Új hozzászólás Aktív témák
-
KAMELOT
titán
Mi ez a trágya cég ahol dolgozol?
Én a diszpóst csak akkor hallom, amikor felhív, hogy elküldte a felrakó számot, ha esetleg később tudják meg, de ez is ritka. Minden a navin jön pontos címmel idővel.Amúgy tudnak ott számolni? Bundeszon jó ha 40-50 átlagod van. Lehet sokat is mondtam ekkora súllyal.
Ilyen cégnél az első nap ki is lépnék.
Nem látja, hogy állsz a pályán valami végett?!?V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
válasz KAMELOT #12851 üzenetére
Nem a cég a trágya
Az irányító a trágya. Mindegy, lényegtelen. Valahogy visszamegyek ahhoz az emberhez aki az egyedüli ezen a bolygón akivel dolgozni tudok. Vakargathatom a tököm, de akkor éhen halok. Az meg nem jó.
Én furgonon szocializálódott gyerek vagyok, nem szeretek vakarózni.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
KAMELOT
titán
Közben anglia az bexart rendesen [link]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
KAMELOT
titán
válasz Avicularia #12860 üzenetére
Igen ez a másik oldala a dolognak. Vannak olyan cégek is, hogy a fuvardíjból kapsz %-ot. Az is már milyen undorító!
Meg olyanok is, hogy kint vagy hétvégén, de csak a szombatra ad +10000Ft. Az meg mi???V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Somatom
veterán
-
HoTaZo
őstag
válasz KAMELOT #12864 üzenetére
Igen. + van flotta pénz (az azoknak jár, akik új Volvót kaptak és az első 3 leghatékonyabbak - DynaFleet alapján), + van üzemanyag takarékossági pénz + ADR pénz.
Somatom: Én azt jól tudom, hogy régóta tiltott, másik cégnél volt is vitám a vezetőséggel miatta. Itt mindig is így kalkuláltak, csak a nemzetközi sofőrök fogytak el mellőlem, a belföldiseket nem tudom, hogy miként kalkulálják.
Amúgy kezdtünk róla valamikor beszélgetni, de valamiért elnapolódott és nekem sincs mindig a fejemben a felemlítése, de szerintem nekik se.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
válasz Somatom #12865 üzenetére
"Túlfogyasztás"ért levonni is EU jogszabályba ütközik, mégis csinálják...
(ezt megunva kezdtem el magamnak csinálni, és érdekes... úgy megyek mint eddig, és érdekes... érdekes... annyit eszik mint eddig csak nem hazudnak be 28-30 litert, hanem 22-23ból megállok, mint tettem eddig is, de a heti köröm most 2900 kavics megállt 21ből)[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Somatom
veterán
De, ez megintcsak céges probléma. Nekünk is írni kell a tankolásokat és havonta leadni. A főnök összeadja a litereket és elosztja a kilóméterekkel. Elvileg nincs benne humbuk.
Gyakorlatilag ezzel az a bibi, hogy vannak olyan körfuvarok, amiknél nem használják a Schubbodent és van, aki sokat rakodik bálát, meg papírhengert, aminél a ki és berakodás is Schubbodenes. Egy bénább targoncásnál a rakodás alatt akár egy órát is járhat a motor 1100 -as fordulaton. De, tőlem még sosem vontak lóvét. Mástól már igen. Csakhogy a legtöbb falábú 60-70% -on hozza a DAF -ot, én meg 88-92% között. Persze, hogy engem békén hagy a főnök a fogyasztással.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HoTaZo
őstag
válasz Somatom #12867 üzenetére
Persze, de ha azt mondom, hogy építsétek be az alapba vagy prémium formába, stb., akkor már nem tudnám felügyelni.
Valamiért mindig van némi eltéres (Valami=GPS követő rendszer) a menetlevél és a matekjuk közt, hol pluszba, hol mínuszba. Ha 6 havi átlagban megvagyunk, akkor nem ...sztatom őket, de már volt rá példa, mert aki felügyeli az megígérte, hogy utánanéz az eltérésnek és nem tette, pár hónapra rá, vezénylőm (nagyfőnök fia) kérdezett rá, hogy én miért azt a km adatot adom meg, amit megadtam, mert neki a rendszer teljesen mást mutat. Nem volt nehéz lefényképezni a tachót, meg elmondani, hogy már pár hónapja téma volt a másikkal, hogy eltérés van. Na, ment is pengős malacot visíttatni.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Somatom
veterán
válasz HoTaZo #12870 üzenetére
A szabály az, hogy nem lehet olyan bérezés, ami téged több Km megtételére ösztönöz. Ha beépítik az alapba, akkor fix lesz, független a megtett Km -től, tehát tök mindegy, hogy ki, hogyan számolja a távolságot. A fizum szempontjából tök mindegy, hogy négyezret megyek két hét alatt, vagy hetet. A lóvé ugyanannyi.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
válasz Somatom #12869 üzenetére
Ajánlottak melót még tavasszal, heti fordulós fix 550, kéthetes fix 600, ponyvás, nem kell sokat ponyvázni, főként hátulról rámpán betolják, hátulról rámpán kihúzzák.
Az szerintem nem rossz. Bármi van, a lóvé fix.
Fene tudja melyik a jobb. Magadnak csinálni, vagy fix gondmentes lóvéra beülni...どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
-
KAMELOT
titán
válasz HoTaZo #12866 üzenetére
Mennyi az a plusz pénz havonta, ami jár a leghatékonyabb vezetőnek, üzemanyag és ADR???
Tüzi: Somatom jól írja. Becsukod az ajtót, mobil pittyen, pénz jött, gond nincs. Nincs semmi felelősség! Felteszed a lábad és viszlát!
Van benne lóvé, ha vállalkozó vagy, de vele együtt az idegeskedés is! Köszönöm, de a fejemet nem terhelem feleslegesen! Nyugott élet titka, a nyugalom![ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
zsid
senior tag
A fogyasztás mindig is sarkallatos kérdés lesz a szakmában. Nekem szerencsém volt/van, akármilyen legalja cégnél dolgoztam sosem volt ezzel gondom, viszont több érdekességet észrevettem az elmúlt 15 évben ezzel kapcsolatban.
Az egyik, hogy más az ha tulajdonos vagy és más az ha sofőr vagy. Amikor napi 1000km felett mentünk havonta belföldön nyergessel akkoriban a gőré is megemlítette hogy miért járunk 90-nel mindig, miért nem járunk 80-nal mint,igaz ő ha be is ült akkor ritkán hagyta el Pest megyét . Nekünk volt "délelőtt" egy Gyál >Ebes-Debrecen-Nyíregyháza-Kisvárda terítőjárat 6-8 címmel majd utána Csepeli rakodás Sárvári lerakó/visszarakó >Gyál. Nyilván mehettem volna 70-nel is meg mindent betartva csinálhattam volna a napi melót két napig
Oké ez volt az extrém példa.Viszont az tök átlagos, hogy sok helyen úgy vállalják a fuvart hogy csak akkor érsz oda, ha nyomod neki és nálunk mindig elvárták, hogy nyomd neki. Nálunk pl "elvárás" volt, hogy ha nincs semmi fennakadás akkor a Koper-Debrecen de minimum a Koper-Józsia pihenő az menjen 10 órából (823 és 806km) - tehát magasabb legyne az átlagsebességünk, mint az amúgy megengedett legmagasabb sebesség Innen jön az, hogy azokban az esetekben amikor amúgy nem kell nyomni az ember megszokásból is úgy megy mint amikor kell, a legtöbben meg sz@rnak bele és állandóan teligázon járnak, ha kell - ha nem.
De ettül az örök problémától eltekintve: a műszaki dolgokon is nagyon sok múlik ám. Az előző munkahelyemen volt némi beleszólásom a műszaki dolgokba és volt amikor megfogadták meg persze volt amikor nem meg szabad bejárást kaptam minden kocsi fleetboradjába, adataiba, "tsztelhettem kedvemre". Egyszer csináltunk egy "mérést" két üres nyergessel Genova-Koper között. Ez egyém picivel nehezebb volt a +1 tengely miatt illetve fekete volt ( a másik meg fehér ). Végig egymás mögött jöttönk, ugyanabban a tempóban, ugyanott gorítottuk, ugyanazt a távot tettük meg és a fogyasztáskülönbség közel 2 liter volt. A 37 fokos olasz nyárban a tűző napon ennyi számított a szín, meg hogy emiatt nálam folyamatosan ment a sima és az állóklíma is ( rendeléskor annyit kértem, hogy világos színű legyen a kocsi, fekete lett ).
A következő adag 3 tengelyes vontató rendelésekor már szabadabb kezet kaptam, máshogy konfiguráltam a difit, meg pár dolgot ééss a 3 tengelyes S500-ak éves átlagfogyasztása 4 tengelyes félpótkocsival 3-3,5 literrel lett kevesebb, mint a 3+3 tengelyes R490. Az R490 esetében sikerült olyan rossz difiáttétellel rendelni a vontatót, hogy terhelésen kb sosem üzemelt a motor az ideális tartományban ( terhelés: 47-51t össztömeg). Mi nem kommersz 5 tengelyes ponyvás szerelvényekkel dolgoztunk, így azért mászakilag más volt a dolog egy picit. Olyan apróságok jelentettek litereket ( és +/-1 tonna terhelést a húzón ) hogy melyik állásban van a királycsap vagy hogy milyen tengelyelrendezésű a félpótkocsi! ( nálunk a 3 tengelyes félpótok között is volt eltérés a tengelytávolkban)
A fenntartási költségekben meg brutális eltérések voltak. Megpróbálták a kommersz 440-es retarder nélküli 4x2-es TGX-szel az én munkámat csinálni, nagyjából 120 000km-alatt elfogyott a féktárcsa és a betét, a kipufogófék pillangószelepe a hőterhelés miatt leszakadt és a katalizátorban landolt... Igen hamar kiderült, hogy nálam mekkora előny a retarder+bubu 1350 lóerőnyi fékhatása szemben a TGX 250 lovat tudó bubujával. Nem igazán értem hogy gondolták ezt így 50 tonna környékén..Most átmenetileg a nagyvasakat dodgemre cseréltem. Terítős munkát csináltam 16 tonnás LF280-as DAFfal ( nem röhög), szinte csak falu és belváros, minimális autópálya ( ilyen napi max 30km) és folyamatos hajtás. Napi 25-35 cím, folyamatos padlógáz - bár itt szó sem esett a fogyasztásról, a cég erre a munkára adta a kocsit az elvárás az volt, hogy a megbízó részéről ne legyen semmilyen negatív visszhang vagy kifogás. Ehhez a melóhoz 22 literes átlag tartozott a DAFhoz. Pár hete kaptam egy új 16 tonnás Ategot, ugyanez a munka, ugyanez a munkatempó. Az eltérés hogy ez most 300 lovas a 280 helyett ( és Mercedestől nem megszokott módon ez tényleg 300, érezhetően erősebb) valamint a 6-os automata helyett egy 8-as automatát kapott - ami szerintem felezős vagy sorváltós ezt passzolom- és normális váltószoftvert. Ugyanezt a munkát az új Mergával 19,5 literes fogyasztással csinálom! A DAF is Euro6-os volt, 305 000km-rel adtam le tehát motorikusan az sem volt egy lepusztult kotla. Akkora a dinamika és a váltókiosztás közti eltérés a két autó esetében - meg nyilván a motor is fejlettebb - hogy ennyit jelent.
Ha meg már Somatom felvetette a sofőrértékelést: a DAFnál 56%-om volt A városi terítős/futár munkánál ezt el kell felejteni, nem lehet teljesesíteni az elvárást. Tesóméknál van ilyen céges verseny meg oktatás erről, de nekik napi max 2 lerakójuk van és 80nál gyorsabban nem járhatnak ( biztos láttátok már az ocsmány sárga tartálykontis CF DAFokat, van belőlük 1400 az utakon ). Erről beszélgettünk telefonon ( egyik haverom is ott dolgozik ) és úgy voltam vele, hogy legyen beszállok a versenybe. Egyik nap amikor nagyon kevés meló volt ( az átlagos 15-17 cím helyett délelőtt csak 6 ) akkor 91%-ra sikerült hozni a sofőrértékelést. Viszont a saját munkámnál a normál munkatempóval ennyi kigurítás meg a többi okosság nem fér bele. A Scaniát anno kihoztam 98%-ra, de akkor volt 1000km-enként 1 rakodás. Ami érdekesebb, hogy a DAF fogyasztása 22 liter helyett csak valami 20,1 liter volt. Kétség kívül sokat jelent a gazdaságos vezetés, de akkor biztosítani kell a gazdaságos vezetéshez szükséges munkát is.
Anno nálunk is felvetették, hogy mi lenne ha... pedig akkor elvárás volt a 80 feletti átlagtempó. Szlovéniában az előzni tilosos időszakban egy helyen tudtunk csak elmenni a sor mellett: hegynek felfelé, ott nem játszott az hogy majd előzöm a sort és akkor a dombtető miat az Eco-Roll dob egy üreset és visszalassulok 80-ra, hogy újra felgyorsuljak a lejtőn. Az Eco-Roll nálunk e-miatt mindig 0%-os volt. Amikor ezt elmagyaráztam nekik, hogy ezt így nem lehet mert ha jó eredményt akarok akkor be kell állnom a sorba és majd baktatok 75-82-vel a sor mögött és nem férek bele a 10 órás km-igénybe akkor az volt a válasz: hát de előzd meg őket. Azt' hogy b+?
Az is tök alap, hogy azokban a kocsikban amiben van automata retarder ott azt használjuk viszont lejtőn esőben és hóban tilos használni mert a pótkocsi megelőzi a vontatót. Mivel mi napi szinten oda-vissza jártuk Szlovéniát a téli időszakban voltak napok amikor a retardert ki kellett kapcsolni, mert azzal baromi bátor lett volna lejönni a 7-9km-es lejtőn, havas pályán 50t össztömegben. Akkor abban a hónapban nem lett volna "bónuszom"? Vagy ha megpróbálom és tetőrebaszom a szerelvényt akkor csinálok 300 000 euro kárt, de a bónuszom megmarad?Szerintem ez a fogyasztás/levonás kérdés egy nagyon összetett dolog és sosem lesz konszenzus benne a munkaadó és a munkavállaló között, márcsak azért sem mert a fuvarozásban olyan sok változót kellene folyamatosan figyelmbe venni, hogy az ember erre nem képes. Egy "igazságos" mindkét oldalnak megfelelő rendszerhez meg olyna brutálisan sok szervezés és számítás kellene, hogy az esélytelen...
<tRucKdriFteR>
-
HoTaZo
őstag
válasz KAMELOT #12874 üzenetére
15-10-5k az 1., 2., 3. helyezettnek , az ADR az 10k CMR-enként, az üzemanyag az változó, arányosan a megspórólttal, de összeget most nem tudok adni.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
tag
Boris Johnson: a kelet-európai munkavállalók miatt nem vonzó a kamionsofőr-szakma [link]
“Ha Rómában élsz, élj úgy, mint a rómaiak, ha másutt élsz, élj úgy, ahogy ott élnek”
-
KAMELOT
titán
válasz Paladin1492 #12880 üzenetére
Csak amit itt ez a kókler elmond, az mind áremelkedéshez vezet.
Továbbá nem kell beengedni mindenféle dolgozni nem akaró cigosokat. Keleti legalább dolgozni megy oda, a migráns meg csak a segélyt szedni. Kíváncsi lennék mennyi keleti kamionsofőr véleményét halgatta meg?!?
Boris megint jól belexart a fészkébe.Alig van ott parkoló, ami meg van ott kirabolnak. Először ezeket kéne kitoloncolni. Aztán ha zsarut hívsz xart sem csinál. Anglia egy cigány telep semmi más.
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Somatom
veterán
válasz KAMELOT #12881 üzenetére
Persze, hogy áremeléshez vezet. Mi másért menne oda bárki sofőrnek, amikor Európa bármely országában is rögtön alkalmazzák? Ottlakós állást nem kunszt találni. Az ingázós a necces, de ahhoz meg Anglia túl messze van a keleteurópaiaknak. Helyit meg nem fog találni, mert ahhoz még jobban emelni kéne a fizetéseket. Mellesleg a parkolók építése és a közbiztonság kinek a feladata lett volna?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Qtya123
őstag
válasz Paladin1492 #12880 üzenetére
Semmi gond. Ezt szerették volna. Akkor most nyitott az ajtó a sok angolnak (akik közül nem kevés otthon tesped segélyen, nem csak a bevándorolt népek).
Lehet menni kamionozni, futárkodni, mosogatni, építkezésekre, termőföldekre. Ja, hogy ők ezt nem csinálják meg, főleg ennyiért nem? Semmi gond, emeljék meg jelentősen a fizetéseket, hogy az angol elmenjen ezeket a munkákat elvégezni. Ja, hogy akkor minden megdrágul erőteljesen? Ez van akkor, amikor megszűnik egy olyan rendszer, amire régóta berendezkedtek. Csak akkor ne ezekre az emberekre mutogassanak.
Én elhiszem, hogy nem jó dolog, hogy beözönlik egy csomó ember, aki olcsóbban megcsinálja ugyanazt, de most tettek ellene nem? Akkor mutassák meg, hogy odaállnak ők és csinálják ezerrel a melót, több pénzért. Valahogy nem érzem azt, hogy tolongani fognak az angolok, egymás kezéből tépve ki a kulcsot, hogy kamionra üljenek, vagy rohannak a mezőgazdaságba a kapáért, akkor sem ha másfélszeresére emelik az adott szektorokban a béreket.
A parkolóhelyekkel kapcsolatban meg már nem egy cikkben olvastam, hogy azért nem fejlesztenek Európa szerte, mert félnek beruházni erre, a logisztika jövőbeni automatizálása miatt. Ezt nem is értem. Ha tényleg itt lenne a küszöbön és csak egy hajszál választana el tőle, akkor megértem, de így, hogy ettől nagyon nem 2-3 évre vagyunk?
[ Szerkesztve ]
-
-
Somatom
veterán
válasz Qtya123 #12883 üzenetére
Korábban linkelte vki, hogy az EU milliárdokat tol új parkolókba. Egyébként az automatizálás mennyit fog változtatni ezen a helyzeten? Attól a cégek nem lesznek háromműszakosak. Az automata kamion nem kaphat defektet, nem kerülhet stau -ba? Mi van akkor, ha a cégnél a fogadó automata döglik be? Ha ezek miatt lekési a nyitvatartást, időablakot, akkor hol fogja megvárni a következőt? Ebben a szakmában a leggyakrabban elhangzó mondat a "Kicsit várni kell." Ezen hogy fognak változtatni?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #12885 üzenetére
Ezen hogy fognak változtatni? Sehogy.
Ugyanaz a baj amit Qtya az angolokra is írt: erre vagyunk berendezkedve. Az automata/önvezető járművek legfeljebb a legegyszerűbb végpont-végpont fuvarokra alkalmasak, a többire a fuvarok jellege ( és ártényezője ) miatt nem.
Az amerikaiaknál más a helyzet, mert ott rengeteg kamion végez depó-depó átszállítást baromi nagy távokra, ott valóban sokat lehetne hozni ezekkel, de itt Európában teljesen más jellegű a fuvarozás.Olyat el tudnék képzelni, hogy valamelyik nagy áruforgalmú kisker ( pl a Tesco) átáll az akasztgatós/cserefelépítményes munkára és az automata jármű fix útvonalakon közlekedik a központi raktár - áruházak - nagyobb forgalmú partnerek között. De ez még mindig cska egy kis része a fuvarozásnak.
<tRucKdriFteR>
-
HoTaZo
őstag
válasz KAMELOT #12879 üzenetére
Amikor megjött az 5 új Volvo, akkor még 7-en voltunk nemzetköziben, akkor találták ki, hogy ösztönöznek bennünket, de már akkor megmondták a régebbiek, hogy ez semmi. Aztán el is mentek, jórészt Rudihoz, mert ott sokkal többet kapnak. Én nem is foglalkoztam vele, mert nem hittem, hogy eddig is ki fog tartani.
Az ADR pénzt is az "öregek" harcolták ki, mert azelőtt az se volt. ADR vagy sima áru, egy kaptafa volt.
Ezt úgy értsd, hogy van egy felrakód- egy lerakód= 1 CMR=10k, 1 felrakó- 2 lerakó=2 CMR=20k, stb.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Somatom
veterán
válasz KAMELOT #12888 üzenetére
Ez is egy érdekes kérdés. Nekünk napi indulás előtt kell tartanunk egy ellenőrzést. A robotkamion hogyan ellenőriz? Pl. amit amúgy sem értek, a nyereg kioldójának semmilyen visszajelzése sincs. Mi van, ha vki kihúzza? Vagy ott van a pótkocsi fék piros gombja. Vki kihúzza és a pót nem mozdul. Ezeket majd mind átalakítják?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz KAMELOT #12895 üzenetére
Egyik robotautós hír topikjában linkelték ezt a videót, hogy miért van szükség robotpilótára. Én meg visszakérdeztem, hogy ha abban a szituban, a nyári hőségben, utasként ülne egy robotautóban, akkor szerinte mi történne. A nő nagyon bénán, de megfordult. A robotautó nem lépheti át a záróvonalat. Ott nincs hely gyalogosforgalomnak, vészhelyzet nincs, tehát a robot kiszállásra sem adhat engedélyt. Sakk, matt. Dekkolás.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Qtya123
őstag
válasz Somatom #12896 üzenetére
Valamiért nagyon sok ember löki, hogy hááá mindjárt itt az önvezetés és már alig várom (jellemzően azok, akik rühellik az autózást és az A-ból B-be vezetés csak egy szükséges nyűg nekik).
Mindig meglep, hogy a fentebb felvázolt problémák eszükbe sem jutnak... Bár valószínűleg azért nem, mert mivel alapból nem szeretnek vezetni, minimalizálnak minden ilyesmit, így tapasztalat is kevesebb van, illetve sok olyan ember van, hogy teljesen elborult béna módon vezet és észre sem veszi, hogy hibát hibára halmoz.És ugye csak egy pár kicsi életszerű példa lett felhozva. Mennyi, de mennyi ilyet lehetne még sorolni, amitől az önvezető szépen megáll és várja az emberi beavatkozást, mert nem egyértelmű a szituáció, így pedig értelem szerűen nem hozhat kockázatos, vagy bizonytalan kimenetelű döntést. Erre amúgy jöttek már nekem azzal, hogy tök egyszerű a megoldás, majd ül egy irodában egy felügyelő ember, aki nyomon követ mondjuk 100 robotkamiont és amelyiknél kell, annál az irodából manuálisan beavatkozik. Aha... Megnézem, hogy mondjuk valami forgalmi szituáció/felújítás miatt elveszti a fonalat a kamion, vagy épp nem bír megindulni valamilyen útfelületen/domborzaton, az ember meg a monitor előtt, mintha EuroTruck Simulátorozna, elkezdi irányítani. Ha meg valamit nem lát a kamerákon át, de mégis ott van és sérül a jármű, vagy más dologban/emberben okoz kárt, akkor meg a 900 km-el odébb ülő irodai operátort fogják megvágni, hisz ő irányította, miért nem figyelt?
Nem beszélve arról, hogyha felsorolnánk itt 5 oldalnyi életszerű problémát, amit nem lehet emberi beavatkozás nélkül megoldani, még akkor is bújna meg a háttérben 10 oldalnyi olyan probléma/hibalehetőség, amire még jelenleg senki nem gondol, mert csak az alkalmazás közben derül rá fény, hogy jééé ezzel gond van?
A másik, hogy meg lehet nézni mennyi modern autó szenved a rengetek apró-cseprő elektronikai anomáliától, akár új korától kezdve. Megbolonduló elektromos kézifék, nem nyílik ki a tanksapka, téves jelzéseket adnak a szenzorok stb... Akkor szorozzuk meg ezeket az elektromos rendszereket 50-el egy önvezető kamionban, ami megy úgymond 0-24 a hóban, esőben, latyakban, napsütésben, fagyban. Meglepne, ha nem krepálna be nagyon rövid időn belül valami kis hülye rendszer, a gép meg állna meg azonnal, mert hibajelzés van.
Hiba se kell, tegyük fel az egyik sávtartó kamerának a lencséjén placcsan szét egy rovar. Már rögtön sírna a gép, hogy baj van.[ Szerkesztve ]
-
zsid
senior tag
válasz Qtya123 #12897 üzenetére
Azok vélekednek így akik kicsit sem látnak bele az adott szakterületbe, a mi esetünkben a logisztikába. Az A-ból B-be önvezetést már réges rége megoldották, ma már kb az üsszes repülő képes a felszállás után útvonalrepülésre és ha a feltételek adottak akkor leszállásra is. Ez nem más, mint egy (kis túlzással) másoktól független pályán A-ból B-be eljutás. Ezzel nincs is gond.
A logisztika és a közúti árufuvarozás az ennél logikailag és a külső tényezőket figyelembe véve egy nagyságrendekkel komplikáltabb feladat, amik külső beavatkozást igényelnek és a felmerülő problémák nem oldhatóak meg szoftveresen.
Csak ahhoz, hogy a viszonylag egyszerűbb pont-pont közötti teljes rakodós nemzetközi fuvarozást automatizálttá tegyük olyan mértékú homogenizálásra és tőkebefektetésre lenne szükség, hogy kb sosem térülne meg. Papíron most is tök szép a logisztika, de minden második raktárban már az alapelvek megbuknak, pl amikor nem tudnak értelmesen egy raklapot kikomissiózni
Amúgy én megnézném amikor hó végén a hopi levonja az önvezető kamiontól a lemínősített euroraklapok értékét
<tRucKdriFteR>
-
Qtya123
őstag
Következő kezdő kamionos kérdésem:
A traffi tud különbséget tenni személyautó és kamion között? Tehát a bundásra kirakott traffi előtt a 70 km/h helyett mondjuk 87-el megy az ember, akkor érzékeli a rendszer, hogy ez nem személyautó és nem a 90-es megengedett vonatkozik rá?
A 4-esen úgy 83-85-el szoktam közlekedni, de többször is előztek/toltak a kollégák. Ezek szerint az az általános, hogy mindegy, hogy pálya, vagy főút, rongyol mindenki 89-el a legtöbb helyen?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Gigabyte Brix GB-BRR3H-4300 4300u, 16GB DDR4, 256GB SSD
- HP Probook 450 G5 - 8th Gen i5/8GB/128GB
- Ritkaság! Alienware AW5520QF Oled Gamer Monitor!55"/4k/120hz/0,5ms/Alienfx RGB
- LG34UM68-P 21:9-es Ultra Wide monitor eladó!
- HP Envy x360 15,6 IPS LED Gorilla Glass i7, 16GB, 1TB fémházas 3az1 notebook + HP toll - harmad áron