-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz lsebestyen #33526 üzenetére
Ezenkívül átmehetsz bárhol gyalog de elsőbbséged nincs.
Én úgy tudom csak ha nincs a közelben kijelölt gyalogátkelő. Ha van, akkor viszont a rendőr megbüntethet amiért mégis az úttesten mész át (egy alternatív univerzumban). -
-
Teasüti
nagyúr
válasz Zola007 #34203 üzenetére
Ő 65+ kg?
Nálam eddig kb ez volt a felső határ, bár kisportolt lánnyal még nem volt dolgom. 60 kg körül még ideális a testsúly úgy 170 cm körül, van cici, van fenék és állati formás lábak már ha sportol is kicsit (és igen, összeérnek a combok, azt én sem szeretem, mikor zárt térdek mellett átlátni a combok között). -
Teasüti
nagyúr
válasz beleszólok #34341 üzenetére
+1
150-es Revelation mozog alattam 110/140 psi (igen, a negatív túl van fújva nem kicsit) nyomással 75 kg-hoz felcuccolva és a lockout-ot kizárólag akkor használom, ha kiállok a nyeregből dombnak felfelé, általában csak aszfalton. Terepen ritkábban, Gate ide vagy oda, nem szeretem ha kapja a zárt teló a terepet.
Nyeregben ülve soha nem mozog fölöslegesen, sőt. Hiába a túlfújt negatív, sztem elég nehezen indul meg a rugós lowend RST villámhoz hasonlítva.
Pedig aztán kormányról zárom, ha kell akkor én is 100 méterenként, de sose éreztem szignifikáns különbséget. Igaz stopperrel sose mértem, de érzetre nem fáradok el jobban nyitott villával.(#34345) Maximum1
+1
Csak nálam mind a kettő monti.
Én pont az a másik végletet képviselem, városba fully a kényelem jegyében.
Jó edzésben tart 20+ kg-os géppel közlekedni napi szinten, nem okoz gondot aztán feljutni a hegyre a többiek előtt. Na meg azért becsületes dolog ilyen tömeggel és szélfogókkal (tükör, 3 részes csomagtartó táska) felvenni a tempót egy-egy éppen edzésben lévő bringással.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz beleszólok #34361 üzenetére
Nem tudtam beállítani a SAG-et, vmiért nem ül be úgy, ahogy szeretném. A táblázattal lőttem be először, egyenlő nyomással. Semmi beülése nem volt a súlyom alatt. Szerettem volna egy erős 20% SAG-et az extra kényelem és a vázgeo visszabillentése miatt, de nem találtam még olyan beállítást, amivel hajlandó beülni úgy, hogy aztán nem koppan fel lejtőzéskor (amit Enduro szintű igénybevétellel tudnék jellemezni, ha eljutok a kedvenc zúzdámhoz). Legutóbb 40 kmph felett köves lejtőn sikerült felütni mindkét gumit és a telót is (a váz az merev hátul).
Vagyis kérdésedre a válasz, olyan 130-140 között állapodik meg ekkora nyomáson. Eléggé zavar, hogy holtjátéka van, vagyis az egyensúlyi helyzetben van néhány mm, ahol nem mozog. Pl. ha leszállok a gépről, akkor nem jön fel teljesen a villa alaphelyzetbe, hanem még akár ki is lehet húzni rajta egy kicsit.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz beleszólok #34493 üzenetére
Az meg a marha nagy gépjárműs öntudat, hogy bármi áron megelőzzük a biciklist?
Rengeteg olyan előzésbe mennek bele emberek, amik jó esetben szabálytalanok, rosszabb esetben közveszélyesek.
A Kresz-ben nem az szerepel, hogy kötelező előzni amint utolérted.Nagyon egyszerű a képlet, a Kresz is világosan tárgyalja az előzés feltételeit.
Ha ezek nem adottak, akkor mögötte csordogálok hússzal amíg lehetőség nem lesz biztonságosan előzni. Ennyi.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz bajtokarpi #34601 üzenetére
Sokszor szóba került már, de én még nem láttam egyik gyártó termékénél sem, hogy milyen keménységű gumikeverékről van szó. A negatív mintázat lényegtelen, de a gumikeverék tudna különbséget tenni.
A híresen gyorsan kopó gumik teljesítenek valószínűleg a legjobban, már ha nem zavar, hogy pár ezrenként új szett kell belőle.Egyébként magára a biciklizésre gondolva sztem nem indokolt külön figyelmet fordítani különböző időjárási viszonyokra gumiválasztás szempontjából.
A híresen tartós (kemény keverék - előbb öregszik el, mint hogy elkopna) CST Tracer semislick gumim sem csúszkál az úton, vagy ha mégis megcsúszik, akkor ott már nem a gumikeveréken múlik a dolog. Jellemzően eddig három jelenség hatására csúszott meg első keréken: poros/homokos kanyarban bedöntve, eső kezdetén a nyálkás úton bedöntve, télen a lefagyott aszfalton bedöntve. Ebből le lehet vonni a következtetéseket.
Nem a gumi lesz a gyenge láncszem.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz jackbacsi87 #34648 üzenetére
Láncolajat neki.
Melyik hitvány hipster törné meg a gépe egyszerű eleganciáját egy ilyen bizarr megoldással?
Előbb mennek be a keresztforgalomba.[ Szerkesztve ]
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz Frenky89 #34966 üzenetére
Fix nyeregcsőröl eveznék egy Bodyfloat felé, viszont a fully-ról átülni a merev vázra az első fél órában rettentő kényelmetlen míg hozzászokok, hogy fel kell emelnem a fenekem egy döccenőnél. A nap végére mikor már újra szocializálódok a merev vázon, már nem olyan zavaró. De azért a gerincednek nem mindegy, hogy miken mész át ülve.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Tothgera30 #35027 üzenetére
És mi tartja a kereket az "úton"? Ha már a csuklóknak mindegy... (Emelném a tétet egy erős marokkal is, hogy a kormány ki ne essen a kezedből.)
A light XC verseny az kb olyasmi, mint a CX? Végülis ami egy CX géppel teljesíthető, ott még el lehet evickélni teló nélkül.A gravitációs gyorsulás kevés ahhoz, hogy ne pattogj el. Egy nagyobb döccenőnél amit egy teló vígan kimozog, egy merev villával elrepülsz.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Tothgera30 #35027 üzenetére
Amilyen sárban egy CX géppel nem megyek (csillió képtalálat erre a példára Google-ben), ott XC-vel sem megyek. Meg gyalog se szívesen, csak talán vmi 4x4-essel.
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz Tothgera30 #35054 üzenetére
Mert rázós úton kevesebb ideig érintkezik a futófelület a talajjal, éppen azért, mert a gravitáción kívül semmi nem tartja a talajon. Egy teló berugózás után visszanyomja a kereket az útra és kellően finom rugózás esetén a kerék kvázi leköveti a talaj kontúrját. Na most egy merev villával a keréknyomástól függően berugózás helyett felpattan a levegőbe és ahelyett, hogy egy rugó visszanyomná a talajra, csak jóval később ér földet.
Azt remélem nem kell magyarázni, hogy amíg a levegőben van, addig elég nehéz irányítani a gépet.
Persze ha az XC-zést úgy kell érteni, hogy tépem a féket lejtőzésnél, mert elpattog a bringa 20 kmph felett, akkor oké, igazad lehet. De aki nem tépi a féket és elereszti akár 40 kmph fölé is, annak terepen szinte kötelező a teló. Legalább elől az irányítás miatt.
40 kmph-nál egy igazi rázós pályán a kerék jó ha pár tíz százaléknyi időegységben érintkezik csak a talajjal. Egy jó telóval ez fordított arányban van, vagyis pár tíz százalék híján folyamatosan érintkezik a talajjal.(#35073) LonGleY
Hallgatom az érveidet.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz razzorr #35076 üzenetére
Meg tudnád mutatni melyik spray-t használod?
Mert amiket írsz, az éppen a cseppentős olajokra jellemző (koszol, felverődik a felnire, ruhára, stb).
A zsír nem pereg le a láncról, az ott marad. Nem csinál koszt. Éppen az a lényege, hogy megköti az olajat a felületen, semmi értelme nem lenne ha pont úgy viselkedne, mint egy közönséges olaj.
Ezt alátámasztja, hogy a "csepis olaj" jó ha pár tíz km-ert kibír, míg a zsír több százat is újrakenés nélkül.
Én egy olcsó láncot - ami kibír kb 1500 km-ert - jó idő esetén max háromszor zsírzom az élettartama alatt. Most is a napi km számláló már 300 fölött van és még elégséges a kenés. Nadrágszáram mindig tiszta marad, a felnin sincs olajsár. Ellenben mikor csepis olajat használtam még a pályafutásom elején, akkor a nadrágom és a bringa is retkes volt.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz LonGleY #35078 üzenetére
Sose volt még XTR láncom, az XT a sport gépen meg jó ha évi pár százat kap csak. Ehhez nem tudok hozzászólni.
Ki mit ért "csepis olaj" alatt.
Én nem láttam márkajelzést feljebb.
Pl. a műszerolaj is ilyen.A viszkózus jelentése közelebb áll a sűrűhöz, mint a híghoz.
1500 km-es láncoknál nem szórakozok mosással, de az XT-t pár menet után mosom és újrakenem. Ez megteszi szerinted?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz LonGleY #35084 üzenetére
Egyik ismerősöm szaggatott régen láncokat amikor montizni kezdett outi után, de neki akkora combjai voltak, hogy nem kapott megfelelő méretű farmert a boltokban.
Aztán elárulták neki, hogy a montin azért van annyi fokozat, hogy használják is és ne akarjon középső tányéron mászni a hegyre.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Szakbarbár #35213 üzenetére
Ajaj, épp montis felvételek készítésén töröm a fejem.
De azt nem tudtam, hogy sör és kávé sznobnak kell lenni, ez új.Az outis az tényleg ütősebb összeállítás.
Az outi vs mtb rap meg fantasztikus.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz Napfénysüti #35343 üzenetére
SPD van nekem, ezen találtam olyan rugóerőt, ami még megtartja a lábam zúzós lejtőzéskor köveken rázkódva és megtartja a bringa felrántásakor is. De eddig mindig ki is oldott, ha eldőltem vele.
Már kezdek bízni a rendszerben, az elején még volt olyan, hogy kioldott amikor nem kellett volna, majdnem a mogyoróim bánták.
Azt nem teszik hozzá a tutorialban, hogy kezdő spd-s laza rugóval ne akarjon ugrálni a bringával...(#35344) torzo
Motorozáshoz? Ebben nincs protektor.
Ez nem is drága. Úgy kétszer ennyiben gondolkodtam, ha végre eljutnék egy túraboltba.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Pttypang #35367 üzenetére
Ha sikított, akkor levonták a vélhetően megfelelő következtetést az esetből: köcsög biciklis.
Ilyenkor a passzív agresszió hatékony lehet, bár inkább gyalogosan: megállsz és megvárod amíg ők kikerülnek.
Így szoktam a járdán is, ha a szembejövők le akarnak szorítani. Megállok és megvárom, amíg elhaladnak (nyilván nem húzódom félre, fejlődjenek csak fel szépen libasorba ahogy illik, etc). -
Teasüti
nagyúr
Cat Ears akció, ha vkit érdekel.
-
Teasüti
nagyúr
válasz kovsol #35793 üzenetére
Azért az a 25 óra sem úgy értendő, hogy nettó nyeregben töltött idő. Mert most elmegyek vele egy balatonkerülésre utána fixen nem vinném semmilen szervizre. Ellenben ha a zúzós lejtőzésekből veszek 25 órát (15 perc egy lejtő) aminél kimozogja a teló a teljes rugóútját és kapja az érzést, na abból 25 óra azért elég tisztességes futásteljesítmény.
Az én értelmezésemben 25 óra aktív mozgással töltött idő.Nálam szezononként egy, de max kettő ilyen szervizre volna szükség. Ez azért kibírható ha már technikai sportolásnak hódol az ember.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz ígyvanferi #35911 üzenetére
El akartam sütni azt a szar poént, hogy "így van Feri!".
-
Teasüti
nagyúr
válasz deicide #35919 üzenetére
9,4-nél én futni szoktam, nem gyalogolni.
(#35920) Napfénysüti
Ha nagyon akarok, akkor ki tudok menni télen is bringázni, a városi fully-val jó edzést jelent munkába járni, főleg hóban bütykös gumival, hisz már aszfalton slick gumival is kihívás tempót diktálni a 20 kilós bringán.
Csak már nem akarok tekerni télen. Három téli szezon után elég fázós lettem - technikai öltözék ide vagy oda. -
Teasüti
nagyúr
válasz lsebestyen #35946 üzenetére
Addig a télen gyönyörűen össze tud rohadni.
Sztem jobb most szezon végén túlesni rajta. Kitakarítva, lezsírozva várja majd a tavaszt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tidradio td-h3 rádiót keresek!
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)
- Fender Squier Stratocaster + Marshal MG15 40W erösitö eladó