-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz TESCO-Zsömle #7606 üzenetére
Majd megtekeri, ha visszarúgtak a rugók.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Vasinger! #7680 üzenetére
Csúszást én úgy értem (meg eleve a köznyelv szerint), hogy nem fog a fék.
Te a súrlódásra célzol.Ha a fék gyengébb minőségű, nem elég erős, ez az idő meghosszabbodik, tehát könnyebben felmelegszik.
Szerintem nem. Én úgy gondolom ugyanazt a mozgási energiát kell abszorbeálnia a féknek akkor is, ha rövid, vagy hosszú a fékutad (értsd: adott lassulást ha gyorsabban érsz el, akkor gyorsabban növekszik a tárcsa hőmérséklete is egységnyi idő alatt). Most hogy lassan, vagy gyorsan termeled a hőt az mindegy abból a szempontból, hogy ugyanannyi hőt fogsz termelni adott energiák elnyeléséhez. Ebből a szempontból meg azt gondolom, hogy előnyösebb a rendszer üzemeltetése szempontjából, ha lassabban fejleszted a hőt és így a féktárcsa el tudja vezetni azt kiugró hőcsúcsok nélkül a felületen, amik felületi károsodást okoznak.Ezért is nem értem a mai napig, hogy miért előnyösebb elvben szakaszosan fékezni.
Ez kiugró tüskéket eredményez, ha grafikonon ábrázoljuk a hőmérsékletet és így pillanatnyi időkre elérheti a tárcsa a károsodás küszöbét, valamint a tárcsa integritásában is folyamatos változások keletkeznek a periodikus hőtágulás miatt. Ezzel szemben a lassúbb egyenletes és folyamatos hőfejlesztés sokkal kiszámíthatóbb változásokat eredményez a tárcsa anyagában, úgy vélem így ellenállóbb lehet az igénybevétellel szemben, ha a lehetőségekhez képest kicsit kevésbé dinamikusan terheljük. Vmint a hőmérséklet grafikon is lineárisabb lesz, kiszámíthatóan éri el a kritikus hőmérséklet küszöbét.Aztán ennek olyan egyéb előnyei is lehetnek, mint hogy egyenletes a tapadásunk, nincs ideges fék tépés az utolsó pillanatban, kevesebb a kockázat. Nem kell feltétlenül a határon egyensúlyoznunk folyamatosan és a szerencsénket próbálgatni.
Szumma szummarum, ha a betét kevésbé fog, annak az egyetlen komolyabb mellékhatása, hogy nagyobb nyomást kénytelen elviselni a hidraulika azonos fékerőhöz.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz venember83 #7684 üzenetére
És szerintetek addig nem hűti semmi a tárcsát, amíg vele egy időben melegíti is a betét?
Fékezés közben is ugyanúgy hűti a levegő.
Valamint a hűtés sebessége is annál gyorsabb, minél nagyobb a hőmérséklet különbség a tárcsa és környezete között.
Miért érné el hamarabb? Kb szinte ugyanolyan meredeknek kellene lennie a grafikonnak, ha a szakaszos fékezés okozta kilengéseket linearizálod egyenletes gyengébb fékerejű fékezéssel. -
Teasüti
nagyúr
válasz fi:zi'k #7858 üzenetére
+1
Fél óra alatt minden kesztyűben lefagytak a kezem eddig. Éppen fél óra kell, hogy beérjek a célomhoz (és ahhoz is, h egyáltalán bemelegedjek - vagyis a célomtól 200 m-re rendszerint totál leizzadok ), tehát nem edzés, hanem csak városi közlekedés szinten megyek télen és izzadás mértékét is igyekszem alacsonyan tartani.
Szóval idén én már ha minden jól megy, akkor fűthető kesztyűvel indulok.(#7849) venember83
Ha a menetszél mértékét nézzük, akkor igen.
Valóban jobban visszahűlhet, de saját tapasztalatomból ilyenkor csak kb. 5 km/h-val lódul meg a bringa és a másodperc csak egy töredékére engedem el a féket. Nem tartom túl szignifikánsnak a menetszél-változás lényeges befolyását, hacsak nem nagy sebességekről van szó (40-50 km/h környéke - tekintve, hogy a menetszél és így a közegellenállás négyzetes arányban van a haladási sebességgel).Ha meg több másodpercig is fék nélkül megyek, akkor megint ott tartok, hogy gyorsabb leszek, mint szeretnék.
...de jah, a fékem szépen visszahűl, amíg én meghalok.Hogy pontot tegyek a végére, ha túlhevül a fék, akkor a legjobb, ha megáll az ember és pihenteti a gépet.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Magellan Tucana V-fékes vázra csak B+ alkatrészek megérnek boltból 70k-t?
Trükköt tanulni gondoltam, semmi elvetemült, csak az alapok. (Még bunny-zni se tudok.) -
Teasüti
nagyúr
Tudtok esetleg jó SR Epicon vagy Axon ajánlatot? 1 1/8 A-head, ejtőpapucsos és RLD változatra gondoltam. (26" + tárcsa evidens.)
Vagy esetleg ilyen árkategóriában jobbat? (Én nem ismerek. Hacsak nincs vmi instant get ajánlat X-fusion Velvet-re, bár az használtan is többe kerül úgy tudom, mint ezek újonnan.) -
Teasüti
nagyúr
válasz ---Lasali--- #13702 üzenetére
Gondolom itt feltételezed, hogy gyári villa van benne?
A váz beépítési magassága kérdéses az új villához.
A mostanival (80-as, ami ráülve csak olyan 60 mm, kiállva még annyi se) eléggé bólint sztem a bringa, a pedál is elég közel van a földhöz, sokszor elakadtam már vele.(#13705) ---Lasali---
NA az para. Legalább megúsztad a mogyorók összezúzását.
Van aki nem ilyen szerencsés. (Nem én.)Nálam SPD is hajlamos kioldani egy hirtelen felfelé rántástól. A rugó éppen csak annyira kemény, amennyire a rendeltetésszerű használat indokolja. Hát... okozott már kellemetlenségeket.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ez miért ilyen olcsó? Láttok rajta vmi gyanúsat?
-
Teasüti
nagyúr
Bónusz kérdés: hogy magyarázzátok el egy laikusnak, h miért éri meg "kidobni egy valag pénzt" egy ilyen túlárazott (használt árú) Fox telóra, amikor azt a pénzt sokkal okosabban is el lehet költeni (értelmesebb dolgokra)? És ráadásul van már villa a bringán...
Nem tudok érvelni arra a kérdésre, hogy "de minek"? Kész, itt végem van. Erre csak durván tudnék visszaszólni, hogy hát a hegyre bameg...[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz simon7012 #13742 üzenetére
Ez a kicsi butított - csak nevében - Axon D-RL elég messze áll attól, amire vágyom. Meg nem illik a bringa felszereltségéhez se, egyszerűen gagyi.
Kéne bele egy jó Epicon vagy rendes Axon, vagy... ha elkap a birtoklási vágy (jelenleg nemigen van, megy a dilemma, hogy mibe rakjam a pénzem - talán egy A jogsi jobb ötlet lenne ), akkor nézek egy Velvet-et.
Úgy látom használt Fox árán már lehet kapni Velvet-et, újat, garival. De az alsóhangon is 100k. Egy Epicon már meglenne 60k-ból. Használtan meg egyik sincs. De ez talán nem is baj, ezek szerint kevés ember akar megválni ezektől.(#13743) Runner_fxr
Epicon/Axon pedig jó minőség.
Árkategóriájában talán a legjobbak.
Csak az a fránya patron...
De olajfürdőset ennyiért nem kapni egyáltalán, magasabb kategóriában meg egyértelműen Velvet-et vennék, a Reba és egyéb RS-ek valahogy nem vonzanak.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz ---Lasali--- #13707 üzenetére
Vmilyen noname Mistral vázam van, nulla Google találattal.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #13746 üzenetére
60-ért nem veszel jobbat újonnan szerintem.
RS-ből melyik nem patronos100k alattebben az árkategóriában?
Levegő+olajfürdő tudtommal csak Velvet-ben van ezért a pénzért. Vagy tájékozatlan vagyok.250-es talán nem lesz túl nagy kezdésnek. Ha minden terv szerint megy, akkor tavasszal jogsi, nyáron meg motor.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz D.Orion #13748 üzenetére
Jó persze erre sok őrült meg mondhatná, hogy 200 kmph alatt nincs élet.
Aztán meg a 30-40 kmph óra XC-zés is tud félelmetes lenni hegyről lefelé, ahol mások Enduro-val közlekednek.
Én túramotorban gondolkodom, Honda CFB250 és társai. Azzal a 20 lóerejével talán nem öl meg.
Közlekedési ismereteim azok jók, csak a motorkezelés lehet kérdéses.Lasali, akkor nézegetek Reba Dual Air-t is, hátha.
-
Teasüti
nagyúr
válasz -=RelakS=- #13761 üzenetére
Ha meg sehogy se lesz jó, akkor szvsz nem kell erőltetni. Nem éri meg.
Két telet végigbringáztam, annyi pénzt költöttem ruházatra, mint bringára kis túlzással.
Kevésnek bizonyult. Idén már nem tettem magam próbára megint.
Ahhoz, hogy én megint kimenjek a mínuszokba tekerni, ahhoz már emelni kellene a tétet: fűthető öltözék, főleg kesztyű (20-30k). Meleg téli bakancs (30-40k), esetleg fűthető zokni (10-15k). Kamásli önmagában kevés. Egy rakás bélelt hétköznapi téli nadrág, ami kellően bő, hogy beférjen alá a kantáros téli nadrág és mozogni is lehessen benne (kínai áruház).
Hozzáteszem nekem közlekedésre volt igényem, napi kétszer fél óra, nem sportolásra. Ugye nem hajthattam meg magam annyira, hogy nagyon izzadjak. Ha meg izzadás határán belül maradtam, akkor meg fáztam. Az a fél óra meg éppen arra volt elég, hogy addigra melegedjek be, mire éppen odaérek. Vagyis konkrétan az utam 95%-ban fáztam.
Nyilván ha úgy indulnék neki, h semmi sem számít, akkor azért nem is vészes a helyzet, miután kimelegedtem.
Főleg hosszabb utakon, ahol az első fél óra után még jócskán menni kell.
Bár a leghidegebb napokon (-20°C) közlekedés szintjén sem számított semmi, rossz értelemben. Behúzott fékekkel tekertem, ameddig csak bírtam, de az is kevés volt a hőfejlesztéshez.MKK oldalán láttam még a téli útmutatóban egy térd- és combvédőt, amit a nadrágon kívül hordanak. Olyat hol lehet kapni?
Még csak hasonlót sem láttam még kereskedelmi forgalomban.
De legalább most már van Pécsen is Decathlon.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Volt már?
Életképesnek tűnik. Kár érte, h a társadalmunkban nem lenne sok lehetőség használni is.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
BikeSafe, vélemény?
-
Teasüti
nagyúr
válasz szjoci #13829 üzenetére
Ez nem térdmelegítő. Ez bandázs. Laza térd megtámasztására való sportoláskor a nagy igénybevételre (a biciklizés nem ilyen), vagy orvosi javaslatra.
Ha ezzel kimész a hidegbe, úgy kalkulálj, hogy konkrétan nem ér semmit.
Illetve ha egészséges térddel kezded el használni indokolatlanul, akkor ráadásul még árthatsz is vele.(#13830) ---Lasali---
Ugrótérdet nem befolyásolja, én használok ill. használtam bandázst capoeirához már az ugrótérd kialakulása előtt is.
Igazából nem tudom jó-e egyáltalán bármire is orvosi indok nélkül, lehet csak agyi hiszti.
Nekem lyuk nélküli van, az legalább bele szorítja a térdkalácsot a térdembe, ami állítólag megint nem szuper dolog.
Edzettem sokat vele is, meg nélküle is, nem érzem a különbséget.A térd körüli izmok erősítése jóval többet ér, mint az ilyen bandázsok viselete.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz lsebestyen #13844 üzenetére
Kb 3000, de az első kemény hidegekben bicikliztem idén utoljára.
-
Teasüti
nagyúr
válasz deicide #13926 üzenetére
Ha szájon keresztül kapkodja az ember a levegőt, akkor nyilván hamar kevés lesz a maszk.
Tény, hogy ingázáshoz praktikusabb, mint edzéshez.
Mindenesetre nem lehetetlen edzeni benne, egészen amíg orron keresztül elég lélegezni.
Fogd fel úgy, mintha ritka levegőben edzenél nagy magasságokban!
Pulzushoz nem tudom kötni, bicajozáshoz még nem használtam az órát, de futásnál én orron keresztül lélegzek még 180 bpm körül is, csak 190-200 között kezdek el kifulladni.Amúgy az eredeti téma nem az volt, h kaparja a torkunkat a füst?
A magam részéről inkább kisebb intenzitással megyek, de legalább szűrt levegőt szívok.
De ez csak én vagyok.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz ---Lasali--- #13966 üzenetére
Sikerült felépülni a sérülésből?
Azzal a gumival nem volt gáz dagonyázni?
Képzelem mennyire instabil lehetett, alattam szó szerint ficánkolt a bringa sárban ilyen kicsi mintázattal, nem volt vicces.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz ---Lasali--- #13994 üzenetére
Napi 30km az nagyon sok egy teleszkópnak, ennyi km-t használva rendszeres karbantartás szükséges, főleg ha nem csak száraz időben mész.
Jah én meg azt hittem elég évente egyszer szétszedni a városit, amúgy meg csak a becsúszókat szoktam néha sprézni.superecneB
Ha lecsiszolod a króm becsúszót, akkor utána szvsz el lehet dobni a villát. Polírozni lehet maximum, de a felületkezelést le ne csiszold!
A konyhai Cif súrolószer tökéletesen leszedi a rozsdát, elég hozzá vmi enyhén durva anyag, mint pl papírtörlő vagy egyrétegű legalja wc papír és hasonlók.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Reed-relé vagy Hall érzékelő veszi a mágnes "jelét", mindkettő csak pár mm-es hatótávolsággal bír.
Ez ilyen. -
Teasüti
nagyúr
válasz rétisün #14177 üzenetére
Erre délnyugaton se számít rossz fizunak.
(#14178) Runner_fxr
+1
Kerékpár árak is rendben vannak, már ami a kommutereket illeti. Valóban régen is legalább egy havi fizu volt egy normális kerékpár, amit használni is lehetett. Persze nem a mai minimálbérből kell kiindulni, de azért már ez az összeg is elegendő lehet a belépő kategóriához.
A nagyobb kategóriák meg sport eszközök azokhoz illő árakkal is, azon sem csodálkozom.Persze a laikusok rögtön azzal jönnek, hogy abból a pénzből autót lehet venni, meg motort.
Csak éppen azt felejtik el, h azok közlekedési eszközök és nem sport eszközök. Próbáljon meg egy robogóval, vagy hétköznapi autóval lejönni a hegyről, vagy rallyzni!
A sport célú autóknak is meg lehet nézni az árát... Akkor arra mit mondana az ember, h ennyiből már palotát lehet építeni?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz imyourfriend #14239 üzenetére
[link]
Bár nem tudom mennyire aktuális ez a videó. Talán már régi évjáratok lehetnek, még ha ma már talán hozza is ezt a szintet a Shimano, azért a Sram sem véletlenül tart ott, ahol. -
Teasüti
nagyúr
válasz HollyBoni #14248 üzenetére
Egyszer majd kipróbálom, ha rám szakad a bank. XT-től nem estem hanyatt.
Párszor okozott kellemetlenséget terepen, főleg mikor lendületből mentem volna fel vhova és pont nem sikerült neki időben visszaváltani, de már adni kellett a nyomatékot a láncra...
Nem is mondanám túl ritka esetnek. Vagy 4-5x biztos előfordult már velem a szezonban, egyszer majdnem bukás is lett belőle az spd-vel kombinálva.Meg amúgy is lehet vmi gáz van nálam, mert az váltásokban igen nagy hibaszázalék van, amikor nem pöccre vált, hanem hosszú másodperceken keresztül morog a lánc, mire megtalálja a helyét.
De a beállítással nem lehet gond - a város egyik legjobb szakszervizese személyesen -, hacsak nem állítódik el magától.(#14249) Runner_fxr
Hát én ezt így szemre meg nem állapítom, arra támaszkodtam, ami oda van írva. X0-nak és XTR-nek írja.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
Sram hátsó váltóhoz jó a Shimano kar? Vagy csak együtt lehet cserélni?
Mert ahogy nézem egy X9-es hátsó váltó nem egy akkora hatalmas összeg, h ne tehetném meg.
De ha csak együtt lehet cserélni... már nem is érdekel a fékváltókar miatt. A Dual Control-t elég nehéz lenne kicserélni.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz pero19910606 #14331 üzenetére
Terep alatt általában minimum ilyen igénybevételt értünk.
Számomra ez kellő kihívást jelent, de sok másik bringásnak ez sétagalopp.
Ennél csak durvábbak vannak, ahogy megyünk XC-től mondjuk Enduro, DH esetleg Freeride irányába.
Gyökerek, kisebb, nagyobb kövek beágyazódva az útba, vízmosta árkok keresztül kasul az úton stb. és mindezt 20 kmph feletti tempóval, de nem ritkán akár 40-50-nel is. Ez számomra még mindig XC, amíg nem kezd el veszettül ugrálni a merev vázas bringám alattam, mert nekem ott kezdődik az Enduro. -
Teasüti
nagyúr
válasz Zola007 #14368 üzenetére
Én soha nem tudtam.
SPD-vel legalább lehet csalni egy egyszerű hop-ot.
De amúgy sajnálom is a bringát bunny-zni tanulni.
Ahhoz kéne a könnyű XC-nél vmi masszívabb gép , mondjuk egy dirt.
Ahogy elnézem a többieket, eléggé odacsapják a gépek orrát visszaérkezésnél. Nem ritka, hogy szinte felállnak a bringával, ami a függőlegeshez közelről esik vissza.
Na most én úgy gondolnám ezt egy XC-vel úgy lenne illő beadni, hogy puhán érkezik az ember, mint a trialosok.
Ezért inkább nem is foglalkozok vele. -
Teasüti
nagyúr
válasz -=RelakS=- #14467 üzenetére
Google sem dob túl sok "hasznos" oldalt (az életben egyszer egy konkrét termék érdekelne random webshop-ból, nem csak infomáció ), eddig csak motoros, meg autós alkatrészeket találtam. Konkrétan biciklis, behajtható karral rendelkező, fehér-piros prizmájú változatot sehol nem látok.
-
Teasüti
nagyúr
válasz -=RelakS=- #14469 üzenetére
Ezt jómagam is megtaláltam. De inkább gyorsan tovább lapoztam.
Új hozzászólás Aktív témák
- Fallout 4
- Renault, Dacia topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Milyen okostelefont vegyek?
- Vicces képek
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- EA Sports WRC '23
- Villanyszerelés
- További aktív témák...
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- Vadonat új, csomagolt O'neal kerékpáros termékek
- DJI Mavic Mini Fly More Combo