Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Toobee #128355 üzenetére

    Szerintem nem kell ebben a Sram, Shimano összeesküvést látni. A Pinion rendszer nem tud valódi alternatíva lenni, minden területen. Kétségtelenül van előnye, egy zárt rendszer, ami karbantartás mentes, legalább is nagyon sokáig az, védve van a sérülésektől is. Sárban is feltehetően stabilabban működik mint egy láncváltó. Viszont vannak hátrányai is, pl a súlya, ha bármi probléma adódik vele, nagyon kevesen értenek hozzá. Speciálisan pinionhoz gyártott váz kell hozzá, és az ára is nagyon magas, konkrétan amit te néztél, csak a váz, tag és a Pinion váltó közel 1,5 millió. És amúgy az a tekerős, markolatváltó se olyan szimpatikus nekem, furcsa, hogy nem csinálnak hozzá egy normális váltókart. A súlyra visszatérve, a legnagyobb átfogású, 18 sebességes Pinion P1.18 Gearbox 2,7kg súlyú! Azért ez baromi sok, ha azt nézem, hogy az én Shimano E8000-es pedelec motorom 2,8kg, és ez egy 70Nm-es villanymotor, van köztük 10dkg súlykülönbség? 2,7kg
    A Pinion szerintem 2 esetben lehet megfontolandó választás. Az egyik az az eset, amikor javarészt rendkívül sáros, mocskos helyen bringázol, tehát az év nagyobb részében, a másik eset meg a világjáró túrázás, ahol nagyon fontos, hogy egy igénytelen, mindentől védett váltórendszered legyen. Elvileg 10000km után kell karbantartani, bár ezt a sarki bringás boltban aligha fogják elvégezni. :)
    Előbb vennék magamnak egy Yeti SB150-es vázat, 3800 dollárért, szerintem itt a komplett váz taggal nem lehet több mint 2,7kg.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák