-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #248827 üzenetére
Nálam a felni csere is sokat adott. Felnik közt is mi különbség tud lenni. Korábban a kls felni akár hogy állítottam nyikorgott valahogy más volt a kerékpár is .. (csak szárazon közlekedek).
Mióta megvan a dtswiss 460 felni, álom a fékezés. Komoly fékerő mellett. a tristop betétekkel. Simán orra vág ha rafogsz. És hangtalan! teljesen, finom smoove feeling a rendszer. Jo kis felni[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Fall-N #248886 üzenetére
Azt a részét értem, elég sokat váltogatok, hogy "optimális" legyen a pedálfordulat és kényelmes a hajtás - számomra, nyilván ez szubjektív. Azt értettem meg most, hogy "erőszakkal" próbáljak meg minél nagyobb pedálfordulatra átszokni annak érdekében, hogy kevésbé nyírjam a kevesebb "nagy" helyett a több "kicsi" erőbevitellel az izmaimat, és ezzel egyben javítsam az állóképességem. A többi úgyis alkati kérdés lesz, meg nyilván szokás, hogy állva taposok felfelé vagy gyorsan pörgetek, és így tovább. De a lényeg megvan: növelni a fordulatot, közben odafigyelve az alacsonyan tartott pulzusra.
#248888 mauimagic: 3 tányér van elöl, a legkisebbet nem is használom, úgyhogy van bőven elég fokozat hozzá.
#248890 parandroid: az, hogy mennyit tudok elérni, majd kiderül akkor, ha megpróbálom. Szerintem a 80-al nem lesz gond, emelkedőn most is szoktam könnyebb fokozatban ülve gyorsabban tekerni, de majd lemérem, és kiderül. Síkon szoktam inkább lassabb fordulaton izomból menni, azt kell akkor átszoktatnom pörgetésre. Figyelembe véve a pulzust. Átjött a lényeg, most már tudom mi a teendő: felmérni, hogy jelenleg hogy csinálom, és átszoktatnom magam a gyorsabb lábtempóra. Remélem az kevesebb terhelést ad az izmoknak is. Gyerekként 1 sebességes biciklijeim voltak, még kézbesítettem is újságosként diákkoromban, ráadásul nagyon dombos vidéken, és akkoriban a kempinggel meg a jó pár tucat kiló újsággal nem nagyon volt választásod. Valószínűleg innen a lassabb tekerős megszokás, és át kell szoknom.
#248891 6030D: szoktunk túrázni, szóval tudom, milyen mászni meg hasonlók. Szerintem is túlbeszéltük, a lényeget megértettem, további kérdéseim úgyis csak akkor lesznek, ha kipróbáltam, milyen. A síkkal sem lesz gond, van hely hozzá. Kitapasztalom a számokat és a képességeimet, megnézem az eredményt, aztán lehet tovább finomítani.
#248894 avl: valószínűleg be lehet, de tudom figyelni is, szerintem rá fogok érezni, és nyilván nem az a lényeg, hogy centire meglegyen, hanem az, hogy figyeljem, hogy milyen tendencia mit vált ki belőlem.
#248899 szuszinho: biztos van jobb, de hozzávetőleges értéknek jó ez is, nem sokban szokott eltérni a felkarostól. És amúgy sem versenyezni készülök, csak megtanulni hatékonyan eltölteni a bringán töltött időt. Jelenleg nem tervezem, hogy a bringa árát még egyszer ráköltöm mindenféle felszerelésre, az ilyesmin majd akkor gondolkozom el, ha fél év múlva is csinálom ezt az egészet.
@all: köszönöm mindenkinek a tippeket és tanácsokat, és valóban túlbeszéltük a témát, ami a többségnek úgyis unalmas. Egyelőre felesleges tovább vesézni ezt, jöjjön inkább most pár ebike, wax, valamicsörögabringán és minekmentoda thread, és majd pár alkalom után felfrissítésnek felhozom újra a témát, ha már lesznek gyakorlati tapasztalataim is a pörgetésről.
-
mauimagic
aktív tag
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #249066 üzenetére
Tűhegyesre csak a teljesen hanyagok hagyják, leginkább tanyabájkon.
gordonfreemN...még sokat elmennek.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
chubby2o6
senior tag
válasz Fall-N #249113 üzenetére
Ez így megint nem igaz . Egyenes fejcsőbe simán tehetsz olyan csapágyat alulra, ami fogadja a kúpos nyakú villát. [link]
Nyilván csak félintegrált kormánycsapágy esetében, ha integrált csapágyat fogad a váz, akkor erre nincs lehetőség, bár azok a vázak, amikbe integrált kormánycsapágy kell, amennyire tudom, mind kúpos fejcsövűek. -
Tin
veterán
válasz Fall-N #249115 üzenetére
A megszokásban bízom én is. Ma direkt úgy mentem, hogy nem a pulzust figyeltem, hanem a pörgetést, és abban a tempóban haladtam, amiben adtam is bele, de mégsem éreztem azt, hogy totál kinyírom magam. Oda-vissza mentem az 1km-es távokat nagyjából síkon, és egy-egy 2 km-es "kör" után megálltam meg kicsit, hogy visszamenjen a pulzus 140 alá, de a végén már meg se álltam. A táv így 31 km lett, kellemesen el is fáradtam, a végére pedig már éreztem is a lábaimat.
A pulzus meg annyi, amennyi. Nem éreztem rosszul magam közben, kifacsartnak sem, egyszerűen ennyi az, amikor nem eszetlenül nyomom neki, hanem végig 90+ lábtempó. Jövő héten kipróbálom majd esetleg ugyanezt kontrollált pulzussal, de most inkább abban bízom, hogy idővel elindul lefelé a pulzusom, és ugyanez a tempó alacsonyabb pulzust fog eredményezni. Berakom az összesítést csak azért, hogy látni lehessen, hogy van, akinek ilyen magas a pulzusa egy közepesen megnyomott edzéstől is.
#249114 Maximum1: oké, megértettem, hogy magadhoz mérsz, de sajnos nem mindenki születik biciklisnek, így a tanácsaid sajnos nem sokat segítenek, ellenben a többieké nagyon is. Hozzád képest túl mélyen vagyok, megértem, hogy nem tudsz segíteni, de akkor legalább ne is próbálj meg lehúzni, kérlek.
#249121 6030D: semmi ilyen tudományos dolog. Szar kaját régóta nem eszek, tudom, hogy a fehér kenyér hízlal, eszem müzlit, salátát, csirkét és mindenfélét rendszeresen. A fogyási képlet egyszerű: csökkentem az adagokat, és kész. Meg persze nem este későn kajálok, ha kell, elhagyom az esti nasit, csokit, és így tovább. Ez a fajta nagyon kontrollált bevitel biztos még jobb lenne, de az odafigyelés is nagyon sokat segít.
-
abéla
senior tag
válasz Fall-N #249058 üzenetére
Lévén nem egy mai darab(ilyen, csak a flat), viszont extrémebb (csúcs)terhelésben nincs/nem lesz része, (+figyeltem meghúzási nyomatékokra), így bízom benne, ha össze is jönne egy fáradásos törés, annak lesznek előjelei;
ha meg nem, legalább igazoltnak érezhetem a sisakviselést .Viszon annyival másabb(jobb), mint az alu-kormány, hogy ha ez akár be is következne, már simán ismét karbont vennék (mondjuk már lehet újat ).
hootka!
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #249382 üzenetére
Nem majdnem, hanem beviszem amit olyannak ítélek pl coop bolt, mini stb...végig tolom a soron magam mellett, kárt nem okozok. Néhány csodálkozó szempár...Eddig problémám nem volt belőle. De olyan hely is volt már ahol ilyen forgó kapu volt a bejáratnál, feltűnt hogy mozdítható, megemeltem es arrébb tettem és bevittem a bringát. Mondjuk az nem élelmiszer bolt volt.
[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz Fall-N #249662 üzenetére
gépészeink már rámutattak, hogy a menet nem illeszt rendesen, meg ilyenek, persze aztán kijött, hogy még így is van előnye (a trehány pressfites vázak mellet aztán főleg), én is jobban örülök, ha egy kulccsal ki tudom tekerni, nem kell püfölni, meg préselni..
Nem néztem utána, de szerintem az összes hidrós fékemnek kerámia dugattyúja volt, ahol gumigyűrű tömít (?), az MT400-astól az XT-ig, de legalábbis biztos, hogy az SLX-nek és az XT-nek az van. Nem a kötözködés miatt, csak nem olyan extra ez.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
bardi
aktív tag
válasz Fall-N #249662 üzenetére
Pont, hogy a pressfitnél nem tudsz nagyobb tűrést megengedni, emiatt nyikorog sok váz, meg döglik meg a csapágy benne, mert egy igénytelenül legyártott szar a középrész, az egytengelyűséget messziről sem ismerve.
A menetes az, ahol annyi alkatrész meg deformáció van, hogy a szarul legyártott vázzal sem lesz gondod. A menetes perselybe, amit betekersz a vázba, szerinted hogyan van rakva a csapágy? Megsúgom, bele van préselve, aka pressfit.
És az igazság az, hogy a pressfit a jobb műszaki megoldás, kb mindenhol így használják a csapágyakat, ahol nem a taiwani gyárakban történő fillérbaszás az elsődleges szempont.
Egy előnye van a gyártás közbeni igénytelenség elviselésén kívül a menetesnek, hogy otthon egyszerűbb szerelni, ami vázban vezetett bowdeneknél nagy előny lehet.'92 Honda VFR 750
-
MPowerPH
félisten
válasz Fall-N #249678 üzenetére
De, kell oda, nem jo ha szaraz, pont e miatt. Recseghet tole a hajtas, ahogy feszul a valto. Nekem csont szaraz volt, gyarilag nem raktak oda zsirt. Kapott egy keves koszt, es bumm.
Egyebkent innen a topikbol, raadasul szervizestol kaptam a tanacsot, hogy nezzem meg, mert okozhat hasonlot.
Don't Tread On Me
-
FireKeeper
nagyúr
válasz Fall-N #249662 üzenetére
lehet nem fogalmaztam egyértelműen: teljesítmény szempontjából jobb a pressfit HA jól van implementálva. nagyobb pontosságot tud mint a menetes, könnyebb, merevebb. persze ehhez az kell hogy jó legyen a váz, ugye általában ez megy félre. meg a két kupakos, műanyag középső elemmel összekötött BB sem ideális konstrukció, lásd hambini féle 1-részes BB-k.
nekem BSA van, direkt ilyet akartam mindenképp, én már nem bízom egyik vázgyártóban sem hogy képes legyen megfelelően kifúrni egy lyukat (TIME-ra meg nem telik ), és a menetest ugye nagyon könnyű otthon is szerelni.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
Fall-N
veterán
válasz Fall-N #249694 üzenetére
Az lemaradt, hogy a BSA külső csapágyaknál is lehet kicsi Q-faktor, például az én Funn hajtóművemnek nagyon kicsi, nem sok hely van a váz láncvillája és a hajtókar között. Sőt kisebb is sokkal a régi 3 tányéros hajtásnál a Q-faktora, meg is kellett szoknom, hogy nem kell annyira "terpeszben" tekernem.
A könnyű otthoni szerelés meg mindennél többet ér.
[ Szerkesztve ]
-
FireKeeper
nagyúr
válasz Fall-N #249694 üzenetére
én mondjuk ezt a 29/30mm-es tengely dolgot sem értem már, az minek jó, amellett hogy kell kötnöd egy rakás kompromisszumot ha olyan szabványos bb házba akarod beleerőltetni ami amúgy 24 millis tengelyhez volt méretezve. főleg ha még aluminium is a tengely, na az aztán full katasztrófa
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
válasz Fall-N #250111 üzenetére
Keton testekre gondolt szerintem. (Angolul Ketone). Ezt beszélig manapság az országútisokkal kapcsolatban.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Fifaisshit
őstag
válasz Fall-N #250111 üzenetére
Az a Keto csoda napjaink legegészségesebb fogyása módszere, maradjunk annyiban orivosilag is igaz 3 honapig lehet csinálni folyamatosan utánna az étrendet lehet folytatni azonban kell beleiktatni szénhidrátot is mivel az a napi 20g !!!!! (Szép is lenne a 100) hosszú távon kivitelezhetetlen
semmiféle elvonási tünet nem jelentkezik ha nem fogyasztasz szénhidrátot
Szervezeted a zsírokbol állítja elő a ketonokat ami megfelelője a szénhidrátnak csak a szénhidrát cukrot is termel amitől az éhség érezted is nagyobb így diétaként más diétánál sokkal gyakoribbak a “faláda rohamok” .
Hiába étkezel napi 5ször ha telenyomod magad szénhidrattalValótlan dolgokat azért ne írjunk le mert már hallottuk valahol.
Egyébként én fél évig így élek egy évben és sokkal egészségesebb vagyok mint előtte bármikor szó szerint….
Nem fogyasztásra használom mindig…….Sportolni is lehet mellette semmit nem érzel belőle egy kezdőnek nem ajánlott az első 1-2 hétben…… -
-
chubby2o6
senior tag
válasz Fall-N #250142 üzenetére
Attól függ, milyen karbon kormányt veszel. Ha valami fullos többszáz euróst [link] , akkor talán, bár olyat nem próbáltam.
Nekem ilyen [link] van, igazából semmi különbséget nem tapasztalok az alu után, mondjuk ez finoman szólva sem egy fullos darab.A(z alis) karbon nyeregcsövemet [link] is száműztem tegnap. A komforthoz nem tett hozzá semmit, cserébe feszt recsegett a nyeregcsőben, és pont mindegy volt neki, hogy mivel/mennyire volt megkenve. Visszaraktam inkább a már jól bevált Pro Lt-t [link] , azóta egy nyikkanás nincs.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #250189 üzenetére
Ja, hogyne.
szimpláncsak...karmolj a nyíl irányába a sorjának tűnő kitüremkedésekre, ha belakad a körmöd ezen bizony már volt lánc...persze új a tányér, de akkor is.😎
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
abéla
senior tag
válasz Fall-N #250181 üzenetére
Nekem egy alu merev villa (Mosso M6) mellé, mintegy próbaképp', lett rakva egy ősrégi Ritchey proCarbon flat 600mm kormány, (masszívmodRockrider st530/Scwalbe Big Ben/Esi Chunky XL)
a régi alu egy rockrider alap görbített, 600mm-re vágott darab volt.
(szóval belép erősen)A karbon érezhetően jobb, én ajánlom!
Rezgéselnyelés, tenyér/csuklóterhelésben jobb, mint a rigid alu, hátrányát eddig nem találtam.
Azt a Raceface-t én is néztem, én megvenném (vagy használt testbike-ról).hootka!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #250321 üzenetére
Az, hogy hány kilométert megy el neked egy szett betét sokat mond arról milyen módon használod és mennyire jó fék kell neked. Én pl. évente nagyjából 2-2,5 szettet cserélek a kerékpáron ami 2500-3000 km/betét...szerintem komolyabb lejtőn és/vagy terepen+lejtőn derül ki igazán mennyire is jó egy fék.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz Fall-N #250409 üzenetére
ez pont hogy magas , a képen lévőt szeretném lecserélni, valami ilyen kellene, mint ami a te fotóidon van.
közben a 2. számú biciklim is bontódik, ott is kell vsz. egy új csapágy (még nem tudtam szétszedni, nincs 32-es kulcs itthon), de az 1"-os menetes lesz, acél vázhoz.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Ringman
nagyúr
válasz Fall-N #250433 üzenetére
Ha előbb írtad volna, nem dobtam volna ki az Acor csapágy részeit és elküldtem volna neked.
Most tudatosult bennem, hogy ezt lehet meglepem, koszi azert.
azt gondoltam (en naiv), hogy szep robbantott abrak lesznek pl. az fsa honlapjan, kompatibilitasi listaval, hogy a fotozott 21 mm magas elemet milyen alacsonyabbra lehet cserelni, annak mi a gyartoi kodja.
-
ZolkoW
őstag
válasz Fall-N #250433 üzenetére
ja, itthon nem tudom, de külföldiábna azért akad külön, a központosító gyűrű is, úgy emlékszem (érdemesebb a hasítottat venni, azt kézzel le-felteszed).
Ringman:
Én külön magas porvédőt vettem, hogy jobban nézzen ki az amúgy sok távtartó. Jjeahh írta, hogy keresett laposat, de nem volt jó neki, nos, bele lehet futni ilyenbe, pl. én is raktam úgy össze, hogy egy 3mm-es gyűrű kellett ez ALÁ, különben súrolta volna a vázat. De az nem is teljesen a vázamhoz való csapágy volt, szóval remélhetőleg találsz jót..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
balazs1022
őstag
válasz Fall-N #250451 üzenetére
Azt sikerült megtalálni, hogy a Koga az Holland a Lapierre meg Francia. De még a ChatGPT se tudta, nagyon megmondani mi a kapcsolat a kettő között...
AI: "Nincs információm arról, hogy Koga és Lapierre között lenne valamilyen speciális kapcsolat. Koga és Lapierre két különböző kerékpármárka, amelyek önálló vállalatokként működnek. Mindkét márka ismert és elismert a kerékpárpiacban, de nem vagyok tudatában semmiféle közvetlen kapcsolatról vagy partnerségről közöttük. Lehet, hogy van néhány közös szakkerékpáros vagy esemény, ahol mindkét márka részt vesz, de ez inkább a kerékpáros közösség által szervezett találkozókra és versenyekre utal, nem pedig közvetlen vállalati kapcsolatra."
#250454Phülöp:
Köszi! Reméltem, hogy itt a csoportban azért tetszeni fog. A feleségemen kívül nem sok mindenki tudja értékelni[ Szerkesztve ]
https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
-
stickermajom
addikt
válasz Fall-N #250529 üzenetére
Használtál már NX-et? Egy fél szezont azzal nyomtam le tavaly, pontos volt, működött. Egyedül a barom bowden elvezetés miatti nyúlással szívtam, de az a váz hibája volt. És nem kirándulgattam, hanem kapta az ívet.. Még, hogy microshift..
Továbbra sem az a kérdés mi ér mennyit, hanem hogy mit lehet kapni a piacon. Az eredetileg linkeltnél sokkal jobb azonos árszinten. Mutass jobb fullyt ennyiért.
-
Kro
tag
válasz Fall-N #250540 üzenetére
Valahogy én is így gondolom. Az én bringám is 14kg körül mozog, de én 190/96 kg vagyok.
Nem csoda, hogy meg akarok halni az emelkedőkön (lehet rossz hobbyt találtam magamnak).
Előbb magamból próbálok faragni amennyit tudok, rajtam több a felesleg, mint a bicón. Bár nem tudom mennyit könnyítene egy 10kiló körüli géppel mászni.
Aztán majd később mehet a grammozgatás talán.
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom mobilszolgáltatások
- BestBuy ruhás topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- PlayStation 5
- Futás, futópályák
- Trollok komolyan
- Router gondok
- Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest