-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
válasz Fall-N #258891 üzenetére
Kíváncsi vagyok, mikor fog ez a gravel dolog is lecsengeni. Meddig lehet országútis, trekking, MTB cuccokat átmatricázva 2x szorzóval eladni.
Na, de... nincs valakinek XS vázas országútija kölcsön? Hihetetlen, hogy ebben az országban nem lehet kölcsönözni egy outit a méretemben. Mert azért luxus kiadni 100 rongyot is, hogy ne jöjjön be.
Decathlonban meg egy sincs kipróbálható, csak online rendelés. Egyébként hogy néz ki a visszavétel bringáknál? Gondolom le vannak védve, hogy ne egy 14 napos kölcsönző legyen, de ahhoz, hogy kipróbáld, ki kell menned a szabadba.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
orbano
félisten
-
orbano
félisten
válasz Fall-N #258923 üzenetére
Egy gyors kérdés még a szerszámokkal kapcsolatban:
A láncot megbontani majd visszarakni milyen szerszámot érdemes? Kétfélét látok, az egyik dupla karos, a másik meg úgy néz ki mint egy sima fogó.
Hányszor lehet megbonatni egy láncot? Shimano láncom van, arany színű a bontható szem. Lehet ilyet külön kapni?A vér nem válik VAZZE!™
-
Ringman
nagyúr
válasz Fall-N #259146 üzenetére
ezek tervezési kérdések, itt a gyártásról volt szó, nézd meg hány alkatrész kell egy elektronikus váltóban és outi fékváltókarban, meg mennyi a mechanikus váltásnál.
persze a "nagyon precíz motor" az szakmai kihívás lehet a bicikligyártásban, mint ahogy 2 koncentrikus kör kivitelezése is az.
-
balintbaba
tag
válasz Fall-N #259148 üzenetére
Itt egy robbantott ábra egy mechanikus fékváltókarról:
Ha egy ilyen bonyolult alkatrészt lehet gazdaságosan sorozatgyártani, akkor elektronikus váltást miért nem?A Shimano a legnagyobb hajtáslánc-szállító, egyedül leuralja az egész OEM piacot, az van amit ők akarnak. Nem fogják leállítani a legnépszerűbb alsó-középkategóriás alkatrészek gyártósorait, hogy a mezei kerékpárosnak jó legyen. Ha a Di2 105 árával nem szálltak volna annyira el, ki venne Ultegrát? És ez ugyanúgy levezethető pár iterációval egészen a Tourney-ig. Ezért nincs olcsó elektromos váltás, nem azért mert olyan nagyon bonyolult lenne egy léptetőmotort megtervezni 2023-ban, mikor már telefonon is 4k videót lehet vágni.
-
MPowerPH
félisten
válasz Fall-N #259366 üzenetére
XC -re ugyan ugy kell az allokepesseg, sot... Ott hirtelen valtozik a szint, a talaj minosege, sokkal nagyobb szivas, de nem egy monoton tekeres. Outinak is megvan a szepsege, de a versenyzokat nem irigylem egy pillanatig sem. Ez olyan, mint a maraton futas, dog unalom. Az XC meg mondjuk egy tajekozodasi, terepfutas, ami sokkal teljesebb.
DH -ra pedig technika kell. En arrol lecsusztam, mert oregszem, es mar nem akarom osszetorni magam. Marpedig ha DH -zol, akkor esel. (XC -rol is lecsusztam, mert nincs idom naponta 4-5 orat edzeni )
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz Fall-N #259530 üzenetére
"az XS és S vazakat amúgy is sajnos nehéz megtervezni úgy, hogy ne legyen tényleg gnóm"
Igen, gyakran elcseszik azzal, hogy a felsőcső meredekebb szögben áll, mint a támvilla és furán néz ki . Amúgy nem olyan nehéz: ha a nyeregvázcső 390mm-nél magasabb, akkor általában nem gnóm, 390-430mm nyeregvázcsővel olyan lesz, mint a képeden a piros, ami amúgy viccet félretéve valszeg S-es, 415mm nyeregvázcsővel.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
dom1n0
senior tag
válasz Fall-N #259724 üzenetére
Értem, téged/titeket zavar, elfogadom, rendben.
De attól valakit nem zavar, hanem hasznos infot ad.
Tudod azért vagyunk többfélék, mert kinek ez kinek az.
Azt meg végképp már kár elkezdeni, hogy más ha valaki élvezetből gurul össze-vissza, más megint akinek heti 3 tekerése van, megtervezve, odafigyelve dolgokra -
addikt
-
gergo5991
őstag
válasz Fall-N #259905 üzenetére
eladtam azóta a bicajt, bár még van raktáron, tudnék rendelni ujból egy olyat, de jobban inkább aszfaltra akarnék valami gyorsat mostmár.
az is érdekes volt hogy 2 hétig hirdettem majdnem 1000 euróval olcsóbban mint nálunk a boltokba kerül, és igy is csak 1 jelentkező volt úgy hogy fizettem a hirdetés kiemelésekért a hirdető felületekenamit tekertem bele az nagyon jó volt a hajtást és a kormány-stucnit leszámitva, a stucni hosszú volt 90 vagy 100 milis, a kormány meg b-ott széles 780-800mm, csukló-váll-nyak-könyök fájdalom előjött tőle megint..
a karbon váz merevsége és irányithatósága nagyon meglepett, nagyon jól lehetett vele sprintelni is már amennyire engedte a hajtás
picit amúgy az is közrejátszott az eladásban a hajtás, a csukló-váll-nyak-könyök fájdalmat leszámitva hogy nagyon overkillnek éreztem a bicajt,
1900 euró nem kevés pénz, de nagyon babusgatósnak éreztem a karbon vázat, nem tudom mennyit birnak ezek, de nem mertem annyira neki engedni terepen mint szerettem volna, úgy, hogy a kisebb szikladarabok is koppantak neki a váz aljához, alu bicajomon is elég komoly horzsolásokat hoztam össze.. amilyen terepen járkáltam volna vele, úgy gondolom nem lett volna hosszú életü a bica,j gazdaságilag úgy érzem jó döntés volt eladni még új állapotában
lehet ez az egész bicaj vásár csak egy hirtelen fellángolás volt, de tapasztalatnak és persze a profitnak hála, próbának jó volt
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz Fall-N #259906 üzenetére
Azok az idők már rég elmúltak, hogy a kínai kerékpáros alkatrészek (gondolok itt főleg a vázakra, kerékszettekre) veszélyesek legyenek. Nagyítóval kell keresni az ilyen eseteket redditen vagy külföldi kerékpáros fórumokon. Amúgy melyik kínai gyártó volt, amelyik visszahívta az életveszélyes kormányával felszerelt top kategóriás országútiját?
-
addikt
válasz Fall-N #259907 üzenetére
Csak 12000Ft volt Ha tényleg megvettem volna 2,4 misiért, szerintem nem kellett volna fáradnom azzal, hogy hazajövök S jó, hogy félmisiért sem vettem semmit hirtelen felindulásból, mert 30 km után rájönni, hogy egy kínpad, vertem volna a fejem a falba.Viszont azért beakadt valami, nagyon könnyű gép, jó az a karbon Mászni nagyon jó volt vele, lejtőzni a koskormány miatt nem annyira. Míg lejtőn egyenes kormányon a teljes tenyereddel tudod tartani magad, kosnál lényegében a hüvelyk- és mutatóujjad közével támasztod magad. De lehet, hogy csak a hosszú pozíció miatt éreztem így.
A fullyval kapcsolatban, biztos van valami burkolata, oké, de úgy meg tényleg mindenki e-bikenak nézi.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
dom1n0
senior tag
válasz Fall-N #259958 üzenetére
Igazából ezeket roncsolásmentes vizsgálattal lehet megnézni jóóó sok pénzért, hogy nincs-e anyagszinten elfáradva, ez nyilván ideig-óráig megnyugtató lehet, illetve első crashig.
Nekem megjött az outi integrált kormány, frankó minőségnek tűnik, hétvégén felrakom majd megnézni bicón mennyire biztató -
andrisbandi
őstag
válasz Fall-N #259965 üzenetére
stucni ideiglenesen maradt 90 mm
Nem régi geós montikról volt szó, hanem az ellenkezőjéről! Az újaknál hosszabb a gép első fele, így a stucni nem maradhat hosszú, sőt sokszor már nullás. Ezekhez csak széles kormány jó.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
őstag
válasz Fall-N #259958 üzenetére
tudom, hogy úgy tűnik kipécézlek, de sokszor látszik, hogy milyen magabiztossággal osztod az észt dolgokról úgy, hogy megközelítőleg sincs igazad. vannak fél-igazságaid meg prekoncepcióid, és ebből örök érvényű igazságokat kreálsz. (v.ö.: a föld lapos, mert a balaton túlpartját látom tehát egyenes)
ez a karbon kormány dolog is ilyen, azt is elmondom miért: az általad felhozott "jó" példák (Funn, RaceFace) között az a különbség, hogy a RF is kínában gyártat, meg a Funn is, csak az RF motyóját nem lehet megvenni mástól, míg a Funn-ét igen* (úgynevezett open mold)
tehát elképzelhető, hogy egy random, általad lenézett kínai "noname" kormány egyébként 1:1-ben ugyan az, amit itthon Funn néven megveszel.
*nem mind, de van átfedésabban egyet értünk, hogy a minőségbiztosítás a kulcsa mindennek, és minél több szem/gép vizsgálja a terméket a gyártás helyén (előtte-utána), annál nagyobb az esélye, hogy nem lesz vele baj.
amit viszont elfelejtesz, hogy ne keverd az általad ismert "márkanevet" a valódi kutatás-fejlesztéssel.
a márkanév az az, amit bármire rászitáznak amiből elég darabszámot veszel. a termék azonban nem a marketingtől lesz jó.
persze egyszeri júzertől nem elvárható, hogy tisztában legyen egy termék gyártásának körülményeivel, de akkor nem is kellene igazságot osztani róla...attól, hogy valamit meg lehet venni aliexpresszen, még nem jelenti egyből azt, hogy az sz*r
és attól, hogy valamit nem lehet megvenni alin csak európai webshopban, nem lesz a termék automatikusan jó[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
mauimagic
aktív tag
válasz Fall-N #260068 üzenetére
Tisztában vagyok az OEM gyártásáról, de aligha fogod tudni kideríteni, hogy például a Funn-nak ki gyártja a cuccait. Egyébként elvileg én úgy tudom, hogy ők tervezik a dolgaikat Angliában (például 100 % hogy a hajtómű, stucnik stb. saját tervezésűek, de a kormány is), az más hogy mindent Kínában gyártanak.
Hol olvastad, hogy Angliában terveznek bármit? Tudom nagy FUNN rajongó vagy, de az igazság az, hogy full taiwani cég és team ridereken kívül nem is nagyon találni mást a cégről, ami/aki nem Taiwanon van. Ettől persze nem lesz rosszabb a minősége.Mondjuk sokan máig úgy hiszik, hogy a Saab is svéd, volt is alapja valaha
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #260072 üzenetére
Ezekben a szilikonokban pont az a lényeg, hogy nincs bennük semmi alap műanyag cső belül és azon még valami, szivacs, vagy gumi, mint a bilincsesekben, hanem a szilikon teljes vastagságában csillapít...és nem utolsó sorban könnyűek. Nekem ESI még nem volt, de a Supacaz Siliconez nagyon jó, kesztyűvel és nélküle, vizesen, szárazon kényelmes és tapad.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz Fall-N #260112 üzenetére
megpróbáltam alacsonyabbra cserélni csak a kupakot, de fsa-kompatibilitási listát nem találtam, így nem is lett jó a megrendelt kupak, perig az is zero stack
teljes headsetet (akár csak felsőt) meg nem akartam cserélni
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #260112 üzenetére
Nem tudom miért ragaszkodik a Cube ehhez, mind2 Cube-om ilyennel volt/van szerelve...ugyanakkor nekem már túl alacsonyan lenne a kormány ez nélkül, vagyis a nyereg kihúzva a megfelelő magasságra már túl magasan lenne a kormányhoz képest, így vagy ez a felső kupak, vagy távtartó gyűrű a stucni alatt végül 1 kutya, így is-úgy is kellene oda az a 2 cm.
#260106
Dark Archon...szerintem a kezed aligha zsibbad a rázkódástól (az talán akkor jönne elő ha folyamatosan rázatnád valami murvás ereszkedőn mint pl. itt a NNH murvás része), ott valami más baj lesz ami vagy a túlterhelt tenyéren valami ideg, vagy a nyakadtól.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Fall-N #260108 üzenetére
A bilincses ESI valami hamisítvány lehet szerintem, vagy elírták. Ha mindkét márka elérhető, akkor szerintem inkább ESI, ha nagyon vastag kellene, akkor nézd meg a Wolf Tooth markolatokat is, elvileg nagyon jók.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
válasz Fall-N #260241 üzenetére
Szerinted nem ez volt az első gondolatom? [link] Bementem, kértem, nem volt. És elég nagy bringabolt van itt Táton. Én sem akartam heteket várni Kínából, de végül ez lett.
#260242koxkids
Remélem, hogy csak az történik, ami szokott. Hogy amíg be nem ér az országba, akkor még arról is jön értesítés, hogy a fuvarozó elszellenti magát. Itthon meg egyszer csak hív a futár, hogy hozta a csomagot, de a tracking országon belül nem frissül.[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
válasz Fall-N #260285 üzenetére
Köszi szépen. Ha hamarabb ajánlod fel, éltem volna a lehetőséggel. Ráadásul úgy néz ki, hogy holnap megjön az egyik amit rendeltem. Mert pár perce írta az ExpressOne, hogy holnap hoznak egy csomagot. Gondolom nem a Karoo 2 az, mert az DPD-vel jön. Szóval legalább egyszerre érkezik majd a kettő.
Nekem is lesz majd, mert többet rendeltem. Ezen a korány cserén én is elgondolkodtam már egy picit, de még csak felületesen.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Sleek
senior tag
válasz Fall-N #260208 üzenetére
Biondoban volt téma arról ,hogy pl a belépő kategóriás Montegrappa meg karbonban a Gtr team megszűnik és csak bőven 1 milla felett lesz nekik az alap bringa. Csak tárcsafékes verzióban rendelhető. De több helyről hallottam ,hogy a belépő meg közép kategóriát kivezetik. Tehát aki akar bringát venni marad a drága megoldás
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
-
orbano
félisten
válasz Fall-N #260399 üzenetére
Ezt én sem teljesen értem. Sima non-boost QR hátsó kerekem van most, a netes keresgéléseimből valahogy az jött le, hogy ebbe belemegy a 142-es thru-axle agy is, vagy egy megfelelő méretűre esztergált csővel, vagy gyári adapterrel (amilyet pl. a DT is ad).
Lehet vagy félremértem, vagy félreértettem valamit.Crossmax SL-t nézegettem, de csak boostosat találtam
Micsrspline megkerülése: sunrace gyárt 12 sebis kazettát HG-ra, de az 11 foggal kezdődik. E-thirteen Helix van még 9-50, ami Shimanoval kompatibilis, rámegy XD agyra, de 130 ezer egy ilyen, nem tudja az 12-es Shimano hajtás összes jóságát.
És igen, alapfelállásban hajlok a kompromisszumra is, hogy marad a 11-45T 11s, csak ha már úgyis upgradelnék kereket egy csomó pénzért, akkor legyen már 12s, mert amúgy a 11s hajtás kb ugyanannyiban lenne.
[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #260419 üzenetére
Én továbbra sem értem hogyan lehet a kézzsibbadást markolattal kezelni. ...ugyanakkor fenntartom a tévedés jogát is, természetesen.
#260422
lsebestyen...tudom a csomagérkezéses jóslatom után én vagyok a héten a wet blanket szolgálatos, de holnapra arrafelé is 30 (!) mm körüli esőt mond.#260424
ZolkoW...nekem volt mind2, de szeretni a hat kis (ajánlat szerint) menetrögzítővel megkenendő (én sosem kentem), apró biz-basz alátétekkel szerelendő (legalábbis a Shimi tárcsákhoz azt adnak) csavarosat az egyetlen nagy anyával rögzítendővel szemben, szinte mazochizmus.🤔[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz Fall-N #260493 üzenetére
Itt is telesírták már a fórumot a Shimi (12s) agyasok. Újkorában jó, utána recseg. CREAKING Shimano hub
Van az agyban egy műanyag alkatrész, talán 1000 km-ként szét kell húzni az agyat megtisztítani, 3.000-ként cserélni a kosarat.
képhttps://youtu.be/4hdCCBt8HQg?t=316
Itt látni szétszedéskor.Működés közben a néma agy, ahogy recseg.
Why do Shimano SLX, XT, XTR (Micro Spline) hubs CREAK and FAIL?
https://youtu.be/PO_0BC_hCDI?t=11【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
őstag
válasz Fall-N #260733 üzenetére
minden alkalommal elfelejted megemlíteni, hogy a kónusz a terhelés irányának megfelelően áll, míg az "ipari" (mwhhahaha) csapágy az nem.
de mivel ez nem fekszik a narratívádba (Shimano = szar, mindenmás = jó) így objektivitás = nulla
az, hogy mit használnak sokan, az lehet, hogy azzal van összefüggésben, hogy mit képesek gyártani, nem gondoltál még erre?
ha én se tudnék jó kónuszos agyat gyártani, csak szart, akkor lehet én is a csapágyas agyat marketingelném.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Lacerta
aktív tag
válasz Fall-N #260733 üzenetére
A kónuszosat be lehet állítani, az ipari meg ki kell cserélni. Tényleg praktikus.
Egyébként műszaki szempontból nézve, a mélyhornyú golyóscsapágy fel tud venni valamennyi axiális terhelést, de nem arra van kitalálva, nem nagyon szereti.
A kónuszos csapágy az egy ferde hatásvonalú golyóscsapágy. A radiális és axiális terhelést egyaránt jól kezeli. Viszont jellemzően nem csinálják olyan jó anyagból, mint az iparit, és a beépítési módja sem a legszerencsésebb ( v.ö. Gépelemek I: "A menet nem központosít!!!" ).Magyarul az egyik megoldás jó minőségű, tartós, de nem arra van kitalálva.
A másik meg jó lenne, de sz*rul valósítják meg. -
őstag
válasz Fall-N #260773 üzenetére
nem szeretném, hogy átmenne ez egyébként internetes péniszméret versengésbe, szóval itt kiszállok ebből a dologból, de ettől függetlenül bármikor mondasz olyat a jövőben, ami flat-out hülyeség vagy hamis, akkor bizony szólni fogok, nem vonnám meg másoktól a lehetőséget, hogy korlátlanul vagy ellenvélemény nélkül élvezzék az agymenéseid. ez az szép a nyilvános fórumban
#260746 Lacerta ezzel nem lehet jobban egyet érteni, tökéletesen van megfogalmazva, ez hiányzott az én mondandómból is.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
AH-Thfrstmkd
csendes tag
válasz Fall-N #260773 üzenetére
Mutatnál párat? Lehet vennék belőle...
Azért túlzásokba nem kellene esni. Pár ábra tanulmányozása sokat segít megérteni a dolgokat a váltási alapelvekről. Tűrések, fokozatok száma. Ugyanmár.
Az igaz, hogy az alsóbb kategóriákkal sincs baj. Szerintem az itt szitok számba vett Tourney is használható.
-
semmiho
tag
válasz Fall-N #260776 üzenetére
Igen, de már csak nagyon ritkán vagyok aktív, a Bikemag.hu fórumán szoktam írogatni csak - ahol már alig maradtunk páran. Itt viszont nagyon népes a tábor és zajlik az élet!
7.36 kg volt a rekord 2019-ben, 1x11-es XTR váltással, 1195-ös 10-42t SRAM sorral, 2.1-es Thunder Burt tubeless külsőkkel. Most ~8.1 kg így pedállal, kulacstartóval.
Vannak ötleteim egy könnyebbre, de megszoktam már és ez egyszerűen elpusztíthatatlan. Igaz, 1250g a váz (egy Orbea Alma OMX 900g alatt lenne), kerékszett 1295g (manapság vannak kiló alattiak is - bár az árak színvonala, ugye...), satöb'.
Meg előbb a zsírpárnákból kellene ledobnom 2-3 kilót, voltam én ennél 3 kilóval könnyebb is, 2 és főleg 3 éve. (-:
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- TCL LCD és LED TV-k
- Telekom mobilszolgáltatások
- Trollok komolyan
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- E-roller topik
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Gurulunk, WAZE?!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest