Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tordaitibi

    veterán

    válasz Teasüti #98204 üzenetére

    Tudna.
    1Mohm nagy, 47kohm szerintem teljesen jó.
    Tennék a getekre egy 50-100 ohgmot, felesleges a bekapcsolás pillanatában több A gate kapacitás töltő áram.

    Mindegy a te esetedben hogy a + vagy a - van szakítva mivel nem a testhez képest szakítasz meg további áramköröket hanem magát a tápot kapcsolod.

    Autóakku szikrázik mindkét póluson, ne viccelj de tényleg :B
    Az áramnak mindegy hol merre folyik.
    Ha veszel egy 100 méteres vezetéket, és terhelés van rajta akkor teljesen mindegy hogy a 100 méteren belül hol vágod el, 1mm-nél vagy 50 méternél vagy bárhol, szikrázni fog.

    Autóakkunál azért van egy íratlan ökölszabály, miszerint a pozitívot kötjük az akkura és utána a negatívot,
    ha a pozitívot kötöd először, épp kötöd vagy már be van kötve és a szerszámmal, villáskulccsal véletlenül hozzáérsz a kasznihoz, semmi nem történik max. pici szikra. Ami amúgy a riasztó, autórádió stb. elektronikák bementi pufferkondenzátorainak a feltöltődése miatt keletkezik.
    Fordítva meg mivel a kaszni már negatívon van, a pozitív kötése közben egy ilyen véletlen hozzáérintés szikraesővel és esetleg a villáskulcs elolvadásával jár.

Új hozzászólás Aktív témák