Új hozzászólás Aktív témák
-
szmörlock007
aktív tag
Bőven tudnak fejlődni, mert tpu-s adatok alapján a Battlemage-re épülő B580-ban lévő lapka az habár Tsmc 5nm, de csak 72.1M / mm² a tranzisztorsűrűség. Míg az RTX 4060ti az 121.8M / mm², RTX 4090 meg 125.3M / mm².
Ha az Intel a 4nm-rel csak felér erre a szintre(amit mondjuk ki, illene), akkor is 68-70%-al több tranzisztort tudnak majd adott területre betenni mint a Battlemage-nél.
Megjegyzem, nem is értem ezt a 72.1M / mm² tranzisztorsűrűséget a Tsmc 5nm-el -
bitblueduck
senior tag
lehet professzionális kártya lesz belőle: [https://videocardz.com/newz/intel-preparing-arc-pro-battlemage-gpu-with-24gb-memoryk]
-
devast
addikt
90% körüli piaci részesedésnél az nv nem akarhatja azt fenntartani. Nem jó ha túl sikeres vagy, pl a nagy AI siker velejárója ez: [link] . Mivel okos emberek dolgoznak ott, feltételezem, hogy a cél a legkevésbé profitábilis szegmensek elengedése, tehát én nem várnék kb semmilyen harcot nv részéről a $300 és az alatti szegmens meghódításáért. Én így csinálnám.
-
paprobert
őstag
Szerintem is 4060Ti-RTX4070 szint lesz, címtől függően.
És akkor elmondhatja az Intel, hogy a második generációban érték el azt, ami az Alchemist-tel volt a terv.(a 3070 szintje)Érdekesség, hogy Xe1-en eddig szoftveresen emulálva futott az Executeindirect.
Évekkel ezelőtt a HW-esen gyorsított Executeindirect volt az RDNA2 egyik nagy funkciója, amitől olyan meglepően gyorsan futott rajtuk az akkori Call of Duty, az NV kártyákhoz képest is.
Ezt az Intel csak most pótolja az Xe2-vel, 4 évvel lemaradva. -
hokuszpk
nagyúr
szerintemse, de az Intel ezen a fronton valahogy mindig nekifut aztan az elso "kudarc" utan ( amit mindenki tud, hogy nem lesz diadalmenet, mert több év lemaradást kellene behozni ) feladja. '98 tajan is ezt csinaltak ; kihoztak az i740 -et meg az i752 -t aztan lehuztak a projectet a klotyón.
-
huskydog17
addikt
ASRock Arc A770 GPU with 16GB VRAM drops to $299, 8GB model at $249
Intelnél van mozgolódás mind hardver mind szoftver fronton és ez jó. Komolyan mondom, hogy az Intel Battlemage jobban érdekel, mint a másik két oldal új generációja.
-
szmörlock007
aktív tag
Koduri erős örökséget hagyott maga után mondjuk ki
Amúgy ja underfox-tól már olvastam korábban, hogy intel szintén eléggé dolgozik a neural rendering témában.
Intel Graphics Odyssey Pt. 1 – The AI GPGPU is a game changer
Intel graphics odyssey Pt. 2 – The quest for the chiplet way
Mindkettő underfox írása (ő kutatási szabadalmak elemzésével foglalkozik) csak az első a coreteks-en jött ki még anno de nem kell megijedni nem az a csávó csinálta -
Petykemano
veterán
> A 6650 raszterben ok de RT ben messze fölötte van az ARC és a 3060 is,amire egy csomó tranyót elköltött Nvidia és Intel is.
Az RDNA2 (és RDNA3?) lemaradása RT terén vitathatatlan. A jobb RT implementáció nyilván magyaráz valamekkora részt a 70(-80)%-kal több tranzisztorból de azért talán nem mindent. -
Petykemano
veterán
Raja videóban is megerősítette az álláspontját. [link]
MLiD egyébként azóta korrigálta a jóslatát arra, hogy a BattleMage-ből is megjelenhet egy diszkrét lapka/kártya, de csak lowend szinten.
Valami olyasmire lehet számítani szerintem mint az AMD-nél volt a Polaris és aztán a Vega.
(A jelek azt mutatják, hogy pár év még kellhet nekik, hogy összerakják a jól skálázható, alacsony fogyasztású chiplet megoldást.) -
#82819712
törölt tag
Na de pont ez az, amit mondasz Intel még az Iphone-kkal is meg tudna küzdeni az 5nm-ért egy szerver chip vagy egy 4 ezer dolláros pro kártya bőven elnyelné. Csak a belső gyártásnál duplán fölözi le a hasznot, vannak olyan cégek akik akkora tőkeerőt halmoztak fel hogy egy teljes széria csődjénél se mennének csődbe pl a Sony, és az Intel is ilyen. Tulajdonképpen a helyzetelőnyüket áldozták fel a nagyobb haszon reményében.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az Intel, csak marha sok hátránya van ám az ilyennek grafikai feldolgozás során. Nem véletlenül jön erre egy külön grafikus API.
Úgy meg lehetne csinálni, hogy lenne egy vezérlőlapka, és akkor arra csatlakoznának a segédlapkák a multiprocesszorral, de annyira a konkurens folyamat, hogy egy rakás link kellene, és ezek a linkek lehet, hogy jó ötletnek tűnnek az EPYC-en, de egy GPU esetében legalább tízszer több kellene belőlük, vagyis egy rakás tranyót erre lősz el, és legalább a TDP büdzsé 20%-át. Nem véletlen, hogy ezt csak CPU-ban alkalmazzák, ahol azért nem minimum tízezer, hanem csak 100 körüli konkurens szál fut, ráadásul jól alkalmazható a lokalitási elv. Egy GPU ennek pont az ellentettje. Előbb kellene egy olyan API, ami segít egy chipletre particionálni a feladatokat, hogy minimalizálni lehessen a chipletek közötti kommunikációt.
-
Petykemano
veterán
Privát véleményem az, hogy szerintem az AMD minden chiplet CPU terén levő elsősége ellenére nem lesz első.
Nekem az eddigi ismeretanyagok alapján nem tűnik úgy, hogy az intelnél ez lenne a fő iránycsapás. Mármint nyilván kell tudniuk kommunikálni a HPC-re szánt gpu lapkáknak, amit ezek a fekete mittoménmilyen cache old meg , de nem tűnik úgy jelenleg, hogy az LP lenne az építőkocka és a HP, meg a HPC 2x és 4x LP lapka egymáshoz kötését jelentené. De persze nem is zárom ki.
Ha valaki sunyítva kotolhat ezen a technológián, akkor az az nvidia. Jóhogy már két éves egy termékciklus, de végülis talán beleillenék a +50% @ fele fogyasztás pletykába. -
TESCO-Zsömle
titán
Plusz azt is érdemes megjegyezni, hogy a nagyfokú integráltság mellett ami az AMD oldalára állította a konzolgyártókat az az volt, hogy az AMD az egyetlen, aki igényre tervez és gyárt(tat) egyedi megoldásokat. Mind az Intel, mind az nVidia "csak" az aktuális portfóliót adja, vagy licenszt, hogy a technológiájukat felhasználva olyat tervezzen magának a vevő, amilyet akar. Ha ezen nem változtatnak, akkor teljesen mindegy mennyivel lesznek erősebbek, marad az AMD a konzolokban.
-
AtomSiló
lelkes újonc
"PC games szerint ez egy szoftveres megoldás alapjaiban azaz működhetne más gyártó VGA val is"
Lehetne akár úgy is ... csak egy konzolnál is fontos a visszafele kompatibilitás. És bár ma már PC-n jobban fut a Zelda a megfelelő emulációkkal mint a marokkonzolon és a sokkal erősebb vassal de erről a kompatibilitásos útról csak akkor térne le a két nagy konzolgyártó ha NV mutatna valami újat ami állejtős, akár a RT akár más, de ebben van még egy kitétel az olcsó konzolár.
Itt sokszor hajlamosak az emberek az AMD semi custom részlegének sikereit az amd kudarcának betudni.
Tehát ha úgy tekintünk a ps6-ra mint egy hardver amibe berakod az NV kártyát és megy akkor igazad lehet, de akkor az mitől konzol még az inkább egy semi PC
NV azért törhetett be a konzol piacra mert Japán töketlen afrikai fecske mórjára adta ki a PSP pufi utódját teljesen europid gondolkozás és innováció hiányában.
Intelnek azért lehet sikere mert IGP-t zabálhatják a nagy gépösszerakó műhelyek és a pro verziókban meg ott lehet a nagy háttértár. -
szmörlock007
aktív tag
Persze, de mivel a pletykák szerint ez ilyen 25-40 watt körül lesz ezért gyanítom hogy ez vagy notikba készül vagy desktopon ennél látunk erősebbet is. Aztán meglátjuk, mindenesetre én valahogy jobban várom az intel terveit, mint a másik kettőét
Persze tudatában annak, hogy a gen12 csak egy belépő lesz, tehát nem fogja felvenni a versenyt az nvidia és az amd megoldásaival sem teljesítmény sem pedig hatékonyság tekintetében.
Új hozzászólás Aktív témák
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! Gigabyte H610M i5 13600K 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Zalman S2 TG Seasonic 650W
- Felújított számítógépek/merevlemezek Számlával, garanciával! Ingyen Foxpost!
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Air 15 M3 8GB 256GB SSD garanciával hibátlan működéssel
- 35" ASUS ROG Swift PG35VQ curved GAMER monitor
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest