Új hozzászólás Aktív témák
-
HoTaZo
őstag
válasz Somatom #11950 üzenetére
Igen. Gondoltam is a fürdésre, de annyira elment az idő a lekötéssel, hogy már szabadulni akartam onnan. Maradt a kis lavórom estére.
Nem értem, hogy miért nem hagyják, hogy bent feltegyük az élvédőket meg a spanikat beakaszthassuk. Így bonthattam ki mindkét oldalt, mászhattam a gurigákra, 20 spani. Nem beszélve a birkózásról, amit az egyik nem nyíló oldalajtóm okozott...Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
őstag
Sziasztok!
Ma cserben hagyott a CamSam.
A1 Trier, Luxemburg kijáró környékén, kicsit meggurulva (88-89km/H) 3 lábú vakított el.
Bußgeldkatalog szerint 15€. Erre jön még valami kezelési, egyéb díj?Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
fesii
aktív tag
Valaki kínlódik itt nyugaton a havazás miatt? Tényleg katasztrofalis a helyzet mint ahogy előadják?
-
HoTaZo
őstag
Sziasztok!
Ha az A6-on Ansbach környékén nagyon hó letakarításra szorultak, akkor az 51- es kijárónál lejőve, itt , az Oppel Speditionnál van egy konténer állvány, pont a Tankpool 24 mellett. Szabad a bejárás, nincs kapu.[ Szerkesztve ]
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Somatom
veterán
Tudja vki, hogy a DAF -ban milyen méretű szofita a belső világítás? Ledesre cserélném, csak nem tudom, hogy pontosan milyen kell.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Qtya123
őstag
Üdv!
Most csináltam meg a D kategóriás jogsit és folytatásképp jön a GKI.
Ezzel kapcsolatban lenne kérdésem. Jelenleg van C+E jogsim, illetve ehhez kapcsolódó GKI kártyám, ami jövőre fog lejárni. (még egyszer sem hosszabbítottam, 2017-ben szereztem meg).
Buszból tudom, hogy szintén kell GKI, hiába van már C-ből, viszont miután megszerzem, akkor onnantól úgymond "együtt futnak" a másik kategóriára vonatkozó GKI-vel, vagy majd külön-külön kell őket hosszabbítgatni?
Ha a szerencsésebb helyzet áll fenn és a C, valamint a D GKI egybe tartozik, ha megvan mindkettő, akkor ebben az esetben nem fog jövőre lejárni a C GKI, hanem meghosszabbodik a buszból megszerzett határidejére?
Köszi előre is!
-
Somatom
veterán
Már megoldódott. A Convoy -ban sem tudtak típus alapján adni. Kipördültem az M0 -ra, az első parkolóban kerestem egy Magyar rendszámos DAF -ot és kértem az embertől egy belső világítás izzót. Adott egy kiégettet, azzal visszamentem a shop -ba és megvettem a ledeseket.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Zolás
addikt
válasz Qtya123 #11959 üzenetére
Együtt futnak, és új kártya kell. Nem hosszabodik meg, mert a többi kategórából nem vizsgáztál. Jövőre újra vizsgázol mindenből. Ez sajnos ilyen.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Qtya123
őstag
Kösz az infót.
Ebben az esetben azt nem lehetne, hogy a D gki mellett előrehozom a jövőre lejáró C gki vizsga hosszabbítást is a D gki vizsga időpontjára?
Mert így talán jobb lenne, mint jövőre alig 1 év után újra vizsgázzak D gki-ból is.
Másik kérdés, hogy onnantól, hogy együtt futnak és egyszerre fognak lejárni, gondolom nem egy vizsga árat kell majd kifizetni, hanem egyben vizsgázok, de 2x-es áron nem?
-
Somatom
veterán
Ti tudtátok, hogy ST22 Lacika könyvet írt? A kamionos bótban láttam négyezerpárszázért.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Zolás
addikt
válasz Somatom #11965 üzenetére
És otthagytad? Most honnan fogod majd tudni, hogy kell kamionozni? Meg a fülkében főzni? Meg minden? Csalódtam benned koma....
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #11965 üzenetére
Nem követem a munkásságát, mert kisül az agyam tőle. Az egyik csoportban olvastam hogy lesz/lett még egy autója és sofőrt keres, de néha pihenőben kell rakodni meg ilyen turpisságok és ezt kajak elmondja a videóban - állítólag. Mondjuk még ez sem vett rá, hogy megnézzem
<tRucKdriFteR>
-
Teodor52
senior tag
Sziasztok!
Kérdésem volna a fórumtársak felé elektromosság illetve autóelektronika terén.
Itt vannak a nagy mínuszok meg amúgy is a téli időszakban tartva az akkummulátor lemerülésétől egy hosszabb hétvégi pihenés alatt állófűtést használva van értelme emelt motorfordulaton járatni az autót mert van egy két szaki ki azt mondja alig tőlt a generátor a szakkönyv pedig 1:2- es áttétel esetében pl 800-as motorfordulat esetén 1600-as generátor fordulatszámot érünk el ami jelentős áramot szolgáltat.Plusz, ott a feszabályozó elvi képletét figyelembe véve Ui= c•n•fi(nem találtam a telóm billentyűkiosztásán) ami csökkenő fordulat esetén növeli a gerjesztő áramot amivel nagyobb mágneses fluxust(fi) így nagyobb indukált feszültséget érünk el mivel nagyobb töltőáramot is von maga után.A generátor töltése elméletileg nem terhelésfüggő hanem fordulatszám függvénye indukciótörvényt figyelembe véve mégis azt mondják terhelés közben jobban tölt a generátor.
Szóval most,hogy van ez, van-e értelme járatni és ha igen mennyi ideig, mennyi az az amper mivel tölt 800-as fordulaton és mit értenek terhelés alatt mert akkor is a feszültségszabályozó korrigál és kiegyenlíti azt a töltéshiányt amit egy másik fogyasztó elvon? -
Zolás
addikt
válasz Teodor52 #11970 üzenetére
Megmondom az őszintét, a tököm se foglalkozik ezzel ilyen mélységben (pedig nem ártana!). Azt viszont tudom, hogy a daf leáll alapjáraton 10-15 perc után. Szóval azt nem igazán tudod alapon járatni, kell neki a fordulat, hogy ne álljon le. Tavalyelőtt decemberbe nekem kellett a telepen bohóckodni a gépekkel, mert a sok kolléga nem kapcsolja ki a hűtőt a kabinban, de nyitva hagyja szellőzni, és szép lassan nullára meríti az akkut. Szóval bikázás után a hülyére merült akksinál is lekapcsol ez a varázslatos technika. Buli volt kétszer is aláfeküdni az akksiért.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Somatom
veterán
Akkor vannak különbségek. Nálunk egyik DAF sem áll le alapjáraton. Ellentétben a Volvokkal. Azokon CC gombot kell nyomni, aztán feljebb az alapjáratot. Egyébként én nem vettem észre különbséget a 600 -as és a 800 -as fordulatú töltés között.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
Zolás
addikt
válasz Teodor52 #11973 üzenetére
Csak szervízben. Nálunk 24 órát bír a volvo hűtő, aztán off. Kolléga hazament hétvégére, hetfőn mehetett vásárolni. Berohadt az egész mint a sz@r.
Én szeretem a volvót vezetni, de annyira túl van bonyolítva az elektronika, hogy az már betegség.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Somatom
veterán
Egyébként a DAF -ban az a rossz, hogy a csillár normál izzós és nem lehet külön kikapcsolni. Van egy belső világítás főkapcsoló, de az minden fényt kilő. Még az olvasólámpát is. Ha viszont be van kapcsolva, akkor minden ajtónyitásnál 6x15=90 Watt szívja az akkut. Ezért fogom most Ledesre cserélni az izzókat.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
fesii
aktív tag
Engem az érdekelne, hogy vannak ezek az eu-s nagyobb fülkék. (nem tudom, hogy hívjuk őket) Arra emlékszek, hogy általában francia rendszám van rajtuk. De látott már valaki ilyet élőben? Gondolom a hosszabb tengelytáv miatt nem futkároznak ilyenek az uton. Fix útvonalakon járnak vagy azért nem annyival hosszabb az a tengelytáv? Igazából csak arra vagyok kíváncsi, hogy azért nem az a szabvány mert tényleg nehéz vele közlekedni az európai utakon, vagy csak mer sajt....
Ez egy nagyon szép szösszenet lett így este. Activity start -
Zolás
addikt
A longline fülkésre gondolsz? Azért nem futkározik ilyen az úton, mert a szerelvény maximális hossza meg van adva, és rövidebb póttal lehet csak útra engedni. Az meg kevesebb lóvé a főninek. Ha engedélyezve lenne, hidd el a 36 palettás pót lenne a sztenderd, nem a hossszabb fülke a sofőr kényelméért. Ezért sincsen csőrös kamion európában. Ha lehetne, a pótban laknánk, és nem lenne külön fülke sem.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Teodor52
senior tag
Erre gondolsz?
Én szerintem egy extraként rendelhető verzió de gondolom engedély köteles már, viszont az itt olvasottak szerint előre felé meglehet nyújtani a fülkét és ahogy észre vettem (bár ez csak az én teóriám) majd minden márka kijött egy új szériával az elmúlt évben/években(max 2-3 év) de a Renault még nem jelent meg és tőle "várom" az eu parlament által engedélyezett hosszított fülkét.
[ Szerkesztve ]
-
HoTaZo
őstag
válasz Teodor52 #11970 üzenetére
1., Azt, hogy időben észre vegyem, hogy már töltés igényes az akksi, azt egy barkács szivargyújtó csatlakozós Voltmeter kombóval oldottam meg. Így a csatlakozón, elosztón keresztül ~ -0,4V-ot jelez, ami időben jelzi nekem, hogy érdemes indítani a motort.
2, A Volvónál azt vettem észre, hogy 1-1:30 óra álló töltés után hamarabb kell indítani a motort, mint 1-1:30 óra úton töltött töltés után.
S igen, felpöckölöm a fordulatot álló töltésnél, hogy ne kelljen a pedált nyomogatni 2 percenként.A hűtőt ki szoktam üríteni két hetente, amikor hazajövök, hogy kipucoljam, és hogy hadd pihenjen. Amikor csak lehet rádugom ilyenkor hétvégi pihentető alatt töltőre.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Teodor52
senior tag
válasz HoTaZo #11980 üzenetére
Mekkora a különbség a két üzemállapot között aku töltésre vonatkozóan?
Bikázásnál is azt mondják emeljük a fordulatot mert ott produkál a generátor 70 amper körüli értéket és álló helyzetben vagyunk.
Szóval nem értem a villamos szakik véleményét, hogy elenyésző az álló helyzetben való járatás aku töltés szempontjából!
Miért?
-
HoTaZo
őstag
válasz Teodor52 #11981 üzenetére
Hogy, mekkora a különbség?
Annyit tudok mondani, hogy pl. pénteki leállás után, kályha, inverter, zene, stb használat után, szombat reggel, 23,4V-ot mutatott a kombóm. ~9 órás indulás, 10:30-as leállás után, 29.2V-on volt a töltés (még járó motornál). Vasárnap reggel ½8 körül, mutatott 23,5V-ot, kályha és némi média rendszer használatával. Járattam kb 1½ órát, nap közben csak kályha, média ment, de este jobbnak láttam 23,8V-nál ráindítani és ~½ órát tölteni, hogy hétfő reggel ne legyen gond az indítás.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
berek21
senior tag
Az finom lesz a furgonosoknak.
[link]LG Velvet eladó!
-
Zolás
addikt
Van valakinek orvosi ügyvédi ismeretsége? Faterom tavaly rosszul lett a kamionba, és azóta nem engedik vezetni. Most voltunk a központi kamarai orvosi barmoknál, ahol ment egy kört valami tesztgépen, amit még életébe nem látott, és közölték, hogy akkor jövő ilyenkor! próbálkozhat újra. Mégis kihez lehet fordulni? Tele a tököm az egéssszel. Szeptember óta otthon van, tiszta ideg, mert nem engedik dolgozni, és akkor most elkaszálják egy nevetséges géppel, amit sosem használt. Még csak meg sem vizsgálták rendesen.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Somatom
veterán
válasz berek21 #11984 üzenetére
Agyrém. Nem is értem, hogy mi a tervük ezzel. Francia logisztikai központokba akarják kényszeríteni az árumozgást, hogy onnan helyi furgonok vigyék tovább? Elég halott elképzelésnek tűnik. Miért csak a külföldieket bírságolják? Egy Calais -> Toulon fuvarról sem ér vissza a sofőr munkaidőn belül.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
zsid
senior tag
Az akkutöltésre:
szerintem tökmindegy hogy töltöd, én mindig alapjáraton töltöttem. A normálisabb autókban van feszültségkijelzés, amikor elérte a 25,3-4-5V-ot a Scania akkor leállítottam. Amikben nem volt ilyen, azok meg ketyegtek. Gázolaj volt...Ez a motorleállító ez egy beállítható opció minden autónál, igazi kretén aki nemzetközis nyergesbe ilyet kér.. ( nekem a DAF 3 perc után áll le - akkor is ha épp a katalizárot regenerálja ).
fesii:
A járművek és szerelvények hossza előírt, túllépni hivatalosan nem tudod. Ahogy írták hosszabb fülke nem fér bele a limitbe - kivéve ha billencsed, tartályod, konténeres félpótod vagy egyéb olyan vontatmányod van, ami nem maxolja ki a lehetőségeket.
A Volvonak volt egy hosszított fülkéje, EXL néven futott, valami 30 centivel volt hosszabb a sima fülkéktől:
Élőben egyszer láttam ilyet, az egy osztrák rakoncás pótos szerelvény volt.
Régebben a Scania gyártotta a Longline fülkéket, azt már abbahagyták valamikor jó rég, ahogy a csőrös T fülkék gyártását is. Viszont van egy holland cég a Vlastuin, ők a mai napig építenek csőröst ús alvázakból és nekem úgy rémlik csináltak már Longline-t is.
[link]
Van egy másik holland cég, ők megrendelésre Stalis fülkésalvázakból csőrös Stratort építenek - potom 200 000 euroért
A tengelytáv az lényegtelen, az én Scaniám is relatív hosszú volt és elmentem vele bárhol ( ugyanolyan alvázhosszra készültek a Loglineok is), ha meg van mellé kormányzott bogi is akkor meg tökmindegy..
Miért nincsenek ilyenek? Mert drágák, hosszúak és mert drágák..
A csőrösnek még úgy ahogy volt is értelme, a Steinernek és a Mobil-transznak sok volt ezekből, viszont a felhasználhatóság az korlátozott..<tRucKdriFteR>
-
HoTaZo
őstag
Nekem 29,2V-ig tölt, amikor leállítom a motort 25,6-nál van.
A mi FH-inkat egy másik cég rendelte, de visszamondták a fuvarját, amihez rendelte, akkor ajánlották fel a főnöknek. Így nem ő rendelte ilyennek őket. Ha alapjáraton töltöm, akkor 2 percenként oda kell lépni a gázpedálra."A járművek és szerelvények hossza előírt, túllépni hivatalosan nem tudod."
Akkor nem tudom, hogy miért büntették meg a másik nemzetközis kollégámat kétszer is! Mind a kétszer Svájcban. Egyszer a hosszáért, azt hiszem 5cm pluszt mértek, másodszor a magassága volt pár centivel több. Valami lézeres mindent lemérő kapun kellett átmennie.
Kiemelve nem volt, a hosszán még nem tudunk változtatni, mert akkor már összeérne a szerelvény.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
zsid
senior tag
válasz HoTaZo #11989 üzenetére
Engem is büntettek meg ,mert 16,5 helyett 17,5 méter voltam. Vagyis nem ezért büntettek meg, hanem azért mert nem volt túlméretengedélyem
Nem fogalmaztam túl jól na. Szóval nincs arra lehetőség, hogy retorzió vagy útvonalengedély nélkül normál, max méretű, nem engedélyköteles pót ( pl hűtő vagy ponyvás ) elé hosszabb vontatót akassz. Így jó lesz?
Tudsz hosszabb lenni sima szerelvénnyel is, elég egy csavarral hátrébb tenni a nyerget. Hallottam olyanról, hogy a kontrolnál a pár centi túllépés azon múlott, hogy a hűtőspót hátulján a gyárinál hosszabb ütköző gumibak volt. Ilyen ez amikor a hatóságnak nagyon kell a pénz.[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
Somatom
veterán
válasz HoTaZo #11989 üzenetére
Ilyen nálunk is van. Eredetileg Reisch póthoz lett állítva a nyereg. A Stass -on viszont hátrébb van a királycsap. Alig fértünk be a traktor és a pót közé, amikor fel kellett mászni ponyvázni. Szerencsénkre az egyik pót hazavágta a vadiúj vontatón a nyerget és az újat a szervízben egy lyukkal hátrébb rakattam. Úgyhogy sanszos, hogy most a mi szerelvényünk is hosszabb, mint a többieké. Gyárilag a magassága sem lehetett rendben, mert nálunk az összes Daf segge ül, az összesnek lyukas a sárvédője, mert a gumi beleér és kikoptatja.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HoTaZo
őstag
Hát, épp ez az, hogy előrébb nem tudnánk tenni a nyerget. Már így is alig férünk a kettő közé.
Eddig csak őt büntették meg ezért. Igaz, engem még nem mértek.Somatom: Nálunk a sárvédőt a pót nyirbálja meg, a többiről már le is szedték.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
berek21
senior tag
Ez is érinthet itt pár kollégát. [link]
LG Velvet eladó!
-
HoTaZo
őstag
válasz berek21 #11994 üzenetére
Ha minden igaz, akkor ma meglátom, hogy Subennél mi a helyzet, de ott elméletileg nincs korlátozás. De, mintha olyan is lenne a szövegben, hogy azoknak is kell negatív teszt, akik az elmúlt 2 hétben voltak vagy átutalták azokon a területeken. Márpedig, én cseh tranzittal mentem két hete Németországba...
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
berek21
senior tag
válasz HoTaZo #11996 üzenetére
Találtam mégegy cikket, de még itt sem tiszta minden. A germánok is csak most gondolkoznak a részleteken. Egyébként vártam már, hogy ki hogy fogja követni az osztrák szabályozást. Anglia, Németország már lépett, lehet hogy a franciák lesznek a következők?
[link][ Szerkesztve ]
LG Velvet eladó!
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Milyen routert?
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- ZIDOO médialejátszók
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- BestBuy topik
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Gyúrósok ide!
- További aktív témák...