-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz t-bali3 #5886 üzenetére
Ha egy V-fék nyikorog, akkor ott beállítási vagy minőségi problémák vannak. És minőség alatt a fékfelületeket értem, nem magát fékpillangokat, stb.
Én úgy vélem ha egy V-fék megüt egy minőségi mércét (jellemzősen kizárólag fémből készült mind a pillangó, mint a fékkar, és a bovdenezéssel sincs probléma), akkor az égadta világon semmi fékerő különbség nincs egy noname Logan és egy 5-6000 Ft-os Deore között. Ha V-féket akarsz fejleszteni, akkor csak a legjobbak jöhetnek szóba szvsz, a középkategória nem nyújt többet a belépő kategóriánál teljesítményben.
Persze a nagyáruházi V-fék még a belépő kategóriát sem üti meg.(#5932) fi:zi'k
Utánfutó.(#5889) zoo8800
Ti most tényleg egy kirándulós biciklire vetetnétek hidraulikus tárcsaféket?? Ee most komoly?
A különbözetből akár élni, élményt gyűjteni is lehetne és nem belerakni egy nyamvadt biciklibe, amivel hétvégén elteker az ember piknikezni.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
(#5899) fpeter07
A lámpánál álló kocsisort jobb oldalról is előzhetsz.(#5901) Tigerteam
AKi az MTB kerékpárt arra használja amire született, oda a vfék édeskevés....De mindenki döntse el maga mire használja, de mást lebeszélni róla, csak mert a saját felhasználásunkkal gondolkodunk, valaki életébe is kerülhet...
Vendingo írta a felhasználást, csak páran erre nem figyeltek. Ezért is kérdőjelezem meg a tárcsát. Jómagam arra használom az MTB-t amire való, de nekem van is hozzá hidrós tárcsám.
Másrészről ő nem MTB-t akar venni a legelső linkje alapján, bár nem figyeltem, hogy azóta változott-e a szándék.(#5903) superecneB
Ebben egyetértünk. Mindenesetre szerelési és javítási ismeretekre nem az egyetemen fogok szert tenni, azt már látom.
(#5909) -=RelakS=- Köszi! Eddig nem tartottam magam ilyen mérnöknek, tekintve, hogy azért sulin kívül is akad lehetőségem ismerkedni a szakmával.
De ha tényleg az dönti el, hogy jó mérnök lesz-e belőlem, hogy neki merek-e állni szerelni a vagyont érő alkatrészeimet a bringán, amit ha elbaszok, akkor volt bicikli nincs bicikli, mert diákmunkából ugyan nem kell vennem új alkatrészt bele és így inkább szerelőhöz hordom, aki vállalja a felelősséget helyettem, nos hát akkor igazad van. Nem vagyok jó mérnök.
De hülye sem. NEkem nem ez a dolgom, hogy biciklit szereljek. Ha mérnökként vagy technológusként a szakmámban fogok dolgozni, sztem akkor se fogok erre időt és energiát szánni, mert vacak pár ezer forintot előbb meg fogok keresni, mint hogy ezzel basszam el a szabadidőmet. De oké, legyen igazad!(#5910) ---Lasali---
Egy kompetens vélemény.(#5912) -=RelakS=-
Akkor miről is beszélünk??[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz vendingo #5937 üzenetére
Ha netről rendeled, akkor 8 napon belül könnyedén tudod cseréltetni, vagy akár el is állni a vételtől.
Amúgy jah, táblázat szerint jónak kellene lennie.De ha boltban rendeled sztem fizetés előtt ki fogod tudni próbálni. Ha nagyon nem jó, akkor a boltossal tudtok okoskodni, személyre is szabják neked egy normális bicikli boltban.
De azt se tartanám sci-fi kategóriának, hogy a kereskedő visszaviteti és hozat másikat.
(De ebben nem vagyok biztos.)Persze mindez a kasszától való távozás előtt.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz ---Lasali--- #5941 üzenetére
Ennyi.
Mérnök ide vagy oda, pl. egy becsípett tömítést talán észre se vennék.
Egy nyamvadt kis O gyűrű a mérnök kezéből is ugyanúgy le tud esni a földre, stb.
És az olaj szétkenésétől se a diploma fog megóvni.
Ezért bízom tapasztalt emberekre a méregdrága alkatrészeimet.Meg ha már a mérnököknek "visszafelé is kompatibilisnek kell lenniük" számtech hasonlattal élve, akkor mi a frásznak helyezték a hangsúlyt újra a szakmunkákra az országban?
Elvégre ha mindenkinek diplomája van, akkor a szakmunkákat miért is nem vagyunk képesek ellátni az országban? Miért is hiányoznak a szakemberek?
Részemről itt le is zártam.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz sanzi89 #5963 üzenetére
Az általam ismert legjobb módszer, ha a hátsó tengelyre akasztod rá a kocsit, és a kocsi kereke hátrébb foglal helyet, mint a rakodó felület. Így minden helyzetben stabil marad a bringa. (Egy nyomon haladó kocsi, vagyis egy kerék a szimmetria tengelyen.)
Igazán profil megoldás, ha egy levegős rugóstaggal felfüggeszted a kerekét.Jómagam sokat filóztam egy lehetséges megoldáson ráfutóféket illetően, de nem jutott eszembe olyan konstrukció, ami tetszett volna.
Meg nem ártana vmi parkolófék jellegű sem, mert elég szar egyensúlyban tartani az álló bringát és közben megpakolni az utánfutót.Bár arról fogalmam sincs egyáltalán indokolt-e féket rakni rá és vajon elegendő-e +50 kg teher lefékezéséhez a bringa sajátja.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Gyufaaa #6163 üzenetére
Nincs ilyen táblázat 9/10 sebességes rendszerekhez, ahol már a hajtómű eleve kijjebb helyezkedik el, mint a fogsor?
(Vagyis kicsi tányérral is csak olyan 4-5 körül egyenes a láncvonal.)
Mert 6 sebességest az unalomig ismételgettük. Amúgy meg a keresztbeváltás sem kéne gondot okozzon a váltónak, nekem a régi Tourney is gondolkodás nélkül váltja a "tiltott fokozatokat". Ez csak hajtáshatékonyságban és kopásban jelentkezik, illetve ha keresztbe váltva rakja le az ember a biciklit, akkor elferdülhet a lánc az állásban.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz vendingo #6166 üzenetére
Meg kell tanulni tekerni, és nem lesz szükség lockout-ra!
Eddig én kizárólag aszfaltos mászásnál vettem hasznát egyszer, amikor már olyan fáradt voltam, hogy ki kellett állnom a nyeregből. Na akkor jó volt azon az 500 méteren, hogy nem hintázott a bicikli.
De amúgy szinte soha nincs rá szükség. Főleg mióta SPD-zek.(#6165) Gyufaaa
Se a budget Sunrace hajtásláncomnál, se az XT-nél nem vettem még észre ilyen jelenséget.
Ha neked ropog a láncod, az már baj.Mit jelent nálad az "erősebben terhelem"? Kiállva tekerés bazi nagy fokozatban gyök kettes pedálfordulattal és egy pedálra terheled a teljes testsúlyod és még húzod a kormányt is magad felé?
Ez esetben jah, az para...
Nálam már mást jelent ez, azért kérdezem.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz fpeter07 #6170 üzenetére
+1
Inkább a kormányról állítható csillapítás terjedne el!
Amúgy a konkrét csillapítás állítás és a lockout mechanika az két különálló dolog egy minőségi telóban, vagy ugyanaz? Gondolok itt arra, hogy sok LO karon vmiféle csillapítás állítás is lehetséges. De ez ugyanaz, mint amit a villaszár alján szabályzok?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Gyufaaa #6172 üzenetére
Nem, nincs baj a szövegértelmezésemmel.
Mindenki más stílusban teker, van aki terhelés alatt kiállást ért olyan erősen taposva, hogy még a kormányt is felszakítja, van aki meg mondjuk a majom a pöcsköszörűn gyors pedálozást 100+ csapásszámmal és van kismillió árnyalat a kettő között is.
És nagyon nem mindegy melyik hatására észleled a jelenséget.
Ha egy lánc ropog, az még érthető, ezért is feltételezem ezt. De ha a lánckerék az, ami ropog, akkor az gyakorlatilag halott, elrepedt, fáradásos törés előtt áll, ilyesmi. Ezt nem tartom valószínűnek, mert akkor most nem erről beszélgetnénk.
Vagy össze nem illő lánctányér+lánc kombód van netán? Ez esetben is elképzelhető a jelenség.De gondolom erre csak én vagyok "vájtfülü".
Úgy tűnik igen.
Súrlódó hang kenési elégtelenségre utal.
Én eddig se a budget, se a minőségi cuccomnál nem tapasztaltam ilyen gyengeségeket. (Igaz zsírspray-t használok, nem közönséges olajat.)
Kizárólag akkor ropog, recseg, ha váltás közben terhelek. Ez az XT váltomnál nem is olyan ritka, idővel vmiért belassul a váltás két mosás között és előbb taposok, mint hogy a helyére ugrott a lánc.
Súrlódás meg egyáltalán nincs, soha, sehol. Se keresztbe váltva, se sehogy. (Olyan már volt, hogy beleért a lánc a váltó kanalába és azt hallottam.)[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Gyufaaa #6175 üzenetére
Ezt teljes megelégedettséggel.
Milyen biciklid van?
Az egész bicikli merevsége (minden egyes alkatrészé) számottevő lehet a jelenség kialakulásában, amikor nagy nyomatékkal taposol.
Ilyenkor nem csak hogy keresztbe áll a lánc, de még el is csavarhatod a lánc síkját a két lánckerék között.
Ennek elviselése azért nem magától értetődő dolog egy hajtáslánc részéről szerintem. Ez már minden, csak nem ideális hajtás. -
Teasüti
nagyúr
válasz Vasinger! #6178 üzenetére
Miért mi fog történni a láncommal, ha kihívom magam ellen a sorsot és nem hallgatok rád?
Volt már kenőanyagokról szóló kurzusod?Amúgy én meg pont ellenvéleményt ismerek Rohloff-ot illetően.
Lényegében úgy szól, h "semmi extra, sima olaj, se több, se kevesebb".
Persze azért nem ennyire tömören.(#6195) Crytec210
Főként az acél és titán vázakra jellemző. Alu vázak ennél jóval merevebbek, leginkább a nagyobb átmérők miatt.
Csak szemléltetni akartam vele, hogy ezek után könnyen el lehet képzelni, hogy miért és miként fut az a szerencsétlen lánc + ha még keresztbe is váltják. A vékony 9+ fokozathoz való láncok annyira nem tolerálják már a rossz beállítást sztem, mint egy single speed, vagy akár egy 6/7/8 sebességes.(#6203) Vasinger!
Én futni járok benne és mióta megvan ez az óra, azóta visszafogja a teljesítményem.
Engem is mindig megijeszt, de gyakorlatilag nem kellene foglalkoznom vele.
Ha egyszer 200-as pulzussal is tudok futni, akkor miért ne?(#6208) Toomy
Hogy hogy? Miért?
Azt hittem, ha nincs jó kontaktus, akkor nem mér egyáltalán.
Nekem már szinte száraz bőrön is beindul a mérés és helyes értéket szokott mutatni.
Viszont arra még nem derült fény, hogy milyen elven méri ez a Crivit óra a pulzusszámot.(#6211) D.Orion
Az szép, mert az összes bringás cikk lánckerékként hivatkozik a fogsorra, ha a hajtóműre nem is.
Szóval ha gagyi szar fogsorom van, akkor lánckerék, ha meg szuper könnyített alu bakos fogsorom, akkor meg lánctányér?(#6213) fpeter07
Fogaskerék csak másik fogaskerékkel, vagy fogasléccel kapcsolódik.
Lánckerék meg egy lánccal.
Két totál eltérő gépelem, teljesen más fogprofillal és -geometriával.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Bati0501 #6223 üzenetére
Én mikor hajnalban felébredtem felaplikáltam magamra a pulzusmérős órámat, aztán visszaaludtam.
Kicsit később, amikor újra feleszméltem, akkor megnéztem az elmentett legalacsonyabb pulzusszámot, majd összevetettem az átlaggal, hogy nem tér-e el túlságosan.
Azóta tudom, hogy vagy 41-es bpm-el alszok, vagy ez a nyugalmim, ezt még nem tudtam eldönteni.(#6222) Toomy
Ez eddig ok, de azt mivel magyarázod, hogy a Crivit-et csak felrakom magamra és az érzetre száraz bőrön már működésbe is lép?
Persze fizikailag lehet, hogy nem száraz a bőröm, mert .... se tudja, de ekkor még nem izzadok.(#6225) Bati0501
Ezt most miért? Sok?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Én elég gyakran figyelem - újdonság varázsa -, de soha nem mutatott fals értéket. Néha rámérek kézzel is, azóta meg ismerem már milyen értékekről szoktam indulni nap közben.
Ezért lennék kíváncsi a működési elvére, mert anódként szolgáló fém felületeket nem látok ezen. Lehet hogy nem EKG elvén működik, hanem a mellkas lüktetését figyeli talán? -
Teasüti
nagyúr
válasz Vasinger! #6232 üzenetére
Úgy értettem, hogy ha jót akarsz magadnak és nem szenvedni,
Igazán nem szenvedés, egyszer lefújom és 400+ km-ig nincs rá gond száraz időben. Esőt is egész jól bírja, bár ez talán az egyetlen gyenge pontja.
akkor olajat használsz
Érdekes következtetés.
abból is ez a Rohloff egy elég jó cucc és nincs nagyon elszállva sem árban.
Sztem átlagos cucc és olcsónak se mondanám. 50 ml-ert veszel 1700-ért kb, na én 600 ml-t veszek 2000-ért.
Akkor melyik a drága?
Zsír az nem bicikli lánc kenésére van és pont.
Akkor az összes gyártó is egyben egy kontár idióta, amiért gyárilag zsírozzák a láncokat?
Zsírban fürdetésről hallottál már bicikli alkatrészek (lánc) terén?
Erről bárkit megkérdezhetsz.
Sok emberrel beszélgettem erről, magam is végigmentem a "milyen kenőanyagot a láncra" mizérián és laikustól sem hallottam még ilyen ellenállást.
A fújós sz@rokból meg ha 1 flakont ki tudsz úgy fújni, hogy ne legyen a biciklin minden tiszta fekete, akkor Te vagy a világ legügyesebb embere.
Nem tartom magam a világ legügyesebb emberének, de ha te mondod...
Amúgy sem fekete színű. Eleinte újságpapíroztam én is, de azóta találtam egy sokkal ügyesebb megoldást, semmi cécó, és oda megy, ahova kell, pazarlás se nagyon van.Ha majd tanulsz a kenőanyagokról, akkor rájössz majd, hogy milyen előnyökkel szolgál a zsír ezen a területen az olajhoz képest. Főleg a vivőanyagban oldott változat, aminek jobb a penetrációs képessége, mint a Rohloff-nak, könnyebben bejut oda, ahova kell majd megszilárdulás után nem tud kiperegni onnan, mint egy viszkózusabb olaj. Ezt jól példázza az is, hogy Rohloff neked 200 km-ig jó, én a Berner-rel a dupláját hajtom két kenés között.
Aki hosszabb utakra indul - mint pl. szki -, neki érdemes elgondolkodni, hogy akar-e "szenvedni" az olajokkal, amik még egy Pest-Pécs utat se bírnak ki oda-vissza.Azt még nem néztem, de amúgy most már komolyan érdekel. Miből számolja a kalóriaégetést egy km vagy pulzus mérő óra?
Na, hát erről fogalmam sincs.(#6236) sssent
Na de épp ez az, hogy nincsenek rajta elektródák.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Jól van hagyjuk, nem fogok előadást tartani a kenőanyagokról.
Aki nem érti miért ideális egy bicikli lánc esetén a zsírzás, némi oktatásra szorulna a témában, amit én viszont nem vállalok, nem vagyok tanár.Csak behajigálok pár dolgot, amit ezek után úgy értelmezel, ahogy akarsz:
- a legtöbb zsír nyomásálló, az olaj nem. Két felület görgő és csap összefeszülésekor a folyékony olaj kinyomódik a felületek közül, a zsír már annyira nem.
- vannak zsírok, amik egy hordozó anyagban oldott állapotban kerülnek felhasználásra, így vígan bejut bárhová, ahova az olaj is, sőt!
- ha egy olajnak nagyobb a viszkozitása, akkor az csak egy dolog, hogy rajta marad a láncon, de mi garantálja, be is szivárog a résekbe? Semmi. Míg az oldott zsír mint a víz folyik be bárhova, aztán beleköt. Ha meg jó folyékony az olaj akkor meg nem csak be, de ki is könnyen jön.
- bicikli láncra a folyékony kenőanyag nem ideális, a konzisztens kenőanyagoknak több előnye is akad: ahogy írtad is, elszigeteli a környezeti hatásoktól a felületet, rajta marad a láncon, míg a kenőolajok elfolynak, rezgés- és nyomásállóak, nem peregnek ki a láncból, hidegben és melegben ugyanolyan jól teljesítenek. Jóval tartósabbak, vízállóak (nem lép kölcsönhatásba a vízzel, nem hígul, nem módosítja a tulajdonságait, lepereg róla a víz).Ráadásul a zsír állagából adódóan, még ha valami véletlen folytán el is jut ahova kell, az első komolyabb igénybevételkor viszkozitásából adódóan ki is szorul onnan.
Eznettó hülyeségtévedés. Ez a viszkózus kenőolajokra jellemző. Lásd robbanómotorok, hidegindítás!Még mielőtt a kettő közötti teljesítményt hoznád fel ellenpéldának
Bár motorláncot még nem láttam közelről, de azt már sokszor hallottam milyen ragadós anyagokat használnak rá. Na szted azok micsodák?
Lehetne akár zsír is, ha konzisztens lenne, mert a viszkozitása már inkább a zsírokéra jellemző, nem az kenőolajokéra. Próbáld meg egy folyékonyabb olajjal a láncodat, ha a teljesítmény különbség neked nem elég meggyőző és lásd, ahogy a nagy fordulaton nemes egyszerűséggel lerázza magáról a lánc a rá nem való olajat!
Ehhez nem kell motor se, bicikliknél is gyakran tiszta gané a hátsó kerék és még az ember lába is egy friss olajzás után nem kevés terméknél.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Vasinger! #6280 üzenetére
Nincs kategorikusan kijelentve, hogy csak ez vagy csak az lenne jó.
Nincs gyártói ajánlás se, mint mondjuk a gépjárművek esetén.
Azt használsz, amit jónak látsz. A széleskörben használsz láncok esetén jó, ha egyáltalán lát kenőanyagok szerencsétlen alkatrész, nem hogy elvárjuk még a felhasználó hozzáértését.
Viszont vannak a feladatra jó anyagok és kevésbé jók. Az összes hígfolyós olajat alkalmatlannak tartom, a sűrűbbeket meg azért nem gondolnám jónak, mert pont a sűrűségéből adódóan nehéz bejuttatni oda ahova kell.
Bár való igaz, hogy vannak egész jó penetrációs képességű olajok - kicsi kohéziós erőkkel, így szinte beszippantja a rés az olajat -, amelyek mindemellett viszkózusabbak is az átlagnál (ne kérdezd konkrétan mely márkák, nem ismerem őket...).Ha ilyen húdejó a zsír, akkor miért nem használja azt mindenki?
Egyszerű, mert nem ismeretes széles körben. Nem tartozik bele az általános műveltségbe.
Hogy gondolkozik egy laikus? Meglátja a polcon "láncolaj" és már ugrik is a kosárba; szted mennyien vásárolnak tudatosan? Nem az itteniekre célzok. Bár az itteni emberek se első kézből szerzik az információt, hanem mások tanácsaira hagyatkoznak, elvégre erre való a fórum, vagy mi.Miért jött szóba egyáltalán az olaj használata a kerékpár iparban?
Honnan kéne tudnom, nem voltam ott.
De gyanítom köze lehet ahhoz, hogy egy Rohloff elkér 1700 pénzt 50 ml-es kis flaskáért, míg ennyi pénzt jóval okosabban is el lehet költeni, ha kellően tájékozott az ember. Fura módon a legjobb általános használatra szánt kenőanyagok nem törvényszerűen drágák.De kevésbé tudományos hozzáállással: 400+ km-ert megyek a Berner-rel a legelső szignifikáns üzemi zajokig, szerinted?
(#6279) Reno7
Berner nekem eléggé bevált.
Előtte volt TF2, volt motorosfűrész láncra való olaj, volt közönséges műszerolaj, próbáltam igazán finom gépolajat, szerelőm egyszer bekente Rohloff-al is.
Egyik se tetszett, pár tíz km után legkorábban, vagy még 100 km alatt (TF2 és Rohloff), de általánosan az első esőig voltak csak jók. Cserébe a legtöbb lepergett a láncomról és tiszta gané lettem állandóan.
Műszerolajat és társait hetente kentem ill. minden esőzés után, ha kellett, akkor naponta.
Berner-rel jó két hónapra megoldódott a kérdés, bár a vizet az kerültem vele. Esőben pár napig jó csak, a felverődő víz azért lehozza egy 20-30 km alatt. Ezek a városi bringára értendők.
Az XC gépen az XT láncot minden porosabb menet után újrakenem kérdés nélkül.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Vasinger! #6283 üzenetére
TF2 az tényleg egy érdekes szerzet, nekem a teflonoshoz volt szerencsém.
Az még szárazon is elment egy pár kilométert.A hangból csak azt állapítom meg, hogy hányadán áll a kenés. Ha totál csendes, akkor jó. Amint megjelennek a görgők első kis csilingelései, ahogy a lánctányérhoz csapódnak, úgy már tudom, hogy lassan kenni kell.
Városi körülményekről írtam a javát. Az XC gépnél én se sajnálom minden két-három száraz menet után mosni a láncot, vagy a hosszabb túrák után. De a városi 1700 forintos láncom hogy épp poros-e, pont lesz@rom.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Bati0501 #6421 üzenetére
A komoly emberek a telefonnal kezdik.
Ezt te szúrtad el.
Eleve komolytalan egy apróhirdetés, amiben nincs megadva telefonszám.
Onnantól fogva aki meg nem veszi a fáradtságot, hanem csak üzeneteket hagy, amit a másik vagy megnéz, vagy nem, onnantól mindegy is...Mondhatnám úgy is, hogy én meg imádom azokat az embereket, akik nem hajlandóak felhívni. Apródon egyszer vki számon is kérte rajtam, hogy "csak" telefonszám van kint. Hát nem is volt komoly érdeklődő, el is hajtottam a fenébe...
(#6426) venember83
De durva! BOS-ról még soha nem hallottam.
DT-ről meg nem tudtam, h gyárt villát is.(#6429) Bati0501
Sorban haladok, ott még nem tartottam. Mea culpa.
Ez esetben annak adom el, akivel előbb megegyeztem.
A leveledet vagy tudomásul veszik, vagy nem.
Apróhirdető oldalakon én pl. nem is veszem a fáradtságot semmi többre, mint hogy időnként megújítom a hirdetéseket. Elvégre utol tudnak érni személyesen is, ha akarnak.(#6428) fi:zi'k
Mai világ... Van, ami nem változik radikálisan.
Egy hirdetésből rengeteg dolog kiderül még a sorok között is.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz rétisün #6441 üzenetére
Pl. hogy kiírja azokat az időket, amikor tudja fogadni a hívást. Kevés a komoly ember.
(#6450) Crytec210
Nem vesztettél vele sokat.
Én csak azt csodálom, miért gondolják úgy emberek, hogy egy pár száz fős közösség nagyobb vásárlóerő lehet, mint mondjuk egy Apród.hu (és társai) olvasói bázisa.(#6457) peugeotmate
Gratulálok, high five!
Nekem két napomba telt kipihenni, addigra a túlterhelt térdeim és a begyulladt bokám is helyrejött.
Én előtte csak 50 km-es hegyikerékpározásra voltam alkalmas. -
Teasüti
nagyúr
Kerékből mit nevezünk könnyűnek, ami még nem szélsőségesen drága?
Külön a felni és agy tömegére vagyok kíváncsi. Pl. egy 500g körüli felni az könnyű, vagy nehéz? -
Teasüti
nagyúr
Értem, köszi!
XC felninél törvényszerű a kicsi szélesség? Jellemzően 19 mm-eseket találtam, pedig még a 21 is kevés lenne táblázat szerint az átlagos 54-es külsőhöz.
Vagy az XC-sek tényleg ilyen vékony gumikon közlekednek és csak én akarok már megint különcködni?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Megbízhatónak titulált márkákról az 1. hsz-ben olvashatsz. KLS nem tartozik közéjük.
Bár sokan panaszkodnak a Cateye és Sigma órákra is.
Olyat vegyél, amihez jó sok garancia jár, ha kapható ilyen!(#6614) TripleB
Hát nem aprózod el, 18-as felnire 1.6 körüli külső lenne a max táblázat alapján, e fölött már nagyon-nagyon piros a rubrika.
De legalább 420g. -
Teasüti
nagyúr
De nem az a legenda terjedt el, hogy a gyártók szélesebb gumikkal szerelik a felniket, mint kéne?
Így nem lepődök meg azon se, hogy 2.1-es külsőt vígan ajánlja a 17-es felnihez.
De már ránézésre is elég egészségtelenül néz ki ez a kombó.(#6621) ---Lasali---
Kerekeket minden esetben a legnagyobb merevségre építik?
Vagy léteznek olyan elgondolások is, hogy ne legyen erősebb a villánál váznál, mert így mondjuk egy ütközésnél a kerék deformálódik a bicikli helyett?Köszönöm srácok a tájékoztatást! Már van némi fogalmam a felnikről.
(#6623) DjKoxi
Te aztán komolyan gondolod ezt a bringázást!
Mióta vágytál már erre? Ugye azt írtad ez az első saját vételű géped.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
+1
Még csak nem is hallottam precedensről, ahol a kereskedő vagy bárki akihez került a lopott bringa, egyáltalán megvizsgálta volna UV fénnyel.
Ez nem bevett gyakorlat jelenleg, nincs hozzá támogatás, közismert adatbázis sem.
Magamból kiindulva alkatrész vagy kerékpár vásárlásakor nem viszek magammal UV lámpát és még ha bele is botlanék egy lopott gépbe, azt se tudnám hol keressek utána a lopás tényének.
És nem is akarnék ennyire kiszúrni magammal, hogy akár órákat vesződjek mindenféle weboldalon és fórumon az apróhirdetések és lopott bringák nyilvántartása között.
Persze ez tőlem, mint civiltől nem is elvárható szvsz.
De nem teszi ezt tudtommal a kereskedő sem.Már egy éve jómagam is fontolóra vettem a DataDotDNA jelölés használatát, nem is lenne túl drága beszerezni a készletet, de arra jutottam, hogy semmi értelme nem lenne.
-
Teasüti
nagyúr
válasz vendingo #6705 üzenetére
Slug-ot nem tartják jónak, Slime már jobb fajta.
Működik, csak nem kell tőle csodát várni.
Nyomásesés nélkül nem úszod meg a defektet, viszont megkímél az út menti szerelésektől.
Ha le is ereszt a gumi, rápumpálva már szokott tömíteni a trutyi, de sok esetben le se ereszt.
Hideget annyira nem szeretik, így télen nem ideális. Meg tud dermedni a trutyi, amitől 4-5x lassabban reagál és még képes megállni a kerék aljában is a kemény hidegekben.Testbike-on olvasgass, egyik másik tesztelő szép nagy terjedelemben ír ezekről!
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz Vasinger! #6733 üzenetére
Az órával nincs baj, jól mér az.
Ami téged illet...
Olvasgass kicsit a pulzus zónákról, aerob/anaerob edzésről, hogy legyen vmi fogalmad mennyi az annyi!
Ezek amúgy átlagos értékek nálad.
Levegővétel szaporasága annyira nem árulkodó már egy szint felett, én a levegő kapkodása nélkül is szabályzott légvétellel tudok futni 195-ös bpm-el. Vhol 200 körül lehet a maxom, bár még nem csináltam erre vonatkozó tesztet.
Úgy tartják, hogy a max pulzus biciklinél 5 bpm-el kevesebb, mint futásnál.
Gondolom akkor a részterhelés melletti pulzusszám is ennyivel kisebb. -
Teasüti
nagyúr
válasz Bati0501 #6761 üzenetére
Hajlítónyomaték minden féle fékezéskor keletkezik, ami a villát "be akarja hajtogatni a váz alá", vagy másképp szemléltetve a váz akar ráfutni a villára.
Csak az a nem mindegy, hogy ez a két villaszáron megosztva jelentkezik, vagy elhúzza az egyik oldalt.
A gyenge villáknál ezért nem javasolt a tárcsafék használata.
Azokat a tárcsafék konkrétan megcsavarja a vhol a nyakcső képzeletbeli tengelyvonala környékén.
Ez kihat a kormányzásra is azt hiszem, ha feltűnő a jelenség. -
Teasüti
nagyúr
Ha már attól a pár kilótól, hogy teher nélkül a bringa önsúlyával eldöntöd a gépet, már attól így hajlik a kerék és ha nincs benne semmi lötyögés, kotyogás, ilyesmi, akkor én azt mondanám, h életveszélyes és közlekedésre alkalmatlan.
Azonnali kivizsgálásra szorul.
Persze ha kotyog, akkor is ez a helyzet. Egy métert sem tennék meg vele így.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ha a biciklit önsúlyával eldöntve is már több mm-es kitérése van a keréknek, akkor ott nem csak pár laza küllő lehet a gond.
Én kapásból az összes küllőt lazának titulálnám.
Amúgy fogalmam sincs, az ügyeletes szakértőinknél kéne faggatózni, Lasalinál, Jorusnál.Nálam a Neuzernél nincs ilyen torzulás a budget szimpla falu Joytech agyas acél küllős keréknél, amikor kiállok rajta és bedöntöm a biciklit, hogy szinte a vázon támaszkodok. Akkor sem ér bele a fékpofába.
Pedig a világ talán leghitványabb kereke, ennél fapadosabb nincs is.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Egy jó minőségű fényezést nem könnyű leverni.
Ami lepattogzik, az annyit is ér.
Autóiparból kiindulva egy minőségi aftermarket fényezés kibír egy jókora horpadást is az integritásának megőrzése mellett, megvédi a kocsit a jégesőtől (persze nem ökölnyi jégtől), stb.: vagyis rugalmas és ellenálló.
Ami lepattogzik az egy rideg szar, jellemzően a gyári fényezések az olcsó termékeken.Viszont még hallomásból sem ismerek olyan technológiát festésre, ami elviseli sérülés nélkül, ha odavered.
A rozsdásodás miért szempont amúgy? Extrém felhasználásban jó eséllyel előbb zúzod össze a vázat, mint hogy a rozsda enné meg.
a 10+ éves acélvázamon nincs egy deka rozsda se, pedig az utóbbi években már télen is üzemel.
Ha meg a lepattogzás helyén parázol a korróziótól, akkor ott lakkozod és ennyi. Azzal vígan kibírja a váz élettartama alatt (ne adj Isten a következő fényezésig ).[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz D.Orion #6798 üzenetére
Régebben olvastam hightech regenerálódó felületkezelésekről az autóipar kapcsán, meg az InvisibleShield fóliát megszégyenítő védelemről, de azok még csak a tudományos cikkek hasábjain léteztek.
Nem tudtam, hogy eljutottunk odáig, hogy már kapni is lehet ehhez foghatót.
Egy mester, aki ezzel foglalkozik bizonyára kiváló tulajdonságokkal rendelkező fényezést tud alkotni a már jól bejáratott anyagokból is, de azért kíváncsi lennék rá, milyen lehetőségek elérhetőek már emberi áron.
És itt nem a legolcsóbb megoldást értem. Hanem mondjuk annak a 15k-nak a 2-3x-osát, ami még mindig nem egy sci-fi kategória szvsz.Viszont megnézném a videóban szereplő motorháztetőt, ha mondjuk átborulna rajta a kocsi és keményen odanyomná a földhöz (nem is feltétlen murvához, de nyilván nem puha pázsithoz ), hogy utána hogy nézne ki.
Mert kb. ezt kéne elviselnie a bicikli váznak, ha röptében eldobod.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
Balaton körúton 18-19-es átlag jött ki 4,5 bar-os 1.9-es semi-slick gumikkal (ahol a közepe tökéletesen sima volt és úgy egy centi széles felfekvő felület ekkora guminyomás mellett). Ehhez az átlaghoz erőnk határán kellett menni, az utolsó 50 km-en szinte végig 28-cal zúztam 110+ csapásszámmal teljesen kifacsarva magamat a végére. Elvileg az átlagba nem tartozik bele a pihenőidő, legalábbis merem remélni, h a km órám megállítja az edzésidőt megálláskor.
Szóval mondhatni egy szakadék választja el az outit a montitól.
Outi sebességet csak néhány km-en keresztül tudok tartani (egy alkalommal utána mentem két outisnak a végén, mondván, hogy a fasza bringájuk van, meg tetőtől talpig felszerelésben, meg borotvált láb, de nem keményebbek nálam. Le nem hagytak, de utol sem tudtam érni őket a montimmal. Később elváltak útjaink). -
Teasüti
nagyúr
válasz ludsimon #7013 üzenetére
Láttam már outist autópályán szélárnyékban 100+ km/h-val youtube-on.
Szélárnyékhoz néhányszor volt alkalmam, de általában nyuszi voltam túl közel menni az előttem haladó gépjárműhöz.
Közegellenállás nélkül szinte szárnyalni lehet. A 30 kb annyira könnyű volt, mint a 20 km/h.
Ezek után a 40 nem sci-fi kategória szélárnyékban gondolom.(#7015) Thome
Kényelmi kérdés csak, homokfúvás a legtisztább és legjobb eredményt adja.
Kézzel lecsiszolni meg... Fájdalmasan lassú és fárasztó. Meg mihez kezdesz a nehezen elérhető helyekkel, ha van ilyen?2500-ért lecsiszolják helyetted az vázat és villát. Gondold végig neked ez meddig tartana és így "milyen órabérben tudnád elvégezni" ennyi idő alatt (más teendők rovására a szabadidődből)? Nem biztos, hogy megéri a fogadhoz verni a garast.
Szerény véleményem szerint.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz hoffman_ #7014 üzenetére
Motornál adott még a gyorsítás is a repertoárban. Bármennyire elképzelhetetlen elsőre, inkább a hasznodra lehet egy elkerülő manővernél, mint önmagában a fék. Gyorsítással lehet kormányozni, fékkel már nem nagyon. Fékezés közben szinte csak egyenes vonalú mozgásra lehet rávenni a biciklit borulás nélkül egy vészhelyzetben.
Motornál elkerülhető a borulás.(#7020) Thome
A lakkot is el kell távolítani festés előtt.
Totál fémtisztának kell lennie, még egy ujjlenyomat se lehet rajta.
Homokfúvással ez elérhető, házilag már nem annyira.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ezt is jogosítványhoz kellene kötni, amiben lenne KRESZ és járműkezelés is.
+1
Mélységesen egyetértek.
Én is frászt kapok ettől, hogy bárki bármilyen képesítés nélkül részt vehet a forgalomban (legyen az egy közönséges gyalogos akár) és nyulak módjára szaporodnak a kocabringások is.Mire elkezdtem városban biciklizni, már sok év rutinom volt autóvezetésből.
Tisztában voltam vele, hogy mire számíthatok. Bringásként azóta még inkább megismertem a forgalmat és kellő tapasztalattal, ismeretekkel és megfelelő viselkedéssel semmi félnivaló nincs.
Két év alatt kizárólag a szánt szándékkal akadékoskodó sofőrökkel gyűlt meg a bajom, de a hülyék azok sajnos lekerülhetetlenek.(#7031) D.Orion
Én is ennek vagyok híve, de be kell látni, hogy nem fér bele az oktatásba az ezernyi másik (felesleges?) tanulnivaló mellé. Viszont hol van a szülők felelőssége?? A szülők segítsége nélkül az oktatás szart sem ér. (Lásd cigányok esete, hiába az iskolázottság, ha otthon gyökeresen ellentétes értékrendet tanulnak.)
Nekem gyerekkoromban bele verték a fejembe a közlekedés alapvető ismereteit, ha kellett, akkor szerint.
Manapság meg aki megüt egy gyereket (akár nevelő szándékkal), az főben járó bűnnek számít.
Na innen kezdődnek a problémák: nem a mai fiatalsággal van a probléma, hanem a szüleink generációjával.
Lásd bamba gyalogosok: miért a középkorúak lépnek le elém az útteste nagy számban (legyek kocsival, vagy biciklivel az mindegy), nem is a fiatalok?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz vendingo #7592 üzenetére
Ezért kell állítólag szakaszosan fékezni. amit én személy szerint vitatnék, mert sztem tökmindegy, de elvileg nem mindegy.
160-as tárcsát még nem sikerült felhevítenem, pedig közönséges acél tárcsa, semmi Ice-Tech vagy hasonló.
Bár én terepen mindkét féket húzom, nem csak az elsőt. Meg úgy általában egyszerre fékezek mindkettővel, és ha megcsúszik a hátsó, akkor kompenzálok előre.
Így még a 10 perces lejtőzések alkalmával is érinthető maradt égési sérülés nélkül.
(Ahol vagy szinte folyamatosan tépem a féket, vagy elszállok. De szakaszosan is többet húzom, mint engedem; szinte csak pillanatokra tudom elengedni, mert instant visszagyorsul.)[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Fender Squier Stratocaster + Marshal MG15 40W erösitö eladó
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- Tidradio td-h3 rádiót keresek!