Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
válasz KAMELOT #12799 üzenetére
Mivaaan? Hol van ez így leírva? Két napi pihenő között vezethetsz max. 10 órát. Ennek semmi köze a 24 órás ciklushoz. Ha te vezetsz 4,5 -öt, majd pihensz egy 9 -est, akkor utána símán tolhatsz 2x4,5 -öt, a 45 perces pihenővel. Hiába vagy 24 órán belül, a pihenő után az egy új műszakkezdés.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
KAMELOT
titán
UTC az 2:00 az után kezdi számolni. Előtte ha indulok akkor az előző hétbe írja.
Kiváncsi leszek, hogy az új Volvo-val tudok e majd ugrálni rámpára és le?Itt van a nagy anglia. Nincs tartályos sofőr, meg úgy általában sem, így nincs benzin a kutakon. Meg a nagy szigorítások, aztán tényleg vonzóvá teszik a fiatalok számára ezt a szakmát. Senki sem megy kamionosnak. Itt is nagy gondok lesznek EU-ban. Szülővárosom 100km körzetében csak 160 helyre keresnek sofőrt!
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Zolás
addikt
A baj abból lesz, ha elkezdik erőltetni ezt az önvezető marhaságot. Nem ismerek olyan országot európában, ahol olyan vezetési morál lenne, hogy egy önvezető akármilyen jármű baleset nélkül elboldoguljon. Esetleg a finnek-norvégok. Ott viszont nincs hiány, legalábbis nem hallottam róla eddig. Egy német autópályán se tudna végigmenni egy ilyen jármű sem.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Qtya123
őstag
Akik azt vizionálják, hogy itt 10-15 éven belül micsoda önvezetés lesz, merthogy a Tesla így meg úgy, azoknak mindig azt szoktam mondani, hogy nézzen szét a világban mennyi olyan vasút, vagy villamos vonal van, ahol vezető nélkül engedik rohangálni azokat a gépeket.
Metróból már akad azért elég sok, de egy villamos, vagy vonat esetén, ahol valamilyen szinten keresztezik egymás útjait a közúttal, na ott igen elenyésző.
Na ezek után megnézem azt, hogy hány évnek kell eltelnie, hogy közútra engedjenek vezető nélkül 40 tonnát. Főleg úgy elképzelhetetlen ez számomra 1-2 évtizeden belül, hogy vegyes közlekedéssel megbirkózzon egy önvezető rendszer. Ha minden egyes jármű önvezet és kommunikál, úgy még talán belátható időn belül működne a dolog szerintem.
De az, hogy van x darab hagyományos vezető az úton, annak minden kiszámíthatatlanságával és közéjük sofőr nélkül bepattintunk önvezető járműveket, na az túl nagy falat.Bár az tény, hogy az elkövetkezendő évtizedek a közlekedés erőteljes átalakulását fogják eredményezni. Most ugye tűzzel vassal mindenki azt próbálja átvinni a szabályozásban, hogy kb 10-20 év múlva ne legyen robbanómotoros új jármű. Ez is érdekes lesz.
KAMELOT: A villanyautóról meg az a véleményem, hogy lehet kisgyermeki mosollyal ajnározni, meg hirdetni az igét, hogy szuperzöldek vagyunk, de ez sallang. Úgy gondolom egyetlen dolog a lényeg: Fel tudod tölteni 5 perc alatt úgy, hogy legyen mondjuk 400-500 km-es hatótávod? Ameddig erre nem a válasz, addig számomra ez mind egy erőlködés. Addig sosem fog elterjedni széles körben a villanyautó, amíg nem veszi fel a versenyt a hagyományos üzemanyag tankolásának idejével.
Ehhez pedig teljesen új akkutechnológia kell. Amíg ez nem lesz meg, addig csak egy vergődés és rétegtermék az egész.
De ha meg is lesz az új technológia? Szálljunk le a földre és nézzünk körül. Magyarországon a lakosság legalább fele párszézezer forintos 15+ éves autókat próbál életben tartani a napi mozgásához, mert nincs másra pénze. Ők majd biztosan tudnak venni szép modern villanyautót.[ Szerkesztve ]
-
KAMELOT
titán
Nem lesz soha semmiféle self driving!
Rengeteg pénz, chip + kütyü hozzá. Mi van ha nincs villany, vagy meghibásodás történik?!?
Villanyautók gyártása is addig lesz, ameddig el nem fogynak a ritkafémek, aztán felébrednek az álomból!Qtya: Önvezető kamion kicseréli a defektet, kiponyváz, kirakodik..... Erőltetett baromság!
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Somatom
veterán
válasz Qtya123 #12805 üzenetére
Vajon hogy fognak viszonyulni a sofőrök az önvezető "kollégához"? Mondjuk, van egy emelkedős autópálya felhajtó. Előírja nekem a Kresz, hogy be kell húzódnom a belsőbe, hogy a kolléga felhajthasson? Mi lesz, ha nem teszem? Ha ettől az önvezetőnek meg kell állnia, akkor utána esélye sem lesz. Mennyire fogják szeretni a mögötte várakozó személyautókban ülők? Vagy, ott vannak a kényszer szabályszegések. Ha az önvezető nem szegheti meg a Kreszt, abból baj lesz. Ha megszegheti, abból meg még nagyobb.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Zolás
addikt
válasz KAMELOT #12806 üzenetére
Első körben a raktárak közötti áruszállításra fogják használni. Dhl meg ilyenek. Konténerbe a cucc, beér a telepre, és leszedik róla, rátesznek egy másikat, és mehet vissza. Viszont az innen felszabaduló sofőr nem fog átülni egy ponyvásra és leszopni magát mire leköti a 25 tonna faárut. Hiába szabadul fel 50000, eddig nyugis melót végző ember, a hiány nem lesz kisebb.
Szar ez minden irányból.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
KAMELOT
titán
-
válasz KAMELOT #12806 üzenetére
Én inkább abból az irányból világítok rá a dologra, hogy a BMW az elb.szott egr tervezése, és a műanyag (!) szívócső miatti kigyulladásokat _sem_ hajlandó elismerni, és kezelni.
Pedig attól a hibától még nem halt meg senki.
Milyen gyártó fogja vállalni a felelősséget ha egy (most még csak) 40 tonnáson valami beszarik, és letol egy buszt, vagy a sort telibeveri?
Azt el tudom képzelni, hogy mint a gyárakban, a robot ide-oda elviszi a pótot beprogramozás alapján a telephelyen, de az tuti, hogy forgalomba ezek nem mostanában fognak állni.És ahogy a globális szénánk áll, ebben a civilizációban már nem is fognak...
A villanyautókról meg annyit, hogy sokat fikázzák a Barnát a totalcaros előadása miatt, de aztán a vége mindig az, hogy tulajdonképpen igaza van, még ha egy-egy apró részletben (szerintem is) tévesen állított valamit, de nem előre megírt eladás volt, szóval belefér...[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
KAMELOT
titán
1. Robot max a telepen megadott útvonalon fog mozogni, lehet az is inkább el lesz kerítve. Forgalomban ezek soha nem mennek majd!
2. EGR meg egyszerű....kilövöd a szervizben és viszlát. Problem solved!
Az szomorú, hogy még a mai napig nem javítottak semmit!3. Villanykocsiknál több probléma is felmerül!
- ritkafémek a motorhoz és az aksihoz
- chip hiány. Motoros kocsi 300 chip, villankocsi 3000 chip.
- 1 villanykocsi ---- 10 motoros kocsi
- 2022-es chip hiány végét kitolták 2024-re. Ez nem csak az autóipart érinti hanem az összes elktro cuccot. Aztán ne sírjunk ha elkezdenek drágulni a dolgok vagy éppen nem lesz!Villanykocsik gyártását alaposan át kell gondolni!
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
zsid
senior tag
Pedig a BMW kezelte a problémát, legfeljebb megint a magyar piacon nem, mert ott minek. Itt Svájcban - ahol pörögnek az új BMW eladások is - itt bizony visszahívták cserére az érintett modelleket. Tavasszal haverom is kapott értesítést, hogy visszahívás van az 535d-n és fáradjon vele szervízve. Beugrott a BMWbe, közölték vele hogy visszahívásos EGR csere lenne, egyeztettek egy időpontot, egy hét múlva leadta és rákövetkező nap visszakapta a kocsiját új EGR-rel.
Több ilyen cikket láttam már, ahol a több piacon árult de megegyező modelleket teljesen máshogy kezelték a gyártók. Az amcsi piacon azonnal visszahívás és csere mert a sz@rt is kiperelik belőlük, az EU piacon meg jóvanazúgy..
<tRucKdriFteR>
-
FogyVéd... Nem tudom... Nekem jó a régi szarom.
Voltam ma egy magyar cégnél lerakni.
Odaérek, mosolyogva jönnek ki, köszönnek, köszönik, hogy meghoztam amit meghoztam... Mondom wtf.
Legyek kedves nyissam ki a hátulját, aztán ha gondolom ráérek, menjek nyugodtan enni, kávézni, ott a kifőzde, reggelizzek nyugodtan, majd ők lepakolnak.
Mondom wtf?
Kell még negyed óra nekik mert reggelizzek ők is, nyugodtan legyek, náluk ez így szokás.Baszki, ezt így is lehet... Ilyen meló lehetett ez a nyolcvanas években, amikor úr volt a sofőr, és mindenki hálás volt, hogy otthon hagyta a családot, és viszi az árut nekik?
Ez brutál jó feeling volt, kivi vagyok milyen szo.ás fogja ezt kompenzálni a héten xDどんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
peterattila
aktív tag
Jelenleg (még) raktárosként dolgozom, amikor hozzánk jön kamion (ritka), akkor mindig kedves vagyok vele . De komolyan. Van kávégép, szociális részen zuhanyzó, volt is, hogy használták. Kiveheti a pihenőt, hozzánk be nem jön ellenőr . Talán ha egyszer vasra űlök, velem is majd így bánnak ...
-
KAMELOT
titán
Ez lenne a normális! Amikor meg vírus volt és mindenki be volt tojva, hogy kifogytak a polcok pár nap alatt egyből lehetett menni 11ó meg 5ó egyhuzamban vezetni.
Mindjárt a kamionos volt a legfontosabb. Nem is ellenőriztek!Itt az elő példa (anglia), milyen amikor elfogynak a sofőrök.
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Zolás
addikt
válasz KAMELOT #12815 üzenetére
Én nem csináltam! Több meló több pénzért! Jah hogy azt nem, csak hajtsam ki a belem. Köszi, kihagyom.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
KAMELOT
titán
Ilyen cikket még nem láttam. [link]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
válasz KAMELOT #12818 üzenetére
Sokkal több értelmét látnám ennek, meg a fülke-növelésnek, mint az alibi 561 változtatgatásoknak...
Én az osztrák pihenőket hoznám fel példának.
1 euró zuhany, hűtősöknek külön kiépített elektromos csatlakozás (ez nagyon nagy fejlesztés, mocskos módon tetszik, hogy végre valakinek eszébe jutott), tiszta slozi, etc.Amúgy tegnap jöttem át a Frejuson, és véletlenül észrevettem... 350 ojró a beugró.
Ahhoz képest, hogy egy magyar minimálbér, majdnem kiesel a fulkéből...どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
zsid
senior tag
Ma hallottam a rádióban, hogy Svájc szigorítást tervez. Ha kidolgozzák és elfogadja a parlament akkor azt szeretnék bevezetni, hogy az alpesi tranzitutakat cska olyna nagyhaszonjárművek vehessék igénybe, amik rendelkeznek az összes balesetmegelőzési biztonsági berendezéssel: ütközésre figyelmeztető rendszer ( az automata vészfékezést nem említették pedig az ér csak valamit ) és sávelhagyásjelző lenne a minimum.
( Ez olyan, mint amikor az osztrákok előadták, hogy ők most vonatra terelnek minden kamiont, minden újság felkapta, elsöprő siker és megelégedettség aztán igazából csak a Brenner tranzit 1%-át érinti a rendelet, ami euro6 alatt van )
<tRucKdriFteR>
-
fesii
aktív tag
Valakinek itt ismerőse akad aki most tette le a GKI alapot? Eset tanulmány kérdések kellenének. ( Google-t használtam de hátha vannak újabb kérdések)
Agyrém ez a 21 századi oktatás. Pénz elkér e-learning odab… sz azt old meg. Nyilván ne üljenek heteket a padba az újoncok de az hogy egy vagy két napos okositás sincs az azért agyrém.
2 napot oktattam haveromat hogy atmenjen a 120 kérdésen. Mivel kicsit későn szólt így az eset tanulmányt már nehéz lett volna beleverni a fejébe.
Nem azért nem ment neki mert lusta volt, hanem mert ezekbe a dolgokba belecsoppeni a semmiből elég húzós, most már látom. A “tanfolyam anyaga” megakar tanítani mindent is, és nem igazán emeli ki a lényeges dolgokat. Egy agyrém. Nincs vele kisegítve de 10-bol 7-et meghúztak eset tanulmányon. -
Somatom
veterán
Ezt a céget is elérte a munkaerőhiány. Tegnap szólt a főnicsajszi, hogy szóljak, ha tudok vkit.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
válasz Somatom #12833 üzenetére
Érdekes lesz. Pont a minap beszélgettem egy kollégával, és azt kérdezte, mi lesz itt ha az ő 50es 60as korosztálya nyugdíjba megy.
Szerintem nagy szar lesz.
Mondjuk meglátjuk pár év múlva milyen hangnem lesz a yard meg pár gyökér szállíttató cég észéről.
Eljön még az az idő megint, amikor megköszönik, hogy hoztál árut, és majd ők lepakolnak, te meg pihenjél csak.Az is érdekes lesz, amikor a meglévő sofőrök majd leosztásra kerülnek, mert a hűtős élelmiszeres vezetése fontosabb mint a ponyvás.
Vicces világ lesz itt pár év múlva.
Mondjuk én csak vigyorogni fogok, tuti Japánban is hiány szakma lesz, akkor pedig másnap én már repülök. Vagy vonatozok. Vagy gyalogolok...[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
válasz Somatom #12835 üzenetére
Ez a verda amit kihoztam, azért tudtam, mert több mint egy éve nem találtak rá pilótát, ezért inkább bérbe adták... azért ez sokat elmond.
Ismerősömmel beszéltem 2-3 hónapja erről. Neki van 8-10 autója (3.5esek) de 3 áll mert nincs rá ember. Adtam neki egy jól fizető melót mert nem tudta az egyik ismerősöm elvinni, és mondja, hogy "Hát, ha a sofőr akarja, akkor elviszi".
Kérdem tőle, hogy ez mifaxom hozzáállás? Ha ez a meló, akkor ez a meló, ezt kell csinálni, főleg ha plusz pénzt kap érte, mert zsíros kanyar, igaz cumis, mert bútoros...
Az volt a válasz, hogy "A Te világodban az úgy működik, de most nem az a világ van"
Aztán arra a kérdésre, hogy a farok csóválja-e a kutyát jött egy "igen" válasz.
Mondom az fasza.
Nem tudom mi lesz itt, de érdekes világ jön.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
KAMELOT
titán
Olvasgattam! Szlovákiában is leültek dumálni, mert gondok vannak. Nincs sofőr!
Vannak ilyen melók is...1900€ fix. Hétvége otthon, csak belföld, 2-3 felrakó---->logcenter. Sajnos ebből kevés van!
Hiába a jó fizu, ha az ember kamionban sem akar aludni!
Fiatal 20-30 éves, meg senki nem megy kamionozni!
Tőlünk is megy el nyugdíjba idén 2, jövőre 6.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Qtya123
őstag
Egy gyors kérdés:
A 45 perces szünetem után jól kicentizve nyomtam egy 4:29-es vezetést és elkezdtem az újabb 45 perces pihit, hogy mehessek még 1 órát. Közben változott a helyzet, közel volt már a telephely, így eljöttek értem és bevitték a telephelyre a kamiont, engem meg az autómhoz.
A 45 percnyi pihenőből 31 perc telt le, mikor odaértek hozzám, így ekkor kivettem a kártyát és befejeztem a napot. Legközelebb csak október 2. hetében ülök kamionra.A fenti eljárás rendben van így igaz? Hisz nem folytattam a vezetést. Jól gondolom, hogy nem gond, hogy nem vettem ki azonnal a kártyát, hanem húzott 31 perc pihenőt?
MÁS (rövid élménybeszámoló):
A tököm kivan, hogy mindig van valami szépséghiba. A rámpára állás, szűk helyen Y tolatás és forgolódás megy már az esetek nagy részében. Az árura is vigyázok, nem fékezgetek, nem rongyolok bele a kátyúkba. Ez személyautós fejjel egyelőre erőteljes odafigyelést igényel!De b@ssza meg, múltkor mint írtam benéztem egy rámpát és elmentem amerre nem kellett volna. Nemrég meg az M0-án mondja a főnök, hogy mégse a logisztikai központban rakjam le a kamiont, hanem menjek be a telephelyre. Egyszer jártam ott, még 2.5 hónappal ezelőtt és amúgy sincs Budapest környékén helyismeretem. Gyorsan menet közben GPS babrálás, hogy beírjam a telephely címét, mert amúgy magamtól oda nem találnék. Na de mi is a cím? Áhá rémlik, a weboldalon is olvastam annó XY utca. Menet közben bepötyög, aztán go. (szívem szerint félreálltam volna és nyugodtan átgondoltam/megnéztem volna a dolgot, de nem volt hol megállni)
Erre ami beugrott nekem cím, az a székhely címe... Mikor a településre értem és be akart vinni a családi házak felé, már tudtam, hogy elcsesztem, nem is fordultam be arra, hanem egy másik, szélesebb utcába mentem, ami kifelé vitt volna valamerre.
Kb 3 km-re volt a tényleges telephely, de befostam, hogy ami úton vagyok, azon nem fogok tudni megfordulni és ha tovább megyek ki tudja mi lesz és nem-e valami alkalmatlan útra megyek rá.
Szégyen, vagy nem felhívtam a cégnél az egyik tulajt, hogy baj van. Eljött a telephelyről, beült mellém aztán egy tüzépre bekéredzkedtünk megfordulni. Ég a pofám.
Remélem azért jövő hónapban maradhatok náluk, nem mondják azt, hogy kösziszia, te bamba.[ Szerkesztve ]
-
Zolás
addikt
válasz Qtya123 #12838 üzenetére
Az a jó szakember, aki belátja hogy hibázott, és pláne nem rest segítséget kérni! Senki se nyergessel tolatva jött ki anyuból. A legrosszabb ami történik, hogy jót nevettek rajta. Ha nem kérsz segítséget, és megtöröd a szerelvényt, az a saját hibád. Na ilyenkor lehet hogy elküldenek. De amilyen hiány van, lehet hogy inkább megtart még így is.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
HoTaZo
őstag
válasz Qtya123 #12838 üzenetére
Volna egy olyan szabály (ne kérd, nem tudom prezentálni), hogy leállás után max.¼ órán belül zárd a műszakot, ha pihenőztél, akkor inkább húzz még néhány perc egyéb munkát és úgy zárd le, hiszen manipulálod, tehát dolgozol. Pihenőbe műszakot zárni nem javasolt.
Mindig lesz valami szépséghiba, ne stresszeld túl magad miatta!
Felismerted a hibát, szóltál, kárt nem okoztál, megoldottátok. Állítsd be a GPS-en a céget, akkor egy gombnyomásra meglesz.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
válasz HoTaZo #12841 üzenetére
Szépséghiba mindig van. Ma például a 17 óra munka lesz az.
7 órát várattak a parkolóban, majd 3 óra alatt raktak meg. De ha nem jövök be akkor meg holnap délután, akkor meg 45re nem érek haza, se hétfőn Dunaújvárosba...
Tököm tele, de nagyon. Megint lehet koptatni a szalagot, aztán vagy meg lehet fosni 28 napig megint...どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
zsid
senior tag
Ez nem megy a végtelenségig, a piacon mindig lesz egy kiegyenlítődés. Előbb-utóbb elérik azt a gurulóköltséget, hogy megéri átszervezni a fuvarozás egy részét vasútra ( jelenleg azért nem megy vasúton mert az macerás és jóval drágább). Már elég rég óta próbálkoznak egy nagy adag felesleges út kiváltásán, pl amíg otthon dolgoztam a Waberers is vonatoztatott néhány pótkocsit próba jelleggel, a TFO és az LKW Walter pedig alapból erre szervezte a munkát.
A vasútban még van szabad kapacitás és a nagy szállítmányozók ha rendesen ráfekszenek a saját munkájukra akkor simán meg tudják oldani két pont között a távolsági fuvarok áthidalását és akkor némileg csökken a sofőrhiány.
Valszeg a folyamatosan durvuló hiány lökést fog adni az eurokombi terjedésének is és egyre több helyen teremtik meg végre a jogi keretet a használatához és az is farag valamennyit a hiányból.
Nem félek attól, hogy megáll az élet, inkább majd áttolódik más irányba.
<tRucKdriFteR>
-
-
válasz KAMELOT #12844 üzenetére
Iderendelnek 8-ra, fél 9re itt vagyok, aztán váratnak 8 órát, amikor szóltam a tagnak, hogy lejár az időm, vagy kell még durván másfél a 9-es pihenőhöz. Már adta a kezembe a papírt, hogy irány a rámpa.
Ott meg eltöltöttem kellemes másfél órát, majd még másfelet vártam a papírra... mert a kretén nem menet közben csinálja meg a papírt, hanem a rakodás után. Kulcs meg nincs nálad, mert elveszik rakodás előtt... na, én lezárom a mai napot szerintem, hajnal 5 óta kicsit sok volt ez a mai nap. Mentem 70km-t ma.
Ezzel a gyerekkel nem sokáig fogok dolgozni azt már látom... eszem faszom eldobom, amikor a harmadik cím a jó (amit én derítek ki), az első és a harmadik között van 60 km (plusz oda kellett menni, plusz útdíj, gázolaj, stb sziasztok), aztán a lerakó címe sem jó, elmegyek arra amit kiderítek, onnan átvisznek egy harmadikra... aztán skera a felrakóra, ahol megint ültem 6 órát, most meg ez. Előtte meg fel van "háborodva", hogy 740 kavicsot nem tudtam megcsinálni 10 órás vezetéssel, frejus-al, 20 tonnával, balesettel, 70km olasz bundesszel.Mert ők 85ös átlagot mennek... mész te a f.szomat 85ös átlagot, azt...
És akkor arra a 740es napra még rászervezte ezt a felrakót, amit holnap le kellene raknom Dunaújvárosban. Már csak 1400 kavics, biztos oda fogok érni.
Ennek elmentek otthonról... és ez így nekem qrvára nem jó.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Somatom
veterán
Számít? Felhívott a főnicsajszi, elmondta a holnapi melót, én meg hogy ja, ja. Közben meg esély sincs elérnem az utolsó felrakót. Örülök, ha le tudok rakni. Rajtam nem fog múlni, a többit meg leszarom. Én azért vagyok sofőr, hogy vezessek, ő meg azért vállalkozó, hogy idegeskedjen. Ne cseréljük fel a szerepeket!
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- LEGO klub
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Macska topik
- Politika
- Vezetékes FEJhallgatók
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...