-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
FIREBLADE78
addikt
Nem tudom gyerekek. Mindig "szervizbe" megyek,ott meg cserélik. Viszont 1-2 hetente lemegy a nyomás 1 bár köré,alá is. Gumi smart sam,belső anno gyári volt,most sztem no name.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Az említett spray jó.100-150km-enkénti aszfaltnál törölni-kenni-törölni kell.Ha poros vagy vizes körülmények között hajtod,minden alkalommal.Száraz kenőanyag.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Acef
addikt
válasz Hasaggymeg #66852 üzenetére
Köszi, és a többi?
Tehát az alábbiak közül mit javasoltok?
sor:
- Shimano HG 50
- Sram PG 830
- Sram PG 850 (ez megéri a + $-t?)
lánc:
- Sram PC 850
- Sram PC 870 (ez megéri a + $-t?)[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz FIREBLADE78 #66851 üzenetére
Miért nem kérdezted, hogy milyet tesznek bele? Ezt a problémát nem jelezted náluk, nem mondtak rá semmit?
Cserélhetnéd magadnak is akárEverybody lies.
-
ShiTmano
aktív tag
válasz FIREBLADE78 #66851 üzenetére
Jobban jársz ha keresel másik szervizt, de még jobb ha Te cseréled. Ha keveset használod, akkor évekig jónak kellene maradnia. Nyomásvesztés is fura. Montigumik sokáig megtartják a nyomást, mert nagy térfogatúak és relatíve alacsony nyomás van bennük. 1bar az már halálos a belsős rendszernek. Szerintem még terepen sem szabadna lemenni 2bar alá. Persze ez méretfüggő is.
Nem lehet hogy latex belsőt raktak bele? Azok hamar eleresztik a luftot.
Hasaggymeg mit szólsz Te ehhez?
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Nem volt soha Sram láncom,de Shimano rendszerrel Shimano láncot szoktam használni és jól működik.Próbáltam KMC-t,jó is volt,de a sajátja volt mindig a legjobb.Amúgy meg elég nyúlósnak tartják az 50-est,végy 70,vagy 90-et.
ShiTmano...én azt szólom,hogy ez az a tipikus dolog,ami csak akkor lesz jó ha te magad jársz a végére.Gumidefekttel amúgy is csak a nők járnak szerelőhöz.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
FIREBLADE78
addikt
Ideje lesz megtanulnom cserélni. Kell hozzá vmi szerszám? Gondolom jutubon van fent videó róla?
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
ShiTmano
aktív tag
válasz Hasaggymeg #66856 üzenetére
"Gumidefekttel amúgy is csak a nők járnak szerelőhöz."
Tudtam Én, hogy Téged kell megkérdezni.[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
ivana
Ármester
válasz FIREBLADE78 #66851 üzenetére
Azért belsőt cserélni célszerű megtanulni nem nagy cucc és azért hasznos tud lenni.
Én tapasztaltam már olyat, hogy az új belső jobban ereszt és néhány fújás után jobb lesz, nem tudom miért van (presta és olyan tanyabike szelepnél volt velem ilyen)
Műanyag bigyó nem árt kb. 500Ft. Ha gyorszáras a kerék más nem kell. De ha nincs műanyag két villás kulccsal is le lehet szedni, vagy ha hajtogatós akkor kézzel de ez advanced skill.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz FIREBLADE78 #66860 üzenetére
10 perces munka, egy belső kb. egy ezres. És akkor nem kell várni.
-
ShiTmano
aktív tag
válasz FIREBLADE78 #66860 üzenetére
"Most 2500 péz,számlával,nem tétel." Jah, csak szarul csinálják meg.
Ez kell Neked, meg egy doboz babahintőpor.
[link]
Belső vásárlásnál szeleptípusra és méretre figyelni. (Átmérő+vastagság)(#66863) Hasaggymeg Háton a biciklivel terepfutni!?
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz FIREBLADE78 #66857 üzenetére
Ez alap,kis túlzással olyan mint az,hogy amíg nem tudsz úszni addig nem ülsz csónakba.Elég egy negyvenes kör közepén az országúton,vagy mezőn defektet kapni és máris megoldhatatlan a hazajutás...hacsak nem vagy terepfutó is egyben.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ShiTmano
aktív tag
válasz FIREBLADE78 #66865 üzenetére
Beleszórod a külső belsejébe. De csak finoman, hogy egy vékony réteget képezzen. Így amikor összerakva felfújod a gumit, el tud helyezkedni rendesen a belső. Nem tapad a külsőhöz, nem marad gyűrött, csavarodott.
Érdekes, hogy valaki nem használja, azt hittem ez alap.
És még annyi hogy nem rögtön üzemi nyomásra fújod, hanem jóval kevesebbre, és körbe pattogtatod a kereket párszor. Utána mehet a teljes nyomás. Mindig így csinálom, évekig bírja. Így tanítják a gumiszerelő akadémián.(#66864) ivana Oké, de 20 kilóméteren keresztül?
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
Jester01
veterán
-
ShiTmano
aktív tag
válasz Jester01 #66868 üzenetére
"Ezt annó mi is így tanultuk gyerekkorunkban." Ugye-ugye. Nekem is így tanították a nagyok a 80-as években.
(#66870) ivana Régen volt outim is(csepel marathon), annál is így csináltam. Soha nem volt felütésesem. A kapcsolódó szöveget csak félig-meddig értem. De valami olyasmit makog, hogy az a tévhit hogy hintőpor nélkül összevulkanizálódik a gumi. És hogy ez nem igaz ezért nem kell bele. De nem azért rakjuk bele, hanem a fent említett ok miatt.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
6030D
Ármester
válasz FIREBLADE78 #66860 üzenetére
1000 ft két noname belső a deca-ban, 5-700 ft a leszedő. 1900 ft könnyített mtb versenybelső lehet venni. Ha 2-3 havonta vitted, akkor évente 10e ft-ot költesz belsőcserére?
2500 rohadt sok egy belsőcserére!
Hintőporozni én se szoktam, alapból van is valami por már a belsőkön. Illetve több porral nem tapad, de akkor ugyanúgy meg is tekeredhet a belső/külső egymáson, alacsonyabb nyomáson, fékezésnél, nem?
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ivana
Ármester
válasz ShiTmano #66872 üzenetére
csepel marathon Kb. annyira outi mint a tesco fully mtb (bocsi, de nem szeretem amikor az ilyeneket outinak hívják, ezek túra bringák, vagy libakergetők)
Sheldon oldala azért elég jó, és nem nagyon szoktak rajta hülyeségek lenni.(#66873) 6030D Ilyen dekás belsővel voltak gondjaim, vettem négyet és mind a 4 szétment magától
-
ShiTmano
aktív tag
A külsőnek a felnire kell tapadnia-felfeszülnie, nem a belsőre. Szép lenne ha a gyenge gumibelső fogná vissza a külsőt. Extrém alacsony nyomáson lehet, hogy el tud fordulni a külső, de annak semmi köze a hintőporhoz. Ott akár le is tud fordulni a felniről a gumi. Meg nem kell 1 méterről körbeszórni a bringát, hanem csak a megfelelő helyre egy keveset, és kézzel eloszlatni a külsőben.
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
ShiTmano
aktív tag
30 évvel ezelőtt mégis milyen outit vettél volna?? Volt ez meg a Favorit. Aki akkor külföldön járt csillogó szemmel mondta hogy látott már Peugeot bringát is, és hogy az az isten.
De a lényegen nem változtat. Vékony keréknél is ugyanúgy működik, defektem is alig volt.
Megint félreérted. Nem mondtam hogy hülyeséget ír Sheldon, csak hogy nem azért használjuk mint amit Ő ír téveszmének, hanem amit Jester is írt.[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
nagyúr
-
-
ivana
Ármester
válasz ShiTmano #66876 üzenetére
Ezeket még akkoriban is félverseny néven árulták... Az a baj, hogy ilyenek elárasztották a hirdető oldalakat outi néven, pedig a csepelek egy az egyben a 28-as túra csepel váza, szarabb papucsokkal, meg késői ahogy telt az idő egyre rosszabbak a szoci cuccuk, egy apolló jobban hajlik mint a 75-ös női túrám. Kerekük általában 32-es vagy még szélesebb.
És igen volt favorit is és az ezerszer jobb, még a legrosszabb is. De ők egészen a super recorddal szerelt kemény verseny gépig, meg pálya vázig mindent gyártottak.(#66878) 6030D Lehet csak kifogtam valami rossz szériát, de inkább hanyagolom ez után, jobb a békesség.
[ Szerkesztve ]
-
ShiTmano
aktív tag
Mondjuk ha jól bezsírozod a felni peremét meg a gumibelső felületét akkor könnyen elcsúszhat. Elképzelem hátsókeréken ahogy teker a bringás, mégis egy helyben áll, csak a felni meg a belső forog a külső nem.
(#66879) ivana Oké, ebben igazad van. Nem tudom hányas külső volt rajta, de vékonyabb fajta -talán 28-as- és ott is bevált. És itt a vékonyan is bevált-on van a hangsúly, nem azon hogy a váza jó vagy rossz. Lehet hogy 23ason már nem működik, de Fireblade Smart Samet említett.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
salieri.
őstag
Valaki esetleg sisakvásár előtt áll ez egy igen jó vétel
Na meg mellé ez az országúti
-
ShiTmano
aktív tag
Találtam egy cikket a Marathonról. 28-as gumi volt rajta. [link] Én még most is inkább outinak mondanám mint túrakerékpárnak. Vékony gumi, koskormány stb. Tudom manapság ráraknak egy csomagtartót az outira és akkor már túrabicikli lesz, meg eggyel nagyobb gumit, akkor már gravel. Túrabicikli szvsz a trekking.
De egyébként mai szemmel már tényleg nagyon ósdi kinézetű ez a Marathon.(#66881) ivana A körbepattogtatással verted össze a felnit? Mondjuk 23-asnál el tudom képzelni.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
ShiTmano
aktív tag
válasz Napfénysüti #66877 üzenetére
Csak nem Marathonnal?
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
ivana
Ármester
válasz ShiTmano #66883 üzenetére
Véletlen ráejtettem a beton hibára a kertben, nem volt vicces, én is néztem, hogy ezt meg hogy.
Van apolló vázam (igaz kontrásként annak elmegy, de a túra jobb), meg vele egykorú outi vázam holnap lefotózom, teljesen más. Meg menni is velük. Ezeket jobb híján szokták túra gépnek hívni (akkor mondjuk a mai trekking helyett tényleg ezek mentek), de létező kategória és nagyon nem fér be outinak, teljesen más. Dögivel gyártották nyugaton is ezt a fajta bringát.
-
ShiTmano
aktív tag
De gondolom, nem nagyon volt felfújva?
Apollót nem ismerem. Marathont annak idején nem is outinak, hanem egyszerűen versenybiciklinek hívták.
De ez ma már történelem.....[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
flash-
veterán
válasz Pttypang #66827 üzenetére
na csak sikerült a dolog!
leírom hogy a merretekerjek által létrehozott utvonallal hogy lehet strava-ban navigálni:
a merretekerjek által letöltött gpx-et betöltöttem ide:
LINKmegadtam egy tetszőleges dátumot, bepipáltam a "Convert a Route to a Track" aztán upload.
majd generált egy fájlt, azt letöltöttem.aztán strava-nal jobb felső sarok plusz gomb- upload.
Activityt elneveztem, és kiválasztotattam hogy ride, aztán save and view.Majd a villáskulcs ikonra kattintottam oldalt és ott arra hogy create route.
majd save.ennyi.
így sikerült.ma teszteltem is.
szuper volt![ Szerkesztve ]
-
concret_hp
addikt
van valami jó technikátok arra, hogy folyamatosan húzzátok is a pedált, ne csak tapossátok? én párszor azért azt veszem észre, mintha a húzás fázis kimaradna...
vagy fullba vagy sehogy :D
-
veterán
válasz concret_hp #66890 üzenetére
Figyelj oda ra, aztan egy ido utan megszokod es mar odafigyeles nelkul is ugy csinalod, kb mint a porgetesnel.
Nekem meg mar kopik a marokvalton a gumi, ma voltam a decathlonban es olyan furan "mas" volt az uj bicokon a valtokar, akkor jottem ra, hogy bizony, az enyem hasznalatban van eleg sokat
Ha mar ott voltam, raneztem a privatban kapott kerdesre, nem, az uj rr340-en sincs semmi extra a villaban, valtozott, megforditottak, vastagabb lett ha jol latom, meg kapott tarcsafek felfogatast.
Meg akcios a miskolciban a sarvedo, elso&hátsó csodálatos színekben 290 huf, be is szereztem egy neonsarga hatsot, a taskaban elfer, ha elkap az eso, felteszem, legalabb noveli a lathatosagot
[kép](#66893) -=RelakS=-
Igen, erre a megoldasra gondoltam en is, csak nem tudom, akkor megmarad-e az utvonal.
Vegulis csak arra kell figyelned, hogy mindig erot fejts ki a labaddal, a huzas resz nekem platformpedallal is megy, ha a decathlonos olcso turacipo van rajtam, olyan jol beleallnak a csavarok a talpaban a mintaba valahogy[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
Krisz79
őstag
válasz Runner_fxr #66889 üzenetére
Mert 170cm magas vagyok és aránytalannak találom az alkatomhoz...
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Krisz79
-
-=RelakS=-
veterán
válasz flash- #66887 üzenetére
Vagy csak simán megrajzolod My Routes-ban ugyanazt
Ciki akkor van, ha a konvertálandó útvonal nem esik egybe a térkép útjaival. Most próbáltam egy korábbi bringázásomat routnak bekonvertálni, hát nem tudom, milyen susnyásba tekernék be, ha követném
Crytec210
És ha konvertálás után törli az "edzést"?Ami meg a húzást illeti: úgy reákoncentrálok, hogy akkor meg taposni felejtek el
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
concret_hp
addikt
fogaskeréksorrol hogyan tudom megállapítani, hogy mennyire kopott? van valami láncnyúlásmérőhöz hasonló divájsz?
van két félig kopott sorom...vagy fullba vagy sehogy :D
-
veterán
válasz concret_hp #66894 üzenetére
Ha nincs veluk egyutt kopott lancod, akkor kuka.
Gondolom a fogak szelesseget kene nezni, ha van ujkori adatod es kopott adatod, akkor osszehasonlithatod, de ranezesre is beloheted. En peldaul eleg rossz vagyok ebbenEverybody lies.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Krisz79 #66892 üzenetére
Jó mondjuk az tényleg határeset. Bár egy S-es vázzal megpróbálkoznék.
Engem meg jól megszívatott a a Cube nagyker, elfelejtettek szólni, hogy nem tudják teljesíteni a rendelésem.
Ma kérdeztem rá. Úgy fest, hogy nem lesz Stereo Hybrid. Egy darabot nem hoznak magyar piacra. Az összeset eladták külföldön. Gondolkoztam rajta, hogy berendelem egy német webshop-ból, ott elvileg júniustól elérhető, de kb 300k-val kéne többet fizetnem érte, mint a magyar nagykerár. Egyelőre marad a Bergamont Contrail. -
Hasaggymeg
Topikgazda
Nem is olyan biztos...mert úgy hintőporozni,hogy egy pici se kerüljön a köpeny-felni érintkezési felületére elég nehéz,és ha ez megtörténik akkor bizony egy lágyabb gumival történő fékezésnél megmozdulhat a köpeny a felnin.Az meg a szelep kiszakadásához vezethet.Sheldon még azt mondja,hogy ha kicsit összetapad a külső a belsővel jobb eséllyel érsz haza egy kisebb defekttel.Amúgy meg én sem használok soha.
#66890) concret_hp...nem rég került felszínre egy kutatás mely szerint ha figyelsz a húzásra az a nyomás kárára mehet.Így a patentes pedál egyetlen előnye,ami mellesleg nem elhanyagolható,az a lábad pedálról való le/elcsúszásának megakadályozása.
(#66891) Crytec210...Manitousított a bétvin?
(#66894) concret_hp...mondjuk egy is beillesztett nagy felbontású képpel meg lehet állapítani kopott-e a sor.
(#66896) Runner_fxr...ha még téged,régi kereskedő motorost is megszívatnak,mit szóljuk mi?! Röhej ez a piac!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
veterán
válasz dokee78 #66898 üzenetére
Dehogy, csak picit vastagabb es vegre tenyleg a testsulyhoz allithato a rugo elofeszitese(?), vagyis ugyanaz mint eddig, csak szepen kiir egy szamot, asszem 55 a legkevesebb, de miota megvettem, azota nekem ki van teker ve a legkonnyebb allasba es igy mozog 4-5 centit, mar majdnem jo valamire, esetleg padkanal leerkezeskor.
A lockolhatosagot elfelejtheted, habar ha betelered a legkemenyebbre, akkor asszem nem igazan mozogA tarcsafek felfogatas, az anyagvastagsag valtozasa, kivancsi lennek az uj telo tomegere, de ebben a kategoriaban ez ugyse szamit annyira. Szinte biztos vagyok benne, hogy nehezebb lett, nem apro mertekben azert.
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
SoulReaver
veterán
válasz Hasaggymeg #66843 üzenetére
Ezzel én is így vagyok. Voltak ezelőtti gépeim is, de nem volt se telefon, se fényképezőgép, hogy lefotózzam.
Pedig volt egy jó kis BMX-em, nagyon szerettem, szinte mindenhol megvolt hegesztve már, 1x a kormány tört le, amikor haverokkal tákolt ugratón másik 5 haverunkat próbáltam átugratni, akik bevállalták, hogy alá fekszenek, stb..
Kemping is volt, de azt hagyjuk.. MIkor szétnyílt alattam, mert szétnyithatós volt(mint a legtöbb), vittem is ki a zsibire eladni.. Aztán lett még az első generációs MTB, full műanyaggal szerelve(pedál, fékkar, hajtókar, stb) Azt felspéciztem, teleszkópot is kapott, de az is megtört, a közép agy mögötti villa rész vált el.
Utána kezdtem ezeket építeni, pont sorrendben raktam fel őket.
Mire eljutottam a Konáig, kipróbáltam ugyan, hogy mit bír, de vagy ő volt egy elpusztíthatatlan romboló, vagy én nem voltam már elég vad neki... Meg azért messze is volt a legközelebbi jó terep(tokaj, lillafüred), így csak porosodott, aztán lett a cruiser..
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest