-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz HollyBoni #29706 üzenetére
Én azt nem értem miért utálja mindenki a marokváltót.
Városi gépen Revoshift van, 10+ éves és mai napig tökéletesen működik. Az az egy baja van csak, hogy nem kattanásra vált mindkét irányban (gondolom a váltókarokban van vmi bovdenhúzási kompenzáció), hanem csak egy irányban lehet belőni kattanásra a feszességet. Viszont egy laza csuklómozdulattal végig váltom a teljes sort akár.
Mondja mindezt az, aki a Dual Controlt is szereti. -
Teasüti
nagyúr
válasz D.Orion #29730 üzenetére
Sztem bitang jól néz ki, de max csak a falra akasztanám ki. Rá nem ülnék.
(#29735) HollyBoni
Hogy hogy nem áll kézre? A markolat az persze kézre áll?! Sztem éppen olyan, mintha egy motornak húznád a nyelét. Na az néha tényleg nem állt kézre. El nem tudom képzelni hogy húzzák a streetfighter-ek a gázt és féket egyszerre.(#29737) Vasinger!
Szóval nem értek a bringákhoz.
Azt aláírom, hogy a 7-es sornál könnyű túlváltani egy-egy fokozatot, de ennyi év után már a kezemben van a technika.
Viszont nekem néha kevés a Rapid-nél a max 3 fokozat váltása egyszerre. Főleg, hogy vmiért a legnagyobbról egyszerre csak kettőt hajlandó kattanni a hátsó. Sokszor a váltó miatt nem tudok megindulni olyan dinamikusan - felérve egy domb tetejére -, ahogy szeretnék, mert pöcsölni kell a váltóval, mire átváltok 4-5 fokozatot.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz HollyBoni #29738 üzenetére
Mentem a Neuzerrel is már terepen, sosem váltottam akaratlanul azzal a kemény 20 km/h-ával, amennyire el mertem engedni a lejtőn.
Amúgy ha bringát cserélek majd idővel, akkor legközelebb Sram váltást szeretnék. Azt mondják jobban bírja az igénybevételt. Főleg terhelés alatti váltásra és a lánc feszítésre gondolok.
XT-nél már jöttem le úgy a lejtőn, hogy lent vettem észre a leesett láncot. Elég gyenge szegényke.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Balazska15 #29791 üzenetére
KATEEM
(#29807) Vasinger!
Áh nem működik, már próbáltam...
Te leszel a köcsög és még a bűnös is, ha vmi félre sikerül.Egy Hornit-ot azért bevetnék, azt még nem próbáltam.
Kb olyan hatást várok tőle, mint a kínai fotonágyútól: a szembejövő már több száz méterrel előttem leveszi a refit rólam.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
[blog]
Mi a legjobb abban, amikor megérkezik németből a féktárcsa majd felszerelve épp elviszed bekoptatni egy körre?
Hogy végre a hátsó is elkezd kotyogni, amiért az elsőt cserélni kellett.
[/blog]Apropó, nem kell vkinek két Shimano RT77-es 160-as tárcsa boltba járós bringára occsóé?
Shimano CL tárcsái mind szegecseltek?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Az majd kétszer annyiba kerül, mint az RT81 IceTech. És még csak nem is tetszik, meg plusz súly is van rajta egy kevés. XC-re túlzás.
Viszont a szegecs lyukkör átmérője hasonló, szóval ha a szegecselés is hasonló minőség, akkor talán az RT81 is bírni fogja. Gondolom azért lesz különbség, hogy az RT77-nek kisebb a lyukkör átmérője és így nagyobb terhelést kaptak a szegecsek.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz yodamester10 #29933 üzenetére
Na és akkor mi van, ha kitámasztót rak rá? Szar ember lesz belőle?
Különbözőek vagyunk, eltérő igényekkel.
Most jól megmutatnék neked egy fényképet még régről, amin vki egy másfélmillás Speci fully-val jár bevásárolni.
Kajakra pálcás sárvédők és elől kis kosárka van rajta meg talán vmi széles fotel, így lett lefényképezve egy bevásárló központ parkolójában a bringa tárolóban.
Akkor a topiklakóknak miután sikerült ezt megemészteniük, abban maradtunk, hogy neki van igaza.
Elvégre ha nekem annyi pénzem lenne, hogy millás fully-val járjak le a közértbe, akkor már miért ne?
Qrva kényelmes city bike lehet.(#29945) hegyimorc
Gyakorlatilag csak hátrányom származik belőle, mikor egy montit nem tudom kitámasztani csak úgy, hanem vagy keresgélni kell vmi nem durva felületet, aminek neki dönthetem, vagy keresni kell vmi padkát, amin megáll a pedál, vagy le kell fektetnem, de az se lehet csak úgy megállok oszt eldöntöm. Lehet túl igényes lennék, de nem is keletkezett rajta karcolás, mióta nálam van. Jah és akkor még szó sem esett arról, hogy néha önálló életet él a gép, vagy nem vízszintben van és elgurul, stb.
A kitámasztós gépnél soha nincs ilyen mizériám. És persze itthon is meg a melóhelyen is azon áll. Sose biztos csak úgy nekitámasztva a falnak. Kicsit elmozdul, vagy kicsit lejt a talaj, vagy kicsit meglöki vki és már kész a baj.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz HollyBoni #30118 üzenetére
Német webshop nem jó? Már kétszer rendeltem a bike-discount.de-ről, tudom ajánlani. Olcsóbb, mint az ebike, és van választék is (mondjuk négyszöges hajtóművük pont nincs ). Futár hozza a cuccot, 1-2 hét.
(#30125) tatabike
Nekem tetszik, ügyes megoldások vannak rajta.
Bár én a csomagtartót hátra raktam volna, nagyon rossz kormányozni orr nehéz bringával.
MO-n soha nem lesz használatban hasonló sem.(#30127) vendingo
Használd egészséggel!
Még mindig nem térek napirendre a fölött, hogy eladtad az SV-t, mert kényelmetlen volt, most meg akarsz venni egy outit, ami ugyanolyan kényelmetlen.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz tatabike #30141 üzenetére
[link]
Én Paypal-al fizettem, de fogad bankkártyákat is, meg egyéb olyan szolgáltatásokat, amit hírből sem ismerek.De van utánvét is, ha jól olvasom.(Csak országon belül...)
Eddig úgy 250 euro értékben rendeltem, vagy 50 eurót spórolhattam a hazai árakhoz képest és még olyasmihez is hozzájutottam, ami itthon nincs. (Kevlár peremes sválbi rocket ron és smart sam.)
DPD vagy DHL hozza házhoz.Olyan problémába eddig nem futottam bele, hogy vmi "zöld kosaras" és mégsincs. Amit kosárba tudtam rakni, az eddig jött is zokszó nélkül.
Küldenek külön formanyomtatványt a visszaküldésre, szóval komoly cégnek tűnik.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Rottweiler89 #30355 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Megrendeltem, meglátjuk mi lesz.
Remélem van választék vázméretből, megjegyzésbe oda írtam milyen kell.
Személyes átvétel, készpénz. Ha ennyiért áll az üzlet, akkor kiveszek egy szabit s felmegyek érte. -
Teasüti
nagyúr
válasz jackbacsi87 #30365 üzenetére
Sejtettem, csak nem találtam az ÁSZF-et sehol. Normális oldalakon regisztrációnál van egy link hozzá.
És ha nekem nyilvánvalóan nem téves? Laikusként lehet meg se tudnám különböztetni a tescó DH bringát a pesti vásártéren látható 20-30k-s ajánlatoktól. -
Teasüti
nagyúr
válasz sanzi89 #30419 üzenetére
Üdvözítem, még az XC-vel is igen ritka, hogy felváltanék a 42-es nagytányérra. Jellemzően kizárólag dombon lefelé 30 fölött.
Pörgetős embereknek jobb a kisebb fogszám. 30-as középsővel még kevésbé vagyok ráutalva síkon a kistányérra, az megmarad tényleg csak a mászásokhoz, és a combom sem akkora, hogy nyomatékból tekerjek, ellenben sportolás közben 90-es cad alatt nemigen pörgetem, inkább csak felette.
Én megvenném.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Azon agyalok, hogy XC-re és trail-re szükség van sípcsont védőre spd pedálhoz, vagy elég a térdvédő?
Nincs tapasztalatom a védelem terén, még egyszer sem sérültem meg komolyabban.
G-form.com-ot nézegetem és úgy vagyok vele, hogy 70 dodó a térdvédő (70 külön a sípcsontvédő) és 110 dodó a kombinált. Szükségem van-e vajon sípcsont védelemre? Amennyire tudom inkább a platform pedál és a szegecs az, ami legyilkolja az ember lábszárát, de nekem patent pedálom van, így ez nem probléma. Esésnél meg inkább az ízületek érnek földet először, így a térd, könyök és csípő az elsődleges fontosságú. Gondolom én...
Haverommal egyszer megesett, hogy a kerék felcsapott egy faágat a lábszárára, amit rendesen megérzett, de nem hiszem, hogy XC/Trail felhasználásban nagy lenne a kockázat a sípcsontokra nézve.
Mi a véleményetek?Amúgy a g-form.hu oldalárt nem ajánlom, két hete adtam le rendelést, azóta süket az oldal. Se visszaigazolás, se kapcsolatfelvétel. Most hétvégére kellett volna a védelem.
Így inkább az anyacégtől rendelek, ott ahogy nézem már újabb termékek is vannak fent. -
Teasüti
nagyúr
válasz tatabike #30490 üzenetére
Az is benne van a rendeletben, hogy készenlétben kell tartanom az esti eszközöket? (lámpa, mellény, stb).
Milyen alapon kérhetné számon rajtam ezeket fényes nappal?Az meg, hogy mire van biztosíték azt hagyjuk. Arra sincs, hogy a következő sarkon nem ölök meg vkit, mégse vihetnek be gyilkossági szándék gyanújával.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz tatabike #30496 üzenetére
+1
A zebrán annyira nincs tiltva semmi, hogy még autóval is megfordulhatsz rajta, ha egyébként adottak a feltételek, nem tiltja semmi.
Gyalogost gázolni viszont tilos a zebrán.(#30504) Crytec210
Miért? Biciklis szempontjából miként van megkülönböztetve a főút bármi mástól?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz tatabike #30518 üzenetére
Jó, ez nekem nem szempont.
Majd észben tartom, ha gyerekkel tekerek.Arra voltam csak kíváncsi, előjön-e ebből vmi tévhit.
(#30519) Because
De, pontosan arra vonatkozik. Városon kívül ha át akarsz kelni az út másik felére, akkor leszállsz, és áttolod. Ha lazán keresztbe vágod a bringát tekerés közben, akkor szabálytalan vagy. Amúgy nem igazán értem miért lenne biztonságosabb megállni az út szélén, leszállni, majd áttolni, mintha mindezt lezavarnám két másodperc alatt.
Gondolom ha leszállsz akkor alaposan körül lehet nézni, nyilván ez járhatott a jogalkotók fejében.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Because #30524 üzenetére
Ez a részlet nettó baromság. A Kresznek nincs olyan része, ami kimondja, hogy le kell szállnod és áttolni szabad csak. A kedvencem még, amikor egy zebránál látni külön kis figyelmeztető táblát, hogy a biciklit tolni kell. Na az ilyen táblák sincsenek benne a Kreszben.
(#30529) Because
Ez nem hivatalos rendelkezés. Ez csak egy tájékoztató.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz tatabike #30530 üzenetére
Mondjuk azért nem biztos, hogy itt is szívesen pereskednék.
Ez épp a legfrissebb hírek közül való a police.hu-ról.
Vagy ennyire pongyolán fogalmaznak és ezek nem kötelezőek, hanem csak ajánlások, vagy pedig a Kresz van lemaradva a gyakorlattól?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ez meg épp az MKK legfrissebb bejegyzése.
Oppá, végigolvasva úgy látom az MKK nagyon leadta a színvonalat.
Azelsőutolsó kommenttel értek egyet.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Cathfaern #30644 üzenetére
Nyilván, hisz ahhoz nem kell leszállnom, h lássam mi van előttem (forgalmi irányban).
Amúgy meg ha nem belátható kanyarban szállok le, akkor pont nem leszek kisegítve ezzel a manőverrel, ráadásul még több időt fogok eltölteni az úttesten anélkül, h én látnék, vagy engem látnának.
Akkor már inkább a gyorsan áttekerek a túlpartra tűnik ésszerűnek.Másrészt meg belátható szakaszon nekem - nem tudom mások hogy vannak vele - forog annyit a nyakam, hogy lássam mi van mögöttem. Ha jönnek, nem vágok ki eléjük, ha üres az út, akkor gondolkodás nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Tudtátok, hogy nem frankó ~500 grammos 2.1-es XC gumikkal durvulni?
Na én nem tudtam...
Dupla felütéses defekt!!
Kb 40-el jöhettem épp, mikor érzem, hogy koppant a 150-es villa aztán már hallom is a sziszegő levegőt.
Hirtelen dühből úgy gondoltam akkor, hogy kidobom a fenébe a zsír új gumikat, most másnap már úgy vagyok vele, hogy talán megérné inkább eladni őket.
Ha ezt előre tudom, hogy ilyen gyengék lesznek, akkor nem megyek rá a könnyű gumi kategóriára.
Durva viszont, hogy az 1.9-es Maxxis Wormdrive-al (és 80-as villával) simán lejöttem már többször is ezen az úton nem kevésbé lassabban és semmi panaszom nem volt rá.A kérdésem továbbra is áll:
biztos, hogy ezt még bírja az XC úgy kb 40 kmph-val?
[link]
[link]
[link]
[link]Még az elején elszálltak a gumik, pont amikor kezdtem volna élvezni.
Persze szúnyogokból meg komplett felhő rajzott körülöttünk, és mire két gumit megjavítottunk, addigra több száz csípést szedtünk össze. Rájuk akartam gyújtani az erdőt.MÁS kérdés:
miért van az, hogy nekem minden alkalommal újra kell állítani a féket, valahányszor kiveszem a kereket???
Állítólag ugyan oda kellene tudni visszarakni, na most ehhez képest tegnap este épp belement egy kicsi nyolcas a zsír új féktácsába, mert elkezdte szétforgácsolni a féknyerget, hozzáért ugyanis a tárcsa "küllője".[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Cathfaern #30662 üzenetére
Tényleg, ki az?
Van a családban gerincsérves, még a fully-val se tudott menni pár kilométernél többet.
Aprón se egy olyan ajánlattal találkoztam már, hogy azért adja el a gépet, mert nem bírja a gerince.
A fully volt már itt is az utolsó próbálkozás, de feladta a bringázást is. -
Teasüti
nagyúr
válasz #16729600 #30669 üzenetére
Gyakorolni kell.
A legjobb, ha kimentek egy tágas parkolóba, kiraksz pár szalagból egy vékony egyenes sávot, majd a társad mögötted mutogat miközben lassan végigmész a sávon.
Ha tartod a nyomvonalat, miközben látod, mit mutat, akkor jó vagy.
(Nem nevet, ezt egy 20 éves bringázásra neveléses képeskönyvben láttam. ) -
Teasüti
nagyúr
válasz tuningtomi #30674 üzenetére
Ritka szerencsések egyike lehetsz, akinek jól sikerült a műtétje.
-
Teasüti
nagyúr
válasz vendingo #30724 üzenetére
Fellazítod a féknyereg csavarjait, épp csak annyira, hogy elmozdulhasson a nyereg. Behúzod a féket, majd lerögzíted ebben a pozícióban, ahogy igazodott.
Nem mindig jó viszont így, a két dugattyús fékeknél még előfordulhat, hogy a betét jelentősebb kopásakor a tárcsa síkjával való párhuzam nem lesz tökéletes. Ahogy nálam is a féknyereg hozzáért a tárcsához állítás után is az egyik csavarnál. Nekem még külön arrébb kellett húzni kézzel is a féknyerget.
Illetve csak akkor adja ki a jó beállítást, ha műszakilag tökéletes a fék. Vagyis minden dugattyú egyszerre mozog, stb.
Jah meg ha nincs nyolcas tárcsában, mert akkor kb nincs jó beállítás.Ellenőrzés meghúzás után, hogy a két betét egyszerre mozog-e, mint egy V-féknél, illetve hogy szabadon forog-e a kerék, vagy fogja a tárcsa.
szerk: jah igen, ez csak hidraulikus PM nyergesre vonatkozik.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Tompie #30736 üzenetére
Tökmindegy, 14 mm alatt szinte mindent visz egy jó minőségű erővágó.
A fűrész meg amúgy is visz mindent, a kisebbet gyorsabban. Persze nem átlag rozsdás fémfűrész a kerti tárolóból, hanem edzett acélra való célszerszám.Ez csak a bringától függ, hogy mekkora a kockázat.
Ha amúgy se kéne a kutyának se, akkor elég egy közepes védelem.
Ha vinnék, akkor meg mindegy. Botcsinálta tolvajok ellen kell védeni leginkább, ők meg már egy közepes védelemmel se tudnak sokat kezdeni. Aki meg ebből él és megvannak a szerszámai is hozzá, tőle nem fogod tudni megvédeni sehogy sem. Max ha őrzöd.A lakatolás technikája a perdöntő amúgy is, ha nem férnek hozzá a levágandó lakathoz és a tereptárgy se bontható, akkor jó vagy. Ehhez persze a lánc nem jó, mert azt könnyű támadni.
Viszont ha U lakattal zárod a hátsó kereket a háromszögben úgy, hogy alig lehessen hozzáférni (nem nagyobb lakat a kelleténél), azt onnan nem igen fogják leszedni anélkül, h kárt tennének a bicikliben vagy másban. Az erővágó is csak akkor hatásos, ha teljes testsúlyból tudják használni, vagyis a földre nem érhet le semmi (lánc). A láncot csak akkor választanám, ha az U lakatot sehogy sem lehet odalegózni a hátsó kerékre és a tereptárgyra, de a láncot is csak akkor, ha feszül és nem lóg nagyon. Ha lóg, akkor könnyen hozzáférnek és vágják.
Láncot inkább az első kerék+váz+tereptárgy kombóra választanám, ott többet kell átfognia, mint hátul egy U lakatnak, amit elég csak a kerékre felrakni a háromszögben. Jah és persze mindkét zár legyen rögzítve a tereptárgyon.
Ezért jobb előre a lánc, még akár hátra is érhet oda, ahova az U-t zárod.A zárakkal meg nemigen kell foglalkozni, alap támadásoknak álljon ellen, mint a felfúrás, meg az ütés, stb.
De intelligens támadásról még nem is hallottam itthon, hogy zárat piszkáljanak fel.
Szerencsére már a gyártóknak sincs olyan fail termékük a polcon, amit ki lehet nyitni kulcs nélkül.Amúgy nekem 10-es van 1200 hosszú és nem olyan túl sok az. Persze én első kerék+váz+tereptárgy kombóval használom, általában pont elég. A súly meg nem annyira szempont a vázra tekerve, persze a hátamon nem cipelném.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Tompie #30736 üzenetére
Ehhez a lánchoz milyen lakatot akarsz venni? Tudom ajánlani a Burg Wachter termékeit.
Az egyik Magno típust évek óta használom minden időjárási körülmények közt, maximális megelégedettséggel.
Kengyel vastagsága ne legyen kisebb, mint a láncszem átmérője, mert akkor a lakat lesz a gyenge láncszem![ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Tompie #30743 üzenetére
Kevés hely van csak, ahol csak lánccal tudok zárni. Jellemzően a támasztós bringa tárolók mindegyikéhez jó lehet az U lakat. A kerék betolós tárolók meg amúgy sem biztonságosak.
Oszlopból meg mondjuk egy Kresz tábla még jöhet, de villanyoszlop már nem.
Nyilván nem annyira univerzális, mint a lánc, de nem is támadható olyan könnyen pont emiatt. -
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz imyourfriend #31160 üzenetére
Utoljára akkor volt ilyen szép fémszínű a sorom, amikor új volt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Vezetékes FEJhallgatók
- Politika
- Projektor topic
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Milyen légkondit a lakásba?
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Villanyszerelés
- További aktív témák...