-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ringman
nagyúr
válasz robee19 #259852 üzenetére
az arányokat kell nézni, elosztod a legnagyobb tányért a legkisebb fogszámmal és fordítva is.
pl. 40/24 + 11/42-nél 40/11 lesz a legnehezebb és 24/42 a legkönnyebb áttét.32+10/50-nél meg a 32/10 és a 32/50, (ez utóbbi átfogási tartományát meg könnyű számolni, az 500%)
itt a 2 verziónál a legmagasabb és a legalacsonyabb értéket kell összehasonlítani.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz robee19 #260219 üzenetére
Bírja, csak megfelelő méretet kell venni, ami nálam Gironál mindíg egy mérettel nagyobbat jelent, különben az orrán lévő jól szellőző vékony hálót kinyomja a lábujjad . A talpbetét elsőre szokatlanul kemény volt, de végül nem éreztem kényelmetlennek. Ma már amúgy azt mondom, hogy fölösleges Girotól ilyen túrázgatós sétálás-kompatibilis talpú cipőt venni, mert a Ranger, Rincon, Sector xc cipőkben is majdnem ugyanúgy lehet gyalogolni, ha muszáj és tekerni azért egy fokkal jobb bennük, mert merevebbek.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
mauimagic
aktív tag
válasz robee19 #260625 üzenetére
[Smith Convoy MIPS] esetleg? Ebben a ződ színben van egy L-esem, alig használt.
-
addikt
-
andrisbandi
őstag
válasz robee19 #260916 üzenetére
Németbe, Osztákba szidják őket úgy rémlik.
Most Magyarba nincs velük gond szerintem, nálunk pl tökéletes. Igaz más is, még a Posta is.Kb 5 éve horror volt itthon a DPD. Még lopkodtak is. Sok botrány volt.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz robee19 #261098 üzenetére
Nincs baj a gazdaságos fékekkel. Amíg gyűjt az ember egy jobbra, jóvanaz.
BR-MT200
Manuals & Technical Documents
USER'S MANUAL 1
A leírásukban lehet kutakodni az ajánlott tárcsaméretre.
Ennél tiltják a nagy 203-ast, igazából a 180-ast sem ajánlják. A kisebbek valóak hozzá.A fékkar miatt. Az olcsóbbaknak nagyobb, így az erőkar is. Hirtelenebbül, nagyobbat fékeznek, nagy tárcsánál ez végzetes lehet. Minnél nagyobb a tárcsa, annál kisebb erő kell a fékkaron a blokkoláshoz.
Emiatt a nagykaros fékekhez csak kicsi tárcsák jók.A nagy tárcsákhoz való sportos, 1-2 újas kisebb fékkarok a drágább fékeken vannak.
Itt nemcsak a rotor több 10 dekás többlet tömege miatt, hanem az egész fék nagyobb hőtűrésre lett tervezve, pl több az olaj is.
Ezeket hősokkolni még direk sem könnyű. Hozzáértők 180-as tárcsákkal kánikulában is jól boldogulnak. 203-asokkal egy állandóan fékezgető kezdő sem tudja megforralni a mostani fékeket szerintem.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
válasz robee19 #261098 üzenetére
Laikusnak (én is az vagyok): felnifék után bármelyik alap hidraulikus tárcsafék jobb lesz. Egy jó felnifék is lehet jó, de hidraulikus tárcsafékből mind az, a jobbak meg sokkal jobbak. Ami a hátránya (a súlya mellett), hogy ha folyamatosan húzod, nagy ereszkedésnél), hamar el tudod melegíteni, erre figyelni kell. Hétköznapi használatban azért ehhez nagyon bután kell fékezni.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
andrisbandi
őstag
válasz robee19 #261146 üzenetére
Azt mondják hozzáértőbb pilótának, aki nem fékezget állandóan.
Ennek persze feltétele a hegyekben a terepesebb külső, megfelelően alacsonyabb nyomáson.
Amennyire lehet felváltva kell nagyobb terheléssel fékezni, így hűlhet az egyik kör.Szóval ha ügyesen használod, szerintem a te fékeddel is boldogulni fogsz.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
válasz robee19 #261169 üzenetére
Terepre legalább eggyel nagyobbat néznék, nekem még a trekkingre is MT400 szett került. Annyival nem drágább, amennyivel jobb, erősebb. Igazából 4-500 m terepes ereszkedéshez még ez is lehet necces. Én szinte egyáltalán nem terepezek.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Fall-N
veterán
válasz robee19 #261409 üzenetére
A NarrowWide tányér erre való elől. Nálam sosem esett le a lánc, pedig itt városon belül is vannak rossz részek, ahol erősen rázódik a lánc. Pedig a hátsó váltó nem egy clutch-os valami és mégcsak nem is Deore, hanem egy Altus.
Nagy letöréseken lévő ugrabugrára vannak láncterelők, ha a NarrowWide sem elég. [link] Ha a vázon nincs ISCG vagy Shimano Direct Mount konzol akkor bilincses vagy az integrált monoblokkhoz való kell.
-
addikt
válasz robee19 #261531 üzenetére
Hát, akkor ez nem nekem lett szánva. Egyébként is necces volt a méret, meg az eladó sem tudta, karbonból van-e a villa.
Kiskopika: köszi, akkor megnézem naponta. A kártyaadataim már tudom fejből
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
andrisbandi
őstag
válasz robee19 #262140 üzenetére
sebesség+kanyar
Jártam homokban hasonlóan szerencsétlenül, nagyobb sebességnél kanyarogva van egy szög, amikor pont ráhordja az első kerék a lánckerékre a homokot.Lánclevétel nélkül nem jöttem rá hogyan lehetne kitisztítani a görgőkből, anno nem patentos volt, így végül nem foglalkoztam vele. Kb 10-20 perc alatt ledarálódott, utána megint csöndes lett.
Meg persze ha eszembe jutott, próbáltam elkerülni, és lassabban kanyarogtam.Ma már nem látni felénk, de kiskoromban állandóan farolgattunk. Az is rendesen koszol.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
zsamiatt
őstag
válasz robee19 #262227 üzenetére
A kaloria deficit nem ennyire egzakt. Tele van buktatokkal problemakkal. Nekem pl eleg durvan lelassult az anyagcserem 1500kcal korul atlagos napokon. Meg a tested eloszor az izmot zabalja fel. Szoval oke fogysz de mibol? Egyebkent meg jo nehany embert ismerek akinek a kalori deficit sem megoldas.
[ Szerkesztve ]
Eladó HP Proliant DL380 G6 használt szerver -- KTM Peak air 29" használt MTB -- Adidas 48.5 kék sneaker új Érdeklődés privátban!
-
-=RelakS=-
veterán
válasz robee19 #262257 üzenetére
Nem tudom, este reggel mérek.
Az esti az durva kilengéseket mutat, a reggeli viszonylag egyenletesebb, és ez utóbbin is látszik.Majd meglátjuk, valahogy meg kéne megint emberelnem magam, és keveset zabálni. Pláne nem olyan zsírban tocsogó finomakat, mint édes csirke, csípős kacsa, stb
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
FeniX-
aktív tag
válasz robee19 #262704 üzenetére
Szia, sima autószelep.
Azt értem alatta, hogy ahogy telik-múlik az idő, előbb-utóbb a leggondosabb odafigyelés mellett is mondjuk heti 1x ha fújok a gumiba, ahogy mindig kijön egy kis slime a szelepen, az beleköt és a sokadik fújásnál már nem lehet átfújni, hovatovább ettől lesz lassú defektem a gumiban. -
andrisbandi
őstag
válasz robee19 #262711 üzenetére
- A Slime sűrű, gondolom ezért kell kb dupla adagnyi (csak)belsőbe(mehet) /125 ml/.
- A tubeless defektgátlók nagyon sokkal hígabbak, vízszerűen folyósak is vannak. Ezekből vékonyabb kerékbe (belsőbe is rakhatóak) kb a fele is elég lehet /60-80 ml/.
Az állagából tippelem, h jobb a működési elve a lyukig. Felhabozva szinte azonnal a helyszínen van mozgó keréknél.Nekem jól működött mindkettő.
A Slime viszont kiámbrándítóan rövid idejeig látta el a feladatát. Besűrűsödik. Pár hónap úgy rémlik.A tl folyadékok nálam belsőbe töltve simán 1 évig, külsőbe félig. Utána rátöltök a szelpmag helyén.
[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
6030D
Ármester
válasz robee19 #262776 üzenetére
Ohh, azt nem is néztem, annyira nem tervezek előre. Általában a tombolát sem várjuk meg, bár egyszer a Balatonon nyertem egy skodás csomagot sok jó cuccal (basszus, még jó, hogy nem mercis volt ). De jobb emlék az, hogy ki adta át.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
andrisbandi
őstag
válasz robee19 #262795 üzenetére
https://axs.sram.com/guides/tire/pressure
Először csekkold a nyomást. Jón a mostani külsőd is jobbnak tűnhet.
Terepen egy kicsit laposabban sokkal ügyesebbet lehet csapatni technikás részeken.
Főleg kezdőként óriási segítség a nagyobb tapadás, ha kipróbálnád a határon kanyargást.A Mezcal-hoz hasonló apró mintás mindenesből sokfajta van.
Nem hiszem hogy túl nagy különbségek lennének köztük.
Próbáltam pár fajtát, azért gondolom.
Szerintem ezekből egyik sem való fiatal, nagyon erős pilótának, vagy gyakorlatlan terepezőnek, aki meggondolatlanul gyors lenne. Oda tökéletesebbek a traktor gumik. Nehezebben kapar el, csúszik ki kanyarban, és fékezéskor.Inkább haladóknak jobb (száraz időre valók).
A nagyrücskűektől gyorsabbak. Értelem szerűen tapadásban gyengébbek.
Pl ha már kicsit unalmas az erdőzés, a legtöbb helyen fék nélkül száguldozol a nagyrücskűvel, jól jöhet egy kis kihívás.Más nyomvonalakat kell választani, más lesz a sebesség, ügyesebben kell fékezni, kanyarodni, ilyesmik.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz robee19 #262811 üzenetére
KENDA SABER PRO
The Saber Pro is designed to be the fastest and lightest cross country tire on the market.
https://www.bike-components.de/en/s/?keywords=KENDA+SABER+PROEzzel kacérkodtam, de végül nem kellett onnan semmit rendelnem, így megvárom a te teszted
Ennél tuti nics hibajavítási lehetőség technikai bakinál, főleg merev, vagy félmerev vason. Benéz az ember valamit és zakó. Jelképes tapadása lehet.
--
Egyszer kíváncsiságból dobtam fel majdnem minta nélküli aszfat gumikat a régi fullyra.
[kép] Maxxis HookWorm
Városi parkokban, meg aszfalton mentem vele. Halk és gyors, nagyon bírja a gyűrődést. De még össztelóson sem életbiztosítás. Majdnem mindenen elkapartam, a tiszta aszfalton kívül. Kisújnyi vastag ágakra ha rámész hosszába, pl kanyarban, azonnal kicsúszik a kerék. Füvön szintén, ahogy homokos, sóderos részeken is. Terepen ki sem mertem próbálni, oda inkább a traktoros másik géppel merészkedtem.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
-
andrisbandi
őstag
válasz robee19 #262811 üzenetére
Rapid Rob ... hiányzik az outi után ... 25ös átlag
A nyomást ... ajánlott minimumon tartom (1.8 bar)Ilyen igénynél jóval mélyebbre kell nyúlni.
Sőt, ezek nem is szoktak tartósak lenni, hátul semmiképp.Maxxis Rekon-onom volt szélesben, az érezhetően gyorsabb azonos nyomáson a versenytársaknál.
Vittoria Mezcal, Specialized Fast Trak, Continental Cross King - ezekbe többet kellett nyomni kicsivel.Ha kipróbálnál ilyesmit, a Rekon Race-t szokták itt ajánlani.
Nagyon könnyen gurul.
Az nincs szélesben, azért nem próbáltam, nálunk szükséges a nagy homok miatt. A Rekon abban is remekel.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz robee19 #262827 üzenetére
A gumira írt ajánlott minimum szerintem általában marhaság, a 2.25" Schwalbe gumikon 1.8 bart ír, a Maxxisokon asszem 2.2 bar-t, a Kendán meg sem néztem . Inkább a kalkulátorokból kell kiindulni, ha terepen a legjobb nyomásra akarod beállítani, aszfalton meg mehet magasabb nyomásra is, belsővel 3 - 3.5 bar, belső nélkül 2.5 bar környékére. A gumigyártók ajánlásairól annyit, hogy a világbajnok xc versenyzők sem tartják be, ők 2.4" gumikkal lemennek 1.1 - 1.2 bar környékére is.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz robee19 #262831 üzenetére
Minden viszonyítás kérdése, valszeg azért nem tetszett, mert jobbhoz szoktam, vagy másak az igényeim. Nálam (csak terepen!) mindegyik minipumpa zörgött amúgy, amelyiknek a konzoljába nem lehetett belepattintani külön a pumpa markolatát is. Persze ahány ember, annyiféle igény és elvárás, ezért ami nekem nem vált be, másnak még simán jó lehet. Emiatt én Lezyne pumpát vettem anno, ők megoldották ezt a problémát (?), így nem zörög a markolat:
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz robee19 #262853 üzenetére
Én 55kg vagyok, na most ha felpumpálom terepre a gumit az ajánlott minimumra, ami Maxxisnál ha jól rémlik 2.2 bar, semmi tapadása nem lesz és úgy elpattogok a gyökereken, mint kecskesz*r a deszkán . Amúgy az is fura, hogy a Schwalbe gumikon minimum 1.8 bar-t ír, a saját hivatalos kalkulátoruk meg 1.6 bar-t ajánl a súlyomhoz . Ami amúgy szintén sok, terepre nekem 1.4 bar kell a gumiba.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Tin
veterán
válasz robee19 #262933 üzenetére
Én lánc olajozás után mindig megtakarítom izopropil alkohollal a hátsó féktárcsát. Utána gyengébb lesz a fékhatás, amíg vissza nem fékezed rá a felhordott betétet. Magyarul pár jó nagy fékezés, és megint jó lesz.
Az segít meg, ha nem nyomod rá erősen az izopropil alkoholos rongyot, hanem csak áttörlöd a felületét. Akkor kevesebbet szed le róla, és hamarabb vissza lehet fékezni rá.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz robee19 #263119 üzenetére
Szerintem bármilyen minőségibb 10 sebességes lánchoz valót...Sram, Connex, Kmc...
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Grave_444
nagyúr
válasz robee19 #263251 üzenetére
Köszi.
Az előző tulaj szerint nem ártana olajozni a láncot.
Mivel érdemes, egyáltalán nekiálljak vagy vigyem el szervizbe és nézessem át a biztonság kedvéért az egészet? Nem tudom mennyibe kerülhet, ha 10k körül megvan nekem annyi biztonságot megér. Amit tudok azért ma átnézek, meghúzok stb. -
Hasaggymeg
Topikgazda
-
flash-
veterán
válasz robee19 #264481 üzenetére
melyik Tiagrával? én a 2x9-es sora 3550-es ekkel látok általában 200 körül olyan gépeket amik gondozásmentesnek tünnek/nem olyan öregek (2015 vagy újabbak)
az átlag, persze van fel-le is kivétel, cannondale pl kivétel nélkül túlárazott, már már márkás karbon árban megy, mégis csak alu, egy nem túl régi hídrofoam alu és egy ilyen között már nem hiszem hogy sok különbség van.
illetve nagyon sokan dicsérik a hibrid bringákat (karbon villa és támvilla) "állitólag" ott már nagyon kicsi érzésre a különbség a karbon és e között, de én ilyet hirdetve nem igazán találok, csak néha vagy régebbieket (2010 vagy korábbiakat amik már elavultak külsőre teljesen..) vagy "lhearcoltakat" valahogy már ez a hibridesítés nem divat? 2015 körüli évjáratból már vagy alu karbon villával vagy full karbon ahogy nézegettem
de figyelni kell, 2018-as Allez, Allez Sport és Allez Elite -eket nem szabad megvenni, gyártási hiba miatt ott volt egy villa visszahivás.[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
bexinho23
őstag
válasz robee19 #264702 üzenetére
De mi okozhatja ezt a hangot egy munkahenger cserenel? Eddig ismeretlen volt nekem ez a zaj. Amint a fekkart behuzom, a hang megszunik, amint kiengedem, ujra hallani. Ha a pedalra raallok es a testsulyom elore helyezem es ugy tekerek, akkor szinte alig hallani a hangot. Amint raulok a nyeregre es gurul a hatso kerek, halkani a zajt. Elkuldtem a videot a szerviznek is, de hetfo/kedd elott nem valoszinu, hogy kapok valaszt.
-
chubby2o6
senior tag
válasz robee19 #273768 üzenetére
Nem elég csak a betétet cserélni. Ha nagyon eláztattad, a féktestet is alaposan ki kell takarítani. Betét nélkül, a dugattyúkat kinyomva, isopropyl alkohollal törölgesd addig, amíg kívül-belül teljesen olajmentes nem lesz. Utána a saját fékolajával egy fültisztító segítségével a dugattyúk oldalát megkenheted, de máshová ne kerüljön olaj. Egy műanyag gumileszedő lapos végével vissza tudod nyomni a dugattyúkat, mielőtt beteszed a betéteket. A tárcsát is törölgesd át alkoholos ronggyal.
Nem tudom, mennyit használtad az új betétet, de ha olajos volt a fék, tuti összeolajozta a betétet is. Megpróbálhatod finom csiszolópapírral átcsiszolni, de a gyakorlat azt mutatja, ha egy betét olajos lesz, az úgy is marad a legtöbb esetben, szal készülj fel rá, hogy az új betéteket is kukázhatod.
Az is elképzelhető, hogy azért visít, mert az új betéteknek még be kell kopniuk, de az előzmények ismeretében erre nem sok esély van.
Új hozzászólás Aktív témák
- Nintendo Switch
- E-roller topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
- Ukrajnai háború
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Linux kezdőknek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen