Új hozzászólás Aktív témák
-
pchris
tag
Felépítésében, szerkezetében erre is hasonlít e-twow booster V. Ahogy nézem más a motor (500W szemben a Kugoo S1 350W), akku (10,5 vs 8,8Ah) és valószínűleg az elektronika is. De a váz, a felfüggesztés nagyjából egyezik az orosz fórum [link] szerint is.
A héten rendeltem a feleségemnek munkába járáshoz egy kék színű példányt. Ahogy olvastam pár dolgot rögtön meg kell csinálni rajta. Az első kerékhez menő kábelköteg rögzítését, elvezetését lazítani, igazítani. A kijelző körül meg az akkunál tömíteni az esetleges beázások ellen.
Ami még érdekes, hogy néhányan már szereltek normális hátsó féket. Volt aki dobfékkel, és volt aki tárcsafékkel oldotta meg a helyzetet. Lehet, hogy egyszer én is rászánom majd magam egy átalakításra.
A fék/fékezés a gyenge pontja ennek a típusnak. Nem elég, hogy nincs normális hátsó fék, de a motorral való fékezés is csak akkor lehetséges, ha már merült valamennyit az akku. Mondjuk ez logikus, de nem praktikus. -
pchris
tag
válasz berobi78 #1114 üzenetére
Teljesen igazad van. 6Ah. Ebay-en hirdetik 8,8Ah kapacitással azonos feszültség mellett. Kérdés, hogy valóban azzal adja-e...
Viszont nagyon jó, hogy írtál a tapasztalataidról. Megnyugtató a fék kérdése. Mondjuk kíváncsi lennék mit csinál a fékezéskor felszabaduló energiával teljesen töltött akku esetén. -
pchris
tag
Hátha valakinek van ilyen hordozó táskája rollerhez, vagy a bele való rollerek egyike. Az érdekelne, hogy mekkora belülről (vagy a roller összecsukott állapotban). A kugoo S1 gyári adatok szerint összecsukottan 960 x 210 x 330mm. Sajnos a decathlonnál sem a táskához, sem a rollerekhez nem írnak méreteket, csak hogy 200mm-es kerékméretű rollerekhez való. Bemennék a decathlonba is mérni, de sajnos az itteni egységben, csak a kisebb táska van.
-
-
pchris
tag
Ma megjött az S1-es. Este jött, úgyhogy próba már nem volt, most töltődik. A user manual végén van egy kis táblázat a specifikációkról. Abban az van, hogy 18650-es cellákkal szerelt. Mondjuk nem tudom mennyire helytálló a dolog, mert ugyanebben a táblázatban az is benne van, hogy 30 fokos!!! mászóképességű a szerkezet, illetve 150kg a terhelhetősége. Ja és a bűvös 8,8Ah kapacitás is benne van. Holnap megjáratom, de nem nagyon fogom kínozni, a feleségemé lesz, mert én 115kiló vagyok, ami még éppen határon belül van.
-
pchris
tag
Ma teszteltem a Kugoo S1-et. Illetve inkább a fiam, mert nem nagyon tudtam tőle elvenni. Meglepően jól megy még az én tömegemmel is (115kg). 28km/h-ig tudtam magam kigyorsítani kb sík úton, tehát egy átlagos 80kg terheléssel lazán viszi a 30-at. Persze a fizika törvényeit nem tudja felülírni ez sem. Kb 10 fokos emelkedőn azért 10-12-nél többel engem már nem vitt. Nem kínoztam sokáig inkább. A fékerő is elég halvány az általam biztosított terhelés mellett. Persze ha normálisan közlekedik az ember és időben lassít, esetleg kifuttatja a szerkezetet, jól lehet vele közlekedni. Vészfékezni meg ott van a "sárvédőfék". A fiammal (35kg)úgy láttam azért erőteljesebb volt a lassulás. A gyorsulásról ne is beszéljünk.
Két furcsaságot vettem észre. Az egyik inkább csak vicces, ami pedig a "kürt". Hát az a kis zümmögés inkább ne is lenne. A másik kétszer is "beragadt" a gáz. Nem fizikailag, hanem szoftveresen. Persze fékezéssel azonnal elejtette a vonóerőt, és a fékezést abbahagyva már nem gyorsított amíg gázt nem adtam.
14 km-t mentünk vele (90%-ban a gyerek) és még mindig 38,4V akkufeszültséget mér (4/5 négyzet). Kíváncsi vagyok mennyt megy kis terhelés alatt. -
pchris
tag
válasz berobi78 #1141 üzenetére
Így érthető. Nem okozott nekem problémát mert már az elején kitapasztaltam, hogy a fék szerencsére felülírja a gáz parancsot, így még bőven a kereszteződés előtt lassulni kezdett. De a fiam el is dobta a vasat, szerencsére lassan haladt és füvön. Ma megkapja erre is az oktatást.
A 14 kilométer folyamatos gyorsulás-lassulás volt, mert két gyerekkel nem mehettem messzire, míg játszottak, a fiam meg nem engedhető még el önállóan látótávolságon kívülre. Neki le is korlátoztam 15 km/h-ra a sebességet, bár ha nem figyeltem ezt gyorsan feljebb állította. Szóval nem mérvadó a táv - maradék töltöttség mutató, de nem meglepő volt, hogy még alig merült.
Eddig tetszik, csak ideje lenne fogynom, mert ahova költözünk hosszan kell egy dombra felmenni. -
pchris
tag
Biztosan felülírja, ha tudod, hogy m-miért történik. De amikor elengeded a gárt és nincs lassulás, pedig várnád, logikusabbnak tűnik a fék. Ráadásul kicsomagolás után emelt kerékkel a lakásban direkt kipróbáltam az egyszerre kiadott gáz-fék parancsot, illetve teljesen lenyomott gázkar mellett a ráfékeztem és örömmel láttam, hogy mindig a fék a fölérendelt. Ez így logikus, és megnyugtató, hogy kínai barátaink szerint is.
Egyébként te nem érzed gyengének az elektromos féket? Szoktad, kell-e használnod a "vészféket" olykor-olykor?
Ma nincs teszt, mert egész nap esik az eső, pedig reggel még szépen indult az idő... -
pchris
tag
Beszerzési forrás esetemben ez volt. Lengyel raktárból tréfamentesen 330$.
Én írtam, hogy szerintem gyenge, de esetemben a jelentős mozgatott tömeg mozgási energiája is közbejátszik (115kg+). A 35 kilós fiammal kívülről nézve jól lassul. És ott van még a taposható hátsó fék is. Ésszel használva szerintem lehet vele biztonságosan közlekedni. De majd nyilatkoznak azok is, akik napi szinten régóta használják. -
pchris
tag
-
pchris
tag
Tömítés nincs az akku fedele és a váz között, de az enyémben már legalább az akkupakk nem lötyög, mert az oldalára egy vastag öntapadós ragasztócsíkot raktak. Amikor megrendeltem rögtön rendeltem hozzá egy ilyen tömítőpasztát. Gyakorlatilag fekete sziloplaszt, amit autó/motor javításban használnak. Most használtam is. Vigyázni kell, hogy a kábelek kivezetésekor a tömítő gumi jól kerüljön vissza a helyére, és a kábelek lazák legyenek. Illetve a kijelző fedelét is letömítettem, ha már kibontottam a pasztát. Nem hiszem, hogy nagy esőben valaha is használva lesz, de legyen megcsinálva.
-
pchris
tag
Hát ez szívás. Legalábbis nekem. Nem néztem utána a helyi szabályozásnak. Büntetőpontot is osztogatnak, ahogy utánanéztem. A jogosítványom meg nem kockáztathatom... A gyerek meg ugye szintén az én felelősségem, ha használja.
Egyébként az első feltöltéssel a Kugoo 24 km-t ment 95%-ban a fiammal, aki kb 35-40 kg. 15km/h-ra állított maximális tempóval folytonos elindul-megáll közlekedéssel (a maradék 5%-ban én mentem vele 115 kg ami a csövön kifér). Reálisan, átlagos 70-80kg-os emberrel, szerintem 15-20 km a megtehető táv rendes tempóval. A kijelző lehet, hogy a színkavalkáddal kicsit túltoltnak tűnik, de legalább van és jól használható. Ahogy a világítás is egész jó dolog. Ami nekem negatívum, hogy a kormánymarkolatot a gyerek is állandóan elforgatja, nem tapad a kormánycsőre rendesen. Ár/érték arányban szerintem nagyon jó szerkezet.
-
pchris
tag
De. Pont ezért írtam hogy nekem. Mert itt "Skóciában zord az élet."
Kicsit meg vannak rekedve a múltban, nem haladnak előre a korral. Azt még megérteném, ha külön biztosítással lehetne (pár font) csak használni, de ez a gyakorlatilag teljes tiltás...[ Szerkesztve ]
-
pchris
tag
Én gondolkodtam rajta, hogy kellene valami használható hátsó féket készíteni az S1-re. Ezen az orosz fórumon erre, meg sokminden másra is, vannak ötletek. Én egy ilyen dobfékes kerékben gondolkodtam, de végül halasztva lett a projekt, mert nem sokat van üzemben a roller. Egy előnye van a dobféknek: szerintem könnyebben illeszthető a már meglévő rendszerhez. Vagyis itt a komplett kerék cseréjén kívül egy nyomatéktámként funkcionáló csavart, vagy csapot kell csak a hátsó villába szerelni. Meg persze a fékkar, bowden elvezetés. A tárcsaféknél szintén szükséges lehet a kerék cseréje, mert a tárcsát ahhoz kell rögzíteni (talán megoldható az eredeti kerékkel is, nem jártam utána). Ebben az esetben a féknyerget kell valahogyan rögzíteni a villára megfelelő pozícióban. Nem megoldhatatlan, de lényegesen több precizitást igényel szerintem. Cserébe a tárcsafékes rendszer valamivel könnyebb.
Hogy valóban mennyi értelme van pénzt és energiát ölni egy ilyen fejlesztésbe, az számomra is kérdéses, mert a hatékonysága valóban nem a legjobb a vékony hátsó kerék fékezésének az eleve előre terhelődő lassulás során. Blokkoló kerék meg ugye nem túl hatékony. -
pchris
tag
Jelentem a Kugoo S1-en el lehet indítani a motort visszafelé. Vagyis, ha lassan is, de tud tolatni. Még nem jöttem rá pontosan a mikéntjére, de a fiamnak ma is többször sikerült ez a manőver. = éves, így pontosan nem tudja mit csinál és milyen sorrendben, de kb úgy néz ki, hogy 1-es sebességhatárolás mellett (csak ezzel használhatja) megy vele tőgázon 20-30m-t, majd teljes erővel fékez (szerintem ő ilyenkor a gázt nem engedi fel), majd a roller mellett sétálva elkezdi tolni a szekeret hátrafelé, mialatt mindkét kart nyomva tartja. Így lassan megindul visszafelé a motor. Felemeltem az elejét és forog a kerék visszafelé. Ha ilyenkor a féket elengedem, akkor azonnal elindul a kerék előre forgással teljes sebességgel.
Vagy ez csak nekem új, és már más is tapasztalt ilyet?
Remélem nekem is sikerül majd produkálnom, és rájönni pontosan miként is jön össze ez! -
pchris
tag
válasz Vertigo #1313 üzenetére
Akkor nem véletlenül írták az orosz fórumon, hogy teljesen feltöltött állapotban nem érdemes rögtön lejtővel indítani a túrát. Jó tudni, hogy valóban problémát okozhat ez az egyébként akkuvédő funkció. Volt aki írta, hogy a fék nem regeneratív, én meg agyaltam, hogy akkor mégis mit csinál a fölösleges energiával, mert fékellenállást nem találtam, amikor, nem nagyon, de szétszedtem.
-
pchris
tag
Igazán nincs mit. Én egy dobfékes verzióval szemeztem, de még mindig nem vettem meg. A gyerek használja a rollert és azt a 40 kilót az üzemi fék elég jól lassítja.
Azért jelezd majd itt a fórumon kérlek, hogy jó lett-e a kerék, és hogy halkult-e megfelelő mértékben a hátulja a gépnek.B-L-A-C-K
Geekbuying Lengyel raktárból? Akkor szerintem alapból eu plug lesz. Nekem ide Skóciába meg brit dugóval jött tőlük.[ Szerkesztve ]
-
pchris
tag
válasz B-L-A-C-K #1350 üzenetére
Egy holland srác unboxing videójában kétfajta tápkábel is volt a dobozban. Én már nem emlékszem pontosan, hogy volt-e eu plug is, de valószínűleg nem bontogatják, hogy cserélgessék a csomagban az aktuális országnak megfelelőt.
Egyébként kevés videóban mutatják, hogy hogyan lehet a legegyszerűbben összecsukni. A felfelé-előre rántást mutatják a legtöbb helyen, vagy kalapáccsal mennek neki, ami nagyon gáz. Valóban nem a legjobb megoldást választotta a gyártó, de szerintem a legegyszerűbb módszer, ha egy falnak, vagy szegélynek támasztja az első kereket az ember, és a kis kart taposva erősen előre nyomja a kormányt. -
pchris
tag
Szintén az alin van olyan kerék, amiben van egy kis dobfék. Kb 40-45 $ De ahhoz még kell fékkar, bowden meg valamilyen egyszerű nyomatéktám a dobfék álló részének a forgását megakadályozni. Még lehet csinálni, de kell hozzá egy kis műszaki érzék.
B-L-A-C-K
Ha még nem shippingelte jó eséllyel visszamondhatod a rendelést. Persze kérdés mikorra kerül vissza a számládra a pénz...
-
pchris
tag
válasz B-L-A-C-K #2612 üzenetére
Köszi a linkeket. A fiam pont ma perecelt a kreszpályán, és olyan szerencsétlenül dőlt el a vas, hogy eltört a fékkar. A gyerek észre sem vette, csak visszapattant rá és az első kanyarig húzta a gázt. Aztán jött a meglepetés... Nem lett nagyobb baj szerencsére. Megcsináltam ideiglenesen. Meglepő, de a ciánakrilát ragasztó nagyon jól megfogta. Na persze házilagos ragasztásra életet nem bízunk, így végigfúrtam 3-as fúróval forgástengelyre merőlegesen a letört darabot, meg a fent maradt részt, és epoxival beleragasztottam egy 3-as imbuszkulcs darabot. Addig is menjen, szerintem biztonságosan, míg szerzek pótalkatrészt. Szóval ezért jött pont jókor a linked. Köszönöm!
Egyébként a kijelzőt miért is kellett cserélned? Követem a fórumot a háttérből, de nem emlékszem már a történetre. -
pchris
tag
válasz B-L-A-C-K #3163 üzenetére
A 350W szerintem az a tartós teljesítmény, amit folyamatosan elvisel a motor. Mondjuk 35V feszültség mellett 10A motoráram. Enyhe emelkedőn nyélgázon kb ezt tudja is tartani. Viszont ahogy a villanymotoroknál általában lenni szokott rövid távon akár jelentősen is túlterhelhetők. Az iparban meg szoktak adni pl 1 perces, 5 perces, stb... teljesítményeket. Egy régi S1 teljesen feltöltött akkuval 15A-rel gyorsulva vagy emelkedőt mászva 500W fölötti teljesítményre is képes (rövid ideig akár 600W, amíg az akku feszültség le nem esik 40V alá, ami igen gyorsan megtörténik. Gyorsításnál ez nem gond, mert hamar elkezd csökkenni a motoráram, így megszűnik a túlterhelés. Tartós emelkedőre, főleg meredekre, meg egyáltalán nem való egy ilyen gép. Gondolom sok, tartós túlterhelésből adódó motor vagy vezérlő probléma volt amit garanciában kellett orvosolni, és főleg a motor költsége miatt inkább visszavették 11A-re a maximális áramot. Így egy tartós emelkedőn sem lesz nagy túlterhelésnek kitéve a rendszer. Arra ugye nem lehetett építeni, hogy majd az egyszerű user belátja, hogy a Normafához nem lábon (keréken), hanem busszal, vagy fogassal megyünk fel, mert ez erre nem való... Persze lehetett volna valami védelmet is berakni, mert ha jól sejtem az nincs, csak az meg a költségeket növelte volna. Így olcsóbb, csak pont az élmény csökkent vele.
DigitXT: kb ugyanazt írjuk, csak te adatokkal is alátámasztottad. Nekem régi S1 van, de csak a fiam használja, így pontosan nem tudom akkufesz-motoráram-sebesség adatokat jelez a gép adott terheléssel.
[ Szerkesztve ]
-
pchris
tag
Szerintem az egyedi azonosíthatóság hiányát simán át lehet hidalni. Pl fel kell ragasztani valahova egy roncsolás nélkül nem eltávolítható matricát, ami igazolja a befizetett díjat. Mondjuk a biztosító meg joggal kérhetne minden szerződőtől típusengedélyt, hogy egyáltalán tudja mivel áll szemben, mire kellene kalkulálni (nagyobb tömegű, gyorsabb roller, nagyobb kockázat, vagy pl normális fék hiánya = nem is köt rá biztosítást...) Egyébként, ahogy a kerékpárosoknál is létezik biztosítás pár ezer forintért évente, bár szerintem ezrelékben sem mérhető azok száma akiknek van, minden járműre érdemes lenne bevezetni, mert az ördög nem alszik, és mindenki hibázhat. Aztán meg majd visznek amit érnek, ha baj van...
[ Szerkesztve ]
-
pchris
tag
válasz szanyi20 #5129 üzenetére
Ez esetleg?
Vagy nem tudom, hogy a Kugoo-val mennyire kompatibilis, mert ahhoz ennél lényegesen olcsóbban vannak alkatrészek.
A fiam Kugoo-val esett, és törte el a fékkart, amit elsőre észre sem vett, csak az első kanyarban miután visszaszállt rá és száguldott tovább . Én is venni akartam akkor ilyen kart, de végül megcsináltam az eredetit. Cián akrilát (pillanat) ragasztóval rögzítettem vissza a helyére a letört darabot, majd egy 2,5-ös vagy 3-as fúróval keresztülfúrtam (a forgáspontra merőlegesen) a letört és a fennmaradt darabot. Ezután egy hulladék 2,5 vagy 3-as imbuszkulcsból levágtam egy darabot, ami szépen beleillett a furatba, és sima kétkomponenses (epoxi) ragasztóval beragasztottam. Alig látszik a javítás, és azóta is ezzel megy a szekér, pedig csak ideiglenesnek szántam a javítást, de végül nem rendeltem meg az új alkatrészt.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen