Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Qtya123 #12750 üzenetére
Nem tom', nekem a volga üt mindent. Pedig most egy 4 éves 480as luxury line (vagy mi a here) limitált mergával közlekedek, full-légrugó, anyámkínja minden, de a volga az nekem a top, csak az ágya puha. Az egyenesen megy, abban jó a gyári fotel is, stb.
#12749
Aláírom, hogy nagy meg minden, de nagy beltérre ott a SSC daf xf... abba lehet pakolni is, iszonyat cuccot elnyel.
Aztán mondjuk az is igaz, hogy mindent utálok ami francia... szóval én már eleve úgy állok hozzá. De ez szubjektív vélemény, nem fikázok semmit, én csak simán sajnálom szegény kollégát a kocka rönó miatt.[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
zsid
senior tag
Én 7-8 évet Magnumoztam, imádtam. A mai vontatókhoz képest nyilván halott konstrukció, de amikor piacra dobták az elsőt 1990-ben akkor azért odab@szott mindenkinek. Sík padló, 500-as V8, automata..
Szerintem kétféle ember van azok közül aki dolgozott Magnummal: aki szereti és aki gyűlöli.Amúgy maga a koncepció belföldre/ rövid egy személyes utakra teljesen jó volt, csak azért a franciák odatették magukat hogy elb#sszák az egészet ahol csak lehet. Ezek az Euro II-es gépek még brutál jók voltak, Euro III-tól megindult a műszaki lejtmenet aztán a kocka formát elvitte a fogyasztási verseny...
Nálam a befutó még mindig a Streamline Scania, a többivel minddel csak nyűglődtem
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
HoTaZo
őstag
Egy hete sikerült átállíttatnom, távolból, a Volvo Eco módját. Ég és föld! Eddig a csillagokat nem tudtam lejjebb venni és max. 4-re tudtam visszavenni a meggurulást. Így, csak úgy tudtam megfogatni lejtőn, ha kettőt visszaváltottam és Hold-ba tettem. Most hozzá se kell nyúlnom a váltógombokhoz, max a tempomatot veszem visszább. 2-re állítom a meggurulást, s így tökéletes.
Eddig hiába magyaráztam, hogy mit akarok, valahogy nem akarták megérteni. Most sikerült átpréselnenem, amit már régóta akarok. Nem is tudom, hogy ez miért volt leblokkolva.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
KAMELOT
titán
Ja én is mentem egyszer haverért olaszba ilyennel. Mack motoros, szekvenciális félautomata váltó, korongos, limiter kiütve. Székesfehérvárnál a buszos nézett amikor 110-el megelőztem a sima úton! Pótkocsi nélkül voltam.
Fogyasztás megrakva összessen 40t....22-23l/100km
Összes redőny motoros. Rohadt jó kamion volt.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
zsid
senior tag
válasz Teodor52 #12761 üzenetére
Nézem most ezt a TomTom oldalán, és azt írják hogy 4x gyorsabb reakcióidő. Lehet ezt korábban nem írtam, nálam a Go6250Pronál van olyan input lagg címkeresésnél, hogy az hihetetlen. Utöd a karaktereket és ilyen 1-1,5 másodperc késéssel jelennek meg, meg a menüpontok is kicsit lassúak. Ez azért gáz volt már akkor is amikor én vettem ( ráadásul 150 000 körül ha jól emlékszem), de ezt leszámítva teljesen korrekt a 6250 is.Ha heti csak 3 címet ütsz be akkor lényegében mindegy, de amikor nekem napi 6-8 címhez kellett akkor már zavaró volt.
<tRucKdriFteR>
-
-
dances
tag
Sziasztok!
Kis segítséget kérnék.
Meglett a "C"-s jogsim és szeretnék alkalmi munkavállalóként vezetni, a főállásom mellett.
Jelenleg a munkaidőm így néz ki (561 hatályán kívül eső tevékenység):
- hosszú hét: Hé, Ke, Pé, Szo, Va 12-12-12-9-7 óra
- rövid hét: Sze, Csü 12-12 óraTehát 52 órát a hosszú, és 24 órát a rövid hetemen.
Elvileg a munkaidő heti átlaga 16 hetet figyelembe véve nem haladhatja meg a heti 48 órát.
Tehát 52-48=4. 24+4=28, vagyis a rövid hetemen elvileg vezethetnék 2 napot (összesen 20 órát).Viszont azt nem tudom, hogy a rendszeres heti pihenőidőket ilyen esetben is be kell tartani?
Kivitelezhető egyáltalán az elképzelésem?
Ha igen, milyen feltételekkel?[ Szerkesztve ]
Only the Good die young.
-
Somatom
veterán
válasz dances #12767 üzenetére
Nem nagyon értem, hogy mit szeretnél. 24 órán belül meg kell tartanod az újabb napi pihenőt, ami hetente háromszor lehet 9 órára csökkentett. 24-9=15. Ha szabályosan visszaírod az egyéb tevékenységedet, akkor a 12 órás napjaidon maradnak három óráid dolgozni. Ezzel ellőtted a három csökkentettet, tehát a negyedik, 9 órás napodon négy órád marad.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dances
tag
válasz Somatom #12770 üzenetére
Azt szeretném megtudni, hogy a fent vázolt beosztásom ismeretében, a rövid hetemen Hétfőn, Kedden, Pénteken vagy Szombaton vezethetek-e, vagy ilyen alakalmi munkavállalásnál is kötelező-e a rendszeres heti pihenőidő megtartása?
És ezért csak mondjuk Pénteken mehetnék?Only the Good die young.
-
HoTaZo
őstag
Sziasztok!
Német A3- ason, vagy mentén, hol tudok a holland határhoz legközelebb megállni? Ahogy elnézem a határ menti parkoló már a holland térfélen van, én meg nem akarok ma még átmenni.
HOF vagy w.c.-s parkoló is jó.Szerk: Szerintem 16:00-ig a határig érnék, így elméletileg a kis parkolók is játszhatnak, csak tutira szeretnék menni.
[ Szerkesztve ]
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Zolás
addikt
válasz HoTaZo #12773 üzenetére
51.818156, 6.443726 Ezt találtam utolsó normális parkolónak, de még nem voltam itt, nem ismerem a helyet. Kis benzinkút kamionparkolóval, 6-8 hely. Mellette meki, hogy legyen vacsora. Innen a határig nincs csak wc nélküli parkoló.
51.782013, 6.506922 ez előtte van, wc-s parkoló.
51.636260, 6.746827 ez az utolsó benzinkút, én itt állnék meg. Ha nem kell mindenképpen majdnem a határ közelében megállni, akkor ez a vége.[ Szerkesztve ]
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
HoTaZo
őstag
Amikor megérkeztem egy hely volt szabad, a két elsőn kamion volt, a többiben karavánok. Mivel mögöttünk építkeznek, kicsit készült a manőverezési lehetőség. Most, aki bejön az csapdába fut, én meg remélhetem, hogy nem viszi el a kabin elejét...
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
-
zsid
senior tag
Lopata van Celje mellett, szigorúan véve már celje után van - ha csak néhány száz méterrel is
Lopatát és Lukovicát mindig kerültem. Gyakran törik fel ott a kocsikat meg este sosincs parkoló. Általában Muraszombat/Maribor-nál csak akkor nem álltam meg, ha el tudtma menni Kozináig. Ha nagyon nagyon ki kellett centizni, mert kellett másnapra az idő akkor beálltam Ljubljanaba a Supernovához. Be tudtam vásárolni és a Lars&Svenben qrvajó volt a hamburger.
<tRucKdriFteR>
-
-
Qtya123
őstag
Vezetéstechnikai kérdéssel fordulnék hozzátok.
Ti mennyire kerülgetitek, fékezgettek az úthibás részeken? A 4-esen mentem Debrecen felé és vannak olyan részek, ahol igencsak rossz az út, hiába a kabin, meg az ülés légrugó, érezni, hogy bugi van, gondolom a póton meg főleg.
Még múltkor, mikor 500 kg-os páncélszekrényeket vittem, felhívták a figyelmet, hogy óvatosan a döccenőkkel, mert simán össze tudja maga alatt törni a raklapot a nehéz áru. Ma is raktak fel sérültként megjelölt cumót, ami fém bödönökben ragasztó volt és eléggé meg voltak szomorodva a bödönök, a lélek tartotta össze némelyiket. Spanizva meg nekem sosincs semmi, csak dobozos póttal járok.
Féltem is, hogy ne legyen gond. Főleg sötétben nem lehet mit kezdeni ezekkel a kátyúkkal. De világosban sem rángathatom, meg fékezgethetek minden nagyobb úthibánál. A román kamionok meg tökön-paszulyon átmentek maximum sebességgel. Nem szokott ilyen utakból árukár lenni?
-
Zolás
addikt
válasz Qtya123 #12786 üzenetére
Dehogynem. Én simán lelassítok ha ilyen van, pedig hűtős pót, és nem viszek törékenyt. A románokkal meg ne foglalkozz, szétveri a gumit a rossz úton, aztán meg az árokból szedi össze az árut kamionnal együtt.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Azok betegek. Egypálcás jogsijukkal... Amir már félig ellőtt az előtte próbálkozó.
Mondjuk az érdekes, hogy hütőssel átmentem Bakonyon, semmi baj nem volt, leraktam Győrben, 1 lappal ki kellett mennem Mosonba, erre az 1esen szétdőlt az egész... Agyrém utak vannak.
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Sose fogom megérteni, hogy miért kell két furgonnal két szálkát elfoglalni, amikor mellette ott egy csomó személyautós parkolóhely... én anno mindig meg tudtam állni ott ahol nem szopattam a kamionost.
Agyf.szt kapok ettől...どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
válasz Qtya123 #12789 üzenetére
Ez még a pennys korszakban volt. El lett rendezve, nem került semmimbe. Amúgy érdekes hely az. A 120×90es raklapon az áru kb 2.30m-re van felpakolva, alul a könnyű, felül a nehéz, és fent már 150×130as a méret. Ebből tegyél be hármat úgy, hogy hűtős a pót, és a három üres raklapnál van kb 10 centi helyed játszani.
Persze az egész össze van tekerve a ragadós fóliával, ami simán szétszakad ha a másik melől akarod kihúzni.
A trükk az, hogy a fal mellé beteszel egy balfasz raklapot, mellé egy hűtőkonténert, azzal jól oldalba-b.szod a raklapot, és igy már befér a harmadik is.
Általában....
Szóval nyugodtan benyelhetik az árukárjukat selejtnek, mert amig nem képesen normálisab összepakoltatni a szarjukat, addig...どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
-
Biztosan nem vagyok up-to-date 561-ből, de tényleg eltörölték a 24 órás szabályt? Ha vezetsz kétszer négyésfelet, nyomsz egy 11 órást, utána mehetsz tovább megint annak ellenére, hogy a 24es ciklus még nem járt le?
KAMELOT
Idegállapotban voltam Móni! jobb ha ilyenkor nem beszélek senkivel...[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
HoTaZo
őstag
Ilyenről nem is hallottam!
Szerintem, sose volt olyan, hogy 4:30+45'+4:30+11:00 (vagy akár 9:00) után ne mehettél volna.
Az viszont van továbbra is, hogy a max.15 óra tevékenységed után, egy min. 9 órás pihinek meg kell lennie, hogy a másnapi kezdésig eltelő min.24óras periódusig legalább a csökkentett pihi meglegyen.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
válasz Somatom #12795 üzenetére
Akkor én eddig qurvakényelmesen dolgoztam?! Sose szólt érte senki Igaz legtöbbször megvan a 13-14 óra simán...
Mondjuk az hozzá tartozik, hogy én még a 2000es évek elején mentem korogossal, aztán szereltem fel, aztán tíz éve kezdtem nemzetközizni, majd kb öt éve kezdtem belföldezni, ahol a tacho csak azért volt a gépben, hogy a villogása zavarjon miközben alszol vezetés közben, és legyen mihez illeszteni évente...
Na mindegy, akkor ennek utána kell olvasnom olybátűnik'...
Köszi!
napipoénos
[link]どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
zsid
senior tag
-
KAMELOT
titán
A lényeg, hogy a 24ó belül legyen meg a 9 v 11 pihenő és a vezetés összesítve ne legyen 9-10ó.
Pl.Tehát te mész 9ó + 45" pihi....azaz 10ó munka + csinálod a pihenőt. Tehát te a 24ó belül elindulhatsz, ha megcsináltad a phenőt, de csak 1ó vezethetsz....ugye 9+1=10ó.
Tehát a 24ó belül 2x kezdtél, de az összesített vezetést nem lépted túl.Jó, hogy én azt a szót nem ismerem, hogy "ideges vagyok"
zsid: Igen 2:00 után mert akkor számolja az új hetet!
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Zolás
addikt
válasz KAMELOT #12799 üzenetére
Saját honos országod szerinti idő szerint számolja az új hetet, nem az utc után. Éjféltől hétfő van.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve