-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
footy
addikt
válasz kovacsroli #279870 üzenetére
Vegyszerest ne!
Vagy sima olajcsere, vagy valtooblites olajjal. (adalek nelkul)En sima olajcseret csinaltattam a Cactuson 62e km-nel es megszunt az enyhe rantas visszavaltaskor.
#279907Alusky
Az olajcsere es a valtooblites ket kulon dolog.
- Cserenel az olaj haramada-fele jon ki.
- A valtooblitesnel rakotik a cserelogepet es emelve jaro motornal vegigkapcsoljak az osszes fokozatot.[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz radi8tor #279582 üzenetére
A Topgear bedobta 2 honapja. Erdekes megoldasok vannak benne, szurkolok nekik, de ketlem hogy eljut a tomegtermelesig.
-
footy
addikt
válasz tboy93 #279121 üzenetére
Biztos hogy nem szarabb mint a Picassoban
Eleg sok mindent kell bontani es meg utana is szivas, mert nem fersz hozza rendesen. (szelvedo alatt van)
Ha nem 350euro lett volna a kedvezmenyes ajanlat a cserere en sem szivatom magam vele, de igy 150 euroba es 2,5 oraba volt.[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz EQMontoya #278789 üzenetére
Ausztriaban en 4 eve mar nem ragasztom a matricat(2018 ota tudsz venni digitalisat). Van 21. szazadi modon digitalisan megrendelheto valtozat. Ha az auopalyakezelon(ASFINAG) keresztul veszed, akkor van 18 nappal elobb kell megvenni az online vasarlasra vonatkozo szabalyok(2 hetes elallasi jog) miatt. Nekem ez nem para, mert eveset veszek, de hirtelen utazasnal nyilvan necces. Viszont meg lehet venni minden ÖAMTC(osztrak autoklub) allomason is digitalis(azonnal ervenyes) es matrica valtozatban.
Sot van nehany ceg aki azonnali digitalis matricat kinal online, viszont ezekkel nincs tapasztalatom. -
footy
addikt
válasz Tsebacsi #278051 üzenetére
2-3eves Model3-hoz volt szerencsem. Attol minosegben nekem jobbnak tunt. A hatekonysagot nem tudom, mert sokat nem mentem vele es joparszor kiprobaltam "mit tud". A szoftveres resz megint vak folt, mert a legtobb funkcio kinara van korlatozva, de a kijelzok nagyon jok es gyors volt minden menu.
Komfortra szerintem jobb mint a model3 mert csendesebb es az ules sem tunt annyira izzadosnak.
(Az igazsaghoz azert hozzatartozik hogy olyan cegnel keszul ami felig a magna tulajdona, szoval kinaban keszul, kinai munkasok altal kinaiaknak, de azert vastagon van benne europai know-how) -
footy
addikt
A heten a ceges auto berles eleg erdekesre sikerult, itt hagyok par kepet, mert ilyen autoval nem hogy talalkozni nem fognak legtobben de valoszinuleg nem is hallottak meg rola:
A hatotav(600km) alapjan valoszinuleg a 435lovas valtozatot kaptam, sport modban eleg nyakfajdito.
Az europai gyartoknak ideje felkotni a gatyat... -
footy
addikt
Valamit csiszoltak mostanaban a szoftveren(lehet HW-n is), mert az elobb raktam le egy 1.5TSI(DSG) 2023as Leont es minden rendben volt vele. (Nem volt veszfekezes, savtarto jol mukodott, tavtarto tempomat is es a fedelzeti rendszer is folyekony volt. (az auto tulajdonsagaiba belepve toltott egy kicsit, de nem volt vesz))
-
footy
addikt
válasz FoxiestFox #266465 üzenetére
Akkor rakj be bluetooth-t (Parrot vagy Burry). Az FM transmitter addig mukodik (addig is tragya minosegben) amig el nem indulsz az autoval utana mindig zavarja valami.
Regebben sokat kiprobaltam kozuluk(meg Nokia is volt) es egyik sem volt jo.[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz FoxiestFox #266461 üzenetére
Felejtsd el az FM transmittert mind hulladek. A legtobb radiohoz lehet konnyen jack bemenetet letrehozni, ha gyarilag nem lenne.
-
footy
addikt
válasz tboldi #265793 üzenetére
Saraht csak a legzsakok miatt mi ?
A throttle houset senki nem nezi? Pedig a legjobbak a mai mezonyben.
-
footy
addikt
Nem tudom van-e erre valami masik forum, de kene egy kis segitseg.
Pápalátogatás:
Szombaton el kell jutom Gracbol Mateszalkara. KB 10 orakor fogjuk elerni Budapestet.
Merre menjunk? M0 ahol egy baleset miatt mindig megall az elet, vagy probaljuk meg atkouzdeni magunkat a varoson? -
footy
addikt
válasz BigBlackDog #262905 üzenetére
Nalunk a Citroeneknel tok jol mukodik, viszont az automata modot mindig aktivalni kell.
Ha elkezd cseperegni, akkor ranyomsz a karra, ilyenkor torol egyet es bekapcsol az automata es mindig megfelelo sebesseget allit be.
A Golfomnal es az Insignianal hiaba teljesen automata volt, nem mukodott ilyen jol. (sokszor nem adaptalodott a sebesseg es neha szarazon is beletorolt) -
footy
addikt
válasz kisza25 #262300 üzenetére
Az EU nem csak
egy banankoztarsasagbolMo-bol all
Nem tudom azoknal miert kerult bele kevesebb, de mas autorol nem hallani hogy olyan nagy elteres lenne. Nalam az osztrak forgalmiban 17++kg allt, az Insignianal.
Utolag ezeket mar ugysem lehet modositani es ha ennek a 2 tipusnak valamiert Magyarorszagon kevesebbet irtak a forgalmiaba meg nem dolnek meg a klimatervek es a fent emlegetett regi dizel suvok ugyanugy nem fernenek be.[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz kisza25 #262284 üzenetére
Azert a tipusbizonyitvanyt nehez lenne hamisitani es a mar forgalomban levo autoknal nem tudom hogy lehetne megoldani. Viszont ha a 20+ eves koromokado Q7esek es tarsaik eltunnenek a forgalombol, akkor mar megerne.
#262285 radi8tor
A zoldebb autozas nem feltetlnul jelent sokkal nehezebb autokat.
Egy Tesla Model Y standard range boseges hellyel 5 embernek es csomagnak 1778kg. Erre semmi adot nem kellene tovabbra sem fizetni. Ha megnezek egy Hyundai Ioniq 5-ot akkor is a kisebbik akus egy motoros valtozat 1900kg koruli valtozatara 200euro az ado. Ez azert nem vagja foldhoz az eves budzset. Ha egyel kisebb meret is eleg akkor pl. egy Hyundai Konaval is be lehet ferni az 1.8T ala. -
footy
addikt
válasz parandroid #173439 üzenetére
Az parades. Kar hogy dragan merik meg a 2015-oseket is. (Meg hogy ausztriaban teljesitmeny alapu adozas van )
A zajcsillapitasa milyen? Gondolom a motornak nem sok hangja van, de a futomu es szelzaj korabban allando gyenge pontja volt a mazdaknak. -
footy
addikt
válasz parandroid #173419 üzenetére
2.5 Mazda6? mert akkor az nagyon jó. Pályán hogy néz ki a fogyi?
-
footy
addikt
válasz rbalint88 #171401 üzenetére
A legviccesebb az ido alapu csere.
Egyik kollegam 3as bimmeren 20ezrenkent lecsereltek a fekbeteteket is, mert volt valami extra care paket az autohoz.Ennek aztan vegkepp semmi ertelme. Nyomjak hogy az auto fogyasszon 3,5L mert akkor nem terheljuk a kornyezetet, erre a 90%os fekbetetet meg kihajitjak...
-
footy
addikt
Na leirom en is:
2013 FL Insignia 109e-vel vettem most 143e km.+ Kivalo AGR ulesek
+ Kivalo kanyarkoveto bixenon
+ A coupes forma
+ Nagy, jol pakolhato(5. ajto) csomagter
+ Meretehez es tomegehez kepest jol vezetheto
+ Alacson fogyasztas 5,4L 140PS
+ A klima 1000x jobban mukodik mint eddig barmelyik automban (nem kell feltetlenul AC-nak bekapcsolva lennie hogy menjen automata modban, automata modban is oda fujatom a levegot ahova szeretnem)
+ Kormany (es ules) futes- a digitalis instrument cluster zorog mint valami plehdoboz (a felette levo muanyag jelenthet egy tejfolos doboznak)
- "A" kodu dizel motorok fos jaras kulturaja (minden izeben traktor)
- fekete szin (en hibam, tobbet nem lesz)
- nem automata (ez is az en hibam)
- relative serulekeny fenyezes (150mikron koruli retegvastagsag)
- relative draga alkatreszek (kopok+ lasd lent)
- gagyi BT es naviVaratlan hiba:
- izzitogyertya (nyomaserzekelos) 109e km korul 130euro x2
- kipufogogaz homerseklet szenzor 1. 110e km korul 290euro
- kipufogogaz homerseklet szenzor 2. par km-rel kesobb korul 250euro (torzsvendeg kedcezmeny )Az elejen majdnem eladtam
[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz brumi1024 #167473 üzenetére
Aha, tegnap konfiguraltam Octaviat ami ugyan nem premium, de a nemetes logika benne van az extrazasnal.
- carplay funkcio 52euros, ja de meg kell hozza venni az 580 euros columbus navit.
- ulesfutes 161euro de kell hozza az 1063euros business paket es nincs LED belso vilagitas miattaWTF
[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz bulikavagyok #167468 üzenetére
És ez főleg a prémium gyártókra jellemző egyébként.
Helyesen: És ez a német prémium gyártókra jellemző egyébként.
-
footy
addikt
válasz CactuS #162672 üzenetére
Azért van elszállva az ára, mert ez nálunk(Magna Steyr) készül. Nem fostos amerikai minőségben, hanem értő kezek szerelik szét a Mustangokat/F150-eket és aztán megy rá a tuning és újjáépítés.
(ui nyilván az anyagminőséggel nem lehet csodát tenni, de ezek már nem is annyira szarok mint az előző generációknál)[ Szerkesztve ]
-
-
footy
addikt
válasz BigBlackDog #158191 üzenetére
Szerintem emvy-vel kevered, o var most a 2.0TSI superbre
ha jol emlekszem...[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz rbalint88 #157489 üzenetére
Meg emelt fenyereju se kell. Elantraban, V60-ban es A4-ben is Osram Ultra Life van, tokeletes a fenye. Oke, nem rajos kek, hanem sima halogensarga, de csodasan latni vele.
Azert ez nagyban fugg a hasznalat korulmenyeitol. Varosba felesleges a csilivili matrix, de mikor atulok az asszony Alfajaba a projektoros fenyszoro egy fostos pilacsnak tunik az osztrak dombok kozott az Insigniam kanyarkoveto bixenonjahoz kepest.ui.:
Az elozo generacios philips x-treme ultinon nem volt ajanlott projektoros fenyszoroba. -
footy
addikt
válasz yodamester10 #154194 üzenetére
Valami flusztralt(nem jott ossze a karacsonyi bonusz ) teruleti kepviselo lehetett...
-
footy
addikt
válasz kisza25 #153975 üzenetére
Itt elolvashatod az egészet, de a vonatkozó rész:
Mit 1. November gilt offiziell das Gesetz des Winters auf den Straßen Österreichs. "Für Pkw und Klein-Lkw bis 3,5 Tonnen sowie Mopedautos besteht von 1. November bis 15. April die witterungsabhängige Winterausrüstungspflicht. Das bedeutet, dass bei winterlichen Fahrbahnverhältnissen – also bei Schnee, Schneematsch oder Eis auf der Fahrbahn – Winterreifen auf allen Rädern montiert sein müssen""szabadforditasban":
A telre vonatkozo torveny ausztria utjain november 1.-tol hivatalosan ervenyben van. Szgk. es kis Tgk. 3,5 tonnaig, valamint mopedautok eseteben november 1tol aprilis 15ig fennall a teli "felszereltseg" kotelezettsege.
Ez azt jelenti, hogy telies utviszonyok eseten - (Reggie0: ) ugy mint ho, hokasa vagy jeges utfeluleten - mind a negy kereken teli gumi hasznalata kozelezoSzoval, mivel most ausztria keleti reszen gyakorlatilag sehol nem havazik es a hetvegere sem mondja a havat, ezert ha csak Parndorfba akar atugrani, akkor jo esellyel senki nem fogja nezni hogy van-e teli gumi az auton. Ez persze nem azt jelenti hogy en valakit is lebeszelnek a teli gumi hasznalatarol, sot, epp ellenkezoleg, foleg ha kicsit nyugatabbi az uticel, vagy epp tirol.
Szvsz. a legtobb portalon valami clickbaites cimmel irnak errol feligazsagokat(mint pl. kihagyjak a telies utviszonyokat), ami alapjan az az erzese az embernek hogy ha atjossz ausztriaba azonnal megzsanettoz a "policaj" 5000 "ojrora" (ez azert nem igy van.)(#153978) focvis
9 eve elek Graz kornyeken, meg nem vettem holancot. Eddig kb 2x ereztem azt hogy nem lenne rossz,de anelkul is megoldottam a szitut. Ahol kotelezo, ott jelzik, de mashol kifejezetten tiltott ha az utfeluletet nem egybefuggo ho fedi.
Itt annyit irnak hogy legalabb 2 hajtott kereken kell holancnak lennie.(ahol ez kotelezo)
Ez utobbi cikknel egyebkent emlitik is hogy akar nyari gumi es holanc kombinaciojaval is lehet, hogyha az utat egybefuggo hotakaro boritja:
Wer trotzdem mit Sommerreifen fahren will, muss dann, wenn die Fahrbahn mit einer zusammenhängenden oder nicht nennenswert unterbrochenen Schnee- oder Eisschicht bedeckt ist, Schneeketten auf mindestens zwei Antriebsrädern angebracht haben. Ohne Schneeketten darf man bei winterlichen Fahrverhältnissen nicht fahren.[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz kisza25 #153969 üzenetére
Ausztriában november 1 és április 15 között kötelező a téligumi használata, aminek profilmélysége el kell érje a 4 milimétert.
Csak mindig az marad ki, hogy "télies útviszonyok esetén"
Nyilvan hat Tirolba megy sielni, akkor kell, de ha Parndorfba ugrik at a hetvegen, akkor a kutya sem fogja kerdezni hogy hol a teli pacsker. (nem mond havat az elorejelzes) -
footy
addikt
válasz Integrale #152586 üzenetére
-autoval megy mindenki egyedul, meg 1 km-rel arrebb is.
Magyarorszagon nagyon megvan meg a "Ha´ nehogy ma´ gyalog menjen miko´ ott al az auto..." mentalitasEgyebkent Ausztriaban meg egy csomoan "fahrgemeinschaftot"(1ik heten en viszem a kollegat masik heten o visz) alapitanak, mert ugye igy nem bsszuk szet annyira a kornyezetet meg a penztarcaban is tobb marad.
-
footy
addikt
válasz Magnum_ #152008 üzenetére
Gyerek melle nem artana kozelebbi nagyszulo aki be tud segiteni, meg ilyenek miatt fel-fel merul, de igazabol mikor mar latogatoba megyunk a szulokhoz akkor 3-4 nap mulva vagyunk visszafele.
(#152010) EQMontoya
eddig ezt szerencsere nem tapasztaltuk. Ha jol beszeled a nyelvet, akkor nem tekintenek rad kulfoldikent.(#152023) Dluinet
Nem mondom hogy itt nincsenek idiotak, de az aranyok egeszen masok es mindig eles a valtas amint aterunk a hataron. (foleg mikor elerjuk az M1-et) -
footy
addikt
válasz Pttypang #149179 üzenetére
Altalanosan. A dizel nem is melegszik erdemben a helyben jaratastol. A fordulat ne legyen tul magas(<2500) es tul alacsony se(1500+). (az utobbi talan meg lenyegesebb)
Fun Fact: Ausztriaban 5000 euroig buntethetnek ha allva melegited az autot
[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz Szada85 #147324 üzenetére
De ugyanígy torrentezésért is több csoporttag kapott már 800-1200€ közötti bírságot, mások meg állításuk szerint évek óta nyomják, de eddig megúszták.
Nemetorszagban?Egyebkent a graci magyarok csoportban is volt mar valaki aki 2400 eurot fizetett mert, nem jelentette at az autot.
-
footy
addikt
válasz Magnum_ #143714 üzenetére
Az illeszteseket irtak a belterben, bar nehez megmondani, hogy ez csak az elso evjaroktra vonatkozik-e.
Az F30nal joval tobben irtak hogy e90bol atulve gagyibbnak erzodik. (sorjas ajtoboritas, A oszlop muanyag burkolata, altalanos illesztesi problemak)Ha megint autot keresek majd(van ra sansz egy fel even belul ) akkor azert megnezek majd egy FLes 3er kombit.
[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz Tsebacsi #143703 üzenetére
Az N47D20rol eleg vad szorikat lehet olvasni 2007tol 2015ig ezt pakoltak a 320Dbe. En konkretan F30akat nezegettem, de azt irtak hogy inkabb a B47D20szal(allitolag a motor es a (automata)valto is jobb) kell venni, ugy pedig mar tul volt a kereten.
Altalanossagban gyengebb anyagminosegrol szamolnak be(pedig mar az E90nel is ez volt az E46hoz kepest) es a zajcsillapitast is tobben gyengebbnek irjak.
Az ADAC tesztben is felhozzak a gyenge zajcsillapitast, pedig ott a VWt es BMWt igencsak felfele huzzak.
Ha googlebe bedobod hogy N47D20 probleme, F30 geräuschdämmung, F30 qualitätsprobleme akkor fogja hozni a forumokat.[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz Magnum_ #143434 üzenetére
Egyreszrol jogos hogy a kinai fos nem kerul bele, viszont az ADAC tesztelte az Osram Leddrivingot (H7?)es a ventitolencses fenyszorokban nagy javulast hozott mind fenyeroben mind tavolsagban. (a projektorosak allitolag nem olyan jok ha ledet akarsz bele rakni)
Az amazonon is nagyon jokat irnak rola. (sokan hasznaljak annak ellenere hogy nem engedelyezett)
Az allamokban egyebkent nem tiltott.[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz rbalint88 #143429 üzenetére
jó állapotú lámpával lehet jól látni. ha ezek se segítenek, akkor szemészet
Azert egy halogenhez kepest (megha uj is) oriasi kulonbseget hoz egy xenon vagy egy LED fenyszoro, foleg
olyan funkciokkal megspekelve mint a kanyarfeny vagy intelligens vezerles a LEDnel
Persze a kinai fost el kell felejteni.(#143426) sutszi
Ausztriaban az utolagos LED(tompitott/tavolsagi) miatt elveszitheted a kotelezo biztositasodat(nem engedeleyezett atalakitasnak szamit) is. Erdemes utananezni mik a szabalyok Mo-n nehogy kellemetlen meglepetes erjen.[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz tboy93 #142249 üzenetére
Szerintem kb minden utcai autóban 10 ezrenként érdemes lecserélni mindent (olaj, szűrő, levegő szűrő, pollensz.), pollen szűrőt akár évente többször is.
167-tel vettem a Golfot amiben előtte csak 28-30ezrenként cseréltek olajat. (ki tudja milyen használat mellet)
267-tel adtam el, úgy hogy csak kopókat kellett cserélni, olajat 20-22ezrenként cseréltettem, nem ette az olajat és gyári volt a turbó is.
A 10ezrenkénti olaj(és összes szűrő)csere véleményem szerint tiszta környezetszennyezés. Ha valaki nem pusztán városban jár akkor feleslegesnek tartom az ennyire lecsökkentett intervallumot. Még a kifejezetten váris használatra készült priusnál is 15e km a gyári intervallum...(#142248) comegetsome1
Ahogy tboy írja a szervízkönyevdben szerepelnie kell milyen szervízintervallumok ajánlottak "nehezített" körülmények esetén.[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz Tsebacsi #134602 üzenetére
Amint belenyúlsz már lövi ki ő is az automatát
Ez nem ertem miert van igy, a egeszsegugyi szempontbol az a jo ha az uvegfeluleteket huti az ember es nem az izzadt mellkasra megy a hideg...
Az Insignia alapbol fujja mindenhova szerintem ez a legjobb, a kozepso rostelyokat lezarom, labra meg az uvegekre pedig mehet.(#134644) Doki16
Ez változik napszakokként, hogy mikor mi az engedélyezett?
Jah, a szeljaras fuggvenyeben. Telen altalaban folyamatos az IGL...[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz tomszli11 #133422 üzenetére
Ilyen noname-t ne vegyel, mar alig dragabban vannak hasznalhato fejegysegek a normalis markaktol. (Pioneer,Kenwood,Alpine, stb.)
Bovebben a autohifi forumban. -
footy
addikt
Tok jonak tunik ez az uj mazda3, de ha megnezem ezt a kepet, akkor azert elbizonytalanodok hogy hosszu idore jo valasztas-e.
-
footy
addikt
Figy, szerintem ez egy dizel bimmer lehet es nem tudom mondtak-e mar neked de a dizel az szar...
-
footy
addikt
válasz Declare #129132 üzenetére
Ah ne is mondd, en az M1-M3 utvonalat vegig tolom mikor a szuloket latogatjuk, de annyi idiotat ausztriaban egy ev alatt nem latok mint azon a szakaszon egy nap alatt.
A buntit amugy kikuldik, mikor bevezettek 2017-18? korul, akkor egyszerre kaptam meg 2 vagy 3 birsagot mert nem volt ervenyes parkolojegyem. A kedves ungarische inkasso gmbh-tol 150-160 euro/db(!) korul. Amikor meglattam a 70 euros kezelesi koltseget mindenkinek csuklott az anyja.[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz Declare #129120 üzenetére
Ami otthon van az autopalyakon, az balkan a köbön ehhez kepest. 100x annyi penzt szednenek be, ha a követesi tavolsagra ramennenek es az ugye valoban balesetveszelyes is. Az amikor valaki megy 160 al normal körülmenyek között a mai autokkal, abban semmi nincs.
+1
Ehhez hozzavennem meg az autok muszaki allapotnak ellenorzeset es a kornyezetvedelmi vizsgalatot is. A sok gyoker smoke and charmos is eltunne az utakrol.
-
footy
addikt
-
footy
addikt
válasz gzbotii #127868 üzenetére
A Penny es a Hofer diszkont. A Merkur es a Spar pedig szupermarket. A minosegi dolgokat utobbiakban kell keresni. Az elobbiek kozul pedig a Hofer a minosegibb. Egyebkent ha tenyleg minosegi termekeket akarsz akkor a Billa es Merkur uzletekben nezz szet. A Billaban van karottenbrot es fittberry brot(kenyer) en ezeket is vennem a sor melle. Nagyon mas szinten vannak mint a magyarorszagi kenyerek.
-
footy
addikt
válasz sasa134 #127451 üzenetére
Paran azert ra fognak jonni, hogy nem fenekig tejfel a SUVozas. Mikor a masodik garnitura elcseszett meretu, viccesen draga teli garniturat megrendeli es mikor az atlagfogyasztas 2vel tobb litert mutat mint a korabbi kombiban, akkor a Kodiaq helyett majd ujra beikszelik a SuperBet.
-
footy
addikt
-
footy
addikt
Autopalyamatrica vasarlasara ki milyen appot hasznal? Van olyan ahol tudok paypallal fizetni? Eddig nem talaltam. (iOS-re)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest