Új hozzászólás Aktív témák
-
HoTaZo
őstag
válasz Qtya123 #12691 üzenetére
Ahogy Mcrazy írta, egyik cég nem igazolhatja a másiknál eltöltött idődet. Jobb, ha magadnak írod a papírt.
A kártyával, mondom nem tudom, hogy miként lehet jól dokumentálni a munka és pihenőidőket (az 561 alapján minden perceddel el kell tudnod számolnod!) Ha már a kártyáddal variálsz, akkor viszont lehet, hogy részletesen érdemes [kell?] visszaírni.
Majd megkérdezem neked akkor a csoportban, ha nincs fb-d. Egy volt rendőr a csoport gazdája, s ebből él, hogy sofőröknek csinál elszámolásokat mindent + segít bennünket tanácsokkal.@Mcrazy: ha lehet én lecserélném a francia szöveget az alabbira. Nem tudom, hogy az angol meg a német mennyire helyes, de a francia fizikailag bántotta a szemem és az agyam.
Je déclare en vertu du droit pénal que :
de…………………à………………Je n'ai effectué aucune activité ou conduit de véhicule qui est restreint par la loi de
561/2006 / CE, 3821/85 / CEE, 2007/230 / CE, 124/2005. (XII. 29.), a 43/2007. (IV. 4.) GKM.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
-
-
Qtya123
őstag
Heh!
Kezdem érteni, hogy (többek között) mi a sofőrhiány egyik oka.
Amikor a kolléga 4 órája várakozik arra, hogy az adott logisztikai központban összekészítsék az árut és már háromszor megy be (kétszer normális hangnemben, harmadszor idegesen) közölni, hogy mindjárt lejár a munkaideje és mi van már?
A válasz egy vállrándítás.
Mondja, hogy akkor mit akartok, hagyjam itt az árut? A válasz egy vállrándítás.Na ilyenkor mi van?
Bármit csinál megszívta, max rakodás után ott alszik a kamionban, de ez gáz, mert napi bejárós és nem úgy volt készülve. Vagy gondolom bevállalja az outot, ha akarja. Na ez gáz és nekem tejfölösszájúnak nagyon meglepő, hogy bármit megtehetnek a sofőrrel egy vállrándítással. Remélem nem járok így.1 napja vagyok a pályán, de már szép problémákat látok
[ Szerkesztve ]
-
zsid
senior tag
válasz Qtya123 #12708 üzenetére
"nagyon meglepő, hogy bármit megtehetnek a sofőrrel egy vállrándítással."
Nem tehetnek meg bármit, de jelenleg még nem tart ott a technológiai fejlettségünk, hogy másodpercek alatt generáljunk 20 tonna árut a vákuumból. Ezt azért nem árt elfogadni, mielőtt belevág ebbe az ember. Van egy rakás rosszul szervezett dolog és van egy rakás vis maior eset amivel nem tudsz mit tenni, átszervezni sokszor bonyolultabb és költségesebb mint váratni a kamiont.
Egy ilyen sztory: anno a győri keksz gyárában történt, hogy megrendelték a szokásos mennyíségű olajat - gondolom vagy 2 hónapra előre. Fix szállítási termin volt, időben érkezett a lengyel élelmiszertartály, bejelentkezett, lemérlegelt majd közölték vele hogy sorry de várni kell a lefejtésre. Kérdezte a tag mennyit? 2 legfeljebb 3 napot. Itt a pali seggreült
Pár nappal korábban volt a gyárban valami tűzeset/zárlat tökömtudja mi, ami miatt az egyik kemencesor kieesett és az a termelési részleg leállt 4-5 napra. Na pont ez használta az olajat, a tartály meg tele volt, nem tudták hova lefejteni a majd 30 000 liter olajat. Nyilván itt is hiba csúszott a rendszerbe és valaki elbaszta mert nem küldött egy mailt hogy módosítsák a szállítást, de gondolom a gyárban kisebb gondjuk is nagyobb volt ennél így senkinek nem jutott eszébe. Ilyen helyzetben mit tudsz csinálni?
A logisztika mára egy brutálisan gyors és túlszervezett ágazat, amiben sok esetben nincs benne semmilyen hibatűrési tartalék és ha beüt a szar akkor borul minden.
Mit tud tenni a raktáros, ha n okból kifolyólag megcsúszott a komissiózás és nincs kész az áru és csak 6-8 óra múlva lesz meg? Vagy ha olyan áru kell a "küldeménybe" ami még be sem érkezett.
Sokszor (sőt legtöbbször) a fuvarszervezés tervezett adatokkal zajlik azt' vagy bejön vagy nem. Amikor belföldön hűtőztem volt rendszeres volt, hogy már akkor meg volt tervezve a hajnali fuvarom amikor a gyűjtős kamion még oda sem ért Allershausenbe felrakodni és onnan még majd 700km volt Gyál, de papíron már ott volt a rendszámom és a még Németországban fel nem rakodott áru és a szállítólevelek.
Az sme volt ritka, hogy megszevezték a kontis utat,kikötő> leadás > azonnali felvétel>kirakodás terminnel majd leértem a kikötőbe a hajó meg még 1200km-re voltA lánc végén lévő biodroid helyében én sem b@sznám fel magam ezen, nem ezért fizetnek. Ha nem az ő dolga a probléma elhárítása és nem is rajta múlik akkor szétteheti a kezét mert nem tud csinálni semmit.
Amúgy itt Svájcban is reggel felveszem a rakodási listát majd 15 perc múlva csattogok vissza a diszpécserhez, mert nem találok 3-4 raklapot. Aztán kiderül, hogy az ami az én rakodási listámon van az még be sem érkezett az országba...
Tudom, hogy ez idegesítő, én is vártam már 3 napot a kikötőben hogy elálljon a szél és elinduljon a daru, de elfogadom hogy ez a munkámhoz tartozik, attól még úgyanúgy ott fogok állni ha gyomorfekélyt kapok az idegtől...
<tRucKdriFteR>
-
Qtya123
őstag
Igen végiggondolva ebben igazad van, hogy a vállvonogatós irodai kiscsajnak tényleg nincs nagyon más lehetősége.
Csak fura volt így látni, hogy napi bejárós sofőr és teljesen megborulhat mindene. Persze egy hetekig úton lévő sofőr esetében ez más, mert így is úgy is a kamionban marad, max akkor lehet nagy szívás, ha az utolsó napja.
Ami még fura, hogy vannak helyzetek, amikor nincs jó döntés. Hazafelé mentünk és egy szétesett furgon 70-el ment a pályán. Ha megelőzi a kamionos, akkor kockáztat. Ha meg nem előzi meg, akkor lejár mondjuk a munkaidő/vezetési idő, mielőtt a telepre ér.
Vannak szabályok, amit tartani kellene, de az állandóan változó környezethez ez nem tud mindig idomulni.Ja azért volt baki is az első önálló bóklászáson. Egy raktárépületnél bebambultam és elmentem a rámpa mellett. Mondom megkerülöm az épületet, hiszen több olyan ipari parkban is voltam, ahol ez lehetséges. Aztán mikor jövök el az épület előtt, ahol a személyautók parkolója van, jön oda a biztonsági őr, hogy itt nem lehet kamionnal menni, mit keresek itt. Azt mondta, ha meglátta ezt egy góré, akkor akár ki is tilthatják a céget innen.... Na mondom de jól bemutatkozok a munkahelyemnek. Csak az a vicc, hogy semmi tábla nem volt kint, hogy te hülye ne gyere erre.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Qtya123 #12708 üzenetére
A logisztikákat kb be kellene szántani, és sóval behinteni.
Megszámlálhatatlan alkalommal volt már, hogy a raktáros kiadta volna mert kész volt, a logisztikusok meg fejetlenül rohangáltak ezer fele... a targoncás, a raktáros, a raktárvezető meg vagy röhög, vagy a fejét csóválja, vagy facepalm-ozik, stb.
Ez ilyen, szokjál hozzá. Ezért kell könyvet vinni, vagy laptopot, vagy keresztrejtvényt, vagy konzolt, vagy valamit.
Én még egy tv-t be fogok tenni valahogy, inverter elbírja, és rádobok egy PS-t, vagy valamit. Vagy csak simán rádugom hdmi-vel a laptopot, és wifis klavival meg egérrel mehet a játék... csak lassna kellene egy négyakksis szekér...どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Qtya123
őstag
válasz Somatom #12714 üzenetére
Mondjuk nagyjából le fogom tudni nyelni az ilyeneket, emiatt nem dobom el a kulcsot, főleg ha hozzászokok valamennyire. (de én ugye könnyen beszélek, másnak akinek a fő munkája ez, annak a megélhetése múlhat az ilyen előzgetéseken, bírságokon)
Csak az ilyen tényleg zavarna, hogy miattam tilthatnak ki egy céget onnan. Nem tudom, hogy csak ijesztgetés-e az ilyen, vagy komolyan gondolják. Az azért szarul esne.
[ Szerkesztve ]
-
HoTaZo
őstag
válasz Qtya123 #12712 üzenetére
"Csak az a vicc..."
Há..., egy újabb moha...10 óra óta Nápolyban, egy kínai raktárában vagyok. Pakolgatják lefele a cuccukat. Már császkáltam a környéken, nincs semmi érdekes, megkajáltam, talán még lehunyom a szemem egy kicsit, míg befejezik.
Van ilyen is.[ Szerkesztve ]
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Qtya123
őstag
válasz HoTaZo #12718 üzenetére
Jóvanna!
Mondjuk azt mondták a cégnél, ahol dolgozom, hogy felejtsem el, ne törődjek az ilyen hibákkal, majd jó lesz. Annyit mondtak még, hogy sajnos ott tartanak, hogy már azt pozitívumként kell értékelniük, hogy egyáltalán valóban elmentem hozzájuk dolgozni, nem csak hitegettem és hogy a megadott időpontban megjelenek a munkahelyen.
[ Szerkesztve ]
-
Teodor52
senior tag
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem navigáció vásárlással kapcsolatban.
Eu térkép, élettartam térképfrissítés, kamionos üzemmód.
Milyet ajánlotok?
-
HoTaZo
őstag
válasz Teodor52 #12722 üzenetére
https://logout.hu/tema/kamionok_fuvarozas_logisztika_topik/hsz_12662-12671.html
Nem hiszek az "Élettartam térkép frissítésben". Marika virágboltjában inkább...
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
válasz Somatom #12727 üzenetére
Én 6200-val nyomom, sima autóssal. Ez amióta megvan, azóta 3 havonta jönnek rá a térképek. Meg a trafi trissítés. Meg a live-traffic 2 vagy 3 percenként, és beépített sim-es.
Ezzel most már kihúzom addig amíg megjön a Tomi expert.
Az azért újítáas fronton [elég] jó dolgokat tartalmaz szerintem.
Kicsit még várni kell, mert a globális IC hiány miatt még nincs belőle beépített sim-es, bár most hollandoknál 400 euróért van a 7"os sim nélküli...
Év végére ígérik a sim-eset, szerintem az Öreg Fehérszakáll azt hoz nekem a cipőbe.[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Somatom
veterán
Ahogy nézem, az Expert sem 100% -ban jobb/több, mint a Pro. Ezt a SIM dolgot nem értem. OK, hogy elvileg mindenhol használható, de milyen hálóra csatlakozik? Mi van akkor, ha az adott helyen az a szolgáltató gyengus? Én inkább a Wifiset preferálnám, mert három teló/tab szokott nálam lenni, két szolgáltató kártyájával.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Zolás
addikt
Sok panaszt olvastam 6250 tulajoktól, hogy németbe megszűnt a traffipax jelzés, mert év elejétől büntetik. Amit használsz az még jelzi? Valamelyik frissítés után csak németbe be se lehet kapcsolni.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
HoTaZo
őstag
Ma se szakadok meg...
A letolatás finom volt a lyukba. Félre csak azért húztam a kabint, hogy ki is tudjak szállni, igaz nem kell részt vennem a rakodásban, mindent megcsinálnak.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Qtya123
őstag
válasz HoTaZo #12735 üzenetére
Kellemes. Ha nem egyenesen mész rá, akkor igazgatni nincs már hely a traktorral. (amúgy én valamiért úgy emlékeztem, hogy francia cégnél vagy)
Nekem zöldfülűként ez jutott: [kép]
Nem olyan szűk, mint ahová Te álltál, de azért 0 km-es emberként elég alacsony és keskeny nekem még az ilyen.
Mondjuk nem baj, legalább megtanulom az ilyeneket is, nem pedig fél évig egyenesen megyek az autópályán, aztán utána látok először ilyen helyeket.[ Szerkesztve ]
-
HoTaZo
őstag
-
válasz Qtya123 #12745 üzenetére
Rönó miatt. Kétszer mentem életemben rönóval, egy régi hatsebes 18tonnás iszonyattal, meg egy új "comfort" rémmel.... azóta úgy keresek céget, hogy rönóba nem vagyok hajlandó beleülni, akkor inkább veszek egy furgont, aztán azzal csinálom magamnak, esetleg éhen halok, de akkor sem.
Comfort rémben kb 10 percembe telt mire megtaláltam miként lehet rükibe rakni... siralomház.
Ezt amit Te hajtasz, ezt meg koszosinges magnumnak hívták nálunk, mert ahhoz, hogy kinyisd az ajtót és be tudjál szállni, fel kell mászni, és kapaszkodni sztriptízrúdba az oldalán.
Komolyan mondom, hogy sajnállakどんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
HoTaZo
őstag
válasz Qtya123 #12741 üzenetére
Pontosan, egy idióta holland rendszámos, szláv ajkú állt az utamba, hogy egyenesbe szedhessem. Az én rakodóim úgy lebaszták, hogy csak lesett.
Jobban féltem attól, hogy összeér a pót a kabin spoilerével vagy a trepnivel.Csak félreérthetetted, mert sokat emlegetem, amikor kint dolgoztam.
Tegnapi kínai volt ilyen. Szűk utcából, sötét hangárba be.
Bizony, így tanulsz meg manőverezni, autópályán elég sokan tudnak haladni, szűk, szar helyekre beállni már kevesebben.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
őstag
-
Qtya123
őstag
válasz Freiherr #12749 üzenetére
Ez is konferencia fülkés, amivel én voltam. Ezen kívül még egy Volvo FH12-vel mentem. A Magnumban sokkal nagyobb a térérzet, nekem tetszik. Bár nemzetközire hiába a nagy tér, pakolós része nincs sok.
Igen, az a kapaszkodó rúd tényleg koszossá teszi az ember kezét, főleg mi lesz majd télen a csatakban.