Új hozzászólás Aktív témák
-
berobi78
tag
válasz berobi78 #1101 üzenetére
Ebben a videóban részletesebben végigmegy a beállításokon. Google fordítóval lefordítottam nagyjából:
Az elején a firmware verziója
Set1
0-án állóhelyzetből is el tud indulni
1-en csak gurulásra indulSet2
Bármely üzemmódban a max sebesség beállításaSet3
KerékátmérőSet4
Motorban lévő mágnesek száma(?)Set20
Automatikus kikapcsolás ideje mp-benSet22
Regeneratív fék ki,be (elvileg vissza nem tölt, csak fékez) -
XSIboy
tag
Ez a Kugoo S1 nagyon hasonlít Eljet Cruiser rollerre, nem?!
-
berobi78
tag
De igen, szinte tök ugyanaz. Az E-TWOW rollerrel is elég nagy a hasonlóság. Pl ezt a hátsó felfújható kereket egy az egyben bele lehet tenni.
Megnéztem az akksiját az enyémnek, 6Ah-ás. A kiskönyvében 8,8 van. Cseles
Egyébként a korábban linkelt youtube videó alatti kommenteknél vannak hasznos tippek, hogy mit érdemes megcsinálni rajta. Szerintem ezek legtöbbjét már a gyárban megcsinálták, mert engem nem érintett. Az akksi elég masszívan a helyén van, az első teleszkóp nem túl feszes, illetve a víz szigetelés is meg van oldva már. Egyedül a hátsó rugón lazítottam kicsit egy 13-as villáskulccsal, de most már az is jónak tűnik.
-
Dr.Zoo
senior tag
Igen, eléggé.
Az ára azért kicsit különböző...Bertoni: máris kikaptad az akksit??? Nem kakival gurigázol.
Lefotóztam az enyém dobozát, ha nincs benne KERS, akkor ez miért van rajta?
[ Szerkesztve ]
"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."
-
#20221952
törölt tag
Sziasztok!
Ezekről a rollerekről mi vélemény?
[ Szerkesztve ]
-
berobi78
tag
No problem
Megnéztem az én dobozomat is, azon is ott a kers. De tuti nincs benne. Ma gurultam 40 percet, dombnak fel, dombnak le. 11km-t mentem, és ugyan nem volt tele az akksi amikor elindultam, illetve le se merült a végére, de már eléggé a határon volt. Lapos terepen tuti hozza a 20-25 km-t, de nyélgázon kaptatón azért merül. Viszont egy olyan meredek utcában, ahol lefelé simán 30 fölé gyorsulok lábbal hajtós rollerrel gurulva, felfelé 90kg-al terhelve (én és a fiam együtt) simán felhozott.Neked már lemerült annyira az akksi, hogy kikapcsolt? Vajon hány volt feszültségnél történik ez meg?
Összeségében masszív kis szerkezet, a földutat is egész jól bírja. Egyedül a murva nem a barátja. Azon nagyon ráz. Azt kerülni kell, vagy tolni.
Ja, nekem angol nyelvű a leírás.
[ Szerkesztve ]
-
Dr.Zoo
senior tag
válasz berobi78 #1110 üzenetére
Pont tegnap sikerült kicsit meghajtani, feltöltve aszfaltos bicikli úton.
Volt benne kicsi dimbes dombos, kicsi föld út. Nekem rossz minőségű aszfalton is rázta a hátsó kereket, igaz én még nem nyúltam a rugóstaghoz.
Induláskor és hazaérve egy kép.Szerk: 96kg vagyok, 198cm magas, (ez is érdekes lehet, mert nagyobb a szél ellenállásom) nekem sima úton 26km/h fölé nem ment.
[ Szerkesztve ]
"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."
-
pchris
tag
Felépítésében, szerkezetében erre is hasonlít e-twow booster V. Ahogy nézem más a motor (500W szemben a Kugoo S1 350W), akku (10,5 vs 8,8Ah) és valószínűleg az elektronika is. De a váz, a felfüggesztés nagyjából egyezik az orosz fórum [link] szerint is.
A héten rendeltem a feleségemnek munkába járáshoz egy kék színű példányt. Ahogy olvastam pár dolgot rögtön meg kell csinálni rajta. Az első kerékhez menő kábelköteg rögzítését, elvezetését lazítani, igazítani. A kijelző körül meg az akkunál tömíteni az esetleges beázások ellen.
Ami még érdekes, hogy néhányan már szereltek normális hátsó féket. Volt aki dobfékkel, és volt aki tárcsafékkel oldotta meg a helyzetet. Lehet, hogy egyszer én is rászánom majd magam egy átalakításra.
A fék/fékezés a gyenge pontja ennek a típusnak. Nem elég, hogy nincs normális hátsó fék, de a motorral való fékezés is csak akkor lehetséges, ha már merült valamennyit az akku. Mondjuk ez logikus, de nem praktikus. -
berobi78
tag
Szia, az akksi nem 8,8Ah hanem csak 6Ah, de inkább a kapacitást érdemes hasonlítgatni. Kugoo S1 216Wh, Xiaomi M365 280Wh. Ez azt jelenti, hogy míg az M365 kb. 25-30km-es hatótávot tesz lehetővé (konstans 18km/h-ás sebességgel, szél nélkül, sík terepen, 75kg-os terheléssel, 25 Celsius fokban), addig a Kuggo, kb. 20-23km-t.
A tömítést ahogy néztem, már orvosolták a gyárban, csakúgy mint az akksi rázkódás miatti mozgását. Amit én csináltam rajta, az a hátsó rugó lazítása (13-as villáskulccsal egy anyacsavart kell picit kijebb csavarni), illetve arra a vezetékre, ami az első keréktől megy a kormány felé, tettem egy pici fekete kábelkötegelőt, hogy ne tudjon annyira becsúszni a kormány nyak belsejébe, hogy teljes elsőkerék kikormányzáskor ne feszüljön.
A fékezéskre NEM igaz, hogy ne lehetne használni teljesen feltöltött akkunál! Itt nincs KERS sem, szóval ezt sem kellett a gyártónak megoldani. Fékezéskor ami zavaró tud lenni, hogy a fékerő hirtelen jön meg, de utána már szépen adagolható. A hátsó fékhez normál esetben sosem kell nyúlni.
-
berobi78
tag
válasz berobi78 #1113 üzenetére
Az előbb rosszul írtam, mert az Ah a kapacitás mértékegysége, a Wh-át inkább az akksi teljesítményére szokták használni. De egyikből, kiszámítható a másik, ha tudjuk a rendszer feszültségét.
Egyébként van itt össze-visszaság rendesen.
A Xiaomi weboldalán az akksi kapacitást 52Ah-nak írják, ami totálisan irreális.Máshol találtam egy olyan infót, hogy az akksi teljesítménye 280Wh, ami már sokkal hihetőbb, és a rendszer feszültsége 42V. A fentebbi kalkulátor segítségével ki lehet számolni, hogy a kapacitás 6,66Ah, ami nincs messze a Kugoo S1-től.
-
pchris
tag
válasz berobi78 #1114 üzenetére
Teljesen igazad van. 6Ah. Ebay-en hirdetik 8,8Ah kapacitással azonos feszültség mellett. Kérdés, hogy valóban azzal adja-e...
Viszont nagyon jó, hogy írtál a tapasztalataidról. Megnyugtató a fék kérdése. Mondjuk kíváncsi lennék mit csinál a fékezéskor felszabaduló energiával teljesen töltött akku esetén. -
lugoka
csendes tag
Kiváncsian várom a további tapasztalatokat ha lesznek. Én is valami hasonlóban gondolkodom melóba járásra, de alapból vagyok 85-90 kg. A "menetkész" tömeg meg van, hogy üti felülről a 100 - at Így már nem mernék egy max 100 kg terhelhetőségű valamit bevállalni. Pedig melóhelyen is tudnám tölteni...
-
pchris
tag
Hátha valakinek van ilyen hordozó táskája rollerhez, vagy a bele való rollerek egyike. Az érdekelne, hogy mekkora belülről (vagy a roller összecsukott állapotban). A kugoo S1 gyári adatok szerint összecsukottan 960 x 210 x 330mm. Sajnos a decathlonnál sem a táskához, sem a rollerekhez nem írnak méreteket, csak hogy 200mm-es kerékméretű rollerekhez való. Bemennék a decathlonba is mérni, de sajnos az itteni egységben, csak a kisebb táska van.
-
-
Dr.Zoo
senior tag
Én 96kg vagyok, reggeli mérés alapján.
Erre jön a táska, töltő, ruha, stb. 100kg felett, az én S1-em alattam megy 25-26km/h.
Gyártó szerint 120kg a maximális terhelhetősége.
A rugókat ehhez Te otthon be tudod állítani."decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."
-
DeFranco
nagyúr
sziasztok!
meg tudná valaki mondani hogy a jelenleg kapható szériás oxelo town 5xl vagy 7xl roller markolatának mi a magassága a talajszinttől mérve legmagasabb állásban?
vettem egy régebbi szériás (egyenes száras) town 5-öt és mintha az egy kicsit alacsonyabb lenne, de lehet csak a kiképzés miatt érzem így.
-
Dr.Zoo
senior tag
Sajnos nincs róla közelebbi kép, de a maps-on azért ha ránagyítasz, látszik a domb, a bicikli úton.
Elég combos emelkedő van a végén, ahol a több mint 100 kg-at felviszi.
Csórikám lassul a végére, de felmegy.Szerk.: nincs akciókamerám, félkézzel telefonnal meg nem életbiztosítás rolleren filmezni, de valahogy megpróbálom felvenni.
[ Szerkesztve ]
"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."
-
lugoka
csendes tag
Na majd akkor május május körül berendelek egyet kipróbálni. Sajnos nálunk bringával is alig lehet már felférni a vonatra melóba járós időbe. Melóhelyen is tudom tölteni. Ott lenne egész nap mellettem. Egy autós felüljáró van csak útközbe. Attól se esek pánikba ha fel kéne tolni, de azért csak ne kelljen...
-
DeFranco
nagyúr
-
berobi78
tag
-
gaben88
őstag
Sziasztok,
Segway ES2 vagy ES4-et hol erdemes most venni? Illetve szerintetek van nala jobb, olcsobb alternativa? M365-rol nagyon sok nyugot lehet olvasni...
iPhone 13 Mini, PS5, PC, iPad Pro 10.5, Switch OLED, Steam Deck, Quest 2
-
Dr.Zoo
senior tag
Kugoo S1 update:
Ma hajnalban úgy alakult, hogy használnom kellett a rollert, viszont nem volt teljesen feltöltve.
39V rendszer feszültséggel kapcsoltam be, kb. 3.5km mentem vele 3-as fokozatban, nyélgázon.
95 kg vagyok jelenleg, plusz cókmók, ruhák kb. 101-102 kg össztömeg.
35V-ra csökkent, az út végére, aztán 30 perc vonatozás, majd 1.7 km mentem vele még.
34V alá is ment pár percre, de nem kapcsolt ki, valószínűleg van benne beépített akku védelem, mert a végén korlátozta a sebességet."decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."
-
berobi78
tag
Én három napig használtam feltöltés nélkül, összesen kb 15 km-t, ennek nagyrészét max sebességgel, a többit pedig gyorsítás lassítás kombóban.
A végére 30 volt alá csökkent az akksi feszültsége, és az utolsó métereket már lábbal hajtva tettem meg.
A fentebb linkelt orosz fórum valamelyikén olvastam, hogy 30 volt alatt valamennyivel tilt le a roller. Igaz, ez nem az S1-hez volt írva hanem az S2 vagy S3-hoz. Szóval nem túl konkrét az infó
-
Dr.Zoo
senior tag
válasz berobi78 #1134 üzenetére
A 30V már nem hiszem, hogy túl jót tesz, a 36V-os rendszer feszültségű lítium pakknak..
Jó lenne tudni, milyen cellákból épül fel a mi verziónk, annak már konkrétan utána lehetne nézni a neten."decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."
-
pchris
tag
Ma megjött az S1-es. Este jött, úgyhogy próba már nem volt, most töltődik. A user manual végén van egy kis táblázat a specifikációkról. Abban az van, hogy 18650-es cellákkal szerelt. Mondjuk nem tudom mennyire helytálló a dolog, mert ugyanebben a táblázatban az is benne van, hogy 30 fokos!!! mászóképességű a szerkezet, illetve 150kg a terhelhetősége. Ja és a bűvös 8,8Ah kapacitás is benne van. Holnap megjáratom, de nem nagyon fogom kínozni, a feleségemé lesz, mert én 115kiló vagyok, ami még éppen határon belül van.
-
berobi78
tag
Orosz fórumon ezt talátlam az akksiról, igaz ez az S2-é, de a feszültségek megegyeznek:
Maximális töltés - 42V
Alacsony töltés - 33V Körülbelül 3-5 km-re maradt
Nagyon alacsony töltés - 30V Körülbelül 1,5 km maradt.Ha a feszültség 29V alatt van, a robogó kikapcsol / nem indul.
-
pchris
tag
Ma teszteltem a Kugoo S1-et. Illetve inkább a fiam, mert nem nagyon tudtam tőle elvenni. Meglepően jól megy még az én tömegemmel is (115kg). 28km/h-ig tudtam magam kigyorsítani kb sík úton, tehát egy átlagos 80kg terheléssel lazán viszi a 30-at. Persze a fizika törvényeit nem tudja felülírni ez sem. Kb 10 fokos emelkedőn azért 10-12-nél többel engem már nem vitt. Nem kínoztam sokáig inkább. A fékerő is elég halvány az általam biztosított terhelés mellett. Persze ha normálisan közlekedik az ember és időben lassít, esetleg kifuttatja a szerkezetet, jól lehet vele közlekedni. Vészfékezni meg ott van a "sárvédőfék". A fiammal (35kg)úgy láttam azért erőteljesebb volt a lassulás. A gyorsulásról ne is beszéljünk.
Két furcsaságot vettem észre. Az egyik inkább csak vicces, ami pedig a "kürt". Hát az a kis zümmögés inkább ne is lenne. A másik kétszer is "beragadt" a gáz. Nem fizikailag, hanem szoftveresen. Persze fékezéssel azonnal elejtette a vonóerőt, és a fékezést abbahagyva már nem gyorsított amíg gázt nem adtam.
14 km-t mentünk vele (90%-ban a gyerek) és még mindig 38,4V akkufeszültséget mér (4/5 négyzet). Kíváncsi vagyok mennyt megy kis terhelés alatt. -
berobi78
tag
A gáz "beragadás" nem hiba, hanem feature Ha 5-10mp-ig (nem tudom pontosan) fix sebességgel haladsz, bekapcsol a tempomat. Fék vagy gázkarra pedig kikapcsol. Szerintem nagyon hasznos, túlnyomó részt így használom 3-as fokozatban, nyélgázon
Ez alatt a 14km alatt jellemzően milyen sebességgel mentetek?
[ Szerkesztve ]
-
pchris
tag
válasz berobi78 #1141 üzenetére
Így érthető. Nem okozott nekem problémát mert már az elején kitapasztaltam, hogy a fék szerencsére felülírja a gáz parancsot, így még bőven a kereszteződés előtt lassulni kezdett. De a fiam el is dobta a vasat, szerencsére lassan haladt és füvön. Ma megkapja erre is az oktatást.
A 14 kilométer folyamatos gyorsulás-lassulás volt, mert két gyerekkel nem mehettem messzire, míg játszottak, a fiam meg nem engedhető még el önállóan látótávolságon kívülre. Neki le is korlátoztam 15 km/h-ra a sebességet, bár ha nem figyeltem ezt gyorsan feljebb állította. Szóval nem mérvadó a táv - maradék töltöttség mutató, de nem meglepő volt, hogy még alig merült.
Eddig tetszik, csak ideje lenne fogynom, mert ahova költözünk hosszan kell egy dombra felmenni. -
Dr.Zoo
senior tag
A gázkar érintése is felülírja a tempomatot.
Nekem is fogyni kell. 94-97 kg között mozgok, ehhez van 198cm magasság. Mivel viszonylag széles a vállam, így olyan lehetek szélellenállás szempontból, mint egy fêltégla."decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."
-
pchris
tag
Biztosan felülírja, ha tudod, hogy m-miért történik. De amikor elengeded a gárt és nincs lassulás, pedig várnád, logikusabbnak tűnik a fék. Ráadásul kicsomagolás után emelt kerékkel a lakásban direkt kipróbáltam az egyszerre kiadott gáz-fék parancsot, illetve teljesen lenyomott gázkar mellett a ráfékeztem és örömmel láttam, hogy mindig a fék a fölérendelt. Ez így logikus, és megnyugtató, hogy kínai barátaink szerint is.
Egyébként te nem érzed gyengének az elektromos féket? Szoktad, kell-e használnod a "vészféket" olykor-olykor?
Ma nincs teszt, mert egész nap esik az eső, pedig reggel még szépen indult az idő... -
Hyperion
senior tag
Sziasztok!
Fiamnak szeretnék venni egy rollert. 126cm magas jelenleg.
Suliba járáshoz, és 2-3 km bicikliutas közlekedésre használná.Melyik lehet ajánlott a fenti igényekhez?
Aldi-s 10e? Ami a közeljövőben várható?
Decathlon?Köszönöm!
-
Arlic
újonc
Sziasztok!
A kugoo S1 rollert honnan szereztétek be?
Nekem a fékezés nem egyértelmű, valaki azt írja gyenge, valaki szerint eleinte erős, ha 20 km/h-nál
bekapcsolom a mágnesféket (ugye ez van benne?) akár el is dobhatom a vasat? :'D
Köszi a válaszokat! -
pchris
tag
Beszerzési forrás esetemben ez volt. Lengyel raktárból tréfamentesen 330$.
Én írtam, hogy szerintem gyenge, de esetemben a jelentős mozgatott tömeg mozgási energiája is közbejátszik (115kg+). A 35 kilós fiammal kívülről nézve jól lassul. És ott van még a taposható hátsó fék is. Ésszel használva szerintem lehet vele biztonságosan közlekedni. De majd nyilatkoznak azok is, akik napi szinten régóta használják. -
berobi78
tag
Én szintén geekbuying, 96e forintra jött ki.
Fék szerintem vállalható, az oxelo 9 EF sem lassul jobban, csak ott kisebb a sebesség. Én 70 kg vagyok. A hátsó lábféket egyszer kellett használnom, egy nagyon meredek utcán lefelé. Mágnes fékkel is gyorsult, de tényleg extrém meredek volt az utca. De nem is az igazi. Elég vékony a hátsó kerék, hiába blokkol, sok fekhatása nincs. Illetve műanyag az a rész amit hozzá szorít az ember a lábával a kerékhez.Ja, végsebességnél is lehet tolni satuféket nem fogsz vele perecelni
[ Szerkesztve ]