Új hozzászólás Aktív témák

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz zack #6243 üzenetére

    Jól van hagyjuk, nem fogok előadást tartani a kenőanyagokról.
    Aki nem érti miért ideális egy bicikli lánc esetén a zsírzás, némi oktatásra szorulna a témában, amit én viszont nem vállalok, nem vagyok tanár.

    Csak behajigálok pár dolgot, amit ezek után úgy értelmezel, ahogy akarsz:
    - a legtöbb zsír nyomásálló, az olaj nem. Két felület görgő és csap összefeszülésekor a folyékony olaj kinyomódik a felületek közül, a zsír már annyira nem.
    - vannak zsírok, amik egy hordozó anyagban oldott állapotban kerülnek felhasználásra, így vígan bejut bárhová, ahova az olaj is, sőt!
    - ha egy olajnak nagyobb a viszkozitása, akkor az csak egy dolog, hogy rajta marad a láncon, de mi garantálja, be is szivárog a résekbe? Semmi. Míg az oldott zsír mint a víz folyik be bárhova, aztán beleköt. Ha meg jó folyékony az olaj akkor meg nem csak be, de ki is könnyen jön.
    - bicikli láncra a folyékony kenőanyag nem ideális, a konzisztens kenőanyagoknak több előnye is akad: ahogy írtad is, elszigeteli a környezeti hatásoktól a felületet, rajta marad a láncon, míg a kenőolajok elfolynak, rezgés- és nyomásállóak, nem peregnek ki a láncból, hidegben és melegben ugyanolyan jól teljesítenek. Jóval tartósabbak, vízállóak (nem lép kölcsönhatásba a vízzel, nem hígul, nem módosítja a tulajdonságait, lepereg róla a víz).

    Ráadásul a zsír állagából adódóan, még ha valami véletlen folytán el is jut ahova kell, az első komolyabb igénybevételkor viszkozitásából adódóan ki is szorul onnan.
    Ez nettó hülyeség tévedés. Ez a viszkózus kenőolajokra jellemző. Lásd robbanómotorok, hidegindítás!

    Még mielőtt a kettő közötti teljesítményt hoznád fel ellenpéldának
    Bár motorláncot még nem láttam közelről, de azt már sokszor hallottam milyen ragadós anyagokat használnak rá. Na szted azok micsodák? ;)
    Lehetne akár zsír is, ha konzisztens lenne, mert a viszkozitása már inkább a zsírokéra jellemző, nem az kenőolajokéra. Próbáld meg egy folyékonyabb olajjal a láncodat, ha a teljesítmény különbség neked nem elég meggyőző és lásd, ahogy a nagy fordulaton nemes egyszerűséggel lerázza magáról a lánc a rá nem való olajat! :P
    Ehhez nem kell motor se, bicikliknél is gyakran tiszta gané a hátsó kerék és még az ember lába is egy friss olajzás után nem kevés terméknél.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák