Új hozzászólás Aktív témák
-
-
veterán
válasz DigitXT #9190 üzenetére
Nekem ami van Mantis Dual az olyan 60-65km/h sebességgel tud menni, az már azért az a kategória ami alkalmas arra hogy lakott területen belül használjam az úton. Hozzáteszem hogy használom is mivel egy aránylag kis lélekszámú településen lakom, így kerékpárút nincsen, járdát meg inkább nem használnám.
Viszont van nagyon fasza minőségű főút ami nemrég lett megcsinálva és egyetlen egy kátyú sincs rajta. Plusz a mellékutcák is mondhatni jó állapotban vannak.
Sokan kinevetik az embert amiért rolleren bukót használ, de kasztni nélkül esni 40-50-60km/h sebességnél iszonyat durva lehet. Jó pár videót meg képet láttam a neten és remélem hogy soha nem lesz benne részem!!
30-40km/h nekem elegendő, a 2 motor meg azért kell hogy emelkedőn is kényelmesen felmenjen.Nem tudom hogy mikor jön ki végre az új KRESZ amiben már benne lesz az elektromos roller is, de már nagyon ideje lenne!
PC4200
Következő szint a G Booster után a Mantis Dual. A 2021-es verzió azért nem lett rossz az előzőekhez képest. Csak sajnos nem kapható mert úgy viszik mint a cukrot.[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
PociAti
senior tag
válasz DigitXT #9200 üzenetére
A hamis biztonságérzet szakkifejezéssel pedig elég sűrűn lehet találkozni bukósisak kapcsán. Lényege, hogy nem csak racionális gondolkodású emberek használják, így sokan túlzottan bíznak abban, hogy sisak viselésével maguk védelmében a legtöbbet már megtették és ezáltal sokkal bevállalósabban közlekednek. Annál is bevállalósabban, mint amit a jármű fékrendszere, a vezető manőverezési képessége, vagy az adott forgalmi szituáció megengedne.
Volt ahol a sisak kötelezővé tétele után, kimutathatóan megnőtt a kerékpárosok között a balesetek száma. A megnövekedett önbizalmat hozták ki okként.És igen, van az a jármű amely "megkívánja" a sebességet, és van az a sebesség, amit nem lehet pólóban kényelmesen kibukfencezni, szóval megkövetel bizonyos védőfelszereléseket.
De az egyszerű pálcika rollerek még ha képesek is 30 km/h fölötti tempóra, akkor sem szükséges velük minden körülmény között annyival menni. Én jobb szeretek bőven a határ alatt kényelmesen cirkálni.A megközelítésen szerintem nagyon sok múlik. Ha valaki gyalog közlekedésről, vagy lassú bicajról vált nem túl combos rollerra, feleslegesnek érzi új elem bevitelét a képletbe, viszont ha valaki motorról lép vissza, akkor hozza magával a megszokott eszközök könnyített alternatíváit.
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #8782 üzenetére
Végül csak hozzám került a dolog, mert a szerviz (!) a töltőcsati vizsgálata
nélkül akkuhibát állapított meg, és új akkut akart a kollégára melegíteni.
Miközben a töltőcsati korrodált* volt, így a 42V töltőfeszültségből jó ha 7V
átment rajta, amivel értelemszerűen nem lehet semmit sem tölteni, LOL.Értem én, hogy be vannak táblázva, így nincs idő mérésekre, de basszus,
ha még el is adnak egy új akkut, utána megint menne vissza gariba, hogy
"ez sem veszi a töltést". Mindegy... Gyári, tesztelt akkut én sem adtam el
(egyelőre*), cserébe egy működő (és tölthető) roller gurult ki a garázsból.*: még kiderülhet, hogy a kapacitása sem az igazi, így esetleg már sérült,
de akkor érdemes kimérni, ha nagyon sz*r hatótávolság jön ki belőle.Szerk: belinkelhetném megint a motorszerelős videómat (totál aktuális!), de
ugye vmiért a YT korhatárosra tette, pedig eskü nincs benne semmi "extra".
A klasszikus Hitler feldolgozás, értelemszerűen idevágó, saját szöveggel.
(Németül tudókat persze zavarhatja, hogy értik az eredetit, és nem stimmel
a felirat, de szerintem ez a frusztráció még nem ér meg egy 18-as karikát.)[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz DigitXT #9252 üzenetére
Gondolom akkor 21700-as (Samsung?) cellákat használtál. Az tényleg nagyon kíméletes töltésnek számít! Még így is sok száz ciklust ki fognak bírni, főleg hogy a 21700-as akkuk elég jók.
Nekem vannak itthon 30Q 35E MJ1 Sanyo NCR18650GA cellák és 1A-es töltés mellett is sok sok éve szolgálnak hibátlanul, és még a kapacitásuk is alig csökkent néhány mAh-t.
Kíváncsi lennék hogy a Tesla-nak az új 4680-as akkujából mit lehetne kihozni mondjuk egy rollerben."mert elvileg egy gyorstöltő akár 1C-t kellene tudjon"
De akkor már 1300W-os töltő kellene ha jól számolom?[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz DigitXT #9261 üzenetére
Nem is igazából arra értem hogy hány A-t lehet kivenni belőle, hanem hogy nagyobb terhelésre mennyire melegszik, elvileg jóval több ciklust is bír ki mint az eddigi li-ion akkuk, meg hasonlókra gondoltam.
Pontos számokat a saját rolleremnél nem tudok, de mondjuk 18650 helyett ha ilyen akkuk férnének be arra a helyre, akkor mennyivel nagyobb lenne a kapacitás.
A töltés úgyis csak 0-80% között menne 1.3kW-tal, utána úgyis belassulna. Viszont jah, kérdés hogy egy egész pakknál ez mekkora hővel jár.Illetve akkupakk gyártással kapcsolatban szeretnék egy kis segítséget kérni. Li-ion akkuból van nekem aránylag sok itthon, illetve ismerem is őket. Tudom meddig szabad tölteni, meríteni, terhelni, vannak védelemmel ellátott meg védelem nélküli celláim. Viszont akkupakkokkal kapcsolatban nincs tapasztalatom.
Elsőre ha mondjuk a horgászatnál (12v led szalag) használt ólom akkut akarom kiváltani li-ion akkukkal akkor milyen eszközök kellenek hozzá, illetve van valamilyen útmutató?
Forrasztani tudok, multimétert tudom használni. De ugye kell ponthegesztő, meg egyéb dolgok. Van esetleg olyan weboldal amin össze van szedve minden?[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
Reggie0
félisten
válasz DigitXT #9273 üzenetére
Hat, 160-nal(amit tud, csak szoftveresen le van korlatozva) ugy 22kW kell csak a sebesseg tartasahoz, (120-nal ez 16.5kW), aztan meg ott van az emelkedo kerdese is, szoval hidd el, elobb utobb lerakja azt gyorsitaskor, de azt senki sem mondta, hogy 0-rol fogja.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz DigitXT #9275 üzenetére
"de így sem tudja maximumra kiterhelni, mert nincs rollergumi, ami lerakjon az aszfaltra 25kW-ot..."
Hat ez nem azt jelenti.Amugy nyilvan eleg ritka, hogy szukseg lenne ekkora teljesitmenyre hetkoznapi varosi kozlekedesben. De azert annak is nyilvanvalonak kell lennie, hogy nem azert terveznek egy hiperrollerbe ekkora teljesitmenyu motort, mert feleselgesen akarjak novelni a tomeget. Ha meg nem tudna a gumi leadni, akkor feleslegesse valna, tehat logikus tomegcsokkentes lenne.
-
McNamara
Ármester
válasz DigitXT #9311 üzenetére
Nagy elvárás nincs. Engem nem zavar ha 10Km/h visz fel az emelkedőn, csak vigyen fel
30-35km/h is olyan, hogy tök jó lenne síkon forgalommentes helyen repeszteni, de a 25km/h is együtt tudok élni.
Melóhelyem 9km van. Tervezek venni + töltőt, hogy otthon és melóba is legyen lehetőség töltésre.Egyébként neked Pro 2 van?
-
Reggie0
félisten
válasz DigitXT #9336 üzenetére
Hat, kepen sem nez ki jol, szerencsere a kugoomon nem ilyen volt a gyari
Viszont esoben jobban csuszik, foleg amikor fem csatornafedon kell atmenni. Sajnos budai felso rakparti kerekparuton van par, ott esznel kell lenni.Latom, nagyon szivedre vetted, hogy valamiben nem ertek veled egyet
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz DigitXT #9344 üzenetére
Eloszor is: 25kW eleve nincs is 0-rol, mert a nyomatek korlatos, es mint tudjuk PMSM motornal P=M*w. Tehat a fordulatszammal linearisan no a teljesitmeny a teljetimenykorlatos szakaszig, igy 25kW-os indulasod soha az eletben nem lesz egy 25kW motorral.
Masodszor: sosem fogsz ezekkel a rollerekkel 1g-vel gyorsulni, mert nagyon magasan van a sulypont igy meg ha vegtelen tapadasu gumi is van rajta elobb fogja hanyatboritani a juzert. En 0.8-0.9g kornyekere szamoltam az elmeleti maximumot. Arrol nem is beszelve, hogy rionnal is 2 motorbol jon ki az eredo 25kW es az a problema, hogy gyorsitasnal megemeli az elejet, igy ott emiatt csokken a tapadas.
Harmadszor: rion lerakja a 25kW-ot, megha nem is 0-nal vagy 30-nal, hanem inkabb 100 folott. Marpedig ez cafolja az allitasod. Pontosan kell allitani
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz DigitXT #9350 üzenetére
Én még valahogy most sem tudom elképzelni hogy lehet érvényesülni egy ilyen "rakétával". Nálam most a király kategória az a NAMI Burn-e. Azért az teljesítményre meg hatótávra meg minden másra közel áll a tökéletes rollerhez. Ára nyilván más tészta de amelyik rollernél szerepel az a 2 szó hogy "szinte tökéletes" várható hogy nagyon megkérik az árát.
Nem tudom elképzelni hogy valaki folyamatosan 50-60km/h fölött használjon egy rollert. De nyilván nem is az a lényeg hogy végre jó legyen, hanem a gyorsulás amit tud.
Biztos hogy iszonyat jó érzés lehet vele gyorsulni 0-50-ig, de fölötte már azért benne van a pakliba valami gebasz..
Bár szerintem azért akiknek nem pálcika van, azok 30-50km/h között bőven elvannak. Én a 40 környékét érzem még biztonságosnak, de fölé max akkor merészkedek ha előzni kell gyorsan esetleg.iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz DigitXT #9352 üzenetére
Ezért is mondtam hogy a 8.4kW-os NAMI-nak bőven elégnek kellene lennie bárkinek aki nem a teljesítményre megy rá. Ilyen erőshöz még nem volt szerencsém, mármint nem a 8.4kW-os rollerhez, még a 6kW-os hoz sem.
Főúton persze jól jön az 50-60 de azt az én Dualom is tudja, nem hogy egy King vagy a fent említett NAMI.Reggie0
Hordozhatóság szempontjából kb szinte felejtős igen, de az összes hasonló teljesítményű ilyen súlyba van. Nálam mondjuk nem lenne gond mert kertes házba lakom, szóval nem a 3. emeletre kellene felcipelnem lift nélkül.Nyomással kapcsolatos kérdésem lenne. Nekem a Mantis Dualon ilyen kerekek vannak alapból. 80/65-6 és maxra 50 PSI van írva ami 3.44 BAR. Én felfújtam 3.4 BAR nyomásra mert csak 2.4 volt benne. Utána csekkoltam a mérőmmel és olyan 3.37 környéke lett a vége.
Itt azért 1-1 szisszenés "súlyos" század bar-t jelent.
A kérdésem az lenne hogy hosszú távon esetleg lehet gond hogy a max nyomás környékén tartom a kereket, vagy mivel 100kg fölött vagyok kicsivel, kell ekkora nyomás?A szelepsapkára tekerős Xiaomi pumpát mikor veszitek le akkor nem ereszt el túl sok nyomást? A kompresszoromhoz ami van azt csak simán rádugom és kész, vagy ha csekkolom a nyomást akkor is. De a rátekerős megoldással gondolom én több nyomás elmegy?
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz DigitXT #9355 üzenetére
Igen kb az a gumi van rajta amit linkeltél. Nekem nem lenne szívem terepen kínozni. Nekem ez a gumi ami rajta van tökéletes. Már "várom" az első kerékcserét. Tudom hogy egyszer át kell esni rajta de biztos nem lesz egyszerű a belsőt kicserélni.
Amúgy a kerékrögzítő csavarokat amik odafogják a kerekeket a villához, hány nm-el kell meghúzni? Vagy csak úgy érzésre szoktátok?
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
hito
nagyúr
válasz DigitXT #9361 üzenetére
Most azért nyeltem egy nagyot. Pont a #9340-ben említettem meg egy ránézésre fos villahegesztést és utána meg is rendeltem Ha megjön, tolok fel 1-2 közelit véleményezésre.
A Kugoo meg megy a **csába, hogy ennyi eset után nem hívja vissza a rollereit és erősít rá arra a gyenge varratra.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
laskr99
addikt
válasz DigitXT #9366 üzenetére
Nem égett meg a fék, bebarnult, fék hatása mivel adagoltam nem változott, a dobfékkel meg főleg. Minőségi tárcsa és betét csodákra képes, meg persze nem fostartály xtech.
A 2 sávos szeptemberben mikor a bicajos kijött elém és elkaptam az első kereket, annyira gyorsan történt, a roller 2 sávot csúszott, bowdeneknek annyi volt..
Attól hogy szépíted hogy egy közlekedésre alkalmatlan cuccot tuningolgattál attól még...
-
B-L-A-C-K
titán
válasz DigitXT #9395 üzenetére
Köszi!
Ez a vezérlő elhelyezés már 3. építés óta jól bevált recept, külföldön fordítva szokták az aksi megy a kormányra, a dekkbe meg a vezérlő... Amit nem is értek mert ilyen stílusú építésnél a dekkbe pl nekem is elfért egy 20S10P-s aksi ami 72/84V 40Ah és még a kábeleknek hely is maradt, és azért 40Ah bőven elég mindenre. Külföldön meg ugye a kormányra ráaggatnak egy 15-20 kilós aku pakkot.
(#9398) KonzolKartel: Köszi! Dualtron Thunder volt az alap, de kb ennek az építésnek már csak a 10-20%-át tartalmazza az a roller, teljesen át lett építve.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz DigitXT #9407 üzenetére
Ha jol van meretezve a kabel, akkor nem. Nem kell 3600W-ra meretezned, csak annyira, hogy aranyosan melegedjen a motorral. Ezt ki kell szamolni(vazon belul a szigetelessel egyutt mekkora a hovezetes es hokapac, majd ra a veszteseg). A szilikon kabel masik elonye, hogy nagyobb homersekletet visel el, mint a PVC szigetelesuek, igy nem kell olyan vastag rez, mint atlag kabelnel. (Viszont ne felejtsd el a szkin hatast.)
[ Szerkesztve ]
-
SOAD19
addikt
válasz DigitXT #9306 üzenetére
"62 kg-os ember mennyivel nyom fekve?"
Nem túl sokat, a fizika az fizika. Anno tinédzserkoromban, szakközepes éveimben jártam gyúrni. Ekkor 60 kg, vagy kicsit azalatt lehettem. Szakközép végére, azaz 3,5-4 év gyúrás után a csúcsom 97,5 kg volt, amiből 1-et tudtam kinyomni. 90-ből lazán ment a 8-10 is. Igaz semmit se szedtem, még tömegnövelőt se.
Eladó új Barton tropical óra szíj fekete és fehér színben.
-
hito
nagyúr
válasz DigitXT #9421 üzenetére
Ebben a konkrét esetben nem ezzel volt a gond. Az engem sem zavar, ha pálcikának vagy pufinak neveznek ebben a kontextusban. Itt az ember volt idézőjelben és nem csodálom, hogy ez kiverte a biztosítékot 1-2 "embernél". Az embernek van egy másodlagos jelentése is a homo sapiensen kívül, így ez nagyon durva sértéssé tud ám válni. Ettől érezte magát megfosztva a kolléga, joggal. Nagyon félresikerült "vicc", ebben a formában tahó és bántó. A pálcikával vagy pufival (nekem személy szerint) semmi gond adott szövegkörnyezetben, de az embert ne tegyük már idézőjelbe, mert annak vajmi köze van a testsúlyhoz, etnikai hovatartozáshoz, stb.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
veterán
válasz DigitXT #9423 üzenetére
Igen, ahogy a nagyok mondják “1 motoros rollert nem veszünk!” Úgyhogy fog kelleni előre is a motor.
Nálam a táskába telefon, pénztárca, illetve hasonló dolgok lesznek..
A vezérlő hűtését jobban meg lehet oldani a kormányon mint a taposóba nem?Láttam egy videót ahol egy gumival megoldották hogy a hüvelykujjaddal kelljen a gázt szabályozni. Lett a kormányra rárakva egy tök egyszerű kis szerkezet amivel megoldották a szabályzást egy gumi segítségével.
Laca1212
Még most is annyi? Ha nem akkor sokra nem mentem volna vele.iPhone 13 Pro Max
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs