Új hozzászólás Aktív témák
-
chungee
addikt
Estét!
Előre elnézést ha rossz helyen kérdezem. Netet böngészve csak a Bárdi Autó webshopon találtam a komcsimhoz való indexbúrát nagyon kellemes áron. Nos én halandó civilként meg tudom venni a Bárdi Autó webshopon a feltüntetett Bruttó áron Vagy csak a szerződtetett műhelyek\szerelők szerezhetik be[ Szerkesztve ]
-
csabi98
tag
Válasz az #1936-os hozzászólásomra:
Javaslat alapján akkusaru levétel után az összes sarus csatlakozási pontot megtisztítottam ami a motortérben található! Nem változott a helyzet ezután sem!
Viszont mivel elektrohidraulikus ezeknek a szervója ezért gondoltam rá,hogy a generátortól illetve akkutól kapja az áramot a szivattyú és mivel nagy áramot vesz fel illetve generátor meghibásodásnál ez az első fogyasztó amit lekapcsol ezért is gondoltam rá,hogy talán még ez kavarhat be. Ezért megkerestem a hozzátartozó biztosítékot a tábla rajzban,kiváncsiságból próbaképp kivettem amelyik hozzá tartozik és így hidegindításnál figyelve a multimétert 5mp mulva 14,3V a töltés,ha így rákapcsolom a tompítottat akkor lemegy 14,2V-ra,bekapcsolt fűtés 2.es fokozaton+tompított és így sem megy 14V alá alapjáraton!
Nem lehet,hogy az elektrohidraulikus szervószivattyú körül lesz inkább mégis valami gubanc? Teljes vagy kezdődő meghibásodás esetén az produkálhat ilyen tünetet? De akkor ezt miért csak hidegen csinálja bizonyos ideig?
Menetközben rendellenességet nem veszek észre a szervó működésében egyébként! (Hibajelzők sem világítanak!)
Már kíváncsi vagyok erre ki-mit mond..Galaxy S21 Fe 5G vadonat új szilikontokok eladóak és Dell E6410 laptop alkatrészek is (Nézz szét a profilomon!)
-
bul07
nagyúr
Egy kósza ötlet
Nem lehet hogy lötyög a fékbetét és az ad hangot, és most hidegben zsugorodik a fém kicsit és még jobban tud lötyögni
Mondjuk kihagyták azt a kis lemezkét amin csúszik meg feszít rajta kicsit
Mint ebben a videóban is látható [link]( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
gabe_
őstag
Sziasztok
Adott egy 2008-as évjáratú Nissan Qashqai, a következő hibajelenséggel:
Lassú haladás (10-50km/h) közben az úthibákon a bal eleje felől kopog valami már egy jóideje. Nyáron annyira nem zavaró, de a téli hidegben rosszabb a helyzet.
A kormányon nem érezni semmi lógást, átrángatva a futóművet, a szokásos lehetőségek megnézve, nem találtam semmit.
Amik eddig cserélve lettek:Stabilizátor pálcák
Komplett lengőkar szilentekkel, gömbfejjel
Kormány gömbfej
Toronyszilentek, toronycsapágyakkal együtt (a lengéscsillapítók szárai is rendben vannak)A kopogás ugyanúgy megvan, már kezdek tanácstalan lenni. Kínomban már a első futómű segédkeretének rögzítőcsavarjaira húzgáltam rá, azok is rendben voltak, a pótkerék rögzítését is ellenőriztem, az akksi is stabilan a helyén van, nincs több ötletem, hogy mi lehet ez.
A motortartó bak is okénak tűnik, a billentésgátló is, pajszerrel feszegetve, meg amúgy sem terhelésváltáskor koppan.Nincs esetleg valami ötletetek, hogy mit nézzek még meg rajta?
Sovány szakácsban sose bízz!
-
csabi98
tag
Szia Gabe.
Köszönöm a tanácsodat!
Ez nekem is eszembejutott,hogy érdemes lenne egy akkusaru levétel után az összes létező sarus pozitív és negatív csatlakozásokat egyessével leszedni-átnézni és megtakarítani hátha csak valami kontakthiba szórakozik.
Egyébként lemértem a generátornál is közvetlen ahova csatlakozik a vastag + vezeték,de max pár tized az eltérés a sarun való méréshez képest.
Szia MasterMark.
Neked is köszönöm a tanácsot!
Az érdekesség,hogy van egy szivargyujtós telefontöltőm ami akkufeszültséget is ír üzem közben és 90%ban ott lóg a szivargyujtó aljzatban bedugva régebben ez által megfigyelve indítás után 2-3mp elteltével felment 14,4-14,5volt környékére a feszültség,de most ez is 1-2tizedni eltéréssel kb. Ugyanazt szokta mutatni mint méréseknél a multiméter úgyhogy én ebből gondoltam az elején,hogy talán valami nincs rendben,de akkor igaz lenne amit a villamosságszerelő is mondott és amíg nagyobb hiba nem lesz addig megnyugodhatok?[ Szerkesztve ]
Galaxy S21 Fe 5G vadonat új szilikontokok eladóak és Dell E6410 laptop alkatrészek is (Nézz szét a profilomon!)
-
gabe_
őstag
-
csabi98
tag
Sziasztok.
Új vagyok még ebben a topikban és olyan embert keresnék tanácskéréssel kapcsolatban aki nagyon vágja az autóelektronikát,esetleg neadjisten autóvillamossági szerelő. (Sajnos autóvillamossági topikot nem találtam itt a Ph-n)
Azért ide is kiírom a problémámat előzményekkel együtt,hátha éppen valaki más fog tudni nekem ebben segíteni. (Előre is bocsánat,ha hosszú lesz,de köszönöm,ha végigolvasod és mégjobban,ha hasznos tanáccsal is tudsz segíteni!)
Nos adott az autóm: Opel Astra G 1.7d 2003
Kb. 3-4napja kezdte el azt a jelenséget,hogy a reggeli hidegindítást követően alapjáraton járatva nincs töltés! Az akkumulátor saruknál multiméterrel 12.6voltot mérek ilyenkor.
Viszont,ha adok neki egy kis gázt és ezzel 1000rpm környékére vagy picit felé emelem a fordulatot akkor a multiméter szerint 14.2volt lesz a töltésem! (Ha közben megterhelem tompított fényszóróval is akkor ezekhez a mérési eredményekhez képest csak 1-2tized az eltérés)
Ami még érdekesebb: Ha egy picit melegszik az autó mondjuk megteszek 3-5Km távolságot akkor megállásnál alapjáraton járatva mégegyszer rámérve is 14.1voltot tud felkapcsolt tompított mellett.
Töltés lámpa járó motor mellett egyszer sem világított vagy villant fel!
Mi okozhat ilyen hibát? Mit lenne érdemes megnézni?
Kb. 1 évvel ezelőtt újították fel a generátoromat 3hó garanciát vállaltak akkor rá. (Ekkor itt teljesen elment a töltésem és a visszajelzője is felvillant,szénkefe elkopása miatt teljes feszültségszabályzó,kommutátor és csapágyak cseréje volt!)
Faternak van egy nagyon jó régi villamosságszerelő ismerőse és ő adta a tanácsot,hogy hívjam fel a hibajelenség elmondásával és tőle kérjek tanácsot. (Kb. 30+ éve ebben a szakmában van az ismerőse.)
Ő aztmondta,ha hideg időben kezdte ezt (márpedig 3-4napja már voltak hidegek és akkor kezdte) akkor ez teljesen normális jelenség lehet a párás idő miatt és az is lehet hogy csak egy meggyengült belső forrasztás szórakozik,de használható így az autó és ez nem okoz károsodást illetve jelenlegi formánál nem igényel megbontást a generátor,viszont arra felhívta a figyelmemet,ha rosszabb lesz ez az állapot akkor mindenképp le kell szerelni és átellenőrizni.
Szerintetek igaza lehet? Valóban nem fog gondot okozni és járhatok így vele?A hideg idők beállta előtt mint felkészült autós egy autósboltos ismerősömmel még az akkukapacitást is megmérettem,hogy ne érjen váratlan meglepetés télen egy hidegebb napon sem! (2éves 72Ah-s akku van benne jelenleg ami mérés szerint 91%ot tud)
Mégegyszer nagyon köszönöm,ha végigolvasod és esetleges ötlettel/tanáccsal tudsz nekem segíteni! (Ezesetben akár privát üzenet is jöhet simán!)Galaxy S21 Fe 5G vadonat új szilikontokok eladóak és Dell E6410 laptop alkatrészek is (Nézz szét a profilomon!)
-
8
senior tag
Kerékcsapágy kérdés:
Az alkatrész Honda 42200-sea-951 (hátsó csapágy kerékaggyal együtt)
Tudom, hogy nyilván a gyári a legjobb.
SKF tudom, hogy jó.Milyen minőséget képviselnek a következők?
Febi bilstein
Meyle
SNR
FAGEsetleg olcsó forrást tudtok kerékcsapágyhoz?
52.000Ft jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2+ évig ingyen. Raiffeisen kisvállalati ajánlókód. REVOLUT regisztrációhoz 8.500Ft! Curve regisztrációhoz 8.000Ft! Privát üzenetben küldöm
-
jjohn
aktív tag
Szia!
Én ezt vettem, és nagyon bevált itt a link [GLO OBD II autós diagnosztika a telefonon Interfész diagnosztika ELM-327 Mini Bluetooth mobilról vezérelhető], Bluetooth-szal azonnal kommunikál. Nekem tökéletesen bevált Alfa 147, próbáltuk Opel Astrában is tökéletesen olvas és teszi a dolgát. Hozzá az EOBD Facile: OBD 2 Car Scanner, és a Torque appot használtam.
Tökéletesen olvassa, törli a hibákat, valós adatokat olvas, jelez ki.
Rögtön kiadta a vezérműtengely holt pontjeladó hibát, oxigén szenzort is ellenőrzi, a négyszögjelet is mutatja feszültség értékkel.
Még sorolhatnám, nekem tökéletes. Nem akarok profi autószerelő lenni, amire nekem kell arra nagyon jó. Vannak komolyabbak természetesen, de egy hibakereséshez tökéletes. -
Na_Ta
csendes tag
Sziasztok,
Tudnátok javasolni milyen diagnosztikát szerezzek be egy 2012-es Chevrolet Cruze 1.7TD-hez? Ha ëM@G-ról esetleg beszerezhető onnan melyik legyen?
Köszönöm a segítséget.NT
-
jerry311
nagyúr
Varosban lassabb a forgalom, ami azt jelenti tobb uzemora megy bele ugyanannyi km alatt, mint autopalyan. Ha rovid tavokat mesz, es nem melegszik be teljesen a motor es/vagy nem is megy sokat normal uzemi homersekleten az mind befolyasolja az olaj oregedeset es a szennyezodeseket, amit felvesz a hideginditaskor.
-
KillerATi
tag
Sziasztok!
Szokott valaki rendelni/vasarolni a szakálmetálnál? Ha igen, nálatok működik a webshop?
-
gabe_
őstag
Na, az injektorokat kimértem, rendben voltak, üzemanyagnyomást nem tudtam mérni, de a biztonság érdekében cseréltem egy benzin szűrőt is, majd a további kutakodás során meglett a hiba, egy törött szelephimba formájában:
Még jó, hogy mondtam a tulajnak, hogy ne menjen lábon tovább vele...Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
Sziasztok
Adott egy kis ronda, 2001-es Hyundai Atos, ami sajnos háromhengerezik. Előzmény, hogy kb. egy hete katalizátor hibát dobott, amit kitöröltek, kicsit meghajtották, nem jött vissza a hiba.
Tegnap menet közben elment az erő, dadogni kezdett. Leállították, majd kiolvasva, P0300, P0301 és P0303 hibakódot mutat, amik ugye égéskimaradást jelentenek.
A gyertyacsere úgyis aktuális lett volna már, emellett kapott még új gyertyakábeleket és gyújtótrafót.
A hiba sajnos nem szűnt meg, visszadobja a P0301 és P0300 hibákat.
A vákuumcsöveket átnéztem, egy kisebb repedést találtam az egyik végén, amit kb. egy centire a végétől viszavágtam, így már jó lett az, de semmi változás.Ki merre indulna tovább a hibakeresésben?
Én az injektorok megcserélésére gondoltam, hogy lássam, vándorol-e a másik hengerre a hiba.
Esetleg üzemanyagnyomás?
A korábbi katalizátor hiba okozhat ilyet?Köszönöm előre is
Sovány szakácsban sose bízz!
-
bul07
nagyúr
válasz molnarpeter #1911 üzenetére
Nekem jó ha csak kirúgja magát, sőt a kettős állás is csak bosszant mert magas vagyok (bár nem eléggé szerintem, 187cm) és mindig tovább kell nyomjam egyből legfelső állásba
Akkor a Hart is mehet bírja, vagy egy év alatt vége lesz?
(Hart spirálrugót raktam be nyáron semmi gond vele)Igen figyelni fogok.
Bár nem is a fejbevágás miatt.
Tavasszal az öcsém cserélt egy Corsa C-nél, kioldotta az egyik felét majd nem figyelt és lecsapódott. Nem, nem vágta fejbem csak a teleszkóp kijött a hátsó üvegen keresztül.
Bontott hátsó színben egyező ajtó lett a megoldás, csak a kulcs zár lett más, na meg így a hátsó ablaktörlő is megjavult mert ellőtte nem működött. És olcsóbb is lett így mint egy új üveg berakás lett volna. Drága teleszkóp csere lett.[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
jerry311
nagyúr
Diesel / benzin?
Hasznalat? Varos %? Orszagut/autopalya %?Mondjuk, 1 eves 3200-at futott olajat en nem cserelnek, de ez mar az en sajat velemenyem. (Es lehet a markaszerviz velemenye is ez volt sajnos. Velem (is) elofirdult mar, hogy fizettem el nem vegzett munkaert, mondjuk az egy vezermuszij csere volt nem "csak" egy olajcsere.)
-
fulton
addikt
Sziasztok
Szeretném a véleményetek kérni. Tegnap csináltam elsőnek olajcserét az autómon. Előtte márkaszervizbe hordtam(gari). Az autó fiatal 3 éves, utóbbi egy évben 3500km került bele, és előtte való 1 évben is 3200km (amikor is még a márkaszervizbe vittem kötelezőre). Garázsban tartom.
Véleményetek szerint ez a most leeresztett olaj nekem nem túl sötét? Arra gondolok, lehet hogy le sem cserélték az olajat előzőleg, vagy már eleve "használt" olajat tettek bele?
Kép róla [kép][ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
Csomagtér gázrugó.
Touran 2005, 1T0827550C van most
Néha már nem tart, néha meg igen, ma is reggel nem tartott és bevertem a fejemet, most mikkor fényképeztem hogy milyen van akkor meg már tartottVisszont rákeresve nagy szórás van az árakban.
3500Ft/db-tól 13.000e Ft/db felett is kapható ehhez a számhoz.
Kérdés az hogy egy olcsóbb mondjuk Hart csak élletrtalmában lehet rosszabb vagy már kezdetektől gyengébb lesz és nem tartja meg.
Mert ha mondjuk csak annyi hogy nem bír majd 6-7évet hanem csak 4-et akkor az nem annyira gond egy 19éves kocsi esetén.
Na de ha berakom az újat és az se tartja meg és beverem a fejemet na az már gond.Kauffer rászűrve [link]
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
jerry311
nagyúr
válasz marquuard #1908 üzenetére
Ha van saját Ford cikkszáma, akkor az szerintem elég, mert akkor esélyes, hogy a Ford sem csak párban szerelte, hanem vegyesen mondjuk Bosch vezérlót Valeo ventilátorral. Ha csak Bosch cikkszáma van, én inkább azt venném.
De ha szétszedhető (=nincs műgyantába öntve az egész nyák), akkor lehet még javítható is. -
marquuard
veterán
válasz jerry311 #1907 üzenetére
Fan control module lesz a gond, tipikus hiba. Viszont szerencsére leszerelhető a ventiről, így arra nem lesz szükség. Bosch 1 137 328 567 cikkszámú van most benne. Cikkszám alapján vehetek bármilyen amivel kompatibilis, vagy mindenképp Bosch-t kellene szereznem? Azt nem tudom, hogy ezt a modult külön fel kell-e okosítani a kocsimra vagy bármilyen jó lesz ami cikkszámnak megfelel. Mert Amazonról 10.000Ft körül már tudnék beszerezni cikkszámnak megfelelőt de az nyilván nem Bosch, ami most benne van.
PSN ID: marquuard
-
marquuard
veterán
-
marquuard
veterán
válasz MasterMark #1904 üzenetére
Igen, maximumon és tartja is. Van utólag beépített szintmérőm (visszahívás keretén belül építették be), de rendszeresen ellenőrzöm a folyadékszintet.
Ami a reléket illeti, elvileg az R12-es az ami a cooling fan-hoz kapcsolódik. Kézikönyv szerint:
[ Szerkesztve ]
PSN ID: marquuard
-
marquuard
veterán
válasz MasterMark #1902 üzenetére
Hibakódokat megnéztem, státuszuk inaktív (ez nem tudom pontosan mit jelent, OBD appban bepipáltam, hogy inaktívakat is mutasson.) Ez a lista: [link]
Hőmérsékletet érdemes néznem OBD-n keresztül? Most pl. 57 fokot mér a hűtővíz, egy bő fél órája jöttem vele haza. A hibakód kiolvasás előtt kinyitottam az ajtót, felbőgött a ventilátor és pár másodperc múlva most lekapcsolt. De ugye van, amikor végig kíséri az utamat.
Ventilátor relék esetén mit érthetek az alatt, hogy többfokozatos? Ha azt, hogy tud ez halkabban is "búgni" meg hangosabban is, akkor többfokozatos.
[ Szerkesztve ]
PSN ID: marquuard
-
MasterMark
titán
válasz marquuard #1901 üzenetére
Általában két külön vízhőfok érzékelője van az ECU-nak, illetve a műszerfalnak. Érdemes lenne adatokat kiolvasni, hogy van-e hibakód, és hogy az ECU jól látja-e a motor hőmérsékletet.
Ezen kívül a venti reléit is érdemes megnézni, ha több fokozatos, akkor mindet.
Switch Tax
-
marquuard
veterán
Sziasztok, van egy mk3-as Focus-om (EcoBoost 1.6) és elég nehéz normálisan leírnom a problémát, mert szerencsétlenségemre nem mindig jön elő, de mostanában sűrűbben előfordul. Függetlenül attól, hogy mentem-e a kocsival vagy nem, alkalmanként bekapcsol a hűtőventilátor, amint kinyitom a kocsi ajtaját (hallásra maximum fordulaton). Gyújtás ekkor még nincsen rajta. Előfordul, hogy bármekkora utat is teszek meg, a kocsi leállításáig folyamatosan megy a ventilátor hangosan. Motort leállítva van, hogy 1-2 percig még maximumon bőg a ventilátor, mire automatikusan leáll. De van, amikor "normálisan" működik minden, és meg se szólal a ventilátor (se ajtónyitáskor, se megálláskor).
Javasolták, hogy motortérben cseréljek R12-es relét (motorvezérlőé). Ezt most megtettem, hazagurultam 500 métert, éppen csak beparkoltam és megint felbőgött a ventilátor, ami csak a leállítást követően 1-2 perc múlva állt le.
Nem melegszik túl a motor, ez akár egy hűvös reggelen is előfordul ajtónyitáskor, hidegen. És ekkor általában a teljes megtett út alatt hangosan megy a ventilátor. Mintha valami érzékelő mérne félre, vagy nem tudom. Van ötletetek, hogy mit érdemes megnézni?
Köszi szépen.
PSN ID: marquuard
-
-
gabe_
őstag
Sziasztok
Adott egy vezérléscserés kis hyundai atos, aminek az Istennek se tudjuk kicsavarni a főtengely végén lévő csavart, ami a bordásszíj tárcsát és a vezérműszíj kerekét is fogja.
Amin túlvagyok már, melegítettem gázfáklyával, de a 700Nm-es ütvecsavarozó nem lazítja.
Gondolom, be lehet ragasztva, tudtok esetleg valami fortélyt, a kitekeréséhez?Sovány szakácsban sose bízz!
-
fulton
addikt
Sziasztok
Adott egy személy autó amin 215mm széles gumi van. Szeretnék egy rámpát vásárolni, ami alatt
"kényelmesen" aláférhetek, és olaj cserét elvégezhetek. milyen tudnátok ajánlani? -
tbalazs14
csendes tag
Sziasztok!
Tudtok Budapesten vagy a környéken megbízható motorfelújítással foglalkozó műhelyet ajánlani? Az autó egy 2012-es Peugeot 208, 1 literes, 3 hengeres benzinmotorral. Szervízben azt mondták, hogy fel kell a motort újítani, mert nagy a kompressziós veszteség (mindhárom hengernél 40-50% körüli). Valószínű, hogy az előző tulajdonos elhanyagolta az olajcserét, és a régi olaj elhasználta a dugattyúkat. -
Nerazim
őstag
Üdv!
Van egy Toyota Corolla Versom 1.6 benzin 2007/12 havi.
A hibajelenség a következő:
Ha a kocsival megállok mondjuk egy lámpánál, akkor mikor még sebességben van és a kuplung is be van nyomva, elkezd a motor furán járni, mintha le akarna állni, vagy mintha az alapjárat elmenne, kis tulzassal olyan lesz a hangja mint egy traktornak. Amint berakom üresbe ez megszűnik és megint szépen jár a motor. Az lenne a kérdésem, hogy ezt mi okozhatja szereintetek? Ha semmilyen lámpa nem gyullad ki a műszarfalon attól még ha rádugja a szerelőm a gépére az kimutathat valamilyen hibát?Be my computer.. Baby I'm a user!!
-
bul07
nagyúr
válasz MasterMark #1889 üzenetére
Nem vettem gumitányért, régit teredzem használni
Ahogy a én képemen látszik annyi a különbség hogy kb fél rugó anyag vastagsággal kijebb áll az egyik végén
Amúgy HART 483 364
A kocsin jelenleg fehér-narancs-narancs-narancs-barna színkódú spirálrugó van.
Nyomozásom alapján ez 1K0511115DE.
Erre azért nem sok találatokat dobnak a alkatrész boltok
Hart ha bír vagy 40-50e km az nekem 6-7év, akkor már a kocsi 26éves lesz[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
válasz MasterMark #1887 üzenetére
Nem egyforma, ahogy a képeken is látszik, sokkal jobban kiáll a rugó vége
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
VW fórumba nem jött érdemi válasz hátha itt, átmásolom
Touran 2005 megvan a hátsó spirál rugó
De van egy banális kérdésem
Hogy melyik vége a teteje, és melyik az alja?
Mert nem egyformaHa az a válasz hogy adja magát és a régi kiszedése közben meg kell nézni, mert lehet majd látni, akkor oké
De ha nem akkor mégis hogy lehet eldönteni
Félek hogy 19év alatt annyira összeült hogy minkét vége kb egy pozícióba került, nem lesz különbség mint most az újnálKépek végeiről
Egyik: [kép], [kép]
Másik: [kép]Azért jelöltem meg a kis papírral hogy ott ne keljen nézegetni hogy melyik hogy, és ha esetleg itt kapok pontos infót akkor tudjam mondani a szerelőnek hogy melyik végének kell fent lenni
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Terentius
őstag
Sziasztok!
Hyundai i30 fastbackhez keresek bal első ajtót. Nem tudjátok véletlenül gyári alkatrészt hol tudok rendelni az eun belül? Magánszemélyként.
OnePlus 12 16/512
-
asr27
tag
válasz jerry311 #1880 üzenetére
Ismèt jelentkezett a probléma. Akkor indul csak gázadásra a motor, amikor az automata szivató kikapcsol, a fordulatszám lecsökken, de a motor még nem elég meleg.
egyébként szerintem túl korán, hidegindítás után, kb. már 20mp után lecsökkent a fordulatszámot kb. 700-ra.[ Szerkesztve ]
-
bitpork
nagyúr
Én egy alkalommal vettem egy bomba üzletnek látszó autót biztosító udvaráról ahol több mint 1 évet állt. (ellopták, biztosító kifizette, utána rendőrség megtalálta de a tulaj már a kifizetett pénzt megtoldva vett egy másokat és nem kérte a kocsit). Amíg megvolt nem tudtam a belerohadt hűtőfolyadékot tisztára mosatni benne és minden, de szó szerint minden gumi szilentet és csövet ki kellett cserélnem a kocsin. Az autó értékénél többet költöttem rá. Sajnos ez ilyen.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
jerry311
nagyúr
A 2 év állás. Bármennyire is szarul hangzik, egy 2 évig nem használt autónak több baja lesz, mintha mondjuk 2 éven át minden hónapban egyszer beletesznek 100 km-t.
Ha hidegen nehezen indul vagy csak kis gázadásra, akkor az automata szívató / alapjárati motor környékén néznék szét., mert úgy néz ki nem kapott elég benzint. Valószínűleg nem mozgott eleget a 2 év állás alatt. Lehet elég csak kitakarítani.
A legegyszerűbb megoldás ha kikapcsolod a start/stop rendszert, használod még pár hétig, aztán kiderül, hogy bejáródik-e magától vagy tényleg kell neki segítség.
-
asr27
tag
Sziasztok! A következő hibajelenség miatt érdeklődnék hozzáértőktől, hogy mi okozza, okozhatja:
Vettem egy 4 éves autót, amiben valós, 11 ezer km van.
Az autó az utóbbi 2 évben szinte csak állt, de az éves kötelező szervizelésre mindig elvitték, márkaszervizbe.
1.5 turbó benzines autóról beszélünk.3 hete van nálam az autó.
hidegen, ha pl. egy napig nem használom, kissé tovább hajt az önindító, mire elindul a motor.
a fő probléma most jön: 2 napja, amikor a munkahelyemről indultam haza, hideg motorral, az indulástól számított 400m-re van egy lámpás zebra, ahol pirosat kaptam. Ugye ott a start/stop funkció alapból leállította a motort. Aztán amikor indulni szerettem volna, az önindító hajtott, de a motor nem indult el. Kb 15 másodpercig vártam, de nem kapta el.
Megnyomtam a gázpedált és akkor elindult.Mi okozhatja ezt?
látszólag a motor nem lett megbontva, a csavarokon nem làtszik semmilyen kopás, használati nyom.
Meleg motornál nincs probléma.
Várom a válaszokat, tippeket. Tanácstalan vagyok.
-
8
senior tag
végül a kwikfit-nél töltettem, 18900Ft volt + 40Ft/g a gáz
265g-ot töltöttek bele, 450-500g a teljes töltet, ez azt jelenti több mint a fele hiányzott..
Én nem láttam a gépen az értéket, csak mondták meg számlázták.
Jó hűvös volt a klíma de nem jéghideg, és már nagy melegben nem volt elég a hűtőteljesítmény, ezért töltettem.Szerintetek reális, hogy ennyi hiányzott belőle??
(Honda, japán gyártás, 5 éve töltettem utoljára, akkor nem hiányzott belőle semmi, azóta tavaly nyáron is jól működött, de arra nem emlékszem hogy "jeges" hideg volt-e, télen szépen párátlanított, csak most nyáron kezdte hogy nem jéghideg csak hűvös, és nem volt elég a hűtése)
52.000Ft jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2+ évig ingyen. Raiffeisen kisvállalati ajánlókód. REVOLUT regisztrációhoz 8.500Ft! Curve regisztrációhoz 8.000Ft! Privát üzenetben küldöm
-
Rodzser Mór
senior tag
válasz MasterMark #1876 üzenetére
Nem tudom, milyen csavarral van. Szerintem normál hatlapfejúvel.
Amennyire alá tudtam nézni, a csavarok nagyon rozsdaásak. Azt leszedni, már most reszketek tőle -
MasterMark
titán
válasz Rodzser Mór #1875 üzenetére
Ha ilyen rugós csavarokkal van összefogatva, oda ilyen kúpos tűzgyűrű tömítés kell, oda nem kell paszta.
Switch Tax
-
Rodzser Mór
senior tag
válasz MasterMark #1874 üzenetére
Köszi a válaszokat.
Úgy látom, hogy van valami univerzális tömítés, ha nem találok specifikusat. Azt betenném a csavaros peremhez. Persze csak ha én szedem szét. Mert még nem biztos, hogy én ugrok neki.
-
MasterMark
titán
válasz Blindmouse_ #1873 üzenetére
Mondjuk ahova tömítés való oda ne menjen paszta, ahol csak összecsúszik a két cső és bilincs fogja, oda mehet a paszta.
Switch Tax
-
Blindmouse_
aktív tag
-
jerry311
nagyúr
válasz Rodzser Mór #1871 üzenetére
Elöl lehet van valami tömítés, hátul meg lehet szét van már rohadva a csavar a gyűrűn...
-
Rodzser Mór
senior tag
Helló!
Középső kipufogódob összeszereléséhez kell valami segédanyag?
Az elülső végén ilyen 2 furatos perem (vagy minek nevezzük) van.
A hátsó végén a cső fel van hasítva. Még nem vettem meg az újat és régen is voltam már az autó alatt, hogy emlékezzek a kialakításra, hogy most hogyan van konkrétan, de nagyjából így lehet.Kell-e valami közdarab, vagy panszta, bilincs vagy valami?
-
8
senior tag
Budapesten tudtok jóáras klímatöltést? (és ahol szakszerűen, automata géppel dolgoznak?)
52.000Ft jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2+ évig ingyen. Raiffeisen kisvállalati ajánlókód. REVOLUT regisztrációhoz 8.500Ft! Curve regisztrációhoz 8.000Ft! Privát üzenetben küldöm
-
Na_Ta
csendes tag
Sziasztok,
2012-es Chevi Cruze 5 ajtósba keresek kalaptartót/csomagtér fedelet. Nincs meg az eredeti. Honnan tudnék gyárit rendelni? Vagy esélytelen és inkább bontottat keressek?NT
-
8
senior tag
válasz molnarpeter #1864 üzenetére
Visszagondolva azt mondta a munkafelvevő, hogy a diódahidat kellett cserélni most második alkalommal, de ebben nem volt teljesen biztos.
Nekem a koszosság mindegy (a motorteret sem takarítom), csak a teljes felújítás szempontjából említettem az újszerűséget.Köszi a segítségeteket
52.000Ft jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2+ évig ingyen. Raiffeisen kisvállalati ajánlókód. REVOLUT regisztrációhoz 8.500Ft! Curve regisztrációhoz 8.000Ft! Privát üzenetben küldöm
-
8
senior tag
Visszafele két feltöltött akksival indultam el, útközben cserélnem kellett, jó, hogy kettő volt, különben nem érkeztem volna meg.
Az akksinak semmi baja, generátor nem töltött, töltés visszajelző is kigyulladt egy idő után.Garanciában megcsináltatták a generátort, két nap alatt lett kész. Bár most is ugyanolyan koszosnak látszik belülről, mint volt, tehát biztosan csak javították amit kellett, nem felújítást kap itt az ember 90.000Ft közvetített szolgáltatás árért.
A márkaszervizes munkafelvevő rendes volt, de még annyit sem mondott, hogy elnézést kérnek az okozott kellemetlenségért vagy bármi hasonló.
Egyelőre jó, majd kiderül. Előzőleg is jó volt kb 300km-ig.52.000Ft jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2+ évig ingyen. Raiffeisen kisvállalati ajánlókód. REVOLUT regisztrációhoz 8.500Ft! Curve regisztrációhoz 8.000Ft! Privát üzenetben küldöm
-
jerry311
nagyúr
Ha esetleg az előző akku döglött, az lehet csak a mélykisütés tünete, ami meg a töltés hiánya miatt is lehet. É (és akár az új akkut is ki lehet nyírni nagyon gyorsan ha elég kis feszültségre meríted)
Van ott feszültség szabályzó is, nem csak generátor, meg akku.
--> autóvillamossági műhely -
8
senior tag
Köszönöm.
Generátor csatlakozókra ránéztem, szerintem jók, stabilak, gumiborítás rajtuk van.
holnap a feltöltött új akksival indulok útnak, tartalékba bent lesz a “régi” a csomagtartóban. Ha útközben lemerül az új, akkor legfeljebb bedobom a feltöltött régit, és akkor a generátor javítás nem sikerült. Ha nem merül le és a feszültség is jó lesz az út végén, akkor az akksi makkant meg.
Még nincs egy éves, garis, exide premium, néha töltöm is, ezért furcsállom, hogy tönkrement.
Riportolok majd.52.000Ft jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2+ évig ingyen. Raiffeisen kisvállalati ajánlókód. REVOLUT regisztrációhoz 8.500Ft! Curve regisztrációhoz 8.000Ft! Privát üzenetben küldöm
-
8
senior tag
Köszi a két választ
Teljesen lemerült az akksi tegnap este. Ma nap közben feltöltöttem, töltő nem jelzett hibát, szépen töltötte. Szerencsére rokonoknál vagyunk, tudom tölteni.
Reggel szereztem egy másik, új akksit, fel volt már töltve, nem töltött rá semmit a 10A mikroprocesszoros töltő (ezt vissza tudom majd vinni, ha nem kell, vagy a családban elhasználják, nem vész kárba)Feltöltve beletettem az autóba az újat, hogy kizárjam az akksi hibát.
Alapjáraton 12.4V volt mérhető a sarukon, kissé emelt fordulatszámon (2000-2200) pedig 12.8V, fogyasztók nélkül.
Nekem ez kevésnek tűnik, szerintem nem tölt jól a generátor... de az autó akksi visszajelzője nem ég, tehát valamit azért csinál.
Vagy azért volt ennyi, mert fel volt töltve az akksi? de végülis indítottam, dízel, az eleve le kellett, hogy szívjon belőle.
Holnap ráadom a világítást, más fogyasztot is, úgy is kipróbálom.Most ugyebár pünkösd van, itt van elég jó szerelő a faluban, de nyilván nem dolgozik ilyenkor. Két akksival valahogy visszajutok majd Budapestre hétfőn - most 300km-re vagyok -, és kedden viszem gariba vissza, mert ez a generátor javítás nekem úgy tűnik, hogy nem sikerült.
Márkaszervíz csinálta a melót, 90k van a "generátor javítás közvetített szolgáltatás" sorban feltüntetve a számlán (a teljes szerelési meló nyilván több volt, gen ki-beszerelés, szíjcsere stb). 90k-ért elvártam volna, hogy teljesen felújítsák ott, ahova elküldték, de a külső háza csak le van törölve itt-ott, belülre belátni, hogy ugyanolyan koszos, mint volt. A szabadonfutó új rajta, az biztos.
(6 éve vidéken számla nélkül 30k Ft-ért újították fel ugyanezt a generátort teljesen, utána úgy nézett ki, mintha gyári új lenne, külső háza is homokfújva-szinterezve, benézve is minden újnak tűnt. Jó is volt 180k km-en keresztül azóta. Akkor budapesti ár 60k lett volna, a teljes felújítás.)
Szerintetek átvágtak vele most? vagy reális 90k-ért csak javítani hogy működjön, új szabadonfutóval, de nem teljesen felújítani? Előzetesen azt mondta a munkafelvevő, hogy 60k-tól várhatom majd a költségét.
Kauffernél 90-100k körül van betétdíjas többféle utángyártott-felújított belőle egyébként, új szabadonfutóval együtt.52.000Ft jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2+ évig ingyen. Raiffeisen kisvállalati ajánlókód. REVOLUT regisztrációhoz 8.500Ft! Curve regisztrációhoz 8.000Ft! Privát üzenetben küldöm
-
8
senior tag
most javították a generátoromat (nem teljes felújítás), márkaszervízben egyébként (90e Ft volt a márkaszervíz által továbbszámlázott munkadíj-anyagdíj a "generátorjavítás" címén, csak a generátor javítására szakemberrel, ki-beszerelés, szíjcsere stb az ezen felüli plusz költség)
azóta mentem vele 450km-t, nem tapasztaltam problémát.
Most kb 20 km-rel ezelőtt kaptam egy smst a riasztómtól menet közben, hogy alacsony az akkufeszültség. Elkezdtek kigyulladni az abs meg lufi visszajelzők. Ha lekapcsoltam a fényszórót, rádiót, belső levegőt akkor látszólag minden rendben volt egy ideig, ahogy visszakapcsoltam a fényszórót egyből kigyulladt az abs és lufi visszajelző.Az akksi visszajelző érdekes módon egyszer sem gyulladt ki!
Csak azon imádkoztam, hogy eljussunk a célig, már sötét volt, kb még 20 km volt hátra az erdőben, bírta, de a végén már a helyzetjelzőt is le kellett kapcsolnom. Illetve mindent lekapcsolva már a vészvillogókra is kigyulladt az abs és lufi visszajelző.
Ebből arra következtetek, hogy a töltés jó, generátor jó, csak az akksival lehet valami. Esetleg cellazárlatos lett a sok szerelés miatt... olyan lehetséges hirtelen? (egyébként még egyéves sincs, exide premium, néha töltöttem is rá, elvileg kiváló állapotú kéne hogy legyen, eddig a szerelésig az is volt)
Persze most hosszú hétvége, 300km-re a márkaszervíztől ahol csinálták.Lehet, hogy a javított generátor tette tönkre az akksit ezalatt a 450km alatt? És amiatt nincs töltése és alacsony a feszültsége. Most lekérdeztem sms-ben a riasztóról, 11.4V.
Itt szerencsére fel tudom tölteni. A faluban van jó helyi szerelő, de kedden van legközelebb (pünkösd...)
Nem tudom érdemes lenne-e egy másik akksit venni bele (másik autóval el tudok menni érte) és azzal megpróbálni. Hétfőn valahogy vissza kell jutnom Budapestre...
De ha a javított generátor tette tönkre a mostanit, akkor az újat is gyallyra vágja visszafele.52.000Ft jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2+ évig ingyen. Raiffeisen kisvállalati ajánlókód. REVOLUT regisztrációhoz 8.500Ft! Curve regisztrációhoz 8.000Ft! Privát üzenetben küldöm
-
Blindmouse_
aktív tag
-
7Sony7
addikt
Srácok, leszedném az önindítót kis karbantartásra. A kis fogaskerék tengelyét és a fogaskereket kell olajozni vagy zsírozni?
Nem vagyok öreg, csak klasszikus.
-
gyimger
őstag
válasz jerry311 #1851 üzenetére
Igen, most arra gyanakszok. Ha indítás után várok egy 20 másodpercet, akkor a lefelé tendáló fordulat elkezd felfelé tendálni 900-ig és utána semmi baja. Csak indítás után 700-ig lengedezik és ekkor egy világítás is elég ahhoz, hogy leessen és lefulladjon. Akksi és generátor volt cserélve/nézve eddig, azok rendben vannak.
"The day is done, time has come. You battled hard, the war is won. You did your worst, you tried your best. Now it's time to rest. Now it's time to rest."
-
gyimger
őstag
válasz molnarpeter #1849 üzenetére
Hát az elmúlt 52 órában nem kaptam rá választ, de majd egy szerviz megmondja.
"The day is done, time has come. You battled hard, the war is won. You did your worst, you tried your best. Now it's time to rest. Now it's time to rest."
-
gyimger
őstag
Az mi a nyű lehet, hogy hideg indításkor az autó pöccre indul, de pár másodperccel később elkezd fuldokolni, főleg világítás felkapcsolásakor lefullad? Ha túljut a világításon, akkor is legkésőbb sebességbe rakáskor, de leáll, kinyomott kuplunggal is.
Vadonat új akksi van benne, semmit nem javított a helyzeten. És ez nem is olyan dolog, amit egy szerelő előtt produkálni tudok, mert tényleg csak a napi első indításnál vettem észre, de azon se csodálkoznék, ha idővel gyakoribb lenne a probléma.Van erre valami ötlet vagy praktika?
2001 Seat Ibiza 1.4-ről van szó."The day is done, time has come. You battled hard, the war is won. You did your worst, you tried your best. Now it's time to rest. Now it's time to rest."
-
-
bul07
nagyúr
válasz Lackooo84 #1844 üzenetére
EGR cső bilincs, Google képkeresője szerint [link]
Tippre olyan fogó jó hozzá mint ami a féltengely gumiharang bilincsét húzza össze
Ezt a videót találtam [link]Bár szerintem egy sima kombinátfogóval is össze lehet pattintani ha nincs más
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Lackooo84
nagyúr
Valaki meg tudná nekem mondani mi ennek a bilincsnek a neve, vagyis milyen fogó kell hozzá pontosan? Köszi
The Truth is out there...
-
molnarpeter
nagyúr
válasz MasterMark #1842 üzenetére
Igen.
-
MasterMark
titán
válasz molnarpeter #1840 üzenetére
Ezek a Hamza Csabáék ahova a Csikós is vitte az alfát?
Switch Tax
-
félisten
válasz molnarpeter #1840 üzenetére
Köszi, megnézem.
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Sziasztok!
Bp.-en és környékén keresek jó lakatost.
Peugeot 206 RC, köszöb, illetve szerkezeti elemeket (pl. motortartó elemek) érintő rozsda.
Illetve ganítom, hogy van bőven nem egyből látható rohadás is (gyanús, hogy az előző tulaj rárakta a rozsdára az alvázvédőt, üregekkel mit sem törődve), ezeket is fel akarom deríteni.Előre köszi a tanácsokat!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
BaLee
addikt
-
bul07
nagyúr
Akkor rosszul néztem hogy DDPAI X2S pro kamerához keresed a bekötést
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
BaLee
addikt
-
bul07
nagyúr
Wiper 20A az ablaktörlő lenne ha minden igaz, ha csak gyújtásra megy akkor az jó lesz egynek
Vagy ha a Radio 15A csak gyújtásra megy arra is köthetedHa a dudád megy gyújtás nélkül is akkor keres a táblába HORN 10A, és akkor ez meg jó lesz fix 12V-nak
Viszont ha jól nézem a kamera(DDPAI X2S pro) mellé kapott biztosíték táblába dugható cucc nem az a méret mint a te kocsidba lévő biztosíték
[link]
Ahogy nézem a te kocsiba Medium van a kamerához meg SMALL biztosítékos kábelt adtak
Erre néz rá[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
TheProb
veterán
Ki kéne azt mérni. Én is mikor faragtam be a hw kit-et a Julisba, alig találtam 1 biztosítékot, ami 0-át adott, ha nem volt gyújtás. Illetve nem tudom, hogy hogyan tervezted a kötést - simán rátekerni a drótot a bizti lábára vagy toldóval - , ha előbbi, akkor szintén tudni kéne, hogy a biztosíték melyik lábára hurkold a vezetékeket.
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
bul07
nagyúr
Kocsi pontos típusa?
Amúgy a könyvében kell legyen táblázat hogy melyik biztosíték mihez tartozik.
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
BaLee
addikt
Sziasztok!
Vásároltam egy autós kamerát, biztosítéktáblára kellene kötnöm 2 vezetéket:
sárga állandó 12v ( vcc ), piros gyújtás után élő 12v ( acc )Csináltam egy képet a biztosítéktábláról, meg tudja mondani valaki melyik lehet jó nekem? Nincs multiméterem, hogy kimérjem, a kézikönyvben meg tök máshogy néz ki ez a biztosítéktábla...
-
TheProb
veterán
válasz molnarpeter #1826 üzenetére
Na ja, az még nincs a házi eszközparkban...
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
TheProb
veterán
válasz jerry311 #1824 üzenetére
A "jól meg lett hajtva" stimmel , de hogy mikor sütődhetett meg, azt nem tudom felidézni. Tavaly voltam 2x is pályanapon, idén vez.technikán, de ezek időben nem esnek egybe mióta a rázást érzem.
Viszont ha "csak" megsült, akkor az idővel egyégesre kéne, hogy kopjon, nem?
[ Szerkesztve ]
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
TheProb
veterán
Sziasztok!
Ha az egész bódé remegni kezd fékezéskor (fékezési intezitással arányosan), akkor jó eséllyel tárcsa lehet a ludas? Mai kerék cserekor csekkoltam mind a 4 tárcsát és a betéteket és talán annyi eltérést láttam, hogy a hátsó tengelyen lévő tárcsa mint ha simitásra sem lenne sík, amit talán az alábbi kép is alátámaszt a koncentrikus körökkel. Válla amúgy egyiknek sincs és a betétek sincsenek jelzőig kopva.
Mondjuk a rázást elölről, kormányon keresztül (is) érezni leginkább.
[ Szerkesztve ]
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
7Sony7
addikt
Üdv. 1.6 tdci, 16 szelep. Mostanában melegen alapjáraton olyan hangja van (üresben), mintha nyeles tengelyes lenne. Ekkor ha felpörgetem a motort, utána mikor visszaesik a fordulat megint szép hangja van. Mitől lehet ez? Nem várok távgyógyítást, csak azért kérdezem, hogy esetleg nem valami tipikus hibajelenség?
Nem vagyok öreg, csak klasszikus.
-
bul07
nagyúr
válasz jerry311 #1820 üzenetére
Persze párban cserélném, ha cserélem
Hogy nézne ki hogy régi rugó oldalára meglenne dőlve a kocsi.Így is észrevehető hogy törött, bal oldalt olyan 0.5-1cm-rel alacsonyabb a kerékívnél.
Úgy rémlik hogy vagy másfél két éve már mintha feltűnt volna ez, de ki is ment a fejembőlAmúgy alulról nem látni hogy törött, mert minden olajcserénél szoktam nézni de eddig nem vettem észre .
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
válasz molnarpeter #1815 üzenetére
(#1817) jerry311
Gyártóra mi a véleményetek?
HART, vagy MAXGEAR ebből a márkákból olyan 7-8e Ft darabja ([link], [link])
SACHS viszont már 13839 Ft darabja ([link])Megéri a dupla árat, úgy nézve hogy nem kell 10évet bírnia?
Vagy annyira gagyik hogy 1-2éven belül eltörnek?Sima felhasználás általában 2személy (220Kg) meg nagy bevásárlás, vonóhorog van de nem szoktam vontatni
Ha úgy nézem Hart rugóból majdnem tudok 4-et venni a SACHS árán
(Hart az lengyel cucc[link])[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
válasz jerry311 #1817 üzenetére
Vagy egy fél menetnyi a végéből
Rugó összenyomóval összenyomni kicsit és már kint is vanAmúgy egy csavart kell oldani videó[link]
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
válasz molnarpeter #1815 üzenetére
Ugye ez egy Touran, amiből rengeteg verzió van
7üléses, 5üléses, nem normál futóművel, és normál futóművel
Nagyon sok színkóddal találtam típushoz valót, nézd meg hányfajtát dob hozzá [link]Az enyém 5személyes 1.9 PDTDI BRU 90lóerő, sima alap
Átnéztem sok alkatrész áruházat és nagyon nem törődnek azzal hogy a színkódot is leírják a termékekhez
És arra hogy márkásat vagy sima legolcsóbb mi a véleményed
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
Végül ezek lettek cseréve
1db csapágy SKF (19e Ft)
2db nyereg DRI, (46e Ft) itt vannak a képek felújított TWR nyereg [kép], [kép], [kép], [kép],
2db tárcsa Textar (23e Ft)
Betét BREMBO P 85073 (Ezt kaptam a kocsihoz így nem vettem)
1liter Textar fékolaj (2.6e Ft)
Szerelő 7e Ft kért én adtam 10e Ft-ot(háznál szerelő) (Megtudtam volna én is csinálni, de féltem hogy van berohadt csavar, nincs meg minden szerszám nekem, meg hogy meghúzásnál beleszakítok valamit)Még van nyűgje mert szerintem kicsi levegő még maradt a rendszerbe, kicsit puha a fék
Megyek rálépve puha, egy kicsi pumpálásra jóDe van kérdésem is
Szerelés közben ránéztem és megláttam hogy a hátsó spirálrugóból letört egy kis darab
Színkódja megvan [kép]
Kinyomoztam hogy 1K0511115DE a száma, a sok közülTöbb kérdésem is van
Eltérhetek e a színkódtól?
Ha igen milyen irányba? Tehát kellene valami szín kódoló kódoló, mert ha kicsit pár százalékkal lenne keményebb az még nem probléma, puhább nem jó viszont
Spirálrugóból is muszáj neves gyártótól venni?
Nem jó mondjuk egy HART, vagy MAXGEAR? Mert ezek kb fele áron vannakMost nyáron lesz 19éves a kocsi, nem kell 10-15évre tervezni
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
válasz jerry311 #1812 üzenetére
TRW esetén is van felújított, pont néztem az Uniox oldalán ugyan az a szám csak az egyik végén van egy E betű, na ahogy nézem az egyik az új másik a felújított, na meg persze az új drágább igaz nem sokkal
Így náluk is felvetődhet ez
Amúgy néztem videót erről a nyeregről hogy hogy lehet felújítani, hát nem egy agysebészet
Ha a tömítéseket nem nyírja ki összerakásnál akkor nagyon nem lehet elrontani( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
válasz MasterMark #1810 üzenetére
DRI[link] márkát is néztem
Ha jól olvastam ők felújítanak, tehát valaki visszaadja a gyári rossz alkatrészét és ők felújítják
[link]Ez van is raktáron a legközelebbi üzletükbe
AZMT esetén az nagyon izé hogy írják hogy kínából jön a cucc
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
Hogy ne csak a VW fórumba kérdezek rá
Féknyereg csere 2005-ös Touran, 19éves kocsi
Vehetek mondjuk A.Z Meisterteile nyerget is van muszáj TRW-t?
Milyen okai vannak a drágábbnak ha tartósság szempontjából mindegy hogy 5évig vagy 10évig bírja, mert egy 19éves kocsinál már nem számol az ember hogy 10év múlva is jó legyen.
A.Z Meisterteile nyereggel lenne minőségi probléma?Tényleg csak keresem hogy miért érne meg majd dupla árat a TRW nyereg, 37e és 20-21e a nyergek kb árai
Holnap reggelig kell döntsek
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
3800+
őstag
válasz jerry311 #1806 üzenetére
Igazából olyan vészesen sokat nem állt, kb másfél évet de ha jól tudom típus sajátosság is a generátor hiba. Pöccre indult, de pár másodperc alatt ledarálta és eltépte a szíjjat.
Egyébként 40.000-et futott az autó, ezért szeretnék megmenteni. Ha mozdítható lesz minden folyadékot megkap, ahogy illik.
molnarpeter: A szakadásnál hosszában van kb 20 centin félbehasítva, mint a fecskefarka. Megnézzük majd a tárcsákat kézzel, ez eszembe se jutott , a tulaj mondta hogy a generátor.
Köszi szépen, akkor ezen a vonalon indulunk el!
[ Szerkesztve ]
MSI Z370-A PRO, XFX 6700XT, Intel i7-8700, AIO, 2x8+2x16 GB 2400Mhz
-
jerry311
nagyúr
A rozsda aránylag puha, a kérdés inkább, hogy milyen az ép anyag állapota és felülete a rozsda alatt.
Viszont ha annyit állt, hogy beállt a generátor csapágy, akkor arra is kíváncsi lennék, hogy a nyitott szelepekkel álló hengerekben mennyi a korrózió keletkezhetett.
De a minimum, hogy az összes folyadék cseréjével kezdeném (olaj, hűtő, fék, kuplung). (na meg a generátor és az ékszíj) -
3800+
őstag
Sziasztok!
Adott egy Fiat Punto ami sokat állt és megragadt a generátor, elradírozta a szíjat. Álltában némi korrózió elindult a szíjtárcsákon, ez probléma vagy generátor és szíjcserével orvosolható a dolog? Tehát a rozsdás felület okozhat sérülést az új szíjban?
Köszi előre is.MSI Z370-A PRO, XFX 6700XT, Intel i7-8700, AIO, 2x8+2x16 GB 2400Mhz
-
bul07
nagyúr
válasz MasterMark #1802 üzenetére
Fék szorul, melegszik a tárcsa és már a felni is ha megyek
De nem tudom hogy melyik része szorul
Nyereg
Betétt rozsdásodott be és ott
Kis csuszka rozsfásodott beMég csak kerék lélevételell szemlevételeztem, meg kézzel megmozgattam a kzifék karját a nyergen az mozgott nem volt beállva
És az is bosszant hogy unix oldala még alváz szám alapján is kétfajta nyereghez hoz javító készletett
Minkhenger átmérője más 38 és 42mm[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
válasz MasterMark #1800 üzenetére
Igen egybe van a kézifékkel
Szorul a drágám, és alkatrész vásárlás előtt godoltam érdemes megnézni hogy mi szorul.
Mert ha maga a nyereg szorul akkor feleslegesen vennék egy tömítés készletett mert új nyereg esetén az nem kell.
Bár kicsitt sokkolt hogy mennyi hozzá egy nyereg.[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Assetto Corsa Competizione
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Edge 50 Ultra - szépen kifaragták
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Gamer headsetek a felsőkategóriából
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest