-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz bardi #245346 üzenetére
MOndjuk szerintem amúgy sincsen olyan nyereg ami 5-6 órán keresztül kényelmes...
ott már mindegy milyen gatya , nyereg, valahol csak fog fájni... ki kell állni a nyeregből negyed óránként , hogy legyen keringés....
Nem hiszem el, hogy a profiknak semmi bajuk 250 kili után, csak megszokták....jobban bírják...ha meg nem fáj másnap valamid edzés, egy jó tekerés után akkor nem jól csináltad.. .
nyeregből erről jókat mondanak, nekem is ilyen van... [link] akcióban kicsit olcsóbban is ki lehet fogni....
[ Szerkesztve ]
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
chubby2o6
senior tag
-
őstag
válasz bardi #245362 üzenetére
A montimon olyasmi ergon van mit a tiéd, ott azt is szeretem, meg most a görgős bicón is az van... majd meglesem milyen pontosan...
volt ilyen is, ezt nagyon vártam, de nem jött be... [link] pedig Pogi is ilyennel teker... de elment majdnem beszerzési áron...[ Szerkesztve ]
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #245422 üzenetére
Verőfényes napsütésben, 50-100 méterről? Biztos vagy benne? Más is írta már ezt, de van egy olyan érzésem, hogy napon és messziről senki nem csekkolta, mert senkit nem érdekel, mindenki csak rossz látási viszonyok között akar látható lenni és mindenki közelről ítéli meg. Én nyáron, napon, messziről nézve kevésnek találtam, sőt, nekem is 80 lumenes lámpám van hátul, az is kevés. Az autók nagy sebességgel közelednek, szvsz ha 10 méterről vesznek észre, az édeskevés. Ha halvényan látható az nem elég, figyelemfelkeltőnek kell lennie. A stroboszkópszerű villogása a Radarnak amúgy nagyon sokat segít ezen, ahogy az is, hogy egyre gyorsabban villog, amikor az autó közeledik. Csak lehetne több 80 lumennél...
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Gaben92
őstag
válasz bardi #245600 üzenetére
+jjeahh:
Visszaraktam végül az Ardent Race-eket még most. Az egyiken van csak egy-két nagyobb kopás vadul fékezgetés miatt de amúgy rendben vannak. Ha elkopik majd rendelek valamit. Valószínűleg Maxxis vagy XR4 lesz mert hát az ő szava dönt és a 2,6" a 30-as felnin már sok lenne neki, a Kenda/Chaoyang vonalat meg leszavazta. Szerintem az lesz a vége, hogy mikor viszem telószervizre a bringáját be fogja nyúlni arra az egy napra az enyém melóhoz (mondjuk furán mutat az L-es vázon) és akkor legalább megy egy kicsit az XR4-el és ha túl bütykösnek gondolja aszfaltra akkor kap valami Maxxist, ha meg nem akkor az lesz.Ringman: Hely sincs meg igazság szerint nem neki való a commuter bike. Fogalmazzunk úgy, hogy nem illik hozzá a közlekedési stílusa.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Ringman
nagyúr
válasz bardi #246736 üzenetére
4. § (1) Járművet az vezethet, aki
a) * a jármű vezetésére jogszabályban meghatározott, érvényes vezetői engedéllyel vagy az engedély-nyilvántartásba bejegyzett érvényes vezetési jogosultsággal rendelkezik,
b) a jármű biztonságos vezetésére képes állapotban van, továbbá
c) a vezetési képességre hátrányosan ható szer befolyása alatt nem áll, és szervezetében nincs szeszes ital fogyasztásából származó alkohol.
(2) A jármű vezetését az üzemben tartó nem engedheti meg, illetőleg a vezető nem engedheti át olyan személynek, aki az (1) bekezdésben meghatározott feltételeknek nem felel meg.
(3) * Az (1) bekezdés a) pontjában meghatározott engedélyt, ha azt külföldi hatóság állította ki, a vezetőnek vezetés közben magánál kell tartania.
(4) * Az (1) bekezdés b) pontjában foglalt feltétel fennállása esetén a kerékpárosra nem kell alkalmazni az (1) bekezdés c) pontjában a járművezető szervezetében szeszesital fogyasztásából származó alkohol jelenlétére vonatkozó korlátozást.ez eléggé gumiszabály, de azért ki szokott derülni a durvább állapot.
-
andrisbandi
őstag
válasz bardi #246784 üzenetére
- Elötte csekkoltam
200 liternél kevesebb fáradt olajat a kijelölt töltőállomásainkon adhat le díjmentesen.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #247413 üzenetére
Merev xc-re 180-asnál nagyobbat 57 kilós testsúlyhoz? Neee. Amúgy sok helyen írják ezt az üvegesedést, Zoliwrc is ezért használ fémes betétet elvileg. Minden gyantás és félfémes betét hajlamos rá. Akinek nem üvegesedik az gondolom nem megy olyan gyakran durva lejtőkre, vagy annyira nem érzékeny arra, ha kissé romlik a fékerő.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
andrisbandi
őstag
válasz bardi #247601 üzenetére
A nagy kritikusoknál ki szokott derülni, h valamit kompenzálnak.
Alacsony- gyenge, gyúrós- fullad, csoró- irígy, stb. Vagy csak a szokásos, ő a helikopter, mindenki más..Én úgy tapasztalom minden évben egyre hangosabbak a különleges gondolkodásúak. Aki csak nyugiban sulizna, melózna, mellette 1-2 órát tekerészne, a többség, azoknak meg akarják mondani a tutit.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
chubby2o6
senior tag
válasz bardi #248433 üzenetére
Köszi a tippet, megrendeltem, csütörtök de. hozzák is.
#248436fulton Próbáltad, hogy néha kimosod? Bár ez a tigriscsík minta nem is rossz
#248440gordonfreemN Elvileg cipőfűzővel is lehet, ugyanígy befűzöd, mint a drótot a videón, aztán a lelógó végeit ellentétesen húzod, de ez már tényleg nagyon szükségmegoldás. Ja, és ha boás cipőd van, megszívtad
Vegyél egy célszerszámot, úgyis kelleni fog . -
Ringman
nagyúr
válasz bardi #249666 üzenetére
hambiniék valami pár dolláros (vagy 10?) költséget becsültek, ennyi lenne darabonként kiegyengetni a karbon vázakat.
helyette ott tartunk, hogy karbonból (!) csinálnak menetes vázat. (a beragasztott alu menettel is van probléma - pl az eltérő hőtágulás miatt)
szerelni persze egyszerűbb otthon, ez előny (de hányan szerelnek középrészt otthon - főleg nyugaton, közép/felsőkat. vázakban?)
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz bardi #249666 üzenetére
Dehogynem. A PF30 elődje volt a BB30, aminek század milliméteres (!) tűrése volt a csapágy felfekvő felületnél. Ebbe ment bele közvetlenül a csapágy és a 24 vagy 30 mm-es tengelyt fogadta. Ezen enyhített a PF30, mert nem kell ekkora pontosság, mivel a váz és a csapágy között ott a műanyag adapter. Ezt kell bepréselni, majd megy bele a csapágy. Olcsóbb gyártani. Utána való igaz a többi szabvány (BB86, BB386, BB386EVO, BB92 stb.) már műanyag adaptert használ, mert olcsóbb használni, mint pontos vázat gyártani. Azt hogy ennél még gyengébb vázakat is gyártanak az a gyártók szégyene. Az is biztos, hogy fölösleges volt ennyi szabványt rittyenteni, főleg hogy széles körben úgysem használja senki őket.
Ez az elmélet, de a gyakorlatban meg rengeteg ember panaszkodik, hogy nyekereg a műanyag adapter. Ragasztani lehet, de rohadtul nem egészséges és feleslegessé teszi az egész préselősdit. Magam részéről inkább örülök ha egy váz nem PF-es, mert mindig ott az esély, hogy szar és csak szív vele az ember. A menetes legalább "igénytelen" ilyen téren. Alu váznál meg nem gond.
Karbon váznál is van jó megoldás, hogy menetes legyen, de ritka.
[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz bardi #249762 üzenetére
A rendszeres útvonalaim egyikén kb. hasonló magasságú/szélességű fekvőrendőr volt, azon tanulgattam bunnyhopozni . Igaz, nem outi gumival, nem nagy sebességgel, meg tudtam is, hogy ott van, szal nem váratlanul került elém. A végére már egész belejöttem, erre nem elbontották?! Építettek a helyére egy szélesebbet, azt már tutira nem fogom tudni megugrani .
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #250200 üzenetére
Fura lenne mert pont húzás irányába van.🤔...néhány tekerés után már kvázi felgyűri ott a lánc az anyagot néhány alig látható tizedmilliméter erejéig.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
MPowerPH
félisten
válasz bardi #250517 üzenetére
Pedig igaza van am... Jo, nem mindegy, hogy milyen tempoval, milyen elannal akarsz az emelkedoknek menni. Lehet a hatso 52 -esen 32 -es elso tanyerral is csordogalni.
En azert az atlagnal edzettebbnek tartom magam, de a Jeffsy eloszor nekem is elvette a kedvemet az egesztol. Azota szeretem, hogy a DH kulsok lekerultek, meg a dog nehez DT felnik.
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz bardi #250549 üzenetére
Ebben igazad van.
Anno a Spark -om mondjuk ossztelos volt, de 10kg, teljesen lockolhato taggal. Jol maszott, de lefele ezeken a nagyobb lejtokon majdnem szetesett. Bele sem merek gondolni, egy hardtail milyen lehet. Valszeg mar megpusztultam volna... Persze, tuti jo veluk maszni, de most mar ugy vagyok vele, inkabb egy sweet spot, mint egy olyan gep, ami csak egy felhasznalasra jo. Gondolom ezert mondja mindenki az ossztelost.
Ellenben ha szamit a penz, es alacsony a keret, en is biztosan a hardtail fele mennek. Ugyan azert a penzert jobb felszereltsegut kapsz, sot, valszeg egy alu fully aran kijon egy karbon hardtail.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
flash-
veterán
válasz bardi #251485 üzenetére
hmm..
ha mindkettő elem ugyanolyan fajta (pl cr2032) akkor nem kellene hogy legyen különbség ,főleg ha valami megbízható tartósat tettél bele(duracell) esetleg az elem póluscatlakozója zsiros-szennyezett lett amikor cserelted ? vagypedig elhajlottak picit (kontaktspres rongyal vagy denaturált szeszes rongyal torolgesd meg,mint ahogy a pulzusmérő egység pinjeit is ami a pántba csatlakozik +a pánt csatlakozó aljzatát,a pántot meg meleg vizzel erdemes mosni,valamelyik leirasaba szappant irnak en azzal inkább nem mert azok rétegét hagynak a feluleten)HartgeH3-2.8:
kosziaz infot,jo kis gep lehet akkor tényleg,nekem outi lefedi a tura-aszfaltos veretés szakágat teljesen ,mellé kifejezetten egy terepes csapatásra keresek gépet ami sgeit felfele azért 😃
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
chubby2o6
senior tag
válasz bardi #252106 üzenetére
Tudom, emlékszem rá, de a tied 29" össztelós, az enyém 26" merev, és még mindig nem vagyok biztos benne, hogy elfér az első a fékhíd meg a gumi között . Meg hogy a hátsó hogy fog állni rajta, ( itt nagyobb a támvilla/láncvilla által bezárt szög, nem tudom, emiatt nem fog-e nagyon túllógni a hátsó keréken). Na, majd jövő hét elején kiderül. Egy hete rendeltem hazai webshopból ( természetesen mindkettő "Raktáron"), tegnap rákérdeztem, " hááát, majd csak a jövő hét elején" .
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #252129 üzenetére
Csakhogy a rugós villák 90%-át a piacon gagyik teszik ki.
fulton...lassan rosszabb leszel mint az ügyeletes székely geonácink.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz bardi #255993 üzenetére
Snail, és Deckas volt, ez biztos, 4 csavarosban. puhább volt az anyaguk egy normálisabb márkáénál (FSA, Sram van még), de próbára jó, meg elmegy egy darabig, azokat végül nem sokat koptattam.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
mauimagic
aktív tag
válasz bardi #256051 üzenetére
3mm-es, GX váltóval használtam, chainguard nélkül, nem emlékszem, hogy leesett volna, pedig lefelé (legalább) nincs nagy gond a tempómmal.
Bringát cseréltem, a mostanin Shimano hajtás van.
De egyébként én hatalmas különbséget nem vettem észre a sima 32T-hez képest, lehet a hiba az én készülékemben van -
ZolkoW
őstag
válasz bardi #256051 üzenetére
a láncot nem hiszem, hogy bántja, egyszerűen puhább, egyből sorjásodik, de lehet hogy ezután nem olyan gyors a további pusztulása. azt az árat, amiért akkor vettem (ma sem vészesek), megérte.
oválból nekem mondjuk 26-os, max 28-as kéne, ilyet sajna nem látok..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #256371 üzenetére
már annyira zavarta, hogy inkább elkezdett sprintelni
Szerintem csak észrevette valaki görcsöl mögötte és abbahagyta a városnézést.
Amúgy én is mindig úgy indulok el hogy ma nyugisabb kör lesz, aztán vagy úgy járok mint te, vagy valami másért kezdem egyre jobban gyötörni magam.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tin
veterán
válasz bardi #256371 üzenetére
Most 35 km van felénél megállva, heti 3-4x, de ezt végig tolom. Szerintem utána elkezdek emelkedőket is menni, aztán lehet pár hosszabb táv. Gyenge vagyok még a nagyobb túrákhoz, szoknom kell a mászást.
Én ma mindenkit lenyomtam. Ketten voltak akiknél gondoltam végig megyek szélárnyékban, de nem akartam lelassítani, lassabbak voltak. Egyik egy montis volt, akit csak kicsit ment lassabban, de a szélárnyék rahúzott, így megelőztem, aztán az út végéig már nem előzött vissza. Ezek a "na ezt lenyomom" mini challenge-ek tökre fel tudnak pörgetni. Tudom, mindenki más tempót megy, máshol tart, lehet hogy simán lenyomna. De akkor is jó érzés. Mondjuk a montis az utolsó körömben volt, szóval nem szégyellem, hogy még akkor is bírtam.[ Szerkesztve ]
-
avl
aktív tag
válasz bardi #256730 üzenetére
"a sima szemüveg fölé" -> jól értem, hogy akkor 2 szemüveg van egymáson ? nem rohadt zavaró ? pl. a szárak, a fülhöz menö részek, a fülnél ott 2 szár megy ?
egy ilyen az minden "´divatú" (vagy újra divatos ?) nagyméretü lencsés optikai szemüveghez is jó ??
valami tutti megoldás nekem is jól jönne
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #257212 üzenetére
Nem tudom, eddig Race King, Racing Ray és Racing Ralph meg Maxxis Ikon volt, csak ezekkel tudom összehasonlítani, hátsó kerék értelemszerűen már csúszott meg meredek lefeléken, de az első még soha.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz bardi #257212 üzenetére
Specialized Fast Trak
Pár éve még lehetett kapni 29x2.6" szélest. Nagyon szerettem, a fékezhetőséggel is elégedett voltam. Nem jó túlfújni ezt a típust. A nyomás sokkal többet számít a mintánál. Legalábbis nálam ezeknél az apró mintás mindeneseknél így volt.Rekon lett az utódja, 27.5x2.6"
Ez homokban jobban gurul, és laposabban is lehet vele aszfaltozni ha muszáj.Vittoria Mezcal 2.6" van most.
Eddig ezt kellett a legnagyobb nyomáson használni a tökéletes guruláshoz, de mindenben remekel, jó külső.Ja igen, a szokásos függelék, van akinek nem egyértelmű; száraz időre valók igazán, nem kezdőknek.
Rendes sarazásra nagy rücsű a tuti. Azokkal sokkal könnyebb boldogulni; jobban tapadnak, könnyebb a kanyarodás, stb.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
tknof1871
őstag
válasz bardi #256193 üzenetére
Köszönöm! Köszönöm #256157 Mezga Aladár és #256156 mauimagic!
(A Copyright vajon tiltja az idézést a cikkekből? Inkább nem idéztem copy pasta.)
Sikerült számokkal alátámasztott eredményeket találnom.https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/37418868/
A full-face sisak és a nyak megfeszülése a cikk szerint további vizsgálatot igényel.
Keywords: Bicycle; Brain; Head; Injury; Motorcycle; Safety.
Copyright © 2023 Elsevier Ltd. All rights reserved.https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7025438/#
A sisak viselése 2/3-ával vagy még többel csökkenti a fej vagy agysérülés kockázatát függetlenül attól, hogy gépjárművel történt az ütközés.
Copyright © 2010 The Cochrane Collaboration. Published by John Wiley & Sons, Ltd.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29677686/
A sisak viselése a részeg kerékpárosok között nagyobb hatással bír mint a józanok között (gondolom a részegek többször keverednek balesetbe) és nagyobb hatással bír ha csupán kerékpáros szereplője van az ütközésnek és kisebb ha motoros meghajtású járművel ütközik a kerékpáros.
Copyright © 2018. Published by Elsevier Ltd.
De még ez is érdekes:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6440218/Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió
-
fulton
addikt
válasz bardi #259733 üzenetére
Télen mikor nagy szél van és tekerhetnékem, kiválasztok egy szélirány pályát ("felülsz a szélre") na és olyankor lehet csak igazán hallani a gyönyörű menet hangot (csak a gumihang) ahogy haladsz nincs szélzaj, nincs "racsnii" - pazar. Kikapcsol teljesen nem mellesleg jól ki tudom magam pörgetni.
Most h így szóba került kicsit be is hiányzott az a hűs téli idő, annak is megvan a sajatos varázsa akárcsak a nyárinak. Mindkettöt lehet miért szeretni[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest