-
Fototrend
> > > F1 klub by Oliverda < < <
Új hozzászólás Aktív témák
-
Oliverda
félisten
Szvsz Ham ezt már csak akkor bukja el, ha:
- Technikai hiba miatt kiesik vagy emiatt komolyan visszaesik az autó teljesítménye
- Ütközik és emiatt kiesik vagy túlságosan visszaesik
Sok újat mondtam, ugye?
-
Oliverda
félisten
Stílustanulmány: Miért van előnyben Hamilton a versenyeken?
„Amikor Lewis a McLarennél először tesztelt egy F1-es autót, a nyomvonalából láthattuk, hogy sokkal instabilabb volt az autója a fékezéskor és a kanyarok bejáratánál – tényleg nagyon sokkal. Olyannyira, hogy az akkori két versenyzőnk (Räikkönen és Montoya) igencsak elégedetlen lett volna vele, miután visszatérnek a garázsba. De Lewis meg sem említette. Ezért próbáltuk kihúzni belőle, és megkérdeztük, hogy viselkedik az autó a féktávon és a kanyarodásnál. És ő csak annyit válaszolt: remekül” – mondta Lowe.
Szvsz ha az idei autó nem úgy menne mint kés a vajban, akkor már pár versennyel ezelőtt eldőlt volna az egyéni cím.
Mike: Szerencse hogy nem a ruha teszi...
-
Oliverda
félisten
-
Oliverda
félisten
-
Oliverda
félisten
Én annyira nem vagyok érte oda. Mondjuk az idei ritka ronda lett minden téren.
És ha már nosztalgia:
„Egy világbajnoki cím megnyerése után sokan mondhatják, a rajtrács legjobb autója segített. Két elsőség esetén már nagyszerű sikerről beszélnek. Ha háromszor nyernék, akkor már nagy nevekkel kerülnék egy csoportba. Mindenkire emlékeznek a szurkolók, akik háromszor vagy még többször lettek világbajnokok” – mondta a McLaren-Mercedes szerzeménye a Daily Mailnek.
„Valószínűleg még a nagymamám is megérti, hogy mennyivel nagyobb érzés két csapat tagjaként sikert aratni. Ezért is terveztem, hogy csapatot cserélek, függetlenül attól, hogy milyen jó eredményeket érek el a Renault-val. Ráadásul sikerült az álmom, s a McLarenhez igazolhattam” – érvelt Alonso.
-
Oliverda
félisten
válasz
FireKeeper #1871 üzenetére
Kizárt. A tesztpilóták vezették. Rendszerellenőrzéshez nem kell túl nagy rutin.
-
Oliverda
félisten
válasz
IreN!CuS #1858 üzenetére
Abu Dhabiban Eddig kétszer (2009, 2012) esett ki vezető helyről technikai hiba miatt. 2010-ben második lett, 2011-ben győzött, tavaly viszont nem volt túl jó versenye. Egy szóval szerintem vagy kiesik, vagy megnyeri.
tkesy:
Az Autosport bennfentesekre hivatkozva azt írja, Prodromou eddigi munkájával máris komolyabb eredményeket ért el a csapatnál, melynek első gyümölcseit a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon egy átfogó fejlesztési csomagban láthatjuk majd. Ezen újítások már a 2015-ös előkészületek jegyében készültek.
-
Oliverda
félisten
"Életem legjobb döntése volt, hogy elhagytam a McLarent. Ha Hamilton is elgondolkodik ezen, akkor nem látom az okát, miért kellene azt mondanom, hogy (a távozása) nem lehetséges. A McLaren egy nagyszerű csapat, de utoljára 2008-ban nyertek világbajnokságot, azt is a verseny utolsó kanyarjában. Ha azt a címet nem számítjuk, régre kell visszamennünk ahhoz, hogy találjunk még egyet"; - árulta el a bajnoki tabella jelenlegi éllovasa.
Az utolsó mondata legalább még ma is biztosan megállja a helyét.
Na, ha netán 2-3 éven belül vb lenne, akkor élete legjobb döntésének fogja tartani, hogy visszament.
-
Oliverda
félisten
Hamilton Austinban nemcsak idei 10. futamgyőzelmének örülhetett, hanem annak is, hogy utolérte Fernando Alonsót (jelenleg mindketten 32. F1-es diadalnál tartanak), azaz az örökranglista ötödik helyére állt (értelemszerűen a spanyollal közösen foglalja el ezt a pozíciót). Ezen a listán egyébként csak Michael Schumacher, Alain Prost, Ayrton Senna és Sebastian Vettel előzi meg a jelenlegi listavezetőt. „Hatalmas megtiszteltetés, hogy ott lehetek a legnagyobbak között! Továbbá rendkívül büszke vagyok arra, hogy én szereztem a legtöbb futamgyőzelmet a brit versenyezők közül!”
„Ezt elsősorban az autómnak köszönhetem, ha az nincs, nem tudtam volna ilyen gyorsan elérni ezt a számot. A csapat remek munkát végzett; mindig egy ilyen autóról álmodtam, és most megkaptam! Ez életem legjobb éve és ez eddigi pályafutásom legjobb szezonja. Nagyszerű teljesítményt nyújtunk és én is következetesen versenyzem, a csapatban pedig mindenki nagyon-nagyon keményen dolgozik” – folytatja Hamilton, aki a hétvégén Nigel Mansell rekordját döntötte meg – eddig ő vezette a brit Forma-1-es versenyzők győzelmi listáját.
-
Oliverda
félisten
A ponttáblázat jelen állása szerint a brit világbajnok a számára legkedvezőbb esetben is csak 49 egységnyi előnnyel érkezhet meg Abu-Dzabiba, ami az idén érvénybe léptetett duplapontos szabály miatt kevés lenne az interlagosi bajnokavatáshoz: a szezonzárón ugyanis egy ponttal többet lehet szerezni a győzelemmel.
A legszélsőségesebb esetben tehát még az is előfordulhatna, hogy Hamilton 11 győzelme ellenére végül elbukja a szezont: ha az utolsó futamon nullázna, csapattársa pedig nyerne, Rosberget öt győzelemmel koronáznák bajnokká.
.
.
A Mercedes sportigazgatója azt azonban elismerte, hogy a jelenlegi rendszer kissé zavarba ejtő helyzetet is eredményezhet. „Nem félek, de úgy vélem, az utolsó verseny a duplapontokkal árnyékot vethet az egész szezonra” – idézte az osztrák szakembert a Crash.net. -
Oliverda
félisten
Úgy fest Börninek bejött a számítása a duplapontos utolsó futammal, mert így hétvégén még biztosan nem lesz meg a vb. Már várom az önigazolását éltető nyilatkozatokat, illetve azt, hogy ez jövőre is így lesz, hisz ugye idén milyen jól jött. Már csak az hiányzik, hogy a következő futamon kiessen Rosberg és nyerjen Hamilton, majd Abu Dhabiban ugyanez pepitában, mert akkor 100 évre előre leszerződik az arabokkal tripla pontokra.
-
Oliverda
félisten
-
Oliverda
félisten
Távozik a McLarentől Sam Michael
Akkor mostantól lassan újra elkezdhetnek versenyeket nyerni.
-
Oliverda
félisten
válasz
Motion_Blur #1782 üzenetére
Nem akarom tudni, hogy ezekért mennyit tesz zsebre.
-
Oliverda
félisten
Volt egy kisebb trololo para, ezért inkább megváltoztattuk a topik URL-jét illetve nevét.
-
Oliverda
félisten
Akkor a pontrendszernek is változnia kell, mert 3 csapattal ki lehet majd tölteni a pontszerző helyeket.
Elsőre jól hangzik, de így a végére marad 5 csapat, mert a következő kihulló a Lotus lesz, utána pedig jön a Force India, és majd marad a Ferrari, McLaren, RB, Mercedes és a Toro Rosso vagy a Williams. Szép új jövő...
-
Oliverda
félisten
Ha jól vettem ki, akkor nem az ütközés volt a gond, hanem a lassulás mértéke. Utóbbi válthatta ki a sérülést.
-
Oliverda
félisten
válasz
IreN!CuS #1763 üzenetére
A 100 sem kevés, ha olyasmi tempóval csapnak el egy bírót attól az még bekrepálhat, vagy legalábbis a súlyos sérülések esélye még megvan.
Mike: Ezt egy zárt kocsival sem úszta volna meg. A bukócső is rommá tört, pedig az erősebb mint bármilyen plexi vagy üvegszerű cucc. A zárt kocsi csak a Massa-féle esetek ellen érne valamit, amúgy pedig túl radikális lenne. Remélem nem vezetik be, bár azzal lehetne verni az asztalt, hogy mennyit tesznek a biztonságért, miközben sokkal egyszerűbb és nyilvánvaló lépések elmaradnak/tak.
-
Oliverda
félisten
válasz
FireKeeper #1760 üzenetére
Ja, a pályabíróknak nagy mákjuk volt, de ahogy már szó volt róla, Bianchi sem a lehető legszerencsétlenebben járt. Jó eséllyel ott marad volna a foga, ha egyenesen becsúszik a gép alá, vagy ha nem lenne lecsapott a cucc segge. Gondolom a bukócsővel való kontakt dobta fel az emelőt.
Simán be kell vezetni, hogyha munkagép, akkor SC. Bár ha ott nem egy daru lett volna hanem épp egy vagy két munkás, akkor azok már nem lennének az élők soraiban. Ezen szigorítani kell, nincs mese. A versenyeknek alapvetően amúgy sem tesz rosszat az SC, persze nem az esőben való felesleges körözgetésre gondolok.
-
Oliverda
félisten
-
Oliverda
félisten
válasz
Motion_Blur #1747 üzenetére
Nyilván azért, mert Alonsoval megegyeztek abban, hogy csak azután jelentkezik be Vettel érkezését, miután ő bejelentette, hogy hol folytatja. Szerintem az már napok óta tuti, hogy ő nem marad ott.
-
Oliverda
félisten
„Évek óta mondjuk, a munkagépeknek nincs helyük a pályán”
A biztonság mellett kardoskodva az aszfaltozott bukóterek és az erősen butított komponensek mellett nem volt annyi eszük, hogy kötelezővé tegyék az SC-t, ha a gumifalon belülre érkezik egy munkagép. Ez az eset bizony az FIA sara. Remélem nem marad el a felelősségre vonás, bár ez sajnos már vajmi keveset fog segíteni Bianchin.
-
Oliverda
félisten
Itt az ideje, hogy csárlivájting beadja a lemondását. Ész nélkül aszfaltozzák a bukótereket, miközben kritikus helyzetekben nem küldik be az SC-t. Pusztán mázli, hogy eddig nem történt hasonló eset. Vagyis történt, csak komoly sérülés nem lett belőle. Pl.: [link]
-
Oliverda
félisten
Motion kezdheti előkaparni a szekrény aljából a ferkás pólókat.
-
Oliverda
félisten
válasz
TESCO-Zsömle #1730 üzenetére
Szerintem az hülyeség. Pláne ha Alonso lelép.
-
Oliverda
félisten
Alonso egyre közelebb a Ferraritól való távozáshoz?
A legvalószínűbb a McLaren, már csak az a kérdés, hogy kinek a helyére. Én inkább Button helyett tenném be. Magnussen szerintem nem fut annyira rossz szezont ahhoz képest hogy újonc, Button viszont már erősen a pályafutása végén jár. Esetleg Az RB-nél nem tudom elképzelni Marko és az egész programjuk miatt.
A helyére nyilván Bianchi a legnagyobb esélyes. Hülkenberg megint topcsapat ülés nélkül marad...
-
Oliverda
félisten
Szép kis szopóágon van túl LH, ami még Monacóban kezdődött:
Monaco: Rosberg hibája miatt nem volt sansza a polera, végül 2.
Montreal: elfékezés az időmérőn, a futamon technikai hiba miatt kiáll
Spielberg: megpördül az időmérőn, végül 9. rajthelyről a 2.-ra jön fel
Silverstone: a gyorsan száradó pálya miatt csak a 6. helyről rajtól, végül Rosberg kiállása után 1.
Hockenheim: fékhiba miatt a tök utolsó helyről rajtolva végül a 3.
Hungaroring: leég a cucc alatta qualin, de a boxból rajtolva 3.
Spa: fékproblémák a qualin, utána a defekt Rosberg miatt, kiáll -
Oliverda
félisten
válasz
FireKeeper #1708 üzenetére
Az elvileg lehet: [link]
-
Oliverda
félisten
-
Oliverda
félisten
-
Oliverda
félisten
-
Oliverda
félisten
És kit raknak a helyére? Sato-t?
Mindenáron top pilótát akarnak, de jelen állás szerint ilyet csak abban a nem túl valószínű esetben kaphatnak, ha:
- A Mercinél valami bődületes balhé lesz és Hamilton visszamegy
- Vettel rájön, hogy lejárt az ideje az RB-nél és átmegy
- Valahogy megszerzik Ricciardot
Még esetleg Hülkenberg lehetne egy jó opció, de mintha őt már kihúzták volna a listáról. Grosjean szvsz nem lenne túl nagy előrelépés, de mivel Boullier pártfogolja, ezért sanszos, hogy végül őt fogja valahogy betuszkolni a honfitársa. Amúgy szvsz még Bianchi lenne a legjobb lehetőségük, de ugye ő meg Ferrari védenc...
-
Oliverda
félisten
Szerintem annyira volt szándékos mint a monacoi eset. Úgy lehetett vele, hogy kockáztat, mert ha nem jön be, még akkor is Hamilton húzza a rövidebbet, ergo a végén mindenképpen jól jön ki belőle.
Ha pedig nem lenne jó a wheel to wheel csatákban, akkor már Bahreinben is összecsattantak volna. Ott még szorosabb volt mint itt.
-
Oliverda
félisten
Ez a VB így elúszik Hamiltonnak, hacsak nem kezd el ő is piszkosabb eszközökhöz nyúlni. Meg kell hagyni Rosberg ügyesen csinálja, mondjuk volt kitől tanulnia.
Akkor fordulhat a kocka, ha most emiatt egy kicsit akarva-akaratlanul is, de veszít a csapat támogatásából. Ezt a sima kettős győzelmet most miatta bukta el a Merci.
-
Oliverda
félisten
-
Oliverda
félisten
Meg lesz az ötödik?
-
Oliverda
félisten
Miért nem jött a biztonsági autó?
Következetességből ismét jelesre vizsgáztak. Amúgy szerintem az első három nem változott volna. Talán nagyobb eséllyel nyomta volna le Bottast Hamilton, bár a Williams épp ott volt a leggyorsabb ahol LH előzni tudott.
-
Oliverda
félisten
Még hogy manapság nem szikráznak úgy az autók mint régen.
-
Oliverda
félisten
A brazilok buknak, a németek nyernek. Ez egy ilyen július.
Még 2 vagy 3 verseny, és meglesz az első Bottas win.
-
Oliverda
félisten
Bottas megnyeri?
-
Oliverda
félisten
Hamilton első kerekei interferálnak a német pályákkal: [link] (gyuszimentes verzió)
-
Oliverda
félisten
Azt hallottátok, hogy Rosbergnek le kellett kaparnia a VB bajnoki trófeát a sisakjáról, mert kiderült, hogy nem is német?
-
Oliverda
félisten
Itt szerintem már csak akkor lesz rend, ha teljesen eltűnik a mostani vezetés. Börni a hülye pályáival, Csárli az agyonszabályzott, agyonbiztosított versenyekkel, és a többi. Nagyon érik már a teljes vezérkar csere.
-
Oliverda
félisten
"Ez valamilyen szinten az inkompetenciánkat mutatja, és azt, hogy képtelenek vagyunk megteremteni a sportág stabilitását és tisztaságát."
FIA = inkompetencia
Vajon mikor egyeznek meg abban, hogy idény közben nem tiltogatnak be hónapok óta alkalmazott cuccokat?
-
Oliverda
félisten
válasz
Oliverda #1568 üzenetére
„A Williams FW36 a mezőny leghatékonyabb autója. A kilenc időmérő edzés közül négyen (Ausztrália, Malajzia, Monaco és Ausztria), valamint a kilenc versenyből haton (Malajzia, Bahrein, Spanyolország, Kanada, Ausztria és Anglia) az övék volt a legmagasabb végsebesség. Időnként jelentős különbséggel. Az autó emellett jó a féktávokon is” – állapítják meg a németek.
Tehát Spa vagy Monza
-
Oliverda
félisten
Ahol nem lehet elhagyni négy kerékkel a pályát, oda miért nem tesznek egy fél méter széles műfű csíkot közvetlenül a kerékvető után? Lehet hatékonyabb lenne mint a cirkuszolás meg a büntetgetés.
-
Oliverda
félisten
Massa azért elég keményen melózik, hogy még véletlenül se vívja ki az emberek szimpátiáját.
„Mindenki nagyon lassan ment a bemelegítő körön. Megálltunk a pályán, és a kuplungom nagyon felmelegedett, ezért nem működött. Elkezdtem nyomogatni a kuplungot, de bekapcsolt a lefulladásgátló, így utolsónak csúsztam vissza” – indokolta rossz rajtját Massa.
Ha mindenki nagyon lassan ment, akkor miért csak ő nem volt képes normálisan rajtolni? Brazil átok?
Rendszeresen másra keni a hibákat...
-
Oliverda
félisten
Ja, hogy konyha. Én a konyakra asszociáltam, de bármennyire is kerestem, csak martinit találtam a képen.
Alonso egy alapvetően gyengébb és sérült(?) technikával, illetve kopottabb gumikkal elég jól tartotta. Vettelnek illett volna hamarabb elmenni, de nézői szempontból (is
) jó volt, hogy csak sokadjára jött össze.
-
Oliverda
félisten
Hamilton poleból nem tud Brit nagydíjat nyerni... még szerencse, hogy ez tegnap eszébe jutott, és inkább megszakította a körét.
Mike: Mi az a "konya"?
-
Oliverda
félisten
válasz
Frenky89 #1572 üzenetére
Mert az túl egyszerű lenne.
"Most viszont kiderült, hogy ha kettéosztjuk a kipufogót, nagyobb lesz a hangerő."
Ezek tényleg ennyire hülyék, vagy csak játsszák?
-
Oliverda
félisten
-
Oliverda
félisten
Szvsz Spa vagy Monza behúzható lesz a Williamsnek.
-
Oliverda
félisten
„A futamok során a pszichológia is nagy szerepet játszik, de ez minden sportágban így van. Michael Schumacher nagyon jó volt a pszichológiai hadviselésekben. Ezáltal érdekes tapasztalatokra tettem szert, amiből most is sokat meríthetek. Köztem és Lewis között azonban még nincs szó mentális hadviselésről. Egyelőre a pályán vívjuk meg a meccseinket.”
-
Oliverda
félisten
-
Oliverda
félisten
A komoly fejlesztés:
-
Oliverda
félisten
Lauda szerint Ricciardo ilyen tekintetben előnyt élvez azáltal, hogy csak most került a csapatba. „Tudom, hogy Vettel a diffúzor köré épülő autóival az elmúlt években kialakított egy vezetési stratégiát, amellyel gyorsabb volt, mint bárki más. Most viszont jött Ricciardo, aki még sosem ült a Red Bullban, és csak a mostani autót ismeri. Beül, és egyszerűen csak vezeti” – magyarázza az osztrák.
2012 első felében is vergődött, amíg nem volt fent a coanda kipufogó. Befújt diffúzor nélkül egyelőre nem akar menni a szekér...
-
Oliverda
félisten
Új Merci orr:
A régi:
-
Oliverda
félisten
F.A.: Mi már 2015-re összpontosítunk.
-
Oliverda
félisten
Vicc, hogy egy ilyen szinten komplex motort meg tudnak csinálni, de arra nincs ötlet, hogy a hang élvezhető legyen. Mondjuk ameddig ilyen olajkályha kémény átmérőjű a kipufogó, addig szvsz nem fog jobban szólni. Talán a turbó után ketté kellett volna választani két szűkebb csőre, de ez csak egy amatőr tipp.
-
Oliverda
félisten
Nem lehet lemásolni a Mercedes trükkös megoldását?
Na majd a Honda lemásolja.
Új hozzászólás Aktív témák
- PS Plus előfizetések kedvező áron
- Bomba ár! Acer Travelmate P214-53 - i5-1135G7 I 8GB I 512SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia
- Samsung Galaxy Z Flip 5 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Lenovo ThinkPad L14 G2 i5-1135G7 16GB 256GB 14" FHD 1 év garancia
- HIBÁTLAN iPhone 14 128GB Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3236
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest