-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz hoffman_ #2773 üzenetére
Csak az a ciki, ha úgy megyek olyan tempót, mint a többiek, hogy nincs hozzá meg minden feltétel, mondjuk a semi-slick gumik.
Tisztára mint a fully vs full merev gép esete: egyiken halálfélelmed van, másikkal meg nyugodtan lejössz.Talán ha felkerülnek a bütykösök, javul vmennyit az időm is.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #2785 üzenetére
Hőhő oda adom neked kipróbálni a Mistral-t ha erre jársz, majd utána a Neuzer-t!
Vagy előbb a Neuzer-t, aztán a Mistral-t.
Egyik jelenleg 13 kg körül mozog, másik 18 kg.
Utóbbin 1 kg-os CST külsők vannak. De poénból felrakhatnánk a Mistral-ra is a CST-ket a 430 grammos Maxxis-ok után. Meg a Neuzer-re a Maxxis-okat (arra én is kíváncsi lennék, mennyivel lenne kényelmesebb a rugózása). Aztán nyilatkozhatsz.Nem edzettség kérdése ez. Nyilván egy profi, akihez már hozzánőtt a bringája megérzi még azt is, hogy milyen kenőanyag van a láncán. De a 1 kg-os nagyságrendű súlykülönbségeket egy laikus is megérzi.
Egy barátom, aki a kis pille könnyű (az a kis kék vázas használt gép régebbről) full merev acélvázas montija után átült a Neuzeremre (amúgy kb két hónapja biciklizik, ha vki, akkor ő aztán amatőr), fél óra tekerés után kifakadt, hogy mi ez a vacak.
Mondja, ha az ő gépét elkezdi tekerni, meg sprintelni, akkor kirobban, könnyen gyorsul, jól kezelhető, merev és rövid visszajelzéseket kap a bringájától.
Az én kis fully-mról meg eképpen vélekedett: nehéz és lágy/puha, mint vmi hajó. "Ha az ő gépét elkezdi izomból tekerni, akkor bizony az megy. Ezt elkezdi tekerni és kb nem történik semmi: csak elfáradok."Egyszer talán megcserélem a gumikat, ha lesz kedvem. Na az tanulságos lesz.
Szumma szummarum: nem csak nagyban érezhetők a különbségek. Igaz, hogy nem vagyok olyan kifinomult, mint egy versenyző, de azért botlábú se.
szerk: nem tudom te hogy vagy vele, de ha én véletlenül teli kulaccsal mászom meg az ösvényt, azt vhogy azonnal megérzem, pedig nincs egy kg se.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz fi:zi'k #2801 üzenetére
Ki beszél itt a külsőkről? Az csak az egyik fele és már túltárgyaltuk. Már a bringáknál tartunk a súly kérdésben, meg az amatőrségnél.
Kitértem külön a külsőkre is: CST vs Maxxis, amik kéznél vannak. Arra is, hogy ez miként hat ki a bringa kezelésére.
Figyelsz te egyáltalán, vagy write only módban vagy?
Konklúziót olvastad?Egy kérdésben foglalnám össze az egészet neked: ha nagy különbség érezhető, akkor kicsi vajon nem?
Hint: főként arra akartam utalni, h nem kell profinak lenni ahhoz, hogy számítson az a fél kiló. Nyilván nem egyesével grammozgatok én se, de 100 grammok már igenis számítanak.
(Igen, azzal is tisztában vagyok, hogy a bringás maga tízszer is többet nyom a latban, de ez ugye egy technikai sport, vagy mi.)
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz fi:zi'k #2804 üzenetére
Idézem:
"Utóbbin 1 kg-os CST külsők vannak. De poénból felrakhatnánk a Mistral-ra is a CST-ket a 430 grammos Maxxis-ok után. Meg a Neuzer-re a Maxxis-okat (arra én is kíváncsi lennék, mennyivel lenne kényelmesebb a rugózása). Aztán nyilatkozhatsz."Ezért lettem kicsit ideges, mert könyörgöm, ezt is számításba vettem.
Előrebocsájtom, hogy qrva nagy a különbség.
De ha megjönnek majd a Rubenák, akkor gumicserénél előveszem majd a Neuzert is a CST-kkel és írok majd egy szubjektív beszámolót.(#2805) Cathfaern
Meg még a tehetetlen tömegbe is 3x-osan számít bele. Egyenletes és egyenes vonalú mozgásnál valóban nem játszik, de a gyakorlatban egyenes vonalú mozgás nem létezik. A kerék mozgásának agilitásába nem csak a gyorsítás és a lassítás számít bele, hanem az út és kerék kapcsolata is, ezen belül is a fellépő erők és reakció erők, amik a váz irányába adódnak át. Konkrétan az ütések és csillapítás esete.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Cathfaern #2813 üzenetére
Rajtam semmi súlyfelesleg nincs, legyek alultáplált?
(#2810) Xantomas
Akkor még nem vagyok teljesen reménytelen.
Sztem az még belefér, ha 100 grammos nagyságrendű különbségeknél a könnyebb alternatívákat választom pl. egy gumi esetében azonos árkategóriában.
Bár látod pedálból van 520-asom is, és mégis az 530-ast használom a nagyobb biztonság miatt.(#2807) deicide
Mert te valószínűleg olyan bika vagy, h egyszerűen nem számít már.
Én azért néhány száz km után nem szoktam még úgy össze a bringámmal, hogy mindegy legyen az üres, egy teli, vagy két teli kulacs terepen felfelé. De még lefelé is érzem, h kevésbé tudok leülni a nyeregre két teli kulaccsal a valagam alatt.
SPD-zés óta szeretek pl hop-ozgatni, néha összejön már egy-egy elcseszett bunnyhop is.
Na mikor felrántom a gépet, akkor is egyértelműen kijön, hogy azok a kulacsok üresek-e.Teljesítménytúrán előzni akartam a vonatozókat, lementem a nyomról és jött velem szembe egy jókora tócsa. Na mondom ezt bizony átugrom. Nos csak szerettem volna, a hátsó kereket úgy bele vertem a tócsába, hogy 5 méteres körzetben mindenkit beterítettem. Hát, az biztos hogy nem felejtenek el a versenytársak egy darabig.
Üres kulacsokkal talán feljebb tudtam volna rántani a gépet.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz pengemetal #2839 üzenetére
Gyurka barátom úgy látom hasznosan tölti az idejét.
Reméltem, hogy ez Pécsen van, de azért nem lep meg a pesti székhely.
Elvégre itthon még nem jött velem szembe egy ilyen dromedár bevásárló bringa se.
Amúgy a kezdeményezés kiváló, de ha ez tömegesen elterjed, akkor a bicikli szerelő, mint olyan tevékenység kb véget ér.
Csak a legjobbak maradnak a szakmában majd.
Lássuk be, egy hétköznapi biciklihez nem kell túl sok szakértelem (őőő ha van hozzá műszaki érzéke az embernek, nyilván a bnőm köpni nyelni se tudna, ha azt mondanám neki, na akkor csináld meg! ). Viszont a full XT-t azért inkább profira bízom.
És tényleg profira, nem közönséges bringa szerelőre.(#2861) Vasinger!
Hogy hogy megbüntetnek? Illegális utcaseprésért? Na ne röhögtessenek!(#2890) Szakbarbár
Mosni? Miért?
Ha izzadós vagy, akkor javaslom inkább a fejkendőt.
Azt egyszerűbb tisztán tartani és még a szemedbe se folyik bele a sós lötyi.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Szakbarbár #2912 üzenetére
Én amióta megjött a meleg idő, el sem indulok fejkendő nélkül.
Meleg... Max ha érzékeny vagy a melegre, amúgy meg nem kell rinyálni!
Pont azt tudja, mint a zokni a cipődben. Mennyivel jobb, ha zokni nélkül húzol cipőt?
Amúgy nem halva született ötlet, lásd pl. motoros sisakok.
Az igényesebbek az alá is maszkot húznak.És mint mondtam jól felfogja az izzadtságot. Könnyen szárad, ha leveszed, fel tudod frissíteni egy kék kútnál, stb stb.
Én is sisakban tekerek mindenhova és nem érzem rosszabbnak kendővel, mint kendő nélkül.
És még a szemüveg mögé sem folyik be a sós lé, nem érzek ingert összekenni a szemüveget a kesztyűvel, nem kell megállni e miatt, kevésbé törölgeted magad, kevésbé büdösödik a kesztyű is.Viszont ha hosszú hajad van, akkor kínosan szarul fogsz kinézni, ha leveszed.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #2922 üzenetére
CL általában könnyebb vmivel súlyra. Vmint könnyebb szerelni, de szerszám kell hozzá.
És kisebb a választék CL-ből, bár kapható hozzá 6 csavaros adapter. -
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #3017 üzenetére
A telónak nem hinném, h ártana. Csak arról van szó, hogy a telópumpának kicsi a lökettérfogata és jó nagy az áttétele. Vagyis kis erővel csinálhatsz bazinagy nyomást, de lassan.
A telónál az lehet problémás, ha rákötöd egy kompresszorra és túlfújod.
De ha a kompresszor is hétköznapi nyomásokra van beállítva, akkor elvileg nyugodtan lehet fújni bele azzal is.
Ha eléri azt a nyomást, ameddig a kompresszor sűrített és ez még a teló tűréshatárán belül van, akkor ott egyszerűen csak kialakul a nyugalmi állapot a teló légkamrája és a sűrítő tartálya között.
A biztonság kedvéért nem szokták ajánlani a kompresszort (nem tudni, hogy egy kúton mekkora nyomásra van beállítva - bár meg merem kockáztatni, hogy ha csak óvatosan pöckölgeted a nyomógombot, akkor nem lehet nagy baj), a többi pumpát meg azért, meg elég nehéz velük kellő nyomást produkálni.(#3018) gyuszaa
Fura ez a negatív légkamrára írt kézikönyv.
Én eddig azt hittem, hogy az a kívánatos, ha minél "aktívabb" legyen a teló. Már csupán ez indokolja a negatív légkamra létjogosultságát. Ezen túlmenően meg elvileg a csillapítás dolga lenne a csillapítás, nem a légkamráé.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz gyuszaa #3020 üzenetére
Neked amúgy nem egy Dart 3-as villád van? Az nem tekercsrugós?
(#3022) Vasinger!
Nekem még nem volt légrugós villám. Mennyire pontosan kell belőni a nyomást? Tizedes pontosságot elég könnyű beállítani kompresszorral is. Ha egy telópumpa ennél pontosabb, akkor nem szóltam. (Nyilván precízebb a kicsi lökettérfogat miatt, de mekkora pontosságú a manométer rajta?)[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Vasinger! #3022 üzenetére
Ahogy nézem feljebb a kézikönyvben meghatározott intervallumokat, ezt elég könnyű beállítani kompresszorral is.
0.1 bar az majdnem másfél psi.
Mi olyat tud akkor mégis egy "telópumpa", amit a bármi más nem? Azon kívül, hogy terepen is használható.Bár 130 psi-t még akár jobb outi minipumpa is tudhat. Kérdés, hogy van-e kellő izomerő hozzá.
Na és ha jól gondolom, akkor pont ezt tudja a telópumpa: nem kell nagy erő hozzá.
Ennyi szerintem. Nem kell ezt túl misztifikálni.
Még csak olyan követelmények sem kerültek szóba, hogy csak száraz levegővel és/vagy olajat beporlasztva lehetne csak fújni bele... Tényleg amúgy villa légkamra kenése hogy van megoldva? Nem probléma, ha víz kerül bele (levegő párája, stb)?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Most nézem ezt a Jorus által linkelt videót és épp a kanyarodásnál tartok.
Nos, én mindig úgy tudtam, hogy a kétkerekű járműveken a járművek síkjában maradva dőlünk be a testünkkel. Nem jobban, nem kevésbé. Ebben a videóban meg azt hallom, hogy terepen kanyarodva a bringát bedöntjük, de a testünk vertikális pozícióban marad, "mert így a teljes test tömegünkkel tudjuk nyomni a kerekeket a talajba".
Ezt nem értem. Nem az a helyes, ha a bringa síkjából nem dőlünk ki egyáltalán?
Én folyamatosan próbálok még az ellen is küzdeni, hogy a térdemet ösztönösen kifordítsam a talaj felé és e helyett igyekszek párhuzamosan tartani bízva a tapadásban.
A videóban meg épp az ellenkezőjét látom.Nagyon fura. Első ízben hallom ezeket a technikákat. Azt mondja a kerék élét kell belenyomni a talajba, nem pedig a futófelületét. Szépen látszik is, hogy utóbbival sodródik, míg az élére döntve nem.
Ezt értem is, hogy a kisebb felület jobban belenyomódik a talajba, de...
Még nem tanultam meg bízni a kerekek tapadásában bedöntve.
Aszfalton is ritkán döntöm ennyire a slick gumikat, mint itt a videóban terepen.
Nem fél az eséstől?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Lenne itt vmi nekem, ami egy ideje böki a csőröm. Fordított működésű XT hátsó váltónál mi a rák fene baj lehet, ha belassul a váltása?
Mikor frissen lemosom és zsírzom, akkor pöccre vált (gyors cad. mellett), de megyek vele egy 10-20 km-ert terepen és úgy lemerevedik a mozgása, hogy egy-két másodpercbe is beletelik mire helyre ugrik a lánc.
Persze ezt csak azután veszem észre, hogy ragadós lett, miután recsegtetem kicsit a láncot, meg a lánckerekeket...
Ugye úgy szoktam meg, hogy pillanatokkal később már terhelhetem is, de mikor felüti a fejét ez a jelenség, akkor gyakori a váltás közbeni terhelés ráadás is. Mocskos kellemetlen, hogy elveszi a figyelmem a váltás és kompenzálni kell és tönkreteszi a technikámat, kiesek a ritmusból.Amikor dagonyázni vittem és sáros lett, azt még értettem is, de mikor szárazon enyhe porosodás után is ezt csinálja, na ott kezdett betelni a pohár.
Talán a zsírspray-t kellene száműznöm? Bár tisztán, frissen bezsírozva pöpec, szóval nem egészen értem...
Talán a Berner zsírja lesz ragadós egy kis piszoktól?
A csukló pontokra, láncfeszítő részére szoktam fújni vele.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Őőő hülye kérdés jön, naptejet és a szúnyogriasztót lehet egyszerre alkalmazni?
-
Teasüti
nagyúr
válasz D.Orion #3530 üzenetére
Hogyne érnének utol, szinte minden mászásnál.
Épp ezt vizsgáltam, hogy legalább 15-tel kell menni, hogy ne röpködjenek az arcomban.
Meg azért ma is lenyomtam egy 50-est, ebből 30 terepen. A vége felé örülünk, ha még a sík turista úton is tudunk haladni.Meg ma is agyfaszt kaptam ezektől a kis pici szaroktól, amiket még a szúnyogriasztó se hat meg különösebben.
Kedvem támadt rájuk gyújtani az erdőt.(#3535) dqdb
Jah emlékszem még mikor Rétisün vette. Azóta se volt ehhez fogható Play akció.(#3539) Vasinger!
Cross Country.
Ma is sikerült egy 1000 m szintet összehozni, volt pár szakasz ahol a hátamon vittem a gépet.(#3545) ---Lasali---
Nem akarok nagyon fizikázni már megint, főleg ilyen undorító kvantum fizikával, de én úgy tudom hogy a gázmolekulákra ill. atomokra vonatkozó ismereteink a sebessége és a pillanatnyi helyzete. Na most az elmélet szerint egyszerre csak az egyiket vagyunk képesek megállapítani. Vagy tudjuk a pontos helyzetét, de akkor a sebességét nem ismerjük, vagy fordítva. Ebből következik vmi olyasmi hogy egy zárt térben elég nehéz időtől függetlenül bent tartani a mondandóm tárgyát. Illetve a felfújt keréknél ez úgy jelentkezik, hogy ha mozgásban van a levegő benne, akkor bent marad a zárt térben. Ha áll a kerék és áll a levegő - ismerjük a sebességét, ami nulla -, akkor szökhet belőle a levegő - mivel nem ismerjük a helyzetét (és "kirezeghet"/"kimozoghat" a gumi falán keresztül).
Hogy ebből mi igaz azt bizonyítani nem tudom, csak eszembe jutott úgy érdekességképp.(#3568) lukaszokni
teleszkóp szimeringet kezelhetem autóápoló szilikon spray-vel? Vagy ki mit használ, mit ajánlotok?
Igen. Jó rá, meghálálja. De ügyelj rá, hogy a hajtógázon kívül csak szilikon olaj legyen a spray-ben! -
Teasüti
nagyúr
válasz hoffman_ #3639 üzenetére
Nem tudok róla, hogy veszélyes hulladék lenne.
Én eddig csak simán kukáztam.Utánakeresve állítólag benzinkutakon előfordul olyan, hogy veszélyes hulladékgyűjtő.
(#3641) Muton
+1, mondjon le az összes!!
Arcomban repdesnek tucatjával az erdőben is és mászásnál egyik kezemmel folyamatosan csapkodok magam előtt, mint vmi idióta.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Szakbarbár #3660 üzenetére
Melyik szakágban nyomulsz? Outi?
Mi lehet jövő hétvégén megyünk Balatont kerülni és fel se merült bennem, h ne tudnám letekerni.
Igaz mi túra jelleggel mennénk, két naposra tervezve.
Teljesítmény orientálva én csak 30/50 km-ert tudok lenyomni terepen és amíg elérek a terepig.
De laza tekerészésben sztem csak a fenekem és a nyereg elmélyült kapcsolata jelenthet korlátot. -
Teasüti
nagyúr
válasz Sirandrish #3663 üzenetére
Csak általános edzési tanácsok, ha sportszerűen csinálod.
Eleinte nem érdemes a határokat feszegetni, mert túl sokat kivesz belőled és sokáig tart a regeneráció.
Heti 2-3 alkalommal lehet hajtani, egy-egy napos pihenéseket mindenképp érdemes beiktatni egy edzés után.
Később ahogy fejlődsz úgy egyre gyorsabb lesz a regeneráció, növelhető a hatótáv, végül semmi izomlázad nem lesz már és az ízületeid fogják jelenti a korlátot.
Érdemes erősíteni a lágy szöveteket, ízületeket folyamatosan. Gondolok itt a térdre elsősorban, lehet nyomatni a terápiás és gyógytornás gyakorlatokat.
Ha szert tudsz tenni egy jó alapra, akkor később már az egyéb izomzatok erősítése kerül előtérbe.
Felsőtest, stb. Nem is hinné az ember, hogy mennyire megdolgoztatja ezeket is hosszabb távokon.Ha szegényes a táplálkozásod, akkor érdemes lehet étrend kiegészítőkkel is próbálkozni.
Én ha van kéznél ilyen, mindig szoktam tolni egy-egy bogyót a nagyobb futamok előtt, ezzel ki tudom aknázni az energiáimat, és a regeneráció is gyorsabb utána.Érdemes lehet kipróbálni kereszt edzéseket csinálni a bringázás mellett, úszás a legjobb erre, de lehet mondjuk futni is és egyéb kardió edzéseket csinálni. Alaposan megdobja a képességeidet, mintha csak bringáznál.
De ha kettő, vagy még több sportot csinálsz egyszerre, akkor nagyon oda kell figyelni a beosztásra, a pihenési időkre. Én itt b...tam el. Jelenleg 4 mozgásformát művelek és még szeretnék úszni járni is, de most már nem igazán tudom hajtani magam, mert szétesnek a térdeim.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Sirandrish #3667 üzenetére
Egy Istenes izomlázat úgy egy hét kipihenni, ha nem akarsz rádolgozni.
Ha erőt veszel magadon és úgy a második-harmadik napon, amikor a legjobban fáj az izomláz, jót fog tenni ha akkor ráedzel (komoly bemelegítéssel, majd laza "regenerációs" edzéssel - kizárólag aerob tartományban, ha nincs pulzusmérőd, vagyis amíg könnyedén nyugodtan tudsz lélegezni - és utána finom nyújtással).
Az ízületi fájdalmak azok már komolyabb dolgok, azt csak megelőzni jó.Szóval igen, a pihenés az egyik legfontosabb része az edzésnek.
(#3670) -HajTömeg-
Fenéket kell teljesen nyújtva lennie.
Ezt max. a sarokkal ráállok a nyeregmagasság beállításához résznél olvashattad.
Tekerés közben még véletlenül sem kell teljesen kinyújtani, mert az provokálná az ugró térd szindróma kialakulását.
Ha jól emlékszem olyan 20-25° szögeltérés körül az ideális a térdhajlításnál a pedál alsó állásában (ugye nem sarokkal hajtunk).[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Sirandrish #3672 üzenetére
Ha megfelelő nyeregmagasság mellett konkrétan ráfekszel a bringára és nem országúti bringa, akkor rossz a vázméret, kormánymagasság, stucni mérete, stb.
(#3675) -HajTömeg-
Vázgeoja válogatja. Ha húzol egy képzeletbeli egyenest a nyeregcső tetejéről a középcsapágyon keresztül, akkor ahol metszi a hajtómű tányérját, nyilván ott lesz a legtávolabbi pont. Az 5 meg 7 óra állása meg nézőpont kérdése.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Sirandrish #3677 üzenetére
Nincs rá egyetemes módszer. Van viszont sok lehetőség a beállításra, ezek közül a legprimitívebb az, amikor sarokkal ráállsz a pedálra - alsó állásában - kinyújtott lábbal.
Ez mindenkinek egyéni dolga. Eleinte szvsz nem igazán jön ki pár mm ide-oda.
Majd ha megtanultál bringázni és megszoktad a gépet is, onnantól fogod érezni a mm-es változásokat.Néhány módszer a tudományosabbak közül. Nekem a Holmes a szimpatikusabb, mert térd gondjaim vannak.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz venember83 #3682 üzenetére
[...] csupán nem szabad semmi nehéz legyen.
Mint pl. két teli kulacs? -
Teasüti
nagyúr
válasz lukaszokni #3687 üzenetére
Amúgy vki feljebb felemlegette a km órát. Nos az óra jóval pontosabb mérő eszköz, mint a gps.
Főleg ugye lassú haladásnál, mint ahogy a cikkben is olvasható.
Autóban lényegesen nagyobb tempóban is csak irányadó értéknek minősül összehasonlítva a fedélzeti km órával.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Amúgy nem értem miért nem lehet állítani a frissítési gyakoriságon.
A Locus Pro-ban (bocsi, csak túráztam is párszor és ezért áll annyira közel hozzám ) pl manuálisan be lehet hangolni egy tracker sémákat a szerint, hogy milyen felhasználásra szánjuk.
Pl futáshoz beállítható egy kisebb frissítési gyakoriság, beállítható erősebb magasság-szűrés, az iránytű figyelembe vétele, stb. Míg egy gyorsabb járműhöz megadható gyakoribb frissítés, stb.
És akár dinamikus séma is használható, hogy mondjuk adott sebesség alatt kisebb frissítés, adott sebesség fölött gyakoribb.Na most ezeket hiányolom a tracker alkalmazásokból, amik lényegében csak egy front-end programok és semmihez nem lehet hozzányúlni a motorháztető alatt. És mindegyik statikus mintavételezést végez, semmi intelligencia nincs bennük. Pl. miért nincs mondjuk térképes korrekció, ha van elérhető térkép?? Mondjuk ráhúzza egy Gmaps-re a rögzített útvonalat és korrigál adatbázisból.
Nem hinném, h ilyenek csak nekem jutnak eszembe...Ezek alapján ST-t én egy gyorsabb járműhöz választanám, ahol nem kacskaringózik annyit a gps pozíció.
A többit meg lassú mozgáshoz, futáshoz, sétához, stb.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Faék egyszerűségű elv szerint működnek, szóval kijelenthetjük bármekkora távon maximum két kerék kerületnyit tud csak tévedni (induláskor és megálláskor a kerék "holt pontjai", ahol nincs mágnes). Egyetlen feltétele, hogy 3-4 km/h-nál gyorsabban kell menni, mert alatta nem mér a legtöbb óra.
Annál pontosabb út mérés nemigen létezik, hogy számolom a fordulatok számát és megszorzom a kerülettel (az, hogy az milyen precízen van beállítva, már nem releváns az óra működése szempontjából).
Kivéve ha blokkolt kerékkel közlekedsz.Az egyedüli hibákat maga az idő mérése okozhatja, a computer nyilván az óra pontosságától függően számolja az átlagot meg egyéb számításokat, amiben az idő maga az egyik tényező.
Ennek nem is szabadna szóba kerülni a mai technikai színvonalon, de az enyém konkrétan pár nap alatt is késhet egy percet is akár. Ez ugyan nüansznyi hibákat okozhat.
Csak elvi szinten kezelve az esetet hoztam fel a példát. Gyakorlatilag ez sem okoz különösebb eltéréseket, hacsak nem nonstop kerékpározik vki.(#3725) Tomi_Sci
Tudnál linkelni egy ilyen fém betétes műanyagot? Én még nem láttam ilyet.
Műanyagot törtem már, de azt a külső hibájának tudom be, mert mind a három beletörött.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Zoli133 #3750 üzenetére
Ha a lánc a helyén van, de álló hajtókarok mellett felgyülemlik a lánc, akkor azt gondolom a fogsor tolja előre.
Ez fogsor hibára utal, konkrétan a racsni elégtelenségére.Bár azt még nem sikerült megírnod, hogy a lánc húzott felén, a felső szakaszon, vagy a hajtómű utáni alsó szakaszon gyűrődik fel?
Nekem az előbbi jött le ebből.
Utóbbi előfeszítési probléma lenne, de akkor sztem lelógna, nem felgyűrődne. -
Teasüti
nagyúr
válasz Tomi_Sci #3809 üzenetére
Keress vmi fémipari ismerőst, vagy barkácsolós szomszédot akinél van menetfésű!
Mérjétek meg, vagy a fésűvel ellenőrizzétek milyen menet van a villán!
Onnan már tiszta ügy az átmérő ismeretében (ahol akad menetfésű, ott lesz tolomérő is ).Én a tanulmányaim során még nem hallottam ilyet, hogy Withworth menetre ráhúznak egy Metrikus menetű anyát vagy fordítva. Elég barbár módszer, ki kontárkodik ilyesmivel?
Még ha a menetemelkedések azonosak is, nem fognak illeszkedni egymásba elég nyilvánvaló, de amire ki akarok lyukadni az az, hogy valószínűleg ezt csak egyszer játszhatod el, szétszerelés után második alkalom nem lesz már.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Tomi_Sci #3814 üzenetére
Hát ezek szerint nem egyenlő. Vmi egészen exotikus korcs lehet ez, gépészeti oktatásban nálunk nem szerepel - vagy csak lábjegyzetben említették és már régen elfelejtettem.
Megnéznék róla egy műszaki mérettáblázatot és menet profilt (de per pill lusta vagyok ilyesmivel bíbelődni a vakációm elején ).
0,1 mm nem tűnik soknak, de ha a menet profilok nem illeszkednek, akkor átfedés mértékétől függően az egyik durván belevág a másikba majd. Ha eltérnek a menetemelkedések, akkor meg egyszerűen nem lesz jó.Ezt így akkor merném kijelenteni, hogy kompatibilisek, ha vmelyik CAD programban összeállítanám őket, ott látható lenne az átfedés. De ehhez ismernem kell a pontos méreteket táblázatból.
Már így is úgy is érdemes megmérned a menetet, akkor ki fog derülni a hozzá való csapágy típusa is.
Másrészt miért nem adod be egy szervizbe? Szerelőnek talán triviális eset lehetne, de valószínűsítem ott a műhelyben rendelkezésre állnak az eszközök a menet méreteinek kiderítésére. -
Teasüti
nagyúr
Ismertek színes csíkos gumikat?
Milyenek léteznek? -
Teasüti
nagyúr
Ma szarrá áztunk az erdőben.
Amint túltettük magunkat ezen a tényen és a következményeivel is megbékéltünk, utána már kifejezetten élveztük a laza saras talajt, a blokkolt kerékkel való közlekedést, a döntögetést meg azt, hogy alig láttunk vmit a zuhogó esőfüggönyben és a cseppes párásodó szemüvegekben.
Holnap viszont ruhákat moshatok, cipőt tisztíthatok, biciklit sikálhatok.Viszont mintha egyre inkább azt érezném, hogy túl korán váltottam spd-re minimális technikai tudással.
Elég sokszor hoz kellemetlen és néha veszélyes helyzetbe, hogy nem tudom lerakni a lábam.
Hátsó kerékkel is csínján bánok csak; pedig mennyivel lazább lenne, ha lábbal tudnék támasztani amikor kell.
Meg ha megcsúszik a bringa, akkor jó esélyem van, hogy az spd miatt esek.
Főleg akkor para, ha elpörög a kerék és megtorpanok a pedál alsó állásában. Akkor aztán megy a krumplis zsákos műsor...[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz D.Orion #4218 üzenetére
Most komolyan, 1-2 mm-t mozog csupán, ennyit egy amatőr kerékpáros meg se érez a nyergén.
Mégis mindenki ezzel jön, hogy a hajtómű össze-vissza mozog. Ez a legkevesebb.
Évek alatt soha nem éreztem az enyémen a hajtómű mozgását. Pedig most már összehasonlítási alapom is van a merev vázashoz képest. Ennél jóval nagyobb probléma a forgáspont csúnya kikopása és a hátsó kerék oldalirányú kilengése. -
Teasüti
nagyúr
válasz Sirandrish #4302 üzenetére
Jah most értem utol a topikot.
Pedig már készítettem a kukoricát, mikor megláttam a cikket. Gondoltam erre rávetődnek a népek.
-
Teasüti
nagyúr
Melyik a felfele? A kézikönyv szerinti High irány, vagyis a nagyobb fokozat/kisebb lánckerék felé? Vagy a nagyobb lánckerék felé érted a felfelét? Rugó melyik irányba húz, normál vagy fordított működésű?
Ha a rugó húzza vissza a bovdent lassan erőlködve, akkor bovdenezési probléma.
A rugó tartja feszesen a bovdent, nem a finomhangoló csavarok. Azok csak a kanál pozícióját változtatják.
Ha a rugó ellenében váltasz, akkor viszont beállítási hiba vagy passz. -
Teasüti
nagyúr
válasz lsebestyen #4382 üzenetére
Amúgy ezt a kátyúba esést se értem. Ez bármilyen bringát felborít, vagy csak a virsligumisokat?
Montiból kiindulva azt gondolnám, hogy bármin átmegy a kerék, kocabringás bnőm még a 10 centis járdaszegélyre is felugratott gyanútlanul sötétben ülve a bringán és az ijedtségen kívül nem történt semmi.
Én is eddig mindenen átmentem, ha kerülni nem tudtam és ez egészen addig működik is, amíg a kerék nem törik össze.Mi az oka ennek a borulásnak? Mert nem a kátyú szvsz, az csak az egyik része a dolognak.
Nem fogják stabilan a kormányt? Mert az mondjuk ki tud fordulni...(#4382) lsebestyen
nekem is volt már jópárszor h telibe kaptam ilyen esetekben nagyobb úthiányosságokat...
És mégse estél el.Én is mentem már telibe egészen mély kátyúkba is párszor, de a bringa eddig mindig megoldotta helyettem. Rugózás kimozogta, kormány sem ugrott ki a kezemből, szal nem értem.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Kocsi kereke előbb akad el, mint egy 26"-os bicikli kerék. A nagyobb átmérőnek kisebb a "támadási szöge", könnyebben gördül át az akadályokon.
A kocsi kerekét ugyan erőből átkényszeríti az a tonnányi tömeg, de ha a kocsi kereke elakad menthetetlenül, akkor kiszakad a futómű. Ha a bicikli kerék akad el hasonlóképp, akkor csak átesel a kormányon.Én azt furcsállom, hogy egyáltalán elakad a kerék.
Bnőm aztán olyan kocabringás, ami azonnal eszünkbe jut, ha panelos családi bringásokra gondolunk, mégis a kétkerekűje magától felpattant a magas járdaszegélyre, ismétlem teljesen gyanútlanul. Ebben kétségkívül segített a ballonos mtb külső is, a legnagyobb meglepetésemre a szimplafalú alu felnije sértetlenül megúszta.
Ezért gondolnám, hogy inkább az outisok veszélyeztetettek.Én is mentem már át gyanútlanul beláthatatlan (víz lepte) mély kátyúkon és az ijedtségen kívül semmi nem történt.
Nulla rákészüléssel teljesen váratlanul. -
Teasüti
nagyúr
válasz lsebestyen #4389 üzenetére
hacsak nem 250km/h-val száguldozol egy olyan úton ahol 40cm mélységű kátyúk vannak.
Fizikailag könnyebben fog haladni a kocsi, kvázi átrepül a kátyúk felett.
Mythbusters-ben is láthattuk már, hogy ha van elég rugóút, akkor nagyobb sebességen kényelmesebb a menet.Sztem nem a felütéstől kell félni. És akkor mi van, ha felüti? A defektből nem következik az esés.
(#4391) venember83
Na hát akkor meg is válaszoltad a kérdésem.(#4393) lsebestyen
Nem tudom vajon a "felüti" alatt mi ugyanazt értjük?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz mickemoto #4397 üzenetére
Pedig nem akkora hülyeség, a követési távolság ugyanúgy vonatkozik a biciklisre is.
Én inkább az autóst szedném elő, h megvolt-e az előírt távolság.
Eléggé a fejükbe rágják Kresz oktatáson, tudatában kell lenniük ugyanúgy, hogy szabálytalanul előznek.
Nem véletlenül hangsúlyozza a Kresz is, hogy az előzési manőver a legveszélyesebb mind közül.Amúgy meg a biciklisek döntő többsége nem ismeri a Kreszt, a forgalomban való részvételre sincsenek felkészülve. Akkor miről beszélünk?
Ennél még talán rosszabb az, amikor van vmi fogalma, de tudatosan leszarja a szabályokat.
Társaim többsége is ilyen, ha biciklire pattan. Én értetlenkedek nekik, ők meg elintézik egy kézlegyintéssel. Hát akkor ezt nekik!(#4394) csabi94
Mert mi biciklisek vagyunk és a hozzánk közelebb álló fél helyzetét elemeztük.
Ez sztem triviális kérdés. Bár venember83 külön megemlítette.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz venember83 #4399 üzenetére
A Kresz ismerete a biciklis esetében itt nem reprezentatív.
Az autósnál ugyan elvárnám a felelősségre vonást, bár ha megvolt a szabályok értelmében az "ajtónyitási távolság", akkor ez a baleset senkinek nem hibája közvetlenül (a szabályok értelmében).
Az iménti Index cikkben is felháborító módon még a biciklist jelentették fel, hogy nem az útviszonyoknak megfelelően közlekedett. Hát ez szomorú.(#4400) mickemoto
Ha képben lennél, akkor tudnád, hogy az MKK kiharcolta nekünk, hogy a szegélytől egy méterrel beljebb legyen lehetőségünk közlekedni, így nem tudnak sávon belül előzni minket. Nincs már kötelező jobbra tartás.Bár az kérdéses nekem, hogy országúton mi a helyzet, mert olyan szabály is van/volt, hogy ahol erre az út alkalmas, ott a padkán kell mennünk.
(#4401) lukaszokni
Hogy hogy feldagadt a szájpadlásod?
Ilyenről még nem hallottam, van egyáltalán köze a biciklizéshez?
A meggyel pont telibe találtál, nagyon jó a tejsavra. Ha van lehetőséged friss megylét fogyasztani edzések után, akkor ezzel az izomlázat is elkerülheted.[ Szerkesztve ]