni, merthogy szeretem a hagyományőrző, "autentikus" dolgokat.

    Az árnyalásod megfogalmazásmódjával nem értek teljesen egyet.
    "...az üres doboz látvány és tömeg a hifi sajátja, csak pénz kérdése, hogy nagyon kevés, kevés, átlagos mennyiségű vagy sok alkatrész található bennük, míg az audiofil készülékekben megvan a normál mennyiségű alkatrész, de valóban nincs túlzsúfolva a dobozuk." Az viszonylag két külön dolog, hogy mennyi az alkatrész a készülékben, és hogy mennyire üres a dobozbelső látványa, hiszen a dobozméret általában a szabványok miatt akkora, amekkora, meg azért, hogy "többnek látsszék". Amiről beszéltem, hogy az audiofil kategóriájú készülékekben általában kevés az alkatrész, az nem feltétlen jelenti, hogy üres a doboz látvány, például a Heed Obelisk-ben is kevés alkatrész van, mégis "zsúfolt" a doboza, mert viszonylag kicsi. Szerintem nem csak a pénz kérdése, hogy mennyi bennük az alkatrész, ergo szerintem az audiofil kategóriájú készülékek többségében feltűnően kevesebb alkatrész van, mint a hifi és high-end kategóriájú-irányultságú készülékekben. A hifi kategóriájú készülékekben azért is viszonylag sok az alkatrész, mert nem különösebben szofisztikált, hanem inkább rutinszerű, tankönyvszerű a tervezésük, másrészt mert jellemzően tele vannak "szolgáltatásokkal", a high-end készülékek meg általában azért vannak tele alkatrészekkel (kivétel a kivétel, elsősorban a csöves erősítők), mert ott "semmi se drága", a tervezők "nem ismernek se istent se embert" amikor költséghatékonyságon kéne gondolkozni, azaz a high-endben kevésbé van szükség "szegény ember vízzel főz" ötletekre, mert ott bármit megoldanak alkatrészhegyekkel, mert úgyis kifizeti aki megveszi. Ezzel szemben az audiofil kategóriában a tervezőnek azt kell elérnie, hogy viszonylag kis alkatrészköltséggel (kivéve a jellemzően masszív és drága dobozt) hozhassa létre a kisszériás gyártású készülékeket, hogy a készülék ára még a "megfizethető" kategóriában maradjon a kis széria és a manufakturális jelleg ellenére is. Tehát az audiofil kategóriában a tervező mintegy rá van kényszerítve, hogy több ötletet és kevesebb alkatrészt alkalmazzon (ami egyébként a kényszertől függetlenül jó dolog).
    "...a felhasznált alkatrészek minősége viszont jóval az átlag fölött van" Én (a fentebb kifejtett okok miatt is) úgy tapasztalom, hogy az audiofil szintű készülékek zömében jellemzően viszonylag "büdzsé" alkatrészek találhatóak, amik persze ettől még lehetnek viszonylag jó minőségűek, no persze az is igaz, hogy az ilyen készülékek egy részénél is a "kulcspozíciókban" emelt minőségű (és árú) alkatrészeket alkalmaznak.

    (#39825) andorra Az ómen eleve rossz, tehát a rossz ómen tautológia, jó ómen pedig nincs! :D Eltekintve attól, hogy az eredetileg hibás szóhasználat sajnos napjainkra meghonosodott, és ma már boldog-boldogtalan rossz/jó ómenről, médiákról és hasonlókról beszél, és ma már szinte mindenki félreérti, hogy elérteni eredetileg azt jelenti, hogy megérteni... :D Mága húzóemberségével feltétlenül egyetértek, sőt megfejelem az állítást azzal, hogy Mága bármely társaságban húzóember... :B

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák