Új hozzászólás Aktív témák

  • stracker06

    aktív tag

    válasz fi:zi'k #5171 üzenetére

    Ha kevés pénzből kell kijönnöd, szerintem is érdemesebb a használtakat nézegetned, venni egyet és azt "reszelgetni". Normális összegekért lehet találni már egész jó gépeket is, szerintem.

    Saját példa:

    Sok évvel ezelőtt volt egy tesco-s bicajom. Nagyon szeretek tekerni, meg szoktam is, így egyre több dolog ment rajta tönkre/nem olyan volt, mint amilyet szerettem volna. Néhány évig használtam a gépet és a végére azt vettem észre, hogy több olyan alkatrész van rajta amit cseréltem, mint olyan, ami eredetileg is rajta volt. (Cseréltem: kerekeket, abroncsokat, racsnit, láncot, ülést, üléscsövet, fékbetéteket, fékkarokat, markolatot a kormányon, bowdeneket /ennyi jut eszembe/) :) A kaput az tette be, amikor tönkrement a monoblokk és elvittem javíttatni. Kifejezetten jó hírű szervizbe vittem a gépet, de sajnos nem tudták levenni a hajtókart úgy, hogy az nem sérüljön meg. Mondtam, hogy hagyják akkor, azt most valahogy nem szeretnék venni (középiskolás zsebpénzből nem volt egyszerű). :DDD Ott a boltban mondta a csávó, hogy Ő azt javasolja, hogy vegyek másikat, ezt így már nem érdemes javíttatni. Elhittem neki! :K
    Mindez az egyik nyár elején történt. Szerencsére azon a nyáron ráakadtunk egy használt, magán kézben lévő, nagyon jó állapotú Schwinn Crossfit típusú trekkingre (NEM Schwinn Csepel, csk simán Schwinn! :D ). Megvettük, azóta is azt használom. (A tesco-s bicajt ezután eladtam.) (Csak annyit mondok, hogy nagyon nagyon olcsó volt. :B ) Tudom, hogy nem mai gyerek, de ez nem zavar, sőt inkább örülök is neki (szeretem a "veterán" cuccokat.) A kora ellenére viszont szerintem nagyon jó állapotban van, vigyázok rá, magam javítom. Mióta megvan, szinte semmi jelentőseb alkatrész nem ment tönkre rajta. (Cseréltem: hátsó kereket /az előzőt én tettem tönkre-véletlenül/, racsnit, láncot /a régi is jó volt, de így megnyugtatóbb/, lefestettem a sárhányókat, markolatokat.) Mostanában kezd tönkremenni a monoblokk, de meg is érdemli már a cserét, hisz nagy valószínűséggel még a gyári egység van benne, ami nagyjából 20! éves. A felújításokat általában apránként, a legköltséghatékonyabban, a legjobb ár/érték arányon végzem, egyetemista vagyok, van mire költeni a pénzt. ;]

    Szóval, a javítás előtt egy olcsó bringa esetén megéri elgondolkodni, körülnézni, jól megfontolni a dolgot. ;)

    [ Szerkesztve ]

    SFm™

Új hozzászólás Aktív témák