-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
Ahány ház...
Nem tisztünk beleszólni.Bár úgy vélem még az eltartott gyereket is megilleti a személyes tér és a privát szféra, amit mindenkinek illő volna tiszteletben tartani. Attól mert a szülőké a ház és "amíg ebben a házban élsz" effektus sokakat vmi konzervatív felfogás miatt felhatalmaz rá, hogy behatoljanak a másik életterébe engedély nélkül, attól ez még nem normális és még kevésbé egészséges.
D.Orion
Én kulccsal zárnám a szekrényt.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Stauffenberg #861 üzenetére
Ettől függetlenül még vannak tabuk.
Nálunk ilyen pl a garázs/műhely édesanyámnak.
Nekem is ki van alakítva egy külön szekrény csak a bringás holmiknak, kiegészítőknek, alkatrészeknek és én is zokon venném, ha vmi eltűnne csak úgy.
Nálunk mondjuk az a természetes, hogy a szennyesét mindenki magának intézi, aztán a vasalt dolgokat is mindenki magának pakolja el (és kapom a fenyegetést, hogy be ne merjem gyűrni hanyagul ). -
Teasüti
nagyúr
válasz Bagira01 #964 üzenetére
De durva az a villanyak!
Ez mi ez?MÁS:
Téli bringás kesztyűből ismertek vmi extra meleg fajtát?
Minden napos használatra és kevesebb, mint fél órára (vagyis be se melegszek, annyi "hőm van", amennyit otthonról viszek ).
Ebike-on nézegettem mi a legteteje, de 14k körül megáll a választék és főként csak verseny kesztyűket látok, nem hétköznapra valót. Értsd: nekem maximális szigetelésre lenne szükségem, nem lélegzésre, meg izzadtság párologtatásra.
A gyapjú béléses bőr motoros kesztyűm is már elhasználódott, kilapult a bélése, szóval idén már vmi újjal kellene kezdenem.BBB WinterStop tetszene első ránézésre, de nincs belőle XL-es.
Síkesztyűkkel már próbálkoztam tavaly, de nem jó fogni bennük a markolatot, meg nehéz elérni velük a fékkarokat anélkül, hogy megfeszülnének és emiatt kilapulnának a szigetelések az ujjvégeken.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Régen már találkoztam ezzel, nagyszerű innováció/koncepció!
Az alsócső ugye csak húzásra van terhelve, amit itt egy acélsodronnyal helyettesítettek. A felsőcső veszi fel a csavaró erőket, míg a váz síkjában csuklók biztosítják a mozgását, ha jól emlékszem eközben a hajtást segíti a sodronyon lévő rugó. Úgy, hogy a tekerés közbeni hintázásból ez a váz haladó mozgást csinál. Az első villa már kevésbé exotikus, "csak" egy paralelogramma elven működő villa. Amiben az az érdekes, ha jól látom, hogy a kerékagy nem "villairányú" mozgást végez berugózáskor. Hogy ez jó-e, azt nem tudom, de rögtön a fékfüggetlenség jut eszembe róla.(#971) fi:zi'k
Nekem is ugyanilyen tapasztalataim vannak.
Ersően gondolkodom egy fűthető kesztyűben télire.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Hogy lehet az, hogy nem találok az anyanyelvemen Slingshot biciklikről semmi tesztet, vagy olvasnivalót?!
Mifelénk elkerülik a biciklijeiket az újságírók vagy csak én vagyok béna?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Melyik céggel is szoktatok biciklit postázni?
Egyben kellene feladni, összeszerelt állapotban. -
Teasüti
nagyúr
válasz fi:zi'k #1001 üzenetére
Gondolom nem a Magyar Kommunista Pártra gondolsz.
De futárt nem dob rá a kereső.A népszerűbb futárokat végig hívogattam, egyik sem vállalja á la nature, csak bedobozolva (és szétszerelve).
Magyar Posta 3000-ért elviszi utánvéttel összeszerelve.
Ennél tudtok jobb ajánlatot? -
Teasüti
nagyúr
válasz fi:zi'k #1018 üzenetére
(#1012) Tüzi-nek igaza van, félretájékoztattak.
A helyi depós már 4500 Ft-ra számolta nekem (>10k utánvét + háznál csomagfelvét).
Épp kettő érdeklődő szaladt el sírva, hogy az 5k-s bicaj nem kell 4,5k szállítással.
Máris kárt okozott nekem az MKP.Jah és akkor azt nem is firtatom, hogy az egyik érdeklődő mennyire meghökkent ezen az ajánlaton, hisz ő nem is olyan rég egy elektromos biciklit (>30kg) adott fel 2190-ért.
-
Teasüti
nagyúr
válasz fi:zi'k #1022 üzenetére
5000-et kérek ezért.
Megmozdítani sem vagyok hajlandó a gépet ezért a pénzért, oldja meg a kedves vevő helyettem!
Ha fáj neki egy 500 ft-os csomag felvétel, akkor sajnálom. Vegyen jobbat ennyiért!
Már az is macera volt, h a fénykép kedvéért letakarítottam, meg most gondosan betekertem buborék fóliába.
Mindegy, kettő vidéki érdeklődő kilőve, holnap megnézi egy helyi emberke.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #1039 üzenetére
Kipróbáltam én is, 30 másodperc ahogy a videóban elhangzik, nekem nem volt különösebben kihívás.
Az én derekam is le szokott merevedni mondjuk az állástól, vagy a hosszabb gyaloglástól, pedig helyes a testtartásom.
Ilyenkor ha végre leülök és előre hajolok, akkor fájdalom (mintha izomlázra nyújtanék) kíséretében tudom kinyújtani a derekam.
Ez normális?(#1040) salieri.
Konyhából ismert Cif súrolószer.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz lsebestyen #1061 üzenetére
Most csináltam 1 perceket.
De mitől fáj? Mi provokálja nálad?
(#1064) TESCO-Zsömle
Itt.(#1066) vans?
Dehogyis!
Csak a keménymag fektetett be komoly bringákba, ami észrevételem szerint a topiklakóknak úgy a fele lehet.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Meg a több százezres is relatív, kardinális kérdés, hogy új vagy használt árat nézünk-e.
100 felett már igen jó vételek vannak a merev vázas mtb-k között a használt piacon, ezek közül sok már jóval többet tud, mint a bringás, aki veszi.
150-től felfelé már nagyon jó cross-okat lehet kapni, 29er-t, meg már-már össztelós 26" mtb-ket is. 200-tól meg abszolút kompromisszum mentes cross country (könnyű mtb-k) gépek vannak és igen jó All Mountain (össztelós mtb-k) gépek. E fölött már csak a zúzós sportágak képviselői vannak (még mindig használtan).Újonnan meg a motorokéhoz hasonló árban vannak a bringák (értsd: 2-300k alatt ugye értelmes robogót sem lehet kapni, akkor ha belegondolunk egy sport eszköz, ami nagyobb igénybevételnek van kitéve, mint a robogó...).
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Pszihonaranc #1062 üzenetére
Jah, a Crivit-et szeretjük.
A pumpái jók szoktak lenni, a ruházatok is.
Az óráiból csak a vezetékesek jók, a rádiósak gagyik.
A lánctisztító is ajánlott ennyiért, eredeti árán 4500 körül mozog (ebike-on 3600).
Azt mondják a Barbieri-ről, hogy "hullajtja a szőrét".
Amúgy jó, amíg tartanak a görgők. Én is vettem egyet, ennyiért ajándék. De még bontatlan, nincs mit hozzáfűznöm. -
Teasüti
nagyúr
válasz belaazallat #1080 üzenetére
Én meg pont azt olvastam a recuról, hogy teljes testből tudod tolni a pedált, mint egy ilyen lábgépen. (Nem találtam szemléletesebb képet most hirtelen).
És nem a gravitáció ellenében, hanem az ülés ellenében, vagyis a saját súlyodnál nagyobb erőt is ki tudsz fejteni, ha vagy olyan erős.Idézem az oldalról, amit linkeltem:
"Ami még fontos tényező, hogy a fekvőbringán meg tudod támasztani a hátad az ülésben, és ellen tudsz tartani, így igazán izomból meg tudod tolni a pedálokat, sokkal nagyobb erőt kifejtve, mint egy hagyományos bringán, kiállva a nyeregből “csak” a gravitációt segítségül hívva. Persze ehhez kell egy jó erőnlét."Nos mivel ők kicsit többet hajtják, ezért elhiszem a megállapításaikat.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz nubreed #1089 üzenetére
Tudományosan?
Az nem elég meggyőző, hogy használtan megkapod azt a minőséget, amit a többszöröséért tudnád csak megvenni újonnan? Ez a szorzó legalább 2x, de inkább 3x. És minél több a rugózó elem, meg azok minél komolyabb szintet képviselnek, úgy egyre hajmeresztőbb bekerülési költségeik vannak, itt már 5-6x szorzó se ritka.
Elég ha csak felmész a Bikemag oldalára, elolvasod a legelső mtb tesztet, ami veled szembe jön (manapság már szinte kizárólag össztelós gépeket tesztelnek) és magad is láthatod, hogy újonnan 700-1200k között mozognak és ezek még mindig nem a high-end kategória, "csak" az ajánlott, ha vki komolyabban sportol vele.
Na ugyanezeket a gépeket használtan megkaphatod 400 alatt is bőven.A vásárlási szempontok teljes mértékben a felhasználástól függenek.
