-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
Mecseki Hegyikeréken indult ma vki?
Öregem olyan zúzda volt, h fél órát javítottam az időmön szerintem az első alkalomhoz képest. Harmadszor vettem részt rajta.
Lefeléken tartottam a tempót a csapat tagokkal, felfelé sem maradtam el. Egyedül síkon voltam lassúbb, ott kijött, hogy azért nem olyan izmos a combom és inkább a mászásoknál vagyok jobb.
A végén Jakabhegy, Pálos kolostor romjai - égertető közti zúzdán olyan tempót mentem, hogy kb végig a szerencsémet tettem próbára. Vagy 16x meghalhattam volna, ha nem spd van rajtam, egyszerűen leröpültem volna a bringáról a masszív rázkódás miatt.
Ideális ívekről lesodródtam 40+ sebességnél, gödrökön, vízátfolyásokon és öklömnyi köveken siklott át a bringa, de olyan gyorsan, h alig fogtam fel, hogy nem is ott megyek, ahol szeretnék. Azon se csodálkoznék, ha több időt töltöttek a kerekek a levegőben, mint a földön.
Csoda, hogy a bringa egy darabban van.
Jelzem én egy merevvázas bringával voltam 80-as telóval és Maxxis Wormdrive gumikkal.
Hiába a teló és az olajos tárcsa, az ujjaimat nem bírtam kinyújtani a végén, olyannyira görcsbe rándultak.
Hol vannak amúgy az XC bringák korlátai? (Régi kérdésem, tudom.)
Mert a felniken egyetlen felütésnyom sincs, egyetlen csapágy sem kotyog, fékek még fognak, szóval egy XC bringa üzemszerűen elviseli azt is, amit egy AM/Enduró kap, csak veszélyesebb a pattogás miatt?Többen rácsodálkoztak, hogy ezzel a semi slick gumival akkorát mentem, mint bárki a más. Lefeléken néha még előztem is, műúton meg én voltam a leggyorsabb az adott mezőnyben.
Jah meg a Cat Ears is elég szokatlan volt mindenkinek.
Mondom jah, buzis kinézete van, de amúgy jó.
Nem buzisabb a betétes nadrágnál.Kár, hogy nincs kamerám.
Sztem ilyen veszélyes tempót nem fogok többet menni ott lefelé, viszont emlékezetes lenne.
Riogatni vele a hazaiakat, meg minden. -
Teasüti
nagyúr
válasz Cathfaern #24978 üzenetére
Én úgy tudom ez a napi ajánlott folyadékbevitel a mai napig vita tárgyát képezi.
Az egyik alapvetés mégis az, hogy ha nem esik jól, akkor nem kell erőltetni.
Az anyagcsere hatékonyságát nem befolyásolja a bevitt folyadék mennyisége.Soha nem tudtam meginni napi 3 litert, akkor se, amikor "edző tábor" volt és edzések utáni első órában egy liter lecsúszott húzóra.
Nyári napon edzés után is a napi bevitel olyan 2,8 liternél állt meg.
Hűvös és lustálkodós napon meg jó, ha megvan az egy liter.
Amikor naplóztam a napi bevitelt, akkor is ilyen másfél literek jöttek átlagban, ha megvolt a kettő, akkor azt már jónak hittem.
De hiába próbáltam többet inni (pedig ha szomjas vagyok, akkor mint a kacsa, húzóra több deciket), ha nem esik jól, akkor egyszerűen nem ment le több. -
Teasüti
nagyúr
Vannak most jó vételek használtan XC/AM kategóriában 250k körül L-es vázmérettel (20-21")?
Jó vétel alatt XT-t értek - vagy ilyen szintű Sram-ot - és fox felfüggesztéseket - vagy szintén ilyen kaliberű egyebet.Ilyenre gondolok, ez a váz nagyon tetszik, de sztem kicsi a 186 centimhez.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #25050 üzenetére
Láttam már jó montis csajt, igaz csak másodpercekre. A bringája Speci+Fox, a combja akkora, mint az enyém; a mellei nagyobbak, mint az enyém, fölösleges kg nem volt rajta és egész arányos, szép alkata volt.
Sajnos én akkor épp egy kék kútnál tikkadtam, mikor ő felért utánam nem sokkal, majd egy szusszal mászott is tovább.
Bár lehet csak képzelődtem.Amúgy a hétvégi mecseki maratonon is volt 2 lány a ~120 induló között.
Egyikük épp abban a klikkben volt, amihez csapódtam féltávnál. Mondjuk könnyen leszakadt rólam mászásnál.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz ludsimon #25164 üzenetére
Miért ne lenne szabad?
Nem javasolt, mert romlik a hatékonyság és fokozott a kopás.
Ellenben ha elég hosszú a lánc (nem szakad szét a két nagy lánckeréken), akkor más hátránya nincs.
Ezek sem hiszem, h jelentősek.
Gyakran vagyok vele úgy, hogy középső tányéron még felváltok hátul a legnagyobbra, ami elvileg már keresztbeváltás, de még teljesen üzemképes felállás. Bár emiatt a beidegződés miatt csak rövid ideig szoktam így használni.No meg ezzel az elavult ábrával már nem tudtam mit kezdeni, amikor először lett 3x9 sebességem és azt vettem észre, hogy a középcsapágy nagyobb szélessége miatt a láncvonal hátul a kisebb lánckerekek felé tolódik. A legkisebb tányérral a láncvonalam kb csak az 4. legkisebb lánckeréknél egyenes.
Ha meg már be tudok váltani 7-8 fokozatot egy tányérral, akkor ott már olyan mindegy, hogy mit szabad és mit nem.
Ellentétes oldalon lévőket szoktam kihagyni, de a középsővel már simán váltom a teljes sort.
Sosem hallatott rendellenes hangokat.szerk: egy igazi nagy hátránya mégis csak van a keresztbe váltásnak. Ha a kocabringás úgy felejti, akkor elgörbül a lánc.
Igen szar utána görbe lánccal biciklizni, bnőm egyszer sikeresen elgörbítette, nem vettem észre majd két nap múlva már úgy szaladt a lánc, mint az ökörhugyozás. Hamar csere lett belőle, mert össze-vissza váltott a bringa miatta.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #25042 üzenetére
Amúgy mi a szakvéleményetek erről a gépről az előző hsz-ben?
Írtam egy levelet a tulajnak kíváncsiságból, ő 183 cm és neki "tökéletes" a 18".
És 186 vagyok.
Azt írta a felső cső 58 cm, a nyeregcső 48 cm.
Majd megmérem az enyém mekkora.
Amúgy nagyon tetszik a gép, csak kicsinek hangzik nagyon az a 18".Scandium váza volt már vkinek? Milyen érzés?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Zola007 #25187 üzenetére
Már pedig bebasz.
Nem "kicsit keresztbe váltani", hanem konkrétan a két ellentétes szélén.
Én, mióta keresztbe váltás utáni 2 napos pihenőt követően úgy kacsázott a lánc, hogy a középső tányérról néha leugrott a kicsire - ha hátul felraktam a legnagyobb kerékre -, azóta kizárólag egyenes láncvonallal tárolom a bringát.
Egyik télen én is beraktam a leglazább rugóállásba, akkor még nem értettem utána miért lett szar a váltásteljesítmény. A láncot nem is figyeltem, h görbe. Második alkalommal már feltűnt és elég neki néhány nap hozzá ezek szerint.
A hátsó váltó amúgy is finomabb szerkezet, a rugó gyengülését az első váltónál veszed észre hamarabb.
Lehet egy 9-es lánc rugalmasabb (bár azt a bringát már eleve egyenes láncvonallal tárolom, meg fordított működésű a hátsó váltó, szal mindegy is), de 7-es láncból kettő is görbült már nálam. -
Teasüti
nagyúr
válasz Rottweiler89 #25211 üzenetére
Höhőőő mindjárt át is nyálazom. Egy részüket már láttam bikemag-on is, de azért akad új hús is itt.
szerk: miért ilyen sok a Manitou? Jó az a Black? Számomra ismeretlen minden, ami nem RS, Fox, Sr.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz hoffman_ #25215 üzenetére
Hát én se ami azt illeti. Talán az Epic hirdetése a legszimpatikusabb nekem is, a többi mind lapozós.
Csak sehogy se tudok azonosulnak azzal a Merida-féle felfüggesztéssel, az a tubus ott rajta meg egyszerűen nevetséges.
A gyengém a Speci, de ezek nem szépek.(#25216) dqdb
Én is így vagyok vele. Vinném a Fox-okat, meg az XT-ket, minden más felejtős.
Basszus hová lettem... ha meglátok egy hirdetésben vmit, ami alacsonyabb rangban, mint az XT, akkor máris lapozok. SLX, LX, Deore? Next... Persze azon is csodálkozom, hogy ebben az árkategóriában még látni Alivio-t is néha (használt piac).
Kevés a full XT szett most, ahogy nézem.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
És magánszemélyként nem vehetek alkatrészt a Fox-omhoz?
Pedig sokan járnak vele, nem csak gazdagok. Mondjuk évente egy nagy szervizt ki lehet bírni, ha már az ember Fox-ot vesz és csak nem lehet vészes az adott üzemidejű karbantartás se annyira.Lehet, h van benne némi sznobság, végül is mióta nem diákmunkából élek, azóta vhogy minden sokkal elérhetőbb lett. Egyelőre.
-
Teasüti
nagyúr
40k-s mtb-al ne nagyon padkázz szerintem.
Oszt akko' mé' ne?
10+ éve tartja magát a Neuzer alattam - éppen negyven valahány k volt régen. Gyerekkoromban lépcsőkön jöttem le vele, néha egyszerűen leugratva 60-80 centikről - akkor még Zoom "villával" és kínai ipari rugóstaggal.
Manapság, h megkomolyodtam és már nem is vagyok 40 kilós gyerek, manapság már "csak" padkákról ugrálok vele. Jó igaz az is, hogy 10+ év alatt már a harmadik szett kerék van rajta, meg kb a vázon kívül már mindent kicseréltem rajta - olcsó cuccokra természetesen -, de a váz elnyűhetetlen.(#25335) Runner_fxr
Vagy 2 éve nem csinálok rendszeresen haspréseket. Akkortájt csináltam egy kicsi kockahasat az addig alulfejlett izomzatomból (gerincdoki mindig azt mondja, hogy nagyon gyenge a hasam és a hátam - pedig ezt már a kissé kockás hasamra mondta, h kapja be...). Azóta csak elvétve csinálgatok, ha épp vmiért letévednék edzésre.
A hasam ugyan eresztett kissé a tónusából, de a hasizmom nem fejlődött vissza, vagyis éppen ugyanúgy tapinthatók, mint mikor fejlesztettem. A rajta lévő zsírszövet vastagsága meg állandóan változik.
Karom sem tunyult el, pedig alaposan leadtam az edzésekből, mondhatni csak hébe-hóba járok.
A combom egyedül, amin észrevettem a téli kihagyást. Tavaszra lement a kerületből majd 3 cm.
Előtte akkora volt, mint Jorus felkarja. Vhogy könnyebben is mentem fel a hegyre ősszel.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Zola007 #25403 üzenetére
Amúgy sose értettem, hogy a váltógörgőknek miért kell olyan patent állapotban lenniük.
Nem mindegy neki, hogy cápafog, vagy 0 km-es foga van? A csapágyazás ténye és a láncfeszítés a lényeg ott úgyis, nem? Első blikkre úgy hinném mindkettő funkciót ellátja tökéletesen fogprofiltól függetlenül.(#25446) MC Pite
Nem lehet, h csak meglazult a hajtókar? Sokáig én is azt hittem, hogy én vagyok annyira erős, h kihajlítgatom a lánctányérokat a gagyi hajtókaron, de aztán egyik TMK alkalmával rá kellett jönnöm, hogy a hajtóműcsavar szinte laza volt.(#25472) Polacheck
MKK-nál van egy ügyvéd, aki ilyen esetekre specializálódott, a tagoknak ingyenes a jogsegély amúgy.
Érdemes lehet ügyvédet fogadni, ha úgy látod nagy a károd. Nem vagyoni kártérítési igénnyel - amit egy ügyvéd összerak neked - a sokszorosát meg lehet téríttetni a biztosítóval, mint ha csak az eszközökben keletkezett kárt térítenék. (Állítólag.)(#25503) razzorr
Ellenszerét nem ismerem, sőt úgy vettem észre nincs ellenszer a bunkókra.
Aki faszkalap, annak mindegy mit mondasz faszkalap marad. Erőszak sem megoldás, még ha meg is vered, attól nem lesz együttműködőbb.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #25600 üzenetére
Fitness.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #25686 üzenetére
Olyannyira kisebbségben, hogy a dual sus Konát nem véleményezte egyáltalán, sőt észre se vette a kérdést senki.
Amúgy hova tűntek a topikból a montisok? Vhogy lecserélődött a kemény mag az elmúlt fél-egy évben.
A régi szép idők, amikor még szki és Ludsimon nyúzta egymást... -
Teasüti
nagyúr
válasz -=RelakS=- #25712 üzenetére
Eltérő méretszabványok. Bővebben.
Lehet, hogy az egyik a szövet szélességét adja meg, a másik méret meg a kontakt felület és mintázatból adódó tényleges fizikai szélességet. Jó példa erre a CST 1218, aminek pereme van a futófelület két szélén.
Így ez a gumi 54x559 ETRTO mérete ellenére valójában csak 26x1,9"-os.
Illetve Yasec szerint lehet még némi csalás is a dologban.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
Amúgy nem tudom milyen szempontjaid vannak, de érdemes lehet megnézned a Rubenákat és egyéb peremvidéki márkákat. Átlagon aluli árakon kínálnak top gumikat. CST-nek is vannak komolyabb gumijai és asszem a plafon ott is vhol 6-7k körül van.
Én pl Rubena Top Design V95-re vagyok rágerjedve, ami már bőven elegendőnek tűnik XC-zni de megkapni 7k alatt a Racing Pro darabját. Könnyű, sűrű fürge mintázat, 26x2.0, több komponensű összetétel, 127 tpi, stb.
Iszonyú jó árban van, nevesebb gyártók kétszer ennyiért kínálják ugyanezt a szintet. -
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #25742 üzenetére
Szigorúan technológiát tekintve amúgy a montik fejlettebbek az outiknál, nem?
Mármint arra célzok, hogy az egyik 100 éves, a másik meg fele sincs.
Engem vhogy jobban lenyűgöz egy AM/Enduro, hogy relatíve milyen könnyű és mégis miket kibír.
Ok, outi ultra könnyű és precíz szerkezet magas minőséggel, de monti vonalon is megvannak ezek az igények és még megfejeli mindezt vajpuha felfüggesztési rendszerekkel, amik önmagukban is csodaszámba mennek.
Mit tud felmutatni egy outi technikailag, amit a montik nem tudnak? Karbon váz pipa, elektronikus váltás pipa. Mi eget verő technikai csodák vannak még? Outi szvsz egyszerű, mint egy faék, csak a szuper anyaghasználat adja a minőséget. Ellenben egy fully megtervezése nem áll meg annyiban, hogy itt könnyű, ott erősített, itt merev, amott rugalmas...És mint olvasom volt az MTB-nek még mindig van hová fejlődnie, pont a napokban esett le az állam a Forward Geometry láttán. Outi meg kb változatlan alapokkal tartja magát a hőskora óta tudtommal. (Tévedés jogát fenntartom.)
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz ludsimon #25749 üzenetére
Elektronikus váltás meg már montin is van, mint írtam. Tárcsák outin meg... Biztos szükség volt rá, de nem fogy előbb a tapadás mint a fékerő?
Nem azt mondom, h nem fejlődik, hanem hogy a montik talán fejlettebbek. Izgalmasabb terület, nagyobb a kihívás a gyártók részéről, jóval nagyobb az igénybevétel, de mégis könnyűnek, komfortosnak és erősnek kell lennie jókora biztonsági tartalékkal. Outinál meg patika mérlegen számolgatják a grammokat meg a másodpercek század részét.
Ott mik a fejlődési területek? Könnyebb három grammal és gyorsabban vált két tizedmásodperccel? Húha... Ez megér +100k-t.
MTB-n is fejlesztenek ilyen irányban és mindezt meg kell tudnia csinálni masszív terepen is.
Na én ide értem, amit mondtam.
Nem becsmérelni akarom az outit, csak sztem egyszerű, mint a faék. Semmi izgalmas nincs rajta. Könnyű, megy mint a veszedelem, miközben lassan már a fogtömésed is a helyén marad és kb ennyi.
Ellenben egy VPP rendszerről akár diploma munkát lehetne írni.
Persze ez csak az én személyes meglátásom műkedvelőként.(#25754) szunya1
Ez igaz, a ritmikus egyenletes mozgásforma elősegíti a meditatív kikapcsolódást.
Talán ezért is szeretik sokan. Bár azért a közúton való tekerés nem mindig enged kikapcsolni fejben.
A montizás valóban nem szolgálja ezt az élményt, ott igenis ott kell lenni fejben, de hát azt meg azért szeretjük.(#25752) ludsimon
Nem azt mondom, h nem fejlődik, hanem hogy a montik talán fejlettebbek.(#25751) fpeter07
Aerodinamika se újdonság, ezer éves fejlesztési terület az is. Amikor már azért borotválod a lábad, hogy gyorsabb egyén, na ott már sztem nincs hova tovább az outi hagyományos megközelítése alapján.
Hová lettek amúgy a teli tárcsás kerekek? Vagy 15 éve nem látok már olyat. Elfújta a szél?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz yodamester10 #25757 üzenetére
Tracklog nélkül ez semmit nem jelent, megtehetted aszfalton is akár.
-
Teasüti
nagyúr
válasz #16729600 #25767 üzenetére
Nem csodálom, ha a párod rá se bagózik erre a bringának látszó tárgyra.
Ég és föld lehet ez egy jobb fajta outi között, még ha merőben eltérő stílus is.
Teljesen mindegy, hogy rally vagy sport kocsi felé hajlik az ember, ha csak egy Ladája van. Autós analógiával élve.(#25772) ludsimon
Nem jelentettem ki kategorikusan, hogy az outi fejletlenebb, mint az MTB.
Egyrészt nekem tűnik csak így, ami ugye nincs kőbe vésve, másrészt az MTB radikálisan és látványosan fejlődik szakítva a hőskor hagyományaival. Outi meg még első ránézésre mindig az a tradicionális "verseny bringa", mint 100 éve, persze sokkal megnyerőbb külcsínben. Persze mondhatni, h kiforrott a technika és már annyira szofisztikált, hogy nem nagyon már hova tovább és csak elrontani lehetne, csak akkor miért kerül olyan sokba, ha már 100 évnyi gyártási tapasztalat, számtalan technológiai újítás van benne amivel olcsóbb és hatékonyabb az előállítás? Egy valamire való outi arányaiban véve drágább, mint egy azonos technikai szinten lévő monti még a használt piacon is. (Ha jól vettem észre, persze a tévedés jogát ismételten fenntartom.) Miért?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Amúgy átlag városi felhasználásra miért nem jó itt senkinek egy 60-70k-s gép? Tipikusan a 70k-s Neuzer-en akadt meg a szemem, hogy mit kell annak kibírnia úgy mégis, amire nem alkalmas a napi közlekedésben?
Ok, én is budget színvonallal ingázok, elismerem, hogy gyorsan amortizálódnak az olcsó hajtások, de a váz, egyéb nem mozgó alkatrészek miért is ne bírnák a napi igénybevételt? Elől legolcsóbb alu szimplafalu felni noname küllős 1000 forintos kónuszos agy csavaros rögzítéssel, hátul a kazetta miatt már kicsivel jobb, de még mindig budget duplafalu akármilyen márkájú kerék gyorszárral. 10+ év alatt ezen a bringán ez a harmadik garnitúra kerekem és összesen kerültek annyiba - sok-sok év alatt -, mint egyetlen normális hátsó kerék. Acél váz meg gyakorlatilag örökös, ha jó konstrukció.
V-fékek, kormány, stucni, nyeregcső nem tétel. Váltók legyenek jók, legalább hátul, oszt az is pipa.
Ha ennél drágább géppel ingáznék, nem merném odakötni sehova.
Kinek van ennél többre szüksége a városba arra a pár km-re?Azt már nem firtatom mi az anyám drága egy fixin, hisz kb semmi felszereltsége nincs.
Hipster faktort kell megfizetni rajta?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz lsebestyen #25813 üzenetére
73 kg vagyok, de gyakorlatilag az összes tengely görbült alattam a menetes aggyal. Mikor tengelyt cseréltem, egy hétre rá ugyanolyan görbe volt. Felfüggesztéssel, még csak nem is merev vázzal. Sportos közlekedés, padkázás (nem csak fel, de leugratással), néha befigyel pár kátyú is. Ennyit azért elvárnék még az üzemszerű használat címszó alatt bármilyen bringától. Nálam ott kezdődik az ipari hulladék, ami ennyit sem bír ki hosszú távon.
Ok, a menetes agy egy elavult vacak. Olyat nem ajánlanék senkinek.
De ha nekem megfelel ilyen igénybevételhez egy ilyen fapados konfig, akkor a kocabringásoknak miért nem? -
Teasüti
nagyúr
válasz lsebestyen #25816 üzenetére
Amikor letörik a küllőprizma, mert belecsattan egy kátyúba a kerék 4,5 baron, az odacsapásnak számít?
Jó te biztos nem 500 forintos tengelyeket használsz.
Fapados agyakban csak ilyenek vannak.
Lehet egy Shimano Dura Ace tengely nem hajlana el csak úgy.
Ki tudja mit tud az 500 forintos, lehet csak ledarabolják a 6 méteres köracélt, menetet vágnak rá és megy a polcokra hőkezelés nélkül...[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz #48525824 #25821 üzenetére
Nyilván vannak igények itt is szupi cuccokra. Mindegy milyen okból (brutál futár, divat hipster, stb.).
De egy közlekedős gépre mégis mi az anyám kínjának 230 dodós hajtás?Amúgy tényleg, mi pluszt ad egy fixin ez (fixihez tök laikus vagyok)?
Mert ha outira, vagy montira raknak 50k-s hajtóművet, azt indokolhatja a sport teljesítmény. -
Teasüti
nagyúr
válasz #48525824 #25831 üzenetére
Nem, még futólag sem. Egyszer talán egy képet pálya kerékpárokról, de nem érdekelt különösebben hogy megnézzem közelebbről. Pályások fix hajtással tekernek?
Felőlem azt veszel rá, amit akarsz, csak nem hittem volna, h vannak akik ezzel sportolni is akarnak.
Te 100+ km-eket tekersz fixivel??? Fogadd elismerésem! Féked az ugye van?
A többség itt a fixit nem a fix hajtás mivolta miatt degradálja, hanem amiatt az idióta divat miatt, hogy a fixit hajtóknak derogál féket használni rajta, mert az megtöri a gépük nemes egyszerűségéből adódó eleganciát. Vagy vmi ilyesmi.
Idióták mind. Aki meg azt mondja, h milyen régóta teker vele balesetmentesen, ő rá meg éppen ugyanaz vonatkozik, mint a motorosokra: két fajta vezető van, aki már esett és aki esni fog.(#25832) Maximum1
Mi is az, amit mondtam? (Főképp melyik hsz-ben.) Elvesztettem a fonalat, mert nem látom a válaszodból a relevanciát.
A budget ingázó gépemre célzol? Egyrészt ha igényes a tulaj, akkor nem csörög-zörög. Másrészt meg én nem kötnék ki nyilvános helyen ennél értékesebb gépet.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz gergo5991 #25852 üzenetére
Mennyi idő alatt? Az öregek vidéken k..vára nem arról voltak híresek, hogy rekordokat döntögettek a tanyabájkkal.
Amúgy hogy jön ehhez a fixi? A libakergetőnek tudtommal semmi köze nincs a fixihez, max hogy mindkettő acélvázas és van két kereke.
A libakergető meg ha be kéne kategorizálni akkor inkább SS és vmi city bike geo.
Ha a 70 éves nagymamád felültetnéd egy outi geometriára 30°-os bezárt szöggel a hátában a vízszinteshez képest, sztem 2 km után lefordulna róla.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz #48525824 #25859 üzenetére
Nem vitatom a teljesítményed, mondom még egyszer nekem aztán mindegy.
Feljebb nem szarkasztikusan írtam, amit írtam. Tényleg fogadd elismerésem!
Oszt féked van-e?(#25864) Zola007
+1(#25870) Tüzi
Elvből sem raknék 5 éves gumit motorra...
Más részről meg, h te mit tudsz bugázni az nem összehasonlítható az átlaggal.
Azt hiszem itt le is zárhatjuk.Amúgy nem értem miért meglepő, bringásként azt gondolnám, h már levetetted az ilyen proletár előítéleteket, miszerint a drága bringa a sznobok játékszere (bringát az áruházból, meg hasonlók). Igenis van létjogosultsága a 15k-s guminak is, vannak akik ki is tudják azt használni. És biciklit is lehet venni drágábban, mint motort.
Elvégre ez egy sporteszköz vagy mi a fene. Motor is lehet sporteszköz de ugyanúgy egyszerű közúti igásló is, mindkettőre túlárazottak az alkatrészek. Lehet venni rá egy szett gumit 50k-ért is, meg háromszor annyiért is.A 200 grammos bringás gumiban meg éppen a 200 grammot fizeted meg, még ha ellentmondásos is. Feltételezem verseny gumiról van szó papír vékony futófelülettel, aminél nem szempont hogy tízezer km-ert szaladjon. Nem fair összehasonlítani egy 5 kilós motor gumival amin van 5-8 mm profilmélység és aminél sarkalatos pont a futásteljesítmény.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz #16729600 #25900 üzenetére
De miért fixi? SS montin én is ábrándoztam már, jó kis szíjhajtással (esetleg agyváltóval csalnék).
De a racsnit biztos nem felejteném le róla. Spinning-en volt eddig csak szerencsém örökhajtóshoz, de már ott se tetszett, ha túlpörög. Szétveri a lábam és mire vissza tudom tenni a pedálra (pedálba), addigra egy igazi bringán már rég meghaltam volna egy lejtő alján.
Persze az edző csak nézett rám furán, hogy mi a frász az a racsni...(#25894) Tüzi
Hogyne érteném, ha jól állnék anyagilag, már motoroznék. Az elmúlt hónapokban szinte csak abban tájékozódtam, h egyáltalán mit vegyek elsőnek. SV650N tetszene.De mivel nem állok annyira jól, ezért most dual sus Konákkal szemezek.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Bovdenház végeket hogy szokás rögzíteni? Láttam a gyáriak vmivel préselve vannak, vagy csak összenyomták őket, de rendeltem műanyag végeket, amivel nem tudom mit kezdjek.
Csak egyszerűen húzzam rá a végére és szereljem fel rögzítés nélkül? -
Teasüti
nagyúr
Bovdenházat mivel érdemes vágni, ha nincs hozzá való célszerszámom? Közönséges csípőfogó miért nem jó?
Illetve bovdenre nem tudjátok véletlenül, hogy milyen kis réz (?) csövecskét lehetne ráhúzni, hogy a leszorítócsavar ne kezdje ki? Fater említett vmi ilyesmit, vmelyik szakma használ ilyeneket, csak nem tudom miről lehet szó pontosan. -
Teasüti
nagyúr
válasz ludsimon #26175 üzenetére
Oszt mennyi $$$$$$$ egy ilyen?
Meg hát nyomd össze a gumit úgy, hogy a belső és külső felülete egymástól eltávolodjon!
Még talán egy ballonos terepguminál vhogy meg lehetne csinálni, ahol nyomás nélkül összezsugorodik a belső, de ha a belső is akkora, mint a külső, akkor mi van? Nyomogathatom két ujjal összecsípve, de semmi nem veszi rá a belsőt, hogy a természetes deformációjához mérten homlokegyenest ellentétesen benyomódjon. Hacsak nem ez a cucc fogja lenyomni a belsőt. Meg aztán egy akkora böszme tüskét hogy feszegetek bele mondjuk egy szemmel is alig látható lyukba úgy, hogy a gumim le van eresztve?
Mjad ha testbike-on látom értékelve, akkor talán...[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz sanzi89 #26177 üzenetére
Ha vmi kivágja a gumit, akkor új külső is legyen nálad!
A belsőt foltoztam már meg 3 cm hosszú vágással, de a külsőből kibuggyant a belső is és az aszfalt koptatta le a foltokat néhány km után. Pont nem értem haza vele.(#26178) szjoci
Műszerész gyakorlattal biztos ügyesebben bánsz a forrasztópákával, de én eddig egyszer próbáltam összeforrasztani a bovdenvégeket, eltököltem vele negyed órát és az eredmény minden, csak nem esztétikus. Már miután végre hajlandó volt megtapadni a felületen. Tartós se volt asszem.
Azóta inkább nem is próbálkozom. Inkább maradjon csupaszon...[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Évek óta bringázom és járok ide a topikba, de ezt a hozzászólást nem tudom feldolgozni.
Szóval félve kérdezem meg, hogy MI VAN???(#26265) yodamester10
+1
Mellény miatt engem is állítottak már félre (bringa full szabályos) éjszaka.
Nem is értettem elsőre, mert mindenem megvan és villog, világít, vakít, stb.
Aztán leesett, h van egy ún. mellény is, ami rajtam nincs.
Hátitáskát nem fogadták el, mint fényvisszaverős ruházat.
Épp vmi bringás akció volt a sünöknél, így csekket nem, de kaptam egy mellényt.
Azóta hordom is mindig, ha nincs nappali világosság.
Addig cikinek gondoltam, most már nem. Pont leszarom, de legalább qrva jól látnak.Főleg mióta hátul egy Mars 4.0 vakít, elől meg a 7x-es cree ledes fejlámpa égeti a retinát.
Szembe sávba teljesen kihúzódva kerülnek ki jó nagy ívben, szemből jövők meg leveszik rólam a refit.
Hasznos.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Az első két sort még értettem, de mai utána jött attól nem kapok szikrát
Kiemelem a kulcsszavakat, amin megakadt a szemem: vazelin, közös popsikenegetés. Utána meg terelsz, h nem is vagytok kancsók.
Nem vagyok homofób, vagy ilyesmi, csak nem számítottam erre itt a tízóraim közben.Komolyra fordítva, mihez kell a popsikenőcs?
Mentem már 100+ km-t, de nem éreztem, h vazelinre lenne szükségem.(#26269) yodamester10
Először ilyet akartam rendelni én is, Lightmalls-en akciózzák folyamat (jelenleg 12 dodó ez a Solarstorm X2, szóval 26 font igen nagy lehúzás). De én inkább a 7 ledesekre mennék rá, azzal már lehet kezdeni vmit!
Már éppen alkalmas egy éjszakai csapatásra a hegyen, bár azért el tudnék képzelni több fényt is.
A hotspot az van olyan erős, mint egy átlag autó reflektora, de az autó refije azért jobb mégis, mert jobban terít.
Ha ezeknek a fejlámpáknak is nagyobb lenne a hotspot-ja, akkor tökéletes lenne, de így csak egy vékony ösvényt látni be, és nagy sebességnél csak magad előtt éles a kép. Olyan 20 méter után már nem elég a látásélesség a fénye mellett, hogy rendesen fel tudd becsülni az akadályokat. Persze ez csapatás lefelé nagy sebességgel a hegyen, amúgy minden máshoz bőven jó.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz zoli03 #26273 üzenetére
Ne viccelj, három dollárral drágábban ilyet tudsz rendelni!
Én ilyet rendeltem, erről írtam egyel feljebb. Mondjuk kell hozzá a dupla akkupakk - tehát a 8x18650 -, de nem nagy költség, ebay-en már pár ezerért kapni.Mondjuk használati nem járt mellé, így fogalmam sincs a gomb színei mit jelentenek egész pontosan azon kívül, hogy a kék a feltöltött, a piros a mindjárt lemerül és a két szín egyszerre meg vmi középérték.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz zoli03 #26276 üzenetére
Ha elegendő a meghajtás, akkor nagyjából igen.
7x U2 azért csak több, mint 3x T6.
Már csak azért is mert Cree leírás szerint az U2 azonos teljesítmény mellett vagy 30%-kal több fényáramot ad le.
Ha meg a meghajtás nem lenne elegendő, akkor még mindig több tuning potenciál van ebben, mint az elavult fele annyiban.
Műkedvelőként mondom ezt, ha nem így van javíts csak ki! -
Teasüti
nagyúr
válasz sssent #26335 üzenetére
Túl van lihegve ez a lengéscsillapítás téma. Ahhoz, hogy kijöjjön a csillapítatlan rugó hátránya, ahhoz komoly sebességgel kell menni. Én fapados RST villával járok minden nap és finomabb a megindulása, mint sok másik komolyabb villának köszönhetően annak, hogy nincs benne semmi a szimmeringen és a perselyen kívül, ami visszafogná. Szóval nagyon jó érzékenysége van optimális kenés esetén és a csillapítás egyáltalán nem hiányzik belőle.
A kerék pattogni fog?! Na ne röhögtess!
Max terepen, köves, kavicsos utakon nagy sebességnél. Aszfalton az életben nem fog pattogni. Jellemzően 30 km/h alatt közlekedek vele, teljesen jól viselkedik. Odaút csillapítás csak lassítaná, fölösleges kocabringásnak és ingázóknak.
A visszaút csillapítás is csak akkor hiányzik, amikor leugratok vmiről és a kormány felrántásakor akkorát rúg, mint a fene rossz időzítés esetén. Alapból az sem hiányzik, elvégre minél gyorsabban leköveti negatív irányban az úthibákat, az nekem annál jobb.
Kicsit kopogós így a mozgása, amikor kirúg egy huplit követően. Érezni nem igazán lehet, ellenben némi hanghatással jár. Na bumm.
Aszfalton mentem már 60 fölött is, és soha semmilyen körülmények közt nem okozott problémát a csillapítatlan villa.
Se kanyarban ledöntve, se egyenesben, se rossz útviszonyok közt.Szvsz kizárólag terepen van csak haszna, de ott is csak akkor, ha pontosan be van hangolva az adott változókhoz.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz sssent #26376 üzenetére
Oszcilláció gyakorlatilag nincs bringán kis sebességeken és aszfalton. Ennél többet csillapít még a szimmering és a műanyag zsírzott persely is, minthogy kilengjen ilyen kicsi tömegek alatt, amikor a kerék maga is jelentős rugózatlan tömeget képvisel a bicikli tömegéhez képest.
Ehhez elég ha csak eljátszadozol kicsit álló helyzetben a villával, megnyomkodod, stb. Ugye, h nem tudod behintáztatni? Egy - erő okozta - bólintás után visszatér nyugalmi helyzetbe.Oszcilláció ennél jelentősen eltérő tömegarányoknál lép fel, ahol a rugózatlan tömeg jóval kisebb, a felfüggesztett tömeg meg jóval nagyobb, jellemzően gépjárműveknél. Ott egy kerék berugózása nincs akkora kihatással a teljes tömeg mozgására, vagyis szinte "önálló életet él". Míg bringánál egy kerék berugózásakor a teljes tömeg elmozdul, vagyis jóval direktebb a kapcsolat a kerék és váz között, nincs jelentős tömegkülönbség se, vagyis nincs oszcilláció se. Majd akkor lesz ez lehetséges, ha végtelenül finoman fog mozogni a villa, mint mondjuk egy két mázsás motoron, ahol valóban be lehet hintáztatni a villát és valóban finoman mozog a nagy tömeg alatt, mert ekkora tömegnél már egyáltalán nem jelentős a meginduláshoz szükséges erőkifejtés - a súrlódás. Na most biciklinél ilyen finom megindulást és ilyen finom mozgást ne keress, mint egy nagy motoron, vagy mint egy bármilyen egyéb gépjárművön.
Felvázolom másképp: egy autónál ha nincs csillapítás és egyenes vonalú egyenletes mozgásban van, akkor egy kátyút kvázi meg se érzel a kocsin, mert a kerék tökéletesen ki fogja mozogni anélkül, hogy ebből bármit átadna a nála két nagyságrenddel nehezebb kaszninak abban a tizedmásodpercben. Vagyis ha ebbe a rendszerbe beraksz egy lengéscsillapítót, akkor minden egyes gödörnél érzékelhető ütést lényegében a csillapítás közvetít a kaszninak, nem a rugó. Ugye ami erőt a csillapítás elnyel, akkora erőt közvetít a felfüggesztett testnek.
Most képzeld el ezt egy biciklin: ha a rugózatlan villád rázkódik, akkor abból csak annyit érzel, amennyit felfog a súrlódás, illetve ha végállásra ér a rugó, akkor ugye a közvetlen a kontaktus révén ütni fog.
Viszont egy csillapított villánál ha hiszed ha nem, nagyobb ütéseket fogsz érezni a kormányon, mert a csillapítás által felvett erőket a váz felé fogja közvetíteni még pluszban a súrlódás mellett. Ezt amúgy tapasztalattal is alá tudom támasztani, nekem a csillapított villám a merev vázas XC-ben érzetre éppen akkorát üt elől, mint a merev váz hátul, ha belemegyek valamibe. Míg a rugós villám - nem azt mondom, hogy semmit nem közvetít felfelé, de - alig ad át vmit ebből az erőből a kormányra, amit igen, azt is lassabban. Éppen azért, mert a csillapított kevesebbet mozog hasonló feltételek mellett, mint a rugós. A rugóst nem "akadályozza" a csillapítás a mozgásban, az kimozogja teljesen a dolgokat (a súrlódás miatt azért az sem teljesen). A csillapított meg ha épp nem arra a huplira van ráhangolva adott feltételek mellett (sebesség, tömeg), akkor meg se közelíti a rugós villa mozgását se rugóútban, se a mozgás sebességében, vagyis közvetlenebb hatást gyakorol a bringára, vagyis többet érzékelsz a hupliból. Ha meg rá van hangolva, akkor lényegében éppen ugyan olyan jól követi le az út kontúrját, mint a rugós villa adott sebesség mellett.A csillapítást nem azért találták ki, mert kényelmessé teszi a járművet. A nagy fenét.
Pontosan az irányíthatóság miatt találták ki gépjárművekre, ahol a jelentős tömegkülönbségek miatt könnyedén elpattoghat a kerék az úton, amit csillapítani kell. Viszont kényelem szempontjából ez visszafejlődés mondjuk egy totál csillapítatlan hintó rugózásához képest (ha most nem nézzük a hintó állandó bólogatását).
A csillapítás célja komfortos behangolás esetén az lenne, hogy a rugó mozgásából éppen csak az oszcillációt vegye ki, viszont ne akadályozza azt jelentősen a csillapítás nélküli mozgáshoz képest. Viszont ha sportosabb, direktebb kapcsolatot akarsz az úttal, mint egy gokart, akkor fel lehet merevíteni, de akkor szétrázza a valagad, mint egy gokart. És nem azért, mert kemény lenne a rugó, hanem mert a csillapítás felveszi a mozgási energiák nagy részét.Szvsz egy csillapított villa kocabringásnak és ingázóknak teljesen felesleges, semmi előnyt nem jelent egyszerű használat mellett. Terepen, nagy sebességnél van némi haszna, ha jól be van állítva. De ha nincs jól beállítva, akkor csak ront a helyzeten (túl merev), vagy olyan mintha nem is lenne (túl lágy).
Hazafelé tekerve épp azon filóztam, hogy kéne egy kamera a villa mögé megmutatva, hogy milyen nyugodtan mozog egyszerű városi ingázás során. Meg nem mondanád róla, h csillapítatlan rugós villa.
Persze akciókamerám az nincs.szerk: még pontosítanám annyival a dolgot, hogy te magad is felfüggesztett tömeg vagy a bicikli vázán. Akkor lenne csak esélyed behintáztatni a villát ha tökéletesen ki tudnád merevíteni marad rajta, de mivel karból kimozgod a villád helyett a rázkódásokat, ezért sincs túl sok esélye az oszcillációnak.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
[blog]
Bakker, mióta csomagtartóm van és nem kell a hátitáska, fázik a hátam!
[/blog](#26392) yodamester10
Milyen Fox-od van?
Soha nem tudtam eligazodni a Fox-ok között. Egyszerűen nem ismerem ki magam a termékpalettán.
Mi a különbség egy Float, egy Talas és egy F100 között?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Hobby elektronika
- Yettel topik
- Horgász topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Metal topik
- Friss traileren a Commandos Origins
- Samsung Galaxy Tab S6 - letett valamit az asztalra
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- TCL LCD és LED TV-k
- További aktív témák...