Új hozzászólás Aktív témák

  • dlaj

    őstag

    Ma végre jól kivezettem magam.

    Eddigi napra pontosan 3 hetes időszakom alatt nem sikerült egy normális hosszú távú vezetést lenyomni. Mindig rövid távú melók voltak, le és felrakodás, semmi egész napos vezetés. Még nem sikerült egyszer sem 9 óra fölé lépni. De mivel ma reggelre adott volt egy rakott autó (40 tonna, 12.3 a B tengelyen és ezért jutalom csoki a BAG-tól, ha mérik egyáltalán) és 808 kilométer a lerakóig, gondoltam, most végre semmi más csak a vezetés, ami 10 órába belefér!

    A vége 9 óra 45 vezetés lett, 740 km-rel. Fél távnál még jól álltam (5 óra, és 400 km), de a lengyel határ előtti 60 km bundás belerondított a tervembe. (Bundásban továbbra is csak a kenyeret és az almát szeretem! :))
    A körülményekhez hozzátartozik, hogy a 7-esen Aalentől lengyel felé a pálya több száz kilométeren keresztül dimbes-dombos. Sokszor a 460-as Volvo csak 55-65 között húzta fel magát, lefelé a lejtőn gurítani meg nem nagyon lehetett a 30 másodperces tacho miatt. Szóval 15 másodperc után retarder, majd fék. Így is lett egy gyorshajtás a kártyámon, egyszer egy kicsit elbambultam. (Összesen van rajta már vagy 17, de igyekszem redukálni ahogy telik az idő. Ja, és ki számolja! :)) Pedig jó lett volna 115-ig megereszteni, mint a Mercit a betanulón, mert ma is nagyon adta magát a pálya. 3+leálló sáv, tökéletes útburkolat, enyhén kanyargós útvonal, kellemes lejtők.

    Azután, mikor megálltam, felhívtam az oktatómat, hogy megkérdezzem, neki mennyit sikerült lenyomnia legtöbbet 10 órában. Emlékszem, hogy beszélt róla, de nekem 760 rémlett. Mikor mondta, hogy 856 km 9 óra 56 percben, csak lestem. Persze igaz, mert akkor mutatta a tacho szalagról a fényképet.

    Körkérdés:kinek menny volt a legtöbb? (Ha jegyzitek egyáltalán?) Tudom, nem ez a legfontosabb, és nem is ettől lesz valaki jó sofőr, és persze szerencse is kell hozzá gazdagon. Csak egyszerűen kíváncsi vagyok.

Új hozzászólás Aktív témák