Új hozzászólás Aktív témák
-
Gardaai
senior tag
válasz DigitXT #23075 üzenetére
Köszi, erre gondoltam én is. Sokan szarozzák, de szerintem csak normálisan kell beállítani egy féket.
Nyilván van olyan hidrós/félhidrós is ami orrán-száján folyat már amikor kicsomagolod.)Annyira nagyon komoly nem kell, mert megtud állni, viszont nem adagolható a fék.
Állítani/betétet cserélni pedig nem nagyon tudunk, mert ~2.500 KM után, a gyári tárcsa már meg van hajolva és kimaxoltuk a nyereg/bowden beállítását. Ezt is a két oldalról nyomós nyereg megoldja, ez lenne a minimum.
↪ PlayStation játékok / PS Plus előfizetés - olcsóbban - akár több ezer forint kedvezménnyel!! https://bit.ly/hardverapro-psn-gift-cards-by-gardaai
-
Casseius
tag
válasz DigitXT #23085 üzenetére
Ezt olyan jól összeraktad és részletesen leírtad hogy mehetne összefoglalóba ha lenne topikgazda
Meg fb-n egy két rolis csoportba is kiszórhatnád mert elég sokaknak fogalma sincs mi fán eszik a gumikat.
Annyit még a tömörhöz hozzátennék h derék módon szét tudja rázni az elektronikát meg az aksit idővelDon't Worry, Be Happy
-
tutis
őstag
válasz DigitXT #23089 üzenetére
én [link] ezt néztem ki, méhsejtes, de van rajta valamennyi rugózás..500w nem tudom mennyire valós, meg ugye itt a kresz szabály mennyire érvényes, lehet-e simán hajtani. elvileg van magyarországi disztribútora is, szervizzel..
[ Szerkesztve ]
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
H2o-pok
senior tag
válasz DigitXT #23107 üzenetére
Köszi, gondoltam hogy ilyen minimális eltérésnél nem lehet baj. De elsőre ugye nem tudtam hogy szinte egyforma a 2 töltő.
Másik dolog.
Ugye volt a Niu kqi3 pro-m, amit el is vittek, kb 25km t tettem bele 1 hét alatt. Meg páromnak van a neon lite. Az kicsit fura nekem,hogy előző 2 tipushoz képest az f2 plus kormányszára közel sincs olyan merev. Nem lóg,nem kotyog semmi, de először azt hittem valami baja van, hogy ennyire hajlik előre hátra. Gondolom gyengébb az anyag, vagy rövidebb a kormánytartó oszlop ahol összecsukható ( vagy minek is hivják). Neon rohadt kemény, meg sem moccan, a Niu meg még erősebb volt. -
Gardaai
senior tag
-
Gardaai
senior tag
válasz DigitXT #23190 üzenetére
0,2V igen, bocsi.
Hogy tudom tesztelni?
Egy nulláig merítés majd feltöltés balanszolás működhet vagy mindenképpen gép kell neki?↪ PlayStation játékok / PS Plus előfizetés - olcsóbban - akár több ezer forint kedvezménnyel!! https://bit.ly/hardverapro-psn-gift-cards-by-gardaai
-
lacam
aktív tag
válasz DigitXT #23192 üzenetére
30percen belül tulaja leszek egy F2 plus-nak. (új)
Hogy érdemes az akkut kezelni? Teljes töltés, teljes merítés, vagy 20-80% között használva?Csak mert említetted (vagyis úgy értelmezem), hogy az sem jó, ha "nem ismeri" a 100%-ot az akkumulátor...
Köszi.
[ Szerkesztve ]
-
intuicio
aktív tag
válasz DigitXT #23198 üzenetére
Az meg, hogy 80%-ig... Hogyan?
Én is ezt kérdezem, csak én másik aspektusból.
Nekem F40E van (vissza "butítva" Globál verzióra, azaz 30km/h) és ki is használom a 6-os bicóúton. Ha én 80%-ról indulnék el vele dolgozni, akkor 20% nál alapból visszalassítja a rolit 15km/h-ra. Ergo egy távon kb 60% tudnék vele menni nyélgázon.
Én ezért is töltöm fel 100%-ra.
Amúgy K idegesítő, hogy haladok 25km/h sebességgel, és ahogy eléri a 20% akut, olyat satuzik 15 km/h-ra, hogy eszem megáll. Tarkón lőném, aki ezt betette a programba. Amúgy miért nem engedték a felhasználónak, hogy beállíthassa, hogy mikor vegyen vissza a sebességből. Én spec anno az m365-ön ezt meg is csináltam hogy 10% akksinál vegyen vissza.
Az már csak hab lenne a tortán, ha végre lehetne úgy pimpelni mint az m365
pl:
- alig lököm meg magam, és már indul is a roli
- indulást erőteljesebbre állítani
- tempomatot 5mp-röl 2mp szűkíteném.
- 25 km/h - 33km/h-ra. (bár ez most meg is van régió váltás miatt)
stb...
Csak hát még (3éve kb) de nem sikerült a hack -
pescara
aktív tag
válasz DigitXT #23208 üzenetére
Hat en is azon gondolkodtam, hogy ha a g30-ot hetente toltom( es nem is egy teljes ciklus, mert 20-90 koze szoktam kb, ritkan 100 ra), hetente egyszer eleg toltenem. De mivel azert van 2 olyan honap biztos az evben amikor nem hasznalom, igy 50 teljes ciklus alatt marad egy evben. Igy 10 ev mulva erne el az 500 ciklust, amikor meg mindig tudnia kene a 80% at a hatotavnak. De mi marad meg egy rollerbol 10 ev utan? Ugyhogy rajottem, hogy nem kell ezt tulizgulni.
-
Gardaai
senior tag
válasz DigitXT #23192 üzenetére
Egy merítésen túl vagyok. Hát.. nem túl jó a helyzet.
Amikor merítettem először lemerült 9%-ig, megálltam egy 10 perc után 28%-on volt a roller. Utána 1%-ig merítettem, majd felvittem. 2 óra után 33%-on volt..
Levittem megint, utána 3x kikapcsolásig merítettem, de a 0,2V szinte mindig ott volt.
A vége felé amikor húztam neki volt már 0,8V különbség is, de 0,4-0,6V között ugrál terhelésen.
Amikor nagyon nullán volt a 3 kikapcsolás után, akkor lement 0,1V különbségre. Bíztam benne, hogy egy egész esti töltés helyrehozza, de maradt a 0,16V feszültség különbség.Ez egy M365 egyébként Pro kijelzővel. Az az érdekes, hogy minden app Pro-nak látja.
Szoftver módosítás is volt rajta, nem tudom pontosan melyik került fel rá. Ezt hogy tudnám kideríteni?
Szoftver módosításnál a BMS-be is belenyúl? Nem lehet, hogy mivel nem 12.800 mAh hanem csak 7.800 mAh ezért nem balanszol, mert még csak azt hiszi, hogy csak 60%-nál jár a töltés?
BMS verzió 0126 ennél és a Pro verziónális is, viszont gyárilag nem tudom mindkettőnél azonos-e.Hogyan tovább? Nagyságrendileg ha az akkuhoz hozzá kell nyúlni az milyen költség?
2 napja hoztam el, ha költséges akkor vissza viszem, ha annyira nem, akkor megpróbálok megegyezni az eladóval.↪ PlayStation játékok / PS Plus előfizetés - olcsóbban - akár több ezer forint kedvezménnyel!! https://bit.ly/hardverapro-psn-gift-cards-by-gardaai
-
pescara
aktív tag
válasz DigitXT #23377 üzenetére
Hat nem tudom, mert nem mindegyik csinalja egybol. Az enyem 700 km utan, de irnak olyanok is, akiknek a dobozbol kiveve. Nem eros hang, ha szel, vagy autok vannak, nem lehet hallani. egy enyhe dzzzz, mint egy darazs zummoges.Arra gondoltam eloszor, hogy a fekkar, vagy a gazkar csinalja. Sok mas ott nincs. megtalaltam, feltettek youtubera is. Ez a hang. https://www.youtube.com/shorts/2qaGcUbwdks
[ Szerkesztve ]
-
Pano
addikt
válasz DigitXT #23380 üzenetére
Igen, csak a legtöbb két kerékűnek hátul (is) van közvetlen általad használható féke.
Bizony akadnak olyan helyzetek ahol muszáj satu fékezni, nem tudsz fokozatosan megállni. Meg szerintem valahol ösztönös reakció is a hirtelen, rövid reakció időt követelő vészhelyzetekre.[ Szerkesztve ]
-
polo493
tag
válasz DigitXT #23375 üzenetére
slime működik de nem csodaszer 2mm lukat eltömít ahogy össze esik a gumi valamelyest és eltömíti ,vágást nem tömít ha kevés van benne lassan átszivárog ha felpumpálod használod azt újra és a külsőben meg elterül és kiszáradhat ilyen melegbe alacsony nyomáson meg pláne ha össze érnek a gumik,ez csak arra jó hogy menet közben nem kell cserélned a gumit rá tudsz pumpálni ha kell ,és otthon kényelmesen meg tudod ragasztani kicserélni a belsőt,bicajon nekem is volt már reggel nézem lapos túrát kibírta kivéve mikor 1cm vágás volt rajt ,mozog a folyadék és akkor tömít könnyen oda ér ,ha teljesen defekt mentes akkor tömör gumi a megoldás,de biztos van jobb defekt gátló folyadék nekem volt olyan lidls belső amibe már elő volt töltve gátlóval abba valami gyapot darabok lehettek folyadékkal lyukat egyből tömítette de nagyobb nyomáson már kidobta és külsőben papír szerű kiszárad cucc volt,vagy decatlonos narancs sárga folyadékos belső az elég híg volt.
azt tegyük hozzá elég drágák ezek a folyadékok a slime az olcsó legalább 3e 250ml más meg 5-10eam azt vettem észre hogy a mostani belsők valahogy nem ragaszthatóak ,csiszolom felületet zsírmentes ,száraz préselem rá a foltot ,öntapadósat is próbálom és egyszerűen ledobja nektek volt ilyen,ez is valami tervezett avulás vegyél újat ne tudd ragasztani?
[ Szerkesztve ]
-
Boond
addikt
válasz DigitXT #23380 üzenetére
https://youtu.be/dlxF7HFvOtM?t=618
10:18nál fékez.
Amikor valaki nyáron tűző napon, 40-50 °C-os aszfalton hagyja a rollerét órákon át.
És ha fűre rakja? Mostanában figyeltem a bicikli tárolóhoz, korláthoz kötötték, természetesen árnyék nem nagyon van. De most árnyékos helyre elrejteni... megint más miatt nem a legjobb ötlet. sok figyelni való van Jó tűzőnap kb semminek nem tesz jót.
[ Szerkesztve ]
-
Peaceliker
őstag
válasz DigitXT #23480 üzenetére
Persze.
Mondjuk ott volt a smart bms em is, de nem pakolgattam telot fel állandóan. Telonak sem jó.
Szóval nálam maradt az, hogy tudtam mennyi km tud kijönni. Persze nagyobb teljesítményű gépnél könnyebb, mert útviszonyok kevésbé hozzák zavarba... Vagy mondhatom úgy is, hogy jó úton is sokat zabál"Oh my Goa'uld!"
-
gyuri6
csendes tag
válasz DigitXT #23478 üzenetére
Sziasztok!
Szétbontottam az akkupakkot és rámértem. Félig volt feltöltve, 3 db 18650 párhuzamosan van kötve és ilyen párhuzamos akkukból 10 darab pedig sorba (10s3p). 9 sorbakötött akkun 3,7V-ot a tizediken pedig 2,8 V-ot mértem. Feltöltöttem teljesen a pakkot. Ekkor a 9 akkun 4,1 V-ot a tizediken pedig 3,6 V-ot mértem. Gondolom az itt lévő 3 db 18650-es cellát cserélnem kellene. Durvább feszültség különbségekre számítottam a mérés előtt. Ilyen eltérés okozhat túlmelegedést és működés tiltást egy rolleren?
Gyuri [kép] -
aDic
tag
válasz DigitXT #23365 üzenetére
Kb. 1 hete írtam, hogy a belső nélküli gumit nem tudom felrobbantani a felnire. Az egyiket végül sikerült 5bar-ral felrrakni, de sajnos a másik gumit sehogy sem sikerült felrakni. Gondoltam, hogy valamit nagyon elbénázok, így írtam roller szervízeknek, hogy mennyiért robbantanánk fel a gumit a felnire?
6 szervíznek írtam, 5 válaszolt és kaptam 4e és 12e Ft közötti előzetes árakat.
Viszont egy helyről írtak, hogy vigyem be, ingyen felpattintják. Ez a bike garázs volt az 5. kerületben. Ez itt a reklám helye.
Bevittem hozzájuk, és mikor odaadtam a szerelőnek a gumit a felnin, akkor már láttam a fején, hogy itt baj lesz, ill. mondta is, hogy nem áll jól a gumi a felnin.
Próbálgatta párszor felfújni a gumit, de nem sikerült neki. Mondta, hogy ezzel a típussal ők is beleszaladtak már sok rossz példányba, mert nem méretpontosak.
Aztán hazaérve megmértem a belső átmérőt, ahol a felnire fel kellene pattannia a guminak és átmérőben volt 3-4mm eltérés a másikhoz képest. Ennyivel szűkebb, ezért nem megy fel a felnire.
Szóval aki azt tervezi, hogy ilyen gumit vesz Ninebot F, vagy D sorozatú rollerre, az lehetőleg ne tegye, mert meg fogja szívni: [link][ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #23507 üzenetére
Csak kimentem tesztelni: mérgezett egér kategória. Emelkedőn nézem, hogy
érem utol az előttem menő autót, mi van itt, kérem? (Logolás ment ezerrel...)
Hát, a 3000W az 3000W, bizony 55 km/h megvolt GPS szerint. 1 motor, 48V.
Ennek ellenére az állórajt nem túl acélos, a VESC fázisáram korlátja fogja.
(Csak ~110A. Ehhez képest az YKZ a maga 230A-ével nyilván jobban húz...)Szerk: az benne a durva, hogy egy átlag "erős roller" az az elején hanyattvág,
aztán gyengül... Ez fordítva. Finoman indul, de ahogy nő a tempó erősödik!
Ilyen 50 körül még elég határozottan lehet érezni, ha lenyelezed... Mondanom
sem kell, hogy a gázreakció azonnalos*, de hát ez egy VESC, ez tudja...
Az meg, hogy nyomatékra szabályoz, és nem sebességre, külön élvezet...*: elcsukod, elcsukja, nem gondolkodik semennyit, ilyennek kell lennie.
És ez nem veszélyes, mert nem kezd motorfékezni magától. Analóg a fékkar:
lehet finoman e-fékezni, de ha kell tud akkorát fogni (tárcsával együtt!), hogy
blokkolja a hátsó kereket, ami viszont oldja az e-féket: automata ABS, LOL...[ Szerkesztve ]
-
gyuri6
csendes tag
válasz DigitXT #23512 üzenetére
Sziasztok!
Nem akarom elkiabálni, de úgy tűnik jó lett a rollerem. 30 db akkumulátor cellából egy volt hibás. E miatt melegedett túl. Ezt kicseréltem, a helyére egy laptopból kiszerelt használt cellát forrasztottam, mert nincs még ponthegesztőm (tervbe van véve az építése) és azóta teszi a dolgát, működik. A hatótávolsága kicsi, de nekem elég egyelőre. Szerintem itt az összes cella cserére szorulna már. Új cellára nem beruháztam, mert volt egy olyan félelmem, hogy a BMS (akkukat figyelő elektronika) is tönkrement, de úgy néz ki, annak semmi baja. A rossz cellát 3,7 V fölé nem lehet tölteni. Így külső töltőbe rakva sosem töltődik fel, csak nyeli az áramot.
Köszönöm a segítséget, tanácsokat!
Gyuri -
aDic
tag
válasz DigitXT #23579 üzenetére
Igen, az akksipack olyan cellákból van összeállítva, amely cellánként akár 20A leadására is képes.
Nyilván nem használják ki a max.-ot a hosszabb élettartam, kapacításkihasználás, stb. miatt, ezért is van párhuzamosan 3-4 cella. De pl. az ilyen celláknak van megfelelően kicsi belső ellenállása, ami kell a rollerhez is.
Összesen 15-20A-t pedig simán felvesz az én 250W-os Ninebot-om is, ahol a speckó szerint is rövid ideig (azt hiszem 12sec-ig, de erre most nem eküszöm meg) 500W-ot is felvesz, az meg már több, is lehet, mint 15A, pedig ez a legkisebb teljesítményű motor. -
polo493
tag
válasz DigitXT #23581 üzenetére
igen az akkupak amper össze adódik és a vezérlő pl 25a vesz ki belőle ,jól mondod ,nem cellánként vesz ki sokat ,am is felesleges pl roller aksiba 20-45a cellákat rakni nagyon drágán ha ki sem használja a vezérlő ,minden elektromos cucc egyedi tervezés ,ahhoz kell konfigurálni a aksit, egy laptop cella teljesen megfelelhet.
[ Szerkesztve ]
-
aDic
tag
válasz DigitXT #23581 üzenetére
Az, hogy cellánként mennyit tud leadni egy akksi, az nem jelenti azt, hogy annyit is vesznek ki belőle, de ilyet nem is írtam.
Az, hogy egy akku képes nagyobb áramot leadni, attól semmilyen akku, egyetlen roller, sőt semmilyen akkus eszköz "nem fossa össze magát" normál üzemi körülmények között.
Amiket eddig láttam, azokba a rollerekbe kb. 2,5A körüli akksikat raknak, gondolom ezeknek az ár/teljesítmény mutatója a legjobb. A 3,5A-s Samsung akku szerintem egyik gyáriba sincs (de nyilván erről infóm nincs, csak egy tipp), mert a többihez képest drága akku. Ennél szerintem a kapacítás az elsődleges szempont és nem az egyéb paraméterek. Nem néztem meg, hogy pl. mennyi a belső ellenállása, de 3-4-t párhuzamosan kötve akár jó is lehet egy pálcika rollerbe.
Az akku kapocsfeszültsége terhelésre esik (pl. ezért is fontos, hogy az akku belső ellenállása minél kisebb legyen, mert egyrészt nagy áramnál kisebb lesz a feszültség esés, másrészt kevésbé is melegszik, így kisebb a veszteség is). Azaz egy cella feszültsége teljes töltés körül (kb. 80-100% között) lehet 3.6V terhelés hatására, de inkább mozog az a 3-3.5V között (terhelés-töltöttség függvénye; ha valakinek van kedve nézzen discharge ábrákat különböző terhelések esetén, én most ezt nem néztem meg, és nyilván ez erősen függ az adott akkutól). Persze szeretnék az emberek, ha pl. fél töltésen is meglenne még az a 300-400-500W a rollerben, de itt a cella feszültség már alacsonyabb terhelésnél, mint a névleges, így az áram bizony nagyobb lesz, mint teljes töltöttség esetében. Azért, hogy a kívánt teljesítmény meglegyen, így pl. 500W terhelés esetén egy névleges 36V-os akkupakkon simán lehet akár 15A felett is az áramfelvétel.
Pl. a G30Max-ban állítólag LG INR18650 2600 cellák vannak. Gyorsan rákeresve, ennek a folyamatos max. áramleadása 10A, azt nem találtam, hogy rövid ideig mennyit tud leadni, de ha tippelnek kellene, akkor 15A körül lehet. Ha jól láttam 6 cella van párhuzamosan a G30 Max akkupackba, mégis ilyen cellák vannak benne, pedig csak 350W-os motor van a rollerbe. Nyilván nem véletlen, hogy ilyeneket raknak bele, vagy pedig a Ninebot-nál mindenki hülye. -
PociAti
senior tag
válasz DigitXT #23663 üzenetére
A cikk ezzel a mondattal kezdődik:
"Rengeteg megkeresést kapunk különféle gyártóktól és forgalmazóktól ..."Pont a Totalcaron visszatérő téma, hogy tesztelésre kapott járművek sokkal jobban össze vannak rakva, mint a kereskedelmi forgalomba került példányok.
Ezeknél a kínai csodáknál az egyik kritikus terület az összeszerelés minősége (másik az anyaghasználat, és ez utóbbinál se megy ritkaságszámba, hogy a tesztjármű jobb elemekből épült, mint a kereskedelmi példányok).
Egyszerű vásárlók véleményére sokkal bátrabban adok, mint problémás előéletű gyártók tesztjárművei alapján hozott véleménycikkekre.
-
Casseius
tag
válasz DigitXT #23683 üzenetére
Hihetetlen mennyien használják itthon azt a számítási módszert, és hiába magyarázod el nekik h annak semmi köze a valósághoz még is újra meg újra azt hozzák fel a posztjaikban
Volt olyan h mondott valaki egy ilyen számot hogy az övé mennyire erős, aztán mentünk egy gyors kis próbát az enyém ellen és se sebességben, se gyorsulásban nem tudta tartani a tempót az elvileg töredék teljesítményű gépem ellen[ Szerkesztve ]
Don't Worry, Be Happy
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Trek Domane AL2 Disc országúti kerékpár - 56cm - kék
- VADI ÚJ Forme Monyash 2, 52cm-es országúti bicikli kerékpár road bike
- Karbon MTB 525k-ért! Trek Procaliber 9.5 29", 'L' méret
- Giant Explore E+2 GTS férfi elektromos bringa, 99% akksi, szinte új motor, L méret
- Seiko 5 Sports - Srpd59K1 - automata karóra // Teljesen ÚJ, fóliás // ÁR ALATT
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs