Új hozzászólás Aktív témák

addikt

válasz lsebestyen #284157 üzenetére

Mallorca összefoglaló:

Először is kiemelném, hogy tök nagy élmény volt ott tekerni! Teljesen más környezet, tájak, épületek, emberek, nem unatkoztam egy percet sem a bringán, pedig 6 nap alatt 35 órát mentem (nettó idő).
    Hatan mentünk bringások, ennyi embernél azért már nehéz összeszervezni úgy, hogy mindenkinek jó legyen, de ahhoz képest szerintem nem voltak különösebb súrlódások. Síkabb részeken mentünk együtt, aztán emelkedőkön aki akart ment erősebbet. Ilyenkor én mindig visszagurultam az utolsó emberekhez, aztán másztam másodjára az ő tempójukban.

Három napot amúgy külön mentem, de ez inkább az időjárás miatt volt, illetve volt pár tag, akik már voltak a szigeten, így ők már bejárták azokat a helyeket, ahová én mindenképp szerettem volna eljutni.
    Útvonalakat érdemes előre megtervezni, rászánni az időt, utánajárni a helyi nevezetességeknek, kilátópontoknak stb. Sok idő elmegy vele, de utólag megtérül.

Navigációs fejegység nélkül teljesen elvesztem volna, a Karoo nagyon jó szolgálatot tett. Egy kisebb bug amúgy lehet benne szoftveresen, ugyanis ha a betöltött útvonalat reverse módban indítom, akkor iszonyatosan gyorsan lemerül. Az átlag 8-9% helyett óránként akár 17 százalékot is képes volt merülni. Két napon merült drasztikusan, mindkétszer reverse módban mentem. Ennek majd utána kell néznem.
    Ereszkedéseknél is jól jött, hogy láttam előre a kanyarok vonalvezetését, fékkel okosabban lehet bánni.

Szállás:

Palmaban szálltunk meg, közvetlenül a tengerparton a Helios hotelben. Tudom ajánlani bárkinek, aki bringázási célokból menne a szigetre. Konkrétan a bringásokra vannak ráállva: alsó szinten lehet tárolni a bicókat, 5 euró letétért lehet kérni lakatot is (mi csak beraktuk a tárolóba, senki nem nyúlt hozzá, vannak ott ezerszer jobb bicók, azokhoz sem nyúlnak), minden második nap lehet igényelni sportruha tisztítást, van két kerékpármosó, állvány stb. A pumpák mondjuk pont nem voltak túl acélosak, de gondolom agyon vannak használva.
    A budget szoba elég picike, de tiszta. Minden nap volt takarítás, új ágynemű, tengerre néző erkély, szerintem rendben volt. Két főre egy alap szoba 630 eur volt 6 éjszakára reggelivel, vacsorával. Szezonban gondolom drágább.
    Angolul tud mindenki, németül annyira nem szeretnek beszélni, de mivel tele van németekkel a sziget, így ebből sem lesz gond.

Szálláson kaja: híztam 3kg-t annak ellenére, hogy egész nap tekertem. :DDD Reggelire kb mindig ugyanaz volt, de végig sem tudtam próbálni mindent a 7 reggeli alatt, olyan bőséges a választék. Reggeliben benne van a korlátlan gyümölcslé/víz/kávé is.
    A vacsora mindig más volt: halak, különböző húsok, tengeri izék, desszertek...Komoly lakomákat rendeztünk. Vacsihoz viszont ital alapból nem járt, de ha valaki nem szeretne fizetni italért, akkor az még mindig ehetett levest, mert hogy az is volt mindig. :))
    Csapvizet nem erőltettük, a hotellel szemben volt egy ABC, a 6 literes víz 2,2eur volt, abból azért fogyott.

Ebédelni egyszer sem ebédeltem, sikerült mindig rendesen reggelizni, de kávéra, sütikére azért megálltunk itt-ott. Közkutak nincsenek, venni kell boltban innivalót, ha elfogy útközben. De mivel rengeteg bringás jön ide, azért minden puklin van egy kávézó legalább.
    Benzinkutakból is meglepően sok van.

Bicó bérlés:
    Huerzeler cégtől béreltük a bicókat, mindenki CUBE Agree Di2-vel ment, nekem jó volt minden. Kiszolgálás is pozitív volt. Vittem saját nyerget, ezt ajánlom másnak is. Árak fent vannak a honlapon, most 210eur volt a hat napra. Ha van valami komolyabb technikai baj, akkor whatsappon írni kell nekik, aztán jönnek helyszínre. Egyedül a külsővel nem voltam elégedett, vagy régi volt, vagy ennyit tud a rubino pro. :( Legközelebb viszont utánajárnék a bicóbőrönd kölcsönzésnek és vinni a sajátot, szerintem olcsóbban kijönne és mégis jobb a sajáttal menni.

Útminőség: poros kanyarok vannak bőséggel, aszfalt minősége átlagos, magyarnál mindenképp jobb, de az osztráktól messze van. Mélyebb kátyúk ugyan nincsenek (hiszen fagyok sincsenek), de néhol azért rázósabb. Főutak mellett mindig van szélesebb "leállósáv" itt lehet tekerni bringával, de akkor sem dudálnak, ha sávon belül mész. Autópályák mellett vannak szervizutak, ezek elég jól ki vannak találva.
    Bringásokra figyelnek az autósok, a STOP táblákra viszont nem. Városokban elég szűk utcák vannak, hiába ott a tükör, inkább betolják a kocsi orrát a kereszteződésbe, érdemes a bringásnak is lassítania.
    Nagyon sok bérlős autó van, ezekben ugye nem a helyiek ülnek, ők extra figyelmet érdemelnek, pláne a lejtmenetekben. Akkor érdemes csak kikerülni őket, ha biztos vagy benne, hogy észrevett téged. Hegyekben elesel, elüt egy autó, akkor oda a mentő sokára fog kiérni.

Utazás:
    Bécsből indul a gép, Ryanairrel mentünk, 20kg poggyász ki volt használva.

Biztosítás:
    Erről sokat nem tudok mondani, Atlasz utasbiztosítást kötöttünk, volt valami sport opció is.

Időjárás márciusban: elég változó, ahogy nézegettem évekre visszamenőleg, de nincs panasz: kétszer esett az eső, egyszer vége is lett fél10-kor, utak hamar felszáradtak, a másik nap pedig egész nap esett, az nem volt olyan kellemes. Szél az viszont van bőséggel, szelesebb részeken a lejtmenetben figyelni kell, mert szalagkorlát nincs, maximum 50cm magas kőfal, ha kikapja a kezedből a szél a bringát, akkor vár a szakadék. Naptejet illik vinni, én nem vittem és már első nap után leégett a pofám. :DDD Itt márciusban máshogy süt a nap, mint otthon.

Ami nem sikerült: Sa Calobra mászás, öböl megnézése, ugyanis pont egy hegyi felfutó versenyt rendeztek, ezért le volt zárva. Annyi csalódott outist még nem láttam egy kereszteződésben, mint akkor.

Hirtelen ennyi jutott eszembe, ha van kérdés, jöhet. :R