-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
HG-40 az olyan 2-3k között szokott lenni. 6k-ért HG-70-et kapni itthon 8-as sorhoz.
Németből fele ennyi volt.
Hmm, bitang jó oldal az a bike-discount.de. 9-es XT lánc is max 5k volt onnan. Spóroltam vagy 10k-t két lánccal meg két külsővel (amit itthon nem is kapni).[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
A kazetta már a harmadik láncot eszi, eddig nincs jele láncugrásnak. Szemre képtelen vagyok megállapítani a kopást, egyszerűen nem látom az árnyalatokat, csak a két végletet.
HG-4x-es a kazetta is. Elégedett vagyok eddig vele, 3-4 láncot illő volna kibírnia. A hajtómű vmi gagyi Protek, de az mindegy is. Annyiba került a hajtómű, mint egy kicsit jobb lánc. Legközelebb HG hajtóművet szeretnék (vmi Shimano Alivio hülye FC típusszámmal), de addig nem cserélek, amíg ez el nem kopott.
Hát az csúnya lenne, ha a HG sor nem szeretné a HG láncot.
Gondolkodtam már egysebissé alakításon, de nem éri meg pénzt rakni bele. Nem ér annyit a bicikli, amennyibe az átalakítás kerülne. Már így is szinte a dupláját költöttem rá fejlesztéssel és kopó alkatrészekben, mint a bringa eredeti ára.(#28404) Because
Sunrace-t messze elkerülöm. Igaz a legolcsóbb vackokat próbáltam, talán a sor+lánc együtt alig volt 4k ebike-ról, na de 1000 km-ert bírt ki és lenyúlott a lánc és a sor is csapágyas lett - akkor még menetes agyon. Mindkettő kuka. Sunrace többet nem kell, ha ipari hulladékot gyárt olcsón, akkor nem is érdekel mit tudhat a magasabb kategóriákban.
Ellenben a Sunrace olcsó iparis monoblokkjáról jókat írnak Testbike-on. Esetleg azt kipróbálnám.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Because #28416 üzenetére
Passzolom, sztem minden tervezett élettartammal bír - jó kicsivel - úgy bő 10 éve már.
Párszor felemlegettem már a topikban a 10+ éves bringám gyári láncát, amivel sokezret letekertem, mire cserélni kellett. Az is vmi alap Shimano modell lehetett, elvégre egy Neuzer fully-n volt. Ki tudja, talán HG-40 tíz évvel ezelőttről. Tourney termékcsaládban milyen lánc van? Azt tudom, h van Tourney fogsor, de lánc is van belőle? -
Teasüti
nagyúr
Jó ez mondjuk még működhet egy 3000 forintos Protek hajtóművel, de nem egy 9-es XT hajtóművel. Az bebaszna, ha azt is kukáznom kéne a lánccal együtt.
Lehet teszek egy próbát. Ha lenyúlik a mostani, felrakom a HG-70-es láncot. Kíváncsi vagyok mikor nyúlik le, de nem fogom levenni. Úgyis a negyedik lánca lesz a sornak és a hajtóműért sem kár. -
Teasüti
nagyúr
Majd jövőre. Napi 24 km-ből nem gyűlik az gyorsan. Ilyen tempóban akár megérné cserélgetni is. Na azt meg majd a cápafogazás után próbálom két év múlva. Különben is most tudtam meg nemrég, hogy a patentszemeket nem kell eldobni a lánccal együtt.
De a legjobb egy szíjhajtás lenne. Csak ahhoz agyváltó is kéne, és akkor megint ott vagyok, hogy az ingázós bringára minek (ellopatni)?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz tatabike #28435 üzenetére
A váz a legkevesebb. Városban nem kap akkora igénybevételt, hogy kijönne a gyengítés következménye.
Nyilván egy Enduro vázát nem akarnám megnyitni, de egy ingázós bringának szinte mindegy lenne.
Sokkal inkább az ára zavar. Már az egysebissé alakítás is aránytalan bekerülési költségekkel járna, amiből még évekig cserélgetem a láncokat.Ha a kisujjadban van a szerelés, akkor egy gyors kérdés:
mit lehet kezdeni azzal a jelenséggel, hogy manapság nem gyártják elég hosszúra a V-fékpofák menetes szárát, így hiába alátétezném, nem lehet?
Gondolom nem a 19 mm-es ETRTO felnimet kéne szélesebbre cserélni, hogy ne húzzam már rá a sárvédőre a pillangókat.
Egyik cimbi régi acélvázasán meg egyenes poligon merevítésű féktestek vannak fent, nem hajlított sárférőhelyes fajta. Így viszont ezt a mai fékpofákkal konkrétan ütközésig kell húzni, hogy fogjon is vmit.
Félig kopik csak el rajta a pofa, mire annyira után kell húzni, hogy a pipa már felütközött a másik oldali féktestbe.
Fizikai képtelenség jobban összehúzni.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Cathfaern #28443 üzenetére
Erről a benyúlásról először hallok. Nem tudtam, h ilyen mérete is van egy féktestnek. Jó persze nyilván, csak gondoltam kb egy kaptafára gyártják.
Ebike-on egy szóval nem említették sehol, amikor új féket vettem.szerk: itt most outi fékekről beszélünk?
(#28445) tatabike
[link]?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz tatabike #28680 üzenetére
Kizárt, ezek a vázak amikről szó van, hírből sem ismerik a tárcsát.
Ellenben gyárilag V-fékesek.V-féknél egy kaptafára készülnek a pillangók, vagy itt is vannak méretek? Gondolok itt arra, h milyen széles helyet hagynak párhuzamos helyzetben a két csukló közt. Minél szélesebb, annál jobban össze lehetne húzni ütközés nélkül.
MÁS: (nem működnek a gombok szerkesztési ablakban??)
Mi van akkor, ha elől a 160-as XT tárcsámban kilazultak a szegecsek és kotyog a tárcsa a centerlock adapteren?
Ez javítható, vagy kuka? Nyilván nem az a kategória, hogy ráverek kalapáccsal és jobban összezömül...[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ha már tárcsákat nézegetek, akkor: milyen betétet javasoltok XC-re 75 kg-hoz? Alapvetően kerülöm a nedves körülményeket, de viszont szeretek lejtőzni, durvulni is. Eddig a leghosszabb lejtőzés 10 perc volt kb, de ott szinte folyamatos fékhasználat van. Szóval ha tárcsát kellene vennem, akkor előre 180-as Ice Tech-es RT-81-et raknék, hátul meg marad a 160-as RT77 amíg tönkre nem megy az is. És a kérdés, hogy fémes (M06), vagy organikus (M07Ti) betétet vegyek-e. Még jók a betétek, de ha már megint rendelnék németből, akkor legyen mihez nyúlni - ebike-on amúgy is piros/sárga kosaras.
Illetve szokták-e, vagy van-e értelme vegyesen használni? Hátul fémes, elől resin, vagy fordítva.
Köszi!ui: alapkérdés még mindig, a fellazult szegecs a fáktárcsán javítható, vagy kuka?
ui2: jah igen, kell célszerszám a centerlock-hoz?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz gyulank #28689 üzenetére
Ha kicsit is reálos beállítottságú vagy némi műszaki érzékkel, akkor könnyen beláthatod, hogy ez butaság. Olyan sok a változó amit vizsgálni lehet, hogy már a kérdés is rossz, miszerint melyik mennyiben jobb.
F1 vs WRC vs hobby terepjáró vs városi egyterű vs 4x4 off road esete autós analógiával élve.
Hasonlítsd össze őket labor körülmények közt!egy nagyobb kerék csapágyai többet bírnak, mert kevesebbet forognak ugyanannyi úton.
Itt azért felhorkantottam amolyan Sheldon stílusban (Big Bang Theory).Fontos, hogy ne kapjon defektet, vagy minél kevesebb eséllyel.
És ennek mennyi köze van a bicikli típusának kiválasztásához?csak mert írtál olyat, hogy a trekkingnél kevesebb a rugóút.
Úgy tartják, hogy 28"-os keréknél a 80-as rugóút épp olyan élményt nyújt, mint 26"-os keréknél a 100-as (montis vélemény). Gondolom ez ráhúzható a trekking esetére is, így az a 63 mm-es villa talán elegendő kis igénybevételű használathoz. Ellenben megsúgom, cimbi cross trekking-gel és a 63 mm-ével jön velem a hegyre XC-zni és lejtőzni és soha egy rossz szava nem volt a rugóútra, bár való igaz, hogy ő talán kicsit szerényebben ereszkedik le, rendszerint megvárom ha leértem. De a lényeg, hogy terepen se törpül el hirtelen, ha amúgy egy jó villáról van szó. Más kérdés, h én a 80-100-at is kihasználom városban, sőt most az új villám 150-et mozog max és egy egyszerű XC-vel kihasználom ezt is - bár direkt olyan a beállítás most, hogy minél többet és aktívabban mozogjon.Ja igen, a hosszú, meredek lejtőkre milyen fék lenne célszerű?
A V-fék alá nem érdemes adni. Viszont ha nem sportolsz, akkor a tárcsa nem létszükséglet, inkább csak luxus.
Egy jó V-fék ugyanúgy megállít bárhol (szárazon). De ez leginkább csak a fékpofa függvénye.Nálam régen téma volt a fékezés fizikája, a mai napig érdekelne hogy tudnám leszimulálni melyik esetben kúszik fel kevésbé a hőmérő: a folyamatos gyenge fékhatásnál, vagy a szakaszos intenzív fékezésnél azonos lejtőn, azonos mozgási energiát abszorbeálva.
Aztán úgy vagyok vele, hogy ha kell, akkor húzom. Szakaszosan fékezni sztem nem célszerű. Pillanatokra felengedni nem látom értelmét, pár tizedmásodpercnél tovább meg nem pihentethetem, mert egy másodperc és már megint túl gyorsan megyek. Meg úgy vettem észre bírják ezek, nem kell félteni őket. 10 perc intenzív használat után is még ugyanolyan jó a fékhatás, nem gyulladt ki és nem degradálódott semmilyen értelemben. És én nem átlag használatról beszélek, hanem sportszerűről, ahol nem ritkán 50-ről kell megállni, meg olyan lejtőkön kordában tartani a gépet, ahol 1-2 km alatt ereszkedek 300-400 m szintet.
(#28693) belaazallat
Az elejéből kimaradtam - néha telóról követem csak a topikot -, alapvetően montizni akar?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz gergo5991 #28701 üzenetére
Csak nem mindegy, hogy terepen 50-nél amikor a kormány a kinyújtott kartól szinte a mellkasodig rázkódik mint őrültek, hogy akkor neked még egy négy ujjas fékkart kell izomból szorítanod és 3 perc után vagy megállsz, mert elment az erő a markodból a görcsös szorítástól, vagy egyszer csak leesik a kezed a kormányról és meghalsz VAGY van egy szupi 1-2 ujjas hidrós tárcsád, amihez kb erőt sem kell kifejteni kézből, hogy működtesd - és ugye három ujjal tudod fogni a markolatot, nem úgy a V-fékkarnál.
Csak ennyi a különbség felhasználás szempontjából. Fékerőben is jelentős eltérés van, főleg, ha a V-fékpofák vmi kemény keverékek és tényleg minden erődből húzni kell, hogy intenzíven lassulj (és a hegyen bizony intenzíven kell).(#28705) gyulank
Vkonyabb kerék, nagyobb nyomás, könnyebben átszúrható. Vastagabb kerék, kisebb nyomás, kisebb az esély az átszúrásra.
Ez nem érv. Én is csak akkor szoktam defektet kapni, ha az 1.9-es slick-et felfújom 4,5 barra. 2-3 baron soha nem kaptam még defektet, 2 baron az üvegszilánk se probléma szinte. Minél keményebbre fújod, annál könnyebben hatol át vmi éles a gumin.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Because #28708 üzenetére
SPD cipővel azért csak sikerül vhogy.
Ez még 80-as "merev" telóval volt merev vázason.
Azért remélem most a 150-es Revelation azért jobban kisimítja majd a zúzdát.(#28711) gyulank
Kavicsokon kívül nem sok minden pattan ki a gumi alól. Egy tüske, üvegszilánk vagy százas szög meg annál könnyebben hatol át, minél nagyobb erővel nyomod bele a felületbe. Minél nagyobb a nyomás, annál nagyobb ez az erő. 2 bar vastag gumi esetén a tömeg jókora felületen oszlik el, kicsi a nyomás a kontakt felületen. Nagy légnyomásnál kicsi a kontakt felület, nagyobb a felületi nyomás is, ami belepréseli az üvegszilánkot a gumiba.
Nem olyan bonyolult dolog ez.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Because #28708 üzenetére
Mondjuk az utolsó ilyen alkalommal teló és hidrós tárcsa ide vagy oda, begörcsölt a kezem is, de még a combom is azon az oldalon, ahol jobban hajlítottam a lábam. Alig vártam, h végre leérjek.
Na ha "ilyen felszereléssel" is görcsölve értem le (a markom olyan volt, mint a Jóbarátokban Chandler-nek a játékgép után. ), képzelheted mennyi esélye van annak, aki mechanikus V-fékkel indul, mondjuk frankó 4 ujjas karral.És nem vagyok edzetlen teszem hozzá.
(#28713) maummamut
Ez nem jött át. Fogalmam sincs milyen az élet virsligumin, főleg fixin.
Lehet a nagyon vékony gumiknál már kicsi az esély a szúrásos defektre? Gondolom csak akkor, ha éppen telibe kapod a futófelület közepén.(#28715) gyulank
Hogyne lenne fokozatosság. Mint autóban a fékpedál. Benyomod, felkeményedik és onnantól van egy egész jó fogáspontja. Nincs az, hogy kormányig be tudod húzni a kart, de arra, h milyen erővel szorítod, arra lineárisan válaszol. Ez volna a kívánatos amúgy minden féknél, nem természetes az a nyúlósság, amit a V-fékek produkálnak főleg lágy pofával. Bár szokható az is, de nekem fura, h nincs olyan közvetlen visszajelzés fékkarból, simán behúzom kormányig még a feszesre állított V-fékem is, mert hajlik akkorát. Nem jó az, nem érezhető annyira, h hol a határ.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Cathfaern #28739 üzenetére
Ezt nagyon jól összeszedted, talán érdemes volna berakni első hsz-be is!
(#28742) Cathfaern
Hú már el is felejtettem ezt az edzést.
Pedig csak 3x1 perc minden nap...
De az az 1 perc az kemény.más
Szerintetek ez most monti vagy outi verseny?
Akartam menni rá ma, de megnéztem a részleteket és úgy látom ez műúton visz végig. Vagyis rém unalmas.
Viszont MTB kategóriában bukkantam rá a versenynaptárakban.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz deicide #28761 üzenetére
Azért rábeszéltek a hülyeségre.
[link]
[link]
[link]
Hazafelé már minden bajom volt, előjött az ugrótérdem is, a fenekem már a felénél zsibbadt.
Az orfűi bicikliútnál felfelé azt hittem időhurokba kerültünk, sose volt ilyen hosszú. Bár sötétben nem láttuk a végét ugye.
Ennyit egyszerre csak Balaton körön mentem eddig.
De legalább a 150-es villával most kicsit kényelmesebb a bringa, nem kell úgy ráhajolni a kormányra. Közel sem fájt annyira a hátam, mint a 80-as villával és ugyanezzel a kormány magassággal.
Hmm így elnézve a tracklogot hát kb fényévekre vagyok tőled.
Még odafelé is, hogy a felét gurultam.Bakker viszont a társam egy állat. 24"-os DH gumis Polax X-szel jött ami ráadásul egysebis is. A fél távot kiállva tette meg. Én váltó nélkül el se indultam volna. Jah és együtt mentünk (azért mentem ilyen lassan ). Kemény arc, 60 kg a srác, de nagyobb combja van, mint nekem (a lábszára meg akkora, mint az én alkarom; persze azon is tenyérnyi izom. ).
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #28831 üzenetére
Viszont akár mennyit megyek az XC-vel, egyre inkább erősödik bennem az igény egy BodyFloat-ra. Már hetekkel ezelőtt leadtam a rendelést, de nem lepődnék meg, ha előbb rakok össze egy prototípust a cégnél, mint hogy ők utolérik magukat az előrendeléseket illetően.
Kicsit számolgattam és a 80k-s árban végső soron alig van túlzás. Csapágyakból is a gagyinak 1200 darabja, az SKF-nek 6000 darabja és kell belőle 8 db. Az alapanyag és gyártás költség se kicsi, főleg kis szériában (30-40k a beugró kb, ha leadom a rendelést a cégemnél) és nyeregcsövet még mindig fingom sincs honnan rendelek, amiben nincs dugó, csak egy csupasz cső - de jó lenne ha még lakkozva és festve is lenne, nem csak egy darab nyers karbon cső lenne. "Konfekció" rugókból meg éppen hogy csak lenne ilyen méret idehaza, ott árajánlatot még nem is kértem. Szóval alig lehet kihozni olcsóbban és akkor még én dolgozok vele haszon nélkül.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Jön vki Hosszúhetényre maratonozni?
Két hét múlva szombaton.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz PumpkinSeed #28925 üzenetére
Nem fogja vissza jobban, mint a keresztbeálló lánc.
-
Teasüti
nagyúr
válasz insight #28927 üzenetére
Otthon is meg lehet csinálni, nem nagy dolog. Csak érzék nélkül eltart egy jó darabig, mire jó is lesz.
(#28929) Jorus
A váltókarok számozásából kiindulva a 8-as a legkisebb lánckerék lesz.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz tatabike #28932 üzenetére
Vmiért egyesek képtelenek felfogni egy láncváltó működését. Bnőm pl ilyen. Még csak nem is próbálja megérteni, egy kézlegyintéssel elintézi amikor magyarázni próbálom, h én ehhez nem értek.
Persze általában mindig ráfizet, mikor fel kéne menni vhol és szinte csak a középső tányért használja. Minden egyes alkalommal el kell neki mondani, hogy melyik oldali kart húzza és merre (és meddig).
Nem is értem, hisz úgy emlékszem az áttétel számítás alapját már általános iskolai fizika órán megtanítják mindenkinek.
Egyszer kölcsönadtam az egyik bringámat, keresztbeálló lánccal kaptam vissza, amit észre se vettem. Pár nappal később nem értettem miért ugrik le a középső tányérról a lánc a kicsire: olyan lett a lánc, mint az ökörhugyozás.
Lánccsere oldotta csak meg ezt a bénázást.Kéne vmi tutorial videó, ahol animálva van hogy működik a váltórendszer egy biciklin, vizuálisan illusztrálva mi történik pontosan. Egy ilyen három perces videó többet érne ezer szónál.
(#28933) imyourfriend
Amúgy jah, egy kicsi belefér. Shimano is csak javasolja, hogy ne váltsunk a szélsőséges kettő fokozatba de ez nem szentírás.
Gyakorlatilag rövidtávon tényleg praktikus középsőn tekerve végigváltani a teljes sort.
Meg hát eleve a 9-es rendszernél a sor közepén van csak a láncvonal a legkisebb tányérral. Vígan végig lehet váltani vele a teljes sort. Középső tányérral is csak a legnagyobb kerekeket illő elkerülni, de 2x2-be még simán váltok pár perc erejéig.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Hát a pozicionálatlan váltókarhoz gépészmérnöki diploma kell, valóban.
Markolatváltó tényleg jó, városi gépen én is azt használom.
Egyedüli baja, hogy csak egyik irányban vált kattanásra. Másik irányban túl kell húzni. Nem bolondbiztos az se.
Agyváltó kéne markolatváltóval, na az bolondbiztos. De kocabringás nem költ ilyesmire.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Lehet rendelek is belőle.
Úgyis kezd parás lenni nulla felszereléssel a lejtőzés.
Ha már 3do termékek nincsenek forgalomban... -
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz Pttypang #29011 üzenetére
Persze, zárni kell azokat is.
Sokszor volt már téma milyen a jó kikötés.
Íme egy kép az enyémről. Ezt nem viszik el. Vagy ha igen, akkor meg is érdemli. Jelenleg a hátsó agy gyorszáras. De semmi jelentősége, ha jól zárod.(#29015) gyulank
"Egyebet nem tudok elmondani… kérem kapcsolja ki!"Jorus
Kilazult szegecs a féktárcsán az veszélyes?
Azonnali cserét indokol, vagy használható így?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz sanzi89 #29020 üzenetére
Ne aggódj, egy 5-ös imbuszt a tolvaj is tud vinni magával. Azzal kb darabjaira szedhető a bringa. Egy átlag A-head villát is ki lehet kapni egy 5-ös imbusszal és akkor még csak példálóztam. Ha lopni akarnak és elég értékes a portéka, akkor az úgyis fájni fog. Még ha csak egy nyerget visznek is el. De most egy komolyabb gépben már a villa is annyit ér, mint egy jobb fajta kerékszett és három belső kulcsnyílású csavar tartja csak a helyén.
Éppen ezért semmivel sem biztonságosabb az imbuszos gyorszár, mint a közönséges karos.(#29023) gyulank
Egy baráti jó tanács: maradj csöndben![ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Because #29029 üzenetére
+1
Ha az XC-t kötözném ki, akkor nem hogy túl lenne biztosítva, de még kevés is lenne rajta az U + lánc.
(#29026) gyulank
Mielőtt megszólalsz, gondold végig vajon szebben hangzik-e amit mondani akarsz, mint a csend, amit megtörsz vele!
Vagyis erre a szitura lefordítva: ne terheld a fórum motort ostobaságokkal! Meg hát a topik lakók türelme is véges.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz gergo5991 #29049 üzenetére
Jó, nyilván nem tehetetlenségi csillapításként működik, hanem csak eloszlatja nagyobb felületen a becsapódás erejét. Ettől még mindig lehet túl nagy ez az erő. Na meg nem mindegy, hogy a csupasz térdem verem le, vagy van rajta egy kopásálló réteg. Én is csak abban bízok, hogy ha esés lesz, akkor talán az életre szóló károsodást elkerülhetem vmi kevésbé maradandóval. De mindezt úgy, hogy észre se vegyem, h rajtam van. Ezért kb minden kizárva, ami nem puha protektor.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz tatabike #29067 üzenetére
Nem is tudom amúgy pontosan mit értenek ipari csapágyon, csak a mélyhornyú golyóst?
elárulom, hogy egy jó kónuszos agy sokkal tovább bírja.
Örökélet +1 nap, ha karban van tartva, nem ázik be és jól be van állítva. Persze egy jobb fajta, nem a bike+.(#29069) Solad
Köszi, de sztem ennél hamarabb látok majd. Rendeltem könyökre és térdre belőle. Kíváncsi leszek.
Mondjuk tegnap este adtam le a rendelést, de ez nem webshop és azt írta majd felveszik velem a kapcsolatot.
Egyelőre nem sietnek...(#29080) V.Stryker
Totobobo. Ilyenem van, praktikus darab.(#29082) Cathfaern
Ismerem azt a tanulmányt. De nem összehasonlítható az ízületek védelmére szolgáló felszerelésekkel. Konkrétan olyan távol állnak egymástól, mint Makó Jeruzsálemtől.
A nyaknak kicsit több szabadságfoka van, mint egy végtag ízületnek. A bukónál az a probléma, hogy ha csúszol vele és ha beleakad vmibe, akkor kificamíthatja a nyakcsigolyákat. A végtagoknál nincs ilyen gond, azok nem hajlanak akármilyen irányba.
(szerk: Mielőtt vki belémkötne: nyilván hajlik akárhogy kellően nagy erőhatásra...)
A bukónál meg szvsz inkább legyen némi esélye, hogy elakad csúszás közben és bántja a nyakam, minthogy már a földet érésnél szétloccsanjon a fejem, meg még amikbe beverem csúszás közben. Ehhez képest ha tényleg megakad vmiben, hát arra statisztikailag kicsi az esély. Nem is értem miért foglalkoznak ezzel, hisz a probléma valós aggályokat feszeget, de kb az esetek igen elenyésző részében fordul csak elő. Már eleve csak a felhasználók apró hányada közlekedik olyan sebességekkel, hogy sok métert csússzon az aszfalton.(#29105) vendingo
Hát te itt?
Nyeregbe pattantál ülés helyett? Sv650-et eladtad már?Amennyire én tudom a trekking villák piacán hiánycikk a felső- és középkategória.
Levegősről nem is tudok, h létezne. Illetve olyanról sem, ami többet mozogna 63 mm-nél.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz vendingo #29108 üzenetére
Hmm, vajon 29er villát bele lehet rakni egy cross bringába?
(#29119) evilskati
A fejcső és kormánycsapágy ugyanaz, nem? A beépítési magasság az más, meg hát nyilván 28"-os kerékmérethez kell a villa.
De épp azon töprengek, hogy 29er elméletileg jó lehetne.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ha már itt vagy, kérlek fejtsd ki a véleményed erről!
Köszi!Mindenesetre megrendeltem az új tárcsát, talán ide is ér maraton előtt. De ha ez nem feltétlen kuka, akkor nem cserélem olyan sürgősen.
(#29131) torzo
Mik is az ellenérvek az agyváltóval szemben?
Én azt választanám.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz vendingo #29152 üzenetére
Képzeld épp SV650-be lettem végül szerelmes , az a jövő évi projekt az idei bringa után (úgy a motor költségvetés felét simán elköltöttem alkatrészre és felszerelésre ebben a két hónapban). Csak nem a fura cápaorrú, hanem a naked változat kéne. Az kényelmes, szép is, fiatal is, meg kinőni se fogom.
Telóból én arra szavazok, amit belaazallat kolléga linkelt feljebb.
40k, tudja az összes trekking szempontot, levegős és van remote lock is.
Ennél jobbat trekking villából pénz pazarlás lenne, ránézésre az alatta lévő linken az a 100+ árú elég szánalmas, főleg a montis villákkal összehasonlítva ár/érték arányban. Aki azt megveszi, annak úgy kell.
Engem viszont még mindig érdekelne, hogy belemenne-e egy 29er villa, a montis vonal azért mégiscsak komolyabb szintet képvisel ezerszer. Csak nincs rajta sárvédő szem, meg egyéb bizbaszok, amik egy trekkingre jól jöhetnek.(#29140) sanzi89
Attól, h drága, attól még nem lesz felső kategóriás.
Majd ha felveszi a versenyt technikailag mondjuk egy Rebával (és ez még csak középkategória), na akkor majd felkerül a térképre. Addig nem.
Értem én, hogy rögzítési pontok, meg 40 kg-os csomag, meg magas futásteljesítmény. De ezek az igények nem indokolnak ekkora árat, elvégre nem sportcélú felhasználásról beszélünk, ahol ki kellene élezni a technikát és halkan megjegyzem, hogy ott sem mernek elkérni ilyen gyenge alkotásért ennyi pénzt.
Na meg meglepődnék, ha nem bírna el akármelyik 100+ k-s monti villa egy túrás igénybevételt.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz vendingo #29175 üzenetére
Csak akkor, ha kiállva tekersz. Állítólag a mozgási energiádat így nem nyeli el a teló.
Elég ritkán használom csak, nem nagyon szoktam kiállva tekerni.
Mástól meg nem bólogat a teló, szóval nincs rá szükségem ülve.
Amúgy meg nem igazán érzékelem a különbséget az energiabefektetésben, hogy most zárt vagy nyitott villával tekerek fel vhol. De elfogadtam axiómaként, hogy elnyeli a mozgási energiád. -
Teasüti
nagyúr
válasz csokszi #29489 üzenetére
Az, h szar az ár/érték arány. Nem mintha nem lenne az összes újonnan vett gépé szar, de minél drágább kategóriákban járunk, annál gyengébb ez az arány.
Mondjuk én csendben maradok, mert elvből sem vennék új járművet.
Használtan feléből is jobbat kapni...[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #29517 üzenetére
Ha jól rémlik a legelső KTM-en XC 30 van, ezt nevezed normális teleszkópnak?
(#29518) Runner_fxr
Na ezt a Mondraker-t gondolkodás nélkül megvenném. Tulajdonképpen bármelyik vázát megvenném már a felfüggesztés miatt.
Forward Geo-s Mondraker teszt óta ez az új szerelmem.
Meg ez a motor tankra emlékeztető felső cső, ez telitalálat dizájnban!
Nagyon dögösek![ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #29518 üzenetére
Na de ez most 30-as, vagy 32-es villa?
Bár úgyis dobnám ki belőle, mindegy is. Bilibe lóg a kezem.(#29536) lsebestyen
Ahányszor patentszemmel bíbelődtem az erőszak volt mindig a megoldás.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Azért a jól bevált két fél után eléggé meglepődtem legutóbb a Shimano patentszemén, ahol mindkét tüske ugyanazon a lapon van. Először rácsodálkoztam, hogy akkor ezt most hogy gondolták. De az erőszak segített.
(#29541) Runner_fxr
Nekem éppen ez a váz jön be nagyon, amit linkeltél. A Foxy XR meg álomgép.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz lsebestyen #29544 üzenetére
Azoknál meg a bepattintáshoz egy hirtelen, erős rántás kellhet. Sunrace szemnél legalábbis csak izomból tudtam bepattintani. Igaz, hogy kikapcsolni már nem tudtam. Szóval nem megy olyan könnyen az a leszerelem, visszarakom. Nem is vettem hasznát, csak akkor még nem volt láncbontóm.
-
Teasüti
nagyúr
válasz sanzi89 #29576 üzenetére
+1, sztem jó áron van. Szép az a váz, elfogadnám.
Festék kopásokat meg nem kell nézni nagyon ilyen idős gépeknél.
Amúgy se von le semmit a funkcionalitásából.Nem is értem mit kell csinálni hozzá, hogy így nézzen ki egy féknyereg.
Csúszott pár métert az aszfalton?
Két éve van nálam az enyém és nem keletkezett rajta ez idő alatt újabb leverődés, vagy kopás. Karcok az jönnek, mennek, de az a legkevesebb.Viszont azért egy állapotfelmérés szinte kötelező. Meglepne, ha nem lenne semmi deformáció a kerekekben, fékekben, stb. Ha odaverte a féknyerget, akkor görbülhetett a tárcsa vagy akár a konzol.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- DIGI internet
- Escape from Tarkov
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Sorozatok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- 3D nyomtatás
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- GoPro Karma drón távirányító és töltő eladó
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- Fender Squier Stratocaster + Marshal MG15 40W erösitö eladó
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS