Új hozzászólás Aktív témák
-
h1mpi
nagyúr
válasz VANESSZA1 #727 üzenetére
Mazda adok-veszek
Valaki találkozott olyannak, hogy a kocsiban a GPS jelet alig veszik a telefonok? Nekem ma tűnt fel, hogy lehet a kocsi a ludas, mert egy haveromnak is akadozott a vétel és nekem is már hónapok óta
[ Szerkesztve ]
Eladó egy használt HyperX Alpha Gamer füles - 11 999 Ft
-
aleister
veterán
válasz VANESSZA1 #1834 üzenetére
Szerintem ilyen futásteljesítmény mellett egyértelműen dízel. Kb évi 200k-t spórolsz meg. AT esetén még többet. Ránéztem kíváncsiságból a 2010 dízel vs benyás árakra. 300-600 különbség van. Te megspóroltál 7 év alatt 1.4 milliót.
Ez mindig is hitvita kérdése volt. Mint az AMD vs Intel, Nikon vs Canon, Radeon vs Nvidia. Mindkét félnek megvannak a maga érvei. A legfontosabb, hogy mennyit használod és hogy hogyan. Városon belül, kis távolságoknál a benzines valóban jó választás, de évi 50e km-nél szvsz nincs miről beszélni.
Én a helyedben addig hajtanám a jelenlegi dízelt, amíg szét nem esik alattad. Addigra már jó sokat megtakarít számodra. Akkor ismét mérlegelhetsz, hogy mit vegyél.
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
dannyl
addikt
válasz VANESSZA1 #2516 üzenetére
Jó, akkor én egy tudatlan barom vagyok, aki hülyeségeket is mond... Minden részecskeszűrő el fog tömődni, bármit csinálsz, hiszen a regeneráláskor is marad korom benne. Nekem 215-nél jött el. Ne hüléyzzük már rögtön a másikat. Pláne ne ilyen indulatból. Sokkal szimpatikusabb lennél egy "én úgy gondolom, hogy..." vagy "az általam linkelt szakoldal szerint..." kezdetű mondatokkal, mint egyből hülyézni.
-
-
snorbi82
senior tag
válasz VANESSZA1 #3526 üzenetére
Kakasd: 12 éves autómat hordom oda. Mindig kedvesek, és soha nem tapasztaltam rosszat náluk.
Ellenben egyszer voltam szegeden, ott volt dolgom. Olyan undorító társaságot mint ami ott van van... Mikor mondtam, hogy a légzsák visszahívás miatt jöttem, ott hagyott az ember,higy majd segít valaki. A szalonba az autó körül pókháló stb. És olyan csúnya munkat végeztek az autón, hogy egy szakival kellett kijavitatnom. Ahol lehetett panaszt tettem.
Nem is értem, hogy Mazda miért engedi nekik, hogy Mazdat aruljanak.IPhone 15 Pro Max, Iphone 13
-
snorbi82
senior tag
válasz VANESSZA1 #3529 üzenetére
Elhiszem, de nekem nem volt problémám velük és még két barátom is oda hordja, egyik sem panaszkodott. Igaz, gyári vissza híváson kívül semmi bajuk nem volt az autóval. Ezért nekem csak pozitív tapasztalatom van velük. Ezért jó a forum. Itt kiderül mindig, hogy egy adott dolognak van negatív része is.
Hupsz. Eszembe jutott, hogy egyik ügyfél panaszkodott rájuk, hogy féket (tárcsa és betét) cserélni kellett volna. Ő független szakértőhöz vitte az autót, amit állítólag a Mazda elutasított. Amit végül Ő kicseréltetett. Végül a költséget peren kívül megtérítették neki.IPhone 15 Pro Max, Iphone 13
-
Topikgazda
válasz VANESSZA1 #3753 üzenetére
És ha visszakapcsolsz akkor is erősebbnek érződik a dízel? Én is lomhának érzem a szívóbenzines autókat, de nem is vezetem őket annyit hogy átálljon az agyam visszagangolásos üzemre. Illetve csal a feleségemét az meg cvt automata, abból mindent le lehet vonni csak következtetést nem. Ha véletlen leadna nyomatékot szerintem megcsúszna a lánc :D
https://tinyurl.com/rasoapro
-
nyepi
tag
válasz VANESSZA1 #3763 üzenetére
Én simán vennék, ha anyagi lehetőségeim engednék. Gari van rá, nagy baj nem lehet.
Vezettem már és olyan irreális pillanatnyi fogyasztási adatokat írt, hogy az hihetetlen.
Az alkatrész ellátás pedig egy ennyire új típusnál biztos, hogy nem tökéletes, de szerintem ez várható volt. A Mazdákhoz amúgy is alig van alkatrész.
Típushibája egyelőre én úgy látom (a visszahívásokból főleg), hogy nincs több, mint a 2.2 SH-nak vagy az új 3-asnak, CX-30-nak. -
aleister
veterán
válasz VANESSZA1 #3753 üzenetére
Itthoni árakkal számolva, évi 30.000 km-nél, ami még nem is sok, kb évi 110-120.000 a megtakarítás a dízellel. Ilyen futással szalonból valóban nem éri meg a dízel, de jó állapotú, használt példányok nagyon is.
Főleg, ha veszed, az általad is említett dinamikusabb vezetési élményt.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
aleister
veterán
válasz VANESSZA1 #3771 üzenetére
Ha 100 km-en 1 liter a fogyasztáskülönbség a dízel javára, akkor 30.000 km alatt ez 300-szor mutatkozik meg. Az elmúlt 1 év 360-420 forintos üzemanyag árait figyelembe véve ez kb 110-120e Ft.
Nekem 2 év alatt bekerült 137.000 km a kocsiba. Ez már fél millió fölötti megtakarítás.
Szóval ez a nem éri meg a dízel dolog nagyon nagy butaság. Futásteljesítmény kérdése az egész. Ráadásul a sok km feltételezi, hogy nagy eséllyel nem városon belül jön ez össze, ami még előnyös is a dízel élettartamát figyelembe véve, mert ez a DPF, kettős tömegű, és a váltó számára is kímélő üzemmód.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
aleister
veterán
válasz VANESSZA1 #3789 üzenetére
Nem kell misztifikálni ezt a dízel szerviz dolgot. Kettőstömegű meg DPF. Ez utóbbi rendeltetésszerű használat mellett nem téma. Az előbbi meg mire tönkremegy, már sokszorosan visszahozta az autó az üzemanyag megtakarításban az árát.
Persze lehet még probléma a porlasztócsúcsokkal vagy épp a nagynyomású szivattyúval, de a benzinesben is ott van az injektorok vagy épp az AC pumpa.
Ráadásul mindkét előbbi alkatrészt beszerelik már az új benyásokba is. Kíváncsi vagyok akkor mire fognak mutogatni a bigott dízel ellenesek.Amit nálad említett a kereskedő, az biztos az olajpumpa lánc szakadás volt. Ez GJ szériahiba, amit minden normális országban ingyen orvosolnak. Nálunk tán féláron.
"Így azért egy egy élethelyzethez megállapitható, hogy jobb a dízel, ... bizonyos élethelyzethez pedig jobban passzol a benzines."
Erről van szó. Azért csak finomodott a korábbi "nem éri meg a dízel" álláspontod.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
tag
válasz VANESSZA1 #3819 üzenetére
A Mazda 3 Skyactiv Facebook csoportban van magyar nyelvu leiras hozza, lenyegeben a gyari MZD modositott valtozata. A sajat verziodat azt hiszem jobbra az utolso menu utolso tabjan talalod, de jobb kepbe lenni mindennel mielott telepitenel barmit
-
tag
válasz VANESSZA1 #3834 üzenetére
Nem ertem ezeket a kirohanasokat, az volt a kerdes, hogy mik az adott auto tipushibai. Attol, hogy nekem benzines Mazdam van, meg tisztaban lehetek vele, hogy bizonyos 2.2D motorokra szazezres nagysagrendben volt visszahivas, a fent sorolt okok miatt (vezerles, kettostomegu, stb.)
"Élettartama nagyban függ attól, hogy ki hol és hogyan használta, és milyen karbantartást milyen karbantartási anyagokkal, és hogyan kapott meg."
Ez minden motorra igaz, egy Skyactive-G is lehet tragya allapotban, ha 30 ezer kilometerenkent csereltek az olajat, vagy hidegen tapostak neki, de ettol fuggetlenul ott nincsenek normalis hasznalattal elohozhato hibak. -
Moleman
addikt
válasz VANESSZA1 #3834 üzenetére
Mindenkinek lehet más a személyes tapasztalata, a családban volt egy 2.2-es GH, azért vették meg minden jó tanács ellenére, mert csábítóan olcsóbb volt, mint a benzines... = nem tudták megfizetni a vele egykorú benzinest. Hamar jöttek a bajok, folyamatos regenerálás, milliós buktával tudták eladni, miután sehogy nem sikerült gatyába rázni.
Ha újonnan vetted, az garancia arra, hogy megkap mindent, amit kér, viszont egy használt autónál nem tudhatod, milyen karbantartást kapott, innentől brutális kockázat. Sokan divatból vettek dízelt kizárólag városi üzemre is.
A szervizes tapasztalatok meg nyilván egysíkúak, a szerelő csak a rossz autókkal találkozik, a jókkal nem. De azért beszédes, hogy 50 db dízelre jut egy hibás benzines.
[ Szerkesztve ]
-
sutszi
veterán
válasz VANESSZA1 #3834 üzenetére
Hagyjuk már ezt... Nem a 80-as években vagyunk, hogy a szomszéd testvérének a nagymamája mondta, hogy a szomszédjának a volt osztálytársa.... stb...
Amikor van egy facebook csoport, ahol a tulajdonosok írják be szomorúan, hogy letérdelt a technika, akkor az neked még mindig csak hallomás?
A másik, hogy még mindig nehezen megy az értelmezés. Nem írta senki, hogy ne vegyen ilyen motort... Persze te könnyen írod be, hogy csillámpóni minden. De az első problémánál amikor a szervizben egy vastag számla jön ki, akkor ott állsz majd a tulaj mellett, igaz?
Abból még sose volt baj, ha valakit óvatosságra intettek. Én próbáltam árnyalni a képet. Problémásabbak a dízel változatok a benzineshez képest? Igen. Mit is jelent ez? Azt, hogy az egyiknek nagyobb eséllyel lesz baja. Ettől még elmehet 250K km-t probléma és szerviz nélkül... A matematikai esély megvan, csak kisebb...
Aki ebbe többet akar belemagyarázni az tegye...csak értelme nincs.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
sutszi
veterán
-
sutszi
veterán
válasz VANESSZA1 #3841 üzenetére
Hiába soroltad ezt fel. Vásárláskor ugyanúgy nem fogod ezeket tudni... szóval megint a start mezőn vagyunk. Én azt mondom te balra én jobbra... Ennél finomabban nem tudom árnyalni a dolgot.: Magasabb kockázat van benne. Ha ezt is cáfolod, vagy hülyeségnek tartod, akkor az már messze nem vitaalap...hanem butaság. Értelmes vitát bármikor szívesen folytatok továbbra is.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
nyepi
tag
válasz VANESSZA1 #3841 üzenetére
Azért azt kijelenteni, hogy a 2.2 SH motor egy kiforott technika, az elég erős! A Mazda harom, egymástól tök különböző motorjanál, majd 20 év alatt nem tudta megoldani az injektor kifújás gondját.
A dízelnek van jópár buktatója, amik nem filléres költségek, ha beüt a baj! Ezzel tisztában kell lenni.
Tényleg akkor szabad ezt a motort megvenni, ha az ember hosszú távokra használja!
A benzinessel szinte kizárt, hogy gond legyen!
Mérlegelni kell!
Új hozzászólás Aktív témák
- BlackBerry KEYone - ha az ember gombsort KEYone
- EAFC 24
- Autós topik
- Motoros topic
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Melyik tápegységet vegyem?
- OLED TV topic
- Rendszergazda topic
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest