-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz pengemetal #17531 üzenetére
Lassan 3 éves cserélhető lencsésem is Lidliben vettem, azóta se látok 2k alatt komplett csomagot (övtáska, keret, 4 lencse mindegyik 100% UV szűrő - bevizsgálva -, esetleg kendő). Pedig már megérett a cserére.
Estébe nyúló bringázások során meg nem veszem hasznát az ugyan jóval komolyabb, de sima napszemüvegeknek.(#17534) Gizmo94
Eddig csak egy maréknyi alkalommal használtam ezt a kifejezést, de: LOL.
Biztos mindhárom unokája bringa mániás és névre szóló ajándékok lesznek, de egy nem elég, nehogy összevesszenek rajta.
Passz, de én eddig ahány ilyen Lild akción voltam, mindig kulturáltak maradtak az emberek. Reggel hétkor még, vagy amikor nyitott a bolt. Azért már nem egyszer volt kisebb várakozó csoport a bejárat előtt, de sose láttam még senkit fejvesztve rohanni. Bár magam is éreztem némi izgalmat, hogy levetkőzzem a magatartásomat mikor kinyitották a kapukat.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Amúgy nem értem miért nincs állandó készlet a Crivit cuccokból? Erősen kétlem, hogy évente két-három ilyen akció megdobná az általános forgalmat.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Zola007 #17560 üzenetére
Én?
A grafitos kenőanyagnak pedig az a lényege, hogy még szárazon is megmarad némi kenőképesség.
A szutyok maga meg nem feltétlen probléma funkcióját tekintve.
Ha amúgy meg probléma, akkor nem kell grafitos olajokat használni.
Sőt, olajat sem kell használni. Az úgyis csak kipereg onnan összemocskolva a fél bringát, ha meg viszkózus, akkor meg be se jut oda, ahova kéne.
Láncra zsír való. Zsírspray formájában, ami víz- és nyomás- és rezgésálló egyebek közt.
Miután belekötött át lehet törölni akár egy ronggyal a láncot; nem fröcsög sehova, nem pereg ki, nem koszol.
Magam részéről a Berner zsírspray-jét tudom ajánlani minden felhasználásra. Olcsó és jó. -
Teasüti
nagyúr
válasz Goblin12 #17660 üzenetére
Forgás közben indukálod a feszültséget az elhaladó küllőkön. Nem kell se vezeték, se dinamó.
Régebben filóztam már ilyen küllő ledeken, apró tekerccsel rajtuk. Nem lenne nagyobb, mint egy random szelepsapkára való led. Villára egy-egy mágnes, oszt lehet gurulni.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz ---Lasali--- #17798 üzenetére
Érdekességként:
Szakmában ha jól tévedek akkor cégtől függően olyan 14-28k között mozog egyetlen gépi óra gépkezelővel, ha bérmunka kell. Filléres alkatrészeket ezért nemigen érdemes gyártatni kis sorozatszámban (2x36 vagy mennyi alátétért nem éri meg bekapcsolni se a cnc-t).
Nálunk meg pl. esélytelen, hogy cnc fusiban dolgozzon, eleve szar lenne a cég munka szervezése, ha egyáltalán lenne egy munkára való szabadideje egy gépnek, míg kiesik a termelésből. Saját magam részére is csak hagyományos gépen tudnék készíteni bármit is - munkaidőn kívül persze.Ha nem lehet megoldani kereskedelmi forgalomban kapható alkatrészekből, akkor bizony bukta.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ismertek elektromos csengőket, dudákat?
Korábban már kerestem, de csak ilyen szirszarokat találtam.
Tegnap viszont volt szerencsém hallani és látni egy kisgyerek biciklijén vmi egész diszkrét megoldást, nem volt nagyobb egy ledes szilikonos villogónál, viszont legalább 70 dBi hangja volt kb.
Sajnos nem tudtam beszélni apukával, hogy mi ez és honnan van. -
Teasüti
nagyúr
...és ha a féktárcsa nyüszít?
Érdekes módon csak az egyik, másik az halk súrlódó hangot hallat, ahogy kell.
Féktisztítót neki? Bár zsír nemigen tudom mitől lehetne rajta. -
Teasüti
nagyúr
válasz gonger #18558 üzenetére
Mire is kellene?
Egysebi max az Alföldre, bár egysebi még oda sem vmi rugalmas gép. Áttételek nélkül dombot mászni nem az igazi, illetve a végsebességed is elég szerény marad. Az a fitness meg edzésre, mindennapi közlekedésre nem.
Neuzer... te jó Isten, még mindig gyártják? Az enyém 10+ éves, bár a vázon és a csöves alkatrészeken kívül már a komplett gép ki lett cserélve.
Szvsz egyáltalán ne támassz elvárásokat ezek felé - talán még nehezek is, mint a kő -, de legalább nem sokan akarják ellopni majd!
Egyébként a hétköznapi használatra megteszi, enyém is elnyűhetetlen szinte pedig ütöm vágom, csak nem élvezet használni.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz gonger #18562 üzenetére
Kocsmába járni semmit. Taxit max.
Hétvégére kocabringásnak megteszi bármi.
Vennék vmi alap montit használtan 30k-ból.
(Maradékból jut a bírságokra ittas vezetésért. )
Esetleg alap trekkinget használtan 50k-ért, de akkor már sokat mondtam.
De ez én vagyok, laikusnak a használt bringa eléggé zsákbamacska.
Bár tapasztalt bringásoknak is sokszor.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Amikor kijött az új Kresz, nekem az első ötletem az volt a távolságjelzőre, hogy vmi jó karcolós szöget a végére. Vki elviszi, akkor kap egy kis emléket a kocsira.
(#18816) wxppro
Elég agresszív reakciókról fantáziálok mindig, ha feljön ez a téma, de ezt már csak azért sem játszanám be, mert még megjegyzi a bringám/arcom/táskám/akármit, kifigyel más alkalommal és bosszút áll.
Nem jó kísérteni a sorsot.
Egy fővárosban talán kicsi erre az esély, de én mondjuk napi szinten egyetlen útvonalon közlekedek általában ugyanabban az időszakban relatíve rövid útvonalon. Nem úszhatom meg utána.
Fegyvert meg azért már had ne hordjak magamnál...[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Gizmo94 #18891 üzenetére
Mekkora tévhitek voltak ebből 1-2 éve.
Mindenki arról beszélt, hogy most vagy minden egyirányúba be lehet menni biciklivel szemből és kieg. tábla csak a kivételeknél van, vagy hagyományosan csak ott, ahol tábla jelzi.Amúgy a "Gyalog- és kerékpárutat" kötelező használni úgy általában, éppen úgy, mint a "Kerékpárutat".
A kiskapu szvsz meg Kresz szerinti értelmezésben értendő, vagyis akadályozás az, amikor sebesség és irányváltoztatásra kényszerít a gyalog, ha meg mindez hirtelen történik, az meg már egyenesen veszélyeztetés. Én speciel nem zavartatom magam, hogy a párhuzamos úton tekerjek, ha csak egy párt is látok sétálni rajta úgy, hogy ne férjek el mellettük fékezés nélkül. Évek óta tekerek, autós konfliktusom talán egy maréknyi alkalommal lehetett csak, apró dudálgatások, illetve egy beszólós. Alapvetően elégedett vagyok az autósokkal. A teherautósok viszont külön kategória.Bár egyre inkább csábít a Hornit, azzal észrevetethetem magam gyaloggal már messziről, mielőtt még akadályozhatna, illetve talán meghökken tőle a BWM-s is ha rám akarná húzni a kocsit.
(#18903) sssent
Akárki akármit mond - meg akármi legyen is erről a Kresz-ben - ha igenis előrébb mész, mint az első autós, jellemzően bele az első szélvédő nyújtotta látóterébe, nincs az az Isten, hogy ne vegyen észre.
Én ha tehetem mindig beállok a lámpa alá - nem maradok kipufogó mögött, még szép -, a járdaszigeten kényelmesen letámasztok, majd jellemzően fürgébben indulok, mint az autósok átlaga. Soha nem fordult elő, hogy a jobbra kanyarodó rám húzta volna a kormányt figyelmetlenségből.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz anorche1 #18958 üzenetére
Addig tekered a csavart rajta, míg a kar fél állásban - tengellyel párhuzamosan - szorul, felkeményedik. Innen behajtod mindegy mekkora erővel.
Így éppen akkorát feszít, amennyit kell.
A gyorszár húzása és a behajtásához szükséges erő nem függ össze egymással.
Minőségi cuccokhoz nem kell megszakadni általában. Gagyi cuccoknál nem ritka, hogy puszta kézzel megmozdítani se lehet.(#18960) razzorr
Zsírspray. Nem mind gyűjti a koszt, csak Zola007-nek vmi retek van.
Sztem olaj jobban koszol, sokkal jobban.(#18964) wxppro
(pl. a világítás nélküli DH-szörny is)
Miről beszélsz?
Épp Kresz tanfolyamra járok, egyetlen szó sincs róla sehol, hogy a kerékpárt, mint olyant bárki bárhol bekategorizálná bármilyen szempont szerint. Ne irkálj már hülyeségeket!
Attól, hogy nekünk sporteszköz, attól még a jogalkotó szerint jármű.(#18970) 00KID
Olyat vennék, aminek a csutorája vmi fedéllel burkolt. Tudom, maszkulin dolog a reggeli tea szürcsölgetése közben a fogak között csikorgó homok ahogy Jorus mondaná, de azért na.(#18986) SimonYana
6.0-val én is megszenvedtem most nem rég a téli álom után.
Aztán sok elemcsere után végül sikerült találni bele olyat is, amiben kellő nafta van még és végül hajlandó volt bekapcsolni a szenzor. Bár most össze-vissza mér, szóval passz. Fura, mert elem kivétele előtt még ősszel abszolút tökéletes volt, atomstabil jellel.
Persze az összes elem csomagolásán az szerepel, hogy "best before 2024", aztán mégis csak az van, hogy az új frissen kicsomagolt lítium elemel meg se szólal az óra, de még csak az elemcserére felszólító jelzése sincsen. Másikkal meg épp működik.(#18999) Toomy
Ezt sose értettem. Ebben mi a logika? Mert kerékpárra való gumit lehet kapni darabonként is.
Autón azért cserélgetnek, mert minimum párban illendő cserélni őket, tengelyenként.
Biciklin meg aztán oda rakok olyat, amit nem szégyellek. Semmi oka cserélgetni.
Magunkkal szúrunk ki, ha a kopottat rakjuk előre....Már ha azt hangoztatom, amit mindenhol olvasni lehet, miszerint a kopott rosszabb.
Na most ha ebbe jól belegondolok, akkor a kopott elvileg jobban tapad aszfalton, mint a mintázatos.
Nagyobb a kontakt felülete. E szerint meg nem hinném, h kevésbé lenne megbízható.Terepen persze más a helyzet, ott nem csak tapadni kell, hanem kapaszkodni is. Na ott egyértelműen nem mindegy. Már csak azért sem, mert az első kerékre majd fele terhelés jut csak, mint a hátsóra. Következésképp kisebb a tapadás is, így jól jön az extra kapaszkodó képesség.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz wxppro #19170 üzenetére
Hogy jött ki az a 10-15 év?
Idősebb korban értendő?
60 alatt van a nyugalmim, harmad annyi ideje sportolok rendszeresen, mint írod. Igaz nem csak tekerészés, hanem vagy 4 különböző mozgásforma. 180-as pulzuson még összefüggően beszélgetek futás közben a társammal.
10-15 év az talán cigis előéletre értendő, vagy rehabilitáció?(#19172) SimonYana
A küllőmágnes fixen nem mozog el nálam, amúgy alig pár mm a Reed-relétől a max távolság, aminél a szenzor még érzékel. Kézikönyv szerint ez a 6.0-nál 3 mm. Ha nagy a hézagod a teidnél, akkor érthető, miért nem csinál semmit.
Enyém amúgy nem felejti el az adatokat elemcserét követően. Bár ez luxuskategória a te szemszögedből.(#19174) wxppro
Oh, értem.
Ez effektív 7 év sportolás, ha jól értem. Az teljesen normális gondolom.(#19191) Zola007
Javíts ki, ha tévednék, de a láncnyúlásmérőn látható 0.75 és 1 számok mértékegysége nem pont a "mm"?
Vagyis 1 mm nyúlás után kuka. Ha gyárilag 2 mm-es szórás van benne, akkor most mi van?(#19200) Kiss_R
Helyi kereskedőtől a garancia miatt hátsó lámpa: Blackburn 4.0.
A kocsik sötétben nem ritkán átmennek a szembe sávba teljes egészében a fénye miatt.
2xAA elem van benne, nem ratyi lítium.
Terepet is bírja, barátomnak van egy ugyanilyen, elég zúzósra veszi a témát az XC-vel és nem veszi le a lejtő előtt a lámpát se. Eddig nem panaszkodott még a, mármint a lámpa.
Viszont előfordulhat selejtes elektronika, Testbike tele van elem leszívós véleményekkel. Ehhez kell a helyi garancia. Amúgy élettartam garis a cucc.(#19203) razzorr
Én is ezt hittem először, 2.0 2 bar-on kezdtem közlekedni, mára 1.75 és 4,5 baron gurulok és épp olyan kényelmes most már, mint annó a széles és puha. Csak agilisebb.
Viszont ne fektesd le aszfaltig majd szvsz!(#19208) Runner_fxr
Annyit hozzátennék, hogy egyre több közünk van hozzá közterületen.
Szerencsére ma már nem divat cigizni, eddig szó nélkül viselni kellett szinte a füstöt, mert elfogadott dolog volt. Ma már nem annyira.(#19221) maummamut
Mivel tekertél?(#19229) Solad
Nem túl nagy misztifikum a gumiipar. Ha lágy a keverék, akkor tapad, de kopik. Ha kemény, akkor ellenkezőleg.
Lehetne gyártani olyan gumit bringára is, ami odaragaszt az aszfaltra, csak senki nem venné meg a kicsi élettartama miatt.
Lásd: F1. Megy a pilóta 4-5 gyors kört és már le is kopott...
Na most ki akarna közülünk negyed évente gumit cserélni?
Én nem annyira.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz Tomi_Sci #19247 üzenetére
AAA-t akartam írni.
Lítium-mal az a bajom, h megveszem háromszor annyiért, mint az AA-t és már a km órámat sem hajtja meg az éppen most kibontott elem, hanem majd kb a harmadik lesz csak jó bele, amivel hajlandó működni is.
Egy szilikonos villogó, amibe meg rögtön kettő is kell belőle, elmegy 40-50 órát, aztán drágább bele az elem, mint a villogó maga.
Hagyjuk inkább...
AAA akkuk, oszt nem kell gondolkodni rajta, hogy miért ne menjen folyamatos világítással. -
Teasüti
nagyúr
válasz Zola007 #19367 üzenetére
Nincs a felhasználási területével bajom, elvégre egy km órába nehezen tudnék mást elképzelni gomb elem helyett.
A minőségével van bajom. A 300 Ft-os - és lehet még sokat is írtam - "GP" gomb elem és a 700-1000 Ft-os Philips és közismertebb márkák között nem érzem a minőségi különbséget.
Épp jó nevű Mitsubishi CR2032-esekkel nem akart megmozdulni a kütyüm, míg a noname szarral igen fél-, harmadáron. Jah, abból is felbontottam vagy kettőt, mire az egyik jó volt.
Vicc kategória.Lábjegyzetbe: a márkásabb elemekkel a téli álom előtt még atom stabil jelem volt az órában, elemcserére figyelmeztető jelzés se akkor, se azóta nem volt.
Tudtommal önkisülésük kb nincs is, de azért kivettem az órából télire. Tavasszal visszaraktam és már nem volt jó.
Egy ilyen elemnek egy évtizedig is el kellene állnia. Most akkor ez mi?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Krisz79 #19411 üzenetére
Hát Krisz, erre nemigen lesz ajánlatod ebben a topikban.
Ez a 60k a keret, de újat, de még teló is legyen benne, hát ez... ilyen nincs.
Még használtan is nehéz árkategória ez (tudom, először én is ennyiért szerettem volna biciklit használtan okosba, aztán szép lassan duplája lett belőle, ahogy kiműveltem magam a témában).
Munkába járni és városban lezárni meg eleve nagy érték még a 60k is. Oda vmi értéktelen vackot vennék. Kivéve, ha ajtótól ajtóig viszed és felügyelet alatt lenne.
Amúgy teló nem feltétlenül elengedhetetlen 100% aszfaltra. Mondom ezt úgy, hogy én a 80 mm-t tövig ki tudom használni városban. De amúgy az aszfaltos városi menettulajdonságok általában nem indokolják a felfüggesztést, se a kéz védelme - az megy kis odafigyeléssel is: bár ha át akarnál menni minden kátyún és/vagy száguldozni szeretnél és kell a teló a jobb tapadás miatt mégis csak, akkor meg eleve magasabb (ár)kategóriában kellene gondolkodnod.
Szerintem.szerk: az első dolog amit megtanul egyébként a kezdő bringás, ha kicsit is komolyan gondolja, hogy nagyáruházból nem vesz kerékpárt. Még Decathlon-ból sem (Se Hervis, se Intersport, se stb). Nem is annyira a minőség miatt, mert amúgy már vállalhatóak kezdő gépnek, sokkal inkább az áruk miatt. Decában vmelyik héten végigmentem a bringás részlegen, hát igencsak túl vannak árazva a bringáik. Hervis-ben régen jártam, mondjuk szerintem ott nem voltak elugorva az árak, a 100k körüli gépeik egész tűrhetőek voltak. Mondjuk öregapám is volt egyszer...
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Because #19421 üzenetére
Nincsenek elszállva az itteni fórumtagok.
Mindenki tisztában van a dolgok értékével.
A laikusok inkább akik nem értik azt, hogy az olcsó az, ami drága.
Persze ez is relatív, ahogy minden. Olcsón is lehet venni jót. Csak nem boltból, újonnan. Csak azért, mert ez a két fogalom kizárja egymást. Nincs túlmisztifikálva.
Cimbinek is vettünk merev acélvázas montit, 10+ éveset öreg és jó állapotú minőségi alkatrészekkel kemény 22.000 forintért bicikli boltból, ami teljesen megteszi neki megtanulni bringázni, közlekedni, illetve néha feljárni vele Mecsekbe light-os lejtőzésekre. Mert bírja a kiképzést. Miért ne bírná? Ha a 80-as években ilyen montikkal mentek ki napi szinten, meg 80 mm-rel DH-ztak, akkor manapság miért ne bírna egy light-os lejtőzést?
Talán nem viseli el üzemszerűen éveken át azt, amit a mai technika igen, elvégre jómagam is a könnyű XC gépet arra használom, amire mások Endurokat vesznek 120+ rugóúttal. De a fentebb írt elvárásoknak bőven megfelel.
Munkába járni, városba még ideálisabb értéke szerint, ha nem nézzük a komfortját a monti mivolta miatt.
Na most ennél értékesebb bringát nem ildomos őrizetlenül hagyni kikötve a sarkon. Ide már sok is az a 60k-s keretösszeg szvsz. Egyedüli kivétel, ha munkában is mellettem lenne a bringa felügyelet alatt, mert akkor miért is ne.
Más kérdés, hogy city bike-ból, trekking-ből, cross-ból meg eleve magasabban mérik a belépő kategóriát is. Nem tudom egyáltalán kapni-e vmit 60k körül ezekből, amire már rá lehet fogni, h nem nagyáruházi ipari hulladék.
Jól mutatja, hogy még használtan is kétszer annyitól indulnak a trekking-ek, mint a montik.
Persze mondhatjuk azt is, hogy ipari hulladékkal is el lehet járni munkába, mert el lehet. Csak az se nem kényelmes, se nem biztonságos, nincs benne élvezet és csak bosszúságot okoz.
Jómagam egy régi Neuzer Y vázas csodával járok a városban, meg napi szinten munkába.
Jah csak a bicikli értékének már a kétszeresét ráköltöttem, mire megbízható gép lett belőle. Tulajdonképpen a vázon kívül már nem ugyanaz a bringa, szinte minden le lett cserélve jobb alkatrészre, de az összképe még mindig belefér a városi igénytelen kategóriába, ami talán nem vet szemet a fémgyűjtő honfitársunk. Na most aki nem kétszer ül fel egy hónapban a bringára, annak igenis érdeke, hogy ne szart vegyen. Bár felőlem mindenki azt vesz, amit akar.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Because #19444 üzenetére
Nem ezt akartam ezzel mondani. Hanem, hogy a 20-30k-s öreg montik használtan többet tudnak technikailag, mint az új biciklinek látszó tárgyak a budget kategóriában.
Most itt nem a Rockrider-re célzok konkrétan, mert az már szvsz valódi belépőkategória, csak az ára nem biztos, hogy jutányos. Inkább arra irányul a mondandóm, hogy 60k-ért nemigen lesz olyan ajánlat, ami új bolti, meg garis, meg csillogó, de még legyen rajta vmi teló is, ami nem csak papírnehezéknek jó, de még alu vázas is legyen, és a többi...
Ezektől kellene elrugaszkodni, nem attól, hogy egy montit az ember arra használjon, amire való definíció szerint. Egy belépő kategóriás 26"-os teló, ami érdemben csillapít is már vmit és nem csak egy acélrugó elasztomerrel csirkelábakon, az önmagában kiteszi a keretösszeg felét, kétharmadát. És ez csak egyetlen alkatrésze a biciklinek.Persze lehet rá mondani, hogy munkába járni megfelel a legalja telónak látszó tárgy is a maga 2 kg-jával, csak mazochistának kell lenni, hogy az ember ilyennel akarjon járni nap mint nap.
Tudom, mert én az vagyok.
Én hajtom a hintázó Y vázat a 2 kilós papírnehezékkel (ami amúgy kis törődéssel elég gyorsan reagál az úthibákra csillapítás hiányában), jah csak épp a bringa önmagában kitesz 18 kg-ot és akkor még nem számoltam a köcöléket hozzá, láncot, lakatot, stb.
Én minden nap mondhatni DH géphez hasonló tömegű és hajtáshatékonyságú vmit hajtok 25 km-en aszfalton 8-10 óra munka után, éhesen fáradtan egyaránt. Igaz, hogy utána ha átülök az XC-re, akkor ülve felmegyek bárhol és sajnos én vagyok a legkeményebb a bringás köreimben, de a bringa rugózása nyújtotta kényelméért keményen meg kell küzdenem minden egyes nap.
Sokszor filózom rajta, hogy de jó lenne ha lenne egy könnyű outim e helyett, az nem rugózik, de ennyi energiával nem 25 km-t hajtok le vele, hanem kétszer ennyit legalább. Nem lóg a nyelvem hazafelé, stb.
Így sztem elég hitelesen hangzik, ha azt mondom az olcsó villa csak papírnehezéknek jó, én jó szívvel nem ajánlanám senkinek.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz imyourfriend #19512 üzenetére
Jah, főleg, hogy cimbi acélvázas merev montija közel olyan könnyű, mint az én full XT XC-m! 22k-ért használtan.
Na most szerintem ilyet újonnan nem kap még kétszer ennyi pénzért se.Amúgy meg már nehéz nem rugós villával megátkozott biciklit venni, amin egyáltalán olyan konfiguráció van, ami rajta van a térképen.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Because #19635 üzenetére
Erővágó ellen? 14+ mm kengyelvastagság mondjuk már hatásos.
Meg esetleg lapos keresztmetszet kör helyett, hogy az erővágó minél nagyobb felületet fogjon közre.
És akkor itt ki is babráltunk a mechanikus erővágók 99%-val.Jah és ha megfelelően lakatok a polgár, akkor már a Tesco-s U lakat is elegendő - ahogy azt tudhatjuk -, amennyiben nem tudja letámasztani a földre és teljes testsúlyból használni. Nincs az a tolvaj, aki nyers erővel támaszték nélkül elvág egy átlag U lakatot. Esetleg Fekete Laci felvehetné az erőpróbái közé.
Innen már csak sarokcsiszoló, vagy hidraulikus erővágó jöhetne szóba (az is csak akkor, ha a kengyel vastagságából adódóan befér a pofák közé).
Esetleg intelligens támadás, de olyanra még nem láttam példát hazánkban.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz ígyvanferi #19677 üzenetére
Nincs rá Kresz szabály, se rendelet, hogy a kerékpárt csak áttolni szabad a zebrán.
Ami idevonatkozó szabályt találni lehet, hogy ha nem tolod, nem minősülsz gyalognak és ily módon nincs elsőbbséged az úttesten a járművekkel szemben.
Na bumm. Megleszek elsőbbség nélkül is...Jogi vonzata ennek, hogy ha nem szállsz le és baleset van, automatikusan te vagy a bűnős.
Amúgy teszteltem már élesben nem egyszer. Rendőr szeme láttára biciklizek zebrán. A szemük se rebbent egyszer sem. Mondjuk ez általában főútvonalon van, ahol a járdán is mehetek kivételesen, mivel az adott szakaszon tábla tiltja.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Zola007 #19944 üzenetére
Nem hiszek annak a forrásnak.
Nem látom a logikát benne különösebb érvelés nélkül, hogy 19 mm-nél miért szűnik meg az addigi linearitás a növekedésben.
Ellenben a Yasec-féle táblázatban ésszerűnek látszó lineáris felfutása van a párosításnak, amit akár grafikonon is lehetne ábrázolni.Amúgy a bringagyártók trükkösek, bevett szokás, hogy az olcsó, spórolós vékony felnire ballonos gumikat pakolnak fel a kényelem jegyében, de amennyire tudom nem ez a normális.
A gyakorlat ugyan azt mutatja, hogy némileg el lehet térni a Yasec/Ebike féle tábálzattól, de nem ennyire szélsőségesen, hogy 63 mm-es gumit rárakjak egy 19-es felnire. Az minden, csak nem biztonságos. Lehet, hogy boltba járni gyök kettővel jó lesz, de senki ne mondja nekem, hogy az a gumi nem fog leugrani a felniről intenzív hegyikerékpározás alkalmával jelentős oldalirányú erőknél!Persze nem szentírás a Yasec-féle táblázat sem, de jó iránymutató a maximális biztonság jegyében.
Ettől eltérni csak a felhasználással járó kockázatok mérlegelésével lehet. Attól függ csak hol és mire.És akkor még a gumi szerkezetéből adódó sajátosságokra ki sem tértem, miszerint a túl ballonos gumi túl vékony felnin idő előtt tönkremegy, stb.
(#19941) nauro
Lásd: linkelt táblázat.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz #48525824 #19954 üzenetére
MO. ~50 évvel van csak lemaradva kulturálisan a nyugattól.
Ez ilyen.
Kresz oktatóm mondta, hogy a közlekedés "városi dzsungel", ahol túlélni csak extrém odafigyeléssel lehet.
Semmi nem garantálja, hogy nem esik bajod ha te magad betartod a szabályokat.Másrészt meg nem a kultúrában kell keresni feltétlenül a magatartási problémákat.
Én is sokkal szívesebben engedném át a gyalogost a zebrán, ha nem 400 forintos benzint pöfékelnék éppen el, amíg ő komótosan átbattyog az úton. 200 Ft-os benzin mellett viszont nem zavarna egy komplett óvodás csoport sem.
Hiába van elsőbbsége, az ő türelme ingyen van, a benzin meg nem.
Persze ez is körülmény függő, szvsz a gyalogos csak akkor lépjen le elém, ha ezt a sűrű forgalom indokolja. Mint a zavarás és akadályozás indokolt esetben a Kresz-ben. Viszont gyér forgalomban igenis várjon még 5 másodpercet, amíg elmegyek és utánam le át tud menni zavarás nélkül nekem meg nem kellett eldisszipálni egy rakás mozgási energiát.(#19953) Zola007
+1, többek közt.
Sztem amúgy meg mindenki utál mindenkit.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz syberia #19959 üzenetére
"kovácsolt titán acél ötvözet acélból"
Mi van???
330 mm amúgy már elég sok, kényelmesen át lehet fűrészelni, ha jó fogás biztosít a hossza.
Minél kisebb, annál biztonságosabb.MÁS
Montis hátitáskát tudtok jót olcsón?
Ilyen kisméretű kellene (ivózsák nem feltétel, de persze nem is hátrány), ami nem csap tarkón egy ugratásnál.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Zola007 #19962 üzenetére
Ezeket a köröket már lefutottam.
A topikbéli tapasztalatok azt mutatják, hogy általában probléma nélkül lehet használni egy-két mérettel a táblázattól eltérő párosításokat is.
Ami engem illet én még életemben nem láttam 19-es felnin 3.0-s gumit, aki ezzel lejtőzik, ott már fejben is lehetnek gondok.
Akik 3.0-s gumival nyomulnak, nem 19-es felnit használnak sztem.Az, hogy a gyártók mivel szerelik a kerékpárjaikat, nem releváns ahogy azt már írtam volt.
Had ne ismételjem magam...Mavic amúgy vállalja a felelősséget is az oldalán közzétett adatokért?
Ha én meghalnék emiatt a szélsőséges párosítás miatt, akkor a Mavic-ot szét lehetne perelni, ugye?
Vagy nem, mert van vhol vmi apróbetűs rész, ami kizárja a felelősséget? Ha igen, akkor nem hiteles adat.
Ha nem, akkor meg csak nem volt még rá precedens.Nálam a városi gépen a 19-es felnin 54-es gumi van fent 4,5 baron. Szinte alig van vmi tartása oldal irányban.
Úgy hajlítgatom kifelé a gépen ülve, ahogy akarom (letérdel a gumi, ahogy riszálom a seggem a nyeregben).
Nem is merem nagyon lefektetni aszfaltra, se kirakni a gép hátsóját, mert majrézok tőle.
Meg merem kockáztatni, hogy talán kézzel le tudnám fordítani a felniről a gumit még azelőtt, hogy teljesen leereszteném.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz #48525824 #19964 üzenetére
Tök8 milyen sebességgel haladok, a lámpa időzítésének semmi köze hozzá, h mekkora tempót diktálok. Ha akkor vált sárgára, amikor a lámpa alatt vagyok, igen valószínű, hogy nem fogok satufékezni. Ennyi.
Az, hogy utánam még átjön 3 másik autó, az had ne legyen az én problémám.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #19971 üzenetére
Na meg is van a kivételünk.
Fényképed nincs róla véletlenül?
Nálam már az 54-es gumi is elég ortopéd képet mutat a 19-es felnin.(#19972) Zola007
55 mm 21-es felnin nem kilógó annyira.
Ez a táblázatban egy rubrika.
Néhány rubrika a határ fölött a tapasztalat szerint még oké.
Nem is erre reagáltam, hanem hogy azért szerintem nem lehet felrakni rá bármit.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #19987 üzenetére
Úgy érted, hogy kevesebbet kapott, mint egy merev vázban 2.0-val kapna?
(#19990) Because
Szted mennyi bringásnak van jogsija?
Én a forgalomban való részvételt kötném jogsihoz. Bringás jogsi: Kresz alapoktatás, bicikli jármű kezelés, rutinvizsga. Lenne mondjuk 30k a jogsi, az baráti ár. Ki se engedném az úttestre, akinek nincs.
Rutinból meg ilyen feladatok, mint nyomvonal tartás bármilyen sebességen (akár sétatempóban is), iránytartás hátranézés mellett, vészfékezés, váltó működése (a hajam égnek áll a koca női bringásoktól, hogy képtelenek felfogni a láncváltó működését), tájékoztató vezetési mód.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Zola007 #19992 üzenetére
Jah bocs, én csak ETRTO méretekben gondolkodtam.
Ha ez nem téma, akkor szerintetek mi a jó válasz ezekre a kérdésekre?
"Mindegy, csak ne trialozz vele?"
És a mi a helyzet a gumi oldalfalának terhelésével? Le van ejtve?(#19994) Because
És mennyiben releváns az, h kinek mennyi pénze van, hogy kell-e jogsi egy jármű forgalomban való részvételéhez, vagy nem??
Elég nagy gáz sztem, hogy emberek Kresz ismeret nélkül ki mernek egyáltalán menni a forgalomba.
Ha most én meg úgy gondolom, h ha a közösségben ezt nem képesek szabályozni önmaguktól, akkor az állam feladata lenne rendszabályozni.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Because #19996 üzenetére
És akkor a szociális helyzete miatt máris jogosulttá válik forgalmi veszélyt képezni?
Ne menjünk el ebbe az irányba, mert igen erős politizálás lenne belőle, de azt itt nem szabad!Nem, nem voltam még ilyen élethelyzetben. Én kicsit többért csinálom ugyanezt és évek óta van jogsim is.
-
Teasüti
nagyúr
válasz #48525824 #20004 üzenetére
Két járművel közlekedem, lassan meglesz a jogsim a harmadikra is.
Sosem flame-elek autó vs bicikli témában, én úgy látom mindkét oldalon csak vezetők vannak és járműtől függetlenül hülyék.
Gyalogos? Ez a kérdés fel sem merülhetne, tekintve, hogy az általános műveltség része kellene hogy legyen.
Na most szerinted kinek lenne a dolga megtanítani a következő generációt egyáltalán arra, hogy kitegye a lábát a házából a nagyváros közepén?
Nekem? Neked? Az államnak? Az iskolának? Vagy a szülőknek...? Azoknak a szülőknek, akik maguk is ott lábatlankodnak, ahol csak tudnak? Annak a nagymamának, aki a banyatankot cibálja át a főút közepén?
Nem, ez nem ironikus. Ez siralmas.
A biciklisek viszont járművezetők. Felelősséget kell vállaljanak a forgalomban tanúsított magatartásukért.
Bár a gyalogos is a ptk szerint, de a Kresz oktatásban azt tanítják, hogy a gyalogos egy tudatlan pöcs, így a járművezetőnek maximálisan előzékenynek kell lennie a gyalogossal szemben.Jah amúgy meg ha szerinted nem kell jogosítvány a bicikliseknek, akkor feltennék két kérdést:
1. Melyik az a jármű, aminek vezetői a legkiszámíthatatlanabbul közlekednek és így a legtöbb fejfájást okozzák?
2. Mire eredeztethető vissza ez a jelenség?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Montis hátitáskát tudtok jót olcsón?
Ilyen kisméretű kellene (ivózsák nem feltétel, de persze nem is hátrány), ami nem csap tarkón egy ugratásnál. -
Teasüti
nagyúr
válasz deicide #20539 üzenetére
Kihagytad a munkás bringát.
Sztem 4 gép az ideális:
egy 100% hegyre durvulni, egy 100 % aszfaltra, egy leharcolt a városba/munkába és utolsónak egy könnyű trial/dirt gép, hogy vmi technikát is tanuljon az ember - mert ugye egyik másik sem praktikus ugrálni, meg bénázni (de azért mennyire jól jönne, ha a hegyen nem kéne áttolnom egy farönkön, vagy outival át tudnék ugrani egy kátyún, stb).[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Zola007 #20681 üzenetére
Mindig irigyeltem ezeket a biológiai tudásokat, nekem fogalmam sincs hogyan emésztem meg a csokimat és mi történik a testemben, ha feltekerek a hegy tetejére.
De azt tudom, hogy ha a határaimat feszegetem, akkor bizony fejlődni fogok.
Ennyi elég is lehet bárkinek, aki nem versenyzik, nem?
A pluzus mérős órámon is a gyári zónákat használom, amit az óra gondolt ki pár adatomból. Arra az egyre megteszi, hogy figyelmeztet, ha túlhajtanám magam. Másra meg minek?
Grafikont rajzolni is tök fölösleges szvsz annak, aki nem versenyzik.E miatt azt hinném nektek versenyzői múlt van a hátatok mögött?
-
-
Teasüti
nagyúr
Sziasztok!
Lengőkarok forgáspontjaiban miféle csapágyak szoktak lenni?
Perselyes vázat építenék át csapágyasra, de még nem botlottam bele olyan típusba, ami oszcilláló mozgásokra és ütésszerű igénybevételre lenne kihegyezve. Tűgörgős típusok között nézelődök, találtam is már méretet. Csak azt nem tudom mennyire lenne hosszú életű egy bicikliben (értsd: inkább készítsek másik perselyt a következő 1-2 évre).
A tömítés nem megoldott, perselynél ez nem volt annyira szempont, viszont a kinézett csapágy tömítetlen, nyitott végekkel.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Milyen okostelefont vegyek?
- Vicces képek
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- EA Sports WRC '23
- Villanyszerelés
- Dell asztali gépek
- EAFC 24
- További aktív témák...
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- POLICE EPIC férfi analóg karóra!
- DJI Mavic Mini Fly More Combo
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS