Új hozzászólás Aktív témák

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz sanzi89 #4206 üzenetére

    Shimano nál azért észrevehető a különbség. Régebben annyira nem (2006 körül még az alivio-deore-lx, előtte STX RC, parallax tömítésűek kb ugyan úgy nézett ki belül, még a kónuszaikat is össze lehetett cserélni többnyire), de most már bőven van különbség az agyaik közt.
    Pl az alsó kategóriában egyáltalán nincs tömítés, csak porvédő, nincs palást köszörült kónusz, a felsőbb kategóriában ez megjelenik, feljebb még a csésze minőségén is lehet látni különbséget. Aztán XT nél és hozzá hasonló kategóriában ajakos tömítés, plusz külső porvédő gumi (anno ezt hívták parallaxnak..).
    Aztán most már az XT pl vastag alu cső tengellyel van, nagyobb kónusszal mint az előtt, stb.
    Az agypalást sem ugyan az, XT nél már általában szélesebb, így merevebb a kerék. Az agypalást megmunkálásában is vannak nagy különbségek, és annak erősségében. Na meg nem beszélve a súlyról..
    Szóval azért minél drágább, annál szebben beállítható, annál szebben fut, jobb a tömítése, merevebb a kerék, jobb a hajtás hatékonyság. Persze van aki ezeket a különbségeket soha nem fogja észre venni, és van akit nem is érdekel.
    Az ipari csapágyas agyak teljesen másról szólnak.

    (#4227) M_o_g_y_i
    Ez se tűnik rossznak, ezt nem ismertem eddig.

    (#4229) jackbacsi87
    Olaszból is van olcsó is meg drága is. Menet az nem lényeg, középcsapágynak szokott csak más menete lenni, nem BSA hanem Italy, más fajta középcsapágy kell hozzá, ennyi, a legtöbb hajtóműhöz lehet kapni olasz csapágyat, szóval nem igazán probléma ez. Alkatrészt mivelhogy a kerékpár márkák nem nagyon gyártanak külön, ezért azzal sincsen probléma. Ugyan azok a szettek, vagy főbb alkatrészek vannak az olasz márkákon is mint az összes többi másikon.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák