Új hozzászólás Aktív témák
-
freddirty
senior tag
Sziasztok,
Ma érkezett meg gearbest német raktárából egy Xiaomi ES808-am. Akinek esetleg van ilyen az elárulná hogyan lehet andoid alkalmazással párosítani? Alapból a manual nem árulja el és nem is működik...
Egyébként kellemes járgány, dekás town 9 volt idáig, de elég más érzés egy elektromos. Egyedül a gázkaron idáig nem találtam jó fogást, minden más rendben van. Féltem h lassú lesz, mert az m365 ugrósabb járgány de nincs itt semmi probléma. Járdán ahol néhány ember is megfordul kb. _max_ 15 amit még biztonságosnak érzek, a max 20-at csak ritkán kietlen sík szakaszon lehet kihasználni. A 30-at meg nem is értem más járgányon minek is, ahhoz már bukó kell. Legalábbis városban ez a szitu. Gearbest akcióban eu raktárból 300 usd-ért megérte.fred
-
freddirty
senior tag
válasz Ateszpapa #730 üzenetére
Szia,
köszi a tippet, az m365 manualjából mindkettőt lelestem már, de egyik sem megy vele.
Végül most 2 perce saját kínai manualjában találtam egy qr kódot egy nagyon kínai oldalhoz. Na onnan leszedtem egy alkalmazást (cc.iriding.escooter_1.0.4_4.apk) az megtalálja.
Mondjuk crashel amint kommunikálna vele
Szóval ez még nem annyira kiforrott és európai, de mivel nem szükséges feature - ott van a kormányon minden - nem izgat csak kipróbáltam volna jó-e bármire az app.fred
-
freddirty
senior tag
válasz Ateszpapa #733 üzenetére
Ennek az összehajthatósága és ezzel hordozhatósága az ami hiányzott idáig nekem az elektromos rollerekből.
Ha beugrasz egy boltba, nem fogsz egy rollert az ajtó előtt hagyni mert ellopják. (és mindegy hogy elektromos vagy sem). Be kell cuccolni lakásba/házba elrakni helyére, felvinni/liftezni munkahelyre stb. Ezt vagy egy town9-et egy mozdulattal összehatasz, es808-nál még ráadásul emelgetni sem kell csak húzod magad után.
Emellett elég jó árban volt, a 70k azért nincs messze egy 40k-s jó sima rollertől... (a bevezető 260 usd-s árát még nem láttam viszont sehol újra sajnos)Egy dolgot lehetne rajta tökéletesíteni, és az egy szénszálas váz az alu helyére. Súlyból sosem lehet túl kevés
Egyébként meg kiderül mennyire bírja majd az járdákat, útkereszteződésekből van erre sok. Le7 szétmegy egy év alatt, franc se tudja ezek a kínai vackok mit bírnak.
Mindenesetre én is vettem most még1500ft-os töltőt, hogy ne csak egy legyen itthon hanem nyaralóban v. munkahelyen is még.
A belsőre nem gondoltam de jó h. mondod.
Régebben a voiterscooter-t nézegettem, de soha nem tudtak kijönni egy olyan típussal ami jól hordozható. És persze árban is messze voltak ettől a szinttől érthető módon. Ráadásul mostanában sajnos úgy látom leépülőben vannak, feladták a szervízt, kiárusítanak. Kínával nem tudnak szembe menni sem fejlesztésileg sem árban... Kár.
.fred
-
freddirty
senior tag
Town 9, 7xl és egy xiaomi elektromost használ a kis családom. Az elektromos után egy town rázós élmény. Pedig az elektromosnak csak az első kereke fújt. A town9 és a 7xl között nem igazán van érezhető kbség. Pedig a 7xl hátsójában is volna teleszkóp. Szerintem túl kicsi és hatástalan a teleszkóp az oxelo rollereken.
Esetleg érdemes lenne utánanezni hogy lehet-e cserélni a kemény műanyag kerekeket fújt vastagabb szélesebb gumikra.fred
-
freddirty
senior tag
válasz fogtunder #807 üzenetére
Xiaomi ES808-am van, az olcsóbb és jobban hajthatóbb és guríthatóbb összehajtva mint az m365. Kisebb a teljesítménye cserébe. Szerintem attól is függ, mikor mennyire akciósan adják éppen az m365-öt vagy az es808-at. Kezdetekkor pl. 270 usd volt az es808. Azóta max akciósan és ritkán lehet kifogni ennyiért.
fred
-
freddirty
senior tag
ne értsük félre, nem a járdákról van szó hanem a sétálóutcákról. Mint gyalogos, rolleres, autós ezzel egyet tudok érteni ha nagy a gyalogosforgalom. Egy forgalmas sétálóutcában semmi keresnivalója nincs a bicikliseknek, rollereseknek egyéb járgányoknak kivéve ha leszállnak és tolják. Én is ezt teszem, de nem csak a belvárosban hanem ahol a forgalom úgy kívánja. Az V. kerület elég forgalmas sétálóutcákkal van tele, talán ha korlátozzák a tilalmat mondjuk a forgalmasabb órákra (08-22) az életszerűbb. Korán reggel húzzon át a vörösmarty téren az a bicajos, ne tolja, de ha már sokan vannak akkor vagy tolja vagy menjen másfelé.
fred
-
freddirty
senior tag
-
freddirty
senior tag
Ezt a defekt veszélyt nem tudom komolyan venni. Az es808-ba rakattam defekttűrő zselét tavaly tavasszal amikor megvettem. Semmi bajom vele, egy szezont használtam. De lehet zselé nélkül is tök jól ellennék, fillérekért vettem két belsőt ha kellene. Sokkal jobb egy levegős kerék. Én legszívesebben a fos kemény kerekű oxelo town7-9-eseimen is lecserélném ha lehetne, de túl vékonyra tervezték.
A lányom az oxelo rollerjével nem szeret térkőre menni mert szétrázza...fred
-
freddirty
senior tag
válasz Fr@nkieWilde #2006 üzenetére
Szia,
Tisztán csak azért hogy kiválts vele egy bérletet nem éri meg. Azt azért tudni kell hogy bár tökjó dolog a rollerezés (én is alig várom hogy eljöjjön a szezonja), de nem teljes alternatíva. Hátrányok:
- Pici kerék a vacak járdákon. Akármilyen jó felfüggesztés mellett akármilyen jó fújt kerékkel is ráz,
- Rendes járdaszigetre felmenni nem lehet csak ha megállsz. Kivéve ha újabb és lejtős kialakítású vagy nagyon alacsony a járda.
- Időjárás. Mivel elektromos nem izzadsz szarrá még a mostani 35 fokban sem, tehát nem kell öltöző/zuhanyzó a mhelyen. De ha várható kis eső a munkába jövés menés idején akkor vizes leszel de nagyon. Tehát mégis kell megfelelő mhelyi öltöző... Ua. probléma mint a biciklin. Illetve nem akarnék késő ősszel, télen,kora tavasszal rendszeresen rollerezni. Van aki biciklizik is persze, de ezek kivételek, az emberek többsége nem ilyen. Mentem persze én is januárban száraz időben párszor vele én is, de ennyi elég is volt.Tehát ez egy fun eszköz, közepesen gyors és nagyon mobilis városban, de nem úgy kell elképzelni, hogy akkor én most puff innentől nem szállok bkv-ra és dögöljön meg aki tömegközlekedést kitalálta.
Számomra ami bevált: Az év cirka 10 hónapjában autózom, nyári szünet idején leteszem az autót és átváltok rollerre. Kivéve ha mégis furikázni kell a gyerekem valahova reggel v. délután illetve látom az időképen hogy reggel vagy du. eső várható (és volt júniusban elég)
így is megunom a rollert nyári szezon végére, és szeptemberben már szívesen autózom inkább.
Tehát a roller nem igazán valaminek az olcsóbb alternatívája, inkább egy, az utóbbi években töredék árra bezuhant (kína ugye) luxuscikk és fun eszköz. Nem több nem kevesebb.fred
-
freddirty
senior tag
Egyetértek, ha valaha is lesz szabályozás az vszleg 20 km/hban fogja a maxot megállapítani, járdán meg nyilván ennél is kevesebb kb. 10 ami nem veszélyes bárhol a gyalogosokra.
A 20 egy kényelmes bicajos tempó, pár bicajost le is szoktam hagyni ennyivel rollerrel. Ennél gyorsabb járművön már csak sisakkal és nem egy kis nyamvadt kerekű cuccon hanem bicajon vagy robogón.fred
-
freddirty
senior tag
hát nézd, erre mindig azt szoktam mondani hogy a gyalogosoknak jogában áll hülyének lenni. Onnantól, hogy bármilyen járműre száll, onnantól beszámíthatónak kell lenni, minden szabályt ismerni kell és be kell tartani. és igen, sajnos a biciklis kultúra/szabálykövetés még nem tart ott ahol kéne, de a gyalogosoktól elvárni bármit is dőreség.
fred