Új hozzászólás Aktív témák
-
Qtya123
őstag
válasz Somatom #12551 üzenetére
Most néztem egy videót, itt meg kéz kilógatva, közben beszél és korrigálás nélkül berakja: [link]
Na ez nálam egy darabig biztos nem lesz. Tegnap este kipróbáltam a tolatgatást az Euro Truck Simulator 2-ben. Nyilván nem az élet, de legalább mire oda kerülök, a mozdulatok iránya meglesz. Nem ment rosszul, de ahhoz, hogy teljesen egyenesre sikerüljön berakni a pótot, rengetegszer tili-tolizni kellett előre, hátra.
Amúgy itt jön ki, hogy mennyire nem ér semmit a C+E rutinvizsga. Tandemes póttal tanultam, az volt a saroktolatásnál az instrukció, hogy az elejével állj meg annak a fának a vonalában és akkor kezdj el tolatni. Törd be teljesen, aztán mikor a tükörben látod, hogy megjelenik a ponyván egy szürke szigetelőszalag csík, akkor szedd vissza. Úgy persze, hogy könnyű. Mindenhez referenciapontunk volt mankónak.
-
zsid
senior tag
Gyálon volt egy rámpa, ahova a "helyi forgalom" miatt csak jobbra hátra tolattunk. Mivel itt adtuk le a göngyöleget ezért volt hogy naponta 5-8-szor is. Egy idősebb 50+ körüli kamionos küzdött az e mellett lévő rámpára állással, vagy 10 perc kellett neki. Erre jött öcsém, aki 3 hónapos jogsival csőgázzal bebaszta a kamiont jobbra hátra a betonfal és a másik kamion közé eső rámpára, elsőre úgy 10 másodperc alatt.
A tag köpni nyelni nem tudott
0,1% rutin, 99,9% helyismeret<tRucKdriFteR>
-
Somatom
veterán
válasz Qtya123 #12552 üzenetére
A nyerges máshogy fordul, mint a tandem. Sőt! Rakottan, három tengelyen is másképp fordul, mint üresen, felhúzott bogival. Nekünk van olyan hely, aminél le kell állítani a motort, hogy lerakja a bogit, mert felhúzott bogival nem fordulna el.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #12558 üzenetére
Illene, ahogy illene tudni körbemenni a körforgalomban is ( de valamelyik nap egy rövid tengelytávos félpóttal nem volt elég nagy a delikvensnek a körforgalom ) meg sok minden mást is.
Freiherr: sima félpótnál ez nem gáz, mert ott úgy is megállsz ajtót nyitni. Az én agyam már átállt az itteni rendszerre, itt meg majdnem mindenkinek távirányítható emelőhátfala van. Azzal könnyű benézni, láttma már ilyet. Nyilván egy sima hűtős vagy ponyvás póttal aminél kiszállsz ajtót nyitni ott nem fogod elnézni.
<tRucKdriFteR>
-
KAMELOT
titán
Rendes segítőkész emberek [link]
Qtya123: A lényeg mindig lassan és nyugodtan tolass. Inkább szállj ki 15x és nézd meg mennyi hely van!
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Udv nepek
Koszi Somatom a linket.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
tag
Mától 2x annyiba kerül a gyorshajtás Ausztriában; a maximáls bírság 5000 euró [link]
“Ha Rómában élsz, élj úgy, mint a rómaiak, ha másutt élsz, élj úgy, ahogy ott élnek”
-
ElektrikusDE
senior tag
Ezt nem értem miért kellett meghozni:
Teherautókra vonatkozó sebességkorlátozások Ausztriában:
Maximális sebesség 7,5 tonna feletti tehergépkocsik éjszaka 60 km / h autópályán.
Bajt fog okozni szerintem!
[ Szerkesztve ]
“Lex malla, lex nulla. A bad law is no law.” A rossz törvény, nem törvény! DW: The Moment is Coming || Doctor Who BBC www.youtube.com/watch?v=uZAO6E2x9xs
-
Zolás
addikt
válasz ElektrikusDE #12566 üzenetére
Ez csak bizonyos szakaszokon van, és a 60 is elég ritka. Viszont a mai naptól megemelték a büntetések összegét, szóval jól oda kell figyelni, hol mennyivel megy az ember.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
zsid
senior tag
válasz ElektrikusDE #12566 üzenetére
Ez már így van úgy 20+ éve, akkor jött be a környezetvédelmi zajcsökkentés. Azok a nehéztehergépjárművel mehetnek továbbra is maximális megengedett sebességgel éjjel is - a táblával külön jelzett helyeket leszámítva - amiknek van csökkentett zajkibocsátást igazoló papírja. Azaz kb az összes
<tRucKdriFteR>
-
[link] tudjatok róla
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
válasz Somatom #12554 üzenetére
mega is tök másképp fordul mint a sima, pedig csak 75 centivel van hátrébb a póton a tengelysor
az a videó amikor egy olasz csávó amikor tolat ki egy forgózsámolyossal az útra az nincs meg valakinek? azon beszartam amikor láttam, de most meg nem találom... gyerek benyomta a god mode-ot.
[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Zolás
addikt
Tényleg, az L matrica, meg a larmshutz papír. És ha nincs kint az L matrica, arra is küldi a büntit! Kollégám már fizetett érte.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Somatom
veterán
Jó fejek ezek a németek. Kompletten lezárták az A8 -at a pforzheimi völgykanyarnál. Gondolom, a háromsávosítást építik. Előtte kitáblázták, hogy maradjunk a pályán, +20 perc a menetidő. Ahha. Személyautóval. Én meg fél órája stauzok és még sehol a vége. 46 órában vagyok, van még egy rakodásom és 200Km a telephely. Jövő hét végén lesz nagy balhé, mert én biztos nem vezetek 90 óra fölött.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HoTaZo
őstag
válasz Somatom #12572 üzenetére
Nekem elegem lett mára a hazatérő német, osztrák, holland turistákból. Az olaszoktól jövök Brenneren át, az osztrák oldal is emészthető volt, de a határtól csak torlódásokat tudnak összehozni.
Pedig úgy megörültem, hogy vége a nyári tilalomnak.
Ezeknek nem kellett volna már suliba vinni a kölykeiket?Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Zolás
addikt
válasz Somatom #12574 üzenetére
Múltkor nyomtam egy 52 órás hetet, rákövetkező héten alig tudtak munkát adni.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Somatom
veterán
válasz HoTaZo #12576 üzenetére
Nem. Otthon voltam, amikor felhívott a főnicsajszi , hogy szerdáig nincs sofőr az autómra és nem-e jönnék ki előbb (vasárnap). Én meg igent mondtam, mert így nem kell költöznöm, nem ül "vendég" az új autóra, ezeket a plusz 2-3 napokat fizetik arányaiban a legjobban és nem fáj annyira, mint mondjuk a 3/1. Így most hétfőn kezdtem és jövő hét utáni szerdán végzek.
Zolás:
Itt az a baj, hogy az öreg szerint a 90 óra feletti vezetés "nem probléma". Általában a hétvégi váltással játszák el, mert azok megcsinálják, ha haza akarnak menni. Nekem viszont a jövő hét után még van három munkanapom, tehát sehova sem kell odaérnem a hétvégén és a hétvége mindenképpen fizetve van, hiszen benne van a normál terminemben.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Zolás
addikt
válasz Somatom #12577 üzenetére
Értem, az baj. Nem szeretem mikor az én káromra enyhíteni akarnak a szabályokon. Mikor volt ez a kovidhiszti, és engedték a 100 órás kéthetet, meg a többi szart, én akkor is megmondtam, hogy nem köszönöm. Így meg, hogy csak a főni szerint, pláne nem.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
HoTaZo
őstag
válasz Somatom #12577 üzenetére
Vagy úgy! Akkor zűrös lesz vagy a jövő heted vagy az utána lévő 28 napod...
Az elég nagy gond, hogy az öreg így látja. Lehet, hogy egy neki 1000, neked 100 €-s bünti, amit a kezébe nyomsz( hogy ez nem baj), elgondolkodtatná...Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
őstag
válasz Somatom #12580 üzenetére
Igaz, az csak pénz, főleg ez nem egy nagy összeg neki...
Igen, erre szoktam azt a példát hozni, hogy amikor kezdtem a szakmát, akkortájt volt 3 beanemlvós, házbarongyolós, halálos baleset perének eredménye, ahol a sofőrt felfüggesztettre és pénzbírságra ítélték, mert mindig lehet nem-et mondani, a főnököt meg leültették nagyon nagy pénzbírsággal. Akkor elkezdték visszafogni magukat a francia főnökök.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #12580 üzenetére
Ez azért attól is függ, hogy épp mennyivel lépted túl a két heti vezetési időt. Az első 5 óra az valami néhány tíz eurós bírság ( otthon 10 vagy 15 000Ft), ha balesetnél te vagy a hunyó akkor meg úgy is csak az utolsó 24 órás ciklus a lényeges.
Én is betartottam a 90 órát amikor nemzetköziztem, de ha hazafelé az M7-esen járt le akkor már nem álltam meg
<tRucKdriFteR>
-
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #12587 üzenetére
A büntetéseket tartalmazó jogszabályt nem találom, csak bussgeldkalkulatorokat meg ilyen rizsa oldalakat. Ott azt írják 92 óra két heti vezetés az 30 euro csak a sofőrnek, 92-től 108 óráig minden megkezdett óra után 30 euro a sofőrnek és 90 a főnökének .
<tRucKdriFteR>
-
Ablakos
őstag
Egyautós vállalkozóként szükségem lenne telephelyre. (18t MAN ponyvás tgk)
Gyakorlatilag egy hely, ahová beállok a hét hét napján. Semmi több. Mennyi lehet a reális havi bérleti díj? (Pestmegye) -
-
Teodor52
senior tag
Sziasztok!
T szériás Renault-val kapcsolatban szeretnék informálódni.
Volvo motor van benne vagy a Renault saját fejlesztése?
Hideg motornál miért emeli fel a fordulatszámot az ecu?(más márkánál nem volt tapasztalható)
Domborzatkövető tempomat hogyan kapcsolható be?
Úgy tudom széria a kanyarfény és az automata ablaktörlő, milyen állásba aktiválhatók?
A Renault Truck a Volvo Grouphoz tartozik és ezzel kapcsolatban az lenne a kérdésem, hogy (de van más csoportok, konszernek pl Volkswagen alá tartozó Scania, Man) hogy működnek?
-
Qtya123
őstag
válasz Somatom #12554 üzenetére
Na megvolt az első nap a másodállásban. Jó gyakorló melót kaptam. Gyárban rámpára áll - cuccot felrakják - 800 m-re lévő logisztikai központig el - rámpára áll - cuccot lerakják.
Ezt 8 kanyarban, tehát 16 rámpára állás, plusz még előtte egy jó fél óra gyakorlás volt. Egész jól ment a betanító sofőr szerint is. Ha nem voltak szívásos pozíciók, akkor az ívet egész jól eltaláltam.
Viszont azzal eléggé küzdök, hogy tök egyenes legyen a pót, mikor a rámpára ér. Ezeket az 5-10 cm-es korrigálásokat rengeteg és igen nagy kormánymozdulatokkal hozom össze, remélem majd belejövök. Hol itt ferde, hol ott. Az a baj, hogy mikor úgy érzem, hogy na most kell kiegyenesíteni a szerelvényt, akkor általában már kicsit sok lesz, így mehetek előre is igazíthatok úgy.Egyszer volt egy elég gáz pozíció, mikor a szemben lévő összes rámpán álltak, így alig volt hely rátolatni az enyémre és nem nagyon lehetett előre felé menni korrigálni. Na ott elvesztettem a dolgot, egyszerűen nem tudtam rendesen betalálni a két vas közé vagy 10 perc alatt sem. Ott át is vette a betanító, ő is jó sokat szenvedett, mire egyenesbe hozta, annyira rossz szögben voltam.
Holnap ugyanez a meló, de már egyedül. Most kissé stresszelek, hogyha megint ilyen helyzet lesz, akkor hogy oldom meg.
Amúgy brutál, hogy mennyire keskeny a vasak közötti hely a rámpán. A kerekek és a vas között kb 6-8 cm van minkét oldalon, mikor beállok.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz Ablakos #12597 üzenetére
Fényképes illusztrációkkal nem tudok szolgálni.
Az alábbi helyzet volt a szívásfaktor így kezdőként:
A képen látható fehér kamionon kívül még kétoldalt mellette is álltak kamionok a piros téglalapokkal jelölt rámpákon.
Nekem a nyíllal jelölt rámpára kellett állni és nem közvetlen a szegély mellett volt, hogy rá lehessen vezetni a szélére, hanem attól jóval beljebb, a két fekete csíkkal jelölt rész, így a végén élesen kellett törni, hogy merőleges legyen a vasakra a pót.Na nekem az volt a gond ezzel a beállással, hogy korlátozott volt a hely arra, hogy egy erős törés után egyenesbe hozzam a traktort, mert kaszáltam volna a szemben lévőket.
Nem erős szögben rámenve meg a pótkocsi jobb hátulján a lökhárító már érte volna a rámpa előtti vasat, mert nem eléggé merőlegesen állt a pót erre a szűk rámpára. Aztán ott tologattam előre, hátra, mint egy bolond, de csak nem tudtam igazítani.Mondjuk az meg szintén jó agytornát jelentett, hogy a kamionnak a kormánykereke nem áll középen, ha a kerekek egyenesen vannak, így még az is nehezítő tényező.
Irigylem a silósokat, hogy nem pár cm-es helyre kell általában betenniük a pótot.[ Szerkesztve ]
-
zsid
senior tag
Mire büntessen? Két szál cigire? Otthon ugyanezért 10 000,- jár. Fizetésarányosan ugyanott vannak.
Teodor52: hideg motornál - főleg ha nem volt fullon az akku - akkor a Scania is emelt a fordulaton. A feszmérő megnyitása nélkül onnan tudtuk, hogy feltöltöttek az akkuk, hogy visszaállt az alacsonyabb alapjáratra.
Amúgy Volvo motor van benne. A többi meg valszeg benne van a kocsi gépkönyvében.Qtya123: Az FM Logistic az moslék egy hely. Egy időben napi 4-6szor rakodtam ott, több éves rutinnal, fél év után is voltak olyan felállások, hogy rutinozni meg centizni kellett. A "profizmusnak" is vannak fizikai határai, ha olyan szarul van megépítve valami, mint az a putri akkor esélytelen szépen egy íven rámpára verni a szerelvényt. Ha ez segít kezdőként az az egyik legszarabb hely amibe belefuthatsz. Mondjuk a bicskei spar szárazáruátvétele éjjel azt is übereli
<tRucKdriFteR>
-
Qtya123
őstag
Egy ilyen kis képrészletből hogy rájöttél melyik hely az!
"kezdőként az az egyik legszarabb hely amibe belefuthatsz"
Hűdejó! Holnap egyedül megyek már oda és szerintem lesz vagy 5 lerakás. Max ha állnak szemben és annyira bénán megyek rá, hogy már sehogy nem tudom javítani és már magam sem tudom melyik része hogy áll a szerelvénynek, akkor hátul megkerülöm az épületet és újra rápróbálok.Remélem azért a rámpások nem lesznek felháborodva, ha ott bénázok, ők meg rám várnak.
Nem messze a Proligis parkban sokkal nagyobb hely van az egymással szemben álló rámpák között.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ Új Dobozos Macbook Pro dokkoló új ára 70.000 forint
- ThinkPad Hybrid USB -C USB -A Dock 40AF Új ára 80.000 Forint Ingyen szállítás
- Xiaomi Redmi Note 9s 128/6 GB 34.9E !!!
- Új Hp Pavilion 15-eh Fémházas Szuper Laptop 15,6" -30% AMD Ryzen 7 5700U 8Mag 16/1TB FHD MATT
- ATI RADEON RX 480 -8 gb DDR5 256 bit videokártya