Új hozzászólás Aktív témák

  • zack

    nagyúr

    válasz Teasüti #6238 üzenetére

    Nem akarok vitázni, de nem teljesen értek egyet. :U Szerinted ha zsír olyan nagyszerű lenne, a motorsportban nem azt használnák? Még mielőtt a kettő közötti teljesítményt hoznád fel ellenpéldának, mind a két eszköz esetén a lánc továbbítja a nyomatékot amit a hátsó kerék visz át pl az aszfaltra. A lánc van kitéve a legnagyobb erőhatásoknak, és kétlem hogy egy zsír eljut oda a láncban, ahova egy olaj. Ráadásul a zsír állagából adódóan, még ha valami véletlen folytán el is jut ahova kell, az első komolyabb igénybevételkor viszkozitásából adódóan ki is szorul onnan. Mondjuk ehhez nem kell mérnöki végzettség, csak mélyebben bele kell gondolni az alkatrészek működésébe, és ami nagyban nem működik (motoroknál), az valószínű kicsiben itt sem fog.
    Csak amíg egy Hayabusa láncot ha zsírral kennél 2000-3000km után cserélnél 30000km helyett, addig egy bringa esetén is pont ezek a folyamatok zajlanak le, de jóval lassabban, és kevésbé drasztikusan.

    "Akkor az összes gyártó is egyben egy kontár idióta, amiért gyárilag zsírozzák a láncokat"

    Nem, nem azok. De ez még nem jelenti azt hogy neked utána zsírral kell kezelned. :U A zsír kiváló nedvesség taszító anyag, így a gyártók egy új bringa esetén, a szállításkor felmerülő párás, nedves, szélsőséges időjárást, ami a láncra veszélyes lehet elsősorban korrózió szempontjából, ezzel küszöbölik ki. A pára igen gyilkos tud lenni a láncra nézve, pláne ha nincs mozgatva, és hetekig a tengeren ringatózik egy konténerben.
    Elsősorban az új alkatrészek védelme miatt zsírozzák gyárilag.

    Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3

Új hozzászólás Aktív témák