Új hozzászólás Aktív témák
-
-
csibe1
addikt
válasz Somatom #11752 üzenetére
A lényeg az lett volna, hogy az elbaszott hülyegyerekünknek azt is elnézzük, hogy tönkrevágja az x év alatt felpített cégünket, és azzal együtt x ember munka nélkül lesz?
Ehhez tényleg csak tapsolni lehet.Nem vagyunk egyformák, hála érte akárkinek is.
" Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
-
Zolás
addikt
-
Somatom
veterán
válasz HoTaZo #11756 üzenetére
A reményhal meg utóljára. Nekem nem nagyon van miben reménykednem. Jövő hét vasárnap (27. -én) megyek, hétfőn kezdek. Lesz hét munkanapom, aztán jövök haza. Nem hiszem, hogy bele fogok szakadni a melóba. Bár, ilyenkor szoktak jönni az elmebeteg munkák. Tavaly 31. -én délután ötkor még vmi istenhátamögötti tanyán raktam le cukorrépát.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
csibe1
addikt
válasz Somatom #11755 üzenetére
Ezen nem most kellene gondolkodni; már évekkel ezelőtt el kellett volna kezdeni keresni valakit akinek átadja a céget, ha már a gyereke nem alkalmas rá.
Ha nincs kedve csinálni adja el amíg még jól megy a cég.[ Szerkesztve ]
" Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
-
Somatom
veterán
válasz HoTaZo #11758 üzenetére
Nincs semmi extra. Ha úgy esik a két hetem, akkor mennem kell. Most annyiban más, hogy normálisan 23. -án este lenne váltás, de 24. -ére nem kell már kimennem. A legközelebbi munkanap 28. -a, akkor kezdek. Dolgozok négy napot, aztán hosszú hétvége, majd még három nap és jövök haza.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
zsid
senior tag
válasz csibe1 #11759 üzenetére
A vezetés- és szervezéselmélet nem veleszületett kompetencia, azt főiskolán oktatják. A fuvarozásban a szükséges kompetenciák nélkül is meg lehet növeszteni egy céget kezelhetetlen méretűre, ráadásul rövid idő alatt is. Magyar viszonylatban is ismerek nem egy olyan fuvarozót aki szakmailag teljesen alkalmatlan, nem logikus és gazdaságos döntéseket hoz és mégis van 10+ meg 30+ autós cégük..
Volt már "némi nézeteltérésem" a legnagyobb magyar buszos utazási iroda vezetőjével is facebookon, teljesen nyilvánosan és ott is kiderült hogy a tulajdonos, az alapító aki az egészet felépítette szakmailag teljesen buta.Sok területen nem tudsz úgy céget építeni, hogy ne legyen legalább egy de inkább több szakmai vezetőd, gazdasági vezetőd meg olyan "monitoring" rendszered, ami kiszűri az alkalmatlanokat ( mint itt a két másik diszpécser.. ). A fuvarozáshoz ez pont nem kell.
Sokan nem látják ezt be, hogy más szervezeti fejlettséget követel egy nagy cég, mint egy kicsi és úgy vannak vele eddig is eljutottunk valahogy. Aztán jönnek a benzinkúti kasszából igazolt fuvarszervezők majd a leépülés<tRucKdriFteR>
-
Somatom
veterán
De, miért kell feltétlenül üzemeltetni egy céget? Miért rossz döntés veszni hagyni azt, amivel egyébként foglalkozni kéne, mikor már kitermelt annyit, amennyit az unokája sem tudna elkölteni? Ki a fene akar foglalkozni 60 sofőr nyvajáival?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Zolás
addikt
válasz Somatom #11763 üzenetére
Ha eladja a céget, a gyereke munka nélkül marad, azt meg elég nehéz elfogadni, hogy hülyegyereket neveltél, és teljesen életképtelen a poronty. Ha eladja a céget, és a lóvét a gyereknek adja, szintén kudarc. Ennyi pénzzel okosan kell bánni, de ha apu cégénél is hülye valaki, akkor nagy összeggel a zsebében egyenesen idióta lesz, és jön a buli, drog, meg az elvonó, ami szintén kudarc. És akkor ebben a helyzetben dönts okosan.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
HoTaZo
őstag
válasz Somatom #11763 üzenetére
Van aki némi "emberiességből" még hagyja szenvedni a döglődő cégét, mert azt gondolja, hogy a dolgozói haragudni fognak rá, ha bezár.
Én, kint, megkérdeztem az egyik főnökömet, amikor leállt az angol járatunk, hogy ez most a véget jelent? -Nem, nem, csak át kell szervezni kicsit a munkákat. 2 hónapra rá behívtak bennünket és közölték, hogy egy másik cég alkalmazottai leszünk, aki nem akar azzal közös megegyezéssel elválnak útjaink. Sokan leraktuk a kulcsot akkor. Később összefutottam vele, akkor alkalmazott volt egy cégnél, akkor magyarázta, hogy bántotta, hogy el kell bennünket bocsájtania, bla-bla-bla...Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Somatom
veterán
"a gyereke munka nélkül marad"
Szted annak a gyereknek szüksége van bármilyen munkára? Neki elég a gondtalan élethez az, hogy a családneve Schedler. Eddig is csak azért járt be, hogy legyen az irodában egy ilyen nevű. Gondolom, most nagyobb hatáskört kapott aputól és megpróbálta instruálni azt, aki anélkül is tudta a dolgát. Ebből lehetett a baj, mert az öregnek kijáró tiszteletet nem örökölte a pozícióval.
Drog, meg ilyesmi nem lesz. Nem egy tini fruskáról van szó, inkább egy 30 -as vénkisasszonyt képzelj el![ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
csibe1
addikt
A kereskedelmi dolgokat sem, de ha érzéked van hozzá akkor jobban megy a cég, akár iskolai papír nélkül is...
Oktathatod bármire a tehetségtelen barmokat, az csak magolás; mindig a tanult sémákat ismétlik. Képesek fejlődni?"Sok területen nem tudsz úgy céget építeni, hogy ne legyen legalább egy de inkább több szakmai vezetőd, gazdasági vezetőd meg olyan "monitoring" rendszered, ami kiszűri az alkalmatlanokat ( mint itt a két másik diszpécser.. ). A fuvarozáshoz ez pont nem kell. "
Téényleg, akkor elég egy bármilyen veszett balfasz diszpó aki sorra bukja el a pénzes fuvarokat. Ez nem gond., hiszen papírja van róóla, bííztos tudja, vagy mi van. Jó tudni. Te melyik mesevilágban dolgozol ahol csak a papír kell, de lehetsz mellette hatalmas balfasz?
Van felvétel? Viszek még 20 embert, mert ennyi erővel tök mindegy kik ülnek az irodában.
Remélem ilyen diszpók lesznek hamarosan ahol dolgozol.
Kíváncsi leszek mikor zárják be a céget." Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
-
sagesz93
addikt
valaki van kint angliában? hallottátok ezt az új 2 napos rendeletet? Mi 4 kocsival vagyunk kint...
-
zsid
senior tag
válasz csibe1 #11771 üzenetére
A teherségtelen barmok és a vezetés-szervezéselmélet picit más szint.
"Jó tudni. Te melyik mesevilágban dolgozol ahol csak a papír kell, de lehetsz mellette hatalmas balfasz?"
Kicsit félreértetted a dolgot. A kamionos vállalkozás alapításához és megnövesztéséhez nem létszükséglet semmilyen komolyabb szakmai vagy műszaki tudás - mármint Magyarországon. Írtam rá példát is.
Ahhoz, hogy diszpós legyél ahhoz sem szükséges logisztikai OKJ-s vizsga. Tudod, hogy az elmúlt 14 évben hány olyan diszpécserem volt akinek fing fogalma nem volt a fuvarozásról? A legjobb példa: itt Svájcban a mostaninak sincs semmilyen ehhez kapcsolható végzettsége és fogalma a fuvarozásról. Se rakományrögzítés, se 561, semmi. Épp ma lett 26 éves a csaj és nulla szakirányú végzettséggel irányít két céget, összesen kb 60 autót. Szerintem nem csinál faszságokat? Ó dehogynem Októberben megkért, amikor szabadságon voltam hogy ugorjak már be és vigyek ki egy teherautót szervízbe. És nem értette miért nem csinálom meg.
Szintén ugyanitt két évvel korábban a raktárból lépett valaki előre diszpécsernek, a google maps-szel tervezett este 8kor túrát teherautóra - személyautós menetidővel! Mikor szóltam neki, hogy tesó ez nem megy így akkor mutatja hogy de itt van ez ennyi idő. Fogalma nem volt róla, hogy mi nem 130km/h-val járunk...Szintén itt Svájcban volt egy diszpós srác, akinek végzettsége is volt hozzá - állítólag , megtervezte a fuvaromat 18 raklapos autóra 64 euroraklapot! Azt mondta, majd összemeled nem?A 30 tonnát.. Ugyanitt most van egy közepesen cuki szőke csaj, transportdisponentin. Ha ő veszi fel a telefont akkor megoldás nem születik a problémára, mert általában a problémát sem érti. De azért a nettó 4500 Frank gondolom becsúszik a számlára hó végén..
Magyarországon is volt olyan srác, aki az M31 megépítése előtt is 2óra 20 perccel tervezte nyergesre a Gyál-Nyíregyházát. Mikor szóltam, hogy a magnummal egyelőre még nem tudom átlépni a hangsebességet akkor fel volt háborodva, hogy miért nem elég nekem arra ennyi idő? Ez egy diszpécser volt a Kraftverkehr Nagel-nál, naponta úgy 80 kamionnyi járatot tervezett..
De volt olyan is az első munkahelyemen, ahol valami ismerős nénit beraktak az irodába '92-ben és ott veszett. Elküldte Salzburgba a 7,5 tonnás ponyvást 12 méteres PVC csövekért
Egyik legjobb példa az haverom, egy 28 éves csaj, aki benzinkúton volt kasszás, majd felvettél irodába diszpécsernek. 30 autós cég. Aztán pár hónappal később már okította a sofőröket, meg elégedetlenkedett hogy 4,5 órűból nem jutnak el a Bilktől Ljubljanaig..
De ismerek olyan diszpozíciós vezetőt - szintén a jó öreg Nagel-Group - aki a kinevezése után nem sokkal újratárgyalta az alvállalkozókkal kötött szerződéseket, úgy tarifatáblázatot csinált, majd olyan jól sikerült a tarifacsökkentés hogy 5 hónap alatt kettő kivételével minden alvállalkozó felmondott. Ez pont egy kampány közepén történyt, amikor szükség volt napi 30 extra kamionra! A végén már annyira minden mindegy volt, hogy a HACCP előírásokat felrúgva ponyvás nyergessel szállították ki a hűtést igénylő frissárut, április végén! És erre ki is fizették a saját hűtős alvállalkozóiknak a fuvardíjának a két és félszeresét
Akkor dolgozott nálunk egy hétig az MFCargo dolly szerelvénye, tipla fuvardíjért. De a káosz feloldása akkora terhet rótt az egyébként hősiesen helytálló diszpécserekre, hogy a végén már basztak mindenre csak az áru menjen ki. Így történt hogy a 18+33 raklapos, doppelstockos Dolly szerelvény kiment 26! raklap áruval Pár hónap alatt tízmilliókat bukott a cégcsoport. Ekkor megváltak a tagtól. Majd nemsokra rá kibukott egy 30 000 darabos raklaphiány. Na ez már teljesen kibaszta a biztosítékot az anyavállalatnál Németországban és hosszú időre német revizorok ültek be a gyáli irodába rendet rakni.
Szóval maradjunk annyiban, hogy még akkora nemzetközi cégeknél is vannak alkalmatlanok, mint a Nagel-Group, vagy a TNT, Dachser és ezek nem ilyen piszticsáré falusi három autós trans kft-k meg Bt-k. A kisebb cégeknél meg hajajj.De mondom félreértetted, mert a diszpó csak egy példa arra, hogy hiba van a rendszerben és nem veszik észre. A fuvarozáshoz Magyarországon tőke kell és kapcsolat, a tudás meg vagy kialakul vagy nem. Volt olyan főnököm akit tiszteltem, becsőltem mert beült és csinálta, de a pénzmosáshoz és számlagyártáshoz jobban értett, mint ahhoz hogy milyen autó kell a munkához amit csinál.
Amikor konténereztem egy friss és ropogós céghez mentem dolgozni. A főnököm - egy akkor 27 körüli csaj - semmilyen fuvarozási kompetenciával nem rendelkezett, nulla szaktudása volt. Kapott a nagyszülőktől és az ősöktől egy jelentősebb összeget, kapcsolat volt és indított a fuvarozó céget (a csávója fuvarozó volt, de az is analfabéta, két céget vitt csődbe 10 év alatt, az egyik majd 30 autós volt). 3 év alatt eljutott az első nyerges szerelvénytől a 13. szerelvényig! szép fejlődés, nem igaz? Persze közben vásárolt - a sok okos tanácsra hallgatva - olyan járműveket , amik a mi munkánkra alkalmatlanok voltak aminek következményeként milliókat fizetett ki bírságra ( engedély nélküli túlméret, túlsúly és tengelytúlsúly ) valamint szervízre ( az egyszerű, olcsó 40 tonnás vontatókat nem 50 tonnára gyártották )és gázolajra.
Ha jól csinálod akkor ez mind-mind nettó bevétel, igaz? A cég még megy, a főni mondhatni tisztességesen beletanult a "szakmába" vagyis próbálta magát önképezni, de a cég sok esetben így is pengeélen táncol és azért nem dőlt össze, mert a cég mögött van egy pénzügyi befektető is. Ha nem lenne, ez már rég game-over lett volna.Ponyvásnál kb mindegy mit veszel, ha nem kell a mulde akkor egy jó állapotú vagy új XL-es pót kb majdnem mindenre megfelel. Más esetekben picit komolyabb hozzáértést igényel a járművásárlás, különben olyat veszel ami a munkára csak korlátozottan vagy egyáltalán nem alkalmas. A konténeres ágazat pl pont ilyen, a rakomány sajátosságai miatt nem mindegy mire rakod a konténert. Persze el lehet akármivel vagy bármivel is vinni, de ez a legtöbb esetben durván szabálytalan. Én személyesen ismerek olyan fuvarozókat, egyéni vállalkozókat akik a mai napig nem tudják/nem értik miért büntetik meg őket egy mérlegelésnél és hogy ez hogyan lenne kivédhető egy másik vontatóval vagy pótkocsival, pedig ezek az emberek 10-15 akár 20 éve a fuvarozásban DOLGOZNAK a saját cégükben!
Egyszer az egyik mesélte,hogy Ő a TULAJDONOS 35-36 literes átlaggal gurul és kérdezte mit esznek az új Euro6-os autóink. Nem hitte el, hogy éves átlagban hozzák a 25 litert! Azt mondta, hogy hülyeség és ott hagyott. Számolj csak utána évi csak 100 000km-en ez mekkora bukó, 8 literrel számolva évi 3 milla/nyerges. Az 7 év alatt - mert azóta is ezeket hajtják - 3 autóval számolva 63 millió kidobott pénz és ez nem diszpécser, hanem a tulaj!Én lehúztam 12 évet a magyar valóságban, vagyis annak is a legaljában és az elmúlt három Svájcban töltött év alatt is belefutottam néhány fogalmatlan faszba. Hidd el oldalakat tudnék még rizsázni olyan hülyeségekről amit ezek megcsináltak és saját maguknak generáltak milliós veszteségeket.. A kis egy autós egyéni vállakozóktól a 30-40 autós cégekig. És akik eljutottak a 30 autóig azok sem azért, mert olyan felkészült fuvarozók. Áhh... adócsalás, járulékfizetési csalás, számlagyár, áfacsalás.. ezek mind kompenzálták a veszteségeket.
Persze nyilván nem minden cég ilyen, sőt talán a nagyobb részük nem ilyen. De vannak ilyenek is, nem is kevés.
<tRucKdriFteR>
-
Somatom
veterán
Bizony. Nálunk pl. kispórolják a mérleget, miközben 80% -ban súlyra rakodunk. Napi 4 rakodásnál qrva sok idő baszódik el azzal, hogy ki kell gurulnunk a kapumérlegre, aztán vissza a rakodóplaccra. Ráadásul lett Egerkingen, ahol csereberéljük a pótokat. Ha megszoksz egy pótot, akkor a légnyomásmérőből meg lehet mondani a súlyt (már, ha egyenletesen van rakva), de így totál lutri.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
sagesz93
addikt
a kenti "börtönről" egy videó... [link]
[ Szerkesztve ]
-
kugli
aktív tag
Ez sajnos megismétlődhet bármelyik másik EU-s országban. Ez nem a brexit miatt alakult így,a "járványhelyzet" -re van fogva. Volt ilyen az osztrák-magyar határon is (persze nem 2600 kamion) tavasszal,vagy a magyar-szlovák illetve a cseh-szlovák határokon is.
Ami inkább idegesítő ebben számomra,hogy nagyon nem a kamionosok miatt van az aggodalom,kb leszarják mi lesz a dolgozókkal fuvarozókkal. A teszkóba nem lesz wc papír ,szappan és megrémült a nép... -
Somatom
veterán
Azért az nem mindegy, hogy a kontinensen állsz, vagy egy szigeten. Hiába fogadnak a franciák, nincsenek alternatív útvonalak, a kompok kapacitása pedig nem lesz több. Időbe telik, mire feldolgozzák a lemaradást. Ha Calais -ból a szerencsés meg is tud indulni 24. -én, egy vezetővel akkor sem ér haza. Pápá otthoni karácsony (hacsak nem lesz különleges intézkedés).
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Zolás
addikt
válasz Somatom #11789 üzenetére
Kártya különleges mozdulattal kivesz, és csak vezetsz, és vezetsz
Ha leaszfaltoznák az alagutat, akkor is egy egész napba kerülne, hogy mindenki átguruljon. Így meg lesz az öt is szerintem. És akkor még a pozitív tesztesekről nem is beszéltünk, akiknek ellátás kellene, nem egy fülke, meg egy árok széle wc-nek.
Még dolgoztam volna szívesen, de örülök, hogy nem vagyok ott.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Somatom
veterán
De, utána 28 napig ne menj fuvarba, mert a Nemzeti Bank valutatartaléka is kevés lenne a büntire. Már, ha egyáltalán hazajutnál. Szted az osztrák rendőrnek nem tűnne fel egy 25. -én kóricáló ponyvás kamion? Annak a kimagyarázásához bőven kellene oltóanyag.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
kugli
aktív tag
válasz Somatom #11789 üzenetére
Nagyon megszivatták szerencsétleneket. Pár nagyon okos politikus döntött megint,le kell zárni a határokat,mert jön a vírus. Ami nem működik jól tudjuk,ezerszer beigazolódott.
Állítólag a doveri kompforgalomban napi 10 ezer autó vesz részt. Brexit után is nagy élmény lesz az angol fuvarozás. -
KAMELOT
titán
Ezek a kamionosok ott fognak karácsonyozni! kb 4000 kamion áll ott valakike átengedtek.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
Új hozzászólás Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- További aktív témák...