Ha te neked a legkomolyabb felhasználásod egy dimbes-dombos hétvégi pár órás túrázás, oda megsúgom még egy közönséges 50-60k-s Neuzer is megteszi, ha a fogadhoz vered a garast. Nem lesz benne nagy öröm, de nem fog azonnal szétesni alattad. Acera/Alivio felszereltség is teljesen megfelel, igazából pont ezt tudja, hogy néha elviszi az ember kirándulni oszt ennyi. Én Shimano Tourney-vel (a létező leggyengébb szint) mentem eleinte teljesítmény túrára és elárulom, h tette a dolgát. Persze ma már kicsit kotyog a kanala, meg cseréltem a görgőket, stb.Viszont használtan kaphatsz jobbat is: olyan első villa, ami már mozog is érdemben és csillapít; olyan hajtómű, ahol a lánctányért nem hajtogatod bele az első váltóba; olyan váz, amin kiállva tekerve a felnifékbe nem hajtogatod bele az kerekeket, stb stb.
Szóval kellően erős szerkezetek ahhoz, hogy ne a bringa jelentse a szűk keresztmetszetet a terepen.
És akkor még nem beszéltünk terepről, mert gondolom nem akarsz leszállni a bringáról és tolni mondjuk egy köves lejtőn, vagy egy emelkedőn.Had mondjak egy autós analógiát (ne a vételárakat nézzük, mert nem pont ugyanazok az arányok):
lehet Reanult Thaliával is rally-zni a Mecsekben, de igazából az a kocsi semmire nem való.
Olyan, mint a nagyáruházi bicikli.
Aztán ott van a Suzuki Swift (a régi), ami kiszolgál a mindennapokban, egyesek széthajtják, meg megpakolják, mint a málhás szamarat és bírja is egy ideig. De erősen a határon mozog, olcsó alkatrészek vannak benne, nem lepődünk meg a selejtarányon, meg az anyaghibákon, stb. Izeg, mozog az egész kocsi, nem alkotnak olyan merev egységet az alkatrészek, és még folytathatnám napestig.
Nyilván nem Suzuki Swift-tel szeretnénk elindulni egy országjárásra kirándulni, vagy nem ezzel szeretnénk kimenni a pályára csapatni neki.
És akkor kategóriát váltunk és jönnek a sport eszközök, mint kocsiknál mondjuk egy Subaru Imprenza, abból is a gyárilag tuningolt verzió, nem az utcai. Na ez üzemszerűen elviseli a Mecsekrally-t.És itt a kulcsszó az üzemszerűen. Mert lehet a Suzukival is menni egy éleset a Mecsekben, egyszer. Aztán annyi neki. Mert a rally autó se különbözik az utcai társától felépítésben, ugyanazokból az elemekből épül fel mindkét autó. Csak egy rally autóban komolyabb alkatrészek vannak, nagyobb igénybevételre tervezve.
Pl ott a felfüggesztés, azon belül a lengéscsillapító. A Suzukiban is ugyanolyan van, mint a Subaruban. Csak a Suzukié gallyra megy egy éles menet után, felforr benne az olaj, elfáradnak a szelepek, stb.
Az Imprenzában meg párhuzamosan több, jobb egység van, terhelés megosztással, hűtéssel, stb.Nem tudom sikerült-e érzékeltetni a különbségeket.
A drágább bicikli nagyobb igénybevételeket is elvisel szó nélkül, míg a belépő szint ezt nem biztos, h kibírja hosszú távon. Rövid távon se. És nem tudni mi és mikor fogja megadni magát rajta, ha nem üzemszerűen használod.Te miért vennél mégis Reanult Thaliát újonnan, ha azért a pénzért már autót is lehet kapni használtan?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz D.Orion #1093 üzenetére
Szilikonspray a villákra. Kb egy hétig jó lesz tőle.
Zsírspray a váltótestekre. Vagy bármi más.
(#1095) hoffman_
Persze tudom, nagyon bírja az a Swift, de azért közel sincs annyira egyben, mint egy olyan jármű, amit valóban arra terveztek, amire a magyar a Swift-et használja.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz nubreed #1089 üzenetére
A tudományos oldalról meg azt mondanám, hogy a magasabb szinteken több a tartalék az alkatrészekben.
Üzemszerű használat a sport gépeken mást jelent, mint a belépő kategóriában.
Vegyük sorba...
Kétfelé lehet fejleszteni bringát, a terhelés/súly arányra, vagyis úgy viselje el az igénybevételt, hogy mellette könnyű is legyen; és a maximális terhelésre, ahol a súly kevésbé fontos, viszont az alkatrészek alaposan túl vannak építve, többszörös biztonsági tényezővel méretezve.
Egy olcsó bringán egyik sem adott.Ha tudományosan szeretnéd vizsgálni, akkor gondolom nem áll messze tőled a műszaki érzék, meg egy alapvető műveltség az anyagokról. Nem tudom mennyire fogalmazzak konyhanyelven.
Nos az köztudott, hogy a bicikli vmilyen fémötvözetből, vagy műanyag kompozitból készül és a legalapvetőbb szempontok azok az anyag jellemzői, hogy mekkora erőhatásoknak képes ellenállni.
Ez határozza meg elsősorban, hogy mennyi anyagra van szükség egy adott terhelés felvételére, vagyis pl. mekkora keresztmetszetű (Keresztmetszet: a váz egyik csövét merőlegesen elvágva mekkora az elmetszett felületnek a területe.) acél váz fogja kibírni, hogy lezúzol vele a köves lejtőn. A keresztmetszet különböző anyagoknál változhat, a szerint, hogy ugyanarra a terhelésre mennyi anyagra van szükség (egységnyi méretekre vonatkozó anyagjellemzők).
Az acél erős, rugalmas és nehéz. Az alu kevésbé erős, viszont a fajsúlya jóval kisebb az acélénál, ezért még ha több anyagot is használunk belőle egy vázhoz, még úgy is könnyebb lehet az acélváznál. És ez így megy a különböző vázanyagoknál.
Aztán az alapvető kérdésen túl ott van a gyártás folyamata, az anyagszerkezet kialakítása (acél ötvözése, szerkezetének manipulálása - rideg és kemény, vagy lágyabb és rugalmas legyen) és megmunkálás minősége, a méretek pontossága, az illesztések precizitása (pl a villa becsúszóinak felületi minősége, felfekvő és súrlódó felületek simasága, alak- és helyzettűrése - vagyis hogy a villa szára valóban egy geometriailag szabályos cső legyen és az precízen illeszkedjen a becsúszóhoz, stb stb stb). Szem előtt tartva mindezt a legutolsó, legkisebb alkatrészekig, perselyekig, csapágyakig, csavarokig.
És a gyártási költségek szinte logaritmikusan növekednek az elvárt minőség növekedésével, minél bonyolultabb, minél több megmunkálási folyamaton kell átesni az alkatrésznek, minél több fajta és komolyabb gépeken történik mindez egymás után, minél precízebben és minél nagyobb szellemi tőke kell (mérnökök, technológusok, vagy csak egyszerű betanított munkások)...És ezt le lehet vezetni az összes kis bizbaszra és nagyobb alkatrészre is a bringán.
Képzeld csak el milyen minőségi szintet képviselhet ezek után egy kínai nagyáruházi bringa, és milyen minőségi szintet egy komoly gép!
Technológiájukat tekintve az egyik lehet elavult selejt, a másik meg űrtechnológia is.
Egy személyes példám:
van egy Neuzer Y vázas összteleszkópos rettenetem, amiben a hátsó felfüggesztés forgáspontja (csuklója) egy műanyag persellyel (csúszócsapágy) van megoldva gyárilag. Ez nekem az évek alatt szarrá kopott.
A kínai vázhoz alkatrész utánpótlás mint olyan, nem létezik. Így csak saját magamnak tudom megoldani a dolgot.
Le kell gyártatnom, vagy keresnem kell gyári megoldást. Egy márkás csapágy gyártó termékeinél nézelődtem perselyek után és olyan ipari technológiákat láttam a katalógusban, amik azt tudják, hogy nem kell neki kenőanyag, szárazon működik, szennyeződésre nem érzékeny, százszorta nagyobb terhelést elvisel, mint ami a biciklimen szóba jöhet, karbantartásmentes és örökös. Jól hangzik, nem? Kis teflonos szénszálas műanyag kompozit, amit munkagépekbe szánnak főleg. Arra jutottam, hogy leteszek róla, mert egy ilyen persely darabja 14000 Ft és kettő kéne belőle.
A kínai megoldotta ezt a kérdést vmi gány műanyagból fillérekért. Nem tudom érzed-e a különbséget.És egy komolyabb össztelós bringa 4 forgáspontos, mindegyik gördülő csapágyazott és nem gagyi hamisított termékek vannak benne, de mondjuk egy ilyen gépen a forgáspontok felújítása több tízezres összegbe kerül szintén.
Vagy vegyünk szemügyre egy villát mondjuk, nem is a gyártási oldalról, hanem csak felhasználói szemmel:
egy gagyi néhány tízezres kis vacak egy közönséges rugós villa, amiben tulajdonképpen semmi extra nincs, csak egy rugó, a belső és külső szár, egy persely, ami megvezeti a szárakat és a zsír, ami keni a rendszert (és viszonylag hamar kijárja onnan a becsúszó ).
Nehéz, acél szerkezet, egyszerű minőségi szintet képvisel, nincs szüksége precíziós méretekre, az egyetlen illesztett alkatrész az olcsó műanyag persely. Meg talán a beúszó felületi minősége is általában hozni szokott egy minőséget, de az sem garantált minőség.Használat során azt vehetjük észre, hogy egyrészt nehéz a bringa, másrészt kopog a villa, mivel nincs benne csillapítás, nagyobbat is üt a nehezebb anyagok miatt (a nehéz acél külső szárak csak tovább növelik a kerékkel a tehetetlen tömeget, amik minden bukkanón odavernek a gépnek és a kezednek), a kicsi becsúszó átmérő miatt hajlik a villa, fékezésnél torzul. Amíg kellő mennyiségű zsír van ott, ahol kell, addig merev a mozgás, nem olyan könnyen mozdul be a bukkanóra. A kis útegyenetlenségekre nem is reagál semmit se.
Míg egy komoly villában precízen megmunkált (drága) alkatrészek vannak, különböző fajta csillapítási rendszerek és rugók, légkamrák növelik az alkatrészek számát, ami növeli az előállítási költségeket (és akkor szóba sem került a márkanév, marketing, stb). Itt már súlyra optimalizált anyagokkal és méretekkel dolgoznak, tartósabb és jobb minőséggel, sok illesztett alkatrésszel, amiket nem ritkán század és ezred milliméter pontosan gyártanak.
Az ilyen villa eleve könnyű, minimális a tehetetlen tömeg (az a tömeg, ami nincs felfüggesztve rugóra, ezt a tömeget kell kordában tartania a teleszkónak, vagyis minél kisebb ez a tömeg, annál kevésbé érezzük a rázkódást). Nagyobb és merevebb szárak kevésbé hajlanak a fékezésre, az egyenetlenségekre, stb.
Puhábban, finomabban mozognak. Reagálnak az apró úthibákra is.(#1106) Doki-HUN1978
Egyet értek, megbízható és jól sikerült típus. Szorul bele némi biztonsági tartalék. De nem ezen van a hangsúly, ez mellékes. Nem képvisel minőséget.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ez a kínai cucc megéri a pénzét szerintetek?
Vagy ismertek hasonlót, ami komolyabb egy csengőnél?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Autósoktól milyen reakciót várnál úgy mégis?
Bambán tekintgetnek egymásra is, mikor ők dudálnak.Gyalogosokat figyelmeztetni kellene első sorban, hogy én bizony jövök és álljanak félre, mert nem lassítok.
Akár 30 méterrel korábban.
Ide egy csengő elég harmatos, kresz kiegészítő, vagy sem.Elég gyakori, mikor kilépnek elém az úttestre én meg jobb híján csak végignézem ezt. (És legszívesebben úgy arcon csapkodnám őket lendületből, hogy rögvest seggre ülnek. )
(#1141) dqdb
Ezt inkább érdemi válaszra sem méltatom.(#1142) lsebestyen
Hőhő és ezt így miért? Nyáladzani egymás gépeire?
(#1154) M_o_g_y_i gondolatai manifesztálódtak bennem is azonnal.(#1146) Doki-HUN1978
Milyen az a Taiwan váltórendszer?
Ez összecsukható, vagy mit tud ez a váz? Mi az a gyorszár rajta?(#1157) csabi94
Először is gratula!
Aztán meg: a tárcsafék időjárás független, mi??
Ide legközelebb görgős fékekkel kell menni.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #1146 üzenetére
De durva ez az oldal!
Az árai tényleg ilyen kedvezményesek, vagy máshol is ennyibe kerülnek ezek?
Mondjuk szűrős kulacsot épp ennek a többszöröséért láttam.Az a Hummer meg vmi nagyon fura alkatrész listát kapott, szinte semmi nem derül ki a leírásból.
Váltók típusai még talán, amik tisztességesen ki vannak írva, bár a TZ és TX engem a Tourney-ra emlékeztetnek.[ Szerkesztve ]
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz ---Lasali--- #1171 üzenetére
Jaja én még "kórmány"-on szakadtam még.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Stauffenberg #1290 üzenetére
Azért a pocsolyákon keresztül gázolni is balesetveszélyes. Már mentem át olyanokon amik méretes kátyút rejtettek.
Erre jó a rugó.(#1294) rii
Te most tényleg ilyen biciklikkel XC-zel?
Azt hiszem hozzád hasonló csodabogár nincs még egy itt a közösségben.
Én nem hiszem, hogy tudnám ezt élvezni. Megvan még a parasztbike érzése, hogy hogyan is viselkedik egy ilyen alattad és határozottan nem vinném terepre.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Colos menetes nyakhoz hány féle fajta kormány csapágy létezik?
Ha cserélni akarok, akkor mit kell kiderítenem, mielőtt venni tudnék egy újat?Illetve, régen kotyogó csapággyal kényszerültem tekerni egy rövid ideig és a kormány egyenes állásában sikerült beütni egy kis lyukat, amibe a kormányt forgatva visszatér és ellenállást fejt ki a elfordításnál. Elengedett kormánnyal menni azóta elég instabil, csak akkor kezd el fordulni, ha már kellően bedőltem.
Nos ez csapágy sérülés, vagy váz sérülés is lehet akár?
Vagyis javítható a csapágy cseréjével?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz fpeter07 #1375 üzenetére
És hogy tesztelsz? Mik a szempontok?
Nekem is Tourney és XT van és eddig csak annyit vettem észre, hogy egyrészt az XT halál pontosan be van állítva, másrészt pöccre váltja a láncot. Vagyis ahogy kattan a váltókar, a lánc már a helyén is van.
Viszont a Tourney-t is be tudom állítani pöccre váltósra (egyik irányban csak ugye marokváltóval - jellemzően a rugó húzási irányában pöckölgetős, visszafele túlhúzós). -
Teasüti
nagyúr
válasz attiati #1462 üzenetére
Nem kéne ezt felvenni végre az első hsz-be?
Keeper az ajánlott ezért a pénzért. Drágábbért meg ott az Evolution széria. (De 20 centisnél véletlenül sem hosszabb.)
Drága biciklire mindegy mit raksz, ha el akarják vinni elviszik. Ezért drága biciklit elvből nem kötünk ki sehová.
(Nagyon maximum 1 percre, amíg beugrasz a boltba, de azért egy túrára csak nem viszel magaddal egy nehéz lakatot... Ilyen esetekre elég egy könnyű sodrony zár is - botcsinálta tolvajok ellen - és éber figyelem. De legjobb ha inkább megkéred a társad, hogy maradjon kint és őrizze. )
Láncot csak ha indokolt, mivel gyengébb a zárszerkezet ezeken és jóval nehezebbek is.
Nagyobb biztonságot ad, ha külön biztonsági lakatot használsz és külön láncot hozzá.
De nem éri meg, mert egy jó lakat önmagában annyiba kerül, mint a linkelt láncos lakat és ennél nehezebb párosítás aligha van.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #1467 üzenetére
Ugyanaz mint a Keeper, "csak" 1 mm-el vastagabb kengyel és jár hozzá sodrony.
Még mindig vágható az én infóim szerint erővágóval, bár nehezebb befogni a picit nagyobb átmérő miatt - amire még rájön 2-4 mm gumírozott burkolat.
14 mm az az átmérő (kör keresztmetszet), amit már nem visz a csapszegvágó (biztonságtechnikai szakember véleménye).Persze ez nem jelenti, h ez alatt mindent elvágnak, mert ha jól le van zárva és nem férnek hozzá, meg nem tudják letámasztani a szerszámot, akkor már a Keeper-t sem fogja nyers izomerőből elcsípni (gravitáció nélkül) Fekete Lacin kívül senki.
Marad a sarokcsiszoló és a fűrész, ami még szóba jöhet (esetleg hidraulikus csapszegvágó, de az meg olyan böszme, hogy megint szar hozzáférni a szűk helyekhez).[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz attiati #1474 üzenetére
Csak egy közönséges sodronyzár, ez az 1 perces kategória. Ha ennél hosszabb időre akarod magára hagyni a bringát, akkor nem ajánlott semmilyen sodronyzár. Egy gyakorlott ember nem teketóriázik vele ennyit.
Mondjuk én inkább a spirális sodronyt választanám, jobb használni és könnyebb, rárakható a vázra. Igaz csak egy csípés egy jobb fogóval, de amire ezt szánom, ott jó eséllyel nem lesz senki a közelben szerszámmal a zsebében (1 perc bolt).
Már mint nem ezt a kis szösszenetet berakni, hanem vmi kivonatot az ajánlott lakatokkal árkategóriánként.
(#1472) Mr.Csizmás
Áh az túlzás. Csak egyszer jól utána jártam a dolgoknak.Szvsz nem a lopásgátló értékével vagy minőségével tudod biztosítani a bringád, hanem a szakszerű használatával.
Hiába veszel méregdrága lakatot, az sem lesz bolondbiztos. Illetve a Tesco-s lakat is megkeserítheti a tolvaj életét, ha megfelelően zárnak vele.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Első ízben ismerkedek a kerekek lelki világával most.
A tieid milyen mintával vannak fűzve?A cikk szerint nyomó igénybevételt is felvesznek a küllők, meg úgy egyáltalán kitér a kényelemre is ennek kapcsán.
Én csak azt nem értem, hogy hogy lenne képes felvenni nyomó erőket is, ha egyszer a küllőanya nincs rögzítve a felniben és a nyomás egyszerűen csak kitolja a helyéből.
Tán a gumibelső tart ellen a küllőanyának olyan szinten, hogy a küllők képesek kihajlani?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Szakbarbár #1528 üzenetére
Jól számoltál, de éppen ez volt a vicces része.
Komolyra fordítva továbbra sem értem mi veszi fel a nyomó erőt egy küllőn, mert a küllőanya biztos nem.
Én úgy gondolnám nem is keletkezik nyomó feszültség egyáltalán.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz sanzi89 #1559 üzenetére
Na jó, de mi szúrta ki? Megvan a tettes?
Mert mondjuk azért akad pár olyan dolog is, aminek semmi nem áll ellen.
Ilyen pl. amikor én beleszaladtam egy a betonból kiálló kicsi de szilárd fém tüskébe. Na ez olyan lyukat ütött, hogy keresni se kellett, mert már messziről feketéllett és vagy két másodperc alatt ernyedt el a gumi teljesen.
Meg a király dinnyét szokták még emlegetni mint adu ászt, bár én ezt nem ismerem.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Az én olvasatomban a pulzus mérés és a pedál fordulat mérése kéz a kézben jár egymással.
Gyakorlatilag az előbbit az utóbbi határozza meg. Ha tudatosan edzel, akkor előbb-utóbb elkerülhetetlen lesz egy cad mérő is szvsz.Ha már itt tartunk, BT pulzusmérőkből csak a Polar Wearlink ajánlott, vagy van esetleg olcsóbb is?
Karórám már van sportoláshoz (közönséges Casio G-Shock), szóval inkább telefonos alkalmazás felé mozdulnék majd idővel.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
BB Atom 6.0?
Garancia valószínűleg ugyanannyi jár erre is.Mondjuk csak azt nem értem ebben az órában, hogy a sebesség szenzort mi a fenéért kell a hátsó kerékre rakni.
(#1583) deicide
Nekem az a cikkből az jön le (meg saját tapasztalatom szerint is), hogy a munkavégzés intenzitása határozza meg a pulzust.
Igaz, hogy magas fordulaton az intenzitás valamelyest csökken, de szerintem még így is nagyobb, mint alacsony fordulaton erőlködve.
Saját tapasztalatom szerint is akkor szokott felfutni a pulzusom és elfogyni a levegőm, ha ülve pörgetve tekerek fel vhol, míg ha kiállok és lassan "kényelmesen" megyek fel ugyanott, akkor a légzésem szinte nyugalmi marad.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz deicide #1586 üzenetére
Ha csak az erőkifejtést nézem, akkor a lassú munkavégzést nem is követi szinte a pulzusszám, csak jókora késéssel (ez is általános tapasztalat, nem bringázásból).
Míg ha gyors munkavégzést csinálok, akkor a pulzus is sokkal előbb felfut.(#1588) sanzi89
Ilyen véleményt még nem olvastam. Akkor majd megy vissza garanciába.
TB vélemények szerint is egész jó cuccok az Atom SL órák.[ Szerkesztve ]
-
-
Teasüti
nagyúr
Wow, és tényleg logikus.
Na most mi van akkor, ha a használati útmutató ellenére én mégis az első kerékre rakom fel?
Az útmutató kitér a max szenzor távolságokra és abból olybá tűnik, mintha a cad és speed szenzor távolságaik tervezetten hasonlók lennének. Bár ebben már nem látok rációt, hogy a görgőzésen kívül miért lenne még indokolt hátra rakni.(#1597) zoli03
Pulzus mérők elég hektikus szerkezetek. Az olcsóbbak nem a megbízhatóságukról híresek.
Meg ilyen műsoraik vannak, hogy interferál az átvitelük, nem indul be a mérés, "nem látja a pulzusod" és mindenféle kenceficével kell összeganéznod magad a mérő alatt, meg az izzadás már problémákat okozhat, stb stb.
A minőségibbekkel kevesebb a baj.
Asszem Lasali meg Szki tudna erről bővebben mesélni.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Cathfaern #1599 üzenetére
Én elég jól érzem a leadott nyomatékot az izmaimban és könnyen tudom határolni azt, valamint megtalálom azt az áttételt, ami közel ugyanakkora sebességben tart kisebb erőkifejtés mellett.
De a gyakorlat mégis azt mutatja, hogy jobban leizzadok és nyugtalanabb lesz a légzésem, ha magasabb fordulaton közlekedek. És kevésbé izzadok meg a mindennapokban, ha alacsonyabb fordulaton megyek.Jéh tényleg, a gravitáció még eszembe se jutott.
(#1603) rétisün
Spd szenzor, speed szenzor, sebesség mérő.
Nem cad. szenzorról beszéltem.
Amúgy sztem simán felcserélhetők, csak más funkciók alatt jeleníti meg az óra.
...így lehet 3-400-as pedálfordulatot generálni.Jah igen, nekem külön szenzor jár a hajtókarhoz, ez nem Shimano Flightdeck.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
Teasüti
nagyúr
Valószínűleg nem egy szenzor lesz az, csak egy egységet alkot a kettő érzékelő, vagyis egy készülékházban van.
Én mondjuk két oldalon külön reed kapcsolókat tudnék elképzelni. Egy a kerék felől, egy meg a hajtókar felől.
A reed kapcsoló néhány mm távolságig üzemel, így nem zavar be egymásnak a két oldal.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Van vkinek fogalma arról, hogy a féktárcsák hozzávetőlegesen mekkora hőmérsékleten kezdenek el tönkremenni?
-
Teasüti
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #1616 üzenetére
Én is lágyítási hőmérsékletekre tippelnék, csak nincs fogalmam arról, hogy milyen ötvözet és milyen szövetszerkezet a jellemző egy féktárcsánál. Mert így az a 250-300 könnyen lehet akár 5-600 is, vagy akár A3-A1 görbék felett is (912-723°C).
Azt szeretném tudni, hogy mi az a kritikus üzemi hőmérséklet, ami felett már károsodik a tárcsa.
Erre szeretnék tervezni egy eszközt, ami hangjelzéssel figyelmeztet, hogy eddig és ne tovább. -
Teasüti
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #1622 üzenetére
Egyelőre én is csak érdeklődöm a dolog iránt. Puhatolózom, hogy egyáltalán vannak-e hozzá olcsó elektronikai eszközök, amiből meg lehet építeni (úgy tűnik akad), stb.
Én Infra hőmérő szenzorban gondolkodok közvetlen a tárcsát mérve.Szóval kérdésedre válaszolva, nem, nem próbálkoztam még vele.
Egyelőre bármiféle támogatás nélkül csak papíron gondolkodom rajta és lehet nem a saját gépemet fogom beáldozni rajta az XT tárcsával.(#1621) Doki-HUN1978
Ezzel az a baj, hogy nincs egzakt válasz arra, mikor megy tönkre a tárcsa. Ehhez, hogy hiteles legyen, el kéne égetni egy rakás tárcsát különböző hőmérsékleteken és teljes színképelemzésnek alávetni őket, amihez mérőlabor és felszerelés kell (suliban adott) és pár maréknyi féktárcsa (ami nem adott).
Meg gondolom tárcsa ás tárcsa között is szignifikáns különbségek vannak.Hmm vajon a gyártók szóba állnának velem ez ügyben? Talán megérhet néhány emailt.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #1626 üzenetére
A közelítő érték nekem már megfelelne, elvégre biztos nem kalibrálnám be az eszközt minden egyes tárcsára külön-külön, hanem venném a leggyengébb eredményt egy népszerű tárcsáról és azt használnám egy kis biztonsági tényezővel.
Vagyis egy konkrét hőmérsékletet, aminél jelezne a kütyü. Aztán ha a szuper vas még bírna további 100 fokot is, az sem zavarna, csak jó lenne tudni menet közben, hogy mondjuk most épp elértem az 500 °C-ot, vagy ilyesmi.Amúgy nem hiszem, h ez kivitelezhető lenne a jelenlegi fizikai ismereteim alapján.
Nekem már múltkor abba is beletört a bicskám a fékes témánál, hogy egyáltalán képletet felállítani a hőmérsékletre a sebesség (visszahűlés) szerint.(#1629) Mr.Csizmás
Úgy olvastam a fémes betétek az egész jól viselik a magas hőmérsékleteket.
Autónál is láttam már nem egy videót, ahol konkrétan felrobbantják a tárcsát és ott úgy tűnt, hogy a betét és maga a féknyereg még bírta a terhelést. Könnyen lehet, hogy utána azok is kukázhatók voltak, de akkor is.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #1629 üzenetére
Metallográfia.
Inkább mondanám diploma munkának.
Vizsga feladat színvonala az "csak" a laborvizsgálat lenne.
Lábjegyzetben hozzáfűzném én a diplomától még azért messze vagyok, ez csak olyan hobbi dolog.
Lehet pár hét múlva megunom és hagyom az egészet a picsbe, de amíg érdekel, addig is tanulhatok vmit.
Viszont ha sikerül, akkor meg alkottam vmi eredetit. (Ami kétséges, mert autóversenyzésben nem újdonság a fékek hőmérsékletének mérése, de semmi infóm nincs erről.)[ Szerkesztve ]