Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz parandroid #274477 üzenetére

    Az biztos, hogy nyugodt akkor lehet az ember autó szempontjából ha újat vesz, a mai középkategóriás autók már akár 5 évesen, 100-150 ezer km futással tudnak motor vagy váltó cserések lenni, esetleg mindkettő. Amíg van garancia, addig lehet anyagilag tervezhetően, nyugodtan autózni. Amint lejárt a gari, fontos, hogy mindig legyen egy zsebed amiből bármikor előszedsz 1 milliót. Máskülönben könnyen lehet, hogy az autód le kell tenni egy időre, amíg nem lesz meg a pénz a javításra. Ehhez még csak 15 éves autó sem kell. Szerintem nem feltétlen az évek számítanak egy autónál, hanem, hogy mennyire stabil konstrukció, illetve van e rendes gazdája. 15 évesen egy autó még lehet makulátlan, meg 5 évesen is lehet egy trágyadomb. Mindkettőre láttam már példákat. Nem rég cseréltem le egy 20 éves VW Polo-t, abszolút hibátlan autóként adtam el. Nem rohadt, műszakilag minden rendben volt vele, mondjuk rendszeresen költöttem is rá. Nekem tulajdonképpen még megfelelt volna, autóban nincsenek nagy igényeim, csak azért adtam el, mert be kellett látnom, kicsi a családnak. Új autó árakat végig nézve, hasonló érzésem támadt mint a mai felső kategóriás bringák esetében, át akarnak verni. :D Szó sem lehet róla, hogy 20 milliót adjak egy normális méretű motorral szerelt, családi autóért. Így maradt a használt.
    3 millióért vettem egy 10 éves VW Touran-t. 2.0 CR TDI motorral, 6 sebességes, olajos kuplungos DSG váltóval, 275 ezer km-el. A Polo után ezt brutálisan jó autónak érzem, pedig azt sem tartottam rossznak. El nem tudom képzelni, hogy ennél többre bárkinek is szüksége lehet. :D Sokat olvastam ezekről a motorokról, váltókról és úgy gondolom van esély rá, hogy engem még sokáig kiszolgál, komolyabb hiba nélkül, de benne van a pakliban, hogy bármikor ki kell húznom a fiókot és kivenni belőle 1 milliót. Az autózás nem olcsó dolog.

Új hozzászólás Aktív témák