Új hozzászólás Aktív témák
-
SlyChocolate
senior tag
Sziasztok.
Két kérdésem lenne. Az első debrecen és környékén tudtok-e ajánlani megbízható karosszéria lakatost?A másik kérdés az lenne van egy vw polo 6n2-m ami gyárilag nem klimás. Honan tudom meg, hogy utólag szerelhető-e bele? Lenne jó áron egy komplett rendszer egy másik szintén 3-as poloból.
Néztem autós boltban és motor kód alapján hoz klima alkatrészeket a rendszer de nem rudom ez elég-e? -
Sziasztok!
Fényezés alatt van a kocsim, és nálam van a kiszerelt szőnyeg tisztításra.
Észrevettem, hogy a szőnyeg hátulján a műanyagozás sok helyen repedezett, néhol lyukas.Ez javítható, vagy próbáljak újat keresni a bontóban?
Kössz!
-
G@bi90MR
aktív tag
Sziasztok!
Grande Punto T-Jet, 4 szerelő is tanácstalan.
[link] - a linken hallható hangokat körforgalomba bement és kijövet rögzítettem. (a csilingelés a végén a gyerek játéka)Balra kanyarodáskor jelentkezik, jobb oldalon a kerék felől hallani belülről, pár fokos kormányszög után, végállásig. Sebesség mindegy, a darálás sebessége növekszik a sebességgel, csak balra kanyarodva csinálja és jobb oldalt hallani.
Ami már cserélve lett:
Féltengely külső belső csukló mindkét oldalt, váltóban levő féltengely szár támcsapággyal, kehelyjel, féltengely csillaggal - Az egész hajtás új balról jobbra, kivéve a féltengelyszárak a váltón belülit leszámítva
Fékek elől hátul tárcsástól, betétestől
Két első toronycsapágy
Két első rugó
Két első stabpálca
Motor tartó bak bal és jobb oldalt + váltótartó bak, minden bak újPajszerral minden át lett mozgatva, leütés, verődés sehol sem látszik, szilentek hibátlanok, gömbfejek, talpas, nem mozog pajszerozással sem.
Kerékcsapágy sem szól. Csáposon járatva a kocsit sem hallani semmit. Kell a kocsi súlya hozzá
Mi lehet a hiba? Előre is köszönöm a tippeket!
-
csabi98
tag
Sziasztok.
Remélem megfelelő topikba írok ezzel kapcsolatban.
Nos adott az autóm. Opel Astra G 2003 1.7diesel
Klímás problémám lenne. (Vagy inkább lehet villamossági dolog lesz? Nemtudom..)
Kezd az őrületbe kergetni kicsit.
Szerelőm rendbehozta a klímarendszert ami régóta üresen állt és első nyomáspróbázásnál engedett. (Tömítések öregedtek el és azok engedtek így az összes cserélve lett!)
Plusz még szerelés közben észrevette,hogy a tűzfalon lévő aluminium expanziós szelep is vízszintesen el van repedve így azt is cserélte. (NRF márkát rakott bele)
Utána összerakás és nyomáspróba,jó lett,jöhet a gázzal és kenőolajjal való feltöltés a gép szerinti gyári mennyiségre. Sikerült és a klímás géppel tesztelte aztmondta ilyenkor a klíma hatékonyságát és a nyomásértékeket szokta nézni és minden teljesen jó volt! Jéghideget fújt! (Külső hőfok itt kb. 30fok volt!)
Aznap hazafelé jövet is szuperül működött! Másnap megyek az autóval már nem hűtött úgy. Felnyitom az elejét,szerencsére tudom hol a klíma kompresszor ezen a motoron és rálátni a tárcsájára és tudtam azt is ha be van kapcsolva annak a külső tárcsának együtt kell forogni a bordás tárcsával.
Ez minden bekapcsolásnál meg is történik,hogy kapcsol a kompresszor és együtt forognak.
Viszont a szerelőmnél a külső ventillátor a klíma bekapcsolást követően kb. 20-30mp múlva elindult. Most meg vagy egyáltalán nem indul el vagy néha ha gondol egyet akkor mégis elindul. Szerelőmmel beszéltem aztmondta nyomáskapcsoló lehet a gond megrendeli vigyem el és kicseréli. Elvittem hozzá,kicserélte (ebből is NRF márka ment bele!)
1 napig ismét mintha minden jó lett volna,de most megint azt produkálja hogy csak nagyon ritkán kapcsol be a ventillátor. Ha bekapcsol akkor bent jéghideget fúj,ha nem kapcsol akkor langyosat.
Beszéltem vele ismét és aztmondta akkor lehet vezeték törés vagy más villamossági gond is akár amiért vacakol. (Hibakódot nézett mikor a nyomáskapcsolót cserélte akkor semmi nem volt benne!) Jelezni most sem jelez semmiféle hibát.
Mondta,hogy most eléggé elfoglalt így kb. 2hét múlva vihetném ismét hogy ránézzen. Csak addig meg ha nagy melegek vannak mégis jó lenne a működő klíma. Nos szerintetek mi baja lehet még vagy mi okozhat ilyen hibát? (kapcsol a kompresszor de a ventillátor vagy nem vagy csak nagyon ritkán indul el.) Az agyamra megy már tényleg. Mit lenne érdemes megnézni? Elektromossághoz valamennyire értek így ha olyan dolog lenne hogy egy vezeték sérült,szakadt,megtört,letestel stb.. talán ha megtalálom a hibát én is lehet ki tudnám javítani és akkor hamarabb megoldódna és ismét működőképes lenne.
Kicsit hosszú lett,de legalább részletes hibaleírás!
Köszönöm,ha végigolvasod és mégjobban ha esetleg tudsz hasznos tanáccsal/tapasztalattal/ötlettel segíteni! -
MasterMark
titán
válasz
jerry311 #2119 üzenetére
A szelep mozgott azt megnéztem, mert láttam kijönni ahogy nyomták a féket. Elvileg akkor van nagyobb fékerő, ha benntartja a rugó ugye.
Eddig be volt szorulva a kar amivel állítódott, szóval eddig is a legnagyobb fékerőt kellett volna átvigye, de gyenge volt, kézzel lehetett forgatni a kereket, járó motornál is teljesen benyomva a fékpedált.
A rugók jók, de nyilván sehova nincs állítva, eddig is össze volt rohadva. Viszont összerohadva pont hogy több féket kellett volna adjon, nem kevesebbet. Ezért nem értem.
-
jerry311
nagyúr
válasz
MasterMark #2112 üzenetére
Az egyik oldalon van a szabalyzo kar, ami egy rugon keresztul mozgatja a szabalyzo szelepet. A masik oldalon, a fofekhenger felol is van egy rugo, ami ugyanennek a szelepnek a masik oldalan van. Ha a rajzokon az volt, ami a valosagban is, akkor a fofekhenger feloli rugo gyengulese vagy torese okozhatja a kisebb kivezerelt fekerot.
Vagy megszorult a szelep? -
válasz
molnarpeter #2116 üzenetére
Köszi!
-
MasterMark
titán
válasz
jerry311 #2114 üzenetére
Eddig be volt ragadva a kar, szóval egyébként sem a rugótól függőt a nyomás, mivel mindig legnagyobbon kellett volna tartania.
Meg ugye ez terhelésfüggő fékerő-szabályzó szelep, szóval van egy bekötése is a futóműre, hogy mennyire van összeülve. Attól függően változtatja a pontot ahol elveszi a nyomást.
-
jerry311
nagyúr
válasz
MasterMark #2112 üzenetére
Amilyen rajzokat lattam az alkatreszrol, van benne egy szelep meg 2 rugo. Ha nem vezerel ki eleg feknyomast, akkor arra tipeplek, hogy a fofekhenger feloli rugo lehet torott vagy "faradt". Ennek eredmenye, hogy a szabalyzo oldali rugo aranyaiban erosebb lett = kisebb kivezerelt nyomas.
-
Sziasztok!
2004-es 3 ajtós Peugeot 206-hoz kell új tetőkárpitot csináltatnom. A gyári teljesen elengedett.
Mi ennek a legjobb módja?
A kocsi fényezés alatt áll, így most szét van szedve.Esetleg tudtok javasolni bevált helyet?
A gugli bontott kárpitokat dobott fel, és javítókat, de nem tudom, hogy érdemes-e visszarakbi és javítani a meglévőt fényezés után.
Köszi!
-
bul07
nagyúr
Kutyacsont csere.
Lehúzás terhelve, vagy mehet levegőben is?
Láttam ilyen olyan videókat is
Én kocsim AUTODOC videójában levegőben húzza meg
Wie VW TOURAN 1 (1T1, 1T2) Koppelstange vorne / Pendelstütze vorne wechseln [AUTODOC TUTORIAL] -
Jamby18
senior tag
Sziasztok!
1.4 benzin Polo 2002 9n
Egy olyan jelenséget vettem észre, hogy mikor csak gyújtáson van az autó és magam felé fordítva ki akarom venni a kulcsot rànt egyet az motor. Lehet, hogy ilyenkor màr nem volt kinyomva a kuplung azért tudott ràntani.
Létezne hogy a gyújtáskapcsoló kezdi megadni magát?
Most még azt vettem észre, (egy hàz mellé parkoltam le így vissza verődött a hang) hogy àllítottam le az autót magam felé fordítva a kulcsot és olyan hangot adott a motor mintha rà indítóztam volna. Bendix megragad? Vagy a gyújtáskapcsoló?
Köszi az ötletelést, ha estleg más is járt már így. -
Gézengúz
addikt
válasz
Rodzser Mór #2097 üzenetére
Sajna a 12V az már lemerült akku
-
Rodzser Mór
senior tag
válasz
MasterMark #2100 üzenetére
Okés. Köszi. Ez már majdnem 7 éves akksi. Ennyit azért szoktak bírni. Legalábbis amikről eddig van infóm 9-10 évet kibírtak.
-
MasterMark
titán
válasz
Rodzser Mór #2099 üzenetére
Szerintem igen, vannak ezek a terheléses akku teszterek, az megmondja ha szar. Szervizeknek szokott olyan lenni.
Ezek a mostani akkuk jó ha 5 évet kibírnak, aztán kuka.
-
Rodzser Mór
senior tag
válasz
MasterMark #2098 üzenetére
Pedig már kezdtem reménykedni, hogy nincs az akkunak baja
Ha elviszem autóvillamosságishoz, akkor ő meg tudja mondani azonnal? Mármint hogy nem kéne otthagynom hozzá az autót?
Bár nem tudom, mi a jobb. ha csak az akkut kell cserélni, vagy mélyebben beletúrni az elektromos rendszerbe, ha valóban eszi valami az áramot.
-
MasterMark
titán
válasz
Rodzser Mór #2097 üzenetére
Terhelés nélkül nem mindig merül le, nekem is úgy volt. Amikor már nagyon rossz akkor magától is le tud merülni.
-
Rodzser Mór
senior tag
válasz
MasterMark #2096 üzenetére
Köszi.
Nem vártam semmi időt. Megmérem akkor így kivárással is.
Viszont az elmúlt napokban már figyelgettem, 2-3 napig le volt kötve az akku az autóról (nem használtam az autót, nem is indítottam be), akkor nem esett a feszültsége. 12V körül volt (nem emlékszem a pontos értékre). Cellazárlat esetén ennyi idő alatt már le kéne menne 9-10 V körüli értékre, igaz? Mert akkor cellazárlat nincsen, ha jól gondolom. -
MasterMark
titán
válasz
Rodzser Mór #2095 üzenetére
Amikor összekötöd, utána várni kell egy 2-20 percet hogy alvóba kapcsoljanak az autó komputerei, akkor fog lecsökkeni a fogyasztás.
Ha lemerül az akku magától, akkor nagy valószínűséggel cellazárlatos lesz az akku, és másik fog kelleni.
-
Rodzser Mór
senior tag
Helló!
Akksit valami leszívja, legalábbis ez a gyanúm. Korábban ilyen nem volt. Ha napokra állt az autó, utána is indult gond nélkül. 1.6 benzines autó.
De az utóbbi időben lemerül 1 nap alatt 8,5-10,5V-ra. Semmi plussz elektromos dolog nem lett az autóba beszerelve, vagy kiszerelve.Sorosan bekötöttem a multiméter árammérőjét az akku pozitív pólusa és az ide csatlakozó saru közé és így álló autónál 0,6A-t mutat a műszer. 12V fesz esetén ez 7,2 W. Jól gondolom, hogy ez abnormális, hogy ennyi áramot vesz fel valami alap helyzetben?
-
jerry311
nagyúr
En ugyanazt a spray-t hasznalnam mint amit a legtomeg mero szondara is.
Es az a hibakod magatol torlodik ha helyreallt, vagy torolni kell kezzel?
A masik meg, hogy ha hatekonysagra panaszkodik, akkor abban benne van a Lambda szonda hiba lehetosege is, vagy a legtomegmero, vagy valami ami elbassza az uzemanyag/levego aranyt, aztan ott jon ki a hiba, amikor nem jo CO ertek jon ki a katalizatorbol. -
elttiL
senior tag
válasz
jerry311 #2051 üzenetére
No, endoszkóppal és egy meghajlított dróttal kihorgásztam. Jobban dobogott a szívem amikor ráakadt és elkezdtem húzni és kijött. Mint amikor beleesett. kint volt. kb 7 mm-es volt a fúrat erősen a reménytelen kategóriába soroltam és mégis összejött.
Feleségem is élőben nézte a noti képernyőn ahogy ráakad és ahogy kihuztam.
-
elttiL
senior tag
Na ez egy kicsit kemény kérdés lesz, ismerős ismerősének a haverja (=én
)
Beleejtett a motorba egy gemkapcsolt. Pillanatnyilag nem tudta kihalászni.
TD motor. 5 letek? endoszkóppal még nem tudtam megnézni, hogy hol a viharban van. Mágnessel próbáltam, de nem kapta fel. (adagoló furatán sikerült beejteni...)
Mi töreténik, ha elindul így a motor? vékony gemkapocs, de azért acél az is. -
gabe_
őstag
Sziasztok
Szívó benzines városi kisautó katalizátorának tisztításával vannak tapasztalataitok?
Működhet, megéri, vagy inkább csere? -
7Sony7
addikt
Üdv. 1.6 tdci, c max. Mi okozhatja azt, hogy 3. - 4. fokozatban teljes gázas gyorsításnál kicsit oldalra rázza a kocsi az elejét, mint amikor nincs kicentírozva a kerék?
-
csabi98
tag
Sziasztok.
Otthoni szerelgetéshez keresek Autodata-hoz hasonló alternatívát.
Létezik szerintetek olyan ami otthoni saját használatra ingyenes?
Akár egy demo verzió is jó amíg lementem a családban lévő kocsikhoz az összes meghúzási nyomatékot,esetleg 1-2rajzot mert igazából ezekre lenne szükségem.
De az sem baj ha tovább is működik mint mondjuk 1
30napos próbaverziós cucc.
Köszönöm,ha esetleg tudnátok valamit javasolni. -
rendon
tag
Sziasztok!
Valaki tudna ajánlani megbízható korrekt autószerelőt, Budapest és vonzáskörében?
-
TheProb
veterán
válasz
molnarpeter #2042 üzenetére
Köszi a tippet, közben találtam emberi áron bypassert. Megpróbálom házilag.
-
TheProb
veterán
Sziasztok!
Van esetleg valakinek Bp-n vagy vonzáskörzetében SGW-s Giulia sw-es bimbizéséhez céleszköze? Ez vagy sgw bypass-t vagy hitelesített diag tool-t jelent. Olajcsere periódust kéne resetelni.
-
attiss66
senior tag
A VW Polo Classic-om 1996 benzines 1.4-es karosszériamunkája kész. Csakhogy van ennek egyéb nyügje is.
Eszi a vizet is. Utána kell töltögetni a víztartályba imitt-amott. De a motor jól húz amúgy, a hangján se lehet különösebbet észre venni. Azt mondja az unokaöcsém, hogy hengerfejtömítési hiba és még plusz el lehet repedve a hengerfej is/állítólag azt szokták hegeszteni is(bár biztos nem ívvel
), vagy valami ilyesmi. Mik lehetnek még, lehet e ezt javítani, árban megéri e, vagy inkább egy bontott motor?
-
bul07
nagyúr
Alany
Ford Focus kombit 2005 gyártás, motor dízel HHDA (1560köbcenti)Pár hete volt olajcsere, le volt véve a cső így a turbó lapátja elérhető volt, megmozgatta a szerelő és lötyögött valamennyire a közép rész, de még nem érte el a turbó falát (szerelő barát szerint nem normális mértékű volt a mozgása)
Ma volt öcsém más miatt egy szerelőnél ahol egy Opelen cseréltek turbót. És a két szerelő elmondása alapján megelőzés gyanánt volt a csere, mert az is lötyögött már, és inkább megelőzték a nagyobb bajt (hogy tud olyat okozni hogy turbó meghalása hogy magával rántja az egész motort)
Akkor már rákerestünk gyorsba és valami olyat találtunk hogy egy felújított turbó 80-90e Ft, új 130e Ft magasságában, csak bontott 40-60e Ft
Kérdés
Mennyire valós ez hogy a turbó hiba viheti magával az egész motort?
Mennyi az esélye egy katasztrofális turbó hibának?
Ha kell egy 20éves kocsira elég mondjuk egy felújított, vagy netán egy bontott turbó? (újat nem tartok indokoltnak, nem kell hogy 10-20évig jó legyen) -
attiss66
senior tag
3 hét alatt kész lettem a VW Polo Classic karosszériamunkájával. Idegileg is kész lettem.
Na, azért nem, csak úgy mondom.
Két csomag 1.6mm-es elektródát használtam fel/50A-en/, meg vagy fél csomag 2.5mm-es elektródát/100A-en/.
Azt mondta a karosszériás haverom, hogy a végén belevágom a kocsi tetejébe a baltát az ívhegesztéses technikától.
Épp ezért nem válogattam be a baltát a szerszámok közé, így nem lett belevágva a tetejébe.
400e Ft-ot spóroltam. De előre mondom, nem vállalok rendelésre ilyen munkát.Ennyi elég vót belőle.
De készen van, szerintem egész jól sikerült. Hegesztések, flexelések, karosszériatömítőzések, rozsdaátalakító lekenések és fáradt olajozások, gittelések, alapozó festések stb .
-
jerry311
nagyúr
válasz
Gézengúz #2031 üzenetére
Szerintem ott jobb minőségű válaszokat kapsz majd:
https://prohardver.hu/tema/garancia_kerdes_3/friss.html -
Gézengúz
addikt
Elállási jog, hogy van autóalkatrészek esetén? Úgy néz ki, hogy ami jött adott webshop-ból gázrugó csomagtartóhoz, meleg időben csak-csak, de hidegben egyértelműen nem emeli ki a csomagtartót.
Ezt a választ kaptam egyelőre, még nem említettem, meg, hogy elállnék.. de azt fontolgatom.
"Maga a termék megfelelő az autóhoz a megküldött adatok alapján.
Valószínű gyári hibás lehet a megvásárolt termék!
Mivel sajnos 10.000 Ft alatti értékű a termék, így erre sajnos nincs kötelező jótállás!
Annyit tudunk felajánlani, hogy nézünk egy másikat, ehhez egy pontos alvázszámra lesz szükségünk, és küldünk Önnek egy kedvezményes ajánlatot rá! "Mondjuk az alvázszámot is elküldtem már két levéllel előtte....
Minden más rendben volt a rendelésben, csak ez nem..
-
attiss66
senior tag
1.5 hete javítom a VW Polo Classic 1.4 benzines 1996-os kocsim karosszériáját. A vezető ülés alatt olyan szinten volt kirohadva, hogy a bal oldali, ajtó melletti sin a levegőben lógott, kis rozsdás pöcök tartotta.
A második szomszéd karosszériás. Azt mondta 3-400e kb a javítási költség, nem éri meg, hogy ő javítsa, merthogy a kocsi kb 200e-et ér. Inkább adjam le bontóba, vagy vastelepre. Van rajta még 1.5 év műszaki. Tehát magam láttam neki a munkának, lakatos szakmával, ívhegesztéssel, trafóval, 2.5 pálca 100A, 1.6-es pálca 50A.
Azt mondta a karosszériás, hogy vagy két hónap mire használható állapotba hozom, de közben lehet belevágom a kocsi tetejébe a baltát.
Ezért a baltát nem válogattam be a szerszámok közé.
Menet közben derülgettek ki a dógok, hogy itt is van még, ott is van még rohadás, tehát nekiálltam a csavarhúzóval és bikából centiről-centire, kilyukadt még jópár helyen.
Az uncsiöcsém kölcsön akarta adni a torbeles hegesztőjét, megvettem hozzá a madzagot, beindította, pár próbahegesztés, oszt lefüstölt a cucc, valami gorilla nevü.
Így maradt a hagyományos trafóval/van vagy 40 kiló/. Ez nem füstöl le.Így néz ki most. A sín alatt 2mm vastag lemez van, a többi helyen a vastelepről hozott bontott motorháztetőből vágtam a lemezeket. Hát nem egyszerű. Eddig 16e forintba van a költség. Ebben benne van a rozsdaátalakító festék és az alvázvédő, most rendeltem még akrilos karosszériatömítőt. Számítás szerint 20e-be lesz az összköltség.
Remélem ezen a héten befejezem, így 2.5 hét meló lenne.
Közben gyűjtögetek egy Audi A4 2.0 benzines vagy TDI kombira vagy 15 évesre, vagy Honda Accord 2.0 benzin 15 év körüli. -
7Sony7
addikt
válasz
MasterMark #2024 üzenetére
Remélem nem kerül rá sor. Két hét múlva lesz időpont.
Amúgy olyan hangja van, mintha szárazon futna a csapágy. -
7Sony7
addikt
Srácok, első kerékcsapágy, ha elkezd búgni, mennyi időm van még a cseréig? 1hét? 1hónap? Mennyire sürgős? Széthullhat, vagy mi lehet vele?
-
Köszi mindenkinek!
Akkor már csak az a kérdés, hogy melyikbe vigyem, de ezt majd a Peugeot topikban megkérdezem.
Sajnos, a Gablini a futómű kopogás okát sem találja 2 éve. -
Szia. Gar miatt vidd abba a szervizbe ahol nem vész el. Szinte mindenhol lesz rossz tapasztalat. Nekem is volt márkaszervizzel rossz tapasztalat. De itt a lényeg az hogy mennyire fontos neked a gar. Ha ez az elsődleges szempont, akkor oda vidd ahol megmarad a gar. Onnantól védve vagy.
B. opció: ha gar nem lényeg akkor vidd oda ahol van tapasztalatod, és még szakik is. -
Sziasztok!
A hetekben el kell végeztetnem a 1.2 Puretech motorban a vezérléscserét.
Mivel kényes motor, kényes művelet, a legjobb helyre akarom vinni.
Vagy mátkaszervízbe viszem, és megmarad a gari, vagy máshova, és akkor bukó.
Szerintetek ezt mennyire merjem márkaszervízre (Gablini M3) bízni?Köszi a tippet!
-
napoleon2323
tag
Sziasztok!
Tudnátok ajánlani leginkább Budapesten, amerikai autókkal foglalkozó szervízt? Ahol az általános szervizelésen kívül akár lakatos munkát is vállalnak.
Volt már párral dolgom, de nem igazán voltam a szolgáltatásaikkal megelégedve..Köszönöm előre is az ajánlatokat!
-
Gézengúz
addikt
Gázrugóból van ajánlottabb márka?
Vagy amik biztosan jók? -
agyhalal
aktív tag
válasz
molnarpeter #1990 üzenetére
Találtam újabb Stabilust, de ahogy nézem, darabja kerülne kb. 24.000 Ft-ba és ennyit nem szeretnék adni érte. Gondoltam, hátha van olyan gyártó, aminek megbízható termékei vannak.
-
zsolti1
csendes tag
válasz
ParmaBoy #2008 üzenetére
Szia
Hidegen amikor beindítom ilyen halk surrogó hangja van , ha benyomom a kuplungot nem hallani majd mikor engedem fel a kulungot és kezd fogni akkor hallani. De tényleg nagyon halkan a szerelő is alig hallotta. Diagnózisa: A nyelestengely csapágy kezdi megadni magát valószínű.
Az autóra mindig is figyeltünk 90ezer km van benne.
Ami bontott váltót láttam azt be nem teszem az autóba , inkább ami benne van javítattnám meg még ha 2-3 szor annyiba kerül is . -
zsolti1
csendes tag
Sziasztok
Segítséget szeretnék kérni .
Egy nissan micra k13 manuális váltójának a javítására tudnátok szakembert ajánlani?
Budapest és környékén elsősorban, de ha csak máshol az sem gond.
Köszönöm. -
jerry311
nagyúr
válasz
bnorci71 #2005 üzenetére
Hat ezaz, barmi lehet.
Szerelő csak van annyira intelligens, hogy nem önt bele tömítő adalékot vizet.
Amilyen szerelokkel talalkoztam... Barmi lehet, sokszor inkabb megcsinalom magam, mert akkor jo lesz, vagy legalabb en, az amator, kurtam el nem egy profi, akinek tudnia kellett volna.
Volt mar, hogy nem akasztottak fel a kipufogot rendesen. Keptelenek voltak kezifeket rendesen beallitani, Hullamos fektarcsa hibara fekfolyadekot csereltek. Mondjuk, ez utobbi az a szerviz volt, amelyik a vezerles cseret is csak kiszamlazta, de nem csinalta meg, szoval lehet meg folyadekot sem csereltek. Futomu gombfej behegesztve lengokarba, mert nem pont az evjarathoz megfelelot rendeltek. Ekszij csere utan sivit mert csuszik = nem sikerult a feszesseget beallitani. Hutofolyadek helyett csapviz, mert az volt. Es ezek mindegyike evtizedek ota fennallo szervizekbol, vagy legalabb ennyi ev tapasztalattal rendelkezo szerelo altal elkovetett dolgok. -
bnorci71
addikt
válasz
jerry311 #2004 üzenetére
hát pontosat sose fogok tudni csak találgatok a meglévő információkból.
Csak azt nem értem egy céges flottás autóba minek öntene bárki bármit én biztos nem fogok jön a tréler hátán a kölcsön autóval és ennyi.
Szerelő csak van annyira intelligens, hogy nem önt bele tömítő adalékot vizet.De az is lehet jöttek haza az Adriáról éjszaka fogyott a hűtőfolyadék és ment bele a csapvíz.
Lényeg most tiszta a rendszer
mert nem tudtam hogy lehetetlen és megcsináltam.
Az autószerelőmet se hibáztatom messze többet töltöttek el vele mint amit kiszámlázott. Ezt a 10x öblítést meg ember nincs aki kifizesse 3napom és 2 délutánom ment el vele. Leenged feltölt felmelegít megvár amíg lehűl ami most nem sok idő egy hideg garázsban egy álló venti segítségével 30-40perc, majd megint feltölt és ismétlés.
Három napig foglalná az emelőt aknát gyakorlatilag a semmiért a műhelyben, mert a tényleges munka ebből 1 kör max 10-15perc már vakon visszadugtam a hűtő alsó csövét és pattintottam vissza a rögzítőt.Ja igen ment vele csak a 2éves 30eKm-es vízpumpát meg is ette.
-
jerry311
nagyúr
válasz
bnorci71 #2003 üzenetére
Lehet valamelyik "csoda" adalék, mert valahol csöpögött picit.
A hűtőfolyadék azért is nem csak víz, hogy meggátolja a korróziót, de másfajta inhibitor kell alu vagy "vas" blokkhoz... Lehet valaki összekeverte valamikor, aztán a jött a szokásos balkáni hozzáállás: jóvanazúgy, hát megy vele. -
bnorci71
addikt
válasz
MasterMark #2001 üzenetére
Passat 2016 2.0Tdi CRLB motorkód
amit tudok a szerviz számlékból
2022.11 hó 126420Km
vezérlés csere+vízpumpa G13 hűtőfolyadék2024.12hó 151773Km
vezérlés csere+vízpumpa, G13 folyadék, kiegyenlítő tartály csere szilikát nélkülire a régit nem lehetett kitakarítani a rozsdás szennyezett hűtőfolyadéktól ,sajna nem kértem el a tartályt és nem néztük meg van-e benne szilikazsák és hogy milyen állapotban. Ekkor 2-3x át lett öblítve talán ecettel is.A kiegyenlítő tartály ezek után is szinte azonnal ilyen lett ez a víz van az "O" jelű kannába a közelit is erről csináltam.
Megjártuk Ausztriát itthon próbából kapott egy benzinszűrőt a tágulási elé de ez ugye mivel az alsó csövön is jön-megy a víz nem sokat ért.
Berágtam vettem egy vákuumos feltöltőt 40L Ioncserélt vizet 10L G12-t és egy tágulási tartályt, 2db Mannol öblítőt 1db Motul öblítőt.Azt értem, hogy ha kiszakad a szilikazsák akkor az útnak indul ,de az ha jól gondolom grnaulátum ez meg itten ami úszik lebeg nem is tudom milyen állag. Ez olyan mintha valamilyen vegyszer veszett volna össze a hűtőfolyadékkal és valami kicsapódott volna. A csövek belsejébe is ilyen sárgás "bevonat" volt.
Hűtőteljesítménnyel nincs gond bár ugye ez most nem nehéz dolog majd +30-ba kiderül.Az autó flottás volt. A gari után az egész flottát egy szerelőhöz hordták.
Új hozzászólás Aktív témák
- Battlefield 6
- Yettel topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- nVidia GeForce GTX 1660 / GTX 1660 Super / GTX 1660Ti (TU116)
- Elektromos cigaretta 🔞
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Lenovo Legion Go: a legsokoldalúbb kézikonzol
- TCL LCD és LED TV-k
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- További aktív témák...
- Magyarországon jártam - saját kép - 40x60 - fém kerettel, prémium poszter fényes fotópapír
- Sencor Mobilklíma (Wifi) sac-mt7049c
- CORSAIR TC100 RELAXED SZÜRKE/FEKETE SZÖVET GAMER SZÉK
- Kisvasút - saját kép - 40x60 - clip kerettel, prémium poszter, fényes fotópapír
- Balatoni álom - saját kép - 40x60 - akrilüveg fotó, keret nélkül, éltartóval
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T450 - i5-5GEN I 8-16GB I 256SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro Max 256GB Graphite -1 ÉV GARANCIA, Kártyafüggetlen, CW90
- Xiaomi Redmi 9 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 3600 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1080 8GB Rampage SHIVA ADATA 600W
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS B550M R7 5700X 32GB DDR4 1TB SSD RX 6800 16GB Zalman i3 NEO Gigabyte 850W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest