Új hozzászólás Aktív témák
-
tom570
aktív tag
Sziasztok!
Köszönöm az eddigi segítséget, de azért még kérdezek, ha nem baj
Ismét egy számomra, nem egyértelmű kereszteződés.
Kaposvár Streith M.-Szent I. utca kereszteződés [kép]
Streith kétirányú utcából csak balra kanyarodhatok.
Elsőbbségadás és kötelező haladási irány balra tábla.
Motorkerékpárral be kell sorolni a képzeletbeli felezővonal mellé és onnan végrehajtani a kanyarodást? -
tom570
aktív tag
Kedves Fórumtársak! Újabb kérdéssel fordulok hozzátok.
A mellékelt képen [Kaposvár Kossuth-48-as Ifjúság] látható egyirányú útról, motorkerékpárral közlekedve, ha jobbra szeretnék fordulni, akkor ráhajthatok/rá kell hajtanom a pirossal kitöltött, ámde kerékpáros nyom jellel ellátott sávra, vagy erre nem lehet és jobbra fordulás esetén elsőbbséget kell adnom az egyenesen haladó kerékpárosoknak? A kerékpárosoknak innen nem lehet jobbra fordulni, csak egyenesen haladhatnak tovább. -
tom570
aktív tag
Sziasztok!
Végül autó fedélzetivel mutatom a számomra kérdéses kereszteződést: [vid]
Kaposvár Damjanich u.-Szalay Fruzsina u. kereszteződés. Damjanich felől érkezve kettő lehetőség is van a Szalayra (ami a kereszteződés után a Damjanich folytatása) balra kanyarodni. Melyik a helyes, akár mindkettő? Motorkerékpárral mindkét esetben a képzeletbeli felező mellé sorolva, balra irányjelzővel?
[kép] [kép] -
tom570
aktív tag
-
Ebből rengeteg konfliktus származik. Kétsávos útra fordulnak be két irányból (tipikus eset: Szépvölgyi út sarok a Daubner előtt).
Sokan úgy gondolják, hogy a jobbra kanyarodók mehetnek a jobb (külső) sávba, a balról érkezők pedig a középsőbe, holott egyértelmű: a jobbra kis ívben kanyarodó bármelyik sávba érkezhet, és elsőbbsége van a balra nagy ívben érkezővel szemben. (Persze csak ha nincs ezzel ellentétes, jelzett forgalmi rend.)
MaCS
-
válasz
#21346560
#1385
üzenetére
Ez egy másik téma, az elsőbbség. Egyéb más szabályozás hiányában a balra kanyarodó járművel elsőbbséget kell adni az úttesten szemből érkező és egyenesen továbbhaladó vagy jobbra bekanyarodó jármű részére. Emiatt nem hogy nem keresztezhetjük egymás útját, hanem elsőbbséget adunk a velünk szemben érkező, jobbra kanyarodónak és majd csak utána kanyarodhatunk be. Olyan esetben, ha egyértelműen látszik a jobbra kanyarodó mozgásából, hogy a jobb szélső sávba fog kanyarodni, megkezdhetjük mi is a balra bekanyarodást a belső sávba.
-
Balra és jobbra kanyarodás esetén is bármelyik sávba érkezhetsz. Lakott területen kívül ezután át kell majd sorolni a jobb szélső sávba, kivéve, ha majd nemsokára balra szeretnél kanyarodni. Lakott területen belül viszont nyugodtan maradhatsz a belső sávban is egészen addig, amíg a mögötted gyorsabban haladót nem akadályozod.
-
tom570
aktív tag
Sziasztok!
Láma kérdés lesz, de teljesen elbizonytalanodtam a válaszban, egy baráttal erről folytatott vitában.
Amikor motorkerékpárral, segédmotoros kerékpárral, kétirányú útról a felezővonal mellől, balra befordulok egyirányú utcába, akkor annak a bal vagy pedig minden esetben a jobb oldalára kell érkezni? Természetesen az esetlegesen ott parkoló autókat figyelembe véve. -
pvt.peter
őstag
válasz
MaCS_70
#1374
üzenetére
Köszi a hozzászólásokat.
Tehát mindenki olyan jelzéseket rak ki amilyet akar és úgy értelmezi, ahogy akarja.
Igen, én sem tudok BKK felfestés létezéséről.
Én is úgy tudtam, hogy az az adott lámpa csak a villamosokra érvényes.Számomra még továbbra is a legnagyobb rejtély a sárga tábla, ami jelzi a belső és külső sávot (illetve a jobbra lekanyarodást), amiből persze nem következik az, hogy a külső sávot csak a BKK használhatja.
Persze ott a felfestés... amire tételezzük fel, hogy teljesen valid és használható jelzés.
Vegyük mellé még az előbbi sárga táblát ami a sávokat jelzi.
Ebből következik a kérdésem: ezek kiegészítik egymást, vagy a tábla felülírja az útburkolaton levő bármilyen feliratot? -
Lassú Víz
addikt
válasz
MaCS_70
#1374
üzenetére
53. § (2) A forgalomirányító fényjelző készülék jelzése a villamosra is irányadó, kivéve, ha a villamosforgalom irányítására külön - fehér fénypontokat mutató - fényjelző készülék működik.
Ennyi. Fénypont másutt nincs említve. Illetve létezik egy Nemzeti Közlekedési Hatóság által 2008-ban jóváhagyott "F.1.-F.2. JELZÉSI ÉS FORGALMI UTASÍTÁS A KÖZÚTI VASUTAK SZÁMÁRA" kiegészítés.
Értem, hogy a Google megtalálja, de ezt honnan a pék f*szából kellene tudnia bárkinek aki nem vezet villamost?!
És egyébként is:
1.1. Az utasítás tartalma
A Jelzési és forgalmi utasítás a közúti vasutak számára – továbbiakban: utasítás – tartalmazza mindazokat a jelzéseket és szabályokat, amelyeket az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól - továbbiakban: KRESZ - vonatkozó szabályain túlmenően alkalmazni kell a közúti vasúti szerelvények üzemeltetésénél.
1.2. Az utasítás hatálya
Az utasítás hatálya kiterjed valamennyi közúti vasúti pályára, villamos kocsiszínre, villamos javítótelepre, valamint a közúti vasutat üzemeltető jogi személy kezelésében lévő saját célú vágányhálózatra.Személyautó, busz nincs benne.
-
Köszi!
Ez szánalmas...
Budapestre külön (ráadásul titkos) közlekedési szabályok vonatkoznának?
Egyébként érdekes a fickó gondolkodása a közlekedésről: szerinte tehát az egyes járművekre a rendeltetésük szerint is különböző szabályok vonatkozhatnak? Azaz külön lámpát kap egy (egyébként semmilyen definiált megkülönböztető jelzést nem viselő) busz csak azért, mert ő közösségileg busz?
Ti találtatok erre utalást a KRESZ-ben?
MaCS
-
válasz
pvt.peter
#1368
üzenetére
Szia!
Két alapvető probléma van a helyzettel. Egyrészt nem létezik a magyar kreszben bkk sáv, innentől fogva nyilván senki nem is tudja miként kell ott közlekednie. Másrészt a jelzőlámpa kizárólag a villamosforgalom, illetve a villamospályán haladó egyéb jármű forgalmának irányítására szolgál. Mivel az említett helyen nincs villamospálya, az alkalmazott lámpa nem is felel meg a jogszabályi háttérnek. Ezeket figyelembe véve nincs mit értelmezni. Sajnos ebben az országban így mennek a dolgok.
-
pvt.peter
őstag
Sziasztok,
Egy kérdés ezzel a videóval kapcsolatban.
A sárga tábla csak azt jelzi, hogy 2 sáv van, a külsőből meg lelehet fordulni.
A videóban arra hivatkozik az illető, hogy BKK felfestés található a külső sávban.
Én úgy tudom, hogy a tábla "erősebb" szabály (amin nincs jelölve a buszsáv), mint a felfestés, vagy ebben az esetben ilyenkor a táblát kiegészíti az útburkolaton a felfestés?
Bocsi az esetleges triviális kérdésért, már régen volt a KRESZ.
-
qqzs
őstag
válasz
#21346560
#1366
üzenetére
A tablakat meg akkor raktak ki amikor fold ut volt es mivel akkor is forgalmas volt oriasi porterheles volt a lakokra. Amikor leaszfaltoztak kintmaradtak a tablak. 2km hosszu szeles aszfalt ut mindket oldalt 5-6 méter szeles zoldsav kocsifelhatokkal, nulla gyalogos forgalom. Elalszol ha 30-al mesz vegig rajta.
-
#21346560
törölt tag
Azt azért nem értem, miért gondolja bárki is, hogy a 30-as tábla viccből van ott, és hogy "nem lehet betartani"!
A 30-as sebesség nem csak a gyalogosok miatt lehet ám szükséges, hanem a hanghatások is mások, zavarhatják az ott lakókat!
Tudom sokszor egyedül vagyok, de én betartom a sebességkorlátozó táblákat, ÁLTALÁBAN nem véletlen szoktak ott lenni!
(most azokról ne beszéljünk, amiket ottfelejtenek a munkások) -
-
qqzs
őstag
Van egy jo hosszu uca amit vagy 10 eve leaszfaltoztak. Nulla gyalogos forgalom , kertvaros, mindenki kocsival jar, tokeltes allapotu szeles utca, két sáv mellett meg van legalabb mindket oldalt egy sav zoldterulet a keritesig, vegig 30-as tabla Evek ota it lakunk meg sosem mertek. Most kijottek es ket harom napig mertek allitolag lakossagi keresre. Kb az osszes itt lakot megbuntettek van akit haromszor is ugyanis szinte lehetet betartani ezt a sebesseget ,kb olyan mintha autopalyan mennel otvennel. Van valami lehetoseg hogy ezeket a tabalakat levegyek es a normal 50km sebesseghatar legyen az utcaba? Mert gondolom nincs semmi lehetoseg ara hogy a bunteteseket felulbiraljak meg akkor se ha csoportosan lepunk fel.
-
válasz
Ablakos
#1352
üzenetére
Szia!
Én úgy látom ezt a helyzetet, hogy ha ebből az irányból balra kanyarodsz, akkor nem kerülsz elsőbbségi viszonyba azokkal a járművekkel, akik a szemközti oldalon a külön kialakított sávból kanyarodnak ki a külső fóti útra. Elsőbbségi viszony akkor alakulna ki, ha közvetlen szemből kanyarodnának a járművek jobbra. Így viszont a jobbra kanyarodó járművezető csak a külső fóti úton érkezőkkel kerül elsőbbségi viszonyba. Ezen okok miatt, ha működnek a lámpák, ha nem, balra kanyarodva csak a szemből érkezőnek kell elsőbbséget adni.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
#21346560
#1356
üzenetére
Ez nem egy kereszteződés, hanem öt. De várjuk meg mit írnak a többiek. Pl. Lauda válaszaival legalább 95%-ban egyet szoktam érteni, és lehet, hogy a maradékban is neki van igaza, csak nincs aki eldöntse

https://www.google.hu/maps/@47.5761272,19.1431932,50m/data=!3m1!1e3 -
Lassú Víz
addikt
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Ablakos
#1352
üzenetére
Képzeld el úgy, hogy ez több kereszteződés. Akkor kerülsz elsőbbségi viszonyba a jobbra fordulóval amikor már rajta vagy a védett úton. Ugyanez pepitában a Külső Fóti útról jobbra lehajtók esete. Bár a Külső Fóti út stop táblával védett, és ha nincs az a kis elválasztó bizbasz, akkor onnan jobbra kanyarodónak mindenkivel szemben elsőbbsége lenne akivel szemben ez felmerül. Mégis van egy elsőbbségadás kötelező táblája, és ha te egyenesen akarsz menni a stop tábla felől, ő meg jobbra fordul jobbról, akkor a kereszteződést követő "újabb kereszteződésben" megfordul az elsőbbségi sorrend.
Ettől függetlenül figyelni kell a másikra, és ha látszik rajta, hogy nem így gondolja, akkor jobb lemondani az elsőbbségedről, mint utána várni a rendőrt, küzdeni a biztosítóval, és lakatoltatni az autót.
-
Ablakos
addikt

A következő helyszínen balra nagy ívben szeretnék (teli zöld) kanyarodni. A "szemből" kis ívben kanyarodó járművek nem lámpával, hanem csak elsőbbségadás táblával találkoznak.
Ilyenkor mi is az áthaladási sorrend?
https://goo.gl/maps/zzixGeJoe2diUxct5 -
válasz
Krogoth
#1348
üzenetére
Szia!
Az említett helyszínen az autósok közlekedésére szolgáló felület az úttest, a kerékpárút pedig a kerékpáros közlekedés céljára elkülönített út.
A 83/2004. (VI. 4.) GKM rendelet szerint:
5.1. A jelzőtáblákat - az 5.2-5.4. pontokban említett kivételekkel - az úttest mellett, a menetirány szerinti jobb oldalon kell elhelyezni. (a kivételek között nincs az említett jelzőtábla)
Ezen okokból kifolyólag a szóban forgó elsőbbségadás kötelező jelzőtábla csak a kerékpárúton közlekedőkre vonatkozik.
-
Krogoth
senior tag
Üdv.
Alábbi helyszínnel kapcsolatban lenne egy kérdésem. Ugye ez egy 30as övezet, viszont van egy macisajt. Ez csak a biciklisekre vonatkozik vagy az autósokra is?
Köszönöm
-
-
#82935552
törölt tag
Sziasztok!
Engem egy olyan kérdés foglalkoztat, illetve egy olyan helyzet zavart meg, hogy kicsiny kis városunkban az egyik útszakaszon 40-es sebessék korlátozás van érvényben, ez a tábla a következő kereszteződésig feloldótáblával feloldásra nem kerül, így legjobb tudomásom szerint a kereszteződés feloldja a 40-es sebesség korlátozást, továbbá a kereszteződés után sehol sincs kihelyezve egy 40-es tábla sem, ami a sebességkorlátozás újbóli hatályba lépését jelentené, azonban a kereszteződéstől pár száz méterre van egy 40-es sebességkorlátozást feloldó tábla.
Én ezidáig mindig úgy cselekedtem, hogy a kereszteződéstől 40-es tempóról átváltottam 50-es tempóra, hiszen biztos voltam abban, hogy helyesen járok el, azonban a napokban elbizonytalanodtam. Így az lenne a kérdésem, hogy ti hogy tudjátok, hogy egy ilyen helyzetben mi a helyes, a kereszteződés így is - úgy is feloldja a 40-es táblát (az kimaradt, hogy nem övezet), vagy csak a tábla fogja?
-
Sziasztok.
Ha egy 50 ccm-s robogón a jobb oldali index se elöl, se hátul nem működik, akkor részt vehetek úgy a forgalomban, ha a karomat használom irányjelzésre?
(égők jók, biztosíték jó, egyik napról a másikra nem működik)
Természetesen el fogom vinni szerelőhöz. -
-
qqzs
őstag
Lehetne tilto tabla egy ut elejen mondjuk tavolsag jelzessel? Mert anelkul ugye az egesz mellekutra vonatkozik.
Itt a gond az hogy valamiert , de tenyleg nem tudom elkepzelni az osszes oktato ezt jatsza tanítványaival ami nem keves egy megyeszekhelyen. Emiatt veszelyes helyzetet idezve elo ugyanis ez egy y elagazas ahol balra elkanyaridikna fout es jobra kb 30 fokban a mellek ut. Tanulovezeto lekanyarodik és elkezd megfordulni tanulovezetosen ezzel megállítják a masik lefordulni akarot, aki igy kilog a főútra ahol lenduletbol jon a mogotte jovo. Ne adj isten meg az is le akar fordilni akkor mar kint megall a fouton. A mogotte jovo ezt megunja vagy lenduletbol elozni kezdi a torlodast. De mivel jobbra figyel elnezi a balra kanyarodo foutat ahol jonnek szembe. Emiatt mar tobbszor fordult elo balasetveszelyes helyzet. Es egyszer elutottek egy buszra varakozot a keresztezodessel szemben levo buszmegalloba. Vagy nemreg a megallni kenyszerulobe mentek bele. Plusz a kihajtani akaro nem latja a forgalmat a torlodas miatt. De bamba vezetok meg igyekeznek kifele hogy a torlodas feloszlassak bele a veszelybe.
En mar tobb oktatotol megkerdeztem hogy miert nem hajtanak lejebb a mellekutcaban es ott fordulbak meg. Semmi ertelmeset nem mondtak. Azota is ez megy. -
qqzs
őstag
Sziasztok. Kis ívben jobbra fordulva mellék útra, őt meteren belül szabályos megfordulni es visszajönni a főútra? Kb 10 meterre egy bicikli ut is keresztezi a mellekutat.
-
Akkor én is rosszul emlékeztem erre a szabályra!

Város belterületén 2x2 sávos úton ha a belsőben jönnek, akkor én simán ki szoktam kanyarodni a külső sávba...
-
Lassú Víz
addikt
Előrebocsájtom, hogy amit a többiek az elsőbbségi szabályokról írtak, az úgy van. De
az alapsztorit is elolvasva, a két hülye - egy pár tipikus esete volt. Az ilyen vezetőknek láttatlanban is azt üzenem, hogy egy autóval hátrébb állni a lámpánál sokkal kisebb időveszteség mint megvárni a helyszínelő rendőrt.Nem csak KRESZ kérdés, de gondolatilag felvetődik bennem az ügy kapcsán az irányjelzők helyes használata, a sebesség megfelelő megválasztása, és a deffenzív vezetés úgy általában. Teljesen hasonló forgalmi rend van a 11-es út Pünkösdfürdő utca kereszteződésében. 20 év alatt soha nem kerültem hasonló vitába, és a farkam sem lett kisebb attól, hogy a benzinkútról kihajtó mögé soroltam be.
-
válasz
Lassú Víz
#1324
üzenetére
Bocs, pontatlanul fogalmaztam: a szöveges kiegészítő táblákról van szó, amelyek értelmezéséhez nyelvismeret szükséges. Egy külföldi nem kerülhet olyan helyzetbe, hogy a nemzetközi KRESZ-táblák értelmezésén felül a helyi nyelvet is meg kelljen tanulniuk, mert a tábla csak azzal együtt ad helyes üzenetet.
MaCS
-
A hivatalos értelmezés:
A parkoló munkanapokon (ami sajátos módon szombatra is eshet, no comment) 7-17 óráig működik, ezen kívül csak az engedélyeseknek.Csakhogy van itt egy komoly probléma: a kiegészítő táblát nem kell tudni elolvasni, értelmezni, így a fő táblának a kiegészítő tábla nélkül is hatályosnak kell lennie. (A kiegészítő tábla tehát szigorítást nem, csak enyhítést tartalmazhat.) Ez pedig, ahogy Lauda is írja, simán csak annyit jelent, hogy parkoló.
MaCS
-
Szia!
A közúti forgalom szabályozásához csak a közúti közlekedés szabályaiban szereplő jelzőtáblák alkalmazhatók, emiatt a legfelső kiegészítő tábla figyelmen kívül hagyható, a kivéve engedéllyel ebben a formában nem értelmezhető, emiatt ez egy várakozóhely a nyíllal jelölt irányban.
-
user26
senior tag
Sziasztok!
Elnézést a kérdésért, de ezt valaki értelmezné nekem.
Köszi.
-
Lassú Víz
addikt
Azért nincs messze tőle, és az sem lenne egyedülálló, hogy a lámpa a kereszteződés túloldalán kerül elhelyezésre. Szerintem ezt rendesen kellett volna megcsinálni, és sehol máshol nem láttam még ilyet. Az az átkelőhely annak a csomópontnak a része, annál is inkább, mert még az első autó sem tud a kereszteződésből kihajtani tilos jelzés mellett.
Lehet, meg lehet magyarázni, hogy szabályszerű, de arról soha nem fogsz meggyőzni, hogy ésszerű is, és jobb mint még két lámpával kiegészítve a teljes kereszteződéses megoldás.
-
Lassú Víz
addikt
Ehhez kapcsolódva innen szeretnék gratulálni a Szendehelyen elhelyezett jelzőlámpa tervezőjének.
-
válasz
Ablakos
#1313
üzenetére
Az a kereszteződés akkor nem felel meg a 41/2003. (VI. 20.) GKM rendeleta forgalomirányító jelzőlámpák követelményeiről, tervezési, telepítési és üzemeltetési előírásairól szóló rendeletnek.
4.1. Ahol a járműforgalom irányítására fényjelző készüléket helyeztek el, minden - más forgalmi irányt keresztező - jármű és gyalogos irányt fényjelző készülékkel kell irányítani. Az olyan úton azonban, ahol a jobbra (vagy balra) kis ívű bekanyarodás céljára a többi forgalmi sávtól járdaszigettel elkülönített forgalmi sáv vagy járdaszigettel elkülönített kanyarodósáv áll rendelkezésre, a kis ívben bekanyarodó jármű irányítására - továbbá az esetlegesen általa keresztezett (a járdáról a járdaszigetre átvezető) kijelölt gyalogos-átkelőhely irányítására - a fényjelző készülék elhelyezése mellőzhető.
-
-
Ablakos
addikt
Újpesten találkoztam az Árpád utat keresztező mellékutcából balra nagyívben kikanyarodva szemből egyenesen érkező járművel. A mellékutca csak balra-jobbra nyilas lámpával volt ellátva.
Meglepett, mert úgy tudtam nyilas lámpánál csak gyalogosra kell számítani.Téves ez a feltételezés?
-
MZsoltee
veterán
A felhajtóról visszafordított a rendőr az autópályára menetíránnyal szemben. Le volt rakva pár bólya a szembejövőknek (menetirány szerint helyesen közlekedőknek). Megálltam és megkérdeztem meddig menjek szembe. Erre értetlenül válaszolta, hogy a lehajtón forduljak le. Ez ugy az autópályán történő megfordulást jelenti megint, amit rendőri felszólítás nélkül nem tehetek meg.
Ő ugye csak egyszer fordított szembe a menetiránnyal, vissza csak a kérdésemre válaszul. -
MZsoltee
veterán
Meddig kell, mikor szabad lehajtani az autópályáról, ha a rendőr megfordít az autópályán?
Mennyivel szabad menni?
Mai történet az M6-oson egy balesetnél
-
#21346560
törölt tag
No ez lenne az igazi szőrszálhasogatás, ha nem lennél egyértelműen csak troll, vagy nagyon ostoba.
Gondolkodtam, hogy elmagyarázzam-e, hogy miért, vagy csak szopatsz, de tudod mit?! Elmagyarázom!Addig nem beszélhetünk kanyarodó járműről, amíg az egyenesen halad, csak jelzi a szándékot az irányváltásra, tehát ha a kereszteződés előtt akar átmenni az autó előtt a gyalogos, akkor az még ugyebár egyenesen haladó jármű...
Köszönöm, hogy szereztél pár vidám percet így estére, nagyon kedvelem az ilyen okoskodó embereket, akik mindig mindent meg akarnak magyarázni - persze úgy, ahogy az az ő szemszögükből helyes.
További szép estét kívánok!

Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen processzort vegyek?
- Prohardver app (nem hivatalos)
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Goddess of Victory:Nikke
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen pendrive-ot vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Mercedes topic
- OLED TV topic
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy S21 Ultra / 12/256GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
- REFURBISHED - Lenovo ThinkPad 40AC Thunderbolt 3 Dock
- BESZÁMÍTÁS! HUAWEI MateBook 14 üzleti notebook - i5 1135G7 16GB DDR4 512GB SSD Intel Iris Xe IGP W11
- HIBÁTLAN iPhone 13 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3687, 100% Akkumulátor
- Telenor 5G Indoor WiFi Router (FA7550) + töltő
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő





Ő ugye csak egyszer fordított szembe a menetiránnyal, vissza csak a kérdésemre válaszul.

